یافتن یک برندهٔ مطلق در بین سیستمهای چهارچرخ محرک مختلف میتواند بسیار دشوار باشد و عوامل دیگری مثل پیشرانه، تایر، وزن و حتی راننده هم میتواند به همان اندازهٔ تکنولوژی ارسال قدرت به دو محور مهم باشند. بااینحال کانال یوتیوب SUV Battle تعدادی از رقبای مستقیم در بین کراساوورهای لوکس بازار را گرد هم جمع کرده و بین آنها رقابت آفرودی در یک شیب خاکی تند برگزار کردهاند. کراساوورهای حاضر در این رقابت آفرودی آئودی Q7 و Q8، مرسدس بنز GLE، بامو X5 و X6، ولوو XC90، لکسس RX350 و رنجروور اسپرت به همراه جیپ گرند چروکی هستند.
با اکثر این کراساوورها چندین آزمایش آفرود انجام گرفت بهجز گرند چروکی که البته طبیعی است زیرا این ماشین رقیب مستقیم دیگر کراساوورهای حاضر در این رقابت نیست. در پایان آنها دریافتند که استفاده از یک رانندهٔ ثابت برای انجام آزمایش با همهٔ خودروها روش بهتری برای محک زدن سیستمهای چهارچرخ محرک است و نتایج منطقیتری به دست میدهد؛ اما موضوع ناخوشایند اینکه آنها نتوانستهاند پیشرانههای مشابهی را برای همهٔ کراساوورها تهیه کنند. بهعنوانمثال، رنجروور اسپرت قویترین پیشرانه را داشت و بنابراین تعجبی ندارد که عملکرد واقعاً خوبی را به نمایش گذاشت.
در این رقابت آنچه کمی تعجبآور به نظر میرسد، تلاش بامو X5 برای بالا رفتن از تپه بود درحالیکه X6 در همین آزمایش عملکرد بسیار بهتری داشت. البته باید به این نکته توجه کنیم که این آزمایشها توسط رانندههای مختلفی انجام گرفت. خودروهای قابلتوجه دیگر هم ولوو XC90 و لکسس RX بودند اما نه از جهت مثبت زیرا هردو و خصوصاً لکسس عملکرد ضعیفی داشتند. از سوی دیگر، آئودی Q8 بهگونهای از تپه بالا رفت که به نظر میرسید این ویدئو برای تبلیغ سیستم چهارچرخ محرک کواتروی آئودی ساخته شده است!
زیزیگولو
۱۵ مهر ۱۳۹۹چهارتا از بهترینای دنیا …. انتخاب بین اینا سخته چون دلت میخاد هر چهارتاشونو داشته باشی
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مهر ۱۳۹۹آخه اصلاً چرا باید با اینها رفت آفرود .
قدرتمندند ، مجهزند ، اما آفرود اول ارتفاع میخواد و سپس سپر مخصوص .
زیزیگولو
۱۵ مهر ۱۳۹۹نوید درست میگی اینا بیشتر ماشینای شهر و جاده هستن تا آفرود ولی اگر گاهی اوقات پیش بیاد آفرودم میشه باهاشون رفت …. مثلاً سالی یه بار تو تعطلات نوروزو سیزده بدر
Alireza
۱۶ مهر ۱۳۹۹اگه قرار نباشه با شاسی بلند بری آفرود مریضی هندلینگ و کیفیت سواری سدان رو ول کنی شاسی بلند بخری
کیان
۱۵ مهر ۱۳۹۹این ویدیو و امثالهم صرفا برای سرگرم شدن چندتا بیننده هستند
و در مرحله ای مهمتر برای اینکه درامدی برای سازنده ویدیو ایجاد کنه
وگرنه واقعا به خود سازنده این ماشینها بگی میخوام یرم افرود با اینها قطعا میگن هدف اصلی ساخت این ماشینها در درجه چندم افرود بوده و هست
خیلی از اینها حتی تو شیب ساده هم جهت و برف مشکل میخورن
چهارچرخ محرک واسه اینه تو یه جایی مثه کانادا یا اروپا ک خیلی سرد و یخبندان میشه اینها بتونن همچنان کارایی مناسبی ارائه بدن و بس
جمشید
۱۵ مهر ۱۳۹۹دمت گرم !!!! زدی مهندسی لکسوس و بنز و آئودی و بی ام و رو بردی زیر سوال و با خاک یکسان کردی !!! حرف بی ربط زدن مالیات نداره که همینطوری یه چیزی بپرونی پیش خودتم فکر کنی ولش کن الکی یه چیزی گفتم تا بقیه فکر کنن منم هم یک چیزی حالیمه !!!! آخه داداش من اینم شد حرف !!؟؟
ممد ژانگولر
۱۵ مهر ۱۳۹۹بنز انتخاب اول من ?
ماکان
۱۵ مهر ۱۳۹۹سلام . بنده خیلی دوست دارم که از مدل X7 بی ام و نسخه ی اصلی X7 M را هم به صورت استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله .
Maserati
۱۵ مهر ۱۳۹۹بند زنگ زدم به شرکت بی ام و بهشون درخواست گرامی تان را گفتم و گفتند انشاالله بزودی از مدل X7 و نسخه اصلی X7 M را هم به صورت استاندارد کامپتیشن میسازند و تولید انبوه میکنند انشاالله
Ho3in
۱۵ مهر ۱۳۹۹عرض کنم خدمتتون در هر حالت معلوم بود که رنجرور اول میشد
و برای دوم شدن هم رقابت با بقیه بود البته بجز جیپ که کلا کارش فرق میکنه با بقیه
AMG_73///
۱۵ مهر ۱۳۹۹بنظر من تو آلمانیا x6 و gle خوب رفتن
چون هم لوکسن و هم آفرود
انتخاب من gle و x6
Hadi
۱۶ مهر ۱۳۹۹انتخاب من به ترتیب:
X5
GLE
Q8
Range Rover
کاری هم به آفرودشون ندارم…
مازیار
۱۶ مهر ۱۳۹۹واقعا چندتا SUV که یکیشون رنجروور هست رو جمع کردن تست کردن ببینن آفرود کدوم بهتره؟!!
چه بیکارن ملت
Mazda3
۱۶ مهر ۱۳۹۹رنجروور و جیپ درکل عالی بودن ولی از q8 خوشم چون اینجا عملکرد خوبی داشت تو جاده هم هندلینگش عالیه تو تست موس با 80 کیلومتر پایدار بود تو سدان ها هم بهترین سیستم تمام چرخ محرک رو آئودی داره (تو برف و خاکی نه جاده) لکسس هم خیلی لش بود انتظار نداشتم ازش همچین عملکردی داشته باشه.