چشم انداز

اعلام نتایج مطالعهٔ قابلیت اطمینان جی‌دی پاور سال 2019

قابلیت اطمینان خودروها یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فاکتورها برای خریداران محسوب می‌شود. خودروهایی با قابلیت اطمینان بالا علاوه بر اینکه در طول سال‌های استفاده، مالک خود را کمتر راهی تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها می‌کنند، معمولاً در هنگام فروش مجدد (نمونه‌های دست‌دوم) نیز بیشتر ارزش اولیهٔ خود را حفظ می‌کنند. در همین رابطه، موسسهٔ جی‌دی پاور هرساله اقدام به بررسی قابلیت اطمینان محصولات خودروسازان مختلف می‌کند که حالا نتایج این مطالعه برای سال ۲۰۱۹ اعلام شده است. این تحقیقات سالانه شامل بررسی خودروهایی با عمر سه سال در مدت دوازده ماه می‌شود. این یعنی در بررسی امسال، خودروهای مدل ۲۰۱۶ طی دوازده ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. این نتایج بر اساس پاسخ‌های نزدیک به ۳۳ هزار مالک اولیهٔ خودروهای مدل ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده به دست آمده است.

این مطالعه تعداد مشکلات و ایرادات در هر صد خودرو را اندازه‌گیری کرده و از این طریق خودروسازان را رتبه‌بندی می‌کند. امسال میانگین ایرادات کل صنعت خودروسازی با ۴ درصد بهبود نسبت به سال گذشته به ۱۳۶ ایراد در هر صد خودرو رسیده که کمترین میزان در تاریخ این بررسی‌ها است؛ بنابراین قابلیت اطمینان خودروها به بهترین سطح در طول تاریخ بررسی‌های جی‌دی پاور رسیده است. در این رابطه، معاون ارشد بخش خودروسازی جهانی در جی‌دی پاور آقای «دیو سارگِنت» طی بیانیه‌ای گفته است:

«هنوز نمی‌توان گفت همه‌چیز در خودروها عالی و بی‌نقص است اما امروزه قطعاً ماشین‌ها قابل‌اطمینان‌تر از همیشه شده‌اند و خودروسازان همواره با ایراداتی مثل مشکلات تعویض دنده یا خرابی‌های باطری در حال نبرد هستند».

امسال در این بررسی معتبر، تویوتا بر دیگر خودروسازان غلبه کرده است اما جنرال موتورز نیز با فاصلهٔ نزدیکی در تعقیب آن است و خودروسازان آلمانی هم بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. در تحقیقات امسال، برای هشتمین سال متوالی، برند لوکس تویوتا یعنی لکسس بالاترین میزان قابلیت اطمینان را در بین تمامی برندها کسب کرده است. در هر صد خودروی ساخت این شرکت تنها ۱۰۶ ایراد دیده شده است. در جایگاه دوم اما پورشه از گروه فولکس‌واگن با ۱۰۸ ایراد در هر صد خودرو قرار دارد درحالی‌که تویوتا هم با تنها دو رتبه اختلاف نسبت به برند لوکسش، جایگاه سوم را از آن خود کرده است. برندهای جنرال موتورز یعنی شورلت و بیوک نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

امسال خودروسازان آلمانی شامل ب‌ام‌و، مرسدس بنز و فولکس‌واگن در بررسی جی‌دی پاور همگی پیشرفت داشته‌اند و برای اولین بار در تاریخ سی‌سالهٔ این مطالعه، تمامی برندهای آلمانی بالاتر از میانگین کل صنعت خودروسازی قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، هرچند کرایسلر در بررسی امسال همچنان پایین‌تر از میانگین قرار دارد اما ایرادات محصولات این برند آمریکایی با کاهش چشمگیر ۶۵ ایراد در هر صد خودرو به ۱۴۶ ایراد رسیده و عنوان بیشترین بهبود و ارتقاء را به خود اختصاص داده است. پس از کرایسلر نیز مینی با کاهش ۳۴ ایراد و سوبارو با کاهش ۳۱ ایراد بیشترین پیشرفت را داشته‌اند.

هرچند کرایسلر امسال بیشترین پیشرفت و کاهش ایرادات را داشته است اما شریک آن یعنی فیات همچنان در قعر جدول بوده و با ۲۴۹ ایراد در هر صد خودرو در آخرین رتبه قرار گرفته است. این یعنی مالکین محصولات فیات بیشتر وقت خود را در تعمیرگاه‌ها سپری می‌کنند! همین داستان در رابطه با لندروور هم وجود دارد چراکه این شرکت با ۲۲۱ ایراد در هر صد خودرو، پس از فیات غیرقابل‌اطمینان‌ترین خودروها را تولید می‌کند. در همین حال، هرچند شاید کمی تعجب‌برانگیز باشد اما ولوو نیز با ۲۰۴ مشکل در هر صد خودرو، عملکرد بسیار بدی در بررسی‌های جی‌دی پاور داشته است. تنها شرکتی که در مطالعهٔ امسال موردبررسی قرار نگرفته، تسلا است که دلیل این موضوع، اندازهٔ ناکافی نمونه‌ها عنوان شده است. در جدول زیر می‌توانید لیست کامل و رتبه‌بندی تمامی خودروسازان در مطالعهٔ قابلیت اطمینان جی‌دی پاور را مشاهده کنید:

رتبه خودروساز ایرادات در هر صد خودرو
۱ لکسس ۱۰۶
۲ پورشه ۱۰۸
۳ تویوتا ۱۰۸
۴ شورلت ۱۱۵
۵ بیوک ۱۱۸
۶ مینی ۱۱۹
۷ ب‌ام‌و ۱۲۲
۸ آئودی ۱۲۴
۹ هیوندای ۱۲۴
۱۰ کیا ۱۲۶
۱۱ اینفینیتی ۱۲۸
۱۲ فولکس‌واگن ۱۳۱
۱۳ مرسدس بنز ۱۳۴
۱۴ سوبارو ۱۳۶
میانگین ۱۳۶
۱۵ نیسان ۱۳۷
۱۶ کرایسلر ۱۴۶
۱۷ فورد ۱۴۶
۱۸ هوندا ۱۴۶
۱۹ لینکلن ۱۴۷
۲۰ میتسوبیشی ۱۵۸
۲۱ مزدا ۱۵۹
۲۲ جی‌ام‌سی ۱۶۱
۲۳ کادیلاک ۱۶۶
۲۴ جیپ ۱۶۷
۲۵ جگوار ۱۶۸
۲۶ آکورا ۱۷۱
۲۷ رم ۱۷۱
۲۸ دوج ۱۷۸
۲۹ ولوو ۲۰۴
۳۰ لندروور ۲۲۱
۳۱ فیات ۲۴۹

نکتهٔ جالب در رابطه با نتایج مطالعهٔ امسال این است که خودروهای غیر لوکس قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به نمونه‌های لوکس داشته و خودروهای لوکس به‌طور متوسط با مشکلات بیشتری نسبت به ماشین‌های معمولی مواجه می‌شوند. در بررسی قابلیت اطمینان ۲۰۱۹ جی‌دی پاور، برای اولین بار برندهای غیر لوکس رتبه‌های به‌مراتب بهتری نسبت به برندهای لوکس کسب کرده‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد که در هر صد خودروی لوکس موردبررسی به‌طور متوسط ۱۴۱ ایراد وجود دارد درحالی‌که این عدد در خودروهای غیر لوکس ۱۳۵ ایراد است. البته این بدان معنا نیست که همهٔ خودروهای لوکس ایرادات بیشتری دارند زیرا دو شرکت لکسس و پورشه به‌عنوان برندهای لوکس در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند.

در این مطالعه علاوه بر بررسی قابلیت اطمینان محصولات خودروسازان مختلف، بیست سگمنت بزرگ نیز توسط جی‌دی پاور مورد ارزیابی قرار گرفته و قابل‌اطمینان‌ترین خودروهای هر سگمنت معرفی می‌شوند. در این قسمت، امسال لکسس، تویوتا، ب‌ام‌و، شورلت و بیوک تنها برندهایی هستند که بیش از یک جایزهٔ بیشترین قابلیت اطمینان را کسب کرده‌اند درحالی‌که شورلت با سه جایزه، پرافتخارترین برند در این قسمت محسوب می‌شود. علاوه بر این، امسال برای اولین بار جایزهٔ قابل‌اطمینان‌ترین خودروی کل صنعت خودروسازی هم به این مطالعه اضافه شده که این جایزه امسال به پورشه ۹۱۱ تعلق گرفته است. قابلیت اطمینان این خودرو نسبت به سال قبل به میزان چهار درصد بهبود پیدا کرده و ایرادات آن با شش عدد کاهش، به ۱۳۶ ایراد در هر صد دستگاه رسیده است. جدول زیر قابل‌اطمینان‌ترین خودروها در سگمنت‌های مختلف را نشان می‌دهد:

سگمنت خودرو
خودروهای کوچک شورلت سونیک
خودروهای کامپکت بیوک ورانو
خودروهای کامپکت اسپرت مینی کوپر
خودروهای کامپکت چندمنظوره کیا سول
خودروهای کامپکت لوکس لکسس ES
خودروهای متوسط تویوتا کمری
خودروهای متوسط اسپرت دوج چلنجر
خودروهای متوسط لوکس ب‌ام‌و سری ۵
خودروهای بزرگ بیوک لاکراس
شاسی‌بلندهای کوچک فولکس‌واگن تیگوآن
شاسی‌بلندهای کوچک لوکس آئودی Q3
شاسی‌بلندهای کامپکت شورلت اکوئناکس
شاسی‌بلندهای کامپکت لوکس ب‌ام‌و X3
شاسی‌بلندهای متوسط هیوندای سانتافه
شاسی‌بلندهای متوسط لوکس لکسس GX
شاسی‌بلندهای بزرگ فورد اکسپیدیشن
پیکاپ‌های متوسط نیسان فرونتیر
پیکاپ‌های بزرگ سبک تویوتا تاندرا
پیکاپ‌های بزرگ سنگین شورلت سیلورادو HD
مینی‌ون‌ها کرایسلر تاون‌اند کانتری
کل صنعت خودروسازی پورشه ۹۱۱

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    سانتافه عالی عمل کرده

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سانتافه رو وِل کن ، پورشه ۹۱۱ رو بِچَسب که در این کلاس و حجم مهندسی پیچیده ، شاهکار کرده .

      معمولاً در چنین کلاسی ، بیشتر خودروها قابلیت اطمینان ضعیفی دارند ، اما پورشه تمام معادلات رو به هم ریخته .

      در مورد تویوتا و لکسوس هم حرفی واسه گفتن باقی نمیمونه ، فقط به دوستان پدالی پیشنهاد میکنم یکبار هم که شده داخل هر مدلی از لکسوس که دوست داشتین بشینید و حتی اگر توانستید رانندگی بکنید تا متوجه تفاوت فاحش کیفیت لکسوس با باقی برندها بشین .
      هنوز سوار لکسوس ES مدل ۲۰۰۸ با کارکرد بالا میشید ، دیگه دوست ندارین از خودرو دل بکنید .

      1. مهدی

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        اتفاقا هیوندا در کلاسی رقابت میکنه که قابلیت اطمینان برای مشتری ازرش بسیار بالایی داره در کلاس پورشه مشتری ثروتمند پرفورمنس و صدای اگزوز براش مهمه چند هزار دلار خرج اضافه زیاد مهم نیست

        1. محمد

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          واسه من جالب اینه که فرنسویها حضور ندارن
          رنو – پژو – سیتروئن – حتی دی اس!!!
          که البته چون بازار آمریکاست، زیاد اعتنایی به فرانسویها نداره و حضور ندارن تو بازار آمریکا
          با وجودی که پیشرفت خوبی کردن
          اما هنوز هم درک نمیکنم عدم حضورشون رو تو بازار آمریکا

  2. Khosrow

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    موسسه امریکایی باشه اینم میشه نتیجه بررسی هاش ..

    1. Amir Machine

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      باز خودروسازان و ماشین‌های آمریکایی به موفقیتی رسیدن و بهونه‌های مسخره و مضحک شروع شد!
      کانسومر ریپورتز هم آمریکاییه اما نتیجه بررسی‌هاش برای شماها معتبرترین نتایج دنیاس!
      اما وقتی نتایج باب میل نباشه، اون منبع میشه:
      جانب‌دار
      متعصب
      نامعتبر
      دروغگو
      رشوه‌بگیر
      و…

    2. Mآsكvيch

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      نتیجش چی شد مگه؟ ۸ تا برندشون زیر میانگینه!!!!

    3. Mad.z.Max

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بخدا از خوندن اینجور کامنتای پر از غرض ورزی و کینه خسته شدم

      1. Amir Machine

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        همه‌مون خسته شدیم ولی واقعیت با این چیزا تغییر نمیکنه
        رتبه‌های چهارم و پنجم، آمریکایی (شورلت و بیوک)
        از بیست سگمنت، قابل‌اطمینان‌ترین ماشین‌های هشت سگمنت، آمریکایی
        پرافتخارترین برند تو بخش سگمنت‌ها با سه جایزه، آمریکایی (شورلت)
        بیشترین بهبود، آمریکایی (کرایسلر)

        1. Elmiraj

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (3189 ديدگاه)

          Amir Machine@
          بهبود گروه کرایسلر واقعا چشمگیره … چون هدایت کامل گروه افتاده دست مایک مانلی ، کسی که داره همه برند ها رو احیا می کنه و همین دیروز بود که دستور وارد شدن کانسپت مازراتی آلفیری را به خط تولید داده ….))))))
          .
          .
          .
          هر چند جایگاه Jeep با چندین پله صعود به میانه جدول نزدیک شده ، اما جیپ باید در بین ۵ تای اول باشه…

    4. mehran911

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      همه چیز را زیر سوال نبریم
      .
      (( امسال خودروسازان آلمانی شامل ب‌ام‌و، مرسدس بنز و فولکس‌واگن در بررسی جی‌دی پاور همگی پیشرفت داشته‌اند و برای اولین بار در تاریخ سی‌سالهٔ این مطالعه، تمامی برندهای آلمانی بالاتر از میانگین کل صنعت خودروسازی قرار گرفته‌اند.))
      این بهترین چیزه
      خیلی فایده نداره پورشه همیشه اون بالا باشه اینکه همه صنعت خودروسازی آلمان خوب باشن ی چیز دیگه است
      .
      تو متن نوشته
      ((( امسال برای اولین بار جایزهٔ قابل‌اطمینان‌ترین خودروی کل صنعت خودروسازی هم به این مطالعه اضافه شده که این جایزه امسال به پورشه 911 تعلق گرفته است)))
      اما با این جمله که نوشته این جایزه امسال به پورشه ۹۱۱ تعلق گرفت خیلی موافق نیستم‌
      چون آمار کلی تاریخ این نظر سنجی میگه :
      (((( پورشه 911 نیز با 48 مشکل در هر 100 خودرو، کمترین تعداد مشکلات در بین تمام خودروها در سال جاری را داشته و رکورددار تاریخی این مطالعات نیز محسوب می‌شود))))
      پورشه ۹۱۱ با کیفیت ترین خودروی تاریخ خودروسازی بوده ، همیشه ، نه فقط امسال …
      .
      به این موضوع دقت کنید که مثلا خودروهای تولیدی لکسس بصورت میانگین ۱۰۶ مشکل دارن حالا ببینید ۹۱۱ چیه که با اون سطح از تکنولوژی فقط ۴۸ مشکل داره یعنی کمتر از نصف بهترین رکورد کسب شده
      .
      ۹۱۱ شاهکار صنعت خودروسازیست

      1. جی کلاس مرسدس

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (143 ديدگاه)

        اره شما درست میگی خیله همه برندها بالاتر از میانگین باشن این نشون میده قدرت خودروسازی المان رو واقعا بهترین هستن در کیفیت

      2. mehran911

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        دقیقا خودروسازی آلمان واقعا خوب عمل کرد بخصوص فولکس واگن که از سال ۲۰۱۶ برنامه خاصی برای بهبود کیفیت محصولاتش گرفت و تقریبا در همه این نظر سنجی ها پیشرفت داشته
        البته از بهبود عالی آمریکایی ها هم نباید غافل شد واقعا خوب کار کردن
        .
        ی نکته بگم آماری که من بالا از ۹۱۱ نوشتم مربوط به IQS بود اما آمار پست مربوط به VDS هستش
        .
        حالا شاید بد نباشه آمار سازمان بازرسی و استاندار آلمان TÜV رو هم که از سال ۱۸۰۰ تاسیس شده هم ببینید ( ۲۰۰ سال پیش فکر بازرسی و استاندارد بودن اونموقع ایرانی ها …)
        لینکش رو در کامنت پایین میزارم
        این موسسه در بازه های متعدد از ۲ تا ۱۲ سال قابلیت اطمینان خرابی خودروها رو در نظر میگیره
        پیشنهاد میکنم همه ی بازه های زمانی رو ببینید

        1. mehran911

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          میتونید
          tuv report رو در گوگل سرچ کنید همون اولین گزینه همه چیز مشخصه …
          یا برید لینک زیر
          http://www.anusedcar.com
          اینم
          ۱۰ تا ۱۱ سال
          http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-10-11/576

        2. Amir Machine

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          mehran911
          شما به ماشین‌های آلمانی علاقه داری ولی حقایق رو میگی و قبول میکنی اما بعضی‌ها هستن که اگه همۀ جوایز دنیا رو بدن به آمریکایی‌ها و خدا هم آیه نازل کنه که ماشین‌های آمریکایی خوبن، اینا بازم یه بهونه‌ای برای مخالفت و کوبیدن آمریکایی‌ها پیدا میکنن، واقعاً واقعاً من دلیل این همه دشمنی و مخالفت مسخره و بچگونه رو نمیفهمم، مثلاً اگه ماشین‌های آمریکایی بدترین ماشین‌ها دنیا باشن، چی به اینا میرسه؟!
          دو نمونۀ بارز این افراد رو اون بالا مشاهده میکنین
          جواب اینا رو باید مثل خودشون داد، وگرنه در بهبود شرایط آلمانی‌ها شکی نیست، مخصوصاً فولکس‌واگن و آئودی که عاشقشونم

        3. mehran911

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          قبول دارم
          چه میشه کرد
          این کامنت ها جز با به وجود آوردن فضای خاکستری و برخورنده هیییچ فایده ای ندارن
          حقیقتا همه دوست دارن با توجه به وقتی برای خوندن کامنت ها صرف میکنن ، چیزی یاد بگیرن و یا از بحث های مفید لذت ببرن اما مدتهاست این فضا از بین رفته
          .
          خودم از بین خودروساز های غیرآلمانی علاقه ی زیادی به جیپ و رم و هوندا دارم
          ی مدت تقریبا تمام ویدیو هایی که از دوج رم منتشر میشد رو جمع آوری میکردم
          اما این فضای به وجود آمده اشتیاق این رو میگیره که آدم بخواهد در پست های آمریکایی یا ژاپنی نظر بده
          خیییییییییلی دوست دارم این جو حاکم برطرف بشه تا بیشتر چیز یاد بگیریم قدیم ها یاد میاد بحث های مفید خیلی بیشتر بود و مجبور می شدیم حسابی سرچ کنید و حتی کتاب و مقاله بخونیم
          یادمه چند سال پیش خیلی وقت گذاشتم تا بفهمم طرز کار گیربکس pdk یا سیستم pdcc دقیقا چیه اونموقع انقدر ویدیو خوب تو یوتوب در مورد این چیزها نبود …
          یادمه ی مدت زمان زیادی رو برای فهمیدن تفاوت بین سیستم های vtec و ivtec هوندا و vanos بی ام و و variocam پورشه صرف کردم تا بتونم برای یکی از دوستان توضیحش بدم
          اما دیگه خبری از اون فضا نیست …
          فقط میشه امیدوار بود تا دوستان کمتر به بحث ها دامن بزنن البته خودم رو از این قاعده مستثنا نمی دونم …

        4. emad1990

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          مهران جان این سایته که دادی http://www.anusedcar.com/
          برای هر سال چنتا لینک داره.چجوریه؟؟مثلا یه لینک ۲الی ۳سال داره یه لینک۱۰الی ۱۱سال
          یه توضیحی میدی. ممنون

        5. mehran911

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          عماد جان
          در همون لینک هر سال رو بصورت افقی جدا کرده و در نظر گرفته فقط باید دقت کرد و افقی در نظر گرفت
          مثلا در سال ۲۰۱۷ خودرویی که ۲ سال پیش تولید شده وضعیتش چجوریه یا مثلا خودرویی که ۱۱ سال پیش تولید شده از سال ۱۱ ام تولید تا ۱۲ ام یعنی در اون یک سال چقدر خرابی داده

        6. emad1990

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          مهران جان ممنون از اطلاعاتت

      3. emad1990

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        مهران جان چرا یه سری شرکتا تو لیست نیستن؟؟
        مثل فراری _رولزرویس _رنو _داچیا و‌.‌‌…؟؟
        و یه سوال دیگه اینکه جی دی پاور معتبره ؟؟و یا سایت معتبر تر از اون هست؟

        1. mehran911

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          درود عماد جان
          دوتا دلیل عمده داره مهمترینشون اینکه تعداد افراد دارندگان این خودروها زیاد نیست و به حدنصاب لازم برای بررسی نرسیدن
          دوم اینکه باید در خاک امریکا بصورت عمده عرضه بشن

  3. #ali.m#

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ?تویوتا?

  4. Mآsكvيch

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    نسل جدید سانتافه خیلی خوب کار کرده افرین
    این نسل سری ۵ هم ماشالله تو تمام زمینه های کلاس خودش رتبه اول رو کسب کرده!!
    ۹۱۱ هم که عالییی
    در کل خیلی گزارش عالی بود ✌?

    1. power active

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (171 ديدگاه)

      سانتافه جدید که موتور تنبل. گیربکسشم من چند تا رو دیدم صاحباشون ناراحتن میگن بعد چند مدت موقع تعویض ضربه میزنه. به نظرم لکسس nx یه چیز دیگست

      1. Mآsكvيch

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (72 ديدگاه)

        اخه nx چه ربطی به سانتافه داره؟ یکی لوکسه یکی برند اقتصادی!! قیمت ها هم فرق داره
        دارم راجع به سانتافه مدل جدید صحبت میکنم نه اونایی که تو ایرانه
        سانتافه موتور ۳/۳ بیا منطقه ازاد نشونت بدم داداش

  5. Mad.z.Max

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    یه شورلت کامارو هارد تاپ (یا داج چلنجر) و سیلورادو رو واسه یه عمر زندگیه لذت بخش واقعا دوست دارم داشته باشم..

  6. ahmad m

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آفرین به پورشه 911

  7. امیر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    ژاپن همیشه حرف اولو میزنه
    ایول به کرایسلر و شورولت
    پورشه هم ک دربین برندای اروپایی همیشه عالی عمل کرده

  8. Elmiraj

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3189 ديدگاه)

    درود بر GM و دو فرزند سخت کوش اش
    Chevrolet و Buick
    .
    .
    ۵ نماینده از بین ۲۰ سگمنت …!!!!!
    شورولت ۳ نماینده
    بیوک ۲ نماینده

  9. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    از بنز خبری نیست . دوستان سینه چاک بنز الان حمله میکنن بهمون

    1. علی رضا

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      خوب معلومه تنت میخواره دیگه ?? الان شما نبود مرسدس تو لیست سگمنت های مختلف رو کامنت نمی کردی،چیزی میشد کور که نبودیم دیدیم ، اصلا به درک که نیست

  10. بهنام

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یکی از دلایل قابلیت اطمینان پورشه 911 اینه که در همه ی نسل ها این خودرو به نوعی فقط بروزرسانی شده و هیچوقت کاملا زیر و رو نشد. در تمامی نسل های 911 نسل جدید در حالی معرفی شد که نسبت به نسل قبل دارای کمترین تغییر و به نوعی فقط بروزرسانی شد و این باعث شده که این خودروی بخصوص دارای کمترین نقص باشد. در کل لکسوس خودروسازی هست‌ که حتی در ایران هم با وجود کاستی های زیاد در زمینه ی خدمات فنی، سوخت با کیفیت، جاده های استاندارد، خدمات پس از فروش، و غیره خودش رو بعنوان یک خودروی با کیفیت و به اصطلاح نمیر ثابت کرده.

  11. F22RAPTOR

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    خیلی جالب بود قابلیت اطمینات شورولت و بیوک از باقی خودرو سازان غیر لوکس مثه مزدا نیسان میتسو هوندا سوبارو وولکس واگن
    نشون دهنده این هست که چقدر به مشتری احترام گذاشته میشه تو بازار رقابتی ایالات متحده،
    جالب سگمنت کوچک و کامپکت با اون همه رقیب
    کار کشته باز هم برند امریکایی هستن
    ودر بخش خودرو بزرگ بیوک لاکراس با پیشی گرفتن از آوالان ایمپالا آزرا و کدنزا ،بهترین ماشین شده اکو نایکس هم که طوفانی هست همه جا
    بالاتر از تمام ژاپنی ها
    کره ای ها???

  12. Mohammadreza

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    “در تحقیقات امسال، برای هشتمین سال متوالی، برند لوکس تویوتا یعنی لکسس بالاترین میزان قابلیت اطمینان را در بین تمامی برندها کسب کرده است.”
    برای اینکه بهتر بتونید قدرت و سلطه لکسس رو درک کنید دوس دارم مثال فوتبال سری آ ایتالیا رو بزنم که 8 ساله یوونتوس قهرمانشه
    لعلکم یعقلون!

    1. hosseinbimmer

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (133 ديدگاه)

      صیغه ها رو اشتبا زدی ??

  13. مهدی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    اتفاقا هیوندا در کلاسی رقابت میکنه که قابلیت اطمینان برای مشتری ازرش بسیار بالایی داره در کلاس پورشه مشتری ثروتمند پرفورمنس و صدای اگزوز براش مهمه چند هزار دلار خرج اضافه زیاد مهم نیست

  14. H

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پورشه و تویوتا که ایراداتشون یکیه چرا اون دوم اون سوم؟

    1. Sina

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      خواستن به پورشه حال بدن
      وگرنه تویوتا میتونست دوم باشه

  15. OMID

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    چلنجر هم تو لیست هست جالبه
    911هم که شاهکار کرده

  16. بهاري

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جایگاه هیوندا و کیا برام خیلی جالبه بین این همه خودرو ساز قدیمی و معتبر باید به این شرکتهایه کره ای تبریک گفت برایه اینهمه پیشرفت
    واقعأ نمی دونم چرا برایه ما انقدر سخت تولید خودرو این کره ایها با ما شروع کردن ولی ما ارزو مونتاژ محصولاتشون وداریم

  17. Abbas

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دم فیات گرم که همیشه از آخر اوله?

  18. Archi KHAN

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    کل صنعت خودروسازی = پورشه 911
    واسه همینه که عاشقتیم …

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا