هیچکس از اسب بخار بیشتر در کنار قیمت پایینتر بدش نمیآید؛ دنیای خودرو پر است از غولهای چندین صد اسب بخاری که برچسب پر از صفرِ قیمتشان آنها را تنها مختص ثروتمندان و متموّلان میکند. در چنین وضعی تکلیف مردمی که تشنه قدرت هستند اما بودجه کمی دارند چیست؟ به بهانه همین سؤال فهرستی از خودروهای دارای حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت آماده کردهام که بین همگروههای خود ارزانترین هستند و شاید کمی امیدوارمان کنند؛ با پدال همراه باشید تا نگاهی به این ده خودرو بیندازیم.
۱۰. شورولت کوروت (۵۶,۳۹۵ دلار)اولین و گرانترین عضو لیست متعلق به یک آمریکایی اصیل و دوستداشتنی است. کوروت با قلب ۶.۲ لیتری V8 به قدرت ۴۵۵ اسب بخار در کمتر از ۴ ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و یکی از باصرفهترین خودروهای اسپورت بازار است که در مقابل غولهای اروپایی هم حرفی برای گفتن دارد. ۹. کیا کوُریس (۵۵,۴۰۰ دلار)
داشتن بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت نمیتواند بهتنهایی دلیل بر اسپورت بودن یک خودرو باشد، چنانکه کوُریس لوکسترین محصول کیا با پیشرانه ۵ لیتری V8 و حداکثر قدرت ۴۲۰ اسب بخار این جسارت را پیداکرده تا برای بزرگان لاکچِری دنیا کوری بخواند و حداقل در ادعای کلامی کم نیاورد. ۸. هیوندای جنسیس ۵.۰ لیتری (۵۲,۴۵۰ دلار)
نسخه ۵ لیتری جنسیس در بخش فنی کاملاً مشابه کوُریس است و همان ۴۲۰ اسب بخار را تحویل میدهد. سواری نرم است و قلب ۸ سیلندر پتانسیل بالایی دارد. نویسنده مجلهی اتوگاید (AutoGuide) درباره آن میگوید: در کل نسل جدید جنسیس مخصوصاً در نسخه ۵ لیتری خودروی بسیار خوبی است و مخصوصاً پیشرانه دوستداشتنیاش باعث میشود که ارزش پول پرداختی را داشته باشد. ۷. داج چارجر اِسآرتی (۴۸,۹۹۰ دلار)
تریم SRT چارجر نه فقط یک خودروی سدان است و نه یک اسپورت واقعی؛ بلکه تلفیق خشن و خاصی از این دو را به نمایش میگذارد که پیشرانه ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر هِمی (Hemi) با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتونمتر گشتاور تنها بخشی از نیمه پنهان آن است و نعرههایش حتی تمرکز کوپهای مثل کوروت را هم بر هم میزند. ۶. شورولت اِساِس (۴۸,۰۴۰ دلار)
برخی معتقدند رقیب شماره یک داج چارجر SRT همین اِساِس سدان است! قلب تپنده ۶.۲ لیتری V8 زیر کاپوت ۴۱۵ اسب بخار تولید میکند که تماماً در اختیار چرخهای عقب قرار میگیرد. شاید ظاهرش را ناآشنا و کمی ژاپنی صفت بدانید اما درمجموع خودروی جالبی است و برچسب قیمتش میتواند دیدتان را کمی عمیقتر کند. ۵. جمس سیهرا ۱۵۰۰ دو کابین 2WD نسخه SLT با محفظه بار استاندارد (۴۴,۵۹۰)
فکر نکنید قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار تنها از خودروهای سواری برمیآید چون وانتبارهای سنگین و سبک نسبتاً زیادی در این حوضه فعالاند که سیهرا یکی از آنهاست! اگر نسخه دو کابین SLT با محفظه بار استاندارد را انتخاب کنید زیر کاپوت پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 خواهد داشت و به قول کارشناس مجله اتوگاید میتواند با تکیهبر وزن کمتر روی محور عقب کل روز را دود به پا کند. ۴. داج چلنجر اِسآرتی (۴۴,۵۹۰)
اگرچه به هِلکت نمیرسد اما بهخودیخود خیلی خوب است! قیمتش حدود ۴,۰۰۰ دلار از چارجر کمتر است اما از همان قلب ۴۸۵ اسب بخاری بهره میبرد تا چیزی برای سرعت، مانور و لذت رانندگی خاص یک کوپه آمریکایی کم نداشته باشد. ۳. شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ دو کابین نسخه LTZ Z71 با محفظه بار استاندارد (۴۴,۱۸۰)
هرجایی که بین ۱۰ خودروی برتر نام وانتبار جمس را دیدید مطمئن باشید که به شورولت هم بر خواهید خورد. سیلورادو میتواند مانند سیهرا (تنها در نسخه LTZ) از بلوک ۶.۲ لیتری V8 استفاده کند که به معنی حداکثر قدرت ۴۲۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۶۲۳.۶۷ نیوتونمتر است؛ بااینوجود بازهم برچسب قیمتش زیاد تعجبآور نیست. ۲. شورولت کامارو اِساِس (۳۷,۲۹۵ دلار)
با پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر که از کوروت قرض گرفته جایگاه دوم فهرست باصرفهترین خودروهای ۴۰۰ اسب بخاری را از آن خود کرده است. قطعاً قدرت ۴۵۵ اسب بخاری نقش عمدهای در جذابیت اِساِس جدید دارد و با چنین قیمتی میتواند بیشازپیش ساز موفقیتش را کوک کند. ۱. فورد ماستنگ جیتی (۳۲,۲۰۰ دلار)
بهراستیکه وقتی برچسب قیمت ماستنگ را میبینم بیشتر علاقهمندش میشوم! اگر به اصالت، تجربه رانندگی، تواناییها و پتانسیلهای فنی، نمای ظاهری بسیار گیرا و بهخصوص قوای محرکه ۵ لیتری ۸ سیلندر ۴۳۵ اسب بخاریش توجه کنید میبینید که قرار گرفتنش در رتبه اول اصلاً جای تعجب ندارد.
سجاد
۸ مهر ۱۳۹۴ای جونم …. پرچم آمریکا بالاست …
واقعا ماستنگ لیاقت جایگاه اول رو داشت .. هر چند من کامارو رو هم لایق این جایگاه می دونم
خودم به شخصه اول از همه کوروت و بعد هم چارجر رو قبول دارم.
تشکر مخصوص از آقا امین عزیز
matin
۸ مهر ۱۳۹۴قیمت ماستنگ میشه 100 میلیون بعد بخاطر گمرک می تونیم برلیانس v5 با حدود 115 اسب بخار بخریم
ای خداااااا
ALL CARS
۸ مهر ۱۳۹۴متین جان تا زمانی که مردم پول به خودروی سفر داخلی و خارجی(وارداتیها) میدن اوضاعمون همینه (خودروی داخلی خودروهای سی سال پیش و بشدت بی کیفیت وقیمتی بالا و خودروهای خارجی که برای قشر متوسط وضعیف جامعه جهانی ساخته شده را به عنوان وقیمت خودروی لوکس به مردم سطح متوسط به بالای جامعه میفروشن که متاسفانه این قشر جامعه چون خیلی خرید خودرویی با این مشخصات براشون سخت نیست خودروهارو خریداری میکنن و دودش به چشم اکثریت جامعه میره(متوسط ومتوسط به پایین) که باعث میشه نه خودروهای خارجی به قیمت واقعی وارد بشن (که برای خودشونهم خیلی بهتره)ونه خودروسازهابه فکر تولیدخودروهای روز و ارتقای کیفیت بیفتن)
فقط کافیه مردم شش ماه ، باور کن فقط شش ماه مردم خودروی سفر نخرن(نه داخلی ونه خارجی).اونوقت نه تنها پای برندهای برتر خودروسازی دنیا به کشورمون باز میشه (برای ساخت کارخانه هاشون وانتقال تکنولوژی و همکاری با برندهای به اصطلاح ایرانیمون) بلکه تعرفه راهم به ده درصد وزیر اون میرسونن تا بازار به معنای واقعی رقابتی بشه وسرمایه گذاری در کشور بیشتر صورت بگیره که اشتغال زایی وسود آوری بشدت بالایی هم خواهد داشت
اما متاسفانه عده ای صاحب قدرت و نفوذ اجازهء همچین کاری را تا به امروز ندادند. وبرای این تغییرات راهی نیست جزهمبستگی مردم ، که متاسفانه …
به گفته ی شما : ای خدااا
سجاد
۸ مهر ۱۳۹۴ولی صالح جان ( اسم تون رو از آدرس اکانت تون دارم میگم !!!! :D :D ) به نظر من این اتحاد نتیجه بخش بوده تا الان ….
من به قدرت شبکه های اجتماعی که توان واقعی مردم رو نمایان میکنه ، ایمان دارم
به قول دکتر ظریف در صفحه فیس*بوک شون :
اندکی صبر ، سحر نزدیک است
لاکی استریک
۹ مهر ۱۳۹۴من موافقم ولی مردم میتونن خودروی صفر نخرن ولی اگه خودروی سفر خواستن بخرن
محمد زمانلو
۸ مهر ۱۳۹۴خدا سایه ی خودروسازهای آمریکایی رو از سر ما فقیر فقرایی که دوست داریم منطقه ی ما آزاد بشه تا ماشین آمریکایی برونیم کم نکنه .
arman
۸ مهر ۱۳۹۴اسبهای زیاد اما کند !
mohsen
۹ مهر ۱۳۹۴اینا بعد راه افتادن خوبن ولی شما هم انگار مثل من عشق چراغ قرمزو شتابشی از این لیست کامارو جدید صدق میکنه البته اونطور که قبلا نوشته بود حالا بیاد منطقه ببینیم چیه
ولی شتاب تو حد معمولی پورشه عالیه حالا نه 911 هش همون کایمن اگرم GTS باشه فکر نکنم تو لیست بالا یکی تو شتاب اولیه بگیرتش (تو تاپ گیرم کوروت نتونست تو شتاب اولیه بگیره )
ASTON MARTin
۸ مهر ۱۳۹۴فقط شورلوت
همه میدونن فعلا چن وخته کامارو سرور اون دوتای دیگست!توی پیست حتی چلنجر رو هم مقلوب کرده
نویسنده اشتباه بزرگی کرده که اونو اول نیاورده
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۸ مهر ۱۳۹۴آستون مارتین جان احتمالاً بنابر قیمتی که دارن رتبه بندی شدن وگرنه که کامارو 2016 نسبت به قیمتش خیلی بیشتر از اون چیزی که انتظار میره داره ارائه میکنه.با این قیمت 0 تا 97 کیلومتر رو تو 4 ثانیه پر میکنه و یک چهارم مایل رو تو 12.3 ثانیه میره.تازه همین چند روز پیش معلوم شد که کامارو ی 2016 خودروی سال آمریکای شمالی شد و هم چنین خودروی سال پرفورمنس آمریکای شمالی.
ZL1 جدید هم ظاهراً یک چهارم رو تو 11 ثانیه رفته!!!! ♥♥♥♡♡♡♥♥♥
آقا امین دست مریزاد.لذت بردیم از مطلب ;)
ashkan
۹ مهر ۱۳۹۴نویسنده عزیز یه مطلب هم در مورد گران ترین خودروهای زیر 170 اسب بخاری بنویس مطمئنن محصولات ایرانی با قیمت گزافشون اول میشن
mohsen
۸ مهر ۱۳۹۴به نظر من کره ای هارو بزار کنار بقیشون خوبن نسبت به قیمتشون
مخصوصا کامارو جدید چون شتابش خوبه
آلمانیم اگه این مدلی بالا 400 اسب بخوای فکر کنم باید حدود 2برابر پرداخت کرد
آرمااااان
۸ مهر ۱۳۹۴K900 و جنسیس هم واقعا ماشینای دوست داشتنی هستن
هر وقت اسم از اسب بخار میاد پرچم آمریکا میره بالا
mohsen
۹ مهر ۱۳۹۴معیار های دوست داشتن فرق میکنه
AliZeus
۸ مهر ۱۳۹۴سردمدار قیمت ارزان=آمریکا
یعنی اگه خودروسازی آمریکا بیشتر پیشرفت کنه و همین قیمت هارو رعایت کنه…بزودی سایر تولیدکنندگان اروپایی خصوصا آلمان رو هم مجبور به تعدیل قیمت ها خواهد کرد.
هر چند ماشین های آلمانی عمدتا لوکس محسوب میشن و خاصیت کالای لوکس گرون بودنه.
MOSTAFA
۸ مهر ۱۳۹۴اگه رو جنسیس لوگوی برنده المانی بود همه میگفتن به به عجب چیزیه خوبه ی واقعا هم ظاهرش هم پیشرانش عالیه.انتخاب من 1. کوروت 2.موستانگ 3.کامارو 4. چلنجر 5.جنسیس
mohsen
۸ مهر ۱۳۹۴کاری نداره اگر جنسیس مثلا کوپه دارید ارمشو بردار جاش لوگو بی ام وه بزنید ( البته برای چند ثانیه ای!!) بعد بشینید توش ببنید واقعا حس بی ام وه رو داره؟ از پلاستیک کاریای اضافه و بی کیفیت سینه و فرمون گرفته تا جنس صندلی ها و دید ضعیف به اطراف ولی ادم الانم میشینه مثلا بی ام وه یا بنز 2004 اصلا همین E240 هایی که پلیسم ازشون استفاده میکنه اگه نشسته باشین توش واقعا حس یه بنز رو میده که هنوزم که هنوزه تو عملکردم خیلی عالیه ادم اونو میزاره جلو ازرا 2014 میخواد بزنه داغونش کنه ازرارو
P.G
۸ مهر ۱۳۹۴این جملات شما رو باید با طلا نوشت!:)
لاکی استریک
۹ مهر ۱۳۹۴پیرو صحبت شما هفته پیش یه بنز سی کلاس پلیس یه جنسیس کوپه رو مثه شربت گرفت
سامان اذری
۸ مهر ۱۳۹۴جای هلکت های داج خالی بود
Lord Cezar
۸ مهر ۱۳۹۴سامان جان هلکت ها میرن تو باشگاه 700 اسب بخاری ها . یه سر و گردن از اینا بالاتر هستن و نمیشه اینجا قرار داد. ولی به شخصه اگه ارس یه روز دوباره ممنوعیتش برداشته بشه با 65هزار دلار یه چارجر هلکت میخرم . عاشق این ماشینم .
سامان اذری
۸ مهر ۱۳۹۴داداش قیمت پایه چلنجر هلکت 59 هزار دلاره
تقریبا هم قیمت با کوروت
Lord Cezar
۹ مهر ۱۳۹۴خودت که وضعیت ارس رو دیدی . مگه میشه یه ماشین با قیمت جهانی برسه به دست مشتری . مخصوصا تو این ماشینا که قیمتشون بالاس فروشنده و وارد کننده سود زیادی به جیب میزنه گر اینکه شخصا وارد کرد که اونم فعلا اجازه نمیدن باید ثبت شرکت کرد تا ترخیص بشه . با این اوصاف همون 65 هزاری که گفتم منطقی به نظر میاد.
سامان اذری
۹ مهر ۱۳۹۴داداش اگه خودت شرکت داشته باشی ارزونتر هم میتونی بیاری
بعضی وقتها شرکتها یه تخفیفی میزندد که راحت میتونی بیاریش به قیمت خیلی مناسب
دوستم نیسان جوک رو به قیمت 18200 دلار اورد ارس
sina
۸ مهر ۱۳۹۴عالی موستانگ
اول موستانگ بعد کروت البته به خاطر قیمت :)
وحید
۸ مهر ۱۳۹۴تو این فهرست
اول دوج
دوم موستانگ محبوب
سوم کامارو
بازم میگم از جاه طلبی کره ای هاست که تو این لیست جا دارند
mohsen
۸ مهر ۱۳۹۴واقعا به من بگن یکی از سه تا ماسل شاخو انتخاب کن چلنجره انتخابم(البته میخواستیم یه شاخشو از منطقه ازاد برداریم ولی یهو همه چی زد به همو گفتن قانونه جارو برقی بخرید یعنی همون 2500 به بالا قدغن ) حالا نه به خاطر عملکردش(البته هلکتش حرف نداره تو عملکرد نسبت به رقیباش )به نظرم اون روح یه ماسل واقعیو خیلی حفظ کرده برعکس ماستنگ که خیلی حس ماسل رو نمیده و اروپایی شده کاماروهم تو نسل قبلیش ماسل فانتزی تری بود مخصوصا عقبش ولی جدیدش قشنگتر شده و عملکره عالی تر اما به من بگن کامارو میگم دو نسل قبلش باهال بود
mds
۸ مهر ۱۳۹۴نویسنده مجلهی اتوگاید درباره جنسیس میگوید:
جنسیس جذاب است سواریش نرم است و مخصوصاً پیشرانه دوستداشتنیاش باعث میشود که ارزش پول پرداختی را داشته باشد و مخصوصا اگر آنرا تیون بکنید زیباییش دوچندان خواهد هشت
واقا که همین گونه هست، گل گفتی
دقیقا مثل این
http://www.8pic.ir/images/q5tpoigksdtvpv32su2r.jpg
http://www.8pic.ir/images/naq3tzvtflw1cxikq70r.jpg
http://www.8pic.ir/images/fyq7808cr96k9g76na0v.jpg
http://www.8pic.ir/images/cpwtfj5ftxzxj1750yke.jpg
http://www.8pic.ir/images/5w93ubacdg7989q10ipp.jpg
امیر
۸ مهر ۱۳۹۴او مای گاد.اقا عجب جنسیسی شده.قدرت عالی.قیافه عروسک.دیگه چی میخوای
mds
۸ مهر ۱۳۹۴حالا اینو باد از نزدیک ببینی… من چند ماه پیش رنگ مشکی تیپ بالاشو از نزدیک دیدم نزدیک بود شاخ در بیارم دیوونه شدم باورم نمیشد حدود پنج دقیقه مبحوتش مونده بودم از بی ام و ام 5 هم جذابتر بود
mds
۸ مهر ۱۳۹۴این دوتا هم برا روی ماهت
http://www.8pic.ir/images/8ac9cff3brgx7618hg6i.jpg
http://www.8pic.ir/images/mqcqlq7tablwmoq9t0f3.jpg
mohsen
۹ مهر ۱۳۹۴یه روز معمولی تو ایران!!
ادامه تحریم
۸ مهر ۱۳۹۴سلام خدمت نویسنده این مطلب اگر امکانش هست در مورد 6 سیلندر های ارزان مثلا 300 اسب بخاری ها و همینطور 4 سیلندر کمتر از 300 مثلا دسته 200 اسب بخاری هم مطلب بزارید . با تشکر
فرزاد
۸ مهر ۱۳۹۴نمیدونم چرا مد شده که فلانی تو منطقه ازاد ارس یا انزلی یا………….فلان ماشین رو امتحان کرده و خوب هم امتحانش رو پس نداده!!خدایی اقا محسن شما بالاتر از سمند چیزی سوار شدی؟کی گفته ماشین e240 مدل 2004 هنوزم مثل ساعت کار میکنه؟به قول اقا اسان که تو جمهوری تهرانه و 15 سال هم تو المان دوره بنز و بی ام و دیده میکفت بی ام و رو سوار بشی فقط 3 سال بعد اون دیگه دهنت سرویسه!راست هم میگفت ما x3 مدل 2010 داشتیم هر ماه حداقل یه دفعه خراب میشد!….نمیدونم شاید شما بیشتر از اونی که 15 سال تو المان دوره دیده میدونی!! اونی هم که می یاد میگه ماشین کره ای ماشین نیست مطمئن باشید پراید هم نداره…….
mohsen
۸ مهر ۱۳۹۴اقا فرزاد بالا پاسخ نوشته از اونجا اقدام میکردید بهتر بود
من نمیدونم بی ام وه شما چقدر خرج بر میداشت و صفر خریدید یا دست یکی بوده قبلا خوب ماشینم بالاخره خرج بر میداره ولی بستگی به رانندگی و سلیقه استفاده فرد داره قبلا هم گفته بودم که چه مدل بی ام وه هارو چقدر استفاده کردیم و در اون حد خرجی بر نداشته
ولی ولی ولی من اگه سمندم سوار نشده باشم قبول اصلا میتونید بگید قاریم سوار نشدم اینکه دیگه ناراحتی نداره از دوستان و اشنایان نزدیک دارن این ماشینارو و من با یک ماشین نمیگم که اره مثلا X6 روندم خرج نداشت یا مثلا ازرا روندم به درد نمیخوره
اینکه میگید تست نه من راننده حرفه ای نیستم که یه پیستم بگیرم بعد برونمش ببینم چند مرده حلاجه
تو منطق ازادم نه عزیز خبری نیست اولش که همه امریکایی خریدن بعد محدودیت حجم موتور، مردم رو اوردن به کره ای و اگه زیاد داشتن بنز و بی ام وه توربو دار
ولی در مدل هایی که دیدم این نظر هارو میدم که یه نظره شخصیه
در ضمن اگر یه نگاهی بکنید خودروهای مدل های پایین بنز و بی ام وه هنوزم هستن کمیاب که سرحالن ولی نمیگم برید مدل 2004 بخرید خرج اصلا نداره اتفاقا اگه صاحب قبلیش مثله من رونده باشه باید تعمیر اساسی ببینه ولی بعد یه تعمیر باز هم طول مدت زیادی رو کار میکنه اون 3 سال هم که میگید معمولا طرف 0 شو میخره تا دلش بخواد میرونه خودشم میرونه ها من یک کلمه میگم بقیشو حساب کنید همین که خواست خرج باز کنه میزاره نمایشگاه یکی میاد بله طرف میکه اقا 70 تا کار کرده ولی نمیگه 70 تا رو چه جور رونده رخ هم عالی زده نداره معلومه چون شهر نرونده ولی خارج شهر گازشو گرفته حالا میفروشه طرفم میاره که بی ام وه میرونم خرجها شروع میشه ولی اکثر بنز ها اینجوری نیس چون صاحباشون معمولا یه فرد رده سنی بالاس(البته نه همشون ) اونم صبح میره سر کارش بعدم میاد
احمد باقری
۸ مهر ۱۳۹۴مثل همیشه، موستانگ، کامارو، کوروت، جلوه خاصی در لیست دارند.
Archi KHAN
۹ مهر ۱۳۹۴دنیای خودروسازی امریکا یه چیز دیگه اس !
قیمت های بینظیر در کنار بهترین کیفیت ، قدرت و ایمنی
تو این میون من نظرم کامارو هستش با احترام به همه امریکایی هااااا
اصلا دنیای امریکایی همه چیزاش یه جورایی یه چیز دیگه اس ….
hossein
۹ مهر ۱۳۹۴نظرات تمام دوستان صحیح و قابل احترام.
ولی قبول در کل ماشین های آمریکایی فقط اسب زیاد دارند.
معین
۹ مهر ۱۳۹۴موستانگ عشقه!
فورد همیشه در طراحی محصولاتش نگاه معقولی به جامعه هدف داره.
morteza
۱۱ مهر ۱۳۹۴1موستانگ
۲کامارو
۳جنسیس
۴ کوروت
۵چارجر
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴فقط خودرو های آمریکایی :)
محمد امین
۲۰ دی ۱۳۹۴سلام بچه ها قیمت کامارو که37295دلار هست به پول ایران چقدر میشه؟؟؟؟؟؟