سال ۲۰۲۰ سالی بود که اکثر خودروسازان از پایان یافتن آن خوشحال هستند زیرا به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا، تقریباً همهٔ خودروسازان با کاهش فروش مواجه شدند و این موضوع در بخش برندهای لوکس بیشتر نمود کرده است. بااینحال در این سال رقابت برای کسب تاج پادشاهی پرفروشترین برند لوکس در بازار ایالاتمتحده همچنان بین سه شرکت مرسدس بنز، لکسس و بامو ادامه داشته و بین آنها اختلاف فروشی در حد تنها چند هزار دستگاه وجود دارد.
۱-بامو
فروش: ۲۷۸,۷۳۲ دستگاه
کاهش: ۱۷.۵ درصد
بامو علیرغم تجربهٔ کاهش ۱۷.۵ درصدی، با فروش ۲۷۸ هزار دستگاه بار دیگر عنوان پرفروشترین برند لوکس بازار آمریکا را از آن خود کرده است. این در حالی است که این شرکت به دلیل بیشتر اعلام کردن آمار فروش خود بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۱۸ میلیون دلار جریمه شد. پرفروشترین محصول بامو در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ مدل X3 با فروش نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه بوده است.
۲-لکسس
فروش: ۲۷۵,۰۴۱ دستگاه
کاهش: ۷.۷ درصد
لکسس با فروش ۲۷۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰، با اختلاف بسیار جزئی فقط ۱۲۵ دستگاه، بهسختی از مرسدس عبور کرده و خود را به جایگاه دوم رسانده است. برند لوکس تویوتا همچنین سال بهتری را نسبت به دو رقیب آلمانی تجربه کرده زیرا فروش آن فقط ۷.۷ درصد کاهش داشته است که این بیشتر به خاطر اُفت فروش مدلهای ES و RX بوده است. بااینحال، RX با ۱۰۱ هزار دستگاه، همچنان پرفروشترین محصول لکسس در آمریکا محسوب میشود.
۳-مرسدس بنز
فروش: ۲۷۴,۹۱۶ دستگاه
کاهش: ۱۳.۰ درصد
مرسدس بنز که دو سال پیش پرفروشترین برند لوکس بازار آمریکا بود، سال گذشته با کاهش فروش ۱۳ درصدی به رتبهٔ سوم سقوط کرده است. البته فروش ۲۷۴,۹۱۶ دستگاهی این شرکت بدون احتساب ون اسپرینتر است زیرا این مدل بهعنوان خودروی تجاری و کاری شناخته میشود. با احتساب فروش ۲۷ هزار دستگاهی اسپرینتر، مجموع فروش این شرکت به نزدیک ۳۰۲ هزار دستگاه میرسد. در سال ۲۰۲۰ فروش سدانهای مرسدس کاهش چشمگیری داشته بهگونهای که فروش C کلاس ۴۶.۵ درصد و فروش مدلهای E کلاس، CLS و S کلاس ۳۰ درصد کمتر شده است. از سوی دیگر، کراساوور GLC با ۵۲,۶۲۶ دستگاه، پرفروشترین محصول این برند لوکس آلمانی در آمریکا بوده است.
۴-تسلا
فروش: ۲۳۵,۰۰۰ دستگاه
افزایش: ۲۲.۲ درصد
درحالیکه در سال ۲۰۲۰ تقریباً همهٔ خودروسازان کاهش فروش قابلتوجهی را تجربه کردهاند، فروش تسلا با افزایش چشمگیر ۲۲ درصدی، بیش از دو برابر رشد داشته و حالا برای اولین بار خود را به رتبهٔ چهارمین برند لوکس پرفروش آمریکا رسانده است. مثل سه سال گذشته، بخش عمدهای از فروش ۲۳۵ هزار دستگاهی تسلا متعلق به مدل ۳ است که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۱۶۷ هزار دستگاه فروش داشته است.
۵-آئودی
فروش: ۱۸۶,۶۲۰ دستگاه
کاهش: ۱۷.۰ درصد
در سال ۲۰۲۰ فروش آئودی با ۱۷ درصد کاهش به ۱۸۶ هزار دستگاه رسیده است. بازندگان بزرگ این شرکت سدانهای A4، A6 و A7 بودهاند که فروش همهٔ آنها بین ۳۰ تا بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر، فروش کراساوور Q3 با افزایشی ۸۴ درصدی سر به فلک کشیده است. پرفروشترین مدل این شرکت در آمریکا کراساوور Q5 با فروش ۵۰ هزار دستگاه و کمفروشترین، سدان فول سایز A8 با تنها ۲,۳۷۵ دستگاه بوده است.
۶-آکورا
فروش: ۱۳۶,۹۸۳ دستگاه
کاهش: ۱۳.۵ درصد
آکورا با فروشی نزدیک به ۱۳۷ هزار دستگاه، در جایگاه ششم قرار گرفته است. این کاهشی ۱۳.۵ درصدی را نشان میدهد که میتواند به خاطر کاهش تقاضا برای مدلهای قدیمی TLX و MDX باشد. البته نسل جدید هردوی این مدلها امسال راهی بازار میشود. پرفروشترین محصول آکورا در بازار آمریکا هم طبق معمول کراساوور کامپکت RDX با فروش ۵۲,۷۸۵ دستگاه بوده است.
۷-کادیلاک
فروش: ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه
کاهش: ۱۷.۱ درصد
در سال ۲۰۲۰ فروش کادیلاک با ۱۷ درصد کاهش به ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه رسیده و با اختلافی در حدود ۷ هزار دستگاه نسبت به آکورا، در جایگاه هفتم قرار گرفته است. طبق رویهٔ بازار، پرفروشترین محصولات کادیلاک هم شاسیبلندها بودهاند بهگونهای که مدل XT5 با ۳۵ هزار دستگاه در جایگاه نخست و اسکالید علیرغم قیمت بالا، با فروش ۲۴ هزار دستگاه در رتبهٔ دوم قرار گرفته است. البته سدان CT5 هم با فروش ۱۴,۷۱۱ دستگاهی، اوضاع نسبتاً خوبی داشته است.
۸-ولوو
فروش: ۱۱۰,۱۲۹ دستگاه
افزایش: ۱.۸ درصد
بعد از تسلا، یکی دیگر از معدود برندهای لوکسی که سال ۲۰۲۰ در آمریکا افزایش فروش داشتهاند، ولوو است. فروش این برند لوکس سوئدی با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۱۰ هزار دستگاه رسیده است. پرفروشترین مدل این شرکت در آمریکا کراساوور XC90 با فروش ۳۴ هزار دستگاه بوده و مدل کوچکتر XC60 هم با ۳۲ هزار دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است.
۹-لینکلن
فروش: ۱۰۵,۴۱۰ دستگاه
کاهش: ۶.۱ درصد
فروش لینکلن در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۶.۱ درصد کاهش یافته و به ۱۰۵,۴۱۰ دستگاه رسیده است. فروش این شرکت احتمالاً امسال هم کاهش خواهد یافت زیرا برند لوکس فورد بهتازگی به تولید سدانهای MKZ و کانتیننتال خاتمه داده است. این دو مدل در سال ۲۰۲۰ مجموعاً ۱۷,۷۸۰ دستگاه فروش داشتند. بااینحال کراساوورهای لینکلن فروش خوبی دارند بهگونهای که مدلهای کُرسیر با ۲۶ هزار دستگاه، اویاتور با ۲۳ هزار دستگاه و ناتیلوس با ۲۲ هزار دستگاه، پرفروشترین محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۰ بودهاند. مدل سالخوردهٔ MKT که همچنان تولید میشود هم سال گذشته تنها ۳۲۹ دستگاه فروش داشته است!
۱۰-لندروور
فروش: ۸۰,۰۳۴ دستگاه
کاهش: ۱۵.۵ درصد
فروش لندروور طی چند سال اخیر در آمریکا افزایش قابلتوجهی داشته و سال گذشته حتی به نزدیک صد هزار دستگاه رسید اما بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ جلوی رشد این برند لوکس بریتانیایی را گرفت و فروش آنرا با ۱۵ درصد کاهش به ۸۰ هزار دستگاه رساند.
۱۱-اینفینیتی
فروش: ۷۹,۵۰۲ دستگاه
کاهش: ۳۲.۵ درصد
بیشترین کاهش فروش در بین همهٔ برندهای لوکس حاضر در بازار ایالاتمتحده را اینفینیتی داشته که فروش آن با کاهش چشمگیر ۳۲ درصد به ۷۹ هزار دستگاه رسیده است. این کاهش بیشتر به خاطر مدلهای Q50 و QX60 بوده که فروش آنها به ترتیب ۳۶ و ۴۷ درصد کمتر شده است. بااینحال امسال با عرضهٔ کراساوور جدید QX55 و همینطور نسل جدید QX60 احتمالاً اوضاع اینفینیتی بهتر خواهد شد.
۱۲-پورشه
فروش: ۵۷,۲۹۴ دستگاه
کاهش: ۷.۰ درصد
پورشه سال نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشته زیرا فروش آن در ایالاتمتحده تنها ۷ درصد کاهش یافته و به ۵۷ هزار دستگاه رسیده است. پرفروشترین محصولات این شرکت مدلهای کاین و ماکان بودهاند که مجموعاً ۳۶ هزار دستگاه فروش داشتهاند. پس از این کراساوورها هم ۹۱۱ و تایکان بیشترین فروش را داشتهاند. فروش سدان الکتریکی پورشه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۴۴۰۰ دستگاه بوده است.
۱۳-جگوار
فروش: ۲۱,۷۸۶ دستگاه
کاهش: ۲۹.۸ درصد
برعکس پورشه، اوضاع جگوار در سال ۲۰۲۰ هرگز خوب نبوده زیرا بیشترین کاهش فروش در بین برندهای لوکس بازار آمریکا بعد از اینفینیتی متعلق به این برند بریتانیایی است. در این سال فروش سدانهای جگوار در آمریکا بشدت کاهش یافته است بهگونهای که مدل XE فقط ۱۲۸۶ دستگاه و XF تنها ۵۴۹ دستگاه فروش داشتهاند. کراساوور F-Pace با نزدیک ۸ هزار دستگاه نیز پرفروشترین محصول جگوار در آمریکا بوده است.
۱۴-آلفارومئو
فروش: ۱۸,۵۸۵ دستگاه
افزایش: ۱.۶ درصد
آلفارومئو با سبد محصولات محدودی که فقط از سه مدل جولیا، استلویو و 4C تشکیل شده، فروش بسیاری پایینی در آمریکا دارد اما بااینوجود در سال ۲۰۲۰ همین فروش اندک حفظ شده و حتی افزایش جزئی ۱.۶ درصدی را تجربه کرده است. بخش عمدهٔ فروش ۱۸ هزار دستگاهی آلفارومئو در آمریکا را کراساوور استلویو با فروش ۱۰ هزار دستگاه تشکیل داده است.
۱۵-جنسیس
فروش: ۱۶,۳۸۴ دستگاه
کاهش: ۲۲.۸ درصد
برند نوپای جنسیس بیشترین فروش خود در آمریکا را در سال ۲۰۱۹ با ۲۱ هزار دستگاه تجربه کرد اما این رقم در سال گذشته با کاهش قابلتوجه ۲۳ درصدی به ۱۶ هزار دستگاه رسیده تا جنسیس دوباره قعرنشین شود. البته دلیل اصلی فروش پایین برند لوکس جنسیس نداشتن کراساوور در سبد محصولات خود بوده و امسال با عرضهٔ مدلهای GV70 و GV80 بهاحتمالزیاد فروش آن افزایش خواهد داشت.
آمار فروش برندهای لوکس در بازار ایالاتمتحده در سال ۲۰۲۰
برند | فروش | تغییر | |
۱ | بامو | ۲۷۸,۷۳۲ دستگاه | -۱۷.۵ درصد |
۲ | لکسس | ۲۷۵,۰۴۱ دستگاه | -۷.۷ درصد |
۳ | مرسدس بنز | ۲۷۴,۹۱۶ دستگاه | -۱۳.۰ درصد |
۴ | تسلا | ۲۳۵,۰۰۰ دستگاه | +۲۲.۲ درصد |
۵ | آئودی | ۱۸۶,۶۲۰ دستگاه | -۱۷.۰ درصد |
۶ | آکورا | ۱۳۶,۹۸۳ دستگاه | -۱۳.۵ درصد |
۷ | کادیلاک | ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه | -۱۷.۱ درصد |
۸ | ولوو | ۱۱۰,۱۲۹ دستگاه | +۱.۸ درصد |
۹ | لینکلن | ۱۰۵,۴۱۰ دستگاه | -۶.۱ درصد |
۱۰ | لندروور | ۸۰,۰۳۴ دستگاه | -۱۵.۵ درصد |
۱۱ | اینفینیتی | ۷۹,۵۰۲ دستگاه | -۳۲.۵ درصد |
۱۲ | پورشه | ۵۷,۲۹۴ دستگاه | -۷.۰ درصد |
۱۳ | جگوار | ۲۱,۷۸۶ دستگاه | -۲۹.۸ درصد |
۱۴ | آلفارومئو | ۱۸,۵۸۵ دستگاه | +۱.۶ درصد |
۱۵ | جنسیس | ۱۶,۳۸۴ دستگاه | -۲۲.۸ درصد |
ツSAMURAIツ
۲۴ دی ۱۳۹۹ممنون از پدال بابت این پست عالی ???
چند روز پیش می گفتیم جنسیس فقط ۱۶ هزار تا ماشین فروخته بعضیا میگفتن نه آمار دروغه
حالا بفرما آمار رو ببین ?
به قول یکی از دوستان تنها چیزی که نمیشه با رشوه و پول خرید آمار فروشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۹فقط آمار فروش جنسیس ???? !
رستگار شدید !
سلمان
۲۴ دی ۱۳۹۹فروش ۱۶ هزارتایی اون هم در بازار به شدت رقابتی آمریکا برای جنسیس که دو سال از عمرش میگذره خیلی هم عالیه ، جنسیس تازه اول راهه بنده خدا حالا فعلن از این چیزهایی که نوشتی اسکرین شات بگیر آنوقت سال دیگه همین موقع ببینم بازم اینطوری میگی ؟
معین م
۲۴ دی ۱۳۹۹همین جنسیس رو بیارید بزارید تو فروش فوقالعاده با قرعه کشی
ملت غیور ایران اندازه ده سال فروش جنسیس تو کل دنیا رو یجا میخرن ازش ?
پدر خودروسازی جهان
۲۴ دی ۱۳۹۹فقط تسلا و ولوو افزایش فروش داشتند !
پدر خودروسازی جهان
۲۴ دی ۱۳۹۹به همراه آلفارومئو
کیان
۲۴ دی ۱۳۹۹حیف شد واقعا جنسیس ته لیست هستش !!!
ای بابا
اصلا ادم هم نخواد چیزی بگه این اسناد و مدارک نمیذاره
من یه پیشنهادی دارم، بیام یه لیست درست کنیم تعداد جایزه ها رو توش بنویسیم، مطمئنم اونجا کره ای ها یه رتبه قابل قبولی کسب میکنن،
هرچند تعداد جایزها خب سودی نداره به فرض واقعی بودنشون ولی حداقل حسن و داره بعضیا اینجا یکم دلشون خوش میشه و شاد میشن، پدال اینقدر اذیت نکن فیکهای بازهای اینجارو.
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۹کیان جان شما لطفا برو توی اون مطلب پایین مربوط به هیوندای کنا N نظر جناب احمد رو بخون ببین چی گفته. میگه خودروسازهای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی بدرد نمیخورن و ضعیفن و باید از برند افسانه ای هیوندای الهام بگیرن تا موفق بشن. این عین چیزیه که خودش گفت
به نظرم ادامه بحث با این ها باطله
Hadi
۲۴ دی ۱۳۹۹بنازم فقط سه تای اول ??
سه تا از بهترین لوکس سازان در رتبه 1 تا 3 قرار گرفتن…
این یعنی نشون میده که مردم کدوم برند ها رو بیشتر دوست دارن و کدوم رو بیشتر میخرن…
آمار کاملا واضحه و جای هیچ بحثی نداره…
پدر خودروسازی جهان
۲۴ دی ۱۳۹۹لطفا طرفداران جنسیس و هیوندای خودشون برن تو افق محو بشن حرف الکی هم نزنند
آخه چیه اون جنسیس لوکس ترین محصول تاریخ جنسیس با پایین ترین مدل مرسدس c کلاس ۲۰۱۷ قابل مقایسه نیست ، لیست هم مشهود هست
اصلا جنسیس در برابر ژرمن ها لوکس به حساب نمیاد
جمع کنید لطفا
اللخصوص آقا احمد
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹وقتی امار فروش ارائه میشه بی سر و صدا محو میشن و پیداشون نمیشه?? ولی وقتی هیوندا یدونه شکلات جایزه بگیره پیداشون میشه و…???
Farzad
۲۴ دی ۱۳۹۹آخه ۱۶ هزارتام زیاده براش ! ، تو آمریکا باشی و جنسیس بی ریخت بخری ، عقلم خوب چیزیه .
پدر خودروسازی جهان
۲۴ دی ۱۳۹۹مرسدس باید سال بعد جبران کنه
نباید بزاره از این پایین تر بیاد
AMG///
۲۴ دی ۱۳۹۹امسال تسلا اول میشه
لکسس دوم
بنز و بیمر هم پشت سر این دو
سلطان EF-7
۲۴ دی ۱۳۹۹بعد ایران خودرو فقط تو یک مرحله 10,000 تارا پیش فروش کرده
Abbas.Lambo
۲۴ دی ۱۳۹۹جایگاه لکسس واقعا ستودنیه،دمش گرم??
ولی یه سوال که برام همیشه پیش میاد اینکه چرا آئودی اینقدر فروشش کمتر از مرسدس و بی ام و هس اونم با توجه به این همه محصول فوق العاده و زیبا؟
Ahmedreza2002
۲۴ دی ۱۳۹۹شاید چون ائودی زیادی اروپاییه طراحیاش
و همین طور فلوکس
اون پی پروایی که تو اسیایی ها و امریکایی ها وجود داره رو ائودی نداره
و خب بنز و بیمر دارنش به نظر
احمد
۲۴ دی ۱۳۹۹رولزرویس و بنتلی هم فروششون کمه دلیل نمیشه که بد باشن . جنسیس جی ۹۰ امسال بهترین خودروی سال شد همچنین جنسیس بخاطر امکانات و کیفیت بالا یه لول بالا تر از لوکس ساز های عادی قرار میگیره و وارد سگمنتی بین لوکس و سوپر لوکس قرار میگیره در نتیجه فروشش کمتره .
معلومه هر کسی توانایی خرید ماشین لوکس رو نداره
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹خب خداروشکر دلیل فروش پایین جنسیس رو هم فهمیدیم???
R@m!n
۲۴ دی ۱۳۹۹سم خالص ???
SF90 STRADALE
۲۴ دی ۱۳۹۹آمار گویای همه چیز هست و جای هیچ بحثی نمیزاره
سهند
۲۴ دی ۱۳۹۹نظرسنجی
طرفداران بنز: لایک?
طرفداران بی ام و: دیسلایک?
پدر خودروسازی جهان
۲۴ دی ۱۳۹۹این نظر سنجی آخرش به جایی نمیرسه داداش چون هر دو اکثر مواقع برابر هستند
من مرسدس را انتخاب میکنم ? لایک
این سخت ترین نظر سنجی جهان خودرو است
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹خیلی سخته
در حال حاضر با ب ام و بیشتر حال میکنم.
فقط امیدوارم طراحی نسل جدید خودروهاش نا امیدم نکنه.
SF90 STRADALE
۲۴ دی ۱۳۹۹طرفداران کره ای زیاد به خودتون فشار وارد نکنید
با دیسلایک هایی که اینجا میدین به آمار فروش جنسیس چیزی اضافه نمیشه باور کنید راست میگم ??
R@m!n
۲۴ دی ۱۳۹۹???
قاسم
۲۴ دی ۱۳۹۹پس اگر اینطوره لایکهای تو هم دستکاری شده هست
احمد
۲۴ دی ۱۳۹۹من تو مقایسه TLX و جنسیس گفتم که جنسیس پر فروش ترین لوکس ساز آمریکاست.
الآن دارم میسوزم.
کیان
۲۴ دی ۱۳۹۹“بیشترین فروش خود در آمریکا را در سال ۲۰۱۹ با ۲۱ هزار دستگاه تجربه کرد اما این رقم در سال گذشته با کاهش قابلتوجه ۲۳ درصدی به ۱۶ هزار دستگاه رسیده تا جنسیس دوباره قعرنشین شود.”
ممد ژانگولر نوشته رو بخون، نوشته دوباره قعر نشین شود، یعنی دفعه اول قعر نشینی نیستا، چندمین دفعه هستش.
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹سال ۲۰۱۸ افت فروش ۵۰ درصدی داشت و کلا ۱۰ هزارتا فروخت!
لینک هم میفرستم.
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹لینک فروش ۲۰۱۸ :
https://www.pedal.ir/ویژه/آمار-فروش-برندها-لوکس-ایالاتمتحده-۲۰۱۸/
Ahmedreza2002
۲۴ دی ۱۳۹۹یه نکته جالب
Rx پر فروش ترین محصول لوکس غیر الکتریکی امریکاس که خب واقعا برازندشه
(من هنوز عاشق نسل قبلشم)
AMG///
۲۴ دی ۱۳۹۹رقابت بین رتبه اول و دوم و سوم شونه به شونه هستش
AMG///
۲۴ دی ۱۳۹۹آقا جنسیس که این همه جایزه گرفته بود؟؟
چی شد بعد?
ツSAMURAIツ
۲۴ دی ۱۳۹۹احتمال اینکه تو آمریکا یه آلفارومئو که تو یه شرکت کوچیک و کاملا دست ساز ساخته میشه ببینی بیشتر از دیدن یه جنسیسه تولید انبوهه ?
تازه جنسیس داره با تبلیغات خودشو پاره می کنه هر وقت به IP آمریکا وصل میشم میرم یوتیوب تبلیغات تخیلی کیا و جنسیس برام میاد
Ahmedreza2002
۲۴ دی ۱۳۹۹البته الفا هم دست ساز نیستن ماشیناش مگه رولز رویسه سامورایی جان
ツSAMURAIツ
۲۴ دی ۱۳۹۹چرا داداش دست سازه
یه مستند تو یوتویوب بود که کارخونه آلفارومئو رو نشون میداد و ماشین ها با دست اسمبل می شدند
اگه ویدیو رو پیدا کردم لینکش رو میفرستم
Ahmedreza2002
۲۴ دی ۱۳۹۹عجیبه واقعا
با این قیمت دست ساز باشن
رفقا از این به بعد من آلفا فن شدم ?
Mazda3
۲۴ دی ۱۳۹۹اون تبلیغاتی که واسه تو میاد واسه همه نیست این تبلیغات مختص شما میاد و هدفمنده دلیلش اینه که الگوریتم های گوگل تشخیص دادن که مانور شما روی این موضوع بیشتره و در ارتباط با اون تبلیغش پخش میشه ربطی هم به ip نداره فقط درصدش واسه هر منطقه متفاوته.
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹والا برا منم روی سرور امریکا جنسیس میاد.
هر موقع روی سرور فرانسه یا انگلیس میزارم لندروور برام میاره
R@m!n
۲۴ دی ۱۳۹۹راس میگه خیلی تبلیغاتشون زیاده
Mazda3
۲۴ دی ۱۳۹۹ممکنه ولی واسه من آئودی بیشتره و تبلیغات دیگه ولی جنسیس تبلیغش ندیدم یا اگه بوده خیلی کم بوده با اینکه تو بیشتر شبکه ها از فیس بوک تا گیت هاب عضو هستم تو بعضی هاش هم که کلا تبلیغی درکار نیست فقط از اطلاعات شما استفاده میکنن و با این اطلاعات بیزینس میکنن.
Benz
۲۴ دی ۱۳۹۹نگو اینو ! الان کره ای ها با چماق میریزن اینجا
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹سه تای اولی خیلی بهم نزدیک هستن.
ماشالا ب ام و???? با اینکه افت فروشش نسبت به لکسس و بنز بیشتر هست ولی همچنان صدرنشین هست.
فقط امیدوارم طراحی های جدیدش کار دستش نده.
جنسیس کو؟؟؟!!??
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹رشد تسلا ۲۲۲٪ !!!!
پس بگو چرا سهامش اینهمه رشد کرد!!!
MAHDI
۲۴ دی ۱۳۹۹ایلان ماسک روز دوشنبه 13.5 میلیارد دلار ضرر کرد.و در برآوردهای فوربس در جایگاه دوم بعداز جف بزوس مدیرعامل آمازون دوباره قرار گرفت. از جمعه هفته گذشته در جایگاه اول بود.
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹فکر کنم در نهایت بزوس رو هم پشت سر بزاره.
امسال این اتفاق نیوفته سال های اینده شاید اتفاق بیوفته.
Elmiraj
۲۴ دی ۱۳۹۹بادر معاملات دوشنبه سهام تسلا همزمان با S&P و نزدک ۷.۸ درصد افت کرد که منجر به این افت دارایی ایلان ماسک شد .
اما طی معاملات دیروز سه شنبه سهام دوباره ۴.۷۲ درصد رشد کرد و ارزش تسلا به ۸۰۵ میلیارد دلار بازگشت و ثروت ایلان ماسک هم به بالای ۱۹۰ میلیارد رسید و به جایگاه نخست جهان بازگشت .
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۹رتبه لکسس جالبه به این دلیل تنوع سبد محصولات لکسس کمتر از بنز و بی ام و هست. سبد کراس اور ها و سدان های بنز و بیمر متنوع، فشرده و کامل هست و تریم ها و تیپ های گوناگون هم برای هر مدل دارن. اگر لکسس سبد محصولاتش رو مخصوصا کراس اوور هارو کامل کنه (که البته کراس اوور فول سایز LQ در راه هست) میتونه فروس بهتری از این هم داشته باشه.
هرچند با این رشد فروش تسلا یحتمل امسال تسلا پر فروش ترین میشه
Ahmedreza2002
۲۴ دی ۱۳۹۹همین طوره
لگسوس تو هیچ کلاسی نسخه های با پر فورمنس بالا نداره (منظورم رقیبی برا نسخه های M powerو Amg هست)
همین طور کراس اوور کوپه نداره
به نظرم با اراعه نسخه جدید برا اس یو وی هاش پتانسیل اول شدن رو داره
ツSAMURAIツ
۲۴ دی ۱۳۹۹نسل جدید RX و NX و LX تا آخر ۲۰۲۱ رونمایی میشن
و کراس اور کوپه LQ و یه کراس اور الکتریکی هم به محصولات لکسوس اضافه میشه و قطعا تو فروش تاثیر مثبت میزاره
به نظرم سال دیگه تسلا اول میشه و لکسوس دوم
MAHDI
۲۴ دی ۱۳۹۹لکسوس فروش خیلی خوبی داشته?
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹فقط نظاره گر دیسلایک ها باشید???
با این کارا فروشش جنسیس بالا نمیره خودتون رو اذیت نکنید!!!?
محمد رستمی نژاد
۲۴ دی ۱۳۹۹اگر دقت کنید متوجه می شوید که بیشتر شرکتها طرحهای ماشینهای خود را کاملاً شبیه یکدیگر میزنند واقعاً این جای تاسف دارد اصلاً به این فکر نمی کنند که چه تولید می کنند هر چه باشد فقط تولید کنند و بفروشند مهم نیست اصلاً
تقریباً از لکسوس و بی ام و و بنز و بنتلی و رولز رویس گرفته و خیلی دیگر از شرکت ها همه کاملاشبیه هم هستند اگر نگاه خودروهای قبل از سال ۲۰۰۰ بیندازید متوجه می شوید که هر خود را واقعاً خودش یک طرح خاص و یک حس خاص را به بیننده موقعی که نگاهش میکند القا میکند که دیگر چنین خودروهایی تولید نمی شود همین است که ماشین هایی مثل لامبورگینی میورا لامبورگینی کانتاش و مورسیه لاگو و خیلی از فراری ها به اندازه یک دنیا ارزش دارند و معروف هستند این خودش بزرگترین دلیل بر اینکه دیگر دوران تولید خودروهای خوب و عالی و خاطر انگیز و خاطره ساز به پایان رسیده و باید به مدل های کلاسیک فکر بکنیم من خودم نسل سوم یا دوم تویوتا سوپرا را دیدم نمی دونستم که چه ماشینی است ولی بشدت از آن خوشم می آمد به این دلیل است که پشت این خودرو یک فلسفه خوابیده است همانطور که شرکت مزدا میگوید به یک ماشین آهنگ نگویید این روح و جسم و جان دارد چون مغز انسان که بزرگترین اختراعات را ساخته و آفریده خداوند هست انرا طراحی و ساخته است بنابراین میشود که اگر دقت کرده باشید در خودروهای بنزینی هر شرکت یا گروه بخشی و سهمی از بازار را در دست گرفته و آن را می چرخاند و در آن سگمنت پادشاهی می کنند مافیا برقی چگونه اند مافیای برقی یعنی آقای ایلان ماسک و شرکتهای ال جی و سامسونگ هستند کار اینها به این صورت است که پیشبینی میکند که قرار است خودرو های برقی آرام آرام همهگیر شوند می آیند حاشیه سازی میکنند و جوری بازتاب می کنند که گویا تکنولوژی خودروهای برقی بسیار سخت و پیچیده است و کار کردن برای آن دشوار است همانطور که مرسدس بنز از رقابت در سیستم خودران خود با تسلا دست کشید بنابراین این میشود که سرمایه ها و پول ها و نیازها به سوی مافیا همانند ایلان ماسک و تسلا و ال جی و سامسونگ که باتری تولید میکنند سرازیر می شود باعث میشود که سرازیر شدن نیاز ها که به صورت عمدی است تمام بازار را در دست بگیرند و بر آن حکمرانی کنند دیگر فرقی ندارد که بروید بنتلی بخرید یا لکسوس بخرید یا رولز رویس همه این میشود خرواری از دم همه را یک طور می زنند دلیل اینکه به نظر شما گروه استلا نتیس به وجود آمد چیست �راستی SRT و فیات چه ربطی به هم دارند و خیلی از شرکتهای دیگر از استون. مارتین با مصرف بالای ۱۵ چطور میخوای پلتفرم برای این ماشین SRT و مازراتی و فیات و پژو و سیتروئن بدهید تمام این به دلیل وجود مافیا است چند وقت دیگر گروه اتلانتیس شکل گیری کامل گیرد تمام سرمایههای این گروه و گروههای دیگر به سمت تسلا سرازیر میشود که با ال جی و سامسونگ هم رقابت دارند ) مافیا )و همین طور می شود که بازار بزرگ مثل خودرو از نوع مزخرفی به نام برقی تماماً مافیا میافتد چطور کسی که ادعای اینکه خودروهای برقی تولید میکنند تا به مردم دنیا برای آلودگی کمتر کمک کند خودش ثروتمندترین فرد جهان است در کجای تاریخ شخصی وجود داشته که این همه ادعای خوبی و فکر اندیشی داشته باشد انقدر پول داشته باشد تمام افرادی که در تاریخ اثرگذار بوده و کارهای خیلی خوب انجام دادند تمام بیشتر آنها از قسمتهای پایین و ضعیف جامعه بودند وقتی یک شخص از قشر پایین و ضعیف جامعه باشد می توامیداند مشکل کجاست چیست از لامبورگینی نمیشود از لامبورگینی نمیشود کیفیت فیات را فهمید ولی از فیات میشود کیفیت لامبورگینی را فهمید اگر دقت کنید از مدل پایه تا مدل شلبی جی تی ۵۰۰ اشتراکات ظاهری فراوان دارند � جایی که میشود یک متستانگ پایه را را با تغییرات سپر و گلگیر به شلبی جی تی ۵۰۰ تبدیل کرد دارم ارزش gt 500 از برقی
هزار مرتبه بیشتر است که ولی باز هم خودش نشان میدهد که وقتی ماستانگ هم به همسان سازی طراحی دچار شده � این دوران خودروهای خوب به پایان رسید از لحظهای که سوپرا با موتور bmw بنتلی قرار است برقی شود رولزرویس برقی شود و اصالت از دست دهند زمان تولید ماشینهای خوب به پایان رسیده فقط این را بدان و به شما میگویم که صنعت خودروسازی در چند سال آینده به یک صنعت مافیای تبدیل شده و مافیا ی آن هستند آقای ایلان ماسک ال جی سامسونگ تسلا هواوی از شرکت های موبایلی که باتری تولید می کنند همه مافیا هستند واقعاً جای تاسف دارد که ارزش و شرف را به خاطر پول می فروشند
فرشاد
۲۴ دی ۱۳۹۹راجع به خط اخرتون با ارزش و شرف نمیشه حقوق کارگرا رو داد
Ahmedreza2002
۲۴ دی ۱۳۹۹لکسس خیز برداشته برا اولی
ولی تسلا داره میاد
امسال یا نهایتاً سال دیگه تسلا اوله
Ramin
۲۴ دی ۱۳۹۹??????
تسلا….
??????
تسلا عشقه….
یعنی عشق بود .
222 درصد رشد…. اونم تو کرونا….
?????
چی بگم دیگه…
به نظرم تسلا باید اول باشه. چون 222 درصد رشد داشته. ولی بقیه برند ها افت داشته
میزان فروش درسته. ولی میزان رشد هم مهمه.
یعنی اول تسلا
بعد وولو (1.8 درصد رشد )
بعد آلفا رومئو ( 1.6 درصد رشد)
بقیه هم افت داشتن…
ولی جنسیس رتبش آخره… ???
چی بگم ….
R@m!n
۲۴ دی ۱۳۹۹ماشالا لکسوس چه کرده البته کلا تو آمریکا لکسوس محبوبه. به نظرم آمار بی ام و با این سبک طراحی برعکس شه
سهند
۲۴ دی ۱۳۹۹چطور آمار فروش هر کدام از مدل های یک برند در کشور های مختلف را میتونیم پیدا کنیم؟
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۹سایت focus2move آمار فروش رو به تفکیک قاره، کشور، گروه خودروسازی، برند، سگمنت و مدل های مختلف ارائه میده.
سایت های دیگه مثل statistia، carsalebaseو goodcarbadcar هم هستن.
محمد رستمی نژاد
۲۴ دی ۱۳۹۹همان طور شخصی که وارد یک لامبورگینی می شود میتوانم کیفیت عالی آن را احساس کند ولی نمی تواند کیفیت خودروهای ضعیف را احساس کند چرا چون نیاز این شخص در این ماشین بر آورده شده است ولی در خودروی بیکیفیت برآورده نمی شود اما زمانی که وارد یک ماشین بی کیفیت میشود چون این خودرو کیفیت مورد نیاز ندارد نیازش برآورده نمیشود و به همین دلیل با عمق بیشتری می تواند کیفیت خودروی بالا را یا حتی متوسط را درک کند چگونه شخص پولداری مانند آقای ایلان ماسک میتواند یک خودروی خوب برای قشرهای پایین جامع بسازد و اگر هم بسازد خیلی خوب نیست درست است مهندس آن کار میکند ولی رهبر شرکت اوست تمام افراد موفق و تاثیر گذار خوب تاریخ از قشرهای ضعیف بودن چنین
شخصی میداند مشکل کجا است
شما اگر دقت کرده باشید به مدل های قدیمی تر فورد ماستانگ متوجه میشوید که هر کدام در طراحی حس خاص خود را دارند ولی اگر به مدل های جدید کنید میبینید که دچار همسان سازی طراحی شده البته من خود ماستنگ جدید را دوست دارم ولی خب به نظر من نسبت به مدل های قبلی عقب تر است بگذاریم وقتی چنین ماشینی به این همسان سازی طراحی دچار یعنی خودروهای خوب دیگر تولید نمی شود برقی یعنی مافیا مافیا یعنی تسلا و و شرکت های باطری سازی مرسدس که مادر خودش در خودروسازی جهان است از رقابت با سیستم های خودران تسلا دست کشید واقعا چه معنی دارد �یعنی این کهشخصی خودش لالایی بلد باشد و با شستشوی مغزی اینکه لالایی خواندن سخت است نمیتوانم لالائی
بخوانم با شست و شوی مغزی یا جو سازی
یادش رفت که اصلا خودش لالایی بلد است و رفت و لالایی او را یاد گرفت تا با لالائی او بخوابد
امیر
۲۴ دی ۱۳۹۹تسلا!!!!!!!
تکلیف جنسیس ک مثل همیشه مشخصه…
مرسدس و الفا چقد بد عمل کردن
پدر خودروسازی جهان
۲۴ دی ۱۳۹۹امیر جان یه جوری میگی مرسدس چقدر بد عمل کرده!!!!! که انگار با اختلاف پنجاه هزار تا نسبت به لکسوس تو رتبه سومه!
بابا کلا ۱۲۵ دستگاه کمتر فروخته که اصلا اختلافی به حساب نمیاد
فرشاد
۲۴ دی ۱۳۹۹اینفینیتی به ن ظرم برند ب شدت داغون و از مد افتاده ای هست طراحیش هم مال عهد بوقه برام جا سواله چطور جنسیس از اینم کمتر فروخته
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹بعضی محصولا اینفینیتی قدیمی هستن و باید هرچه سریع تر نسل جدیدشون معرفی بشه.
دلیل فروش بیشترش هم مربوط به کیفیت و استهلاک بهتر و همچنین اصالت طراحی هست.
ماشین
۲۴ دی ۱۳۹۹یه سوال از همه داشتم بهترین شاستی بلند بازار ایران کدام خودرو هست میشه همه با رتبه بندی بهم بگن ۵ باره این سوال رو مینویسم ولی کسی جواب نمیده فقط میخوام نظر همرو بدونم همین
MOHAMMAD.n.r
۲۴ دی ۱۳۹۹سوالتون ناقص هست.
در چه رنج قیمتی؟؟؟؟ زیر یک تومن، ۲،۳،۴،۵ تومن؟؟؟؟
اگر قیمت رو در نظر نگیریم لکسس lx570 و پورشه کاین(نظر شخصی)
Mazda3
۲۴ دی ۱۳۹۹بنز جی کلاس کادیلاک اسکالید فورد رپتور هامر اچ تو اینها شاسی بلند هستن که از هر نظری بالاترین وضعیت هستن قیمت و کلاس و کارایی و همه چی… بالاتر از اینها هم زیاد هست ولی دیگه تو ایران نیستن.
کراس اوور ها هم که شاسی بلند نیستن ولی پورشه کاین و رنجروور و بنز و چند مدل دیگه مثل اینها هستن تو کراس اوورها.
Elmiraj
۲۴ دی ۱۳۹۹امسال ۲۲۲ درصد افزایش….!!!
برای اول شدن کافیه سال آینده ۷۱ درصد رشد کنه تا فروشش از ۴۰۰ هزار دستگاه در آمریکا رد بشه . ( کە این افزایش برای تسلا یه شوخیه )
چون رقبا عمران سال آینده به فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی برسن .
بهزاد
۲۴ دی ۱۳۹۹بنده ریاضیم زیاد خوب نیست اما وقتی حساب میکنم اعداد رشد درست در نمیاد؛
فروش سال 2019 تسلا 195 هزار دستگاه بوده
فروش 2020 هم 235 هزار
افزایش 40 هزار عددی میشه 222 درصد؟
امیر دهقان
۲۴ دی ۱۳۹۹سلام
بله حق با شما است
سایت منبع، رشد تسلا رو اشباه زده بود، عدد صحیح 22.2 درصد هست
Ali
۲۴ دی ۱۳۹۹بین اینا لکسوس رو ترجیح میدم مدل ES
چون قابلیت اطمینان خوبی هم دارن
SS
۲۴ دی ۱۳۹۹به شخصه با اینکه طرفدار آلمانی ها هستم اما اگر بخوام صفر بخرم قطعا لکسوس رو انتخاب میکنم که راحت ده سال کار میکنه
احتمالا لیزینگ هم جزو این آمار هست چون معمولا آمریکا ماشین های آلمانی رو لیز میکنن و میدونن بعد 4 سال ارزش نگهداری نداره
=======
جنسیس آمار فروش ضعیفی داشته اما باید این رو در نظر گرفت که شاسی بلندهای این برند تازه وارد بازار شدن و این آمار در واقع برای سدان ها هست که افت فروش اونها با توجه به حذف شدن تدریجی سدان ها از بازار آمریکا طبیعی هست ولی قطعا کار راحتی رو در برابر غولهای آلمانی و ژاپنی نخواهد داشت.
میثم
۲۴ دی ۱۳۹۹من عاشق لکسوسم
sina
۲۴ دی ۱۳۹۹طراحی تکنولوژی و پرفورمنس سه تا برگ برنده المان ها بود همیشه که فقط اخریش مونده الان
تا دو سه سال دیگه لکسس اول میشه و اول هم میمونه حالا حالاها
MASIHA
۲۴ دی ۱۳۹۹سه تای اول??
bmw
lexus
mercedes