همه ما با ضربالمثل “هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری” آشنا هستیم و البته آن را در زندگی واقعی نیز به عینه دیدهایم. زمانی که بحث ارزانترین خودروها میشود، این عبارت بیش از هر زمان دیگری خود را نشان میدهد اما آیا گزینههای دیگری هم وجود دارند که بتوانند ما را به انتخابی صحیح با بودجهای مناسب برسانند؟ ارزانترین خودروهای بازار ارزش خوبی در برابر مبلغ پرداختی نشان میدهند؟
این را باید بدانیم ارزانترین خودروهای بازار بسیار بهتر از آنچه هستند که فکر میکنید. شاید با خود بگویید لغت ارزانترین با بیکیفیتی و بد بودن مترادف است اما در ادامه خواهید دید که اینگونه نیست.
با این وجود، ارزانترین خودروهای بازار که بهایی در حدود ۶ هزار پوند (حدود ۴۱۰ میلیون ریال) دارند انتظارات متفاوتی را ایجاد میکنند. قطعاً این خودروها شما را از نقطه A به B میرسانند اما آیا خودروهایی اقتصادی یا کاربردی و یا حتی خوشساخت هستند؟ از این نظر ضمانتی وجود ندارد!
خودروسازان معمولاً خودروهای پایه خود را به عنوان جلب نظر خریداران و کشاندن آنها به نمایندگیها معرفی میکنند. زمانی که مشتری زمانی را صرف مطالعه بروشور و نوشیدن یک چای یا قهوه نمود کارشناسان فروش تلاش خواهند داشت مدلی گرانتر را به خریدار بفروشند.
خودروهای جدید به منظور رسیدن به چنین قیمتهای پایین فاقد تمامی تجهیزات تجملی هستند. بسیاری از خریداران در کابین شاهد جاهای خالی دکمههای گوناگون، تریم های ارزانقیمت و حتی پیشرانهای کمتوان خواهند بود اما خب هدف شرکت از تولید چنین خودرویی فقط و فقط قیمت پایین است.
در بسیاری از خودروها، بزرگترین چالش خودروسازان وجود محصولات کارکرده با تجهیزات بیشتر، پیشرانه بهتر و نشان لوکستر روی خودرو است؛ اما با این وجود بسیاری از مردم ریسک خرید خودرویی دستدوم را به جان نخریده و محصولی صفر با گارانتی کامل و پیشنهادهای مالی بهتر را ترجیح میدهند.
خب با تمامی این تفاسیر، در ادامه شما را با ارزانترین خودروهایی که هماکنون در بازار بریتانیا به فروش میرسند آشنا خواهیم کرد. بد نیست بدانید قیمت خودرو در این کشور به دلایل گوناگون از جمله مالیات بیشتر، هزینههای ساخت و… بیشتر از بازارهای دیگر اروپایی بوده و ما هم با تبدیل قیمت پوند به ریال (هر پوند را ۶۸۰۰۰ ریال در نظر گرفتهایم) تلاش خواهیم کرد ایدهای مناسب از وضعیت قیمت خودروهای خارجی را برای شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.
- داچیا ساندرو – ۵۹۹۵ پوند (حدود ۴۱۰ میلیون ریال)
داچیا یکی از موفقترین خودروسازان چند سال اخیر بوده است. برند ارزانقیمت رنو به خاطر ارائه محصولات ساده، بدون دردسر و ارزانقیمت برای خریداران کمدرآمد مشهور شده است.
ساندرو ارزانترین خودروی بازار بریتانیا است اما یک سوپر مینی فول سایز میباشد. ساده بودن، راحتی و کاربردی بودن بالای ساندرو باعث شده این خودرو بدون دردسر شما را به مقصد برساند. مدلهای فول این خودرو دارای تجهیزات بیشتری هستند اما نسخه پایه Access بهای زیر ۶ هزار پوند داشته و حتی اگر اکثر افراد به دنبال نسخههای فول تر باشند اما بازهم این نسخه سرها را بهسوی خود برمیگرداند.
نسل قبلی و از رده خارج ساندرو که هماکنون در کشورمان عرضه میشود بهای حدود ۵۰۰ میلیون ریالی در سادهترین نسخه داشته و همین مقایسه نسبتاً ساده، حتی در حالت کاملاً ابتدایی تبدیل پوند به ریال نشان میدهد که چقدر از صنعت خودروی روز عقب هستیم.
- رنو توئیزی – ۶۹۹۵ پوند (حدود ۴۷۵ میلیون ریال)
آیا رنو توئیزی یک خودرو است؟ این ۴ چرخ کوچک دو نفره و الکتریکی شبیه کانسپت های طراحی آیندهنگرانه بوده و بهصورت رسمی یک چهار چرخ سنگین محسوب میشود اما برای راندن آن نیازمند گواهینامه خواهید بود. با قیمت ۶۹۹۵ پوندی، توئیزی دومین خودروی ارزان بریتانیاست.
- داچیا لوگان – ۶۹۹۵ پوند (حدود ۴۷۵ میلیون ریال)
حضور محصول دیگری از داچیا در لیست ارزانقیمتترین خودروها اصلاً جای تعجبی ندارد اما موضوعی که شوکه کننده بوده فضایی است که داچیا لوگان MCV در اختیارتان قرار میدهد. لوگان ارزانترین استیشن بازار بریتانیا بوده و نسخه پایه Access آن قیمت ۶۹۹۵ پوندی دارد.
- سوزوکی سلریو – ۷۴۹۹ پوند (حدود ۵۱۰ میلیون ریال)
سوزوکی سلریو با عرضه در اوایل سال ۲۰۱۵ جانشین دو خودروی شهری آلتو و اسپلش شد. کابین این خودرو بزرگتر از اشکودا سیتی گو بوده و تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به هیوندای i10 ارائه میکند. هزینههای این خودرو نیز کمتر از سئات Mii میباشد. این یک شروع خوب بوده اما کیفیت و تجربه رانندگی سلریو آن را در پلهای پایینتر قرار میدهد.
همانگونه که انتظار دارید این خودرو برای تردد در شهر تولید شده است. با این وجود پیشرانه سه سیلندر سلریو قدرت زیادی داشته و برای حرکت در ترافیک کاملاً پاسخگو است.
- اشکودا سیتی گو – ۸۶۳۵ پوند (حدود ۵۹۰ میلیون ریال)
سیتی گو در سال ۲۰۱۲ معرفی شده و در جایگاهی پایینتر از سوپرمینی فابیا قرار میگیرد. البته این خودرو از نظر فضای سرنشین تقریباً با فابیا برابری میکند. این امر به خاطر قربانی کردن فضای صندوق حاصل شده است.
- سایر گزینههای قابل ذکر با قیمت پایینتر از ۱۰ هزار پوند
- سئات Mii
- پژو ۱۰۸
- کیا پیکانتو
- سیتروئن C1
- ام جی ۳
منبع: autoexpress
حميد
۹ فروردین ۱۳۹۷چقدر ما ….. برا یک نسل قبل ساندرو شیش مها تو نوبت باید بمونیم
تیاگو
۹ فروردین ۱۳۹۷ما چقدر بد بختیم
فقط همین
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۷بعدم با قیمتهای فضایی،
خودرو مونتاژ داخلی نسل قبلو،
بعد ۶ ماه تحویل بگیریم
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۷الان ارزانترین موتور محصولات داچا چیه؟
بهراد
۱۱ فروردین ۱۳۹۷طرف سخنم شما نیستید
اما چرا باید تو مملکت ما همه باید دنبال ارزونا باشن؟
چرا “ترین” همیشه واسه چیزای بد و پایین بکار میره؟
چرا نباید “ترین” تو مملکت ما برای بهترین گرونترین راحتترین لوکس ترین وووو بکار بره؟
چرا مردم ما نمیتونن سوار ماشین های میلیون دلاری بشن؟ چرا اصلا نمی تونن سوار ماشین برند بشن؟
چرا همیشه ما کف زمینیم؟ و اونا تو سقف آسمون؟
چرا ما پراید اقساطی میخریم قسطاش شروع میشه اما همو تحویلش نمیدن؟
اما اونا با امضا کردن یه نامه تو خونشون و ارسالش با پست ماشین اقساطی میگیرن، اونم بدون سود هنگفت و ضامن و هزار جور علافی؟
چندین خودروساز تو کشورشون هست اما حمایتی نیاز ندارن چون به حد کافی فروش به بقیه کشورا دارن،اما ما دو تا داریم خونآشام ؟ دو تا داریم پررو! مفت خور قاتل، وووه
حمیدرضا
۹ فروردین ۱۳۹۷قیمت این خودروها برام خیلی جالب بود مخصوصا این که قیمت یک دستگاه موتورسیکلت ایندیان اسکاتی سیکستی که ارزان ترین مدل این برند قیمتی بیش از 9000 پوند داره
از اون جالب تر این که یک دستگاه بنلی 251 که در ایران با نام 25 عرضه میشه حدود 2700 پونده حالا شما تفاوت قیمت ماشین و موتور سیکلت رو در ایران مقایسه کنید با انگلستان
هرمز
۹ فروردین ۱۳۹۷این داچیا ساندرو که بیاد تو ایران کمتر از هشتاد نود میلیون بدستمون نمیرسه مرگ بر آمریکا
مهرداد
۹ فروردین ۱۳۹۷نسل جدیدش ۴۱ میلیونه پس چرا ما برای یه نسل قدیمش به جز اینکه چند ماه تا تحویلش باید وایسی. واسه معمولی ترینش باید ۴۴ تومن پول بدیم، سه میلیون گرانتر هیچ صد در صد کیفیت مونتاژ و قطعات هم پایین تر
SS
۱۰ فروردین ۱۳۹۷درسته که خودرو در ایران بسیار گرون هست
اما این مقایسه مستقیم هم درست نیست
ساندرویی که در ایران فروخته میشه مدل فول نسل قبلی هست (که به نظر من هم قیمتش بالا هست چرا که قطعات مشترک زیادی با تندر داره که داخلی سازی شده)
نسخه پایه نسل جدید شیشه های دستی، موتور 1 لیتری، بدون کولر و … هست که در بازار ایران هیچ کس سمتش نمیره
اما مدل های فول این ماشین هم در مقایسه با دستمزد در بریتانیا هیچ قیمتی نداره
نکته دیگه این هست که با همین قیمت های ناچیز هم هیچکس ماشین رو با یه دسته پول نقد نمیخره و خودروسازها مجبورن انواع و اقسام شرایط رو برای فروش و لیزینگ بزارن
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۳۹۷رنو توئیزی باب شهرهای شلوغ پرترافیکه
الان دیگه بیشتر ماشینها در ترافیک تک سرنشینه هستن .
Efk
۹ فروردین ۱۳۹۷بدبختیم؟ انقد مردم ثروتمندی هستیم که با قیمت دو و نیم برابر نسبت به انگلیسیا برای ی ماشین مشابه پول بدیم
گلریزان برگزار کنیم ی پولی دست انگلیسیا برسونیم
علاوه بر یمن و سوریه و عراق و لبنان و کشورای افریقایی
امپراطورZ
۱۰ فروردین ۱۳۹۷اگه مسئله رسیدن از نقطه AبهB باشه که پراید ماشین زمانه که یه راست از A میبره اون دنیا
M3csl
۱۰ فروردین ۱۳۹۷خیلی ممنون که زحمت معرفی مختصر پنج تای دوم رو ب خودتون ندادین….
ای خٍدااااااااااا (بقول بهتاش) از چند جا بکشیم؟
ناامید از خودرو
۱۰ فروردین ۱۳۹۷یه چیز دیگه اینه که این ۴۱ میلیون که تو بریتانیا به فروش میره قیمت نهایی محصوله
یعنی قیمت کارخونه تقریبا سی درصد ارزونتر از این قیمته
چون تو بریتانیا بیست درصد مالیات فروش و ده درصد عوارض گمرکی هم حساب شده که شده ۴۱ میلیون
حالا حساب کن تو کارخونه حدودا ۳۱ میلیون براش خرج کردن.
یعنی اینکه این ماشین ۳۱ میلیون برا سازنده در اومده اونم تو رومانی
نکته ی دیگه که به کشور خودمون ربط داره اینه که وقتی داخل کشور مونتاژ میشه چرا قیمتش گرونتره دوباره؟ مگه برا مونتازم عوارض میگیرن؟ تویوتا مثلا میره بلژیک ماشین تولید میکنه تا تولید داخل اروپا حساب بشه و بهش عوارض نخوره
یا بی ام و و بنز تو امریکا تولید میکنن تا تولید امریکا حساب بشه و عوارض گمرکی نخوره
خب چرا تو این خراب شده بازم گرون در میاد؟
مگه تو این خراب شدم مالیات فروش داریم که مونتاژ داخل نسل قبلش الان شصت میلیون در میاد؟
اخه چه مملکتیه
همه دزد
حتی دزدیشونم با منطق جور در نمیاد