یکی از اصلیترین نقاط تمایز هایپرماشینهای امروزی با سایر خودروها، رقم اسب بخار آنهاست. این هیولاهای پرقدرت معمولاً با تیراژ محدود و بهصورت خاص و سفارشی تولید میشوند و در بسیاری موارد تعدادشان به هزار دستگاه هم نمیرسد. نمایشگاه ژنو امسال همانند سایر مجامع خودرویی دنیا میزبان چندین مدل از همین هایپرماشینهاست که از کشورهای مختلف دنیا آمدهاند. در زیر نگاهی به شش مورد جالبتوجه با توان خروجی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار میاندازیم.
آرتِگا اِسکالو سوپرلِترا
آرتِگا را همه با مدل GT میشناسند که سال ۲۰۰۷ معرفی شد و متأسفانه سرنوشت خیلی خوبی نداشت.
این خودروساز شاید گمنام آلمانی، حالا با اِسکالو سوپرلِترا (Scalo Superelletra) به گردهمایی ژنو آمده تا بار دیگر نام خود را در دنیای خودرو مطرح سازد. قوای الکتریکی اِسکالو توانی برابر با ۱۰۲۰ اسب بخار تحویل میدهد که در نوع خود جالبتوجه است. طراحی بیرونی تاحدودی شبیه مدلهای پیشین بوده و البته با تغییرات جزئیِ صورت گرفته کمی جذابتر مینماید. رنگ بدنه نارنجی سوخته و قرارگیری صندلی راننده در مرکز اتاق نیز دیگر ویژگیهای جالبتوجه آن هستند. برخی گفتهها حاکی از آن است که اِسکالو در صورت ورود به بازار برچسب قیمتی حدود ۱.۳ میلیون پوند خواهد داشت!
کونیگزِگ رِگِرا
کونیگزِگ یکی از بزرگان جوان باشگاه هزار اسب بخاریهاست. مدل تولیدی رِگِرا که هماکنون در غرفه این خودروساز به نمایش عموم درآمده قلب ۵ لیتری V8 توربو دوقلو با توان ۱۵۰۰ اسب بخار دارد و طبق بعضی شایعات میتواند تا مرز ۲۴۸ مایل بر ساعت (۳۹۹ کیلومتر بر ساعت) پیش برود. البته برای داشتن این ارقام حداقل باید ۱.۹ میلیون دلار هم بپردازید که رقمی بس گزاف است!
کونیگزِگ آگرا RS گریفون
سوپراسپرتساز سوئدی علاوه بر رِگرا، یک نماینده ویژه هم دارد: آگِرا RS گریفون!
تِکرولز رِن
تِکرولز (Techrules) یک کمپانی چینی تازهکار است که پیشتر شهرت چندانی نداشت، اما با نمایش یک مدل اغواکننده بنام رِن (Ren) در نمایشگاه ژنو، نامش بر سر زبانها افتاد.
واندا الِکتریک دِندروبیوم
واندا الکتریک (Vanda Electric) با سوپرماشین مفهومی جدید خود یعنی دِندروبیوم (Dendrobium) در گردهمایی ژنو امسال حاضر شده است.
زِنوو TS1 GT
زنوو با وجود اینکه طی دهه گذشته تنها یازده دستگاه ST1 تولید کرده، برای بزرگداشت ده سالگی خود یک مدل جدید بنام TS1 GT تدارک دیده و سعی دارد جای پای بیشتری در دنیای هایپرماشینها برای خود باز کند. TS1 را درواقع میتوان نسخهای بهروز شده و متفاوت از ST1 دانست که البته با تغییراتِ صورت گرفته، جذابتر شده است.
نویدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۵رِگِرا خیلی عروسکه.
Steve McQueen
۲۶ اسفند ۱۳۹۵خوب=رگرا
بد=تک رولز
زشت=ارتگا
peyman
۲۶ اسفند ۱۳۹۵واه وهه واندا چقد وحشی هست!!??
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
اون هایپرکار چینی خیلی جذاب و اغوا کنندست.
Moein
۲۶ اسفند ۱۳۹۵این اغوا کنندگی چه فایده داره.طراحی اصیل لامبورگینی و فراری و استون داره با این طراحی های عجیب و اکثرا زشت عوض میشه
NOBLE
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به نظرم طراحیش خیلی خوبه.
عکساش رو از تو نت نگاه کن.
Bavaria
۲۶ اسفند ۱۳۹۵هنوز راجع به آرتگا نخونده بودم فکرمیکردم در حد بیست یا سی هزار دلار قیمتشه!!!!
.
کمبود ابهت موج میزنه ، برعکسِ رگرا?
سهيل
۲۶ اسفند ۱۳۹۵چینیه خیلی خنده دار بود
peyman
۲۶ اسفند ۱۳۹۵داداش سهیل خوبی!!؟
ASA
۲۶ اسفند ۱۳۹۵اسامی جالبی دارن!
محدثه
۲۶ اسفند ۱۳۹۵سلام تشکر فراوان
Alireza.GT86
۲۷ اسفند ۱۳۹۵واقعا جالبه زنوو با اون قدرت و اون حجم موتور استاندارد آلایندگی یورو ۶ داره اونوقت یه ماشین شهری با موتور حدود ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر با قدرت خنده دار آلایندگی یورو ۲ داره !! (پراید!)
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ونوم اف ۵ بیاد با ۱۵۰۰ اسب و سرعت بالای ۴۷۰ اینا باید مخفی بشن هنسی جان منتظریم
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بوغاتی چی با باد موافق چرا نمیتونه رکوردش رو بشکونه اونم با پیست طولانی دیزل گیت واگن
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵داداش فکر کنم با کشتی بادبانی اشتباه گرفتی اون بوغاتی هست که کشتی میسازه
just bentley continental
۲۷ اسفند ۱۳۹۵وای دارم از خنده می میرم باز م اینا یه ماشین چینی دیدن بعد همش میگن این ماشین اشغاله بابا اخه خودتون خسته نمی شین به نظرم قشنگ ترین ماشین ای لیست بعد رگرا همونه حالا کافی بود یه سوپر اسپرت ساز مطرح دنیا اونو بسازه همه می گفتن اوه اوه عجب ماشینیه !!! اقا چینم داره پیشرفت می کنه چطور موقعی که کره اولین ماشیناشو ساخت کسی نگفت این ماشینا اشغاله بسته دیگه خدایی نظراتی که تو این سایت هست 70 درصدشون پرته.