علیرغم فروش ضعیفتر در بازاری رو به رشد، فولکسواگن در سال ۲۰۱۶ بازهم عنوان بزرگترین خودروساز و پرفروشترین برند بازار خودروی آلمان را به دست آورد. فروش خودروهای سواری جدید در آلمان در سال ۲۰۱۶ با رشدی ۴.۵ درصدی به ۳۳۵۱۶۰۷ دستگاه رسید. پس از فولکسواگن، برندهای مرسدس بنز، آئودی، بامو، اوپل و فورد در جایگاههای بعدی قرار دارند. اشکودا عنوان پرفروشترین برند خارجی در بازار آلمان را حفظ کرده و رنو نیز پرفروشترین برند فرانسوی بازار آلمان لقب گرفت. بازهم فولکسواگن گلف به عنوان پرفروشترین خودروی بازار آلمان معرفی شد.
این سومین سالی است که بازار خودروهای جدید آلمان از مرز فروش ۳ میلیون دستگاه عبور میکند و از سال ۲۰۰۹ تاکنون بیشترین میزان فروش خودرو مربوط به همین سال ۲۰۱۶ بوده است.
فروش کلیهی وسایل نقلیهی موتوری در آلمان در سال ۲۰۱۶ حتی رشد بیشتری داشته است. در این سال شاهد رشد فروش ۵.۱ درصدی و ثبت رکورد ۳۹۳۲۴۶۷ وسیلهی نقلیه بودهایم.
در جدول زیر پرفروشترین برندهای بازار خودرویی آلمان در سال ۲۰۱۶ را آوردهایم:
درصد تغییر | سهم از بازار | سال ۲۰۱۵ | سال ۲۰۱۶ | برند | |
۴.۵ | ۱۰۰ | ۳۲۰۶۰۴۲ | ۳۳۵۱۶۰۷ | مجموع | |
۴.۳- | ۱۹.۶ | ۶۸۵۶۶۹ | ۶۵۶۰۲۵ | فولکسواگن | ۱ |
۸.۵ | ۹.۳ | ۲۸۶۸۸۳ | ۳۱۱۲۸۶ | مرسدس بنز | ۲ |
۷.۶ | ۸.۶ | ۲۶۹۰۴۷ | ۲۸۹۶۱۷ | آئودی | ۳ |
۵.۴ | ۷.۸ | ۲۴۸۵۶۵ | ۲۶۲۰۸۳ | بامو | ۴ |
۶.۳ | ۷.۳ | ۲۲۹۳۵۲ | ۲۴۳۷۹۲ | اوپل | ۵ |
۶.۸ | ۷.۲ | ۲۲۴۵۷۹ | ۲۳۹۷۶۶ | فورد | ۶ |
۳.۵ | ۵.۶ | ۱۷۹۹۵۱ | ۱۸۶۱۷۲ | اشکودا | ۷ |
۱۳.۹ | ۳.۷ | ۱۱۰۰۳۹ | ۱۲۵۳۰۰ | رنو | ۸ |
۱.۱- | ۳.۲ | ۱۰۸۴۳۴ | ۱۰۷۲۲۸ | هیوندای | ۹ |
۳.۱ | ۲.۹ | ۹۴۶۷۳ | ۹۷۵۸۵ | سئات | ۱۰ |
۹.۴ | ۲.۳ | ۷۰۷۱۹ | ۷۷۳۳۶ | فیات | ۱۱ |
۳.۹ | ۲.۲ | ۶۹۸۳۵ | ۷۲۵۴۷ | نیسان | ۱۲ |
۸.۹ | ۲.۱ | ۶۵۹۳۹ | ۷۱۷۸۳ | تویوتا | ۱۳ |
۸.۸ | ۱.۹ | ۵۸۲۱۶ | ۶۳۳۱۰ | مزدا | ۱۴ |
۸.۷ | ۱.۸ | ۵۵۶۸۹ | ۶۰۵۲۲ | کیا | ۱۵ |
۴.۶ | ۱.۷ | ۵۴۲۵۹ | ۵۶۷۶۰ | پژو | ۱۶ |
۷.۳ | ۱.۵ | ۴۵۷۶۴ | ۴۹۱۲۴ | داچیا | ۱۷ |
۶.۰ | ۱.۵ | ۵۱۴۱۳ | ۴۸۷۲۶ | سیتروئن | ۱۸ |
۱۰.۸ | ۱.۳ | ۳۹۷۱۴ | ۴۴۰۱۰ | مینی | ۱۹ |
۱۰.۵ | ۱.۲ | ۳۶۱۲۰ | ۳۹۹۲۳ | ولوو | ۲۰ |
۱.۳- | ۱.۱ | ۳۷۸۰۸ | ۳۷۲۹۹ | اسمارت | ۲۱ |
۸.۱ | ۱.۱ | ۳۴۴۴۳ | ۳۷۲۲۸ | میتسوبیشی | ۲۲ |
۱.۵ | ۰.۹ | ۳۰۹۰۳ | ۳۱۳۷۱ | سوزوکی | ۲۳ |
۵.۸ | ۰.۹ | ۲۸۵۴۳ | ۳۰۲۰۳ | پورشه | ۲۴ |
۲۰.۲ | ۰.۸ | ۲۱۰۷۲ | ۲۵۳۳۱ | هوندا | ۲۵ |
۲۵.۲ | ۰.۷ | ۱۸۲۱۶ | ۲۲۷۹۹ | لندروور | ۲۶ |
۰.۲- | ۰.۴ | ۱۴۸۱۹ | ۱۴۷۸۲ | جیپ | ۲۷ |
۷۴.۷ | ۰.۳ | ۴۹۸۷ | ۸۷۱۳ | جگوار | ۲۸ |
۶.۳ | ۰.۲ | ۶۵۴۹ | ۶۹۶۳ | سوبارو | ۲۹ |
۱۹.۵- | ۰.۱ | – | ۴۳۷۷ | DS | ۳۰ |
۵۳.۳ | ۰.۱ | ۲۸۰۰ | ۴۲۹۳ | آلفارومئو | ۳۱ |
۳۷.۲ | ۰.۱ | – | ۳۳۹۷ | سانگ یانگ | ۳۲ |
۴۶.۰ | ۰.۱ | ۱۶۸۲ | ۲۴۵۶ | لکسس | ۳۳ |
۲۰.۶ | ۰.۱ | – | ۱۹۰۸ | تسلا | ۳۴ |
۱۵.۰ | ۰.۵ | ۱۸۰۱۳ | ۱۷۵۹۲ | دیگران | ۳۵ |
فولکسواگن به آسانی رتبهی اول خود در بازار آلمان را حفظ کرده است. هرچند سال ۲۰۱۶ سال چندان خوب و آسانی برای این برند نبوده است. فولکس بدترین عملکرد را در بین تولیدکنندههای عمدهی آلمان در سال ۲۰۱۶ داشته و نزدیک ۳۰ هزار خودرو کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن فروخته است. از چالشهای این شرکت در سال گذشته میتوان به دیزل گیت اشاره کرد که تأثیر زیادی روی وجههی این شرکت گذاشت.
به خاطر رشد بازار خودروی آلمان سهم فولکسواگن از ۲۱.۴ درصد به ۱۹.۶ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است. از سال ۲۰۰۸ تاکنون این اولین باری است که سهم فولکس از بازار داخلی به کمتر از یکپنجم میرسد. در سال ۲۰۱۰ سهم فولکس از بازار ۲۴ درصد بود.
جدول فروش خودرو در سال ۲۰۱۶ تغییرات چندانی نسبت به سال ۲۰۱۵ نداشته است. تنها تغییرات صورت گرفته در بین ۲۰ برند پرفروش بازار خودروی آلمان بوده که طی آن داچیا و سیتروئن (بدون محاسبه آمار برند DS) جای خود را عوض کرده و ولوو بالاتر از اسمارت وارد لیست ۲۰ برند پرفروش اول شده است.
بار دیگر مرسدس بنز ردهی دوم پرفروشترین برند بازار آلمان را از آن خود کرده است. مرسدس نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ هزار خودروی بیشتری را فروخته است. آئودی، بامو، اوپل و فورد نیز با رشد فروش مواجه بوده و این میزان رشد از متوسط بازار بیشتر بوده است.
اشکودا که در تملک فولکس است عنوان پرفروشترین برند خارجی بازار آلمان را حفظ کرده اما رشد فروش آن کمی پایینتر از حد متوسط بازار بوده است. سئات نیز عملکرد مشابهی داشته است.
رنو در بین ۲۰ برند اول جدول بیشترین رشد و بهبود عملکرد را داشته است. فروش رنو نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد ۱۴ درصدی داشته و یکی از قویترین برندهای خارجی بازار خودروی آلمان است.
فروش هیوندای نسبت به سال ۲۰۱۵ با افت مواجه بوده است. نیسان عملکرد چندان مناسبی نداشته اما همچنان اولین برند ژاپنی در بازار آلمان است و بالاتر از تویوتا و مزدا قرار دارد.
از دیگر نقاط برجستهی آمار فروش بازار خودروی آلمان در سال ۲۰۱۶ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تنها ۵ برند افت فروش داشتهاند: DS، فولکسواگن، اسمارت، هیوندای و جیپ.
- رشد فروش ۷ برند بیشتر از ۲۰ درصد بوده است: جگوار، آلفارومئو، لکسس، سانگ یانگ، لندروور، تسلا و هوندا.
- برندهایی که برای اولین بار جداگانه لیست شدهاند: DS، سانگ یانگ و تسلا.
- برندهایی که از لیست سال ۲۰۱۶ حذف شدهاند: شورولت و لانچیا.
منبع: best-selling-cars
نویدی
۲۷ دی ۱۳۹۵جایگاه پورشه،هوندا و لکسس دور از انتظار بود!
رامکال
۲۷ دی ۱۳۹۵رفیق پورشه مگر چند تا خودرو در سال تولید میکنه؟
امسال که رکورد خودشو بهبود داد 200 خورده ایی هزار تا فروخت که در قاره های گوناگون پخش شده.
البته سهم آمریکا و چین و خود اروپا زیادتر از جاهای دیگست.
رامکال
۲۷ دی ۱۳۹۵پدال جان قربونت برم اگر چشمام درست دیده باشند پورشه هم بالای 5 درصد رشد فروش داشته ولی شما نامی ازش نبردید و نوشتید 7 برند(نمانام).
لطفا رسیدگی بکنید.
شاهین
۲۷ دی ۱۳۹۵سلام دوست عزیز
توی اون بخشی که اشاره کردید عدد 20 درصد باید درج می شد که متاسفانه 5 درصد نوشته شده.
عرض پوزش
ارادت
علي
۲۷ دی ۱۳۹۵اگه دقت شرکت (((هیوندا))) با توجه به مشارکت و کمک (((مهندسان و طراحان آلمانی))) و استفاده از قطعات (((مشترک آلمانی))) از اعتبار بالایی بین خریداران و مصرف کننده های کشور آلمان وجود داره که حتی بالاتر از (((تویوتاست))) که این نشان از این داره شرکت کره ایی هیوندا فقط در آسیا موفق نبوده ، بلکه در کشور که بنیان گذار تولید خودرو و مهد بهترین خودروهای دنیاست از اعتبار بالایی و فروش بالایی برخورداره.اینو برای اونایی نوشتم که بدون دلیل مشخصی (((توهین به محصولات کره ایی میکردند )))متاسفانه.
با تچکر
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵آفرین…
دقیقا…
تحقیر ماشین های کره ای کار بسیار بدی هست. بعضی ها از روی حسادتشون وقتی این ماشین ها رو تو خیابون میبینن میان یک سری حرف ها میزنن که اصلا درست نیست.
بازار آلمان خیلی معتبره. بازاری که بنز توش در رده ی دوم فروش قرار داره.
هیوندای بالاتر از نیسان، تویوتا، مزدا، هوندا…
کیا بالاتر از هوندا …
من ژاپنی ها رو در کیفیت خیلی بیشتر از کره ای ها قبول دارم. اما کیا و هیوندای به نکاتی اهمیت دادند که از چشم ژاپنی ها بی اهمیت هست. در حالی که مسائل مهمی هستند. مثل طراحی های شیک و چشم نواز و …
نه به تعصب…
reza-a
۲۷ دی ۱۳۹۵ژاپنی ها تعصب دارن اما رو کیفیت و این که ماشین خوبی به مشتری بدن که لازم داره و طراحی هاشون به نطر من منطقی هم هست کره ای ها به خصوص هیوندای با هدف جذب مشتری بیشتر طراحی ماشین هاشون رو بیشتر اون چیزی که ماشین هست نشون میدن و تمرکز شون روی چیز هایی که مشتری براش جالبه و میبینه
البته سرعت پیشرفت کره ای ها زیاده
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵با حرفتون موافقم . درست میگید.
البته ماشینی مثل کیا GT واقعا به همون خوبی که نشون میده هست. صفر تا صد 5 ثانیه و سقف سرعت 286 کیلومتر ، واقعا رکورد خوبی برای اولین تجربه ی یک شرکت هست. خوب که چه عرض کنم، عالیه.
تقدیم به شما 🌷🌷🌷،🌹🌹🌹
Tesla
۲۷ دی ۱۳۹۵اه اه لهجه بریتانیایی چه قد بده
لهجه آلمانی خوبه به به
رامکال
۲۷ دی ۱۳۹۵چییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینی که میگی مربوط به چیز خاصی توی این مقاله میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
یا شاید هم داری به چیزی متلک میندازی؟؟؟؟؟؟
البته از سوابق نظراتتون فکر میکنم مورد دوم صحیحه !!!!!!!!!!
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵کل کل های این دوستمون تسلا با علی ملقب به علی تچکر ! معرف حضور همه هست.
من به شخصه تا الان آلمانی بازی مثل علی ندیدم. خیلی سبک بیان کامنت هاش جالبه.
آلمانی باز متفاوت و البته پرحاشیه!!… 😒😒😒
علي
۲۸ دی ۱۳۹۵مجید عزیز لطفا به من انگ (((آلمانی باز))) نچسبون و برای (((۱۰۰۰ بار))) بازم تکرار میکنم بنده مولتی فکر میکنم و عاشق عدالت هستم. ماشینی که خوب باشه و قابل احترام میخواد مال آلمان باشه یا ژاپن و یا آمریکا و فرانسه،چین و هند … مهم اینه که قابل دفاع باشه . در این که خودروهای آلمانی بی نهایت خوب و معتبر هستند شکی نیست مگر خلافش ثابت بشه. مشکل من با کسانی هست که با تعصباتشون نسبت به ماشینایی خاص الخصوص ((( اینگیلیسی))) که البته اینگیلیسی به مفهوم واقعی دیگه وجود نداره و بیشتر آنها بعلت (((ورشکستگی))) به کمپانیهای بزرگتر فروخته شدن.مشکل من با کسانیه که اگر یک کسی مثل (((جرمی کلارکسون))) به سبک ((( اینگیلیسی بازی و ناقلا بازی))) به ریششون بخنده و بهشون توهین کنه باعث افتخارشون میشه و لذت میبرند ، اما اگر یکی مثل من که ی هم وطنشون میشم به سبک خود (((جرمی کلارکسون))) شوخی کنم البته شوخی هایی که همچین کم بی دلیل هم نیست ((( و یجورایی گفتن حقیقت با زبان طنز ))) کلی بهشون بر میخوره و شروع میکنن به بی ادبی کردن و نا سزا گفتن تا جایی که (((سایت پدال بنده خدا مجبور به دخالت میشه))). حالم از انسانهای مغرور که از چیزی حمایت میکنن که حتی خودشون نمیدونن از چی دارن حمایت میکنن بهم میخوره .حالا اون چیز میخواد ((( ماشینای اینگیلیس باشه ، جرمی باشه یا چارلی چاپلین))) خدا بیامرز.
با تچکر
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵باشه دوست عزیز…
هر جور راحتی.
دیگه بهت نمیگم آلمانی باز.
reza-a
۲۸ دی ۱۳۹۵ممنون Viper ACR
آره به تازگی با حضور رئیس قبلی ام پاور بی ام و آینده درخشانی از نظر عملکرد در کیا دیده میشه
bkh
۲۷ دی ۱۳۹۵کیا و هیوندا رو باید تحسین کرد .چندین سال دیرتر از ژاپنی ها شروع به کار کردند.ولی بخش قابل توجهی از بازار برندهای ژاپنی مثل سوزوکی سوبارو و میتسوبیشی و در مقیاس کمتر برندهایی مثل مزدا و تویوتا و نیسان رو مال خودشون کردن .حتی اماره فروش امسال فرانسه و اروپا رو هم که دیدم کره ایها خوب فروش داشتند.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۸ دی ۱۳۹۵تغییرات بازار آلمان نسبت به سال گذشته 4.5 درصد مثبت بوده پس هر خودروسای که زیر این مقدار رشد داشته باشه یعنی در حال از دست دادن سهم در بازاره (حتی اگه فروشش به ظاهر زیاد شده باشه) حالا هیوندای نه تنها سهم در بازارو از دست داده بلکه خود فروششم منفی هست (مقایسه شود با رشد شرکت رنو)
در مورد جایگاه شرکت هیوندای هم خب با وجود برندهایی مثل فولکس واگن و فورد و اوپل (که بدلیل مونتاژ در خاک این کشور شرایط خرید خوبی از سوی دولت محیا میشه واسشون) و حتی اشکودا و رنو (که رشد قوابل توجهی داره) نمیشه انچنان به فروش بالای باقی برند ها امید داشت و سهم هیوندای هم اونقدر جالب توجه نیست که باعث افتخار بشه
بهزاد
۲۷ دی ۱۳۹۵علی جان شما اگر اطلاعات کاملی مبنی بر استفاده از قطعات مشترک بین خودروسازان آلمانی و هیوندای دارید ممنون میشم اینجا توضیح بدید؟
داشتن سهم 3 درصدی از بازار نشان دهنده ی اعتماد کامل خریداران به حساب میاد!
با توجه به نیت اصلی طرح این گونه قیاس ها چند سوال از دوستان دارم؛
رشد و گسترش فروش و موفقیت خودروسازان کره ای در گرو برند تویوتاست؟ کره ای ها به غیر از تویوتا رقیبی ندارند؟
در این دو قرن اخیر که کره ای ها رشد کردن کدام برندها دچار افول شدن و سهمشون به این ها رسیده؟
رامکال
۲۷ دی ۱۳۹۵دو قرن!!!!!!!!!!!!!!!
فکر کنم منظورت 2 دهه بودااااا.؟؟؟؟؟؟
بهزاد
۲۷ دی ۱۳۹۵بله دوست عزیز دو دهه.
قرن از کجا اومد نمیدونم!
علي
۲۷ دی ۱۳۹۵بله حتما دوست محترم. مثلا گیربکس اتومات در (((جنسیس هیوندا ))) از شرکت معروف (((ZF )))استفاده شده . ضمنا در کشور بزرگی مانند آلمان بتونی از رقیب بزرگی مثل (((تویوتا و یا نیسان))) جلو باشی چه ۳٪ و چه ۱۰۰٪ افتخار و پیروزی بزرگی برای شرکت نه چندان خیلی اصیل هیوندا میتونه باشه. باز هم تاکید میکنم در ساخت خودروهای (((هیوندا و کیا )))مهندسین آلمانی خیلی دخیل هستند.
با تچکر
بهزاد
۲۸ دی ۱۳۹۵نسل اول جنسیس گیربکسش ساخت zf بود، آیا سری جدید جنسیس G بازهم از zf استفاده میکنه؟
برند لوکس جنسیس حتما از قطعات بهتر و گرانتری استفاده میکنه و جای بحثی نداره اما بنده از شما درخواست کردم راجب مدلهای هیوندای بگید و اشتراکاتی که با آلمانی ها داره؟ راجب طراحی و طراحش بحثی نیست!
یاسین
۲۷ دی ۱۳۹۵افرین به نیسان که مدتهاس سردمداره ژاپنی ها تو آلمانه
ولی چیزی که قابل توجهه جایگاه رنو بود رشد نزدیک به 14 درصد در بازار المان داشته شوخی نیست
4x
۲۷ دی ۱۳۹۵توجهت رو به آلفا جلب میکنم رشد 53/3
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۷ دی ۱۳۹۵منم توجه همتون رو به جگوار جلب میکنم.
رشد 74.7 درصدی.از همه تو لیست بیشتر.?
اگه جگوار همینطوری بره احتمالا اون بالا بالاها خواهد بود.? ?
معلومه آلمانی ها تازه داره خوششون میاد از جگوار.❤️❤️
تو زومیت هم یه مطلب بود درباره ی طرفداری از خودروهای سوپر اسپرت.که دوتا شرکت منتشر کرده بودن.
شرکت نوبل انگلیسی محبوب ترین بود تو آلمان.❤️❤️
و پورشه هم تو آلمان رتبه 16 رو داشت.از لحاظ محبوبیت.
یاسین
۲۷ دی ۱۳۹۵الفا که عشقه حرفی توش نیست جگوارم هست رشد 74 درصدی داشته ولی موضوع فروش تیراژ بالاست الفا 2800 دستگاه رو کرده 4300 دستگاه ولی رنو 110000 دستگاه رو کرده 125 هزارتا ببین تو تیراژ بالا وقتی با برندهای دیگه بحث رقابت تیراژ بالا داشته مقایسه کنی خیلی کار سختیه
اون مثلا دیگران نوشته برندهای سوپر ماشینان مثلا پارسال لامبو 800 دستگاه ماشین تو المان داشته مثلا امسال شده 1000 دستگاه اون اصلا یه بحث دیگس موضوع اینه ده تای اولو که ببینیم کسایین که فروش تیراژ بالا دارن و رقابت تو تیراژ بالا و رسیدن به نرخ رشد چهارده درصده پیشرفتی بوده که تو متنم بهش اشاره شده
بهزاد
۲۷ دی ۱۳۹۵سهم رنو 3.7 درصده اون 14 درصد میزان رشد بازارشه.
یاسین
۲۸ دی ۱۳۹۵میدونم جمله رو بد نوشتم منظورو بد میرسونه باید یه کلمه نرخ قبل رشد میذاشتم
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۵با توجه به اینکه برترین خودرو سازان جهان شرکتهای آلمانی هستند و اکثر برندهای مطرح دنیا رو در تملک خودشون دارند طبیعیه که بیشترین میزان فروش خودرو در آلمان مربوط به برندهای آلمانی و شرکتهای وابسته شون باشه ، با توجه به اینکه شرایط فروش خودرو در آلمان برای همه اقشار جامعه بسیار عالی و ایده آل هست و همه افراد با هر بودجه ای میتونن ماشینهایی رو سوار بشن که برا ی ما داشتنشون تقریبا محاله باید هم مردم روی خوش به محصولات وطنی نشون بدن
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۵من مقاله رو اشتباه متوجه شدم عذر میخوام
حمیدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۵من الان یه سوال دارم مگه فورد امریکایی نیست پس چرا اشکودا رو موفق ترین برند خارجی المان ذکر کردید فورد که جایگاهش بالاتره از همه اینا بگذریم درسته شورلت دیگر خودش نیست ولی محصولاتش در قالب اوپل بازار آلمان رو هدف گذاری کردن خیلی خوبه که تو کشوری مثل آلمان هم دیگر برندها انقدر میتونن پرفروش باشن چه کره ای چه ژاپنی و یا امریکایی
یاسین
۲۸ دی ۱۳۹۵دلیلش اینه که این امار فوردی که میبینی بیشتر مدلهای فیستا و فیوژنه که تو المان خوش فروشن و در اصل تو خود المان دارن ساخته میشن حتی الان جعبه دنده های MTX و VXT فورد هم داره تو المان ساخته میشه بیشتر اجزای موتورهای هشت سیلندر وی شکل فورد هم داره تو المان ساخته میشه این قضیه درمورد اوپل هم هست که مثلا مدل کورسا که تو المان فروش میره تو خود المان ساخته میشه منظور از برند خارجی برندیه که ماشینش وارداتی به المان میاد که در حال حاضر اشکودا موفقترینشونه
سیاوش
۲۸ دی ۱۳۹۵به نظرم فروش فولکس نه بیشتر به خاطر رسوایی دیزل گیت است بلکه به خاطر تولید خودروهای موازی تحت برند های دیگر مثل اشکودا و سیات است که همه روی به انها آوردن همونطور که می بینین اونا افزایش هم داشتن اگر به خاطر دیزل گیت فروش کم می شد باید اونام که زیر مجموعه فولکس واگنن هم کمی شد ولی اینطور نیست.در حقیقت فولکس داره بازار خودشون رو تحت محصولات مشابه بهم پاس میده و مشتریان رو به محصولات دیگر همین خودرو ساز منتقل می کنم من سیاست مارکتشو خیلی نمی پسندم البته قبلا اینو اشاره کرده بودم.
علیرضا
۲۸ دی ۱۳۹۵سلام جالب ترین نکته ی لیست برای من ؛ اون کیه که تو آلمان رفته سانگ یانگ خریده؛ باید با تیر زدش اگه رو حالت رگبار باشه اسلحه بهتره.