اروپاییان ماه گذشته خودروی کمتری خریداری کردهاند بهگونهای که میزان فروش خودرو در ماه آوریل در این قاره از ۱.۳۲ میلیون دستگاه سال قبل به ۱.۲۳ میلیون دستگاه کاهش یافته است. رویترز در گزارشی با استناد به آمار اعلامی توسط ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) گفته است که کاهش فروش در ماه آوریل، اولین افت فروش سالیانهٔ اروپا محسوب میشود.
بدین ترتیب گروه فولکسواگن که پرفروشترین خودروساز اروپا است نیز در ماه گذشته با کاهش فروش روبرو شده است بهنحویکه فروش این گروه در آلمان ۸ درصد و در بریتانیا ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است. این کشورها از بزرگترین بازارهای فولکسواگن در این منطقه هستند؛ اما غیر از فولکسواگن، تقریباً تمامی خودروسازان هم ماه گذشته در اروپا کاهش فروش را تجربه کردهاند بهجز تویوتا و کیا که به ترتیب شاهد ۵.۴ درصد و ۸.۱ درصد رشد بودهاند.
این در حالی است که فروش خودرو در فرانسه و ایتالیا به ترتیب ۶ درصد و ۴.۶ درصد کاهش داشته است اما اسپانیا ۱.۱ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است. بدین ترتیب در کل در سراسر اتحادیهٔ اروپا فروش خودرو در آوریل امسال با ۶.۶ درصد کاهش مواجه بوده است.
جواد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا این خبرا نزنین دوباره صداوسیما میاد خیر میده اوج گیری بحران اقتصادی در اروپا
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶واسه همینه همه ی خودروسازان دنبال بازار چین هستن.
فکر کنم اگر خودروساز خوبی باشه و در چین دسته گل به آب ندی تا سال 2025- 2030 میتونی یک اعتماد نسبی به افرایش سودت در هر سال و هر ماه داشته باشی
كوروش
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶آفرین به شرکت کیا موتورز کره جنوبی با 8.1 % رشد فروش و
شرکت تویوتا موتورز ژاپن با 5.4 % رشد فروش در این کاهش
چشمگیرنرخ فروش خودرو سایر برندهای مطرح خودروئی ؛ در
قاره سبز اروپا .
بهزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته بازار چین پر رونق هست اما شرایط فعالیت در اونجا با اجبار همراهه.
به این شکل که شرکت های خارجی حتما با یک شرکت چینی باید قرارداد ببندن و بیشتر از 50 درصد هم نمیتونند سهم داشته باشن و حتی برخی قراردادها 60 به 40 چهل هست مثل vw و FAW و خودتون حساب کنید کنترل فروش قطعات هم به دست چینی ها است و در کل سودها تقسیم میشه و اون درآمدی که از بازاری مثل آمریکا بدست میاد قابل قیاس با چین نیست البته به شرطی که در آمریکا فروش بالایی داشته باشه.
sina
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ایول تویوتا
کار بزرگیه
دم کیا و قبلا فورد هم گرم