چیزی که این روزها بهطور کاملاً واضح در بازار خودروی جهانی قابللمس است، کاهش فروش سدانها در پی افزایش خارقالعادهٔ محبوبیت کراساوورها است. این موضوع در آمار فروش خودروها طی سال جاری در ایالاتمتحده هم بهوضوح دیده میشود بهگونهای که در لیست کمفروشترین خودروهای این بازار تنها سدانها و اسپرتها حضور دارند. البته برای رعایت انصاف، از این لیست خودروهایی که عرضهٔ آنها در سال ۲۰۱۸ خاتمه یافته و همینطور سوپراسپرتهایی با تولید بسیار پایین که هیچگاه فروش زیادی ندارند حذف شدهاند؛ بنابراین خودروهایی که در ادامه ملاحظه میکنید، کمفروشترین خودروهای سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده هستند. این آمار شامل میزان فروش از ابتدای سال جاری تا پایان ماه اکتبر میشود.
۱۵- آئودی A7
فروش: ۱,۹۵۹ دستگاه
هرچند آئودی A7 در این لیست بیشترین فروش و بهترین رتبه را دارد اما هنوز هم خبر بسیار بدی برای این کوپهٔ چهاردر آلمانی محسوب میشود. فروش این خودرو با ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به زیر ۲ هزار دستگاه رسیده است. برای مقایسه، کراساوور Q5 بهعنوان پرفروشترین محصول آئودی در سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۵۶ هزار دستگاه فروش داشته است.
۱۴- جگوار XF
فروش: ۱,۹۴۴ دستگاه
XF بهعنوان سدان اصلی جگوار، از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۱,۹۴۴ دستگاه فروش داشته که کاهشی نزدیک به ۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد. هرچند XF در نوع خود سدان لوکس و اسپرت خوبی است اما این روزها مردم بیشتر به کراساوورها و اسیوویها علاقه پیدا کردهاند.
۱۳- جگوار F تایپ
فروش: ۱,۹۲۵ دستگاه
جگوار F تایپ خصوصاً در نسخهٔ SVR با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ۵۷۵ اسب بخاری، خودروی اسپرت بسیار جذابی است و با قیمت پایهٔ ۶۰,۷۵۰ دلاری در نسخهٔ چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری، خودروی چندان گرانقیمت و خارج از دسترسی هم نیست؛ اما فروش این اسپرت بریتانیایی نسبت به سال قبل ۴۲ درصد کاهش داشته و تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۸ تنها ۱,۹۲۵ دستگاه فروخته است.
۱۲- مرسدس بنز SL
فروش: ۱,۷۸۷ دستگاه
گرند تورر رودستر مرسدس بنز تا پایان ماه اکتبر امسال با کاهش فروش ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و فروش آن به تنها ۱,۷۸۷ دستگاه رسیده است. البته SL با قیمت پایهٔ ۹۰ هزار دلاری، از اکثر کابریولتهای بازار گرانتر و همینطور خاصتر است.
۱۱- مرسدس بنز SLC
فروش: ۱,۶۹۲ دستگاه
اوضاع فروش رودستر کوچکتر مرسدس بنز نیز اصلاً خوب نیست. فروش SLC علیرغم افزایش جزئی قدرت در نسخهٔ AMG، به تنها ۱,۶۹۲ دستگاه رسیده که نزدیک به ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. به همین دلیل، مرسدس بنز گفته است آیندهٔ این خودرو مشخص نیست و ممکن است بدون معرفی نسل جدید از خط تولید کنار گذاشته شود.
۱۰- لکسس LC
فروش: ۱,۶۸۸ دستگاه
سال ۲۰۱۸ اولین سالی است که کوپهٔ جدید لکسس LC بهطور کامل در بازار ایالاتمتحده حضور داشته است. این کوپهٔ جذاب ژاپنی یکی از دو خودروی این لیست محسوب میشود که فروش آن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. هرچند LC با قیمت پایهٔ ۹۲ هزار دلاری، تقریباً به محدودهٔ سوپراسپرتها وارد شده اما با ۱,۶۸۸ دستگاه فروش تا پایان ماه اکتبر امسال، ۴۵ درصد رشد را تجربه کرده است.
۹- آکورا RLX
فروش: ۱,۵۵۶ دستگاه
آکورا RLX هم دومین خودروی این لیست است که امسال افزایش فروش را تجربه کرده است. این خودرو بهتازگی برای مدل ۲۰۱۸ مورد یک فیسلیفت و بهروزرسانی کلی قرار گرفته و با تکنولوژیهای تازه و چهرهٔ جدید با جلوپنجرهٔ ششگوشهٔ الماسنشان جدید آکورا به بازار عرضه شده است. درنتیجه، فروش RLX نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته اما هنوز هم فروش پایینی در حد ۱,۵۵۶ دستگاه دارد.
۸- جگوار XJ
فروش: ۱,۳۶۵ دستگاه
سدان پرچمدار جگوار هم در بین کمفروشترین خودروهای سال ۲۰۱۸ حضور دارد. XJ از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون تنها ۱,۳۶۵ دستگاه فروش داشته که نشاندهندهٔ کاهشی ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. البته این سدان لوکس بریتانیایی با قیمت پایهٔ ۷۵,۷۰۰ دلاری قطعاً بازار محدودی دارد اما بااینحال ترجیح کراساوورها نسبت به سدانها توسط خریداران نیز در کاهش فروش XJ بیتأثیر نیست.
۷- فیات 500L
فروش: ۱,۳۲۷ دستگاه
نسخهٔ بزرگتر و پنجدر فیات ۵۰۰ با فروش تنها ۱,۳۲۷ دستگاه تا پایان ماه اکتبر امسال، هرگز اوضاع خوبی در ایالاتمتحده ندارد. 500L با اینکه از ۵۰۰ معمولی خودروی بزرگتری است اما هنوز هم فضای داخلی محدودی برای چهار فرد بالغ دارد که در کنار عملکرد متوسط، فروش بسیار پایینی را برای آن به همراه داشته است.
۶- تویوتا میرای
فروش: ۱,۲۶۳ دستگاه
میرای خودرویی با قوای محرکهٔ هیدروژنی سلول سوختی است که تویوتا آنرا صرفاً در بازارهای خاصی در ایالاتمتحده عرضه میکند که زیرساختهای هیدروژنی در آنها وجود دارد. به همین دلیل تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۸ تنها ۱,۲۶۳ دستگاه از آن به فروش رسیده که تعداد بسیار کمی است اما بااینحال هنوز هم از برخی خودروهای این لیست بیشتر است؛ بنابراین اگر جایگاههای سوختگیری هیدروژن افزایش پیدا کند، مطمئناً خودروهای هیدروژنی سهم بیشتری از بازار کسب خواهند کرد.
۵- آئودی TT
فروش: ۱,۲۴۴ دستگاه
تعجببرانگیز است که خودروی اسپرت آئودی با رانندگی لذتبخش و ظاهر جذاب و همینطور قیمت پایهای زیر ۴۴ هزار دلار که برای اکثر مردم قابل پرداخت است، فروشی به این پایینی داشته است. شاید خریداران TT صبر کردهاند تا نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این خودرو با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. درهرحال به هر دلیلی، از ابتدای سال تاکنون تنها ۱,۲۴۴ دستگاه TT در ایالاتمتحده به فروش رسیده است.
۴- اسمارت فورتو
فروش: ۱,۰۵۴ دستگاه
این خودروی شهری از همهٔ خودروهای این لیست قیمت بسیار کمتری دارد و بهقدری کوچک است که میتواند در صندوق بار جگوار XJ جای گیرد! اما فورتو هیچگاه در ایالاتمتحده خودروی محبوبی نبوده و فروش آن در سال ۲۰۱۸ نیز با ۶۲ درصد کاهش به تنها ۱,۰۵۴ دستگاه رسیده است.
۳- آئودی A8
فروش: ۹۰۹ دستگاه
سدان پرچمدار آئودی هم از مشکل مشابهی با A7 رنج میبرد درحالیکه اختلاف قیمت کمی هم بین این دو خودرو وجود دارد. قیمت A8 از ۸۳,۸۰۰ دلار آغاز میشود و از تکنولوژیهای فراوانی هم برخوردار است؛ اما بااینحال خریداران به دیگر سدانهای فول سایز لوکس توجه دارند و به همین دلیل پرچمدار آئودی تنها ۹۰۹ دستگاه فروش داشته است.
۲- کیا K900
فروش: ۲۷۷ دستگاه
کیا امسال نسل کاملاً جدید سدان پرچمدار خود را معرفی و راهی بازار کرده است اما بازهم خریداران روی خوشی به آن نشان ندادهاند. با وجودی که K900 جدید تقریباً از همه لحاظ پیشرفت کرده است، طی سال جاری فقط ۲۷۷ دستگاه فروش داشته و بدین ترتیب یکی از بدترین جایگاههای این لیست را بااقتدار از آن خود کرده است!
۱- آلفارومئو 4C
فروش: ۲۱۷ دستگاه
آلفارومئو 4C یک اسپرت موتور وسط جذاب است اما قیمت بالایی دارد. خریداران با پرداخت ۶۶,۹۰۰ دلار، مالک یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت میشوند که این اسپرت سبکوزن ایتالیایی را ظرف تنها چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند؛ اما 4C فروش بسیار پایینی دارد بهگونهای که از ابتدای سال جاری تاکنون فقط ۲۱۷ دستگاه از آن به فروش رسیده است. امسال عرضهٔ نسخهٔ کوپهٔ این خودرو در ایالاتمتحده خاتمه یافت اما نسخهٔ اسپایدر آن هنوز عرضه میشود.
منبع: Motor1
Mohammad
۱۷ آذر ۱۳۹۷خداوکیلی حتی فکر نمیکردم وضع کیا انقدر بد باشه
K۹۰۰ فقط ۲۷۷ دستگاه
اینجور که مشخصه جنسیس هم با محصولات جدیدش وضع فروشش پایین خواهد بود
خیلی جاها خوندم که نوشته بود جنسیس باید از شاسی بلند ها شروع میکرد نه سدان ها
مثل لینکلن
vahid evo
۱۷ آذر ۱۳۹۷اقا آئودی نسل جدیدشو نمیگه نسل قبلی بوده که مشتریا منتظر نسل جدید بودن فروش اومده پایین
مزدا
۱۷ آذر ۱۳۹۷تویوتا میرای نمیتونم درک کنم!!خودروهای هیبریدی چرا طراحی اینقد متفاوت و گاهی کسل کننده دارن!
جهان
۱۸ آذر ۱۳۹۷ماشالاه به بنز و ایودی چقدر نماینده دارن اینجا
k900 هم از اولش مشخص بود محصولی شکست خورده هست
تو 10 ماه فقط 277 تا فروخته
Amir Machine
۱۷ آذر ۱۳۹۷بنظرم کیا خط تولید K900 رو تعطیل کنه بجاش کتونه مرغ بزنه بیشتر سود میکنه!!!!
تو 10 ماه فقط 277 دستگاه!!!!!!
sina7
۱۷ آذر ۱۳۹۷تک تک اینا به جز اسمارت آرزوی منن?
میگن نعمت زیاد باشه ادم نمیدونه چیکار کنه همین میشه دیگه
نیما
۱۸ آذر ۱۳۹۷دقیقا میخواستم نظر بزارم
خیلی هاشون ماشین مورد علاقه منن …
sina
۱۷ آذر ۱۳۹۷-چقد جاگوار اینجاست :/
– فک میکردم فروش A7 و A8 لاقل ده برابر باشه
– همیشه گفتم بازم میگم آکورا باس تولید RLX رو متوقف کنه با این فروش و استقبال. واقعا با 55 هزارتا خعلی ماشین های بهتری میشه خرید. ILX سالی سی هزارتا و TLX سالی بیست هزارتا میفروشن و شاسی بلند هاش هم هرکدوم حدود پنجاه هزارتا. اصلا حضور ماشین با سالی هزار خرده رو درک نمیکنم.
میتونه جاش یه شاسی بلند بزرگ دو ردیفه تولید کنه یا اصن هیچی تدلید نکنه و با چهار تا خودرو ادامه بده
حامد
۱۷ آذر ۱۳۹۷سینا جان من قبلنا که کامنتات میخوندم حس میکردم رو هوندا متعصبی ولی راجبت کاملا اشتباه میکردم و ازت عذر میخوام
sina
۱۸ آذر ۱۳۹۷ارادت دارم حامد جان
Adak
۱۸ آذر ۱۳۹۷جون ؟!؟
جاگوار ؟!؟!؟
بسم الله الرحمان الرحیم
AMANTE
۱۷ آذر ۱۳۹۷از شاسی بلند های فول سایز، لوکس و نیمه لوکس. کراس اوور ها که الان همه مدل تو بازار هست خوشم میاد.
ولی امیدوارم بازار به طرفی نره که سدان و کوپه و هاچ بک و… قربانی شاسی بلند گرایی بشه و کلا خط تولیدش قطع بشه و شاهد کلاس جدید مثل: سوپرماشین شاسی بلند ? باشیم، البته بعید هم نیست چون الان استیشن کراس اوور داریم، هاچ بک شاسی بلند ( کراس اوور)، کراس اوور یا شاسی بلند کوپه و جدیدا سدان شاسی بلند داریم.
Mohamad
۱۷ آذر ۱۳۹۷لکسس LC با قیمت نزدیک به صد هزار دلار بازم خوب فروخته بنظرم تو این مدت کمی که عرضه شده.
محمد رضا
۱۷ آذر ۱۳۹۷جگوار صدر نشینه
Ferrari
۱۷ آذر ۱۳۹۷با این وضعیت باید شاهد انقراض سدانها باشیم.باورش سخته که اتومبیل رده بالایی مثل A8 فورش بالایی رو تجربه نمیکنه.
Elmiraj
۱۷ آذر ۱۳۹۷نمی فرستادن شون آمریکا آبرومندانه تر بود …..
Amir
۱۷ آذر ۱۳۹۷نوشته بازار آمریکا نه جهان
سام
۱۷ آذر ۱۳۹۷اگر این ماشین ها از جمله کیا K900،لکسس LC،آئودی A7 و A8 در ایران عرضه می شدند احتمالا مشتریان در نمایندگی آنها را از جا می کندند!….چون اگر خوب دقت کنید می بینید که اکثر این ماشین ها لوکس و با پرستیژ هستند و از آنجایی که اغلب ما ایرانی ها کمی تا زیاد عاشق پز دادن پشت فرمان یک ماشین گران قیمت هستیم این ماشین ها را روی دست می بردیم و حلوا حلوا می کردیم!
مهدی
۱۷ آذر ۱۳۹۷فکرنکنم خودروسازی به اندازهbmwفکر ومنطق پشت خودروهاش باشه.واسه هرکلاسی کلی تفکر وبرنامه ریزی داره.یعنی نیاز بازار رو میبینه وبعدمحصولشو عرضه میکنه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۷اگر حساب کنیم ، کیا k900 با این همه تبلیغ و آپشن ، یه فاجعه به تمام معناست ،.
یک عکسی دیدم که دو خودروساز کره ای کیا و هیوندای تا نیمه در باتلاق فرو رفته بودن و دارند به مرگ خودشون نزدیک میشوند .
بنظر میرسه که به یک مدیر قوی نیاز دارند .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۷تو این فکرم ، اون آدمهایی که دیس لایک دادن ، چقدر سخته کنار اومدن با حقیقتی که هروز آشکارتر میشه .
با تَخَیُل ، شاد باشید .
کاوه
۱۸ آذر ۱۳۹۷الان به این نتیجه برسیم که بنز و جاگوار و آئودی در حال انقراضند؟ در طول سال ۲۰۱۸ هیوندای و کیا محموع فروششان در آمریکا افزایش نرمی داشته برعکس افت فروش سنگین هوندا و نیسان و بنز. آمار واضح و آشکارند.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-november-2018-brands/
Saman
۱۷ آذر ۱۳۹۷آئودی و جگوار از اونوری رکورد زدن :D
مهدی صالحی
۱۷ آذر ۱۳۹۷ائودی a۸ کلا یه خودروی کاربردی هست تا شخصی. کساییکه میخرن راننده دارن و اکثرا خودشون حتی پشتشم نمیشینن. چون اینجا تو یه کشور اروپایی دیدم میگم. بقیه خودروها نمیدونم چرا فروششون کمه
bmw سری ۷ هم همینطوره. تو تهران ولی خیلیا رو دیدم با سری هفت خودشون رانندگی میکنن. کلا تز میزنن به منطق کلاس خودرویی.
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۷این تصور شماست که این ماشین ها برای این ساخته شدن که حتما راننده داشته باشن ! واین شمایید که منطق کلاس خودرویی تون رو بایستی عوض کنید !
shirko
۱۷ آذر ۱۳۹۷واقعا ناراحت کنندست که بنز اس ال تو این لیست قرار داره ، امیدوارم از خط تولید کنار نره .
M
۱۷ آذر ۱۳۹۷آئودی A8 !!!تو دیگه چرا بزرگوار؟
حمیدرضا
۱۷ آذر ۱۳۹۷کیا با نسل قبلی کی۹۰۰ افتضاح بود و با این که طراحی جدیدش خیلی خوبه ولی نمیتونه کسی رو قانع کنه یه ماشین خیلی گرون از یه برند ارزون بخرن
همون چهارتا جگوارم باور کنید به خاطر تبلیغات گرند تور خریدن
ائودی و فولکس خیلی در امریکا معروف نیستن برعکس اروپا که فروششون از بنز و بی ام و بیشتره
amin
۱۸ آذر ۱۳۹۷داستان کیا k900 تو آمریکا مثل داستان چینی های لوکس تو ایرانه.آخرش میگن طرف چینی سواره
مانی
۱۸ آذر ۱۳۹۷مرسدس اس ال سی خیلی وقته نسل عوض نکرده
و این کلاس خودرو یی کلا کم فروشه
جوری که خودِ مرسدس هم احتمالا بیخیالش بشه
اما تعجب من از اینه که چرا آئودی تی تی که سرحال تره کمتر فروخته
حتی اس ۸ که تو کلاس خودش برترین نباشه از برترین کمتر نیست
فکر میکنم قدرت برند مرسدس تو آمریکا خیلی بیشتر از آئودی هست
احمدرضا
۱۸ آذر ۱۳۹۷خدایی هنوزم عاشقونه خودروهای ایتالیایی مخصوصن خودروهای فیات و آلفارومئو رو دوس دارم
sunmartin
۲۲ آذر ۱۳۹۷کم فروختن به معنای بد بودن نیس همین کیا k900 یکی از برترین خودروهای جهانه بلحاظ کیفیت ایمنی آپشن راحت یو لوکس ی
مگه آئودی a8 خودروی بدیه ببینید چه طراحی اغوا کننده ای داره یا لکسس lc یا بنز cls اینها همگی با کیفیت ترین و بهترین های شرکت هاشون هستند الان فذوش پریاد و 206 فیک ایرانی زیاده آیا اینها خودروهای قابلی هستند ؟ چرا اینقدر سطحی با هر موضوعی برخورد میکنید و دوست دارید هرچیزی به مسخره بگیرید؟؟
خودروهای آلمانی ژاپنی و کره یا بهترین در هر کلاسی هستند