کراساوورهای فول سایز در بازار ایالاتمتحده بسیار محبوب هستند و سالانه دهها هزار دستگاه از این شاسیبلندهای بزرگ در این کشور به فروش میرسد. به همین دلیل، تقریباً همهٔ خودروسازان حاضر در بازار آمریکا نمایندهای در این بخش پرسود دارند. فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر از مدلهای باسابقهٔ این بخش هستند اما طی سالهای اخیر، کراساوورهای فول سایز جدیدی مثل فولکسواگن اطلس، هیوندای پالیسید، کیا تلوراید و سوبارو ایسنت هم به بازار آمدهاند و این کلاس را از همیشه رقابتیتر کردهاند؛ اما در این بازار بشدت شلوغ و رقابتی، کدام مدلها در سال ۲۰۲۰ فروش بیشتری داشتهاند؟ در این مطلب پاسخ این سؤال را خواهید فهمید.
۱۱-مزدا CX-9
فروش: ۲۷,۶۳۸ دستگاه
افزایش: ۲.۹ درصد
مزدا CX-9 یکی از بهترین مدلها در این کلاس محسوب میشود اما بااینحال بهجز یک سال، هیچگاه فروش آن از ۳۰ هزار دستگاه فراتر نرفته است. البته سال گذشته درحالیکه اکثر خودروها کاهش فروش داشتهاند، فروش CX-9 با حدود ۳ درصد افزایش به ۲۷ هزار دستگاه رسیده است.
۱۰-نیسان پثفایندر
فروش: ۴۸,۵۷۹ دستگاه
کاهش: ۲۶.۰ درصد
پثفایندر سالخوردهترین خودروی این کلاس محسوب میشود و به همین دلیل فروش آن سال گذشته با کاهش چشمگیر ۲۶ درصدی به ۴۸ هزار دستگاه رسیده است. البته بهزودی نسل جدید این ماشین معرفی خواهد شد تا اوضاع فروش آن در این بخش رقابتی سروسامان بگیرد.
۹-فولکسواگن اطلس
فروش: ۵۹,۴۲۲ دستگاه
کاهش: ۲۷.۱ درصد
فولکسواگن اطلس یکی از مدلهای نسبتاً تازهوارد به بخش کراساوورهای فول سایز محسوب میشود زیرا تنها حدود چهار سال است که در بازار حضور دارد ولی بااینحال سال گذشته فروش آن کاهش چشمگیر ۲۷ درصدی داشته است. البته دلیل عمدهٔ این کاهش میتواند عرضهٔ مدل کوچکتر اطلس کراس اسپرت به بازار باشد.
۸-سوبارو ایسنت
فروش: ۶۷,۶۲۳ دستگاه
کاهش: ۱۷.۵ درصد
مثل اطلس، سوبارو ایسنت هم مدلی تازهوارد بوده و در سال ۲۰۱۸ به بازار آمریکا عرضه شد. این کراساوور جدید ژاپنی سال ۲۰۱۹ با تجربهٔ فروش ۸۲ هزار دستگاهی اوضاع خیلی خوبی داشت اما سال گذشته فروش آن با ۱۷ درصد کاهش به ۶۷ هزار دستگاه رسیده است.
۷-جیامسی آکادیا
فروش: ۷۲,۵۳۸ دستگاه
کاهش: ۲۷.۰ درصد
آکادیا در نسل کنونی خود کاهش اندازهٔ قابلتوجهی داشته تا از محدودهٔ شورلت تراورز خارج شود و به همین دلیل حالا بیشتر به کراساوورهای میان سایز نزدیک شده ولی بااینحال آکادیا هنوز هم بیش از ۴.۹ متر طول داشته و به سه ردیف صندلی مجهز است و بنابراین میتواند در بین فول سایزها قرار گیرد.
۶-کیا تلوراید
فروش: ۷۵,۱۲۹ دستگاه
افزایش: ۲۸.۲ درصد
کیا تلوراید اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد و بسیار مورد تحسین قرار گرفت. این تحسینها و جوایز خود را در میزان فروش تلوراید هم نشان دادهاند زیرا علیرغم شیوع کرونا و کاهش کلی فروش خودرو در سال ۲۰۲۰، فروش این کراساوور کرهای با افزایش قابلتوجه ۲۸ درصدی به ۷۵ هزار دستگاه رسیده است.
۵-هیوندای پالیسید
فروش: ۸۱,۹۰۵ دستگاه
افزایش: ۱۸۵ درصد
هیوندای پالیسید اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و در آن سال تنها ۲۸ هزار دستگاه فروش داشت؛ بنابراین سال ۲۰۲۰ اولین سالی محسوب میشود که پالیسید بهطور کامل در بازار حضور داشته و به همین دلیل فروش آن به نزدیک ۸۲ هزار دستگاه رسیده است.
۴-هوندا پایلوت
فروش: ۱۲۳,۸۱۳ دستگاه
کاهش: ۸.۳ درصد
هوندا پایلوت که از سال ۲۰۰۲ در بازار حضور دارد، همواره یکی از پرفروشترین خودروهای این کلاس بوده و فروشی بیش از صد هزار دستگاه داشته است. فروش پایلوت در سال ۲۰۲۰ نیز تنها ۸ درصد کاهش داشته و به ۱۲۳ هزار دستگاه رسیده است.
۳-شورلت تراورز
فروش: ۱۲۵,۵۴۶ دستگاه
کاهش: ۱۴.۶ درصد
شورلت تراورز هم مثل پایلوت همواره از مدعیان جدی بخش کراساوورهای فول سایز بوده است اما در سال ۲۰۲۰ فروش آن به ۱۲۵ هزار دستگاه رسیده که کاهشی ۱۴ درصدی را نشان میدهد. البته امسال فیسلیفت تراورز به بازار خواهد آمد و احتمالاً فروش آنرا افزایش خواهد داد.
۲-تویوتا هایلندر
فروش: ۲۱۲,۲۷۶ دستگاه
کاهش: ۱۱.۳ درصد
تویوتا هایلندر در کنار فورد اکسپلورر پرفروشترین کراساوور فول سایز بازار آمریکا محسوب میشود تا جایی که فروش آن طی چهار سال اخیر حتی از ۲۰۰ هزار دستگاه هم فراتر رفته است. در سال ۲۰۲۰ نیز هرچند فروش هایلندر ۱۱ درصد کاهش یافته اما بااینحال همچنان از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه پایینتر نیامده است.
۱-فورد اکسپلورر
فروش: ۲۲۶,۲۱۷ دستگاه
افزایش: ۲۲.۵ درصد
فورد اکسپلورر سالها است که پرفروشترین کراساوور فول سایز بازار آمریکا محسوب میشود. البته سال ۲۰۱۹ به دلیل مشکلاتی که در فرایند تولید نسل جدید این کراساوور رخ داد، فروش آن کاهش چشمگیری یافت و تاج فروش را به هایلندر واگذار کرد اما سال گذشته اوضاع اکسپلورر عادی شد و فروش آن با ۲۲ درصد افزایش با ۲۲۶ هزار دستگاه رسید تا عنوان پرفروشترین کراساوور فول سایز دوباره از آن خود کند.
ممد ژانگولر
۲۹ دی ۱۳۹۹وای گروه معظم خودروسازیه هیوندا و کیا از شرق دور ترکونده ?
۱۸۷٪ افزایش
سوپر من اینجوری تو آسمون اوج نمیگرفت که نمودر فروش این شرکت گرفته
مردم فهیمی داره آمریکا فرق جنس خوب و بدو میدونن
AMIR-REZA
۲۹ دی ۱۳۹۹دوست عزیز:
هیوندای پالیسید ((اواسط سال ۲۰۱۹ )) به بازار آمد و در آن سال تنها ۲۸ هزار دستگاه فروش داشت؛ بنابراین سال ۲۰۲۰ اولین سالی محسوب میشود که پالیسید بهطور کامل در بازار حضور داشته
البته قبول دارم در کل فروش خوبیه برا این ماشین
AMIR-REZA
۲۹ دی ۱۳۹۹دوست عزیز:
هیوندای پالیسید ((اواسط سال ۲۰۱۹ )) به بازار آمد و در آن سال تنها ۲۸ هزار دستگاه فروش داشت؛ بنابراین سال ۲۰۲۰ اولین سالی محسوب میشود که پالیسید بهطور کامل در بازار حضور داشته
البته قبول دارم در کل فروش خوبیه برا این ماشین
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۹سرجمع فروش پالیسید و تلوراید تازه از تنور دراومده با هزاران کارت صد آفرین و پروپاگاندا حدود ۱۵۰هزارتا فروخته و مقایسهاَش کنید با هایلندر فیسلیفت شده که بیش از ۷سال میشه در بازار پادشاهی میکنه بدون کارت صدآفرین و پروپاگاندا راه انداختن بیش از ۲۰۰هزارتا فروش !
تازه تویوتا و لکسوس قول داده که بین سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ همهی شاسیبلندهاشو نونوار میکنه و اونوقته که دیدن داره باز … !
مردم فهیم آمریکا جنس خوب را میشناسند که تو سالهاست کرهایها خودشون را ترکوندند اما تو جمع ۲۰پرفروش هم نیستند حتی ۳۰ پرفروش هم نیستند چون مردم آمریکا جنسشناسند ?? !
شنیدین میگن طرف دست پیش را گرفته پَس نیوفته ، جریان فنپیجهای کرهایه !
Amir Machine
۲۹ دی ۱۳۹۹البته این هایلندری که الان تو بازاره فیسلیفت نیست، نسل جدیده که سال 2019 معرفی شده و انصافاً هم خیلی خوب فروخته
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۹خیر امیرآقا
فیسلیفت شده و هنوز نسل جدیدش نیومده !
میتوانید تحقیق کنید و متوجه شوید !
مثل لکسوس is جدید که همه فکر کردن جدید شده در صورتی که فیسلیفت هست !
میدونستید سانتافه بعد از سه سال فیسلیفت زد امسال و پلتفرم را عوض کرده اما همچنان پافشاری میکنه که فیسلیفت شده و نسل عوض نشده چون خجالت میکشه اینقدر زود به زود ماشین عوض میکنه چون احساس خریدار اینه که ماشین تازه خریداری شُدَش کهنه شده و این از نداشتن اعتماد به نفس و بیاصالتی هست !
Amir Machine
۲۹ دی ۱۳۹۹لکسس IS درسته فیسلیفته ولی هایلندر واقعا نسل جدیده، یه نگاه به صفحهش تو ویکیپدیا بندازین متوجه میشید
این نسل چهارم هایلندره که با کد XU70 شناخته میشه، نسل قبلی XU50 بود
نسل قبلی رو پلتفرم K تویوتا مشترک با لکسس RX ساخته شده بود اما این نسل روی پلتفرم جدید TNGA ساخته شده
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۹یه سر به سایت ( netcarshow ) بندازید در قسمت تویوتا و هایلندر ، گفته شده فیسلیفت !
Amir Machine
۲۹ دی ۱۳۹۹اینم متن سایت NetCarShow در مورد هایلندر 2020
Toyota is on a major roll with new SUVs, especially the next-generation three-row 2020 Highlander which debuted at the 2019 New York International Auto Show.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۹امیر آقا اونجایی که گفته فیسلیفت را ببینید و یه پاراگراف طولانیست فقط این قسمتش را خواندید !
RoadRunner
۲۹ دی ۱۳۹۹.
هایلندر نسل جدیدشه، سال 2019 تغییر نسل داده، چجور ژاپنی بازی هستی که اینو نمیدونی؟
به هیچ عنوان هم در حد رقبای کره ایش ظاهر نشده
رجوع شود به نقد و بررسی و رنکینگ car and driver.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۹نمیدونم قانون جدید را که امروز مجلس ایران تصویب کرده را فهمیدین یا نه ؟!!!
مُخصر و مُفید باید بگم تا راحتتر دَرکِش کنید :
امروز آقای محمدباقر قالیباف تصویب کردند که تمام ایرانیان اَعَم از مردمان شرق غرب جنوب شمال و مرکز کشور مُعَضَف هستند که یا عاشق تویوتا باشند یا مجبورند که عاشقش شوند مگر غیر از این باشه کارشون به دوستان خودجوش میباشد و به بدبختیهای بعدی موکول و باید دست به دعا ببرند تا مگر شانس بیاورند و خلاص شوند !!!
یه کلام ختم کلام ?☝️☝️☝️
mehran911
۲۹ دی ۱۳۹۹طرز فکر عمده ی دوستانی که نظر میدن در مورد هیوندای و کیا فقط باعث تاسف هستش
کلا حرف هایی که در کامنت ها دیده میشه با واقعیت دنیا متفاوته در کل فضای کامنت های سایت خیلی وقته ی دنیای دیگه است
بعضی وقتا ریشه های تعصب به قدری عمیق میشه که به توهم تبدیل میشه
بگذریم …
خوش باشید
Ahmedreza2002
۲۹ دی ۱۳۹۹برادر من پارسال اولین سالی بوده که کاملا عرضه میشده
2019 که نبوده کامل
یکم فکر کنین خب
AMG///
۳۰ دی ۱۳۹۹آقا دعوا نکنید
همه قبول داریم که سوبارو از همهی اینا بهتره
ولی دم پالیسید گرم…. ۱۸۷٪ افزایش🤯
مرسی هیوندای🇰🇷
Mazda3
۱ بهمن ۱۳۹۹فروش بیشتر به منطقه و شرایط مربوط میشه مثلا تو اروپا فولکس واگن بیشترین فروش رو داره و تو امریکا هم فورد بیشترین فروش رو داره و تو آسیا هم تویوتا ولی اگه مقایسه بین خودشون باشه فولکس واگن و فورد و شورلت به میزان زیادی برتری دارن و بهتر از تویوتا و دیگر هموطنای اون هستن.
یانکی
۳۰ دی ۱۳۹۹فورد اکسپلورر رو نباید تو این وارد کرد.چونکه پلتفرم دف عقب هست.و چندین موتور و سطح قدرت داره که از 300 اسب شروع میشه تا 035.040.در آخر 455 اسب.که وارد منتطقه عملکردیها یا همون پرفورمنس میشه.رقیبش هم داج دورناگو هستش که اونم بازه قدرت از 305 اسب داره تا 375اسب 475 اسب و 710 اسب.بزودی جیپ با گرند چروکی ال بهشون اصافه میشه
AMIR-REZA
۲۹ دی ۱۳۹۹من به شخصه نسل جدید اکسپلورر رو بین تمام این گزینه ها بیشتر دوست دارم
واقعا ماشین محشری ساخته فورد
الن هم باز بعضیا هی میان دعوا میکنن و تیکه میندازن ، بابا ول کنین دیگه هر ماشینی یه ویژگی های خوب و ویژگی های بدی داره و هر کسی باتوجه به معیار های خودش مقایسه میکنه
VIPER
۲۹ دی ۱۳۹۹انتخاب من در این بین اول تراورز بعد اکادیا و در نهایت مزدا
Amir Machine
۲۹ دی ۱۳۹۹دوستان یه سوال
الان مثلاً تلوراید و پالیسید از لحاظ پلتفرم، موتور، گیربکس، تکنولوژی و… کاملاً باهم یکسان هستن و در اصل یه ماشین هستن با طراحی متفاوت، سود حاصل از فروششون هم تو جیب یه گروه میره
حالا این دوتا باهم 157 هزارتا فروختن که یعنی میان رتبه دوم
در مورد شورلت تراورز و جیامسی آکادیا هم همینطوره و مجموع فروششون نزدیک 200 هزارتاس
حالا بنظرتون ملاک قرار دادن مجموع فروش این مدل ماشینای همخانواده درسته؟
آیا میشه گفت جنرالموتورز مجموعاً 200 هزارتا کراساوور فول سایز فروخته یا کار فورد و تویوتا ارزشمندتره که فقط با یه مدل بیشتر از 200 هزارتا فروختن؟
حسین دهمرد
۲۹ دی ۱۳۹۹مهم حاشیه ی سود تو هر ماشینه ک ظاهرا تویوتا بیشتر سود میکنه. اگه به تعداد باشه پرایدم زیاد میفروشه.
MOHAMMAD.n.r
۲۹ دی ۱۳۹۹دقیقا??
همونطور که فرمودید حاشیه سود تویوتا خیلی بالاست و نیسان کمترین حاشیه سود رو داره (در ژاپنی ها)
Ahmedreza2002
۲۹ دی ۱۳۹۹تا جایی که میدونم فراری بیشترین حاشیه سود رو داره
تو برندای تولید انبوه هم اوضاع تویوتا و بیمر از همه بهتره
MOHAMMAD.n.r
۲۹ دی ۱۳۹۹اره فراری اول هست??
من برند های اقتصادی رو گفتم.
تویوتا بین اقتصادی ها اول هست.
ツSAMURAIツ
۲۹ دی ۱۳۹۹اکسپلورر و هایلندر واقعا عالین
ツSAMURAIツ
۲۹ دی ۱۳۹۹طراحان کیا اومدن کاغذ کاربن رو گذاشتن رو فورد اکسپدیشن و تلوراید رو به وجود آوردن
واقعا تو کپی کردن اومدن رو دست چین
Benz
۲۹ دی ۱۳۹۹اصلا من از هر چی کراس و شاسی بلند هست بدم میاد .من نمیدونم چرا از هر کسی میپرسیم ماشین چی دوست داری میگن شاسی بلند !!!!!؟؟؟؟ واقعا چرا مگه سندان ها چشونه که کل دنیا دارن اونا رو قربانی میکنند به خاطر همین با قاطعیت میگم : مرگ بر کراس اوور ها و شاسی بلند ها
Farzad
۲۹ دی ۱۳۹۹خوب کاربردهایی که شاسی بلندها دارن سدان ها ندارن ، طبیعیه .
Benz
۲۹ دی ۱۳۹۹زیبایی که سدان ها دارن اون کراس اوور های مضخرف ندارند برای افرود هم از پیکاپ ها ( که خیلی بهتر از اونا هستند) میشه استفاده کرد . شاید بپرسی من برا چی انقدر از کراس اوور ها بدم میاد چون دارن جای همه خودروهارو میگیرن و تعدادشون بیش از حد زیاد میشه هر چیزی تعادلش خوبه.
Ahmedreza2002
۲۹ دی ۱۳۹۹( زیبایی که سدان ها دارن اون کراس اوور های مضخرف ندارند برای افرود هم از پیکاپ ها ( که خیلی بهتر از اونا هستند) میشه استفاده کرد .)
سادس به جای یه پیکاپ و یه سدان یه دونه کراس اوور میخرن که تا حدودی جای جفتشون رو میگیره
Farzad
۱ بهمن ۱۳۹۹شاسی بلندها اونقدرام که میگید زشت نیستن ، شما یک رنجرور از نزدیک ببینی به عشق در یک نگاه اعتقاد پیدا خواهی کرد .
Mf1
۳۰ دی ۱۳۹۹بنظرم از لحاظ جاه دار بودن سدان ها هیچ فرقی با شاسی بلندها ندارن واز لحاظ آفردو بودن شاسی بلندها اصلا بدرد نمیخورن کسی که بخوا برا آفرود استفاده کنه رپتو یاجیپ لندرو میخره نه شاسی بلندهای بدون کاربرد
MOHAMMAD.n.r
۲۹ دی ۱۳۹۹اگر تو ایران با سدان مسافرت برید میدونید که یخورده رو اعصاب هستن. همش زیرشون میگیره.
شخصا کراس اوور نداریم و فقط سدان داریم ولی اگر در اینده قرار باشه ماشین بخریم احتمال زیاد کراس اوور میخریم.
Aryan kia
۲۹ دی ۱۳۹۹کسی که تو این جمع خیلی داره بهش ظلم میشه مزدا هست
زیزیگولو
۲۹ دی ۱۳۹۹جالبه که کادیلاک اسکالید ۲۰۲۰ تو این لیست نبود!!!!
MOHAMMAD.n.r
۲۹ دی ۱۳۹۹داداش اسکالید SUV فول سایز هست(شاسی مستقل هست)
اینا کراس اوور فول سایز هستن (CUV فول سایز)
اینا شاسی نردبانی مستقل و … ندارن و کوچک تر هستن.
زیزیگولو
۳۰ دی ۱۳۹۹کاری با نوع شاسی ندارم چون درکل تیتر خبر گفته فول سایز ….. اسکالیدم فول سایزه دیگه
حسین دهمرد
۳۰ دی ۱۳۹۹کلاسش فرق میکنه . البته تو کلاس مربوط به خود هم به خاطر ماهیت لوکسی که داره فکر نکنم تو آمار فروش رتبه بالایی داشته باشه در عوض تاهو و سابربن و یوکان قطعا آمار فروش بالایی رو نصیب جنرال موتورز میکنن.
میثم
۲۹ دی ۱۳۹۹انتخاب من همون تویوتاست
خیال آدم از بابت همه چیز راحته
هوندا پایلوت هم واقعا چیز خوبیه
کره ای ها هم خوبن و من تلوراید رو به پالسید ترجیح میدم
ماکان
۲۹ دی ۱۳۹۹سلام من به سلیقه شخصی خودم آن دوتا شاسی بلند کره ای را مخصوصاً هیوندای پالیسید را خیلی دوست دارم .
Farzad
۲۹ دی ۱۳۹۹مقایسه فروش اکسپلورر و هایلندر با بقیه ی رقبا نشون میده که رقبا هنوز خیلی جای کار دارن . ( اما خوب پیشرفت هیوندای و کیا خوب بوده ، نمیشه منکرش شد ) مزدا هم اصلا ظاهر دلچسبی نداره !
AMG///
۲۹ دی ۱۳۹۹فقط سوبارو ??
میثم
۲۹ دی ۱۳۹۹سوبارو اگه یه دستی به سر رو روش بکشه خیلی عالی فروش میکنه
Ali
۲۹ دی ۱۳۹۹هیچ وقت نفهمیدم ردیف سوم این خودرو ها به چه درد میخوره مگه قرار هست مسافر ببرن؟
اگرم فضای بار میخوان میتونن پیکاپ بگیرن
RezaRs
۲۹ دی ۱۳۹۹بازم دعوای کره ای و ژاپنی باو صلواتی ختم کنین برین چارتا عکس پاگانی ببینین لذت ببرین از طراحیش
Ramin
۲۹ دی ۱۳۹۹فقط کیا تلوراید
فقط هیوندای پالیسید.
عشقشن عشق…
هم خوبن هم مناسب.
قیمت پایه جفتشون زیر 46 هزار دلاره…
جی ام سی آکادیلا هم بدک نیست…
ولی کادیلاک اسکالید کو ؟؟؟؟؟؟
کسی میدونه کادیلاک اسکالید کجاس ؟؟
ولی لایک و دیس لایک ها فیک دوستان منو کشته… ???
پدال بزار کامنتم منتشر بشه…??? با سپاس…
Ramin
۲۹ دی ۱۳۹۹اخ…
چی نوشتم..
عشقن عشق….
اشتباه تایپی شد….
MOHAMMAD.n.r
۲۹ دی ۱۳۹۹اسکالید suv فول سایز هست ولی سگمنت بالا کراس اوور فول سایز هستن.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹مثل همیشه رقابت بین هایلندر و اکسپلورر!!!