روند افزایش محبوبیت و فروش شاسیبلندها همچنان ادامه دارد که این موضوع در بازار ایالاتمتحده پررنگتر است تا جایی که در بین ۱۰ خودروی پرفروش این بازار در سال ۲۰۱۸ تنها سه خودروی سواری حضور دارند و بقیه همگی پیکاپ یا شاسیبلند هستند. به همین دلیل، طی سال ۲۰۱۸ اکثر کراساوورها و اسیوویها در بازار آمریکا افزایش فروش را تجربه نمودهاند که دراینبین سه محصول جیپ، رکورد افزایش فروش را بنام خود ثبت کردهاند. حال در این مطلب پرفروشترین شاسیبلندهای سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده را معرفی خواهیم کرد.
۲۰- تویوتا فورانر
فروش: ۱۳۹,۶۹۴ دستگاه
فورانر اسیووی سنتی تویوتا است که ساختاری بدنه روی شاسی دارد. نسل کنونی این خودرو در سپتامبر سال ۲۰۰۹ معرفی شد و هماکنون خودرویی سالخورده محسوب میشود اما بااینحال همچنان فروش مناسبی دارد بهگونهای که طی سال ۲۰۱۸ فروش آن با ۸.۸ درصد افزایش به ۱۳۹ هزار دستگاه رسیده است. فورانر با این افزایش فروش، فورد اج را پشت سر گذاشته و در جایگاه بیستمین شاسیبلند پرفروش بازار آمریکا قرار گرفته است. این خودرو روی پلتفرم مدل لندکروزر پرادو ساخته شده و با پیشرانهٔ ۴ لیتری V6 با ۲۷۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه میشود.
۱۹-هیوندای توسان
فروش: ۱۴۲,۲۹۹ دستگاه
هیوندای توسان تنها نمایندهٔ کرهایها در بین بیست شاسیبلند بازار ایالاتمتحده محسوب میشود. این کراساوور کامپکت کرهای هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در فوریهٔ سال ۲۰۱۵ معرفی شد و بهتازگی نیز فیسلیفتی را تجربه کرده که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ معرفی شد. روند افزایش محبوبیت توسان در بازار ایالاتمتحده همچنان در سال ۲۰۱۸ ادامه یافته و فروش آن با افزایش قابلتوجه ۱۹.۳ درصدی به ۱۴۲ هزار دستگاه رسیده است. این بیشترین فروش در طول تاریخ حضور توسان در بازار آمریکا محسوب میشود.
۱۸- سوبارو کراستِرک
فروش: ۱۴۴,۲۹۹ دستگاه
سوبارو کراستِرک که در خارج از ایالاتمتحده با نام XV عرضه میشود، در اصل نسخهٔ کراس شدهٔ هاچبک ایمپرزا محسوب میشود. این ماشین با افزایش ارتفاع و تجهیز به ریلهای روی سقف و روکشهای پلاستیکی بدنه، ظاهری کراساوور مانند پیدا کرده است. نسل کنونی کراسترک برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ معرفی شد و خودروی نسبتاً تازهنفسی محسوب میشود. فروش این کراساوور ژاپنی در سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیر ۲۳.۷ درصدی را تجربه کرده و به ۱۴۴,۵۳۴ دستگاه رسیده است؛ بنابراین در سال ۲۰۱۸ کراسترک هم مانند توسان رکورد بیشترین فروش تاریخ خود در بازار ایالاتمتحده را به ثبت رسانده است.
۱۷- شورلت تراورز
فروش: ۱۴۶,۵۳۴ دستگاه
تراورز بزرگترین کراساوور شورلت محسوب میشود. این کراساوور فول سایز آمریکایی هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شد. تراورز روی نسخهٔ کشیدهٔ پلتفرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که با بیوک انکلیو و کادیلاک XT6 مشترک است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ به ۱۴۶ هزار دستگاه رسیده که ۱۵.۷ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان میدهد و بیشترین فروش در طول تاریخ تراورز محسوب میشود. این کراساوور فول سایز با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی و یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در بازار آمریکا قابل خریداری است.
۱۶- مزدا CX-5
فروش: ۱۵۰,۵۲۲ دستگاه
CX-5 محبوبترین و پرفروشترین محصول مزدا در بازار ایالاتمتحده محسوب میشود. نسل کنونی این کراساوور ژاپنی که برای نخستین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ معرفی شد، طی سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده ۱۵۰ هزار دستگاه فروش داشته است. این عدد افزایشی ۱۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان میدهد و بیشترین فروش تاریخ CX-5 در بازار آمریکا محسوب میشود. CX-5 برای اولین بار در بازار آمریکا با پیشرانهٔ دیزلی هم عرضه شد که اولین محصول دیزلی مزدا در این کشور بهحساب میآید.
۱۵- هوندا پایلوت
فروش: ۱۵۹,۱۶۵ دستگاه
هوندا پایلوت پس از فورد اکسپلورر پرفروشترین کراساوور فول سایز بازار ایالاتمتحده محسوب میشود. این خودرو روی پلتفرم مشترکی با پیکاپ ریجلاین ساخته شده و بهتازگی پلتفرم خود را با کراساوور جدید پاسپورت نیز به اشتراک گذاشته است. فروش پایلوت در سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده افزایش چشمگیر ۲۵.۴ درصدی را تجربه کرده و خود را به جایگاه پانزدهم رسانده است. هوندا این کراساوور فول سایز خود را با یک پیرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت در بازار ایالاتمتحده عرضه میکند.
۱۴- شورلت تاهو / سابربن
تاهو و سابربن اسیوویهای فول سایز شورلت هستند که تقریباً بهطور کامل از همه لحاظ باهم یکسان بوده و فقط سابربن طول و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد؛ بنابراین تاهو و سابربن در اصل یک خودرو هستند که با دو نام مختلف به بازار عرضه میشوند (در اصل سابربن نسخهٔ کشیدهٔ تاهو محسوب میشود). این اسیوویها به همراه پسرعموهایشان یعنی جیامسی یوکان و کادیلاک اسکالید، روی پلتفرم پیکاپ سیلورادو ساخته شدهاند. در سال ۲۰۱۸ هم فروش تاهو و هم فروش سابربن افزایش داشته و مجموع فروش آنها به ۱۶۴ هزار دستگاه رسیده است.
۱۳- جیپ کامپس
فروش: ۱۷۱,۶۱۳ دستگاه
جیپ کامپس هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۶ در برزیل رونمایی شده و سپس در نمایشگاه لسآنجلس همان سال نیز برای آمریکاییها معرفی گردید. نسل دوم این خودرو هم جایگزینی برای نسل اول خود بوده و هم جایگزین مدل پاتریوت شده است. کامپس در سال ۲۰۱۸ در بازار آمریکا افزایش فروش خارقالعادهٔ ۱۰۵ درصدی را به ثبت رسانده که بعد از تسلا مدل سه، بیشترین افزایش فروش در بین تمامی خودروهای بازار آمریکا محسوب میشود. این کراساوور کامپکت آمریکایی با فروش ۱۷۱ هزار دستگاه خودروها به جایگاه سیزدهم رسانده است.
۱۲- سوبارو فورستر
نسل پنجم سوبارو فورستر اوایل سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه نیویورک معرفی شد اما بااینحال فروش این کراساوور کامپکت ژاپنی سال گذشته کاهشی ۳.۴ درصدی را تجربه کرده و به ۱۷۱ هزار دستگاه رسیده است. البته نسل پنجم فورستر سال ۲۰۱۸ بهطور کامل در بازار حضور نداشته و بهاحتمالزیاد امسال افزایش فروش خواهد داشت زیرا از ماههای پایان سال ۲۰۱۸ با ورود نسل پنجم به بازار همواره افزایش فروش داشته است. سوبارو این ماشین را به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی به بازار عرضه میکند که ۱۸۲ اسب بخار قدرت دارد.
۱۱- سوبارو اوتبک
فروش: ۱۷۸,۸۵۳ دستگاه
سوبارو اوتبک نیز همانند کراسترک، کراساوور مستقلی نیست و در اصل نسخهٔ کراس استیشن سدان لگاسی محسوب میشود. نسل کنونی این خودرو در دسامبر سال ۲۰۱۴ معرفی شده و بنابراین هماکنون در دوران پایانی عمر خود قرار داشته و خودرویی سالخورده محسوب میشود. به همین دلیل فروش این کراس استیشن ژاپنی طی سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده با کاهشی ۵.۳ درصدی به ۱۷۸ هزار دستگاه رسیده است. بهتازگی اما در نمایشگاه شیکاگو سوبارو نسل جدید لگاسی را معرفی و اعلام کرده که بهزودی نسل جدید اوتبک را هم رونمایی خواهد کرد.
۱۰- جیپ گرند چروکی
فروش: ۲۲۴,۹۰۸ دستگاه
نسل فعلی جیپ گرند چروکی در حال حاضر خودرویی کاملاً سالخورده بهحساب میآید چراکه این نسل در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹ معرفی شده و همچنان با تجربهٔ چند فیسلیفت و بهروزرسانی در حال تولید است؛ بنابراین کاهش فروش ۶.۶ درصدی این اسیووی آمریکایی در سال ۲۰۱۸ کاملاً طبیعی به نظر میرسد. بااینحال گرند چروکی علیرغم سن بالا هنوز هم نزدیک به ۲۲۵ هزار دستگاه فروش داشته و در جایگاه نهمین شاسیبلند پرفروش بازار ایالاتمتحده قرار گرفته است.
۹- جیپ چروکی
فروش: ۲۳۹,۴۳۷ دستگاه
نسل کنونی جیپ چروکی برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ معرفی شد و از همان ابتدا به خاطر طراحی بحثبرانگیز قسمت جلویی، مورد انتقاداتی قرار گرفت. به همین دلیل، جیپ در فیسلیفتی که اخیراً روی این خودرو انجام داد و آنرا اوایل سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد، بهطور کامل دماغهٔ آنرا از نو طراحی کرده و نمای متعارفتری به آن بخشیده است. به نظر میرسد این اقدام جیپ جواب داده است زیرا طی سال ۲۰۱۸ فروش چروکی افزایش چشمگیر ۴۰.۹ درصدی را تجربه کرده که پس از کامپس، بیشترین افزایش فروش در بین خودروهای این لیست محسوب میشود.
۸- جیپ رانگلر
فروش: ۲۴۰,۰۳۱ دستگاه
رتبهٔ هشتم این لیست هم در اختیار یکی از محصولات جیپ قرار دارد. این خودرو رانگلر است که مدتزمان زیادی از معرفی نسل جدید آن در نمایشگاه لسآنجلس در نوامبر ۲۰۱۷ نمیگذرد. به لطف این تغییر نسل، رانگلر هم در سال ۲۰۱۸ با افزایش فروش قابلتوجه ۲۶ درصدی مواجه شده که پس از کامپس و چروکی، بیشتری افزایش فروش این لیست محسوب میشود؛ بنابراین سال ۲۰۱۸ برای جیپ سال بسیار خوبی بوده است زیرا سه محصول آن افزایش فروش فوقالعادهای داشته و هر سه رکورد فروش را به ثبت رساندهاند.
۷- تویوتا هایلندر
فروش: ۲۴۴,۵۱۱ دستگاه
تویوتا هایلندر هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ رونمایی شده و بنابراین در حال حاضر خودروی نسبتاً سالخوردهای محسوب میشود؛ اما بااینحال این کراساوور میان سایز ژاپنی به لطف فیسلیفت میاندورهای خود که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد، همچنان خودروی محبوب و پرفروشی است بهگونهای که طی سال ۲۰۱۸ فروش آن با افزایش قابلتوجه ۱۳.۳ درصدی به ۲۴۴ هزار دستگاه رسیده است.
۶- فورد اکسپلورر
فروش: ۲۶۱,۵۷۱ دستگاه
سال ۲۰۱۸ آخرین سال حضور نسل پنجم فورد اکسپلورر در بازار بود و بنابراین کاهش فروش ۳.۵ درصدی آن کاملاً طبیعی است. البته بااینحال اکسپلورر هنوز هم پرفروشترین کراساوور فول سایز بازار ایالاتمتحده محسوب میشود. نسل کاملاً جدید این خودرو نیز بهتازگی در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شده که به لطف ویژگیهایی چون پلتفرم دیفرانسیل عقب و نسخهٔ هیبریدی، مطمئناً سال ۲۰۱۹ را با افزایش فروش پشت سر خواهد گذاشت.
۵- فورد اسکیپ
فروش: ۲۷۲,۲۲۸ دستگاه
نسل کنونی فورد اسکیپ که در اروپا با نام کوگا عرضه میشود، برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۱ معرفی شد و هماکنون پا به سن گذاشته است. به همین دلیل فروش این خودرو طی سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده با کاهش قابلتوجه ۱۱.۷ درصدی مواجه شده و به ۲۷۲ هزار دستگاه رسیده است. این بیشترین کاهش فروش در بین تمامی خودروهای این لیست محسوب میشود. البته نسل جدید اسکیپ هماکنون ماههای پایانی توسعه را میگذراند و تا پیش از پایان امسال معرفی خواهد شد.
۴- شورلت اکوئناکس
فروش: ۳۳۲,۵۵۲ دستگاه
شورلت اکوئناکس در ابتدا کراساووری میان سایز بود اما در نسل سوم که برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۶ معرفی شد، ابعاد آن کوچکتر شده و به کراساووری کامپکت تبدیل شد. به لطف این تغییر بزرگ، فروش اکوئناکس افزایش پیدا کرد که این افزایش در سال ۲۰۱۸ هم ادامه داشته است بهگونهای که فروش آن با رشد قابلتوجه ۱۴.۵ درصد به ۳۳۲ هزار دستگاه رسیده است. این بیشترین فروش در تاریخ اکوئناکس محسوب میشود؛ بنابراین این خودرو پرفروشترین شاسیبلند آمریکایی در بازار ایالاتمتحده به شمار میرود.
۳- هوندا CR-V
فروش: ۳۷۹,۰۱۳ دستگاه
هوندا CR-V یکی از محبوبترین کراساوورهای بازار ایالاتمتحده و حتی دنیا محسوب میشود. نسل کنونی یا چهارم این خودرو برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و توانست موفقیت پیشینیان خود را ادامه دهد چراکه فروش آن همواره افزایش داشته است. فروش این کراساوور کامپکت ژاپنی طی سال ۲۰۱۸ نیز افزایش جزئی ۰.۳ درصدی را تجربه کرده و به ۳۷۹ هزار دستگاه رسیده است. این بیشترین فروش در طول تاریخ حضور CR-V در بازار ایالاتمتحده محسوب میشود.
۲- نیسان روگ
فروش: ۴۱۲,۱۱۰ دستگاه
این خودرو در اصل همان نیسان ایکستریل است که در بازار ایالاتمتحده با نام روگ عرضه میشود. نسل کنونی این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی شد و سپس نسخهٔ آمریکایی آن از ماه نوامبر همان سال با مدل ۲۰۱۴ راهی بازار ایالاتمتحده شد. علیرغم اینکه هماکنون کمی سن روگ بالا رفته اما این کراساوور ژاپنی هنوز هم خودروی بسیار محبوب و پرفروشی است بهگونهای که طی سال ۲۰۱۸ فروش آن در بازار ایالاتمتحده با ۲.۱ درصد افزایش به ۴۱۲ هزار دستگاه رسیده است.
۱- تویوتا رافور
فروش: ۴۲۷,۱۶۸ دستگاه
درحالیکه در بیش از نیمی از سال ۲۰۱۸ نسل قبلی تویوتا رافور در بازار ایالاتمتحده حضور داشت اما بازهم در این سال افزایش فروش داشته است. این کراساوور کامپکت در سال ۲۰۱۸ به فروش ۴۲۷ هزار دستگاه دست پیدا کرده که ۴.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است. این در حالی است که نسل جدید رافور در نمایشگاه نیویورک در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد و بهتازگی راهی بازار شده است؛ بنابراین بهاحتمالزیاد این ماشین سال آینده هم عنوان پرفروشترین شاسیبلند بازار ایالاتمتحده را حفظ خواهد کرد.
پرفروشترین شاسیبلندهای بازار ایالاتمتحده در سال ۲۰۱۸
خودرو | فروش ۲۰۱۷ | فروش ۲۰۱۸ | کاهش/افزایش | |
۱ | تویوتا رافور | ۴۰۷,۵۹۴ | ۴۲۷,۱۶۸ | ۴.۸ |
۲ | نیسان روگ | ۴۰۳,۴۶۵ | ۴۱۲,۱۱۰ | ۲.۱ |
۳ | هوندا CR-V | ۳۷۷,۸۹۵ | ۳۷۹,۰۱۳ | ۰.۳ |
۴ | شورلت اکوئناکس | ۲۹۰,۴۵۸ | ۳۳۲,۵۵۲ | ۱۴.۵ |
۵ | فورد اسکیپ | ۳۰۸,۲۹۶ | ۲۷۲,۲۲۸ | -۱۱.۷ |
۶ | فورد اکسپلورر | ۲۷۱,۱۳۱ | ۲۶۱,۵۷۱ | -۳.۵ |
۷ | تویوتا هایلندر | ۲۱۵,۷۷۵ | ۲۴۴,۵۱۱ | ۱۳.۳ |
۸ | جیپ رانگلر | ۱۹۰,۵۲۲ | ۲۴۰,۰۳۱ | ۲۶.۰ |
۹ | جیپ چروکی | ۱۶۹,۸۸۲ | ۲۳۹,۴۳۷ | ۴۰.۹ |
۱۰ | جیپ گرند چروکی | ۲۴۰,۶۹۶ | ۲۲۴,۹۰۸ | -۶.۶ |
۱۱ | سوبارو اوتبک | ۱۸۸,۸۸۶ | ۱۷۸,۸۵۳ | -۵.۳ |
۱۲ | سوبارو فورستر | ۱۷۷,۵۶۳ | ۱۷۱,۶۱۳ | -۳.۴ |
۱۳ | جیپ کامپس | ۸۳,۲۵۳ | ۱۷۱,۱۶۷ | ۱۰۵.۶ |
۱۴ | شورلت سابربن/تاهو | ۱۵۵,۴۷۷ | ۱۶۴,۷۸۶ | ۵.۶ |
۱۵ | هوندا پایلوت | ۱۲۷,۲۷۹ | ۱۵۹,۶۱۵ | ۲۵.۴ |
۱۶ | مزدا CX-5 | ۱۲۷,۵۶۳ | ۱۵۰,۵۲۲ | ۱۸.۰ |
۱۷ | شورلت تراورز | ۱۲۳,۵۰۶ | ۱۴۶,۵۳۴ | ۱۵.۷ |
۱۸ | سوبارو کراسترک | ۱۱۰,۱۳۸ | ۱۴۴,۳۸۴ | ۲۳.۷ |
۱۹ | هیوندای توسان | ۱۱۴,۷۳۵ | ۱۴۲,۲۹۹ | ۱۹.۳ |
۲۰ | تویوتا فورانر | ۱۲۸,۲۹۶ | ۱۳۹,۶۹۴ | ۸.۸ |
حسن
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ای ول به امریکاییها که همچنان با قدرت تو کشورشون پرفروش هستن (( بر خلاف نظر بعضیها))
راستی کره ای ها کجان؟؟؟؟
اهان دیدمشون تو ته جدول هستن
جیپ هم با اون رانگلرش هم تو افرود سلطانه و هم تو فروش عالی
حسن
۲۸ بهمن ۱۳۹۷دوستان یه سوال
یکی بود الان خاطرم نیست کی بود میگفتش هیوندا سانتافه ماشین سال 2018 جهان!!!!!!! شده
میخوام ببینم این چطور ماشینی بوده که تو کلاسی که باید حضور داشته باشه و پرفروش باشه حتی رتبه 20 رو هم نداره ولی شده ماشین سال 2018 دنیا!!!!!؟؟؟؟؟
در مورد حضور جیپ با 3 نماینده هم اضافه کنم از این به بعد جیپ با گلادیاتور تو کلاس وانتهای هم مثل کلاس شاسی بلندها بسیار عالی ظاهر میشه هر چند که جیپ فروشش از 2015 به بعد روند افزایشی گرفته به خودش و اگه اشتباه نکنم پارسال جیپ بالای 1/2 میلیون ماشین در سراسر دنیا فروخته بود
ارشک
۲۸ بهمن ۱۳۹۷البته فروش ژاپنی ها بالاتر بوده از ۲۰ تا ده تا ژاپنی و یکی کره ای و نه تا امریکا ییه.در ضمن سه خودروی پرفروش اول ژاپنیه.در خود ژاپن تقریبا تمام خودروها ژاپنیه.
حسن
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ژاپنی ها که فروششون عالی بوده و ماشینهایی هستن که تو همه بازار ها فروششون خوبه چون به قول معروف همه پسند هستن
چند وقت پیش یه بنده خدایی تو پدال میگفت ماشینهای امریکایی رو تو خوده امریکا هم نمیخرن
منم اینجا خواستم جوابش رو با مدرک بدم که پدال گذاشته
موضوع اونکه بعضی ها که عده کمی هم هستن انگاری واقعیتها رو نه از امار و سایتهای معتبر که از منابعی ناشناس انگاری میخونن که همچین صحبتهایی میکنن
الان تو لیست رو که ببینید جیپ کامپس با 105 درصد بیشترین افزایش فروش رو تو 20 تا ماشین به خودش اختصاص داده که عالیه
فروش فورد سری اف که 1 میلیون عدد در سراسر دنیا هست فقط 900 هزار تاش تو خوده امریکاست
از این موارد زیاده و فقط سری اف از فورد هم نیست
نمیدونم اون بنده خدا چطور گفت امریکاییها ماشینهای امریکایی نمیخرن؟؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ارشک
من دیروز در مقاله تویوتا راو۴ TRD گفته بودم که مطمئناً رکورد فروش خورش را میشکونه و با سرعت تمام به موفقعیت خودش ادامه میده ، اما حالا هم دیدین که چطور پیشبینی من درست از آب در اومد .
ADAK
۳۰ بهمن ۱۳۹۷سبحان الله
Reza
۲۹ بهمن ۱۳۹۷جناب Ali chevy ملقب به ( حسن – حسنین ) برادر با یه اکانت بیا خوبیت نداره.
حسن
۲۹ بهمن ۱۳۹۷رضا
حالت خوبه
Ali chevy؟؟؟؟
Ali.usa
۲۸ بهمن ۱۳۹۷امریکا با قدرت برگشته همین مطلب چند سال پیش خبری از امریکای ها نبود ولی الان نصف امار مال اونان
به این میگن برنامه ریزی
به این میگن سخت کوشی تلاش
اینکه زمین بخوری باز بلند بشی جز بهترین ها بشی خیلی کار سختی باو. کنید
عاشق امریکام چون جای پیشرفت جای که بخوای به هرچی میخوای میرسی
حسن
۲۸ بهمن ۱۳۹۷نکته مهمی رو گفتی شما
امریکاییها بعد از سال 2009 که خیلی ها فکر میکردن دیگه نمیتونن به رقابت برگردن با قدرت برگشتن و امارهای فروش سالیانشون رو که ببینید متوجه افزایش فروش برندهای میشید که قبل 2009 فروشی خیلی کم داشتن
مثلا امارهای فروش لینکلن . بیوک . کادیلاک و هیمنطور کرایسلر و جیپ رو از 2002 تا 2009 ببینید و مقایسه کنید با فروششون بین سالهای 2010 تا 2018
کاملا مشخص میکنه افزایش فروش جهشی داشتن
سامان اذری
۲۸ بهمن ۱۳۹۷بدون شک سال بعد راو4 دوبالاره میترکونه
خدایی نسل جدیدش خلی عالیه
موتور تنفس طبیعی با راندمان بالا و ظاهر داخلی و خارجی بسیار زیبا و همه در کنار کیفیت و نام معظم تویوتا تضمین فروش بالای این ماشین هست
NAVID۰۰۹۸
۲۹ بهمن ۱۳۹۷سامان آذری عزیز
در مورد راو۴ ، نکته ای که هیچکسی در موردش کامنت نگذاشته و بهش اشاره نکرده اینه که راو۴ نسل قبلی در اوج فروش و مدام افزایش فروش تغییر نسل داده و به نسل جدید کوچ کرده ، در صورتی که کمتر خودرویی در دنیا به چنین موفقیتی دست پیدا میکنه و همیشه وقتی فروش میاد پائین ، اول فیس لیفت میشه و سپس نسل بعدیش معرفی میشه و این در صورتیه که برای راو۴ نسل قبل و نسل جدید برعکس بوده و اینه فرق استقبال و فروش بالا در بازار جهانی نسبت به رقبا .
بعد بگین که چرا نسبت به کره ایها جبهه میگیری ، خدایی باید جبهه گرفت در مقابل حرفهای مزخرف کسانی که مدام از کره تعریف کشکی میکنند .تو فکر اینم که چطور کره ای دوستان میتونند سرشون بالا بگیرند و از لَگَن های کره ای که باید با چینیها مقایسه بشه ، تعریف و تمجید میکنند .
اینکه دیگه بازار جهانیه و دست من هم که نیست و اینکه فروش بالا یعنی موفقیت و اگر نه پس موفقیت را برای من معنی کنید؟؟؟ لطفا !!!
باشد تا رستگار شوید ، چقدر دیگه مدرک و اسناد نیاز دارین که کره ایها بعد از سال ۲۰۱۵ دارند رو به عقب بر میگردند .
حسن
۲۹ بهمن ۱۳۹۷کاملا درسته
ماشینهای کره ای با اونکه مدام طرح عوض میکنن و قیمتهای پایین هم دارن و شرایط فروش اسون ولی تو بخشهای کلیدی و مهم بازار مثل شاسی بلندها اصلا فروشی ندارن و به 1 نماینده که توسان باشه بسنده کردن که اونم ته جدوله
تو بخش ماشینهای لوکس هم کیا k900 تو 10 ماه فقط 277 تا فروخته که این مقدار فروش فاجعه باره
جنسیس سدان هم که دست کمی از کیا k900 نداشته و فروش خیلی کمی داره
اینها تمامش نشون دهنده اونکه کره ای ها رو مردم دنیا فقط برای اون میخرن که ارزونه و اگه بخوان پول زیاد بدن که کیا k900 یا جنسیس سدان بخرن خوب با همون پول میرن از یه برند معتبر و با سابقه خرید میکنن
F22RAPTOR
۲۸ بهمن ۱۳۹۷چه لیست دوست داشتنی و خوبی هست
معلومه بازار کراس اوور ها و اس یووی ها
به کل دست ژاپنی ها و امریکایی ها س
و میتونم بگم چه بازار متنوع و رقابتی هست
خوش بحال کسانی که اینقده گزینه دارن واسه خرید
sina7
۲۸ بهمن ۱۳۹۷اینجا هم جک اس 5 و اس 3 و هایما اس 7 و ام وی ام و لیفان ایکس 60 قدرتنمایی میکنن
من هنوزم نفهمیدم اونی که میره جک اس 3 میخره چی تو این ماشین دیده؟
خوشگله؟قویه؟2 دیفرانسیله؟پر از اپشنه؟
خداوکیلی اگه قراره هر آشغالی که ارتفاعش چند سانت بیشتره تو ایران فروش بره به نظرم باید پرایدو ارتفاع بدن بفروشن ببینیم رکورد فروشو چجوری میزنه
ولی جدا ازون این لیستو ادم میبینه لذت میبره با این همه ژاپنی و آمریکایی
ADAK
۲۸ بهمن ۱۳۹۷تویوتا در کیفیت کم نظیره عالی عالی
اما خدایش این طراحی خارجی برای یه خودروی سال 2019 قشنگه ؟
ADAK
۲۸ بهمن ۱۳۹۷انتخاب من در شرایط آزاد امریکا :
1- رانگلر
2- شورلت سابربن/تاهو
حمیدرضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۷چقدر شاسی بلند میخرن خدایا مجموع امار به چند میلیون خودرو میرسه شرکت فورد درست گفته امریکا شده سرزمین شاسی بلندها البته خوب جاده های بزرگ و پارکینگ های ارزان دلیل عمده این اتفاقه
حمیدرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۷تعداد همین فروش همین 20 مدل در مجموع میشه 4601675 دستگاه بیشتر از کل فروش خودرو در خاک انگلستان
Sina
۱۵ اسفند ۱۳۹۷حرفت بی ربط
جمعیت امریکا ۴۰۰ ملیونه مهندس
انگلیس ۸۰ ملیون
آرمین
۲۸ بهمن ۱۳۹۷متاسفم که توسان رو تو این لیست جا دادن.واقعا در حدی نیست که بخواد تو لیست پرفروش ها باشه.
alos
۲۸ بهمن ۱۳۹۷من از طرف خودم از شما عذر میخوام که توسان این تعداد فروش داشته انشالله از سال دیگه سعی میکنن کمتر بفروشن یا حتی به سایت توی این لیست “جا” ندن ماشینو :))))
Abbas
۲۹ بهمن ۱۳۹۷عامو چرا جک میگی خداییش؟?
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۷به آمار جیپ نگاه کنید ::::
.
با ۵ محصول تولیدی ۴ نماینده بین پرفروش ترین های آمریکا داره …
.
۸۷۵۵۴۷ دستگاه فقط در خاک آمریکا….
net
۲۸ بهمن ۱۳۹۷رینگ جیپ گرند چروکی قشنگه
چرا هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم مدل ۲۰۱۸ نیست
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۳۹۷امریکایی دوست نیستم ولی شاسی هاشون واقعا شاسی ه / اونجاباشی و شاسی غیرامریکایی بگیری افسایدی ..
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ارشک
من دیروز در مقاله تویوتا راو۴ TRD گفته بودم که مطمئناً رکورد فروش خورش را میشکونه و با سرعت تمام به موفقعیت خودش ادامه میده ، اما حالا هم دیدین که چطور پیشبینی من درست از آب در اومد .
Archi KHAN
۲۹ بهمن ۱۳۹۷روی سخنم با :
آلمانی دوستان
ژاپنی دوستان
امریکایی بازان و …
متاسفانه همه ما با یه فرهنگه خاص(!) و تو جامعه ایی بزرگ شدیم که درست فکر کردن ، درست حرف زدن ، درست انتقاد کردن و حتی درست دوست داشتن را یاد نگرفتیم.
یعنی یادمون ندادن
و شاید کسی یادشون نداده بود که به ما هم یاد ندادن !
بگذریم ، سایت خودرویی و نمیخوام بحث فلسفی و … کنم.
ولی چیزی که همیشه موقع خوندن کامنت های دوستان توی ذهنم مور مور میکنه این که واقعا توی این دنیای به این بزرگی در بیشتر کشورها از لحاظ فکری و در قسمی از جهان حتی مرز فیزیکی هم وجود نداره ، مردم کشورها بدون ویزا به تعداد زیادی کشور میتونن سفر کنن و… این یعنی بدون مرز بودن .
با این نگرش به دنیا مرز بندی ها واقعا چیزه مسخره ایه بخدا. ماشینهای امریکایی / ماشین های آلمانی و… ولله بخدا خوده اون کشورها اینا براشون محدودیت نیست. کسی که ماشین لوکس بخواد فلان برند و فلان مدلش را میخره ( چون حتی توی یه برند خاص از نظر لوکس بودن چند مدلش سرآمدن) هر کس دوام بخواد ( از فلان برند اون مدل بادوامش را میخره چون ممکنه همون برند بادوام ،توی یه مدل ضعیف عمل کرده باشه و بیشتر به سایر ویژگیهای خودرو غیر از دوام پرداخته باشه) تازه وقتی برند انتخاب کردن و مدل انتخاب کردن میرسن به سال ساخت ؛ ماشین فلام برند فلان مدل 2008 بادوامه و از 2009 تا 2012 دوامش کمه !!!
اونوقت ما نشستیم سر خودرو سازی که توی یه محدوده ی جغرافیایی هست تعصب بخرج میدیم و بعضا …
ولله این رسمش نیست دوستای من / برادرای بزرگ من
یه ذره دیگه فکر کنین و تغییر کنین
من کوچیک و ارادتمند همه شما هستم ؛ با عشق
مانی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷داشتم آمار فروش شاسیهای لوکس رو تو آمریکا میدیدم به یه مورد عجیب خوردم
فروش cadillac xt5 امسال ۵.۷% افت کرده
ماشین سال ۲۰۱۷ معرفی شده و برسی یکی از سایتهای آمریکایی رو قبلا دیده بودم
نمرهای خیلی خوبی بهش داده بود
حالا چجوری میشه ماشین شاسی بلند باشه،ماشین خوبی هم باشه ولی فروشش افت کنه
در کل چیز عجیبیه این بازار و رفتار مشتریها
حمیدرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۷برند کادیلاک در امریکا خیلی بدنامه مثل ماشین چینی در ایران و جگوار در انگلستان و لانچیا در ایتالیا که همشون خیلی ماشین های باسابقه و خوبی می ساختن ولی به خاطر چنتا محصول بی کیفیت کلا رفتن زیر سوال
ADAK
۲۹ بهمن ۱۳۹۷مثلا
چینی ها در ایران همشون خیلی ماشین های باسابقه و خوبی می سازه ولی به خاطر چنتا محصول بی کیفیت کلا رفتن زیر سوال ؟؟؟؟!!
Abbas
۲۹ بهمن ۱۳۹۷من همچنان تو کف تنوع حق انتخابشونم?