چشم اندازهفته نامه

معرفی ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال 2016

سال ۲۰۱۶ با تمامی خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسید. در این سال نیز خودروسازان جهان محصولات جدید زیادی را معرفی کردند. خودروهای جدیدی که گاه علاقه‌مندان را بسیار به وجد آوردند. همواره خودروهای جدیدی که در دنیا معرفی می‌شوند عمدتاً نسبت به قبل پیشرفت داشته و بهتر شده‌اند اما گاهی اوقات ما را به‌شدت ناامید می‌کنند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب ناامیدکننده‌ترین خودروهایی که در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شده‌اند را معرفی کنیم.

مازراتی کواتروپورته

maserati-quattroporte-2013-06

شاید ما را سرزنش کنید که مازراتی کواتروپورته را در لیست ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال قرار داده‌ایم اما مازراتی، افسانه‌ای از عملکرد و لوکس گرایی است و این سدان بزرگ انتظارات بالای ما از ایتالیایی‌ها را برآورده نمی‌کند. در داخل کواتروپورته از قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمتی استفاده شده که می‌توان آن‌ها را در یک کرایسلر هم پیدا کرد. همچنین بسیاری از تکنولوژی‌هایی که انتظار داریم در سدانی با قیمتی شش‌رقمی وجود داشته باشند، در کواتروپورته دیده نمی‌شوند. حتی این سدان لوکس ایتالیایی با استانداردهای ما برای خودروهای بسیار ارزان‌قیمت‌تر هم قدیمی و از رده خارج به نظر می‌رسد؛ اما خوشبختانه کواتروپورته برای سال ۲۰۱۷ مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و بسیاری از ایرادات مدنظر ما در آن رفع شده است.

نیسان سنترا SR توربو

nissan-sentra_sr_turbo-2017-1024-02

هرکسی نیسان سنترا SE-R Spec V سال ۲۰۰۴ را به یاد داشته باشد ما را برای قرار دادن این نسخهٔ جدید توربوی سنترا در لیست خودروهای ناامیدکننده سرزنش نمی‌کند. البته این یک نسخهٔ نیسمو نیست و تنها بهبودی نسبت به نسخهٔ تنفس طبیعی سنترا محسوب می‌شود اما سنترا SR توربو حتی پایین‌تر از حد متوسط انتظارات ما قرار گرفت. ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور بر روی کاغذ به نظر خوب می‌رسد اما در عمل هرگز خوب نیست. پاسخ دریچهٔ گاز خودرو در بهترین حالت، متوسط بوده و پیشرانهٔ آن‌هم که از نیسان جوک اقتباس شده است هیچ کاری انجام نمی‌دهد تا این سنترا سبک‌تر و قدرتمندتر احساس شود؛ اما بدتر از این، نسخهٔ نیسموی سنترا است که هرچند در بیرون از قطعات اسپرت نیسمو استفاده می‌کند اما قدرت پیشرانهٔ آن هیچ تفاوتی با سنترا SR توربو ندارد.

شورولت کروز

chevrolet-cruze-2016-premie

در سگمنتی که پُر است از خودروهای جذابی مانند هیوندای الانترا، هوندا سیویک و مزدا ۳، ما برای دیدن نسل جدید شورولت کروز بسیار هیجان‌زده بودیم اما پس از رانندگی با آن فهمیدیم که کروز جدید خودرویی یکنواخت، خسته‌کننده و کسل‌کننده است. البته ما نسخهٔ پایهٔ این خودرو را تست کردیم و بسیاری از شکایات ما در تیپ‌های بالاتر برطرف شد ولی ما حتی با وجود گیربکس دستی هنوز هم از رانندگی با کروز لذت نمی‌بریم. علاوه بر این، داخل کروز جدید هم احساس بسیار ارزان‌قیمتی دارد.

نیسان آرمادا

nissan-armada-2017-01

نسل جدید نیسان آرمادا کاملاً خودروی بدی نیست اما قطعاً یک گام رو به عقب برای نیسان محسوب می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های سال ۲۰۱۶ بشمار می‌رود. به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نیسان تصمیم گرفته است آرمادای قبلی که بر اساس پیک‌آپ فول سایز تایتان ساخته شده بود را کنار گذاشته و مدل پاترول خود را به‌عنوان نسل جدید آرمادا در ایالات‌متحده عرضه کند. پاترولی که در سراسر جهان به‌عنوان یک SUV قلدر و با قابلیت‌های آفرود بالا شناخته می‌شود. نیسان برای تبدیل پاترول به آرمادا بجای تغییر بدنه تنها از کروم و چرم‌هایی مشابه اینفینیتی QX80 استفاده کرده است. مسئلهٔ دیگر این است که داخل نسل جدید آرمادا ۲۰۱۷ بسیار شبیه به پاترول ۲۰۱۰ به نظر می‌رسد چراکه پاترول در طول این ۶-۷ سال تغییرات داخلی چندانی نداشته است. این باعث شده است که آرمادا با دکمه‌های پلاستیکی کوچک و داشبورد شبیه به کامپیوترهای زشت دههٔ ۹۰ میلادی، احساسی قدیمی داشته باشد؛ اما هرچند نمی‌توان منکر این واقعیت شد که آرمادا به‌عنوان یک SUV بزرگ رانندگی نسبتاً خوبی دارد ولی آن چیزی که می‌توانست نبوده است.

میتسوبیشی میراژ

mitsubishi-mirage-2017-02

بدترین خودرویی که ما در سال ۲۰۱۶ سوار شدیم چه بود؟ پاسخ به این سؤال آسان است: میتسوبیشی میراژ. اگر می‌توانید با فضای داخلی خشن، فرمان بی‌حس و پیشرانه‌ای که دورهای بالا لرزش دارد کنار بیایید، قطعاً این میتسوبیشی میراژ هاچ‌بک فقط برای شما ساخته شده است.

کیا اپتیما

kia-k5-2016-optima-08

پس‌ازاینکه کیا نسل جدید مدل سورنتو را کاملاً متحول کرد، ما انتظار داشتیم که نسل جدید اپتیما هم تغییرات کاملی را در تمام قسمت‌ها تجربه کند اما اپتیما جدید همچنان شبیه محصولات قدیمی کیا به نظر می‌رسد. طراحی نسل جدید اپتیما بیشتر شبیه به یک فیس‌لیفت از نسل قبلی است تا یک نسل جدید و حتی بدتر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. همچنین با وجود کیفیت و طراحی داخلی مناسب، در نسل جدید اپتیما سواری سنگین و رانندگی نامنظم همچنان وجود دارد درحالی‌که ما امیدوار به رفع آن‌ها بودیم.

 

منبع: AutoGuide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Efk

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بنظرم خوشگل ترین سدان، مازراتی کواتروپرتره هست چراغ جلوش منو یاد cls نسل اول میندازه یادش بخیر…
    استیلشم محشره
    واقعا چه تو عکس چه از نزدیک مو به تنت سیخ میکنه

    1. "Amir"

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      (( در نسل جدید اپتیما سواری سنگین و رانندگی نامنظم همچنان وجود دارد))
      این اولین باره که در مورد اپتیما چنین چیزی میشنوم ! انصافا تو هیچ مقاله ای ندیدم
      رانندگی نامنظم !!!!

  2. ?ReventОn

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    ناامید کننده ترین خودرو تو ایران که معرفی شد تیگو فایو بود که خیلی خوب هم فروخت!
    چرا واقعا مردم میخرن؟100 میلیون پول بدی موتور 130 آسب اونوخ صدی 13 بسوزه؟
    با صد میلیون که میشه یه YF 2010 خرید:|

    1. Parvaz

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (406 ديدگاه)

      داداش من هم بعضی وقت ها حرصم میگیره یه عده چجوری دلشون میاد 100ت بی زبون رو بدن به یه چینی که در حد و اندازه های یه شاسی بلند متوسط هم نیست، ولی ملت ما عشق خرید خودروهای صفر و اعتباری رو دارن، با این همه آپشن تیگو ۵ و مبلغ پیش پرداخت کم اقصاط بلند مدت خیلی از مردم مارو وسوسه میکنه!!! به نظرم تیوولی و داستر انتخاب های بهتری به نسبت تیگو ۵ هستند و حتی سوزوکی گرند ویتارا مدل ۹۳ در محدوده 100 ت قرار میگیره یک ماشین ژاپنی چهار چرخ متحرک با استهلاک پایین، تنها ایرادش فقط ظاهر قدیمی هستش و من خودم بعد چند بار سوار شدن و رانندگی کردن در جاده و شهر عاشقش شدم خیلی نرم و پر قدرته و سیستم ۴چرخ متحرکش تو جاده های برفی منو واقعا حیرت زده کرده بود!! ببخشید طولانی شد دوستان.

      1. شاهین

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        با 35 میلیون تومن میشه صاحب X33 کارکرده شد و این تب شاسی بلند سواری که خیلی هارو گرفته باعث میشه طرف 100 میلیون بده به تیگو 5! امان از چشم و هم چشمی و مدگرایی!
        چینیا نقطه ضعف هارو خیلی خوب تشخیص میدن.

        1. ME84

          ۱۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          درود
          شاهین جان آی گفتیا. آی گفتی. دمت گرم.
          چشم و هم چشمی پدر ملتو داره در میاره. سر همین مسئله حتی با خانواده خودم جر و بحث زیادی رو تجربه کردم. اما چه میشه کرد.
          با نظر parvaz هم در مورد ویتارا بشدت موافقم

  3. الف.ی

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    با نا موفق بودن میتسوبیشی میراژ بد جور موافقم.

  4. peyman

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2095 ديدگاه)

    امروز یه کامارو سفید دیدم ده دقیقه محو زیبایش شدم.خیلی ناراحت شدم وقتی میبینم مدل های جدیدش ممنوع الورود شده???

  5. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    خوشم میاد یک آلمانی هم در این لیست ، نیست.
    خوشم میاد آلمانی ها هیچ وقت مشتری رو ناامید نمیکنند
    ممکنه پول به نسبت زیادی ازت بگیرن، اما خوب میدونن چطور راضی نگهت دارند.

  6. حميد

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من اصلا نمیدونستم اپتیما مدل جدید داده فکر کردم فیس لیف شده
    به هر حال میراژ رو خوب اومده

  7. sina

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    نیسان کمی بد داره عمل میکنه تو یسری مدلا چند وقته …
    البت قشقایی و ماکسیما عشقن خدایی

  8. reza-a

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    اپتیما درسته از نسل قبلش قشنگ تر نیست ولی ظاهرش خوبه مخصوصا تیپ GTline

  9. تمدن عرب

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    خارج از بحث
    لطفا مطلبی در مورد مزایا و معایب لاستیک فاق کوتاه و بلند تهیه کنین

  10. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    به نظر من هم اپتیما جدید ظاهرش خوبه و نسبت به مدل قبلیش، شباهت بیشتری به یه ماشین خانوادگی داره. گرچه هنوزم فاصله زیادی با یه ماشین خانوادگی از لحاظ ظاهری داره. اپتیما قبلی به نظر من بیشتر شبیه یه ماشین اسپورت بود که تو کشور ما بیشتر به درد پز دادن تو خیابون و دختر بازی میخوره(شوخی کردم :) ) ماشین خانوادگی فقط کمری و آکورد که هردو سنگین و باوقار هستند و به درد یه خانواده میخورن واقعا. خداوکیلی تو این 5-6 سالی که اپتیما با ظاهر جدید اومده تو ایران، حتی یکبار هم ندیدم که یه آدم جاافتاده و سنگین سوارش باشه. یا مثلا من هم تو دانشگاه علم و صنعت بودم هم تو خواجه نصیر تو این 4-5 ساله. یک استاد ندیدم که اپتیما سوار بشه. درحالیکه چندتا شونو دیدم که کمری دارن. البته بازم میگم به نظر من اپتیما نسل جدید تو این زمینه خیلی بهتر از قبل شده. به هرحال به نظر من زیباترین ماشین این سگمنت مزدا 6 هستش. یا بهتره بگم زیباترین ماشین های غیر لوکس رو مزدا میزنه. واقعاً چیزی کم از یه ماشین لوکس ندارن. مخصوصاً مزدا 6 و CX-9. ام ایکس 5 هم که جای خودش :) راستی امروز هم تو سایت goodcarbadcar دیدم که کمری برای 15 امین سال پیاپی پرفروش ترین ماشین آمریکا در سال 2016 شد.(البته بدون احتساب تراک ها) البته شاید بیشتر از 15 سال باشه چون تو این سایت فقط از سال 2002 آمار رو زده.

    1. "Amir"

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اتفاقا من یکیو میشناسم استاد دانشگاه تهرانه
      اپتیما سواره ?
      باور کن ، استدلالت واسه خانوادگی بودن اپتیما جالب نیس ?
      سلیقست دیگه

    2. DR ADRENALiNE

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (34 ديدگاه)

      مزدا 6 فوق العادس
      کافیه از نزدیک ببینینش عاشقش میشین
      خیلی ابهت داره لعنتی ?
      البته من پلاک منطقشو دیدما . اینو گفتم که یه سری از دوستان نگن که دارم پز میدم که خارج رفتم ?

    3. Madjid R8 V12 TDI le Mans

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      من استادی دیدم که هزار تا استاد که چه عرض کنم، همه ی استادان ایران رو از نظر علم و سواد میخوره.
      از دانشگاه هاروارد ، MIT و سلطنتی انگلستان مدرک گرفته و جزو هیئت علمی اونجا هم هست.

      ماشینش هم تا پارسال سمند بود.

      این فکر ها رو بذار کنار.
      همین فکر ها ما رو عقب نگه داشته.

  11. nima

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    چه جالب.منم فکر میکردم اپتیما فقط فیس لیفت شده.اصلا باورم نمیشد که این نسل جدیدش باشه.مطمئنید که نسلش عوض شده ؟چون واقعا چیزی بیشتر از یک فیس نه چندان سنگین به نظر نمیاد.میراژ رو هم که کاملا موافقم و واقعا ماشین کسالت آوریه.رنگ فسفریش هم که افتضاحه

    1. "Amir"

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      البته اپتیما توی نسل جدید کلا شاسیش عوض شده ، از نسل قبل بزرگ تره ، وقتی یه چیزی زیباست دیگه نمیشه زیباترش کرد ، هرچند کیا یکم محافظه کاری کرده ولی در هر صورت طراحی نسل قبل زیادی زیبا بود و هست ، دیگه نمیشد چیزی رو دستش اورد

      1. sunmartin

        ۱۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        کاملا موافقم

  12. محسن بختیاریان

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نیسان همین که به رنو نزدیک شده افت کرده، در خودرو سازهای ژاپنی انصافا هیچ کدوم به اندازه ی مزدا پیشرفت نکرده

  13. sunmartin

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    همه این لیست خودروهای خوبی هستند جز میراژ حالا از دید این وب سایت این خودروها نامید کننده است خوب این نظر شماست چون واقعا هر کدام ازین خودروها قابلیت ها و طراحی های خوبی دارند مثل شورولت کروز که واقعا زیباست و اپتیما و همین مازاراتی کواتروپورته اما این انتخاب سلیقه ای هست و شاید سایت دیگه ای یکسری دیگر از خودروها را کسالت آور بدونه یه سوال داشتم نیسان چرا گیر داده به گیرباکس cvt و هرچی میسازه این گیرباکس ملال آور و یکنواخت روش نصب میکنه کسی میداند ؟!?

  14. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فقط مزدا.

  15. نوید جهرمی

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    ناامیدکننده ترین کمپانی هم برای من فیات کرایسلر بود. وایپر، کرایسلر 200، داج دارت اینارو بدون جایگزین رهاکرده وقصد توقف تولیدش داره.با فیات 124 خیلی کلاس کاری خودشو پایین آورد، در حد حرکتای ایرانخودرو و سایپا بود.وقتی که احتمال فروش آلفا و مزراتی هم درزکرد دیگه نورعلی نور شد.

  16. فيصل

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    در و گلگیر عقب کواتروپورته رو مالوندن ؟
    جای مازراتی تو این لیست نیست بقران

  17. سهیل

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اتفاقا اپتیما جدید عالیه من فیس لیفت2014و2015رو اصلا دوس نداشتم
    تنها ایرادش دسته دنده شخمیه که از2013داره استفاده میکنهظاهری شورلت کروز هم طراحیش قشنگ بود

  18. he

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اینارو به من بدن روسرم میزارمشون اون وقت اینا ایراد میگیرن

    1. made in germany

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      والا
      البته میراژ افتضاحه و اصلا نسبت به قیمتش نمی ارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا