چشم اندازهفته نامه

معرفی برترین پیشرانه‌های سال 2018

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری بار دیگر پیروز کلی جوایز پیشرانه بین‌المللی سال ۲۰۱۸ شد و پس از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری اکوبوست فورد به دومین پیشرانه‌ای تبدیل شد که سه سال متوالی به این عنوان دست یافته است.


پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی پورشه نیز در رده‌بندی کلی رتبه دوم را به دست آورده و قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری فراری نیز تکمیل کننده پودیوم است.


هیئت‌داوران پیشرانه برتر سال را داوران کاملاً مستقلی تشکیل می‌دهند و این رویداد برای بیستمین سال متوالی در آلمان برگزار شده است.


پیشرانه ۸ سیلندر فراری که با کد F154CB شناخته می‌شود به عنوان بهترین پیشرانه ۲۰ سال گذشته نیز انتخاب شده و عنوان “بهترین بهترین‌ها” را نیز به خانه برده است.


این خودروساز ایتالیایی همچنین در دیگر کلاس‌ها نیز خوش درخشیده و جایزه پیشرانه جدید را با قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری به دست آورده و همچنین در بخش پیشرانه پرفورمنس و بخش پیشرانه‌های ۳ تا ۴ لیتر نیز با همان پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو موفق ظاهر شده است.


Dean Slavnich همکار رئیس جوایز پیشرانه بین‌المللی سال می‌گوید:

فراری با پیشرانه ۸ سیلندر خود نشان داده که حتی سخت‌گیرترین خریداران نیز خواهان پیشرانه‌های کاراتر و کوچک‌تر هستند. در واقع این پیشرانه ترکیب فوق‌العاده‌ای از پرفورمنس و غرش خاص مارانللو بوده و به همین خاطر در سه سال پیش شکست‌ناپذیر نشان داده است.

Slavnich اضافه می‌کند:

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری یاد شده در مدل ۴۸۸ GTB بکار رفته و نمونه‌ای فوق‌العاده از یک پیشرانه توربوی پرفورمنس است که راه خود را از رقبا جدا کرده و البته بازنگری و بهبود آن در مدل ۴۸۸ پیستا باعث شده بهترین پیشرانه دنیا بازهم بهتر شود. بی‌شک شاهد شاهکاری مهندسی از سوی فراری هستیم. نبود تأخیر توربو، تحویل نرم قدرت، غرش بی‌نظیر و قدرت زیاد باعث شده‌اند این پیشرانه ۸ سیلندر یک اثر هنری لقب گیرد.


همچنین فولکس‌واگن نیز با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی خود در بخش پیشرانه‌های زیر ۱ لیتر پیروز بوده و تسلا نیز عناوین بهترین پیشرانه سبز و قوای محرکه الکتریکی را به دست آورده است.


در ادامه پیشرانه پیروز هر بخش را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • پیشرانه بین‌المللی سال ۲۰۱۸
  1. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی پورشه
  3. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری فراری
  4. قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
  5. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فولکس‌واگن
  6. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی ب ام و
  7. پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آئودی
  8. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی پژو-سیتروئن
  9. پیشرانه ۲ لیتری توربوی پورشه

– بهترین بهترین‌ها

  1. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فورد
  3. پیشرانه ۳.۲ لیتری ب ام و M
  4. پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI فولکس‌واگن
  5. پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبرید سینرژی تویوتا
  6. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی ب ام و
  7. پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی ب ام و
  8. پیشرانه روتاری رنسیس مزدا
  9. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری تویوتا
  10. پیشرانه ۱ لیتری IMA هوندا
  11. پیشرانه ۴.۴ لیتری والو ترونیک ب ام و
  12. پیشرانه ۸۷۵ سی‌سی توئین ایر فیات

– پیشرانه پرفورمنس سال

  1. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه ۴ لیتری بوکسوری پورشه
  3. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری فراری
  4. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی
  5. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری آئودی
  6. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب ام و M

– پیشرانه جدید سال

  1. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری فراری
  2. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب ام و M
  3. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی 48V مرسدس بنز
  4. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی هیبریدی پورشه
  5. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توربوی آئودی
  6. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مک لارن

– پیشرانه سبز سال

  1. قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
  2. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی ب ام و
  3. قوای محرکه تمام الکتریکی ب ام و
  4. قوای محرکه تمام الکتریکی جنرال موتورز
  5. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر و سوپرشارژر هیبریدی ولوو
  6. قوای محرکه تمام الکتریکی رنو-نیسان

– قوای محرکه الکتریکی سال

  1. قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
  2. قوای محرکه تمام الکتریکی ب ام و
  3. قوای محرکه تمام الکتریکی جنرال موتورز
  4. قوای محرکه تمام الکتریکی رنو-نیسان
  5. قوای محرکه تمام الکتریکی فولکس‌واگن
  6. قوای محرکه تمام الکتریکی هیوندای-کیا

– پیشرانه زیر ۱ لیتر سال

  1. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فولکس‌واگن
  2. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فورد
  3. پیشرانه ۲ سیلندر ۶۴۷ سی‌سی الکتریکی-بنزینی ب ام و
  4. پیشرانه ۳ سیلندر ۹۸۸ سی‌سی توربوی هوندا
  5. پیشرانه ۳ سیلندر ۸۹۸ سی‌سی توربوی رنو-نیسان
  6. پیشرانه ۳ سیلندر ۹۹۹ سی‌سی توربوی جنرال موتورز

– پیشرانه ۱ تا ۱.۴ لیتری سال

  1. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی پژو-سیتروئن
  2. پیشرانه ۱.۴ لیتری TFSI ACT فولکس‌واگن
  3. پیشرانه ۱.۴ لیتری TFSI فولکس‌واگن
  4. پیشرانه ۱.۴ لیتری TFSI الکتریکی-بنزینی فولکس‌واگن
  5. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی تویوتا
  6. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی مولتی ایر فیات-کرایسلر

– پیشرانه ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری سال

  1. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی ب ام و
  2. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ب ام و
  3. پیشرانه ۱.۵ لیتری TSI Evo فولکس‌واگن
  4. پیشرانه ۱.۸ لیتری TFSI آئودی
  5. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی هوندا
  6. پیشرانه ۱.۸ لیتری الکتریکی-بنزینی تویوتا/لکسس

– پیشرانه ۱.۸ تا ۲ لیتری سال

  1. پیشرانه ۲ لیتری توربوی پورشه
  2. پیشرانه ۲ لیتری توربوی مرسدس-ای ام جی
  3. پیشرانه ۲ لیتری توربوی هوندا
  4. پیشرانه ۲ لیتری TFSI آئودی
  5. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربوی ب ام و
  6. پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژر سوپرشارژر ولوو

– پیشرانه ۲ تا ۲.۵ لیتری سال

  1. پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آئودی
  2. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی پورشه
  3. پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوی فورد
  4. پیشرانه ۲.۴ لیتری الکتریکی-بنزینی تویوتا/لکسس
  5. پیشرانه ۲.۱ لیتری CDI مرسدس بنز
  6. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی سوبارو

– پیشرانه ۳ تا ۴ لیتری سال

  1. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی
  3. پیشرانه ۴ لیتری بوکسوری پورشه
  4. پیشرانه ۳.۸ لیتری توربوی بوکسوری پورشه
  5. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مک لارن
  6. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری تری توربوی TDI آئودی/بنتلی

پورشه 718 باکستر 2018

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    چه افتخاری????? فراری فوق العاده بود امسال
    بهترین بهترین ها و جایزه بهترین موتور بیست سال گذشته ????ضمنا موتور ۸۱۲ علاوه بر جایزه بهترین پیشرانه جدید جایزه بهترین پیشرانه بالای ۴ لیتر رو هم گرفت

    ((the best in the world))

    1. Ferrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      یادمه وقتی ۷۲۰ معرفی شد یکی از مدیران مکلارن گفت ما با ساختن ۷۲۰ میخوایم به دنیا نشون بدیم مارانللو تنها جای دنیا نیست که توش معجزه رخ میده .الان دلم میخواد به اون مدیر بگم اتفاقا تنها جای دنیاست که توش معجزه اتفاق میفته
      عنوان بهترین پیشرانه ۲۰ سال گذشته یعنی موتور V8 فراری از تمام موتور هایی که ساخته شده بهتر و تکنولوژیک تربوده هیچ پیشرانه ای تو دنیا پیشرفته تر از پیشرانه فراری نیست

      1. Ahmad

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        فراری تو بهترینی

    2. معین م

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      بین پیشرانه های پرفورمنس موتور ۱۰ سیلندر r8 یه چشمک خاصی به آدم میزنه
      از دور صدا می‌زده ببین من چه خاصم ??

  2. Elring-aventador

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (331 ديدگاه)

    Viva l’Italia

  3. Lmbx

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ابتدا باید تبریک گفت به فراری بابت درخشش قلب های خوش صداش! خودم عاشق اون ۶.۵لیتر ۱۲سیلندر هستم که برای مدل سوپر فست هست.
    اما چیزی که شاید خیلی هامون ندونیم از جمله خودم معیارهای انتخاب پیشرانه هست.
    اما چیزی که واضحه این که صرفا قدرت تولیدی بر حجم نشان دهنده برتری مطلق موتور نیست. اینو از این جهت گفتم که تو خیلی از نظرات در سایت های مختلف بعضی ها فقط به توان و گشتاور موتور دقت میکنند و شده معیاری برای مقایسه انجین و تکنولوژی کارخانه های خودرو سازی

  4. الف.ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    بازم فراری؟؟؟؟
    خسته شدیم دیگه از این نتیجه تکراری
    فراری جان ! سال بعد بخاطر من برنده نشو !!!!! لطفاً.خب بذار بقیه هم جایزه بگیرن دیگه
    این وسط ، مرسدس کجایی دقیقا کجایی؟؟؟؟ گویا در خواب نازی !!!!! داری میدان رو میبازی !!!!!

  5. فتنه گوساله سامری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فراری وbmwبهترین موتورسازهای جهان هستن.وبیشترن افتخارات جهان روbmwتاکنون اورده.

  6. فرید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کاش فراری همین موفقیت تو پیشرانه رو تو فرمول بتونه تکرار کنه. هم قدرتش نسبت به مرسدس کمتره هم قابلیت اطمینانش(سال پیش اوضاع بد بود امسال هم که معلوم نیست)

    1. Meysam..LaFerrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (581 ديدگاه)

      پیشرانه‌های فراری پرافتخارترین پیشرانه‌های تاریخ فرمول یک هم هستن چه از نظر تعداد برد چه قهرمانی با اینکه هیچوقت بر خلاف بقیه فراری به تیم درجه یکی موتور نفروخته.
      امسال هم از مجموع مسابقات برگذار شده تو پنج پیست از شش پیست خودروهای فراری تو Straight Line سرعت بیشتری نسبت به مرسدس ثبت کردن (آمار رسمی خود FIA هست اگه خواستی برات میذارم)و دیگه اون کمبود قدرت وجود نداره‌ و تقریباً میشه گفت از نظر پیک قدرت پیشرانه‌ی امسال فراری یه مقدار از مرسدس بهتره اما اینکه کدوم انجین Mileage بیشتر و قابلیت اطمینان بهتری داره من فکر میکنم مرسدس یه مقدار بهتر باشه.

      1. فرید

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (39 ديدگاه)

        من قبلا هم کامنتهاتون رو خوندم معلومه اطلاعاتتون خوبه. من زیاد تجربه ندارم 5 6 سالی میشه دنبال میکنم فرمول یکو.اگه اینطور که میگین باشه جای امیدواری هست پس. انشالا که فراری بتونه این رقابت رو تا پایان حفظ کنه. سال پیش که برای فراری و فتل خوب نبود

      2. Ferrari Zonda SV

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (479 ديدگاه)

        فورد بعد از اینکه خواست سهام فرراری رو از انزو کبیر بخره و انزو پای معامله،لغوش کرد…با فرراری لج کرد و اومد تو لمانز چندسال اول نتونست رقیب فرراری باشه..بعد درنهایت با فورد جی تی 40 فرراریو تو لمانز بدجور شکست داد(پودیومو پر کرد ) چندسال پشت سرهم هم عنوانشو حفظ کرد…بعد اومد توی فرمول یک و در حقیقت توی خانه فرراری ،فرراریو شکست داد.طوری ک از 1968تا 1982 فرراری فقط 3بار قهرمان شد و فورد بقیه قهرمانی ها رو درو کرد(با تامین موتورتیمای مختلف )
        آخرین بار هم سال 1994قهرمان شد(شوماخر،بنتون)
        ….
        قبل از دهه 2000 و قهرمانی های شوماخر و فرراری (قهرمانی های دهه 2000 فرراری بیشتر وابسته به ایرودینامیک و شاسی بودن تا انجین )
        این فورد بود که با 13 قهرمانی انجین اول بود و فرراری 9تا قهرمانی داشت!!
        به راحتی میشه گفت فورد بهترین تامین کننده انجین توی” تاریخ” فرمول یکه و نه فرراری
        فورد همین الانم بیاد فرمول یک توانایی زخمی کردن مرسیدس و رنو و فرراریو داره

  7. امیر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دوستان نکته جالب اینجاست اگه یه نگاه کلی به همه پیشرانه ها بکنید میبینید بی ام و بیشترین جایگاه رو داره البته همه خودرو سازها قابل احترام هستن بجز ایران خودرو و سایپا

  8. Mohammadreza

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    من مطمئنم اگه فراری پیستا تو نوربرگ رینگ رکورد ثبت کنه(البته نه خود فراری چون فراری هیچ وقت نکرده و نمیکنه ،یه گروه غیر رسمی این کار رو بکنن) لپ تایم پورشه GT2رو خواهد شکست
    پیستا نتنها موتور و شتاب بهتری داره بلکه حدود 200 کیلوگرم هم از gt2سبک تره
    درضمن فراری اگه شده یه درصد تجربه مسابقه ای و پرفورمنس بیشتری از پورشه داره

  9. emad1990

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از مقام اول فراری که بگذریم بیشتر پیشرانه ها مال ژرمن ها هست

  10. نویدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    عقب افتادگی مرسدس بنز بدجور به چشم میاد!

  11. Ali Keyhani

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    شکی ندارم که فراری 488 پیستا میتونه هم رکورد پیست فیورانو رو بزنه هم نوربرگ رینگ?

  12. Ali Keyhani

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فراری بهترینه بهترین ها❤
    واقعا عنوان برترین سوپراسپرت ساز جهان برازنده‌ی این ابرخودروساز ایتالیاییه????❤
    افتخار میکنم که با فراری عاشق ماشین شدم و هنوزم هیچ خودرو و خودروسازی نتونسته جاشو توی دلم بگیره❤

    1. ایمان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      علی آقای عزیز و بزرگوار
      عشقت به فراری دقیقاً مثل خودمه
      عاشق فراری بودن یعنی سربلند بودن ????

      1. Ali Keyhani

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        قربان آقا ایمان گل❤
        لطف داری عزیز
        مگه میشه عاشق فراری نبود??❤

  13. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی فراری (روی 812 سوپر فست نصبش کردن)
    800 اسب بخار وحشی ازش بیرون میکشن با وجود اون همه هیجان و روحیه رام نشدنیش ولی انقدر خوبه که حتی فکرش ارامش بخشه
    اوفففف دوست داشتنی ترین شی جهان واسه من
    رتبه سوم رو هم کسب کرده

  14. Rouzbeh

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    بقیرو به زانو انداخت . forza ferrari

  15. shirko

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    افرین به فراری ب ام و که واقعا گل کاشتن ، تو المان هم که بنز هم تو طراحی هم تو انجین بد جور تضعیف شده .

  16. MoNsTeR

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا که بهترین بهترین ها شایسته توست ❤️❤️
    آخه تا کی میخوای عنوان بهترین موتور سال رو درو کنی
    یکم فرصت به بقیه هم بده تا خودشون رو نشون بدن.

    چرا حسم به تو عوض نمیشه ❤️❤️F errari ❤️❤️

  17. Fk

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام
    سردبیر گرامی چرا لایک و دیس لایک تو کامنتا نمایان نیست ؟؟؟؟
    با تشکر

    1. سردبیر

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (761 ديدگاه)

      درود. همان طور که قبلا هم عرض کردیم، این ویژگی متاسفانه توسط برخی اپراتورها در ایران فیلتر شده است.

  18. حمیدرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر اروپایی در لیست بود انگار قوانین جدید نه تنها باعث عقب گرد نشده کلی هم به جلو روندشون

  19. ارش

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    فراری??????
    بی ام و?????
    پورشه??????

  20. Archi KHAN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    بفرما ، ما هی میگفتیم :
    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ”

    بعضی آااا به مزاج شون خوش نمی اومد …
    تبریک به همه عاشق های خودرو

  21. CavallinoRampante

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Forza Ferrari ❤️❤️

  22. Ali actros

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بود?

  23. یوسف

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای لامبورگینی خیلی خالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا