برای بسیاری از جوانان و افرادی که به تازگی میخواهند رانندگی را شروع کنند، خرید خودرو برای اولین بار، قدم مهمی محسوب میشود. یکی از بهترین کارهایی که در این حالت میتوان انجام داد، رفتن به سراغ خودروی دست دوم است؛ خودروهایی که معمولاً نسبت به مدلهای جدید قیمت بسیار ارزانتری دارند.
در ادامه ۱۰ مدل خودروی کارکرده انتخاب شدهاند که برای یک جوان با بودجه محدود، میتوانند بهترین گزینه باشند.
برای تهیه این لیست، بر روی خودروهایی تمرکز شده که در حال حاضر قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار در بازار دارند. در ادامه، آنهایی انتخاب شدهاند که بهصرفه بوده و رانندگی با آنها جذاب، راحت، هیجانانگیز و در عینحال، اقتصادی و کاربردی و مهمتر از همه «ایمن» است. برای ارزیابی ایمنی خودروها، رنکینگ مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا (IIHS) بررسی شده است. قیمتها نیز بر اساس نرخ کنونی سایت Autotrader.com بوده و کمترین مقدار قابلانتظار برای هر مدل جمعآوری شدهاند.
مرسدسبنز دیزل ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۶
شروع قیمت: ۱۵۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: ندارد.

به سالهای دهههای ۸۰ و ۹۰ میلادی که برگردیم، مرسدس برخی از بادوامترین و بهصرفهترین خودروهای جادهای را میساخت که مدلهای دیزل، بزرگترین آنها بودند.
هیچ چیز نمیتوانست جلوی این خودروها را بگیرد و آنها میتوانستند هزاران کیلومتر بدون هیچگونه مشکلی به راه خود ادامه دهند. برخی قسمتهای خودرو ممکن است دچار خرابی شود؛ ولی در بدترین حالت نیز هزینه تعمیر به بیش از ۱۰۰۰ دلار نمی رسد. ممکن است این دیزلهای بزرگ سریعترین سدانهای جاده نباشد، ولی چه کسی نمیخواهد راننده یک «بنز» باشد؟
هوندا CR-V از ۱۹۹۷ تاکنون
شروع قیمت: ۲۵۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: «مرزی» برای سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ و «خوب» برای سالهای ۲۰۰۲ تاکنون

هوندا CR-V از همان سال ۱۹۹۷ که وارد بازار خودرو شد، تبدیل به یک از جذابترین مینیشاسیبلندهای پرفروش دنیا شده است. مدل CR-V، خودرویی کاربردی و مقرون به صرفه است و یکی از قابلاطمینانترین هونداهای شناخته شده است.
برخی ممکن است CR-V یک خودروی جمعوجور با موتور کوچک چهار سیلندر بدانند که پیشرانه مناسبی برای حرکت در جادهها ندارد؛ ولی این تصور اشتباه است و CR-V برای استفادههای روزانه کارایی بسیار خوبی دارد. هوندا همچنین موارد جذاب مانند کنسول وسط تغییر حالت دهنده و یک میز پیکنیک درون خودرو برای صاحب خودرو تدارک دیده است.
تویوتا تاکوما ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴
شروع قیمت: ۲۹۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: قابلقبول

تویوتا تاکوما تنها پیکاپ موجود در این لیست است. تاکوما قابلیتهای خوبی در خارج از جاده دارد و نشانههایی از کیفیت ساخت تویوتا در خود دارد.
این تراک با موتورهای ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده که عملکرد خوبی ایجاد میکنند؛ ولی در عین حال، گاهی اوقات ممکن است مصرف سوخت بالایی داشته باشند.
هوندا سیویک ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰
شروع قیمت: ۴۰۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

هوندا سیویک یک خودروی ضدّ گلوله است! این خودرو میتوانند ۳۰۰ هزار کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند. لوازم یدکی هوندا سیویک به عنوان یکی از محبوبترین مدلهای خودرو در جهان، به راحتی پیدا میشود و هزینه تعمیرهای آن نیز چندان گران نیست.
محبوببودن این مدل به این معناست که خدمات پس از فروش گستردهای برای این خودرو وجود دارد. بنابراین، هر کسی میتواند بدون صرف هزینه زیاد، یک سیویک اختصاصی برای خودش داشته باشد و به دلخواه خود طراحی داخلی آن را تنظیم کند. در همین حال، مدل Si اسپورت و کاربردی هاچبک از اوایل سالهای ۲۰۰۰ میلادی با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار پیدا میشود و از آنجایی که این مدل تنها با گیربکس دستی عرضه شده، درس خوبی برای تازهکارها به همراه خواهد داشت.
تویوتا سلیکا ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶
شروع قیمت: ۳۵۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

تویوتا سلیکا یک خودروی سابکامپکت اسپورت است که چابکی زیادی داشته، همچنین خودرویی پرهیجان، قابلاطمینان و دارای سطح کارایی غافلگیرکننده است. سلیکا چه از موتور ۱۴۰ اسببخاری و چه از موتور ۱۸۰ اسببخاری چهار سیلندر استفاده کند، باز هم شرایطی مصرف سوخت بسیار خوبی خواهد داشت.
امّا به عنوان یک خودروی اسپورت، میبایست از مدلهایی که زیر دست یک راننده بیملاحظه بوده یا در مسابقات شرکت داشته و یا در تعمیرات از قطعات با کیفیت پایین استفاده کرده، دوری کرد.
لکسس IS300 ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵
شروع قیمت: ۴۵۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

مدل IS300 وقتی در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار معرفی شد، به عنوان یک مدل لکسس در جواب به مدلهای بامو سری ۳ و مرسدس کلاس C بود. البته این خودرو به هیچوجه نتوانست از رقبای آلمانیاش جلو بزند، ولی با این حال، نمادی از برند لکسس به حساب میآمد و نماینده کیفیت محصولات این کمپانی بود. برای رانندگانی که وسایل زیادی را میخواهند با خودشان به این طرف و آن طرف ببرند، لکسس IS300 یک مدل اسپورتکراس واگن بزرگ نیز آماده کرده که به راحتی میتوان وسایلی مانند دوچرخههای کوهستان را در خود جای دهد.
بامو سری ۳ هنوز هم یکی از بهترین سدانهای اسپورت کامپکت موجود در بازار است؛ ولی رقیب لکسسیاش به خاطر هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر برای قرار گرفتن در این لیست از آن جلو زده است.
فورد موستانگ ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴
شروع قیمت: ۶۰۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

فورد در نسل پنجم موستانگ که در سال ۲۰۰۵ ارائه شده، واقعاً این خودرو را احیا کرد. موستانگ به این دلیل به این لیست راه پیدا کرده که با قیمتی ارزان، قدرت مناسب در یک پکیج فوقالعاده در اختیار راننده قرار میدهد. این خودرو با دو پیشرانه V-6 و V-8 عرضه شده، ولی گزینه پیشنهادی مدل متوسط موستانگ GT با موتور ۵ لیتری V-8 است. البته موتور V-6 اندکی بهینهتر از موتور ۵ لیتری است، ولی این را هم درنظر داشته باشید که عملکرد خودرو افت میکند و امکانات ارائه شده در تریم GT آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب میکند.
تویوتا هایلندر ۲۰۰۲ تاکنون
شروع قیمت: ۷۰۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

تویوتا هایلندر یک مدل خودروی کامل برای رانندهای است که میخواهد یک کراساور شاسیبلند قدرتمند داشته باشد. با اینکه قابلیتهای آن در خارج از جاده در حدّ تاکوما پیکاپ نیست، ولی سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک هایلندر باعث نمایشی خوب در شرایط بد آبوهوایی از این خودرو میشود و راننده حس خوبی از کنترل آن پیدا میکند. هایلندر در پلتفرم با لکسس RX مشترک است و بنابراین کیفیت ساخت داخلی را مطابق خودروهای همخانوادهاش حفظ کرده است.
خریدارانی که دغدغه محیط زیست دارند، شاید به دنبال هایلندر هیبرید بروند. با این حال، خرید یک خودروی هیبرید برابر با ورود به دنیایی ناشناخته است که در آن باتریهای کارکرده و اجزای سیستم هیبریدی ممکن است هزینههای گزافی را برای تعمیر نیاز داشته باشند.
فورد فیوژن ۲۰۰۷ تاکنون
شروع قیمت: ۷۰۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

فیوژن یکی از پرفروشترین و موفقترین خودروهای خط تولید فورد بوده است. فیوژن با سایز متوسط خود، قابلیت اطمینان مناسب و همینطور عملکرد خوبی را در اختیار خریداران خود قرار میدهد. کیفیت طراحی داخلی کابین، ولی سیستم سرگرمی مایکروسافت ممکن است کمی مزاحم باشد.
همانند هایلندر، فیوژن نیز مدلهای هیبریدی عرضه کرده است و خریداران نیز ممکن است خود را در معرض هزینههای زیاد تعمیرات یک خودروی هیبریدی قرار دهند.
آکورا RL از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲
شروع قیمت: ۹۵۰۰ دلار و بیشتر.
رتبه تست تصادف IIHS: خوب

آکورا RL یکی از مدلهای نمادین در بین محصولات هوندا و گرانترین خودروی موجود در این لیست است. در حالی که مدلهای جدید RL قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار دارند، ولی نمونههای دستدوم آن با قیمتی به مراتب کمتر پیدا میشوند. از آنجا که RL پرچمدار محصولات هوندا به حساب میآید، کمپانی تکنولوژیهای زیادی برای این مدل استفاده کرده است.
بالاترین سطح این مدل با یک سیستم راهبری آنبورد، یک سیستم صوتی پرمیوم، پدلشیفتر روی چرخ فرمان، مانع نویز هوشمند، میللنگ تیتانیومی و طرح چوب افرا درون کابین عرضه شده است.
سیستم پیشرفته هندلینگ RL با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و موتور قدرتمند V6 ۳۰۰ اسببخاری تجربهای واقعی از رانندگی را رقم خواهد زد.
ياكان
۱۸ تیر ۱۳۹۳آقا مسعود دست شما درد نکنه بابت مطالب، اما ابن مطالبی که بیان شد ی ترجمه صرف بود دیگه! چون هیچکدوم از مواردی که ذکر شد شامل ایرانه گل و بلبل نمیشه!!
Japan & Germany
۱۸ تیر ۱۳۹۳موستانگ 2005 قیمت 6000 هزار دلار ، یعنی دور و بر 20 میلیون ، خدایا اونا با 20 میلیون موستانگ میگیرن ما با 20 میلیون پراید
ramin
۲۱ تیر ۱۳۹۳تازه حقوقشونم تقریبا ماهی 10 میلیونه
YaShaR
۱۹ تیر ۱۳۹۳قیمت ماکسیما اتومات 3500 دلار (10 میلیون تومن)
http://www.carsforsale.com/used-cars-for-sale/2000-infiniti-i30-elcajon-ca-226539629
ياكان
۱۹ تیر ۱۳۹۳داداش جسارتا وان ماشین اینفینیتیه که از قضا خیلی هم شبیه ماکسیماس. بازم معذرت
امیر
۱۹ تیر ۱۳۹۳دوستان امر.ز رفته بودم دفتر منطقه ای ایران خودرو
یک دستگاه دنا آوردن زدن تو پارکینگ
قیمتش هم میگفتن 50 میلیون !
غمگین
۱۹ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز خبر شما رو که خوندم یاد حرف فامیل دور افتادم البته این جمله رو با اندکی تغییر می نویسم.
(چی شده چی شده)
(من از بچگیم آرزوم این بود که ایران خودرو رو آتیش بزنم! )
mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۳درود غمگین جان
آرزوی بسیار زیبایی داری
انشالله که به واقعیت تبدیل بشه
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
Jamshid
۲۲ آذر ۱۴۰۱چقدر شبیه کل ایرانه
منم میرم سایپا رو آتیش میکشم
Jamshid
۲۲ آذر ۱۴۰۱چقدر شبیه کل ایرانه
منم میرم سایپا رو آتیش میکشم
reza
۲۰ تیر ۱۳۹۳مخاطبان این سایت اکثراً در ایران زندگی میکنن و این گزارش اصلاً با شرایط حال حاضر ایران مرتبط نیس و برای مخاطبان نا ملموس.بهتر بود راجع به خودرو های داخل ایران بحث میشد هر چند تنوعی درش نیست.
جوادآقادربست
۲۰ تیر ۱۳۹۳اگه به من باشه، دوسه تا ازهمون بنزهای دیزلی ورمیدارم همش میشه مثلا 4500دلار یعنی 13/500 ، هرکدومش خراب شد ازون یکی ورمیدارم میذارم روی اون یکی. ای خدا، میشه یکی ازاون بنزهای مشتی سوارشم؟ خدایا، میشه بگن امروزتعرفه گمرکی 10درصدشده وهرکی هرچی دلش میخادواردکنه؟ بارکنین میشه، میگید نه حالا نیگا کنید. عزت زیاد.
MEHDI ASADI
۵ مرداد ۱۳۹۳ما برای اخرین بار هم نمی تونیم ایناروبخریم
SAEED
۶ مرداد ۱۳۹۳دادا این مطالب به درد ایران نمیخوره که . ولی باز ممنون از زحمات شما . ولی در هر صورت بنزاش از باقی ماشیناش بهتره .
نیما.ح
۶ مرداد ۱۳۹۳واقعن؟؟
این بیشتر فقط یه اطلاعات کلی بود ک ب درد ما نمیخوره…
ASTON MARTin
۸ مرداد ۱۳۹۳قیمت ها با توجه به دیزاین و برندی که من از این ماشین ها دیدم فرا آرمانی بود! :|
reza
۱۷ مرداد ۱۳۹۳تو ایران باید با پیکان و پراید شروع کرد نه با اینا
ALiHidden
۲۵ خرداد ۱۳۹۴من دیگه حرفی ندارم:||
فقط اینو نگا کنین :
http://www.carsforsale.com/vehicle/details/7641492