نمایشگاه خودروی پاریس کمک کم به آخرین روزهای فعالیت خود نزدیک میشود و خودروسازان فرانسوی واقعاً در خانهی خود غوغایی به پا کردهاند.
خودروسازان فرانسوی با خودروی مفهومی خلاق و نوآورانهی خود شناخته میشوند و کمتر پیش آمده که ناامیدکننده عمل کنند. درحالیکه دیگر شرکتها با طراحیهای خاص خود گیرایی زیادی دارند، فرانسویها با خطوط نرم و سیال و شیک و نسبت های ساده چشمها را میربایند.
با هم نگاهی به ۵ نمونه از بهترین خودروهای کانسپت نمایشگاه میاندازیم.
فولکسواگن روی خلق شخصیت و اعتباری جدید پس از رسوایی دیزل گیت تمرکز کرده و خودروهای الکتریکی بخش مهمی از این برنامه را تشکیل میدهند. کانسپت I.D. در نمایشگاه پاریس نشان دهندهی زبان طراحی کاملاً جدید فولکس بوده و ایدهای از شکل ظاهری خودروهای الکتریکی آیندهی این شرکت را به دست میدهد. به حرکت درآورنده ی این خودرو پیشرانهی الکتریکی ۱۶۷ اسب بخاری است. محدودهی حرکتی آن نیز بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
کانسپت RN30 هیجانانگیز است زیرا پیشنمایشی از برند N هیوندای به شمار میرود. هیوندای هماکنون خودرویی پرفورمنس در سبد ندارد و تولید جنسیس کوپه نیز متوقف شده است بنابراین باید منتظر خبرهای زیادی از این بخش باشیم. کانسپت گیرای هیوندای از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو سود میبرد. این پیشرانه برای مدلهای تولیدی بخش N در حال توسعه است.
این خودرو کانسپتی دو قطبی بوده اما افراد قطعاً موافق هستند که طراحی آن افراطی است. خوب یا بد، لکسوس خودروهایش را حتی گیراتر و زاویهدار میسازد و این کانسپت نیز همهی کارها را وارد مرحلهی جدیدی کرده است. کابین خودرو دیوانهوارتر از بیرون بوده و طراحی آن از بیگانگان الهام گرفته شده است. احتمالاً نسخهی ملایمتری از این کانسپت در سالهای آینده روی خط تولید را به خود خواهد دید.
سیتروئن فرانسوی در خانهی خود کانسپت واگنی را معرفی کرده که ویژگیهای جالبی چون دربهای خودکشی و کابین منحصربهفرد زرد دارد که کنتراستی جالب را ایجاد میکند. این خودرو پلاگین هیبرید بوده و خروجی آن ۳۰۰ اسب بخار است و هیچگونه آلایندگیای (در حالت تمام الکتریکی) ندارد. طراحی خودرو ترکیبی از عناصر واگن و سدان است.
برجستهترین و منحصربهفردترین خودروی کانسپت نمایشگاه خودروی پاریس بیتردید رنو Trezor است که معرفی جهانی آن همین چند روز پیش صورت گرفت. این کانسپت از نسبتهای طراحی کلاسیک سوده برده و از هر زاویهای بسیار زیبا به نظر میرسد. یکی از جالبترین ویژگیهای Trezor نحوهی سوار شدن به آن است به این صورت که کل شیشهی جلو و بخش بالایی باز شده و شما داخل خودرو میپرید! رنو میگوید که این کانسپت تمام الکتریکی بوده و میتواند بهصورت کاملاً خودران حرکت نماید. قدرت پیشرانهی آن نیز ۳۵۰ اسب بخار اعلام شده است.
انصافا کار لکسوس و رنو از بقیه بهتر بود.به نظرم برترینشون هم لکسوس بود چون طراحی رنو بیشتر شبیه فیلم های تخیلی شده.اما لکسوس طراحی عضلانی خوبی داره که خیلی جوان پسند است و مطمئنا بازار فروش خوبی خواهد داشت
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵لکسوس و رنو چقدر رخ بی نظیری دارن
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵هر 5 تا عالین.
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۵بهترینشون لکسس و سیتروین هست.
البته به نظر بنده حقیر.
amir
۱۲ مهر ۱۳۹۵عاشقتم سیتروئن….:))
مهدی drift
۱۲ مهر ۱۳۹۵اون هیوندای خیلییییی قشنگه
سينا
۱۲ مهر ۱۳۹۵رنو گل کاشته دمش گرم انصافن
جیانی آنیلی
۱۳ مهر ۱۳۹۵رنو چه کرده !!!
se
۱۳ مهر ۱۳۹۵فقط طرح های لکسوس و ولکس جالب بود
Mohammadreza
۱۳ مهر ۱۳۹۵اصلا تو این خودرو ها مگه ولکس بود؟ ولکس مگه یک شرکت چینی نیست؟
mojtabaaston
۱۳ مهر ۱۳۹۵انصافا کار لکسوس و رنو از بقیه بهتر بود.به نظرم برترینشون هم لکسوس بود چون طراحی رنو بیشتر شبیه فیلم های تخیلی شده.اما لکسوس طراحی عضلانی خوبی داره که خیلی جوان پسند است و مطمئنا بازار فروش خوبی خواهد داشت
احمد باقری
۱۳ مهر ۱۳۹۵ماشین هیوندای کمی شبیه zenvo شده.
مهدی
۱۴ مهر ۱۳۹۵سیتروین و لکسوس