اختصاصی پدال: ستاره ی مسابقات ۱۰ آذر تیم 4G TUNER بود . تیمی متشکل از میتسوبیشی های تقویت شده ، که توسط ابوالفضل مرادی ( از تیونرهای شناخته شده ی در زمینه ی تقویت انواع خودروهای ژاپنی ) بسته شده است .
مسابقه امروز سومین مرحله از مسابقات قهرمانی سال بود که زیر نظر هیات اتومبیل رانی و موتور سواری استان تهران برگزار شد . تعداد شرکت کنندگان در این دوره افزایش یافته بود اما تعداد تماشاگران با توجه به هوای خوب امروز کمتر از چیزی بود که پیش بینی می شد که دلیل آن را می توان در مواردی همچون ، فاصله ی کوتاه زمانی دو مسابقه ی اخیر و کمبود امکانات رفاهی جستجو کرد . اما با این حال مسابقه ی امروز چیزی از جذابیت کم نداشت . در این دوره همانند دوره ی قبل ، ابتدا همه ی کلاس ها تایم اول خود را ثبت کردند و سپس تایمگیری دوم انجام شد .
### کلاس سوپرGT ###
مهمترین اتفاقات مسابقات ۱۰ آذر در کلاس سوپر GT رخ داد . در این گروه به نظر می رسید که رقابت میان دو خودروی پانامرا توربو ( مسعود علیزاده ) و مرسدس بنز CL63 AMG ( مهدی جواهری ) باشد اما با ورود میتسوبیشی های لنسر 4G TUNER همه ی معادلات به هم ریخت . این دو خودرو چنان درسی به این خودروهای گرانقیمت دادند که تا مدت ها در ذهن باقی خواهد ماند . در تایمگیری اول هرکدام از مدعیان در این کلاس با خودروهای دیگر این گروه برروی خط استارت قرار گرفتند اما تایمگیری دوم بود که صحنه هایی به مراتب جذاب تر به همراه داشت . در نوبت دوم پانامرا توربو با رانندگی مسعود علیزاده و میتسوبیشی لنسر نقره ای رنگ با رانندگی برنارد عیوضی روی خط استارت قرار گرفتند . نتیجه این مسابقه قهرمان مسابقات ۱۰ آذر در کلاس سوپر GT را مشخص می کرد . با سبز شدن چراغ میتسوبیشی لنسر مثل گلوله شلیک شد و پانامرا شوکه شده برروی خط استارت ماند و شاهد هنرنمایی رقیبش شد . اما این پایان کار نبود چرا که لنسر توانست با طی کردن مسافت ۴۰۰ متر در زمان ۱۱.۷۹ ثانیه رکورد این کلاس را که در اختیار پانامرا بود تصاحب کند و این بود پایان عصر پانامرا در مسابقات درگ ! پس از این مسابقه راننده ی پانامرا برای اینکه نشان دهد ماشینش چیزی از لنسر کم ندارد ، اقدام به تایمگیری نمایشی به صورت انفرادی نمود که توانست زمان ۱۱.۸۱ ثانیه را به ثبت برساند .
اما درگ جذاب دیگر در کلاس سوپر GT میان CL63 AMG جواهری و لنسر سفید رنگ بود . مسابقه ای که لنسر با برتری در آن و ثبت زمان ۱۲.۶۱ ثانیه نشان داد که می توان با یک تیونینگ اصولی و حرفه ای خودرویی بهتر از یک محصول روز تا دندان مسلح و مدرن تهیه کرد . جواهری که ماشینش را در عقب به لاستیک های مخصوص مجهز کرده بود آماده بود تا به زمانی بهتر نسبت به مسابقات ۲۶ آبان دست پیدا کند اما در این امر ناکام ماند و نتوانست زمانی بهتر از ۱۲.۶۴ ثانیه ثبت کند .البته به این نکته باید اشاره کرد که مرسدس جواهری فضای لازم برای گرم کردن لاستیک های جدیدش را در اختیار نداشت .
از دیگر خودروهای حاضر در این کلاس میتوان به تویوتای قرمز با ظاهر متفاوت ، نیسان آلتیما و پراید بنفش رنگ اشاره کرد .
###کلاس GT ###
در این کلاس نیز تعداد خودروهای شرکت کننده افزایش یافته بود تا دیگر صرف حضور در مسابقه برروی سکو نروند . در این گروه مزدا توربو ، تویوتا کرولا ، میتسوبیشی اوو 4G TUNER ، آئودی TT ، گلف و پژوهای تقویت شده توسط حسین حجتی حضور داشتند . مزدا توربو که برای دفاع از عنوان قهرمانی آبان ماه آمده بود رقیبانی سرسختی را پیش رو داشت اما سرانجام توانست با زمان ۱۴.۱۶ ثانیه این عنوان را دوباره تکرار کند . در طول مسابقه از میتسوبیشی اوو با توجه به عملکرد هم تیمی هایش در کلاس سوپر جی تی انتظار بیشتری می رفت . این خودرو که به نظر می رسید با وجود نقص فنی مسابقه می دهد توانست با زمان ۱۴.۵۱ ثانیه در رتبه ی دوم قرار گیرد . تویوتا کرولا نیز با زمان ۱۴.۷۹ ثانیه در این کلاس به مکان سوم دست پیدا کرد .از دیگر موارد قابل توجه عملکرد دور از انتظار تیم حسین حجتی با سه ماشین پژو و آئودی TT در این کلاس بود .
### کلاس ۶و۸ سیلندر اتمسفریک ###
کلاس ۶و۸ اتمسفریک و بازهم تقابل آلمانی ها با آمریکایی ها . این بار آمریکایی در غیاب نماینده قدرتمند و قهرمانش بیوک آبی رنگ نتوانستند به عملکرد قابل توجهی دست پیدا کنند و در نبرد با آلمانی ها مغلوب شدند . در این دوره کارن مگردومیان با خودرویی متفاوت از دوره ی قبل شرکت کرده بود اما این خودرو تنها در ظاهر تفاوت داشت و موتور ب ام و قبلی را در زیر هود خود می دید . کارن با این اتاق E30 توانست با زمان ۱۳.۶۹ ثانیه مقام نخست را در غیاب رقیب اصلی آمریکایی اش تصاحب کند .
###کلاس ریس استریت###
اولین مسابقات دور اول و دوم زمانگیری مختص به این کلاس بود . مسابقه ی افتتاحیه ی امروز میان مدعیان این کلاس ، پراید حسین حجتی و گلف محمد رفان ، مهمترین مسابقه در این کلاس بود . پراید حجتی توانست با زمان ۱۵.۰۶ ثانیه گلف رفان با زمان ۱۵.۲۷ ثانیه را پشت سر بگذارد . اما این نتیجه برای هر دو ماشین در تایم گیری دوم تغییر کرد و هر دو با بهبود زمان های خود توانسنتند برروی سکو بروند بطوریکه حسین حجتی توانست با زمان ۱۴.۸۷ ثانیه جایگاه اول را به نام خود ثبت کند .
در پایان گزارش جا دارد ضمن عرض خسته نباشید به مسئولین محترم برگزاری مسابقات از شما همراهان همیشگی پدال به خاطر کم و کاستی های موجود در گزارش پوزش بطلبم .
amir
۱۱ آذر ۱۳۹۱فیلم یادتون رفت
Hesan
۲۰ آذر ۱۳۹۱Ajab.
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴جای من اونجا خالیه
Kurosh
۱۱ آذر ۱۳۹۱بسیار عالی، و جا دارد به رسم تلافی ما نیز از سایت و دست اندر کاران عزیزتان تشکر کنیم… .!
peiman09
۱۱ آذر ۱۳۹۱ویدیو لطفا اگه ممکنه .. ممنون میشم
....
۱۱ آذر ۱۳۹۱ین اه اه جی تی آر نیومد مازاراتی هم نیومد به غیر
از پورشه و بنز دیگه ماشین با حالی نیومده بود
pourya
۱۱ آذر ۱۳۹۱به نظرم جنسیس کوپه میتونه حال همه رو بگیره
مسی
۱۱ آذر ۱۳۹۱نخیر … اگر رانا بیاید … حال همه رو میگیره!!!
MAHDI
۱۱ آذر ۱۳۹۱آره
jalal
۱۱ آذر ۱۳۹۱چرا باید 6 هزار تومن پول بدیم بریم وایسیم پشت حصار و نرده مسابقاتو ببینیم؟
اونم تو خاک و خل!!!!
واقعا باید تاسف خورد واسه اینکه ذره ای واسه مردم ارزش قائل نیستن و فقط فکر جیب خودشونن
مکس پین
۲۶ دی ۱۳۹۱من که هیچ موقع پول نمیدم از بیرون نزدیک ترین فاصله پیدا مکنم میبینم چه خبره مگه نه صندلی داره نه شیر اب نه دستشو….و……کلا هیچی نداره یه مش ماشین نابود هم میان اونجا برا ما فقی بیچاره ها قیافه میگیرن همون نفر اول اینا بره درگ امریکا کانادا نابود میشه
amin
۱۱ آذر ۱۳۹۱واقعا میتسوبیشی ها حریف میطلبند…
شاید یک دهم پانامرا یا بنز قیمت داشته باشن…
مازراتی هم کاری از پیش نمیبره…
جنسیس که دیگه ابدا…
حیف که قیافه ی جذابی ندارن
ولی میتسوبیشی همیشه دوست داشتنیه…
امیر صدرا
۱۱ آذر ۱۳۹۱واقعا ارزشی که برای تماشا گران قائل شدند، از ارزشی که برای متکدیان قائل می شن کمتر بود… پشت نرده، سرپا، توی گرد و خاک و از فاصله دور. برای من واقعا لذتش کم شد سر این مسائل… بعد هم که نذاشتند بریم از نزدیک اتومبیل های شرکت کننده ها رو ببینیم. مثل گوسفند نذاشتن وارد محوطه شیم و گیت رو بستند، با بدترین رفتار ممکن. ولی جدای همه این حرف ها، خیلی خوشم اومد Lancer عرض ادبی به Mercedes-Benz کرد… راننده نسبتا محترم بنز به قدری بهش برخورده بود که وقتی از پیست داشت خارج میشد، من که هیچی داشتم زیر می شدم، به بقیه دوستان هم حسابی گرد و خاک پاشید و رفت… دوست عزیزِ مثلا جزو قشر برتر، شعور هم در کنار پول داشتن به درد می خوره. جنبه باخت داشته باش!
alireza s
۱۲ آذر ۱۳۹۱واقعا باهات موافقم!
تازه پشت میله ها که خوبه اون موقع اون جا هم جا نبود!ما روی تپه های کوپک وایسادیم!
یه سوال مگه صندلی گذاشتن کلا چقدر میشه!!!؟؟؟؟؟؟
یعنی این کار هم نمی تونیم بکنیم.
من که به شخصا فقط صدای ماشین ها را شنیدم و گپ زدن با دوستان رو ترجیح دادم!تازه از پارکینگش که تویوتا سوپرا ها و غیره بودند بیشتر لذت بردم!!!
مسی
۱۳ آذر ۱۳۹۱اون اگه شعور داشت !!! دیگه بنز نداشت …
سعید
۱۹ آبان ۱۳۹۳واقعا باهات موافقم
شعور و جنبه هم خوب چیزیه وااالا…
برای مسئولان هم واقعا متاسفم واسه همینه که صد سال عقب موندیم واسه همینه که رشد نمی کنیم.
koorosh
۱۱ آذر ۱۳۹۱میتسوبیشی سفیده ترکوند cl 63 ابی رو سوسک کرد من جای بنز بودم میفروختمش میرفت . صدای تراکتور میداد . مزدا 323 توربو هم که سلطان بود audi tt رو ترکوند رفت. ماشین فقط ژاپنی
میلاد
۱۲ آذر ۱۳۹۱درود.نمیشه لنسر رو با CLمقایسه کرد.تو این که لنسر با این همه که از بنز قدیمی تره وارزانتره.سریع تر هست شکی نیست.ولی اون بنز باید برهبا همکلاس خودش مسابقه بده.با مازراتی.با 911.با رولزرویس.لنسر وزنشم از بنز کمتره.اینجا چیش رو حساب و کتابه که مسابقش باشه.لنسر باید با مرسدس بنز C63 AMG مسابقه بده.یا با A45 AMG.V8
amir
۱۳ آذر ۱۳۹۱آفرین میلاد حرف حسابی زدی
میرن یه ماشین سنگین وزن رو با یه ماشین سبک وزن میزارن تو یک کلاس
koorosh
۱۵ آذر ۱۳۹۱حال چرا میزنین من که دعوا نکردم . فقط گزارش دادم همین . غلت کردم/ بی عقلی کردم/ جوونی کردم
AMIN
۲۶ آذر ۱۳۹۱عزیزم اگه لنسر سبک وزنه، حجم موتورشم کمتره… و در ضمن درگ تو کشورهای دیگه هم هر دو ماشین از یه کلاس نیستن… مثلا موستانگ با چروکی… خوب مهم اینه که چه خروجی از ماشین میگیرن…(که تون آپ موتورهای میتسوبیشی واقعا بالاست) و اینکه اینم بگو قیمت مرسدس چندین برابر لنسر هست!!!
البته تو استایل و نوآوری واقعا کم ماشینی بتونه به مرسدس برسه…
slr722
۱۱ آذر ۱۳۹۱بچه ها یه سوال دارم فقط خواهش میکنم اگه میدونید جواب بدید…
ما تو ایران slr mclaren داریم.یا قبلا داشتیم.؟؟؟؟؟
فقط بنز SL سال 2007 اشتباه بh اون نگیرین چون خیلی شبیه به هم هستن.
Baback
۱۴ آبان ۱۳۹۳یه دونه نقره ای گذر موقت واسه علی عظیمی بود که بعد دو بار تمدید رفت و مثل اینکه یکی دیگه هم گذر بوده ولی خیلی کم مونده تو ایران
رهام
۱۲ آذر ۱۳۹۱واقعا عالی بود
حسام
۱۲ آذر ۱۳۹۱slr722===>بله دوست عزیز SLR تو ایران اومد بطور موقت چند سال پیش که مجله ماشین هم ازش گزارش تهیه کرد که البته مدل 722 نبود…
peiman09
۱۲ آذر ۱۳۹۱slr 2007 پلاک شده داریم .. اینجا هر چیزی ممکنه فقط شما پولش داشته باش
arshiabfm22
۱۲ آذر ۱۳۹۱ببینم خانوما رو هم راه می دن یا شبیه فوتبال ایران،نه؟
سید علیرضا سیادتی
۱۳ آذر ۱۳۹۱خوشبختانه در این مورد ورود بانوان برای دیدن مسابقه آزاد است.
حسام
۱۳ آذر ۱۳۹۱بله دوست عزیز دیدنش برای همه آزاده
برای دیدن فیلم های مسابقه به اپارات پروفایل اپارات من برید
http://www.aparat.com/hessam72
moein
۱۳ آذر ۱۳۹۱چرا از برد پنتیاک از باکستر عکس نزاشتین
arshiabfm22
۱۳ آذر ۱۳۹۱چه جوری یه لنسر تونسته اون benz و porshe غول رو سوسک کنه!؟!؟! یا یه مزدا audi رو؟!؟!
vahid
۱۳ آذر ۱۳۹۱عزیزم اولا” porshe نه و porsche.ثانیا مدلهای Boxter,Cayman,Cayenne,Panamera مدلهای مسابقه نیستند.و اتفاقا” اصلا” به درد درگ نمی خورند.چون شتاب متوسط همشون از 5 تا 7 ثانیه است. خودروی درگ باید سریع به حداکثر سرعتش برسه ولو اینکه این حداکثر سرعت کم باشه.و باید بگم که لنسر خیلی شتابش بالاست.درسته که یه پانامرا روی کیلومترش تا 330 هست ولی زمان لازمه تا به این سرعت برسه و تو این زمان لنسر با شتاب استثناییش درگو میبره.راستی من خودم 12 ساله طرفدار پورشه هستم.از اول تا الان ماشیناشو میشناسم.
امیر
۱۴ آذر ۱۳۹۱محض اطلاع شتاب همه ی محصولات پورشه که نام بردی بین 5 تا7 نیست بعدشم این پورشه پانامرا که درگ انجام داده مدل توربو بوده که شتاب صفر تا صدش 4.2 بدون پکیج کرونو و با پکیج 4 ثانیه هست.
hamid
۱۵ آذر ۱۳۹۱نابغه ها , اون CL63 که میگین CL500 هست .
CL63 دوازده سیلندره نه هشت سیلندر .
اینو که من میدونستم , همرو کذاشته سر کار , معلوم نیست بقیه ماشین ها چی بودن !!!!
slr722
۱۵ آذر ۱۳۹۱حمید چیزی نمیدونی حرف… نزن.
CL63 موتور 8 سبلندر داره.
CL65 موتور 12 سیلندر داره.
اینم که گفتی cl63 نیست cl500 شاید حرفت درست باشه.
من خودمم به این موضوع شک کرده بودم.
باید بچه هایی که اونجا بودن و از نزدیک این cl دیدن بگن که دقیقا چی بوده…..
Hajagha Omid
۱۵ آذر ۱۳۹۱به نظر من اگهMitsubeshi Lancer Evo 1000 اسبی به بلا باشه مثل بوگاتی هیکل داشته باشه حال همه رو میگیره
mmf66
۲۰ آذر ۱۳۹۱زنده باد میتسوبیشی
میتسوبیشی اوو بهترین ماشین جهان قیمت کم دست فرمون فراری
حیف که مدلهای اوو 2012 رو وارد نمیکنند وگرنه با یک سوم پول پورشه میتونی یکی از بهترین ماشینهای جهان رو داشته باشی
AMIN
۲۶ آذر ۱۳۹۱من موندم چرا ایران واسه ماشین پلیسش از لنسر استفاده نمیکنه؟؟ البته اگه آزاد بشه میشه ماشین قاچاقچی ها… بهترین هندلینگ شهری تو کلاس خودش
علیرضا
۲۲ آذر ۱۳۹۱جا پیکان خالی بود
ali
۲۹ آذر ۱۳۹۱لطفاعکس ونام راننده هارودرج کنید
علی
mohsen
۱۳ دی ۱۳۹۱من سری قبل گفتم
برید با میتسو بیاید
همه خندیدند و ….
حالا می بینم که حرفم و گوش دادن و مقام آوردن
دمتون گرم.
;)
Aventador
۱۷ دی ۱۳۹۱شرایط شرکت تو این مسابقات چیه؟
بلیط و ورودیه برای شرکت چنده؟
جایزه ی مقام اول چیه؟
USA car
۱۸ دی ۱۳۹۱لنسرها شانس آوردن کامارو z28 قرمز درگ 26آبان شرکت نکرد.وگرنه دود میشدن چون موتورش 460 v8 ومجهز به توربو وناس بود.و فقط به خاطر وجود ناس نذاشتن شرکت کنه در حالی که امیر کبسول ناس رو هنوز نبسته بود ولی اجازه شرکت تو مسابقه رو ندادن فقط بخاطر این که آقای دلجو به لوله های انتقال نیترو البته بدون کبسول گیر داده بود درضمن تیون ماشین امیر 90 ملیون خرج برداشته بود.که حقش رو خوردن
آرش
۲ اسفند ۱۳۹۱برای اولین بار است که به این سایت مراجعه و به خواندن نظرات بچهها نگاه میکنم و برای بعضی از نظرات تاسف میخورم، آقایانی که لنسر رو بزرگ میکنید بدونین اونا یه موتور مسابقه ای مخصوص درگ دارن موتور 2.3لیتری که 440اسب قدرت داره. فقط مخوصص درگ 400متره همین آقایون چرا نمی روند تو مسابقه های پیست آزادی با ب ام وه های 300اسبی رقابت کنند چون موتور اونها نمی تونه حتی 20 دقیقه طاقت بیاره و میترکه پس بدونین که اونها رو نمی تونین با بنز و پورشه مقایسه کنین .
ehsan
۳۰ فروردین ۱۳۹۲خیلی جالب بود
اشوان
۱۲ خرداد ۱۳۹۲سلام.09386409494یکی زنگ بزنه کمکم کنه نمیتونم رکورداموبزارم توسایت
رضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۴با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تموم عاشقای ماشین, آرش جان اون موتور 2.3 نیست و موتور 2لیتری gti هست با توربو.. درثانی لنسر با همون موتور 2 لیتری هم خیلی هارو مچاله میکنه و اگر از موتور 2400 سی سی بهره ببره دیگه باید یه تاج پادشاهی رو کاپوتش گذاشت چرا که حتی اگه توانش به 450اسب هم برسه باز هم بهترین خودرو با بهترین هندلینگ با توجه به اصطلاک و مخارج خواهد بود که بهترین و مناسب ترین خودرو برای استفاده داخل شهری و برون شهری تو کشورمونه… با تشکر از همه علاقمندان