نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ نشان داد با وجودی که کراساوورها در حال سلطهٔ کامل بر بازار خودروی جهان هستند اما هنوز هم جا برای استیشنها وجود دارد و بسیاری از خریداران آنها را بر کراساوورها ترجیح میدهند؛ بنابراین علاقهمندان به استیشنها در نمایشگاه ژنو امسال بسیار هیجانزده شدند چراکه در این دوره از نمایشگاه ژنو خودروهای استیشن بسیار جذابی به نمایش درآمدند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب پنج استیشن جذاب نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ را معرفی کنیم.
هیوندای i30 استیشن
هیوندای نسخهٔ استیشن مدل i30 خود را امسال به ژنو آورده است که البته احتمالاً در بازار ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد. مزیت اصلی i30 استیشن نسبت به نسخهٔ هاچبک فضای صندوق بار بسیار بزرگ آن است بهگونهای که در صورت خواباندن صندلیهای عقب ۱۶۵۰ لیتر فضای بار را ارائه میکند. در بخش پیشرانهها نیز خریداران میتوانند از بین موتورهای ۱ لیتری سه سیلندر توربو، ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل یکی را انتخاب کنند.
اوپل اینسیگنیا اسپرت تورر
نسل جدید اوپل اینسیگنیا طراحی بسیار زیبایی دارد اما نسخهٔ استیشن آنکه اسپرت تورر نام دارد از ظاهری حتی بهتر از مدل سدان برخوردار است درحالیکه فضای بار بسیار زیادی را هم ارائه میکند. در این استیشن آلمانی در صورت خواباندن صندلیهای عقب ۱۶۳۸ لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. اینسیگنیا اسپرت تورر جدید با طیف گستردهای از پیشرانهها و آپشنهای فراوان برای اروپاییان ارائه میشود درحالیکه نمونههای مجهز به پیشرانههای قویتر نیز بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه میگردند.
پورشه پانامرا اسپرت توریزمو
در وهلهٔ اول ساخت یک استیشن با میراث اسپرت پورشه همخوانی ندارد اما هنگام نگاه به پانامرا اسپرت توریزمو این تصور رنگ میبازد. شیب شیشهٔ عقب در این خودرو ظاهری کوپه مانند برای آن پدید آورده و سخت میتوان تصور کرد که با وجود این نسخهٔ جادارتر و البته جذاب کسی سراغ مدل سدان پانامرا برود. همچنین برای اسپرت توریزمو مدلها و پیشرانههای مختلفی ارائه شده است که قدرت آنها از ۳۲۶ اسب بخار در مدل پایه آغاز شده و نهایتاً به ۵۴۲ اسب بخار در مدل توربو میرسد درحالیکه بین اینها نیز مدلهای مختلف دیگری وجود دارد.
آلپینا B5 استیشن
آلپینا در نمایشگاه ژنو نسل جدید مدل B5 خود را که بر اساس نسل جدید بامو سری ۵ ساخته شده است رونمایی کرد. B5 که بهنوعی برادر ناتنی بامو M5 محسوب میشود، در دو نسخهٔ سدان و استیشن عرضه خواهد شد درحالیکه M5 تنها بهصورت سدان تولید میشود و B5 استیشن میتواند جای خالی M5 استیشن را پر کند. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال میابد. آلپینا B5 استیشن با تکیه بر این پیشرانه میتواند ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
مرسدس بنز E63 AMG S استیشن
اگر شما میخواهید خانوادهٔ خود را با سرعتی سرسامآور جابجا کنید قطعاً مرسدس بنز E63 AMG S استیشن یکی از مناسبترین خودروها برای انجام این کار خواهد بود. در زیر کاپوت این استیشن وحشی یک نیروگاه ۴ لیتری V8 بایتوربو قرار دارد که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و این سوپراستیشن را قادر میسازد ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بدین ترتیب E63 S از لحاظ قدرت دقیقاً با آلپینا B5 یکسان است درحالیکه در شتاب آنرا مغلوب میکند اما حداکثر سرعت E63 S بهصورت الکترونیکی روی ۲۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. بااینحال آلپینا B5 و مرسدس بنز E63 AMG S رقیب مستقیم یکدیگر محسوب میشود.
منبع: Motor1
Saeed
۲۲ اسفند ۱۳۹۵مگه پورشه پانامرا استیشنه ؟؟؟؟!!!!!!!
peyman
۲۲ اسفند ۱۳۹۵فک کنم??
سیاوش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵یه مدل کشیده تر شو ساختن ظاهرا رفته تو بخش استیشن ها
با فاصله انتخاب منم هست کلا پانامرا جدید فوق العاده است
shirko
۲۲ اسفند ۱۳۹۵نویسنده جوری نوشته بنز ، ب ام و رو مغلوب می کنه انگار یادش رفته قبلا M5 با شتاب کمترش نسبت به e 63 ، بازم لهش کرد !!
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۵همشون زیباوخوبن ولی پورشه یه سروگردن بالاترازبقیس .
sunmartin
۲۲ اسفند ۱۳۹۵همه عالین اما پورشه و آلپینا عالیترن آفرین بر این طراحی زیبای آلمانی چه در هیوندای چه در بی ام دبلیو و پورشه
mahan
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ببخشید سگال بی ربط میپرسم وای چرا من میرم تو خبر کوئینیگ زگ راگرا فیلتره?? واس همه اینطوریه???
میلاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۵فقط بنز که تو استیشن هم مشخصات موتوری بنز از bmw سرتره
mohsen.b
۲۲ اسفند ۱۳۹۵تمومشون یه طرف E63یه طرف
Erfan
۲۲ اسفند ۱۳۹۵گل گفتی….
The Best or nothing…
H|>l
۲۲ اسفند ۱۳۹۵هیوندا خیلی بیش از حد داره با گریل یا همون جلو پنجره خودروهاش ور میره. هروز یه شکلی، حتی در نمونه های فیس لیفت. فکر میکنی شرکت مردده، هنوز به طرح دلخواهش نرسیده. مخصوصاً خیلی نمیخواد با برند لوکسش یکی باشن
بعد اینکه مدل های جدید این خودروساز به جذابیت نمونه های گذشتش نیست، مثل سوناتا 2018 یا همین i30
اعتمادیان
۲۲ اسفند ۱۳۹۵دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
Saied
۲۳ اسفند ۱۳۹۵از پورشه که بگذریم ( که هیچ جوری ازش نمیشه گذشت و عشق هر ماشین بازیه ) انتخاب من سلطان قلب ها یعنی بی ام دبلیو است.
نویسنده میدونو داده طرف مرسدس. ولی قطعا هیجان بی ام و یه چیز دیگست.
ارش
۲۳ اسفند ۱۳۹۵از بنز و بی ام و و پورشه که بگذریم چون حالشون معلومه که چطور ماشینایی هستن به اپل میرسیم حیف این ماشین که به پژو واگذار شد.
saeid
۲۳ اسفند ۱۳۹۵جدا از عالی بودن بنز و ب ام و و پورشه
طراحی اوپل اینسیگنیا جدید رو خیلی دوست دارم .