چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2018

۴۴ کشور مختلف از پرتغال گرفته تا کشورهایی در شرق مثل روسیه، ترکیه و اوکراین جزء بازار اروپا محسوب می‌شوند و حالا پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ در این بازارها مشخص شده‌اند. در اروپا پرفروش‌ترین خودروها هنوز هاچ‌بک‌ها هستند و کراس‌اوورها نتوانسته‌اند در این قاره بر هاچ‌بک‌ها غلبه کنند به‌گونه‌ای که از ۱۰ خودروی پرفروش بازار اروپا در سال ۲۰۱۸، هفت خودرو هاچ‌بک هستند و تنها دو کراس‌اوور در این لیست حضور دارند. همچنین عنوان چهار خودروی پرفروش اروپا را هم همچنان هاچ‌بک‌ها در اختیار دارند. در ادامه می‌توانید با پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید.

۱۰- اوپل کورسا

فروش: ۲۲۲,۹۵۳ دستگاه

در جایگاه دهم این لیست، هاچ‌بک ساب‌کامپکت اوپل کورسا قرار دارد که طی سال ۲۰۱۸ فروشی نزدیک به ۲۲۳ هزار دستگاه داشته است. فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش ۷.۷ درصدی را تجربه کرده است.

۹- داچیا ساندرو

فروش: ۲۲۵,۲۶۱ دستگاه

هاچ‌بک اقتصادی و ارزان‌قیمت رنو در سال ۲۰۱۸ با افزایش فروش ۳.۷ درصدی مواجه شده و خود را از جایگاه سیزدهم به جایگاه نهم رسانده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۲۵ هزار دستگاه بوده است.

۸- پژو ۲۰۸

فروش: ۲۳۵,۳۵۷ دستگاه

فروش پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۸ در اروپا با ۵.۲ درصد کاهش به ۲۳۵ هزار دستگاه رسیده که با توجه به سن بالای نسل کنونی ۲۰۸، این کاهش فروش طبیعی به نظر می‌رسد.

۷- اشکودا اکتاویا

فروش: ۲۴۰,۶۴۵ دستگاه

اشکودا اکتاویا تنها سدانی است که در بین ۱۰ خودروی پرفروش بازار اروپا قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ در اروپا ۲۴۰ هزار دستگاه فروش داشته که کاهش جزئی ۱ درصدی را نشان می‌دهد.

۶- نیسان قشقایی

فروش: ۲۴۰,۶۴۵ دستگاه

با وجود محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها، فروش نیسان قشقایی در بازار اروپا در سال ۲۰۱۸ با کاهش چشمگیر ۷ درصدی مواجه شده و جایگاه آن از چهارم به ششم تنزل کرده است.

۵- فولکس‌واگن تیگوآن

فروش: ۲۵۸,۴۹۱ دستگاه

فولکس‌واگن تیگوآن پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار اروپا محسوب می‌شود. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ در این قاره نیز با افزایش ۴.۸ درصدی به ۲۵۸ هزار دستگاه رسیده و جایگاه خود را از هفتم به پنجم ارتقاء داده است.

۴- فورد فی‌یستا

فروش: ۲۷۴,۴۵۵ دستگاه

فورد فی‌یستا که به‌تازگی با نسل جدید خود به بازار آمده با افزایش فروش قابل‌توجه ۴.۹ درصدی مواجه شده است. این هاچ‌بک آمریکایی با فروش ۲۷۴ هزار دستگاه و یک رتبه صعود نسبت به سال ۲۰۱۷ به جایگاه چهارم رسیده است.

۳- فولکس‌واگن پولو

فروش: ۳۱۳,۴۴۹ دستگاه

فولکس‌واگن پولو هم مانند فی‌یستا به‌تازگی تغییر نسل داده و به همین دلیل فروش آن با افزایش ۵.۳ درصدی به ۳۱۳,۴۴۹ دستگاه رسیده اما رتبهٔ آن تغییری نداشته است.

۲- رنو کلیو

فروش: ۳۶۵,۵۰۸ دستگاه

نسل کنونی رنو کلیو به پایان عمر خود رسیده و به‌زودی نسل جدید آن معرفی می‌شود اما بااین‌حال این هاچ‌بک فرانسوی هنوز فروش بالایی داشته و نسبت به سال ۲۰۱۷ تنها با ۰.۷ درصد کاهش فروش مواجه شده است.

۱- فولکس‌واگن گلف

فروش: ۵۰۲,۷۵۲ دستگاه

طبق معمول عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا همچنان در اختیار فولکس‌واگن گلف است. البته فروش این هاچ‌بک محبوب آلمانی به دلیل افزایش سن نسل کنونی با کاهش ۸.۸ درصدی مواجه شده است. گلف تنها هاچ‌بک کامپکت این لیست محسوب می‌شود.

 

پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۱۸

رتبه

خودرو

فروش ۲۰۱۷

فروش ۲۰۱۸

کاهش/افزایش

۱ فولکس‌واگن گلف ۵۵۱,۲۸۲ ۵۰۲,۷۵۲ -۸.۸
۲ رنو کلیو ۳۶۸,۲۴۲ ۳۶۵,۵۰۸ -۰.۷
۳ فولکس‌واگن پولو ۲۹۷,۶۹۰ ۳۱۳,۴۴۹ ۵.۳
۴ فورد فی‌یستا ۲۶۱,۵۵۱ ۲۷۴,۴۵۵ ۴.۹
۵ فولکس‌واگن تیگوآن ۲۴۶,۶۲۰ ۲۵۸,۴۹۱ ۴.۸
۶ نیسان قشقایی ۲۷۱,۶۲۰ ۲۵۲,۷۰۵ -۷.۰
۷ اشکودا اکتاویا ۲۴۲,۹۵۸ ۲۴۰,۶۴۵ -۱.۰
۸ پژو ۲۰۸ ۲۴۸,۲۳۷ ۲۴۰,۶۴۵ -۵.۲
۹ داچیا ساندرو ۲۱۷,۲۴۶ ۲۲۵,۲۶۱ ۳.۷
۱۰ اوپل کورسا ۲۴۱,۵۹۵ ۲۲۲,۹۵۳ -۷.۷
۱۱ سیتروئن C3 ۲۱۲,۰۳۷ ۲۲۲,۶۸۶ ۵.۰
۱۲ رنو کپچر ۲۱۸,۷۶۶ ۲۱۵,۷۸۶ -۱.۴
۱۳ تویوتا یاریس ۲۰۲,۱۲۴ ۲۱۴,۴۹۹ ۶.۱
۱۴ پژو ۳۰۰۸ ۱۷۵,۸۶۴ ۲۱۰,۰۸۸ ۱۹.۵
۱۵ فورد فوکوس ۲۳۸,۴۰۹ ۲۱۰,۰۸۳ -۱۱.۹
۱۶ فولکس‌واگن پاسات ۲۱۰,۸۶۶ ۱۹۳,۰۴۹ -۸.۴
۱۷ داچیا داستر ۱۶۶,۶۸۳ ۱۹۲,۱۹۴ ۱۵.۳
۱۸ پژو ۲۰۰۸ ۱۸۲,۵۵۴ ۱۷۹,۷۴۲ -۱.۵
۱۹ اشکودا فابیا ۱۸۴,۹۰۲ ۱۷۷,۹۷۹ -۳.۷
۲۰ رنو مگان ۲۱۲,۰۴۵ ۱۷۶,۲۷۶ -۱۶.۹

 

 

منبع: focus2move

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ارشک

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    جالبه بیشترشون هاچ بک هستند

    1. Reza

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      اروپایی ها همچنان در صدر

      چه گرد و خاکی کرده این فولکس واگن ???

  2. Omid622

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    رشد فروش۳۰۰۸ جالبه

  3. Mآsكvيch

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    گلف همه جا باید اول باشه ✌? امپراطوری فولکس واگن??

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      گلف همه جا باید اول باشه ، امراطوری فولکس واگن .

      آره
      حِزب باد .

      دَمِ فورد و نیسان گرم ، که در سرزمین هاچبکهای اروپایی قَد عَلَم کردم

  4. sina

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    بازار عجیب و خسته ای داره اروپا واقعا
    فیات و ساندرو و پژو اخه !؟

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سینا جان ،.
      اروپائیان اگر بخوان هم ، نمیتوانند به مانند کشورهای دیگر انتخاب آزاد و راحتری داشته باشند .

      کشورهای اروپائی به دلیل اینکه درآمد اکثریت جامعشون کفاف همون یک ماه زندگیشون را میده و شما به سختی میتونی پول ذخیره کنی ، اما زندگی روتین و با آسایش را میتوانی بگذرونی ، ولی بسیار قیمت انرژی بالاست ، و اینکه حتی مثلا در خانه مردم فرانسه به نُدرت کولر و تصفیه هوا پیدا میشه ، با متراژهای بسیار کم و زیر ۵۰ متر، چون قیمت و مالیات انرژی بسیار بالاست و مجبورند بسیار حساب شده در خرج و مخارج زندگی عمل کنند ، .
      پس مجبورند خودرویی انتخاب کنند تا هم آلودگی کمتر و هم سایز کوچکتر و از همه مهمتر مصرف سوخت کمتری داشته باشند .
      از انتخاب هاچبک و خودروهایی مثل پژو و رنو در اروپا نباید تعجب کرد ، چون اروپائیان دوست دارند ماستنگ ، کامارو ، کادیلاک ، پرادو ۶سیلندر یا پاترول ۸ سیلندر سوار بشوند ، اما تمرکز این شرکتها بیشتر برای بازار اروپا و کشورهایی با جمعیت زیاد و خیابانهای تو در تو ، اینه که هرچه اقتصادی تر ، پرفروشتر .
      ولی شما خودروهایی مثل پیکاپ یا suv به نُدرَت میبینی و اگر هم دیدین ، مطمئناً ، صاحب خودرو فردی ثروتمندتر از باقی جامعه به حساب میاد .

      ایران خودمون یا کشورهای عربی را نبین که مثل آب خوردن بنزین مصرف میکنند و هرچی خودرو بزرگتر باشه ، مشتری بیشتر براش بال بال میزنه .

      در اروپا خودروهای بزرگی مثل پرادو دیزل در نمونه کارکرده تمیز ، ارزونتر از یک خودرو تویوتا راو۴ کم کار و در یک مدل سال هست ، بخاطر اینکه طالب کم داره و دقیقاً برعکس کشورهای خاورمیانه و آمریکاست .

      1. Mآsكvيch

        ۸ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        من فقط تو اروپا حقوق اندازه یک ماهه بلکه تو اکثر جاهای دنیا همینه
        تو امریکا کارمند های دولت ۱ ماه حقوق نگرفتن کارشون به جایی رسید که غذای مجانی بهشون میدادن و صف میکشیدن واس یه وعده غذا!!
        تو ایران طرف کارگر ۳ ماه حقوق نگرفته ولی دیگه اوضاعش در این حد نمیرسه
        کلا مردم خاورمیانه به ذخیره و پس انداز کردن خیلی اعتقاد دارن ولی اروپایی ها و امریکایی ها به روز خرج میکنن و زیاد اهل پس انداز نیستن!اینقدر که تو ایران مردم تو خونه هاشون دلار دارن تو امریکا مردم ندارن تو خونشون ? حدود ۲۰ میلیارد دلار فک کنم اعلام کردن میزارن دلار خونگی رو تو ایران البته تا ۲ ماه پیش،الان کمتر شده

      2. ahmad

        ۹ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        در خانه مردم فرانسه به نُدرت کولر و تصفیه هوا پیدا میشه ، با متراژهای بسیار کم و زیر ۵۰ متر ، اروپائیان دوست دارند ماستنگ ، کامارو ، کادیلاک ، پرادو ۶سیلندر یا پاترول ۸ سیلندر سوار بشوند !!!!!!!!!! حتما شوخی بود ، حتما (خخخخخخ)

    2. Mohammadreza

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      سینا جان این نتیجه بازار انحصاریه
      بازار اتحادیه اروپا یه بازار انحصاریه (در همه زمینه ها نه فقط خودرو)
      برعکس بازار امریکا اگه ترامپ خرابش نکنه

  5. Khan

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بازار آمریکا رو میبینی دوسال به عمرت اضافه میشه
    لیست اروپا رو میخونی سه سال ازش کم میشه

    1. Elmiraj

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      آره خدایی ……..همه از دم هاچبک……!!!!!
      .
      خوش بحال آمریکایی ها که با آزادی کامل و بدون محدودیت بزرگترین و زیباترین پیکاپ و SUV وطنی را سوار می شن….
      .
      من یکی ماشینی مثل جیپ رانگلر روبیکان را با صد تا هاچبک و کراس اور کامپکت عوض نمی کنم .

  6. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    جوونم اقتصاد تقریبا همشون مال خود اتحادیه اروپا هستن

  7. امیر

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اروپا به دلیل مساحت کم کشوراش وتراکم شهری وشهرسازیش مجبورن ماشیناشون کوچیک باشه برعکس امریکاییا که شهراشون متراکم نیستن و وسیعن براهمین پیکاپ توامریکا پرفروشه

    1. ShoMpeT

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      چه عجب ما یک کامنت منطقی و درست تو سایت پدال دیدیم!
      ۹۹ درصد کامنت های سایت پدال آدم رو یاد فیلم های تخیلی و مهدکودک میندازه.

      ممنون عزیز برادر

  8. حمیدرضا

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بیشتر فروش این ماشین ها فکر کنم به خاطر اینه که مالیات بر جای پارک و فضای خود پارکینگ کمتر از امریکاست فروش پولو خیلی بالا بوده و برای من جالبه که چهرش خیلی شبیه به گلف هم هست فورد هم نشون داده توساخت هاچ بک هاتوانا بوده مثل ساخت ماشین های کار و تجارت

  9. (Saeed(peugeot

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بیشترین رشد فروش مربوط به پژو ۳۰۰۸ هستش……امسال هم با معرفی ۲۰۸ جدید و ۲۰۰۸ و ۵۰۸ جدید فروش خیلی خوبی رقم میزنه پژو.

  10. محمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دلیل اصلی فروش بالای فولکس واگن خصوصا گلف و پولو
    قیمت مناسب محصولات
    کیفیت و ارزش خرید بالا
    استهلاک کم
    و راحتی خودروهاشه
    شما فاصله محوری گلف و پولو رو ببینید با وجودی که هاچ بک هستن اما به اندازه یه ماشین سدان بزرگ هستند
    واقعا فولکس واگن امتحان خودشو پس داده

  11. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    به شخصه به بازار خودروی اروپا و ماشین هایی مثل Golf ، Clio ، مگان و پولو خیلی علاقه دارم.

    واسه ایران خودمون هم با این حجم ترافیک و جمعیت 80 میلیونی دیگه کراس اوور ها و SUV ها جواب نمیدن.

    روزای شلوغ رسیدن به مقصد یه چیزه و پیدا کردن جای پارک و عبور از خیابون هایی – که با دوبله پارک کردن بعضی عزیزان ، عرضش به نصف اونقدری که باید باشه رسیده – یه چیز دیگست.

    آلایندگی و مصرف سوخت هاچبک ها هم تقریبا نصف SUV ها و کراس اوور هاست.

  12. Saman

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    چقدر بد سلیقه هستن :D

  13. ADAK

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    داچیا ساندرو جزء پرفروش های اروپا شده
    اونوقت یه بابایی میگفت : من روی ساندرو موتور لامبورگینی هم بزارن بازم میگم نمیخوام :-)
    اون یکی دیگه می گفت ساندرو میبینم کهیر میزنم :-)
    جهان سومی های از خود راضی و بدبخت !!!

    1. کاوه

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (146 ديدگاه)

      واللا!

    2. ahmad

      ۹ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اینایی که میگن حالمون از داچیا بهم میخوره ، ساندرو اینجور ، ساندرو اونجور ، امثال همونایی هستن که وقتی میری تو نمایندگیها میبینی برای ثبت نام همین داچیا ساندروی 150 میلیونی دارن از سر و کله همدیگه بالا میرن ، لابد در جواب میان میگن ، چاره ای نداریم ، چون حق انتخاب نداریم مجبوریم همینارو بخریم ، وگرنه ما از خدامونه ماشین ژاپنی ، المانی یا ایتالیایی سوار شیم ، خوب یکی نیست به اینا بگه اگه اینقدر از خودروهای فرانسوی بیزار هستید ، لااقل مرد باشید و سر حرفتون باشید ، به جای خریدن پژو ، ال 90 ، ساندرو ، گزینهای دیگه ای هم هست که میتونید اونارو با قیمت خیلی پایینتر بخرید مثل نیسان ابی ، پیکان ، تویوتا کارینای 1977 ، فولکس غورباقه ای ، باور کنید اینایی که نام بردم هنوزم هستند ، حداقل با خرید اینها هم سوار خودروی ژاپنی ، المانی شدید ، هم یه خودروی کلاسیک سوار میشید ، هم کمتر هزینه میکنید ، هم باعث تخته شدن دو لگن ساز میشید و هم ثابت کردید که واقعا از خودروهای فرانسوی متنفر هستید ، در ضمن اگه خواستید سوار تاکسی یا اسنپ بشید ، حتما پراید سوار شید ، یه موقع سوار پژو یا رنو نشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا