دنیا در حال تغییر و تحول است…
بنا بر برخی دلایل، هماکنون زمانی پر سروصدا در ایالاتمتحده است و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنا نمیباشد. هر کلاس خودرویی تحولی بزرگ را به خود میبیند و مهم نیست که چه اتفاقی میافتد، خریداران بیش از گذشته با دست باز به انتخاب خودرو میپردازند.
اکثر این تغییرات به فشارهای مربوط به بازار مرتبط است. قیمت سوخت پایین آمده و انتظارات بالا رفته است. رشد درخشان کراس اوورها ادامه یافته است درحالیکه شاسی بلندهای سنتی و مرسوم کمی کنج عزلت برگزیدهاند. خودروهای الکتریکی شاخص سرانجام به راهها قدم گذاشتهاند و محدودهی حرکتی و کاربردی همانند خودروهای بنزینی دارند. خودروهای هیبریدی نیز جایگاه جدیدی پیدا کردهاند و شاسی بلندهای کوپه مانند نیز نسبت به قبل از مقبولیت بالاتری برخوردارند. مهم نیست که چه کلاسی باشد، خودروها به آخرین تکنولوژیها مجهز شدهاند و کارایی بالاتری دارند.
آنچه در پیش میآید، داغترین و جدیدترین خودروها، تراک ها، کراس اوورها، شاسی بلندها و ونها و همهی آن چیزی که است که در چند سال آینده به بازار خواهد آمد. این یک لیست جامع است اما از برخی خودروها در آینده بیشتر خواهیم شنید. اینها خودروهای تولیدی واقعی هستند که در چند سال آینده قادر به خرید آنها خواهید بود. به آینده خوشآمدید!
ترنس Am مدل ۲۰۱۷
پرفورمنس قوی کامارو و استایل کلاسیک آن برخی اوقات باعث روشن شدن جرقهی برخی نوستالژیها در ذهن از جمله پونتیاک میشود و در این میان TAW پنجمین نسل کامارو را بصورت ترنس Am 77-78 درآورده است. در این نسخه پرندههای معروف، هود زیبا و موارد خاطرهانگیز دیگر دیده میشوند. کار طراحی بر روی پلتفرم آلفا انجام شده و دو نوع آپشن برای استایل خودرو در دسترس است: مدل ۱۹۶۹ و یا نمای مربوط به زمان راهزنان.
زمان عرضه: بهار ۲۰۱۷
قیمت: ۷۱ هزار دلار
بیوک لاکراس طویلتر، کوتاهتر، صیقلیتر و عریضتر خواهد شد و طبق گفتهی خودروساز راحتتر و سریعتر از قبل خواهد بود. در حقیقت مهندسان مجبور شدهاند تا تغییراتی را در دماغه و شیشهی جلو به وجود بیاورند. شما همچنین میتوانید صندلیهای جلوی ماساژ دهنده را نیز سفارش دهید. این خودرو از همان پیشرانهی موجود در کادیلاک XT5 و شورلت کامارو استفاده خواهد کرد.
زمان عرضه: تابستان ۲۰۱۶
قیمت: ۳۲۵۰۰ دلار (تخمینی)
زمان زیادی از رانندگی ما با نسخهی اروپایی XE در ژانویهی ۲۰۱۵ نگذشته است. جگوار با عرضهی این خودرو به یکی از داغترین سگمنت های خودرویی وارد شده بنابراین برای رقابت به مقادیر مناسبی از نمای ظاهری خوب، پیشرانهی قوی و هندلینگ عالی مجهز گردیده است.
وقتی که بهصورت شانهبهشانه با ب ام و سری ۳ حرکت کنید، بهتر میتوانید به تواناییهای این خودرو پی ببرید. پلتفرم این خودرو با برادران XF و اف پیس یکی است و همین داستان دربارهی پیشرانهها، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک نیز صدق میکند.
زمان عرضه: هماکنون
قیمت: ۵۲۶۹۵-۳۵۸۹۵ دلار
این یک بدنه و یک نام جدید برای مزدا میاتا است. البته فیاتا هم خوانده میشود! این خودرو به همراه میاتا در هیروشیما ساخته میشود و از پیشرانهی ۱.۴ لیتری توربوی فیات با ۱۶۰ اسب بخار قدرت بهره میگیرد. گزینههای مربوط به گیربکس نیز همانند میاتا ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک هستند و نسخههای آبارث از برخی جزئیات ظاهری بهبود یافته سود میبرند. انتظار میرفت که فیاتا یک آلفا رومئو باشد اما در آخرین لحظات به فیات تبدیل شد.
درست است که این خودرو در ژاپن ساخته میشود اما این یک اختلال عملکرد کلاسیک ایتالیایی به بهترین شکل است. پیشرانهی خستهی دوج دارت که در زیر کاپوت نسخهی آبارث قرار گرفته از علایق ما نیست.
زمان عرضه: تابستان ۲۰۱۶
قیمت: ۲۵۹۹۰ دلار
همهچیز به جز سقف، درها و شیشه در سوپرکار نیسان تازه شدهاند. جلوپنجره و سپر حالا تقریباً یکی شده و ورودیهای جدید هوا و دیفیوزر عقب باعث بهبود عملکرد خودرو شدهاند. نیسان بهصورت کامل نمای داخل خودرو را با بهکارگیری غربیلک فرمان جدید، داشبورد و کنسول پوشیده از چرم تغییر داده و صفحه لمسی ۸ اینچی و طرح سادهشدهی کلیدها به چشم میخورد.
پلت فرم ممتاز خودرو، قوای محرکه و پروفیل کلی خودرو دستنخورده باقیماندهاند. این یک جراحی پلاستیک قابلتوجه برای گودزیلا است اما ما همچنان منتظر GT-R تماماً جدید هستیم.
زمان عرضه: هماکنون
قیمت: ۱۰۲۰۰۰ دلار (تخمینی)
همه چیز جدید است. پلتفرم جدید آفارومئو اولین سدان فروخته شده در این دهه در آمریکا را مزین کرده است. جیولیا از دو پیشرانه سود میبرد که اولی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۷۶ اسب بخار قدرت بوده و دومی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۵ اسب بخار میباشد. گفته شده که حداکثر سرعت نسخهی ۶ سیلندر ۳۰۷ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر نیز ۳.۸ ثانیه میباشد.
جیولیا بیش از آنکه عملکردی باشد، زیبا است. انتظار میرود که آلفا با عرضهی جیولیا درک آمریکاییها نسبت به خودش را تغییر دهد.
زمان عرضه: اواخر ۲۰۱۶
قیمت: ۴۰۰۰۰ دلار (تخمینی)
کانتیننتال ۲۰۱۷ جایگزین MKS قدیمی شده و با انبوهی از امکانات لوکس از جمله صندلیهای گرم و سرد شونده با تنظیم در ۳۰ جهت عرضه میشود. در سال ۲۰۱۷ سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانهی انحصاری ۶ سیلندر اکوبوست توئین توربو با حجم ۳ لیتر نیروبخش این خودرو خواهد بود. قدرت این پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار است.
آنچه که قدیمی است به سیستم کنترل رانندگی لینکلن مربوط میشود که در دیگر مدلها نیز یافت میشود و به خریداران این اجازه را میدهد تا مشخصات رانندگی و سواری را با ذائقهی خود تنظیم کنند.
زمان عرضه: پاییز ۲۰۱۶
قیمت: ۴۵۴۸۵ دلار
با مرگ برند سایون، خودروی دوستداشتنی FR-S زیر چتر تویوتا قرار گرفت. همچنین نام اصلی خود را از دست داده و به ۸۶ تبدیل شد و به همراه نام جدید از ویژگیهای دیگری چون غربیلک فرمان جدید، برخی ارتقاهای سیستم تعلیق، نسبتهای دندهی بهبودیافته و… بهرهمند شد و برای آنهایی که میخواهند خودشان دنده را عوض کنند، پیشرانه ۵ اسب بخار اضافی دریافت کرد و به خروجی کلی ۲۰۵ اسب بخاری دستیافت.
آنچه از گذشته باقیمانده به پیشرانهی تخت ۴ سیلندر ۲ لیتری مربوط میشود که با گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک آپشنال همراه است. ما هنوز هم منتظر نسخهی توربوشارژدار این خودرو یا حداقل نسخهی کانورتیبل خواهیم ماند.
زمان عرضه: اواخر تابستان ۲۰۱۶
قیمت: ۲۶۰۰۰ دلار (تخمینی)
تقریباً همهچیز جدید است. از اولین شاسیبلند جگوار انتظار میرود تا کارهای بزرگی را انجام دهد. آفرود قوی؟ بهتر است که نیمنگاهی به برادرش یعنی لندروور بیندازید. اف پیس بهصورت چهارچرخ محرک است اما بهتر است که از جاده خارج نشوید. اگر نیاز دارید تا از گلولای عبور کنید نگران نباشید. آیا این خودرو پرفروشترین مدل جگوار خواهد بود؟ ۱۰۰ درصد.
پیشرانهها، گیربکس و سیستم تعلیق یکراست از دیگر نسخهها قرض گرفته شدهاند.
زمان عرضه: هماکنون
قیمت: ۷۰۶۹۵-۴۱۹۸۵ دلار
چیزی که زندگی خود را به عنوان یک کراس اوور دو در و با نام سایون آغاز کرده درنهایت به کراس اوور کامپکت ۴ در تویوتا تبدیل شده است. با استایل زاویهدار خود، هاچبک C-HR به مصاف رقبایی همچون مزدا CX-3، نیسان جوک و هوندا HR-V میرود. دو پیشرانه قابل سفارش خواهد بود: نسخهی هیبریدی ۱.۸ لیتری پریوس با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و یا پیشرانهی ۴ سیلندر توربوی ۱.۲ لیتری که با گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا نمونهی CVT قابل سفارش است. در بازار آمریکا گیربکس CVT در دسترس خواهد بود. همهی نسخهها بر پلتفرم معماری جهانی جدید تویوتا سوار خواهند شد که این پلتفرم استحکام بدنه را بالابرده و دینامیک رانندگی اسپورتی را در پیچها به ارمغان میآورد.
زمان عرضه: اوایل ۲۰۱۷
قیمت: ۳۰۰۰۰-۲۰۰۰۰ دلار (تخمینی)
شاسیبلند کامپکت آئودی راهی متفاوت از برادران Q7/Q5/Q3 را در بحث استایل برگزیده و متفاوتتر از آنها به نظر میرسد. در نمای خارجی خطوط منحنی و زاویهدار را میبینیم و نمای داخل نیز خاص محصولات آئودی است. خودرو بهصورت استاندارد دیفرانسیل جلو است و البته سیستم کواترو نیز قابل سفارش خواهد بود.
آئودی این خودرو را برپایه همان پلتفرم بکار رفته در گلف و A3 میسازد بنابراین از همان پیشرانههای استفادهشده در این خودروها سود خواهد برد.
زمان عرضه: اواخر ۲۰۱۶
قیمت: ۳۱۰۰۰ دلار (تخمینی)
در مقایسه با مدلی که جانشین آن شده،CX-9 سبکوزنتر است. مزدا پیشرانهی قدیمی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری با ریشههای مربوط به فورد را کنار گذاشته و از نسخهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت استفاده کرده است. بالاترین مدل CX-9 Signature نامیده میشود که از چرم ناپا، تریم چوب و چراغهای LED خاص بهره میبرد.
این خودرو از تکنولوژیهای Skyactiv از جمله شاسی قدیمی استفاده میکند که در مدل CX-5، مزدا ۶ و ۳ نیز بکار رفته است.
زمان عرضه: هماکنون
قیمت: ۴۴۹۱۵-۳۲۴۲۰ دلار
REZA
۶ خرداد ۱۳۹۵نیسان gt-rحیفه که با اون قابلیت فنیش و عملکردش همچین ظاهر و قیافه ی معمولی داشته باشه .ای کاش نیسان یه فکر اساسی به قیافه gt-rبکنه.
تویوتا 86 هم با اون استایل معرکه اش ای کاش حجم موتورش بالای 3000 بود یا بالای 350 اسب نیرو تولید میکرد
Das Beste Oder Nichts
۶ خرداد ۱۳۹۵با هر دو جملت مخالفم
جی تی ار کجاش معمولیه یا زشته؟؟ اتفاقا از نطر زیبایی از هیچ خودرویی کم نمیاره.
کسی که 86 میخره میخواد لذت رانندگی رو تجربه کنه ولی پول زیاد نداره. اگه این ماشین به گروه خودرو های بالای 350 hp یا بالای 3000cc وارد بشه قیمتش دو برابر اینی میشه که الان هست و خریدارش رو از دست میده.
REZA
۶ خرداد ۱۳۹۵موستانگ 3700 ccتو مناطق آزاد فقط 10 میلیون با تویوتا 86 تفاوت قیمت داره-این طوری ها هم که تو میگی نیست …چه خبره 2 برابر!!! حالا تویوتا 3700 نمیشه نشه . حداقل 3000 میشد خیلی بهتر بود این فقط نظر من نیست نظر اکثر ماشین بازا در مورد 86 هستش
در مورد gt-r هم کاملا واضح هستش که نسبت به قابلیت های فنیش قیافه اش در اون حد نیست و این مورد هم اصلا جای بحث نداره (من نگفتم زشته. فقط معمولیه)
shahin
۶ خرداد ۱۳۹۵توی شاسی بلند ها مزدا و جگوار عالی بودن.توی سدان هم جولیا عالیه
احسان(احسان سابق)
۶ خرداد ۱۳۹۵طراحی مزدای نسل جدید خیلی ساده و زیبا و ظریف از کار دراومده.باید به طراح این ماشین افرین گفت
مهدی
۶ خرداد ۱۳۹۵عجب چیزی این مزدا cx9….و.منتظر الفا جولیا هستیم… اما باید دید می تونه بی ام دبلیو را ملغوب کنه.طرح داخلیش حرف نداره.ولی نمای ظاهریش خیلی ادم محو نمی کنه…
علي رضا
۶ خرداد ۱۳۹۵از اون ماشیناست که باید از نزدیک دیدش…
سروش
۶ خرداد ۱۳۹۵سلام با تشکرا ز جناب مهندس احمد زاده
ممنون از زحماتتون
قربان فقط تصویر کابین جگوار XE رو اشتباه آپلود کردین.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ خرداد ۱۳۹۵شاهین جان ممنون.
فقط عکس طراحی داخلی لینکلن کانتیننتال اشتباهی برای جگوار XE قرار داده شده.
امير علي
۶ خرداد ۱۳۹۵پس چرا از پانامرا خبری نیست
احمد باقری
۶ خرداد ۱۳۹۵خیلی باحالن، خیلی.
احسان
۶ خرداد ۱۳۹۵خیلی تحت تاثیر بیوک لاکراس و لینکلن کانتیننتال و آئودی Q2 قرار گرفتم
بهنام طیبی
۶ خرداد ۱۳۹۵نیسان جی تی-ائودی-مزدا-لینکن-جگوار خیلی خوبن
نوید جهرمی
۶ خرداد ۱۳۹۵از همش بیشتر منتظر ترنس ای ام هستم. آخ که یاد پونتیاک ب خیر.
ali
۶ خرداد ۱۳۹۵جونم به پونتیاک و لینکلن و بیوک
یاسین
۷ خرداد ۱۳۹۵با تشکر از جناب احمد زاده!اون چی شد؟یعنی پیوند کامارو با پونتیاک!!!یعنی روح کامارو در جسم پونتیاک درست میگم؟و نیسان تو این نسخه دیگه خیلی جلو پنجره رو بی حوصله طراحی کرده!آئودی هم با ترکیب رنگ طوسی که دیگه گل کاشته چه شود! فقط جای محصولات وطنی اونجا کمه!البته حق داریم.تا زمانیکه امثال دکتر آرین رو جدی نگیرن ،همین آش و همین کاسه هست!
سعید
۷ خرداد ۱۳۹۵لینکن آزرا 2005 و جنسیس 2015 تلفیق کرده یه خودرو داده اینم از خودروی لوکس فورد دم هیوندا و کره ای ها گرم
مهسا مهیسی
۷ خرداد ۱۳۹۵هیونداس سانتافه 2017 اسپورتیج اپتیما هچ کدوم از این 3 تا مهم تر نیستن !!!!!!
lolipop
۸ خرداد ۱۳۹۵بیوک چراق های عقب رو از ولوو اس ۹۰ کپی کرده
مهرداد
۲۷ دی ۱۳۹۵به نظر من تویوتا 86 باید روی این اتاق ؛ یه موتور 6سیلندر2800سی سی با توان 280الی 300اسب بخار سوار کنه تا هم قیمتش خیلی بالا نره هم کیفیت و لذت رانندگیش دوچندان بشه
سامان
۹ فروردین ۱۳۹۶به نظر من هم باید موتورش ۶سیلندر بشه واقعا کابینش معرکه س فقط تویوتا زنده بادTOYOTA