با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخصترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدلهای دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمتهای اول تا سوم گزارش نمایشگاه پکن هماکنون چهارمین قسمت آن تقدیم شما عزیزان میشود.
چهارمین قسمت گزارش نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ را با کانسپت ام جی X-Motion آغاز میکنیم که پیشنمایش یک شاسیبلند تولیدی بزرگ است. این خودرو بر پایه همان پلتفرم رووی RX8 و مکسوس D90 بنا خواهد شد. جدیدترین محصول ام جی در نیمه دوم سال جاری وارد بازار شده و از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۱۹۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد.
خب صحبت از مکسوس شد و باید گفت آنها نیز یک خودروی مفهومی با نام تارانتولا به نمایش گذاشته بودند که پیشنمایشی از همان D90 یاد شده میباشد. این کانسپت یک مدل الکتریکی با محدوده حرکتی ۶۰۰ کیلومتری بوده و نسخه تولیدی نهایی نیز قوای محرکه الکتریکی خواهد داشت.
علاوه بر مکسوس از رووی نیز یاد کردیم. آنها نیز با دست پر به پکن آمدهاند و نسخه نزدیک به تولید از خودروی Marvel X را به نمایش درآوردهاند که مدل کاملاً الکتریکی از رووی RX5 میباشد. این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتون متر استفاده کرده و در سهماهه سوم سال جاری وارد بازار خواهد شد. رووی ادعا میکند برد این خودرو ۵۰۰ کیلومتر میباشد. احتمالاً قوای محرکه این خودرو مشابه همان پیشرانه بکار رفته در نسخه تولیدی مکسوس تارانتولا خواهد بود.
باید به این نکته اشاره کنیم که شرکتهای ام جی، مکسوس و رووی همگی در تملک سایک هستند.
اما NIO یکی دیگر از شرکتهایی است که با دست پر وارد پکن شده و ۸ دستگاه ES8 را به نمایش درآوردهاند! بله ۸ دستگاه از خودروی یکشکل و تکراری که دو تای آنها رنگ آبی دارد! این خودرو سال پیش عرضه شده اما هنوز در جادهها حضور ندارد که احتمالاً به دلیل این است که NIO در کل چین تنها ۴ نمایندگی دارد؛ اما ES8 خودرویی ۶۵۰ اسب بخاری بوده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
دیگر چینی نام آشنا برای ما ایرانیها خودروسازی به نام جک است که تقریباً روشی الکتریکی را در پیش گرفته اما تنها یک خودروی جدید را به نمایش درآوردهاند. جک iEVA50 یک سدان کامپکت الکتریکی است که از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار استفاده کرده و برد ۴۰۰ کیلومتری دارد. این خودرو به زودی وارد بازار چین میشود.
دیگر خودروساز چینیای که با برای ما شناخته شده است و با ایرانخودرو نیز همکاری میکند هایماست که خودروهای جدید زیادی را در معرض دید عموم گذاشته و البته بنا به گفته نشریات چینی به نمایش این خودروها نیاز مبرمی دارد زیرا فروش آن در چین نزدیک به صفر است! (قابلتوجه خودروساز و خریدار وطنی!)
همچنین نمونه بازنگری شده از سدان هایما F5 هم در پکن حاضر است اما به اندازه S5 خوب از کار درنیامده و توجه چندانی به آن نمیشود.
دیگر محصول هایما که البته از نوع مفهومی میباشد VFOO نام داشته و ظاهر عجیب آن واقعاً سؤالبرانگیز است. این برند در حال کار روی مینی ون جدیدی بوده و امیدواریم که ظاهر آن کمترین شباهتی به این کانسپت نداشته باشد!
پس از پرداختن به خودروسازان چینی نوبت به بازدید از غرفه بیوک آمریکا میرسد که با کانسپت اینسپایر در این رویداد حضور یافته است. این مفهومی برجسته پیشنمایشی از یک کراس اوور اسپورت میباشد.
این برند همچنین بیوک ولیت ۶ را نیز در پکن به نمایش گذاشته که یک کراس اوور واگن مانند با قوای محرکه پلاگین هیبریدی میباشد. هنوز مشخص نیست نسخه تولیدی و نهایی چگونه خواهد بود. ولیت ۶ تنها مختص بازار چین بوده و توسط جوینت ونچر شانگهای-جنرال موتورز تولید خواهد شد.
آخرین بازدید ما در چهارمین قسمت از گزارش نمایشگاه پکن به همکار چینی پارسخودرو یعنی برلیانس منتهی شد. این برند یک شاسیبلند با نام V7 را در معرض دید عموم گذاشته که نمونهای بزرگ و ۷ نفره میباشد. ماه آینده شاهد عرضه این خودرو به بازار چین خواهیم بود. نیروبخش شاسیبلند برلیانس V7 پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۰۴ اسب بخار است.
در روزهای آینده گزارش سایر خودروهای حاضر در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ را نیز خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
F۲۲RAPTOR
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷هایما اینقدر تو چین بد فروخته که چاره جز ایران نداشته
ببینین ایران خودرو چقد نامرده که چه ماشینایی رو وارد میکنه
رامتین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷کاملا موافقم. بنظرم در چین، محصولات بسترن و چانگان بد نیستند و محصولات جیلی بهترینند. خصوصا محصولات جدید این شرکت که کاملا موتور و گیربکس و فناوری ولوو را دارند.