خودروهای دیفرانسیل جلوی با بیش از۳۰۰ اسب بخار قدرت
همیشه عادت داریم خودروهای قدرتمند را بهصورت دیفرانسیل ببینیم ولی خودروهای دیفرانسیل جلوی قدرتمندی هم وجود دارند که اتفاقاً رانندگی با آنها بسیار هم سرگرمکننده است. البته خودروهای دیفرانسیل عقب درزمینهٔ قدرتِ بالا محدودیت چندانی ندارند بهطوریکه این خودروها در حال حاضر از ۳۵۰ اسب بخار تا ۷۰۷ اسب بخار در مدلهای چارجر و چلنجر هلکت دوج قدرت دارند.
اما خودروهای دیفرانسیل جلو درزمینهٔ قدرتِ بالا با محدودیتهایی مواجه هستند. بااینحال هماکنون و در سال ۲۰۱۶ خودروهای دیفرانسیل جلوی قدرتمندی تولید میشوند که ممکن است از دانستن قدرت آنها شگفتزده شوید! بنابراین در ادامه به معرفی قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا پرداختهایم. البته در حال حاضر کراس اوورهای قدرتمند زیادی هم بهصورت دیفرانسیل جلو در بازار عرضه میشوند ولی ما تصمیم گرفتیم در این لیست فقط خودروهای سواری سدان و هاچبک را معرفی کنیم.
۱۰- نیسان ماکسیما، ۳۰۰ اسب بخار
نیسان نسل جدید سدان بزرگ و لوکس خود را با پیشرانهای قدرتمند راهی میدان کرده است. در زیر کاپوت ماکسیما ۲۰۱۶ یک موتور ۳.۵ لیتری V6 قرارگرفته که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد. البته خودروهای دیفرانسیل جلوی قویتری از ماکسیما هم وجود دارد و به همین خاطر ماکسیما در انتهای لیست قرار گرفت.
۹- ولوو S60 T6 Drive-E، ۳۰۲ اسب بخار
هرچند ولوو تاریخچهای غنی از ایمنی در محصولات خود دارد اما این خودروساز سوئدی چند سالی است که لوکس بودن را نیز در محصولاتش جدی گرفته است. یکی از این خودروها، سدان S60 T6 Drive-E است که مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۲ لیتری شده است. این موتور از هر دو سیستم پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده میکند و به همین دلیل قادر به تولید ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
۸- لینکلن MKS، ۳۰۴ اسب بخار
سدان MKS مجهز به پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 با ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۷۸ نیوتن متر گشتاور است که در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است؛ اما اگر میخواهید سامانهٔ چهارچرخ محرک را بهصورت استاندارد و پایه داشته باشید باید نمونهٔ مجهز به موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را سفارش دهید. پیشرانهٔ اکوبوست صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک عرضه میشود.
۷- شورلت ایمپالا، ۳۰۵ اسب بخار
سه خودروی شورلت ایمپالا، بیوک لاکراس و کادیلاک XTS، سدان های فول سایز دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز هستند که بر روی پلت فرم مشترکی ساختهشده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 این خودروها، در ایمپالا ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد. البته شاید از اینکه ایمپالا دیفرانسیل جلو است تعجب کرده باشید اما اگر شکایتی در این رابطه دارید باید به شورلت اعلام کنید!
۶- بیوک لاکراس، ۳۰۵ اسب بخار
همانطور که در بالا اشاره شد، بیوک لاکراس از پلت فرم و موتور مشترکی با شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS استفاده میکند؛ بنابراین لاکراس هم مجهز به همان موتور ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار قدرت شده است که در حالت استاندارد نیروی خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد. البته سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. لاکراس ازلحاظ لوکس بودن در بین ایمپالا و XTS قرار میگیرد.
۵- هوندا سیویک تایپ R، ۳۰۶ اسب بخار
تایپ R مدلی اسپرت و قدرتمند از نسخهٔ هاچبک هوندا سیویک است که مجهز به یک واحد ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور شده است. این هاچبک آتشین توانست رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در یک دور پیست نوربرگ رینگ را بنام خود ثبت کند.
۴- فولکسواگن گلف S GTI Clubsport، ۳۰۶ اسب بخار
Clubsport S نسخهٔ ویژهای از گلف GTI است که حتی قدرت بیشتری از پرچمدار خانوادهٔ گلف یعنی گلف R دارد. GTI Clubsport S مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۳۰۶ اسب بخار قدرت است؛ اما درحالیکه گلف R چهارچرخ محرک است، در GTI Clubsport S نیرو فقط به چرخهای جلو انتقال میابد. این هاچبک اسپرت توانست رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را از هوندا سیویک تایپ R گرفته و بنام خود ثبت کند.
۳- آکورا RLX، ۳۱۰ اسب بخار
سدان لوکس و پرچمدار آکورا یعنی RLX، یکی دیگر از خودروهای دیفرانسیل جلوی تعجبآور است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. البته آکورا و در رأس آن هوندا به ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو شهرت دارند.
۲- کادیلاک XTS، ۳۲۰ اسب بخار
باوجود مدلهای جذاب و هیجانانگیز دیفرانسیل عقبی چون ATS-V و CTS-V در سبد محصولات کادیلاک، XTS مسلماً خستهکنندهترین خودروی ساخت کادیلاک خواهد بود. این خودرو مجهز به همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 مشترک با ایمپالا و لاکراس است که البته قدرت آن در اینجا به ۳۲۰ اسب بخار و گشتاورش به ۳۷۰ نیوتن متر افزایشیافته است. هرچند برای XTS سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است اما این خودرو آخرین بازماندهٔ نسل خودروهای دیفرانسیل جلوی کادیلاک است.
۱- لینکلن MKZ، ۳۵۰ اسب بخار
و درنهایت میرسیم به قدرتمندترین خودروی دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا. لینکلن MKZ فیس لیفت ۲۰۱۷ با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قابل خریداری است که ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود. البته اگر نسخهٔ چهارچرخ محرک آن را سفارش دهید قدرت پیشرانه به ۴۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت.
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵واقعا افرین به لینکلن
فورد
۱۰ تیر ۱۳۹۵این امریکایی ها واقعا جذابن مخصوصا ایمپالا و لینکلن
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵بلاخره امریکا هم جز بهترین خودروسازان جهان
امریکا-انگلیس-ایتالیا-ژاپن-المان
Mohammadreza
۱۰ تیر ۱۳۹۵من نمیدونم یعنی چی زیر هر مطلب سایت یکی میاد میگه بهترین خودرو ساز مثلا آمریکا، آلمان
یا مثلا ماشین فقط ماشین های ژاپنی
فقط انگلیس
فقط ایتالیا
فقط فلان
فقط بهمان
بسه بابا خسته شدیم
که چی اصلا؟ چه معنی میده این حرفا؟
بقیه سایت ها هم همینن. مثلا زومیت تا مطلب در مورد خودرو میزاره سریعا یکی میاد میگه: “پراید هم اینطوریه”
همش تو حاشیه هستن این افراد. به جای تبادل نظر منطقی و درست این حرفا میزنن
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵اقا محمد رضا عزیز من به انتقاد شما احترام قائل هستم ولی شما بگو مگه چندتا کشور کلا کلا خودروساز هستن؟؟؟؟؟؟ زیر 10 تا کشور دیگه.غیر از این؟؟؟؟؟
درضمن نظرات بقیه دوستان مگه تخصصی؟؟؟؟؟؟
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵امریکا-انگلیس-ایتالیا-ژاپن-المان-کره-فرانسه-سوئد-چین
کلا این کشورها خودروساز هستن.بقیه کشورها مثل ایران-برزیل-غیره ممتاژ کننده هستن.فقط اسپانیا فقط زنوو معروف.فنلاند هم یک خودرو ساز داره که معروف نیست.کانادا هم یک خودروساز
مکانیک
۱۰ تیر ۱۳۹۵لینکلن ترکونده بابا. واقعا هم زیباست هم پرقدرت. ماشینای دیفرانسیل جلو فقط یکم کم فرمانی دارن که اونو هم فقط تو پیست و دور های سریع و افراد کار بلد میتونن حس کنن. وگرنه برای کسایی که میخوان در شهر استفاده کنن و آهسته برن آهسته بیان و علی الخصوص تازه کار ها خیلی خوبه. ولی وقتی یه مدت پشت یک ماشین دیفرانسیل عقب پر قدرت میشینی بعد دیگه دلت هیچ جور با دیفرانسیل جلو کنار نمیاد.
sunmartin
۱۰ تیر ۱۳۹۵در هر صورت در مملکت ما که همه چیز ممنوع است داشتن خودروی خوب هم ممنوع است پس چه فرقی داره کدام قویتر باشه ما اینجا درگیر سلطان شتاب ال نوت و محبوب دلها تیبا دو هستیم و عشقبازان 405 به شکل هونداسویک درمیارن این صحبت از شتاب و کیفیت واسه ما نیست ما هنوز درگیر موتور tu5 بهتره یا xum هستیم
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵توایران کسی حق نداره خودروهای اروپایی یا ژاپنی با قیمت عالی سواربشه.البته این مسئولین میگن.
مسئولین میخوان پراید زیر 10 میلیون تومن مردم 22 میلیون تومن سوارشن.وضعیت گریه دار مگه ن؟؟؟
ال 90 قرار بود جایگزین پیکان باشه با قیمت 9 الی 12 میلیون تومن.ولی متاسفانه الان 38 میلیون داره به فروش میرسه
جواد
۱۰ تیر ۱۳۹۵از ماکسیما به بعد با قطر چکون قدرت اضافه شد البته قبل از رتبه 2 و 1
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵تقریبا تو یه سطحا
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵توى بحث قدرت همیشه آمریکایى ها نماینده هاى زیادى دارن.
نصف این لیست و قویتریناش آمریکایى بود.
king 918
۱۰ تیر ۱۳۹۵هوندا سیویک تایپ دلمو برد چقدر خوشگله پدر ####
اصلا دیوونمون کرد لامصب
Pooya_SK
۱۰ تیر ۱۳۹۵Mercedes Benz A45 AMG
ماشینی که گفتم دیفرانسیل جلو نیست مگه پس چرا تو لیست نیست!؟
امیر دهقان دستگردی
۱۰ تیر ۱۳۹۵خیر این خودرو چهارچرخ محرک است
احمد باقری
۱۰ تیر ۱۳۹۵بیوک، کادیلاک، شورولت
ali
۱۰ تیر ۱۳۹۵بازهم امریکایی ها ترکوندن بازهم وبازهم دمشون حسابی گرم
نادر
۱۱ تیر ۱۳۹۵محمدرضا خان اینجا ایران است و مردم فلک زده ایران .
که فوقش ماها میتونیم بیایم توی همچین سایتهایی و یک سری مطالب راجب خودروهای روز دنیا بخونیم و هیچ چاره ای هم نداریم جز افسوس و حرص خوردن.
میایی میبینی که خودروهای معمولی دنیا برای ماها شده خواب و رویا و باید حسابی اعصابمون داغون بشه حالا شما بگو بعد از خوندن این مطالب که فقط ماها اعصابمون داغون میشه دیگه میتونیم منطقی فکر کنیم و نظر بدیم؟؟؟؟
خودروی 40-50 تومنی دنیا اینجا قیمتش بالای 150 تومنه اخه این مملکته؟؟؟؟؟؟
Mohammadreza
۱۱ تیر ۱۳۹۵شما درست میگی بازم به نظر من معنی نمیده که طرف عصبی بشه هی بگه فقط این فقط اون
ShoMpeT
۱۱ تیر ۱۳۹۵لینکلن نیست، لینکن درسته…
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵این ولوو s60 ,واقعا یه ماشین مردونه دوست داشتنیه
USA & JAPAN
۱۴ تیر ۱۳۹۵بیوک، کادیلاک، شورولت.لینکلن.هوندا