خرید خودروی ارزان در اکثر موارد یک معاملهی سودآور به نظر میآید اما همیشه هم اینگونه نیست. ما دربارهی خودروهای ارزان صحبت میکنیم. آیا درسی برای یادگرفتن وجود دارد؟ آیا خودروهای ارزانی که برخی خودروسازان ارزان میکنند کاملاً ارزشمند هستند؟
خودروهای ارزانقیمت صفرکیلومتر از گارانتی کارخانه و اعتمادی بالاتر سود میبرند. البته که ارزانترین خودروهای جدید در مقایسه با خودروهای کارکردهی ارزان، راه و روشی متفاوت را برای خرید طلب میکنند. در بازار انگلستان حداقل ۶ هزار پوند برای خرید ارزانترین خودرو نیاز دارید و البته باید این را هم گفت که این مدلها انتظارات کاملاً متفاوتی را ایجاد میکنند.
خودروسازان مدلهای پایهی خودروهای ارزان را برای جلبتوجه خریداران پیشنهاد میکنند و خریدار با مراجعه به نمایندگیها و دیدن بروشورهای تبلیغاتی و همچنین نوشیدن یک فنجان قهوه تحت تأثیر قرار میگیرند و ممکن است که مدل گرانتری را بخرند!
در بسیاری از نمونهها، بزرگترین چالشی که خودروهای ارزان پیش روی خود میبینند، وجود خودروهای دستدوم با امکانات و تجهیزات بیشتر است که با قیمتی مشابه، عملکرد بهتری را ارائه میدهند. در اینگونه موارد برخی نشان و تجهیزات بیشتر را ترجیح داده و خودرویی دستدوم میخرند اما افرادی هم هستند که گارانتی و قابلیت اعتماد خودروی صفرکیلومتر را اولویت اصلی خود میدانند.
خب با این تفاسیر ما ارزانترین خودروهای انگلستان را برای شما لیست کردهایم. خودروهایی که هم اکنون در حال فروش هستند. البته درنظر داشته باشید که قیمت خودروها در انگستان بالاتر از قیمت جهانی همین خودروهاست. با ما همراه باشید.
۱. داچیا ساندرو – ۵۹۹۵ پوند (۸۵۶۰ دلار)
داچیا در سالهای اخیر موفقیتهای عظیمی را تجربه کرده است. برند موردحمایت رنو با پیشنهاد محصولاتی ساده و کم حاشیه به همراه قیمتهایی شگفتانگیز خریداران را راضی نماید.
ساندرو ارزانترین خودروی انگلستان بوده اما سوپرمینی فول سایزی است که بسیاری از خودروهای شهری را پشت سر میگذارد. سادگی، راحتی و کاربردی بودن ساندرو موردعلاقهی آنهایی است که خودروی بی حاشیه و بدون حیلهای را میخواهند.
فضای داخلی خودرو جادارتر از بسیاری از رقبای ساندرو است و هزینههای رانندگی خودرو هم پایین بوده و مسائل مکانیکی این خودرو نیز کم بوده که نشان میدهد ساندرو خودرویی قابل اعتماد است.
ریشههای ساندرو به نسل دوم رنو کلیو معرفی شده در سال ۱۹۹۸ بازمیگردد. اگرچه که این سخن به معنی شاسی قدیمی خودرو است اما پیشرانهی خودرو از برخی تکنولوژیهای جدید رنو استفاده میکند و باعث میشود تا این خودرو بسیار کممصرف و پاک باشد.
آیا توئیزی یک خودرو است؟ این وسیلهی نقلیهی دو سرنشینه ی کوچک ۴ چرخ، شبیه کانسپت های آیندهنگرانه است و برای راندن آن نیازمند گواهینامه رانندگی هستید. مدل پایهی این خودرو دومین مدل ارزانقیمت بوده و ۶۸۹۵ پوند قیمت دارد.
توئیزی تنها ۲.۳۲ متر طول،۱.۱۹ متر پهنا و ۱.۴۶ متر ارتفاع دارد. توئیزی فاقد دربهای جانبی است اما میتوان درهای جانبی و پنجرههای زیپی را برای آن سفارش داد. فضای بار ۳۱ لیتری آن نیز تنها یک کیفدستی را در خود جای میدهد. علیرغم همهی این موارد، توئیزی برای اکثر خریداران غیرعملی است.
توئیزی از پیشرانهی الکتریکی ۱۷ اسب بخاری با ۵۷ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند و سقف سرعت آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت میرسد. شارژ خودرو با برق خانگی در سه ساعت و نیم صورت میگیرد.
تریم های Urban،Colour و Technic برای خودرو قابل سفارش هستند و رنو یک نسخهی تجاری از این خودرو را نیز ارائه میکند!
تعجبی ندارد که ساختهی دیگری از داچیا را در این لیست ببینیم اما شوکه کننده آن است که لوگان MCV فضای بسیار زیادی را با پول پرداختی آن در اختیار شما میگذارد. لوگان ارزانترین استیشن بازار انگلستان است و تریم پایهی آن تنها ۶۹۹۵ دلار قیمت دارد.
نقطهضعف خودرو این است که با این مقدار پرداختی باید از مواردی چون شیشههای برقی، رادیو و پشتسریهای عقب چشمپوشی کنید مگر اینکه بخواهید بهصورت آپشن آنها را سفارش دهید. مدلهای سطح متوسط نیز قیمت زیر ۸ هزار پوند دارند و از تجهیزات بیشتری سود میبرند. مدل فول آپشن لوگان نیز حولوحوش ۹ هزار پوند قیمت دارد.
جذابیت دیگر این خودرو به کاربردی بودن آن بازمیگردد. لوگان فضای بار ۵۷۳ لیتری دارد و اگر خواهان همین مقدار فضا در دیگر رقبا باشید، باید مبلغ بسیار زیادی را برای خودروهایی چون فولکس گل استیت و فورد فوکوس استیت بپردازید.
این خودرو از اوایل سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد و جایگزین هر دو خودروی شهری آلتو و اسپلش شده است. فضای داخلی سلریو بزرگتر از اشکودا سیتی گو بوده و تجهیزات استاندارد بیشتری را نسبت به هیوندای i10 ارائه میدهد و هزینههای سواری آن از سئات Mii کمتر است. این آغاز خوبی است اما کیفیت و تجربه رانندگی سلریو در مرتبهی پایینی قرار دارد.
قیمت خودرو از زیر ۷ هزار پوند آغاز میشود و همهی مدلها به رینگ آلیاژی، سیستم تهویه، اتصال بلوتوث و رادیوی DAB مجهزند. با پرداخت مبلغ اضافی میتوانید تریم SZ4 با شیشههای عقب برقی و سیستم صوتی با ۴ بلندگو را به دست آورید. کیفیت خودرو در حد رقبای اروپایی نیست اما هیچ خودروی شهری موجود در بازار چنین تجهیزاتی را با این قیمت ارائه نمیکند.
پیشرانهی ۳ سیلندر بنزینی خودرو هم کممصرف بوده و در هر صد کیلومتر ۳.۵ لیتر سوخت میسوزاند. همانطوری که انتظار دارید، پرفورمنس اولویت اصلی خودرو نیست و سلریو برای شهر طراحی شده است.
قلب تپندهی این خودرو پیشرانهی ۱.۲ لیتری ساخت رنو است و با این قیمت کارایی برجستهای را ارائه میدهد. سواری ساوی در اکثر اوقات پذیرفتنی است.
با کابینی جادار و موقعیت رانندگی مناسب، این خودروساز مالزیایی میتواند یک برنده باشد. متأسفانه کوچکترین پروتون در جنبههای کلیدیای چون کیفیت ساخت ناامیدکننده عمل میکند و گیربکس این خودرو نیز یکی از بدترین نمونههای آزمایش شده است.
پروتون ساوی ارزان و کاربردی است؛ چیز دیگری وجود ندارد.
reza
۱۹ خرداد ۱۳۹۵مگه 8000 دلار ساندرو 24 میلیون تومن ما نیس پس چرا 45 تومن باس بدیم پاش؟؟
…هر چند الان همه حمله کردن که بخرن…باور کنین تقصیر خودمونه
فرامرز
۱۹ خرداد ۱۳۹۵تازه ما واسه نسل قبلی ۴۵ تومن پول میدیم. البته 8560 دلار که میشه حدود ۲۹۵۰۰ (قیمت تمام شده در بازار انگلستان و مسلماْ قیمت بدون لحاظ مالیات و … حداقل ۲۰ درصد کمتر از اینه). اینم بگم مدل های پایه محصولات داچیا موتور ضعیفتری (۷۳ اسب بخار) دارن و عملاْ هیچ آپشنی ندارن یعنی تو آلمان حتی داچیا رو بدون کولر و سیستم صوتی و شیشه برقی هم میشه خرید.
داج توماهاک
۱۹ خرداد ۱۳۹۵8000 دلار میشه 27200000 تومن
مهمان
۲۰ خرداد ۱۳۹۵اگرچه ماشین های داچیا هم در ایران کمی گرون به فروش میرسه اما بازهم دارای منطقی ترین قیمت نسبت به رقبا هست
قیمت هایی که میبینید مربوط به مدل پایه است که حتی فاقد رادیو پخش هستند. کولر و شیشه برقی و … که اصلا در مدل پایه به صورت سفارشی هم قابل نصب نیست
SIRVAN
۲۰ خرداد ۱۳۹۵قیمت رو نوشته عزیزم مدل پایه 6990 دلار قیمت مدل فول 9990 دلار
در آلمان مدل پایه این خودرو 4 ایربگ داره نمیدونم دوستان این داستان ها رو از کجا میارن
فرشاد
۲۰ خرداد ۱۳۹۵قیمتش میشه 29.5 میلیون تومن بدون در نظر گرفتن هزینه های اضافه مربوط خرید خودرو که شامل بیمه و عوارض و غیره هست. برای اینکه این تاثیر رو بهتر متوجه بشین به عنوان مثال قیمت دنای ایران خودرو تقریبا 36.5 میلیون تومن هست که با هزینه هایی که گفتم میشه 43 میلیون.
بعد این قیمت پایه هست که معمولا در مورد داچیا شامل موتور ضعیف تر و آپشنهای خیلی ابتدایی حتی دستی بودن شیشه بالابر میشه.
بدترین کار اینه که از یه چیزی بد دفاع کنین.برای اثبات ضعف خودرو ساز های ایرانی نیاز نیست دست به دامن دروغ بشیم.همون حقایق رو بگیم .کافیه دوست عزیز.
صالح
۱۹ خرداد ۱۳۹۵تازه این ساندرو جدید ترین مدلشه
تو ایران یک مدل پایین ترش 45 میلیونه
البته تو ایران شیشه هاش برقیه!!!
صالح
۱۹ خرداد ۱۳۹۵این داچیا لوگان هم با نام رنو symbol تو ایران توسط نمایندگی رنو به قیمت 70 میلیون فروخته میشه که اینجا گفته فول آپشنش 9 پونده که میشه 40 میلیون (هر پوند = 4500)
حسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۵کاشکی داچا یا خود رنو به تنهایی تو ایران کارخانه میزدن!
کاشکی یه کارخونه خوب ارزان ساز مثل سوزوکی بیاد تو مناطق ازاد کارخونه بزنه!
efk
۱۹ خرداد ۱۳۹۵مطمعن بااین خودرو سازای خودمون بهتر سود میکنن که این کارو ردن کلا همگی دورهم جم شدن حق مردم مظلوم مارو بخورن
داج توماهاک
۱۹ خرداد ۱۳۹۵سوزوکی و لوگان از همه بهتر هستن
سیامک
۱۹ خرداد ۱۳۹۵آخه اینا ماشین هستن مثل ایران خودرو و سایپا هستن
رامتین
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ساندرو قیمت 8000دلار مدلی است که موتور 1200 داره و 73 اسب توان داره. اما ساندروی ایران 107 اسب توان داره. مدلی که در ایران تولید میشه قیمتش 10000دلاره (مدل دستی) یعنی 34تا35میلیون که تا سال 2013 در برزیل تولید میشد (نسل جدید ساندرو با توان 107 قیمتش مانند نسل قبله، اما ایران وارد نکرد، چون خطوط تولید نسل قبا را در قرداد امضا کرده بود) قیمت فعلی ساندرو در ایران 43تومنه (مهم قیمت کارخونست) که 8تومن بیشتر از قیمت واقعیشه. پیمان کارگر مدیر رنو پارس گفته بود قیمت ساندرو باید 40تومن باشه، اما سودورزی زیاد سایپا و برای خراب نشدن بازار برلیانس، قیمت را 43 دادند و اتومات 49.
SIRVAN
۲۰ خرداد ۱۳۹۵مدلی که در ایران تولید میشه مدل 2005 هست حالا توی برزیل تا کی تولید میشده که ملاک نیست .
اون 73 اسب در کنارش مصرف سوخت پایینتر و گیربکس هماهنگ با موتور هست . موتور روز نه موتور 15 سال پیش . این چینی ها هم 150 اسب بی بخار دارن اما نه شتاب دارن نه سرعت
احمد باقری
۱۹ خرداد ۱۳۹۵همونطور که این متن هم گفته، بیشتر این خودروها، خودروهای شهری هستند و نباید انتظار زیادی ازشون داشت.
efk
۱۹ خرداد ۱۳۹۵خدا لعنت کنه اون حروم خوری که باعث و بانی این کاره
ساندرو با دلار 4 تومنی قیمتشم 9000 دلار بگیری میشه 36 تومن تازه نسل جدیدش اون وقت نزدیک 50 تومن میندازن بهمون
تازه اونم انگلیس
تو ایران مونتاژ میشه قطعا باز باید ارزونتر دربیاد،پول کارگرم که تقریبا یک دوازدهم کشور سازنده میدن…
Mehrbod
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ادامه این لیست در سایت اتواکسپرس:
• SEAT Mii
• Peugeot 108
• Skoda Citigo
• Kia Picanto
• Citroen C1
• MG3
مانی
۱۹ خرداد ۱۳۹۵متأسفانه ارزان سازی تو کشور ما به قیمت از بین بردن کیفیت هستش.همین چند روز پیش حادثه وحشتناک و دلخراش برای وانت آریسان اتفاق افتاده که دو کودک ۵ و ۳ ساله زنده زنده تو آتیش سوختن.پلیس هم تو نتیجه تحقیقات کارخانه تولید کننده رو مقصر شناخت.
داج توماهاک
۲۰ خرداد ۱۳۹۵تصادف دلخراشی دیگر در تاریخ 21 اردیبهشت سال جاری سه دختر دانشجو در قزوین جان باختن.
فیلم دیدم بهم ریختم
حمیدرضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۵من به شخصه از رنو خیلی خوشم اومد برقی با شارژ خانگی یه شب تا صبح شارژ میکنی توروز ازش استفاده میکنی خیلی خوبه به نظرم
دکتر
۲۰ خرداد ۱۳۹۵یعنی حاضری واسه این کوچولو پلاستیکی اینقدر پول بدی؟؟؟
ایران فرانسه
۲۰ خرداد ۱۳۹۵داچیا و رنو ثابت کردند میشه ماشین های ایمن و استاندارد در عین حال ارزان ساخت بدون اینکه یه ظاهر فریبنده اپشن های اضافه رو ملاک جذب مشتری قرار بدن داچیا یه کارخانه ورشکسته بود مراکش اصلا خودرو تولید نمی کرد ترکیه و روسیه و برزیل و روسیه و حتی سامسونگ کره با رنو خودرو ساز شدن ای کاش سایپا عاقل بشه با رنو جوینت بشه و از این پراید دست برداره
Hamid...Audi
۲۰ خرداد ۱۳۹۵اینی که فیس لیفت 2004 ساندرو سال 2016 تو ایران عرضه میشه و با قیمت دوبرابر سال 2004 تو ایران فروخته میشه واقعا درد داره.
(لازم به ذکره که خودرو های مونتاژ تعرفه های پایین تر دارن و قیمت مدل 2004 در سال 2016 خیلی کمتر میشه)
khalil
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ممنون از جناب احمد زاده
اگه متنی با همین مضمون درباره بازار کشور به تحریر در بیاد خیلی مفید خواهد بود