ابتدا چند تصویر از نمایشگاه دیترویت ۲۵ سال پیش را مرور کنیم: داتسونهایی که بر روی فرش قرمز پارک شده بودند، سرمای طاقت فرسا که شهر را فرا گرفته بود و انگار خورشید این منطقه از کره زمین را فراموش کرده بود. در همین حال، نمایشگاه بینالمللی سال ۱۹۸۹ مصادف با معرفی لکسس و اینفینیتی به عنوان برندهای تخصصی تویوتا و نیسان برای خودروهای لوکس در بازار بود. این برندهای جدید در کنار برند آکورای هوندا که در سال ۱۹۸۶ ارائه شد، میتوانستند شعله خودروهای لوکس آلمانی را خاموش کنند. امّا این حرفها مربوط به ۲۵ سال پیش است و همیشه برنامهها مطابق میل همه پیش نمیرود.
وقتی جدول فروش سال ۲۰۱۳ را مرور کنیم، خواهیم دید که پرفروشترین برند لوکس در ایالات متحده در سال گذشته، مرسدسبنز بود که اندکی بیشتر از ب ام و و در حدود ۳۳۴ هزار دستگاه فروش داشته است. این در حالی است که برند لوکس پرقدرت تویوتا که با مدل LS400، خواب را از خودروهای لوکس آلمانی ربوده، در مکان سوم جای گرفته است. لکسس در مجموع در امریکا، حدود ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. آکورا نیز عملکردی تقریباً به اندازه آئودی داشته و میزان فروش این برند در حدود ۱۶۵ هزار دستگاه بوده است. برند اینفینیتی را نیز از یاد نبریم که در کنار لینکلن و ولوو، تنها برندهای لوکسی بودند که فروششان نسبت به سال ۲۰۱۲ افت داشته است. تعداد خودروهای فروخته شده اینفینیتی در سال ۲۰۱۳، ۱۱۶۴۵۵ دستگاه بوده است. هر کدام از برندهای لوکس ژاپنی مشکلات خاص خود را دارند. به عنوان مثال، فروش لکسسهای بزرگ، بیشتر بر دو سری مدلهای ES سدان و RX کراساور استوار است. این دو مدل در سالهای گذشته، ستونهای چپ و راست لکسس بودهاند و در سال ۲۰۱۳ نیز ۶۴ درصد فروش محصولات لکسس را به خود اختصاص دادهاند. بنابراین در هر نمایشگاهی که باشد، مدلهای ES و RX پایههای اصلی برند لکسس هستند و بنابراین تنها میتوانند سلیقههای محدودی از بازار خودرو را راضی نگه دارند.
برخلاف مرسدسبنز که در یک مدل، هم میتواند هزینههای تمام شده را کنترل کند و هم AMGهای قدرتمند داشته باشد، لکسس مدلهای پایه خود را سال به سال به همان شیوه همیشگی عرضه میکند. شاید آخرین تلاش لکسس برای تغییر در این شیوه، استفاده از مدل IS دیفرانسیل عقب و تریم F-sport آن باشد که شاید برای این کار، اندکی دیر شده باشد. درنظر بگیرید که سال گذشته، ب ام و سری ۳ از مجموع لکسسهای IS و ES بیشتر فروخته است. اینفینیتی به عنوان برند لوکس محصولات نیسان، شرایط خوبی نداشته است. مدلهایی مانند G35/G37 نیز نتوانستند خود را حفظ کنند. آخرین حربهای که «جان دو نیسچن» از اینفینیتی به کار برده، روشی است که از آئودی در سال ۲۰۱۲ گرفته شده است. همانند رابطه ساختاری فولکسواگن-آئودی، اینفینیتی نیز قرار است که ساختار مستقلتری پیدا کند. اولین نشانهها به این صورت نمایان شدهاند: رؤسای اینفینیتی از ژاپن خارج شده و در هنگکنگ مستقر شدهاند و تمام مدلها به حرف Q تغییر نام دادهاند؛ حرفی که چندان جذاب نیست و معنی خاصی نمیدهد. بر این اساس، مدلی که بیش از همه میتوانست رقابتی جدّی با آلمانیها داشته باشد، یعنی G37، به Q50 تغییر نام داده است و این موضوع میتواند در این رقابت اختلال وارد کند. ولی در عین حال، برنامه نجات اینفینیتی روزهای اولیه خود را میگذراند و باید منتظر نتایج آن در آینده بود. آکورا نیز تبدیل به بزرگترین دشمن خودش شده است. ستاره خط تولید آکورا، TL، توانست با ورود خود به بازار، بسیاری از مشتریان را به سمت خود بکشاند. ولی طراحان آکورا، انگار که داروهای روانگردان مصرف کرده باشند! طراحی مدرن قبلی را با طرحهای گانگستری ترکیب کردند و به این خودرویی که عملکرد فوقالعادهای داشت و بسیار جوانپسند بود، با دست خود آکورا به زمین خورد. امروز، آکورا بار کراساورهای MDX و RDX را به دوش میکشد و تنها چیزی که در خط تولید بر جای مانده، سه گانه سدانهای آکورا هستند.
در همین حال، آلمانیها پیشرفت خود را داشتهاند. در واقع، رقیبی که در گوشهای کمین گرفته باشد، از همه چیز خطرناکتر است. برخلاف برندهای لوکس ژاپنی و برند نیمهمستقل لوکس آئودی، مرسدسبنز و ب ام و شاخهای تجاری از کمپانی اصلی نیستند. اگر این خودروها شکست بخورند، هیچ شرکت مادری بالای سرشان نیست که آنها از روی زمین جمع کند. اگر کلاس C و سری ۳ به فروش نرسند، افراد شاغل در کارخانهها و استودیوهای طراحی، نمیتوانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. در مونیخ و اشتوتگارت، جنگ بر سر هزینههای بیشتر و سود بهتر است؛ به عبارت جنگ برای بقا و ادامه زندگی است. خودروسازان آلمانی یک مزیّت بسیار بزرگ دارند و آن، میراث خوشنامی است. به این معنا که بخش بزرگی از بازار همیشه پذیرای ورود آنان است. البته دفاع از این خوشنامی، چندان کمهزینه نیست. ب ام و، تعداد خودروهای خط تولیدش را به ۱۱ مدل افزایش داده است که در این بین، مینی جزو این تعداد نیست و بسیاری از مدلهای دیگر نیز در راهاند. مرسدس بیش از ۱۲ خودرو در امریکا تولید میکند؛ مدلهایی که از کلاس CLA تا S و Sprinter را شامل میشوند. در همین حال، لکسس ۱۱، اینیفینیتی ۸ و آکورا ۹ خط تولید را در امریکا دارند. مهندسان آلمانی به شدت به دنبال پر کردن حفرههای خالی بازار بودهاند. به علاوه، بعد از ۲۵ سال، شرایط نشان داده که خودروسازان آلمانی با قدمت و اصالت بیشتر باز هم میتوانند خریداران بیشتری را به سمت خودروهای لوکسشان جلب کنند. شما فکر می کنید در چند سال آینده روند بازار خودروهای لوکس به کدامین سمت کشیده می شود: خودروهای ژاپنی یا آلمانی؟ [polldaddy poll=8005749]
سادگی،رعایت اصول طراحی،آینده نگری،دوری از طرح های رادیکال،حفظ هویت خودرو توی چندین و چند سال و… فاکتورهایی هستن که باعث موفقیت میشن.تصور پورشه بدون 911،تصور BMW بدون جلوپنجره ی کلیوی شکل،تصور بنز بدون ستاره ی سه پر و تصور ائودی بدون اون جلوپنجره و چراغ ها غیرممکن هست.بیشتز از 50ساله که مردم دنیا دارن با این خودروها زندگی میکنن. ارادت
کاری به این که چقدر می فروشن ندارم ولی این سرعت گرفتن افزایش تنوع محصولات در 5 سال اخیر به خصوص تو خودروسازهای آلمانی نگران کننده س. همون طور که می دونید کیفیت وکمیت توی یک ظرف جمع نمی شن یا بهتره بگیم همزمان افزایش پیدا نمی کنند. البته خودروسازای قدیمی تقصیر ندارن.به هر حال باید با چینی رقابت کنند که کیفیت براش در پس فاکتور میزان تولید قرار داره.
سورنا جان بزرگ تریناشون رولز رویس و بنتلی هستن که زیر گروه خودرو ساز های آلمانین، ولی در کل باید میذاشتن، از اون طرف ایتالیا هم یه چیزایی داره ولی نمیدونم چرا نذاشتن؟!
@.F شاید بخاطر تنوع پایین لوکس انگلیسیه که اسمشو نیاورده مهم نیست برام کدوم اول بشن چون همشونو دوست دارم و پیشرفتشون به معنی رفاه بیشتر و لذت مصرف کنندست فقط امیدوارم دیگه بحران اقتصادی بوجود نیاد تا هر روز شاهد ماشینای جدیذ باشیم و شاهد رقابت نفس گیر
@.F محمد عزیز فقط طراحی؟!؟!؟!،!،!؟!؟؟؟ از رنجرور تا حالا تونستی اشکال بگیری؟ بهترین افرود رو بدون شک رنجرور(لندرور) داره و تو طراحیه موتور پیشرفت بسزایی داشتن و گیربکس استون مارتین وانتیج اس یعنی فقط طراحیش خوبه؟؟!؟!! رولزرویس یا بنتلی یا جگوار f type چطور؟؟؟؟؟؟ و ختم کلامم مکلارن P1 هستش بقیه دوستان نظر بدید که نظرتون در مورد اینا چیه؟
@.F به قطعیت المانها بشدت صنعت پیشرفته ای دارن بخاطر نظم و هزینه بسیار در تحقیقاته وده ها پارامتر دیگه در بدترین وضعیت اقتصادی بنز 2 میلیارد یورو هزینه تحقیقاتش کرد تا نشون بده بله اریایی یعنی چی درود بر روح هیتلر که صنعت دنیا مدیونشه
به نظر من رنج روور از ایوک گرفته تا اسپرت اثر هنری هستن طراحی داخلی محصولات لندروور به معنای واقعی بی همتاست مخصوصا اهرم دایره ای شکل حالت گیرباکس، در مورد پی وان هم یک انقلاب در سوپر اسپرت های دوستدار محیط زیسته
زونداجان دوستان ممکنه مخالفت کنن چون شاید کمتر مطلع باشن اما باید بدونن اگه خودروسازای آلمان پیشرفت زیاد و مداومی دارن بخاطر سیاستهای 15سال گذشته کشور آلمان بوده که از دوره گرهاردشرودر شروع شد و خانم آنگلا مرکل هم ادامه ش داد.. دوستان اگه یادشون بیاد اوایل سال2000 مشکلات متعددی دامنگیر خودروسازان آلمانی بود زیگما حرف درستی میزنه گردش مالی موضوع بسیار مهمیه و بدون تامین مالی نمیشه هیچکاری تو حوزه تجارت و تولید در کلاس جهانی انجام داد بااین تفاسیر میتونیم بگیم اگرچه مهندسی آلمانها بسیار مشهوره اما واقعا تکنولوژی در اروپای غربی و بطورکلی غرب سطحی فراگیر داره و همه کشورها کمابیش در یک سطح هستن برای مثال اگه مرسدس بنز در سیستم تعلیق و ایمنی خودروهای به نای داره استون مارتین و جگوار با ساخت شاسی های فضایی بااستفاده از جوش فضایی و سستم اکسترود انقلابی در مقاومت پیچشی بدنه بوجود آوردند مرسدس بنز اما تامین مالی و سیاستگذاری صحیحی داشت و از ریسک نهراسید اما جگوار ترسید و ورشکست شد
من خودم خیلی ماشینای آلمانی رو دوست دارم.مخصوصا مرسدس و پورشه. زیرا هم اصالت دارند و هم کیفیت! ولی حیف که واردات آن ها به خاطر قیمت سرسام آوری که بخاطر گمرگ و غیره پیدا میکنند بسیار کم است. آز آنجایی که ایرانی لایق بهترین هاست آرزو دارم تا روزی هرکسی در میهنم بتواند سوار بر هر ماشینی که آرزویش را دارد بشود!!!
وقتی که لکسوس 11 سال اول بود چرا چیزی نمیگفتید؟؟؟؟؟؟وقتی که LS توی جی دی پاور اشک S کلاس رو در اورد چی؟؟؟؟؟؟ وقتی که پرفروش ترین سدان های سایز متوسط امریکا برای 12 سال پیاپی ژاپنی بودند چی؟؟؟؟؟؟ وقتی پرفروش ترین خودروی جهان ژاپنی هست چی؟؟؟؟ وقتی سبز ترین و ارزشمند ترین برند دنیا ژاپنیه چی؟؟؟؟؟؟ وقتی که لکسوس برای سال های متوالی تو کیفیت اول بود چی؟؟؟؟ وقتی که لکسوس با تولید هر سوپر کار LFA هزاران دلار ضرر میکرد چی؟؟؟؟وقتی که لکسوس از لحاظ مالی تو 10 تا شرکت اول جهان قرار داره ، باز هم بگم؟؟؟؟؟ کدوم شکست باو ؟؟؟؟ فروشش یکم افت کرده که با اومدن NX و نسل جدید LS و RX دوباره میاد به صدر
ولی خوب آلمانیا بیشتر تمرکزشون روی لوکس هاست برای همین رقابت باهاشون سخته
نکته اول اینکه مطلب بالا فقط یک مقاله هست که متاسفانه ماخذ اون درج نشده و شاید خیلی از دیدگاههای شخصی در تحریر اون دخیل بوده.البته به هیچ وجه بنده نمیخوام اصل مطلب رو زیر سوال ببرم ولی کاش پدال منبع این مطلب هم مینوشت. نکته دوم اینکه بنظر این بنده حقیر وقتی شما 3 خودرو لوکس لکسوس ls460 و بنز s500 و BMW 760li به عنوان سه شاخص برتر این 3 کمپانیها مقایسه میکنید کاملا مسئله شخصی و سلیقه ای هست.البته نمیشه کتمان مرد که المانها ذاتا خودروهای لوکس و پرتوان در هرکلاس البته با قیمت بالا میسازن.در حال حاضر بنز و بی ام دبلیو و پورشه فقط خودروهای لوکس و گران میسازن و در این زمینه ادعا برتری دارن و برتر هم هستند.اما تویوتا ذاتا شرکتی هست که خودروهای با کیفیت و ارزانتر نسبت به برندهای المانی میسازه و شاخه لوکس خودشو لکسوسس قرار داده.تویوتا قشر متوسط جهان رو هدف گرفته و المانها قشر خاص و کم جمعیت مرفه جهان.حکایت نیسان و برند لوکسش اینفینیتی هم همینه. نکته سوم اینکه همونطور که ساختن خودروی لوکس برای المانها راحتتر هست و تخصص دارن ساختن خودروهای ارزانتر و باکیفیت مشابه و بعضا برتر تخصص ژاپنی هاست.البته فولکس واگن ویژگیهای تویوتا رو داره و بازار هدفش همون بازار متوسط به پایین تویوتاست. نکته چهارم اینکه از اونجا که قشر متوسط و متوسط به پایین چهان 70% جمعیت جهان تشکیل میدن و دقیقا در بازار هدف تویوتا قرار دارند باعث فروش بالای اتومبیلهای شرکتهای تویوتا و فولکس و هیوندای میشن. نکته پنجم اینکه تویوتا و نیسان کلا برندهایی هستند که خودرو ارزانتر میسازند و نیم نگاهی به بازار لوکس دنیا دارند ولی بنز و بی ام دبلیو صرفا لوکس سازند.حتی کلاس c بنز یا bmw سری 3 هم نسبت به کرولا که درون یک کلاس هستند لوکس محسوب میشن و البته خیلی گرانتر. نکته ششم اینکه همونقدر که ساخت خودروی لوکس با انجین پیشرفته و گیربکس کارامد نیازمند تکنولوژی و هنر هست ساخت خودروی ارزانتر و با کیفیت مناسب و استهلاک پایین نیز نیازمند تکنولوژی و هنر هست. نکته اخر اینکه ماشینهایی مثل مازراتی و استون مارتین و بنتلی و بنز و پورشه و….مورد تحسین هر بیننده ای قرار میگیرن و دلربا هستند ولی اون چیزی که مورد تحسین بنده و قشر وسیعی از جمعیت ایران و جهان و کلا همون قشر ضعیف تمام جوامع واقع میشه همون خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت هستش که طعم یک رانندگی دلچسب و ایمن رو با حداقل هزینه به ما ارائه میده.کاری که شرکت معظم تویوتا به نحو احسن انجام داده.البته بگذریم که بدلیل سیاستهای تماما غلط فعلی خودروهای ارزان هم برای جامعه ایرانی لوکس حساب میشن.
اول از همه چی میخام از پدال بخاطر داشتن چنین نویسنده خوبی تشکر کنم..انیس حسینی عزیز متن بسیار خوبی آماده کرده و با معجونی از اطلاعات به اندازه و به موقع و یک سیر داستانی مارو در نوشته ش سهیم کرده…بهتون بابت این نوشته تبریک میگم.. جدا ما بچه های حاضر در پدال متاسفانه به متن توجه نمیکنیم و فقط دعوای حیدری نعمتی راه میندازیم ک این خوب نیست..ما نمیتونیم سوای از متن قضاوت کنیم ببینید نویسنده چقد خوب تونسته درمیان انبوه طرفداریها و علایق راه خودش پیدا کنه و منظورشو از این مطلب برسونه
مشکل اصلی در این میان،فقط و فقط پول است. آنچه باعث میشود یک برند موفق باشد یا شکست بخورد،” در بازار رو به رشد کنونی” فقط سرمایه هر شرکت و قدرت سرمایه گذاری آن شرکت است. با پول میتوان متخصص خرید، تجهیزات بدست آورد، خط تولید اضافه کرد و روی هر ماشین پول بیشتری خرج کرد تا بتواند بهترین باشد. با پول میتوان تحقیق و توسعه را ادامه داد تا علاوه بر بدست آوردن تکنولوژی پیشرو نسبت به رقبا، بتوان تمامی این هزینه ها را به بهترین شکل کنترل کرد و سود آوری بیشتری داشت. با پول میتوان “تبلیغ” کرد .(تبلیغ خودش میتواند دنیایی را زیر و رو کند) حال سخن من خطاب به نویسنده این است که:”اینها چه ربطی می توانند به ملیت داشته باشد که شما اینها را به ملیت و کشور سازنده ربط دادید!؟” باری …. اگر تویوتا لکسس را از نظر مالی تقویت کند و مدل هایی با انجین های high performance و اسپرت تر و مسابقه ای تر بتواند با این پول بسازد، بقش اعظمی از راه را پیموده. آکورا هم که فکر نکنم در نظر کسی خودروی لوکس حساب شود. از نظر من آکورا به مانند بیوک کنونی، نیمه لوکس حساب میشود (البته خودرو های لوکس هم در میان تولیدات این شرکت ها دیده میشود ولی در کل نیم لوکس هستند!) اینفینیتی مشکل اصلیش باز همین سرمایه و پول است که کم دارد. باید محصولاتش را توسعه دهد و بازارش را بهتر بشناسد و بیشتر خرج کند. ب ام و مشکل مالی ندارد و به راحتی خودرو جدید به ناوگانش اضافه میکند و روی طرح هایش کار میکند و تبلیغ میکند و …. و باید هم موفق باشد و حق است. بنز هم به مانند ب ام و. بحث آئودی فرق میکند. آئودی سرمایه جندانی از محصولات قبلی اش بدست نیاورد طی این 20 سال و رشد فروش و موفقیت در بازار و موفقیت در طراحی خودرو را به خاطر سرمایه عظیم فولکس بدست آورد. و این باعث شد آئودی امروز به جمع خودروسازان پر سرمایه بپیوندد و امروز ، روز به روز پیشرفت کند(از هر نظری) حال میماند چند خودرو ساز لوکس ساز دیگر که میخواهم برایت داستانش را بگویم…. :) بیوک که وقتی جی ام ورشکست شد، قرار بود کنار گذاشته بشه. ولی با توجه به پول عظیمی که جی ام صرف توسعه و از ورشکستگی بیرون آوردن اپل کرد، قرار شد این برند کنار گذاشته نشود و محصولات نیمه لوکس تولید کند (هم چنین یکی دو محصول هم با تفاوت اندک با برادرانش، شورلت و جی ام سی، تولید کند) این کار را جی ام کرد تا بخشی از آن هزینه صرف اپل شده، جبران شود. پس بیوک را نمی توان در این بخش بندی ، به حساب آورد چرا که “فرزند نا مشروع” ااست! کادیلاک…. کادیلاک برند رو به رشدی هست . جی ام پول فراوان خرجش کرده و میکند و احتمالا تا 10 سال آینده به جمع لوکس ساز های اصلی بازار امریکا بر میگردد. توسعه خودرو های دیف عقب از مهم ترین عوامل موفقیت کادیلاک در آینده خواهد بود. همجنین مدل LTS(یا یه هم چین چیزی ) که قرار است برای رقابت با اس کلاس و سری 7 و….ساخته شود، در آینده این شرکت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.(البته این مدل هنوز در حال تست و توسعه میباشد) کادیلاک از نظر خودرو های اسپرت و مسابقه ای مشکلی ندارد. چرا که جی ام لیست بلند بالایی از انجین های اسپرت و قدرتمند در خزانه اش دارد که میتواند برای کادیلاک نیز استفاده کند. باری….. لینکلن…. این برند دچار همان بیماری همه گیر است! پول ندارد ! البته با توجه به رشد سریع فورد، این برند نیز در آینده بسیار میتواند پیشرفت کند. mkz و mkc شروع کار این برند برای بازگشتن به بازار است. جگوار هم که دارد روی خودرو هایش بسیار کار میکند. ولی با توجه به کوجک بودن این برند و صاحبش، نباید انتظارات فراوانی داشته باشیم ازشون…. رویس و بنتلی و …. هم که مربوط به کار ما نیست آقایون…. :D
باید اضافه کنم بیوک الان بغیر از دو محصول خودش، بقیه محصولاتش همان خودرو های اپل هستند که کمی لوکس تر شده اند. علت اینکار را هم برایتان در بالا گفتم. برند دیگه ای هم به ذهنم نرسسید تا توضیح بدم.
چی میگی شما واسه خودت داستان می نویسی ! کی گفته آئودی فقط به خاطر سرمایه حمایت فولکس بوده که به اینجا رسیده! انقدر قصه ننویس خواهشا، همچین می نویسه انگار متخصص ماشینِ
دقیقا،و از اونجا که،از لحاظ سود دهی و در آمد،تقریباً(تقریباً) هیچ شرکتی در دنیا توان رقابت با تویوتا،و کلا خودرو سازان جنوب شرق آسیا(به علت ارزش کم واحد پولشون) رو نداره،خودرو سازان آلمانی کار سختی پیش رو دارن
نه اونجورام نیست عزیزم… سیاستهای اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا اتفاقا یکی از مشکلات اساسی شرکت های خودروسازی این منطقه س..افزایش ارزش پول ملی این کشورها در برابر دلار به دلیل رشدبالای اقتصادی کره و چین (درمورد ژاپن سالهاست نرخ برابری ین و دلار بطور مصنوعی پایین نگه داشته شده که عواقب بدی برای اقتصاد ژاپن داشته) و سختی های کار در حوزه اقتصادبین الملل باعث میشه تا دردسر این شرکتهابه نسبت خودروسازان آمریکا و اروپا بیشترباشه
بچه ها خاوری استاد علوم اقتصادی دانشگاه هست. واقعا اطلاعاتش در مورد مساءل اقتصادی بالاست. ایشون مثل استاد بنده هستند. خاوری جان هر ساعتی میدونی ، اعلام کن عزیز تو یاهو.
سهند جان شرکت بنز و ب ام و را نمیتوان با تویوتا و حتی با
ائودی و کادیلاک و …. مقایسه کرد .
یک جمله ایی که اقا مسعود نوشت ، و من این جمله را در هیچ نشریه
ایی حتی مجله ی ماشین با اون عظمتش ، نخوانده بودم همین است :
((( . برخلاف برندهای لوکس ژاپنی و برند نیمهمستقل لوکس آئودی، مرسدسبنز و ب ام و شاخهای تجاری از کمپانی اصلی نیستند. اگر این خودروها شکست بخورند، هیچ شرکت مادری بالای سرشان نیست که آنها از روی زمین جمع کند. اگر کلاس C و سری ۳ به فروش نرسند، افراد شاغل در کارخانهها و استودیوهای طراحی، نمیتوانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. در مونیخ و اشتوتگارت، جنگ بر سر هزینههای بیشتر و سود بهتر است؛ به عبارت جنگ برای بقا و ادامه زندگی است. )))
واقعا از هیچ کجا حمایت مالی نمیشوند .
شما باید خودروهای معمولی ژاپن رو با فولکس واگن و جنرال
موتورز مقایسه کنی . این درسته و عادلانه است .
از لحاظ سود دهی هم فولکس واگن بیشترین سود را دارد . .
واقعا مقاله ی جذابی بود.افرین به پدال.من شکی ندارم که رقابت از این هم شدیدتر خواهد شد و خودروهای ژاپنی هم هیچوقت پا پس نخواهند کشید.هر چی این رقابت شدیدتر بشه،کیفیت و کارایی بالا میره و مصرف کننده و ایضا تولید کننده سود میبرن. اون BMW سری 3 گرن توریسمو رو خیلی پسندیدم.انشالله موقعیتش پیش بیاد سوارش بشیم.
واقعا جفتشون عالین ولی توی لوکسا امار لکسوسو بهتر نشون داده راستی این جمله “طراحان آکورا، انگار که داروهای روانگردان مصرف کرده باشند! ” خیلی حال کردم جالب بود
@.F Tv فقط سامسونگ یه نگاه تو امار جهانی بندازی خواهی دید چندین سال بهترین بوده و تحقیقات و سرمایه گذاری زیادی کرده البته با شراکت سونی و پاناسونیک هم باز سامسونگ پیشه
بعد از خوندن این مقاله برای اولین بار واسه مرسدس و ب ام و نگران شدم!! البته فک نکنم اوضاع براشون بد باشه بهرحال آلمانی ان و این یعنی 50درصد جلوتر بودن از رقبا
کلا ماشین های المانی اخرین دغدغشون قیمت ماشین هست واسه همین بسادگی میتونن توی کیفیت مانور بدن.تاحالا شنیدید ماشین های المانی کیفیت پلاستیک بکار رفته تو داشبوردشون متوسط باشه؟(البته جز وولکس واگن).اما ماشین های ژاپنی لوکس مثل لکسوس و اینفینتی رو بیشتر به عنوان ماشین های اسپرت لوکس میشناسن.کادیلاک ATS هم که رقیب سرسخت بی ام و سری 3 هست با اسپرت بودن خودش رو معرفی کرد چون بازار میدونه اسم لوکس در بازار خودرو با برندهای المانی ترکیب شده
زوندا،شرمنده ی اخلاق ورزشیت شدن داداش. صادق فوتباله دیگه! یکی میبره یکی میبازه! همیشه که یه تیم نمیبره. :) ;)بازم تبریک ویژه به رئالی ها به ویژه “زوندا جان” که با اون کامنتش “صادق و شاهین عزیز اگه شما از باختن مادرید خوشحال میشید امیدوارم ببازه خوشحالی دوستام برام از همه چی مهم تره” منو شرمنده ی خودش کرد.زوندا جان،بصورت ویژه ارادتمندتم داداش.
با سلام خدمت دوستان من دقیقا یادمه سالی که لکسوس وارد بازر شد و به عنوان بنز ژاپنی معروف شد و چه قدر موی دماغ آلمانیها به خصوصو مرسدس بنز بود حتی در مقاله قدیمی مجله ماشین که فرهاد کاشانی نوشته بود با عنوان بنز بهتر است یا لکسوس در اون مقاله لکوسوس برنده شده بود گرچه که بعد از اون مقاله در شماره بعدی سیل اعتراضها به مجله ماشین وارد شد وخیلی ها از خجالت آقای کاشانی درآمدند . ولی به نظرم عمده ضعف ژاپنی ها و به خصوص لکسوس کپی برداری اونها از محصولات روز آلمانها به خصوص بنز و ب او و است شما لکسوس نسل اول رو از بقل نگاه می کنید و یا از جلو شبیه مرسدس هستش واینکه ناگفته نماند لکسوس با اون کیفیت بالا قیمت پایینی داشت و این معما بود واسه آلمانها حتی گفته می شد یک لکسوسو رو بردند و تکه تکه کردند تا جادوی اون پیدا کنند ولی نتونسته بودند بعد از اون زمان قیمت گذاری کل ماشینها عوض شد و اصول قیمت گزاری نغییر کرد . ولی به نظرم پاشنه آشیل اینها با اینکه کیفیت بالایی داشتند کپی برداری از محصولات آلمانیها بود که این به یه نقطه قوت در محصولات آلمانیهیا تبدیل شده و در اصل اونها با طرحهای ماندگار و اعتبار و پشتوانه خوب تونستند این بحران رو پشت سر بزارند واقعا بی اغراق بگم توی کشورهای دنیا آلمانها در صنعت اتومبیل و ما بقی صنایع حرف اول رو می زندد و این اعتبار اونها با کپی برداری حاصل نشده بلکه با پشتکار و المان های ماندگار حاصل شده و این بسیار با ارزشه چون در کنار اینها شما کیفیت و کارایی بالا رو هم اضافه کنید به قول مجله ماشین در مورد بنز اس 600 پولمن نوشته بود مرسدس بنز آینده رو ز گذشته شروع کرده بود و این به نظرم راز کار اونهاست تحقیقات وسیع برای طراحی تحقیقات وسیع برای ارائه سیستم های بی نقص واین هزینه های میلیاردی که شاید شرکتهای دنیا نصف اونو هم هزینه نمی کنند باعث ماندگاری و پایداری آلمانها شده
دانشجو مملکت
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من ماشین ژاپنی خیلی دوست دارم ولی نبه اندازه ماشین المانی به نظر من ماشین های المانی یه سادیگی درون چهرهشان هست که ادم جذب می کنی
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سادگی،رعایت اصول طراحی،آینده نگری،دوری از طرح های رادیکال،حفظ هویت خودرو توی چندین و چند سال و… فاکتورهایی هستن که باعث موفقیت میشن.تصور پورشه بدون 911،تصور BMW بدون جلوپنجره ی کلیوی شکل،تصور بنز بدون ستاره ی سه پر و تصور ائودی بدون اون جلوپنجره و چراغ ها غیرممکن هست.بیشتز از 50ساله که مردم دنیا دارن با این خودروها زندگی میکنن.
ارادت
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا شاهین، الان شما یه نگا به E46 بنداز، صد سال دیگه هم که بهش نگاه کنی همون جذابیت قبلی رو داره.
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳و این اعجاز BMW است.
میلاد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کاری به این که چقدر می فروشن ندارم ولی این سرعت گرفتن افزایش تنوع محصولات در 5 سال اخیر به خصوص تو خودروسازهای آلمانی نگران کننده س.
همون طور که می دونید کیفیت وکمیت توی یک ظرف جمع نمی شن یا بهتره بگیم همزمان افزایش پیدا نمی کنند.
البته خودروسازای قدیمی تقصیر ندارن.به هر حال باید با چینی رقابت کنند که کیفیت براش در پس فاکتور میزان تولید قرار داره.
sorena330
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی خودرو سازهای لوکس بریتانیایی ارزش اضافه کردن ی گزینه رو نداشتن؟
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سورنا جان بزرگ تریناشون رولز رویس و بنتلی هستن که زیر گروه خودرو ساز های آلمانین، ولی در کل باید میذاشتن، از اون طرف ایتالیا هم یه چیزایی داره ولی نمیدونم چرا نذاشتن؟!
شاید کلا مقایسه فقط بین آلمان و ژاپن بوده؟!
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
رنجرور رو فراموش کردی
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بله بله بله، شما درست میگی زواندا جان، فراموش کردم، که شما کامل کردی.
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
شاید بخاطر تنوع پایین لوکس انگلیسیه
که اسمشو نیاورده
مهم نیست برام کدوم اول بشن
چون همشونو دوست دارم و پیشرفتشون به معنی
رفاه بیشتر و لذت مصرف کنندست
فقط
امیدوارم دیگه بحران اقتصادی بوجود نیاد تا هر روز شاهد ماشینای جدیذ باشیم
و
شاهد رقابت نفس گیر
mohammad8743
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳تا حدی حرفتو قبول دارم ماشینای انگلیسی حداقل حداقل از نظر طراحی در بالا ترین سطح هستند ولی باید قبول کرد که نمی تونند بازارو بگیرند
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
محمد عزیز
فقط طراحی؟!؟!؟!،!،!؟!؟؟؟
از رنجرور تا حالا تونستی اشکال بگیری؟
بهترین افرود رو بدون شک رنجرور(لندرور) داره
و تو طراحیه موتور پیشرفت بسزایی داشتن و گیربکس
استون مارتین وانتیج اس
یعنی فقط طراحیش خوبه؟؟!؟!!
رولزرویس یا بنتلی یا جگوار f type
چطور؟؟؟؟؟؟
و ختم کلامم مکلارن P1 هستش
بقیه دوستان نظر بدید که نظرتون در مورد اینا چیه؟
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
به قطعیت المانها
بشدت صنعت پیشرفته ای دارن
بخاطر نظم و هزینه بسیار در تحقیقاته
وده ها پارامتر دیگه
در بدترین وضعیت اقتصادی بنز 2 میلیارد یورو هزینه تحقیقاتش کرد تا نشون بده
بله اریایی یعنی چی
درود بر روح هیتلر که صنعت دنیا مدیونشه
sorena330
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من رنج روور از ایوک گرفته تا اسپرت اثر هنری هستن طراحی داخلی محصولات لندروور به معنای واقعی بی همتاست مخصوصا اهرم دایره ای شکل حالت گیرباکس،
در مورد پی وان هم یک انقلاب در سوپر اسپرت های دوستدار محیط زیسته
خاوری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زونداجان دوستان ممکنه مخالفت کنن چون شاید کمتر مطلع باشن اما باید بدونن اگه خودروسازای آلمان پیشرفت زیاد و مداومی دارن بخاطر سیاستهای 15سال گذشته کشور آلمان بوده که از دوره گرهاردشرودر شروع شد و خانم آنگلا مرکل هم ادامه ش داد..
دوستان اگه یادشون بیاد اوایل سال2000 مشکلات متعددی دامنگیر خودروسازان آلمانی بود
زیگما حرف درستی میزنه گردش مالی موضوع بسیار مهمیه و بدون تامین مالی نمیشه هیچکاری تو حوزه تجارت و تولید در کلاس جهانی انجام داد
بااین تفاسیر میتونیم بگیم اگرچه مهندسی آلمانها بسیار مشهوره اما واقعا تکنولوژی در اروپای غربی و بطورکلی غرب سطحی فراگیر داره و همه کشورها کمابیش در یک سطح هستن
برای مثال اگه مرسدس بنز در سیستم تعلیق و ایمنی خودروهای به نای داره استون مارتین و جگوار با ساخت شاسی های فضایی بااستفاده از جوش فضایی و سستم اکسترود انقلابی در مقاومت پیچشی بدنه بوجود آوردند
مرسدس بنز اما تامین مالی و سیاستگذاری صحیحی داشت و از ریسک نهراسید اما جگوار ترسید و ورشکست شد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . سورنا جان فعلا رقابت بین المان و ژاپن گرمتره .
نه اینکه کادیلاک و جگوار بد باشنا . نه . ولی خب رقابت بین این دو کشور
خیلی بیشتره .
اما این مطلب هیچی از ارزش برند کادیلاک و جگوار و کمکهایی که به صنعت
کردند کم نمیشه . همینطور مازراتی . اما خب تعداد فروش خودش عامل خوبی
برای حضور پیدا نکردن در این مطلب بود . ولی خدمتهاشون به صنعت هیچوت
از ذهن ماشین دوست ها پاک نمیشه .
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیخوام یه طرفه به قاضی برم ولی انصافا آلمان توی تولید خودرو های لوکس یه سر و گردن از همه بالاتره
Ehsan
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳همین حفظ اعتبار و خوش نامی آلمانی هاست که باعث میشه سقوط نکنند و همیشه به فکر بهتر شدن و بهتر شدن باشند
Hermidas
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من خودم خیلی ماشینای آلمانی رو دوست دارم.مخصوصا مرسدس و پورشه. زیرا هم اصالت دارند و هم کیفیت!
ولی حیف که واردات آن ها به خاطر قیمت سرسام آوری که بخاطر گمرگ و غیره پیدا میکنند بسیار کم است.
آز آنجایی که ایرانی لایق بهترین هاست آرزو دارم تا روزی هرکسی در میهنم بتواند سوار بر هر ماشینی که آرزویش را دارد بشود!!!
Blindman
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی که لکسوس 11 سال اول بود چرا چیزی نمیگفتید؟؟؟؟؟؟وقتی که LS توی جی دی پاور اشک S کلاس رو در اورد چی؟؟؟؟؟؟ وقتی که پرفروش ترین سدان های سایز متوسط امریکا برای 12 سال پیاپی ژاپنی بودند چی؟؟؟؟؟؟ وقتی پرفروش ترین خودروی جهان ژاپنی هست چی؟؟؟؟ وقتی سبز ترین و ارزشمند ترین برند دنیا ژاپنیه چی؟؟؟؟؟؟ وقتی که لکسوس برای سال های متوالی تو کیفیت اول بود چی؟؟؟؟ وقتی که لکسوس با تولید هر سوپر کار LFA هزاران دلار ضرر میکرد چی؟؟؟؟وقتی که لکسوس از لحاظ مالی تو 10 تا شرکت اول جهان قرار داره ، باز هم بگم؟؟؟؟؟ کدوم شکست باو ؟؟؟؟ فروشش یکم افت کرده که با اومدن NX و نسل جدید LS و RX دوباره میاد به صدر
ولی خوب آلمانیا بیشتر تمرکزشون روی لوکس هاست برای همین رقابت باهاشون سخته
سام*
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳نکته اول اینکه مطلب بالا فقط یک مقاله هست که متاسفانه ماخذ اون درج نشده و شاید خیلی از دیدگاههای شخصی در تحریر اون دخیل بوده.البته به هیچ وجه بنده نمیخوام اصل مطلب رو زیر سوال ببرم ولی کاش پدال منبع این مطلب هم مینوشت.
نکته دوم اینکه بنظر این بنده حقیر وقتی شما 3 خودرو لوکس لکسوس ls460 و بنز s500 و BMW 760li به عنوان سه شاخص برتر این 3 کمپانیها مقایسه میکنید کاملا مسئله شخصی و سلیقه ای هست.البته نمیشه کتمان مرد که المانها ذاتا خودروهای لوکس و پرتوان در هرکلاس البته با قیمت بالا میسازن.در حال حاضر بنز و بی ام دبلیو و پورشه فقط خودروهای لوکس و گران میسازن و در این زمینه ادعا برتری دارن و برتر هم هستند.اما تویوتا ذاتا شرکتی هست که خودروهای با کیفیت و ارزانتر نسبت به برندهای المانی میسازه و شاخه لوکس خودشو لکسوسس قرار داده.تویوتا قشر متوسط جهان رو هدف گرفته و المانها قشر خاص و کم جمعیت مرفه جهان.حکایت نیسان و برند لوکسش اینفینیتی هم همینه.
نکته سوم اینکه همونطور که ساختن خودروی لوکس برای المانها راحتتر هست و تخصص دارن ساختن خودروهای ارزانتر و باکیفیت مشابه و بعضا برتر تخصص ژاپنی هاست.البته فولکس واگن ویژگیهای تویوتا رو داره و بازار هدفش همون بازار متوسط به پایین تویوتاست.
نکته چهارم اینکه از اونجا که قشر متوسط و متوسط به پایین چهان 70% جمعیت جهان تشکیل میدن و دقیقا در بازار هدف تویوتا قرار دارند باعث فروش بالای اتومبیلهای شرکتهای تویوتا و فولکس و هیوندای میشن.
نکته پنجم اینکه تویوتا و نیسان کلا برندهایی هستند که خودرو ارزانتر میسازند و نیم نگاهی به بازار لوکس دنیا دارند ولی بنز و بی ام دبلیو صرفا لوکس سازند.حتی کلاس c بنز یا bmw سری 3 هم نسبت به کرولا که درون یک کلاس هستند لوکس محسوب میشن و البته خیلی گرانتر.
نکته ششم اینکه همونقدر که ساخت خودروی لوکس با انجین پیشرفته و گیربکس کارامد نیازمند تکنولوژی و هنر هست ساخت خودروی ارزانتر و با کیفیت مناسب و استهلاک پایین نیز نیازمند تکنولوژی و هنر هست.
نکته اخر اینکه ماشینهایی مثل مازراتی و استون مارتین و بنتلی و بنز و پورشه و….مورد تحسین هر بیننده ای قرار میگیرن و دلربا هستند ولی اون چیزی که مورد تحسین بنده و قشر وسیعی از جمعیت ایران و جهان و کلا همون قشر ضعیف تمام جوامع واقع میشه همون خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت هستش که طعم یک رانندگی دلچسب و ایمن رو با حداقل هزینه به ما ارائه میده.کاری که شرکت معظم تویوتا به نحو احسن انجام داده.البته بگذریم که بدلیل سیاستهای تماما غلط فعلی خودروهای ارزان هم برای جامعه ایرانی لوکس حساب میشن.
Arash66
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳تصویری که از 2014 Audi A8 Sedan قرار دادین برای مدل 2011 می باشد !
خاوری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اول از همه چی میخام از پدال بخاطر داشتن چنین نویسنده خوبی تشکر کنم..انیس حسینی عزیز متن بسیار خوبی آماده کرده و با معجونی از اطلاعات به اندازه و به موقع و یک سیر داستانی مارو در نوشته ش سهیم کرده…بهتون بابت این نوشته تبریک میگم.. جدا ما بچه های حاضر در پدال متاسفانه به متن توجه نمیکنیم و فقط دعوای حیدری نعمتی راه میندازیم ک این خوب نیست..ما نمیتونیم سوای از متن قضاوت کنیم
ببینید نویسنده چقد خوب تونسته درمیان انبوه طرفداریها و علایق راه خودش پیدا کنه و منظورشو از این مطلب برسونه
بازهم بابت این نوشته ممنون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . واقعا گل گفتی .
اگه من میخواستم این مطلب و بنویسم ، ر…..ده بودم . واقعا زیبا و شیوا و
بدون تعصب گفتید . دستت درد نکنه . اما خب دربین برندهای لوکس ، خداییش
قویترین رقیب لوکس های المانی همین لکسسه . خیلی کارش درسته . برند الکی
ایی نیست که ، هرکسی نمیتونه زنگ خطر رو برای المانیها به صدا در بیاره .
زیگما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳مشکل اصلی در این میان،فقط و فقط پول است.
آنچه باعث میشود یک برند موفق باشد یا شکست بخورد،” در بازار رو به رشد کنونی” فقط سرمایه هر شرکت و قدرت سرمایه گذاری آن شرکت است.
با پول میتوان متخصص خرید، تجهیزات بدست آورد، خط تولید اضافه کرد و روی هر ماشین پول بیشتری خرج کرد تا بتواند بهترین باشد.
با پول میتوان تحقیق و توسعه را ادامه داد تا علاوه بر بدست آوردن تکنولوژی پیشرو نسبت به رقبا، بتوان تمامی این هزینه ها را به بهترین شکل کنترل کرد و سود آوری بیشتری داشت.
با پول میتوان “تبلیغ” کرد .(تبلیغ خودش میتواند دنیایی را زیر و رو کند)
حال سخن من خطاب به نویسنده این است که:”اینها چه ربطی می توانند به ملیت داشته باشد که شما اینها را به ملیت و کشور سازنده ربط دادید!؟”
باری ….
اگر تویوتا لکسس را از نظر مالی تقویت کند و مدل هایی با انجین های high performance و اسپرت تر و مسابقه ای تر بتواند با این پول بسازد، بقش اعظمی از راه را پیموده.
آکورا هم که فکر نکنم در نظر کسی خودروی لوکس حساب شود. از نظر من آکورا به مانند بیوک کنونی، نیمه لوکس حساب میشود (البته خودرو های لوکس هم در میان تولیدات این شرکت ها دیده میشود ولی در کل نیم لوکس هستند!)
اینفینیتی مشکل اصلیش باز همین سرمایه و پول است که کم دارد. باید محصولاتش را توسعه دهد و بازارش را بهتر بشناسد و بیشتر خرج کند.
ب ام و مشکل مالی ندارد و به راحتی خودرو جدید به ناوگانش اضافه میکند و روی طرح هایش کار میکند و تبلیغ میکند و …. و باید هم موفق باشد و حق است.
بنز هم به مانند ب ام و.
بحث آئودی فرق میکند. آئودی سرمایه جندانی از محصولات قبلی اش بدست نیاورد طی این 20 سال و رشد فروش و موفقیت در بازار و موفقیت در طراحی خودرو را به خاطر سرمایه عظیم فولکس بدست آورد. و این باعث شد آئودی امروز به جمع خودروسازان پر سرمایه بپیوندد و امروز ، روز به روز پیشرفت کند(از هر نظری)
حال میماند چند خودرو ساز لوکس ساز دیگر که میخواهم برایت داستانش را بگویم…. :)
بیوک که وقتی جی ام ورشکست شد، قرار بود کنار گذاشته بشه. ولی با توجه به پول عظیمی که جی ام صرف توسعه و از ورشکستگی بیرون آوردن اپل کرد، قرار شد این برند کنار گذاشته نشود و محصولات نیمه لوکس تولید کند (هم چنین یکی دو محصول هم با تفاوت اندک با برادرانش، شورلت و جی ام سی، تولید کند) این کار را جی ام کرد تا بخشی از آن هزینه صرف اپل شده، جبران شود. پس بیوک را نمی توان در این بخش بندی ، به حساب آورد چرا که “فرزند نا مشروع” ااست!
کادیلاک….
کادیلاک برند رو به رشدی هست . جی ام پول فراوان خرجش کرده و میکند و احتمالا تا 10 سال آینده به جمع لوکس ساز های اصلی بازار امریکا بر میگردد. توسعه خودرو های دیف عقب از مهم ترین عوامل موفقیت کادیلاک در آینده خواهد بود. همجنین مدل LTS(یا یه هم چین چیزی ) که قرار است برای رقابت با اس کلاس و سری 7 و….ساخته شود، در آینده این شرکت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.(البته این مدل هنوز در حال تست و توسعه میباشد)
کادیلاک از نظر خودرو های اسپرت و مسابقه ای مشکلی ندارد. چرا که جی ام لیست بلند بالایی از انجین های اسپرت و قدرتمند در خزانه اش دارد که میتواند برای کادیلاک نیز استفاده کند.
باری…..
لینکلن….
این برند دچار همان بیماری همه گیر است! پول ندارد ! البته با توجه به رشد سریع فورد، این برند نیز در آینده بسیار میتواند پیشرفت کند. mkz و mkc شروع کار این برند برای بازگشتن به بازار است.
جگوار هم که دارد روی خودرو هایش بسیار کار میکند. ولی با توجه به کوجک بودن این برند و صاحبش، نباید انتظارات فراوانی داشته باشیم ازشون….
رویس و بنتلی و …. هم که مربوط به کار ما نیست آقایون….
:D
زیگما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳باید اضافه کنم بیوک الان بغیر از دو محصول خودش، بقیه محصولاتش همان خودرو های اپل هستند که کمی لوکس تر شده اند. علت اینکار را هم برایتان در بالا گفتم.
برند دیگه ای هم به ذهنم نرسسید تا توضیح بدم.
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
زیگما
جذاب و مفید
با تشکر از وقتی که گذاشتی
زیگمای جدیدو دوست دارم
دمت گرم
PEUGEOT
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا درسته زیگما جان
با تمام حرفات موافقم
خودم
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما تو هم بیکاری ها اینجا داستان مینویسی.
فکر میکنی چند نفر مطلبت رو کامل میخونند.
زیگما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه فقط پژو هم بخونه من خوشحالم……♥♥♥
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگمای عزیز،ممنون که وقت گذاشتی و این مطلب کامل رو برامون نوشتی.تشکر.
زیگما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین و بقیه♡♡♥
Arash66
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳چی میگی شما واسه خودت داستان می نویسی !
کی گفته آئودی فقط به خاطر سرمایه حمایت فولکس بوده که به اینجا رسیده!
انقدر قصه ننویس خواهشا، همچین می نویسه انگار متخصص ماشینِ
زیگما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بررسی گردش مالی 20 سال اخیر خودروساز هارو لطفا مطالعه کنید.
sahand
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا،و از اونجا که،از لحاظ سود دهی و در آمد،تقریباً(تقریباً) هیچ شرکتی در دنیا توان رقابت با تویوتا،و کلا خودرو سازان جنوب شرق آسیا(به علت ارزش کم واحد پولشون) رو نداره،خودرو سازان آلمانی کار سختی پیش رو دارن
خاوری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳نه اونجورام نیست عزیزم… سیاستهای اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا اتفاقا یکی از مشکلات اساسی شرکت های خودروسازی این منطقه س..افزایش ارزش پول ملی این کشورها در برابر دلار به دلیل رشدبالای اقتصادی کره و چین (درمورد ژاپن سالهاست نرخ برابری ین و دلار بطور مصنوعی پایین نگه داشته شده که عواقب بدی برای اقتصاد ژاپن داشته) و سختی های کار در حوزه اقتصادبین الملل باعث میشه تا دردسر این شرکتهابه نسبت خودروسازان آمریکا و اروپا بیشترباشه
زیگما
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بچه ها خاوری استاد علوم اقتصادی دانشگاه هست. واقعا اطلاعاتش در مورد مساءل اقتصادی بالاست. ایشون مثل استاد بنده هستند. خاوری جان هر ساعتی میدونی ، اعلام کن عزیز تو یاهو.
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری عزیز،داداش زودتر میگفتی بهم که استاد دانشگاهی! باید بیام پیش تو درس یاد بگیرم.ارادتمندم.
خاوری مزراتی
۴ خرداد ۱۳۹۳لطف دارید دوستان..بنده یک دانشجوی اقتصاد ساده هستم..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
سهند جان شرکت بنز و ب ام و را نمیتوان با تویوتا و حتی با
ائودی و کادیلاک و …. مقایسه کرد .
یک جمله ایی که اقا مسعود نوشت ، و من این جمله را در هیچ نشریه
ایی حتی مجله ی ماشین با اون عظمتش ، نخوانده بودم همین است :
((( . برخلاف برندهای لوکس ژاپنی و برند نیمهمستقل لوکس آئودی، مرسدسبنز و ب ام و شاخهای تجاری از کمپانی اصلی نیستند. اگر این خودروها شکست بخورند، هیچ شرکت مادری بالای سرشان نیست که آنها از روی زمین جمع کند. اگر کلاس C و سری ۳ به فروش نرسند، افراد شاغل در کارخانهها و استودیوهای طراحی، نمیتوانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. در مونیخ و اشتوتگارت، جنگ بر سر هزینههای بیشتر و سود بهتر است؛ به عبارت جنگ برای بقا و ادامه زندگی است. )))
واقعا از هیچ کجا حمایت مالی نمیشوند .
شما باید خودروهای معمولی ژاپن رو با فولکس واگن و جنرال
موتورز مقایسه کنی . این درسته و عادلانه است .
از لحاظ سود دهی هم فولکس واگن بیشترین سود را دارد . .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
از زیگما هم باید تشکر کنم ، واقعا حرفات درست بود . کاشکی کادیلاک و
جگوار و اکورا و اینفینیتی … هم به اندازه ی لکسس پولدار بودند و در
سرمایه گذاری محدودیت نداشتند .
ولی خودروهای ژاپنی هم انصافا پیشرفت چشمگیری داشتند .
زیگما
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون میلاد
در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخه. اقتصاد ها با نقطه هایی زیر و رو میشن….در چشم بهم زدنی….
Blindman
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ّبچه ها باید یه چیز رو قبول کنیم
توی خودرو های لوکس ژاپنیا خوبند ولی آلمانیا بهترند
توی آفرود و خودرو های نیمه لوکس و اقتصادی تر ژاپنیا بهتر از آلمانیان
توی مصرف سوخت هم برابرند
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا مقاله ی جذابی بود.افرین به پدال.من شکی ندارم که رقابت از این هم شدیدتر خواهد شد و خودروهای ژاپنی هم هیچوقت پا پس نخواهند کشید.هر چی این رقابت شدیدتر بشه،کیفیت و کارایی بالا میره و مصرف کننده و ایضا تولید کننده سود میبرن.
اون BMW سری 3 گرن توریسمو رو خیلی پسندیدم.انشالله موقعیتش پیش بیاد سوارش بشیم.
کافر مقدس
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا مشخص ـــه هیچ قصد و غرضی تو این نظر سنجی نیست :D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
همه ی ماها دست به لینک گذاشتنمون خوبه . اگه غیر از اینه شما به ما بگو .
ولی اینو بدون که صنعت خودروسازی رو همه ی برندها ساختن ، حالا یکی بیشتر
و یکی کمتر . مختص برند خاصی نیست . از نظر من المان بیشتر زحمت کشیده ،
مخصوصا بنز . چون قدیمی تره . از نظر شما امریکا . از نظر محمد و …
ژاپن . مهم اینه که ایران نه تنها هیچ نقشی نداشته بلمه گندزده به این
صنعت که جای نعصف داره .البته نذاشتن که کمک کنه . داخلی ها .
mohammad8743
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا جفتشون عالین ولی توی لوکسا امار لکسوسو بهتر نشون داده
راستی این جمله “طراحان آکورا، انگار که داروهای روانگردان مصرف کرده باشند! ” خیلی حال کردم جالب بود
Un4given
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳A Peace Of Heaven
ای جان، لکسس – اینفینیتی، خدا آدم میخواد بلیستشون !
moein
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من مهندسی بی عیب ونقص المانی رو باهیچ چیز دیگه عوض نمی کنم…
matin
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳مطمئن هستم تا 30 سال آینده کره اول هست البته ژاپنی ها مثل تکنولوژی و لوازم خانگی این بار از کره ای ها غافل نمی شوند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
درسته که کره در لوازم خانگی و صوتی و تصویری پیشرف بزرگی کرده ولی من به
شخصه حاضرم یدونه تلویزیون CRT پاناسونیک یا سونی در خانه ام باشه تا
اسمارت های سامسونگ و ال جی . فقط جنگولک بازی و هم پسر خالم گرفته و هم
دوستم . اصلا خوشم نیامد .
Zonda R
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
Tv فقط سامسونگ
یه نگاه تو امار جهانی بندازی
خواهی دید چندین سال بهترین بوده
و
تحقیقات و سرمایه گذاری زیادی کرده
البته با شراکت سونی و پاناسونیک
هم باز سامسونگ پیشه
امید
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳المانا کارشون تو خودرو سازی تک و بی همتاست
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بعد از خوندن این مقاله برای اولین بار واسه مرسدس و ب ام و نگران شدم!!
البته فک نکنم اوضاع براشون بد باشه بهرحال آلمانی ان و این یعنی 50درصد جلوتر بودن از رقبا
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳به قول دوستان،6 هیچ جلوئه! (من نمیگما،دوستان اشاره میکنن از اون طرف)
احسان(احسان سابق)
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا ماشین های المانی اخرین دغدغشون قیمت ماشین هست واسه همین بسادگی میتونن توی کیفیت مانور بدن.تاحالا شنیدید ماشین های المانی کیفیت پلاستیک بکار رفته تو داشبوردشون متوسط باشه؟(البته جز وولکس واگن).اما ماشین های ژاپنی لوکس مثل لکسوس و اینفینتی رو بیشتر به عنوان ماشین های اسپرت لوکس میشناسن.کادیلاک ATS هم که رقیب سرسخت بی ام و سری 3 هست با اسپرت بودن خودش رو معرفی کرد چون بازار میدونه اسم لوکس در بازار خودرو با برندهای المانی ترکیب شده
مهسا فقط آلمان و ایتالیا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳پیروزی همیشه با آلمانهاست
امشب هم با بایرن
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
امشب طومار بایرن رو میپیچیم
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زوندا رئالی هستی؟! روش کار من خوبه! از هر لیگی تو اروپا یه تیم رو دوست دارم!
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زواندا جان خیلی مطمئن نباش، ایشاا… که رئال امشب لوله میشه!! :)
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آفرین صادق!
کارت درسته داداش.دمت گرم.
Zonda R
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
صادق و شاهین عزیز
اگه شما از باختن مادرید خوشحال میشید
امیدوارم ببازه
خوشحالی دوستام برام از همه چی مهم تره
رضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳الان که نیمه اول تموم شد 3تا زدیم 2تا هم نزدیم
عشقم رئال
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ساعت 30 دقیقه ی بامداد. من تلویزیون رو خاموش کردم و دیگه فوتبال نمیبینم.
تبریک به رئالی ها.
sadegh
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی بد جور باخت، شاهین بیا یه 2-3 روز نیایم پدال تا آبا از آسیاب بیفته!!!! :) :) ;)
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳زوندا،شرمنده ی اخلاق ورزشیت شدن داداش.
صادق فوتباله دیگه! یکی میبره یکی میبازه! همیشه که یه تیم نمیبره. :) ;)بازم تبریک ویژه به رئالی ها به ویژه “زوندا جان” که با اون کامنتش
“صادق و شاهین عزیز
اگه شما از باختن مادرید خوشحال میشید
امیدوارم ببازه
خوشحالی دوستام برام از همه چی مهم تره”
منو شرمنده ی خودش کرد.زوندا جان،بصورت ویژه ارادتمندتم داداش.
sadegh
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳زواندا جان من خاک پاتم، ما را بیشتر از این نتکون.
مهسا فقط آلمان و ایتالیا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جان طومار نوشتیاااااااا
زیگما
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اره عزیزم.
ما در طومار نویسی استعدادی بس زیاد داریم.
علی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
من دقیقا یادمه سالی که لکسوس وارد بازر شد و به عنوان بنز ژاپنی معروف شد و چه قدر موی دماغ آلمانیها به خصوصو مرسدس بنز بود حتی در مقاله قدیمی مجله ماشین که فرهاد کاشانی نوشته بود با عنوان بنز بهتر است یا لکسوس در اون مقاله لکوسوس برنده شده بود گرچه که بعد از اون مقاله در شماره بعدی سیل اعتراضها به مجله ماشین وارد شد وخیلی ها از خجالت آقای کاشانی درآمدند .
ولی به نظرم عمده ضعف ژاپنی ها و به خصوص لکسوس کپی برداری اونها از محصولات روز آلمانها به خصوص بنز و ب او و است شما لکسوس نسل اول رو از بقل نگاه می کنید و یا از جلو شبیه مرسدس هستش واینکه ناگفته نماند لکسوس با اون کیفیت بالا قیمت پایینی داشت و این معما بود واسه آلمانها حتی گفته می شد یک لکسوسو رو بردند و تکه تکه کردند تا جادوی اون پیدا کنند ولی نتونسته بودند بعد از اون زمان قیمت گذاری کل ماشینها عوض شد و اصول قیمت گزاری نغییر کرد .
ولی به نظرم پاشنه آشیل اینها با اینکه کیفیت بالایی داشتند کپی برداری از محصولات آلمانیها بود که این به یه نقطه قوت در محصولات آلمانیهیا تبدیل شده و در اصل اونها با طرحهای ماندگار و اعتبار و پشتوانه خوب تونستند این بحران رو پشت سر بزارند واقعا بی اغراق بگم توی کشورهای دنیا آلمانها در صنعت اتومبیل و ما بقی صنایع حرف اول رو می زندد و این اعتبار اونها با کپی برداری حاصل نشده بلکه با پشتکار و المان های ماندگار حاصل شده و این بسیار با ارزشه چون در کنار اینها شما کیفیت و کارایی بالا رو هم اضافه کنید به قول مجله ماشین در مورد بنز اس 600 پولمن نوشته بود مرسدس بنز آینده رو ز گذشته شروع کرده بود و این به نظرم راز کار اونهاست تحقیقات وسیع برای طراحی تحقیقات وسیع برای ارائه سیستم های بی نقص واین هزینه های میلیاردی که شاید شرکتهای دنیا نصف اونو هم هزینه نمی کنند باعث ماندگاری و پایداری آلمانها شده
انزو
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳توی ماشینای سدان فقط بنز و بی ام و.توی سوپر اسپرت با وجود لامبورگینی و فراری و پاگانی فقط ایتالیا،بقیه کشورا سوسکن متاسفانه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود.
آقا جان یک هماهنگی بکن میخوای پست بذاری .
دمت گرم مسعودی .
الان خیلی سرم شلوغه . ولی امشب حتما میاااااااااااااااااااام .
المان پیروز است .
ساسان.م
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳والا تو شاسی بلندا با لکسوس بیشتر حال میکنم تو سدان هم با بنز
نیمچه شاسی بلندا هم ب ام و
محسن.د
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳نظر کلی من :
رده میان قیمت رو به پایین —> فقط ژاپنی !
TOP——————————–> فقط آلمان !
والسلام…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
درود بر شما .
saied
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳مطلب یک طرفه و خسته کننده :( همین که لکسوس اراده کرده که با مر سدس رقابت کنه یعنی خیلی برند معتبریه !
saied
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه رقابت کردن با المانی ها کار اسونی بود الان ایران خودرو جای لکسوسو گرفته بود ! پس جو الکی به بد بودن لکسوس ندین خواهشا
pouya
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط آلمان و ایتالیا