چشم اندازهفته نامه

پنج رینگ جالب دنیا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مؤثر در زیبایی بصری و نیز کارکرد فنی خودرو، مجموعه رینگ و لاستیک می‌باشد. همین موضوع تولید رینگ در طرح‌ها، رنگ‌ها و کاربردهای بسیار متنوع و گوناگون را به یکی از اصلی‌ترین صنایع مرتبط با خورو بدل کرده است. درنتیجه، کمپانی‌های بزرگی در سرتاسر دنیا همچون BBS و… در تلاش‌اند تا در این بازار پرهیاهو بیشترین سهم را نصیب خود کنند. در ذیل نگاهی به پنج رینگ بسیار زیبا و خاص می‌اندازیم که خودِ خودروسازان به‌صورت استاندارد یا سفارشی در محصولاتشان عرضه می‌دارند. با ما همراه باشید.

۵. ب‌ام‌و M4 GTS
bmw-m4-gts
رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده، پولیش خورده و سبک‌وزن گروه M با طرح ستاره ده پر و رنگ‌بندی بسیار زیبای استیل و نارنجی اسیدی (Acid Orange) واقعاً بی‌مثال‌اند و با انواع فابریک کارخانه‌ای در سایر خودروها که عموماً ساده و معمولی می‌نمایند، فاصله زیادی دارند.

۴. پورشه ۹۱۱ جی‌تی۳ RS
porsche-911-gt3-rs
جی‌تی۳ RS به‌صورت استاندارد با رینگ‌های فورج‌کاری شده آلیاژی بیست ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب ارائه می‌شود. مدل به‌اصطلاح قفل-مرکز این رینگ‌ها نقش مؤثری در بهبود کارایی داشته و زمان موردنیاز برای تعویض لاستیک یا حتی خود رینگ را کاهش می‌دهد. رنگ خاص پلاتینوم نیز واقعاً شخصیت خاصی بدان‌ها می‌بخشد.

۳. کلاهک مرکزی ثابتِ رولزرویس
rolls-royce-self-righting-center-cap
محصولات رولزرویس همیشه به داشتن خصائص منحصربه‌فرد در مقایسه با خودروهای لوکس و فوق لوکس معروف بوده‌اند. یکی از مثال‌های بارز این موضوع، کلاهک مرکزی همیشه ثابتِ رینگ در مدل‌های مختلف است که شاید ساده به نظر برسد اما شدیداً خودنمایی می‌کند. احتمالاً شما به‌عنوان یک خودرو دوست چرخیدن نشان کمپانی را در مرکز رینگ دوست داشته باشید، اما لوکس‌ساز معظم و خودپسند بریتانیایی ترجیح دیگری دارد.

۲. رینگ فیبر کربنی سفارشی فورد GT
ford-gt-optional-carbon-fiber-wheel
فورد رینگ‌های فیبر کربنی خالص خود را اولین بار برای ماستنگ شلبی GT350R ارائه کرد. نمونه‌ای که برای GT تازه‌نفس در نظر گرفته شده وزن بسیار کم و نمای مات یا شفاف خواهد داشت. فراموش نکنید که استحکام بالا و جرم ناچیز این ماده نقش بسزایی در بهبود عملکرد فنی خودرو ایفا می‌کند.

۱. کونیگ‌زِگ رِگِرا
koenigsegg-regera-carbon-fiber-wheel
کفش‌های رِگرا حقیقتاً جزو زیباترین‌های موجود بین تولیدات خودروسازان مختلف هستند. تلفیق زیبایی، سادگی و فیبر کربن مجموعه‌ای پدید آورده که در عین عدم هرگونه پیچیدگی، بسیار چشم‌نواز است. کونیگ‌زگ پیش‌ازاین نیز رینگ‌های فیبر کربنی برای سایر فرزندان خود تولید کرده، اما نکته‌ای که باعث تمایز رِگرا می‌شود، طرح خاص آن است که طبق گفته‌های کریستیَن فن کونیگ‌زگ (Christian von Koenigsess) مدیر کمپانی، به دلیل وزن زیاد و استحکام کم، در انواع استاندارد آلومینیومی قابل استفاده نیست.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    رینگ فقط رینگ های 458.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Parvaz

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (404 ديدگاه)

      مال رگرا و جی تی اس خیلی خوب اند ?

    2. Ferrari Huayra SV

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      کویینیگزگ❤❤❤❤❤
      همین!!

  2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فقط جی تی3 چقدر زیباست انصافا
    البته بعد از رینگ های 5 پر رویایی کاررا جی تی ..//

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      لینک زیباترین رینگ های تاریخ رو میذارم.
      پدر جد کاررا جی تی هم در مقابلش حرفی نداره که بزنه.

        1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          فداتم مجید جان
          ولی وجدانا هردو خیلی زشت بودن … ببخشید ها من عذر میخوام ……
          به طور مثال میگم این رینگا فقط روی لامبو دیدن دارن
          ولی رینگ 5 پر خاص کاررا جی تی روی اتوبوس هم بذاری میدرخشه………….( ساده و بی نظیر)

        2. ماسل

          ۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          سالهاست که عاشق رینگهای رونتون هستم
          حدود ۹ سال

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          کینگ جان
          من که از رینگ های کررا جی تی خوشم نمیاد.
          خخخخخیییییللللللییییی ساده هستن.

        2. ghost

          ۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (193 ديدگاه)

          رینگ های aventador sv ام خیلی قشنگه

  3. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    رینگ های خاص آلفا کجان پس؟

  4. farshid

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    وقت خرچنگی

  5. یوسف

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    رینگ gt rs 3 محشره

  6. Amir amini

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    رینگ فقط رینگ اونتادور

  7. GOD BLESS AMERICA

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    رینگ پورشه و کونیگزگ بخاطر قفل-مرکز بودن از بودن از بقیه سرترن.

  8. فرشاد سجادیان

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو ماشینای نسبتا قدیمی، رینگ SLR عالیه.
    یه نگاه به این عکس بندازید: http://www.moibbk.com/images/meredesbenz-slr-mclaren-wheels-1.jpg
    همچنین رینگ محصولات اسپایکر
    http://www.supercarspecs.com/images/spyker/c8_spyder_t/images/Spyker-C8-Spyder-T-Aeroblade-Wheel-1024×768.jpg

    1. GOD BLESS AMERICA

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      این رینگ هایی که عکسهاش رو مرحمت فرمودید
      1. باعث خنک کاری بهتر ترمز میشه و دیگه نیازی به ورودی و خروجی هوا اطراف گلگیر نیست.
      2. با تخلیه بهتر هوای زیر خودرو باعث افزایش چسبندگی به جاده و کاهش نیروی بالا برنده میشه.

      آفرین یه دقت و سلیقه شما ;-)

      1. فرشاد سجادیان

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        درود به شما

  9. MjM

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    اینم سلیقه ایه…خیلیهاشون ساده و شیکن…خیلیها خاص ولی زشتن…من که به شخصه طرح رینگهای لکسوس رو دوس دارم!

  10. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    لانه زنبوری بی ام و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا