خودروهای معرفی شده در این نوشته در شورومها بسیار جلب توجه کردهاند اما پس از فروش، بخش اعظم قیمت اولیهی خود را از دست دادهاند.
- نیسان 370Z نیسمو
این خودرو نسبت به مدل استاندارد Z 10 هزار پوند گرانتر است و البته خرید این خودرو نیز کمی سخت است اما راهحلی وجود دارد؛ مثلاً نسخهی مدل ۲۰۱۵ این خودرو که کارکردی زیر ۴۸۰۰ کیلومتر دارد به خاطر استهلاک و تنزل بها حدود ۱۰ هزار پوند ارزانتر است. البته نمونههای کارکرده زیادی از نیسان Z در بازار وجود دارد. به عنوان مثال نمونهای دیگر از این خودرو تنها با کارکرد ۸۰۰ کیلومتر ۸ هزار پوند ارزانتر است. بله ما دربارهی کاهش بهای ۱۶ پوندی به ازای هر کیلومتر پیمایش صحبت میکنیم.
- ولوو V60 پولستار
شما دیگر نمیتوانید این مدل از ولوو با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو را بخرید چرا که پیشرانهای ۲ لیتری جایگزین آن شده است؛ اما مشکلی نیست چرا که احتمال نمیخواهید نسخهی صفرکیلومتر را بخرید. چرا؟ در بازار خودروهای کارکرده یک جستوجو بکنید و آن موقع میفهمید که چرا!
این نسخهی به تصویر کشیده شده تقریباً نو است و با مدل ۲۰۱۵ کارکردی زیر ۱۳ هزار کیلومتر نشان میدهد. “به ندرت رانده شده” چیزی است که فروشنده دربارهی آن خواهد گفت. بهای این خودرو ۳۱۹۹۵ پوند است که حدود ۱۸ هزار پوند ارزانتر از بهای مدل صفرکیلومتر این خودرو نشان میدهد. ما حتی نسخهای کمکارتر را با بهای ۳۶۵۰۰ پوند یافتیم که با اندکی محاسبه فهمیدیم هر کیلومتر حرکت با آن برای مالک ۱۳.۷ پوند آب میخورد.
- بنتلی مولسان
- بامو i8
اینجا نمونهای با تنها ۶۵۰۰ کیلومتر در کارکرد را شاهدیم که با قیمت ۷۵۷۹۵ پوند به فروش میرسد که افت قیمتی در حدود یکچهارم بهای خودروی صفرکیلومتر را نشان میدهد. البته این میزان افت قیمت برای یک خودروی اسپورت هیبریدی که شبیه هیچ نمونهی دیگر در جاده نیست عملکرد خوبی محسوب میشود.
- هیوندای جنسیس
خب همانند مولسان این جنسیس با کارکرد تنها ۱۶۰ کیلومتر با بهای ۲۹۹۵۰ پوند به فروش میرسد که نسبت به بهای ۴۸۹۴۶ پوندی زمان صفرکیلومتری افت قابلتوجهی را نشان میدهد. افتی در حدود ۲۰ هزار پوند یا عبارتی ۱۹۰ پوند به ازای هر کیلومتر پیمایش؛ و البته نمونهای نیز با کارکرد کمی بیشتر وجود دارد که برچسب قیمتی ۲۴۹۹۱ پوندی یعنی نصف قیمت نسخهی صفرکیلومتر را دارد.
حسین
۱ آبان ۱۳۹۵جالبه،کاش واردات خودرو دست دوم ازاد و اسون بود!
Shahryar
۱ آبان ۱۳۹۵زندگی ما ایرانیا رو پایه کاش هستش،فقط افسوس….
خدا باعث بانیشو ذلیل کنه ?
ساسان.م
۱ آبان ۱۳۹۵باعث و بانیش خودمونیم نه کس دیگه
Parker
۱ آبان ۱۳۹۵.
من پول داشته باشم مولسان میخرم و با زیبایی و اصالتش حال میکنم.
به افت قیمت هم اهمیت نمیدم.
حميد
۱ آبان ۱۳۹۵بیایید ایران یک سال سوار شید به همون قیمت شاید هم گرونتر تازه دوبرابر قیمت جهانی نصیبتون میشه
سامان اذری
۱ آبان ۱۳۹۵تو مناطق ازاد واردات خودرو 1 سال قبل هم مجازه
یعنی الان که تو سال 2016 هستیم میشه مدل 2015 صفر رو وارد کرد ولی حتما باید صفر باشه
ولی من به چشمهای خودم دیدم که مدل یک سال قبل رو کیلومترشو دستکاری کردند و به عنوان ماشین صفر کیلومتر از منطقه ازاد وارد کردند حتی بینشون نمونه تصادفی و رنگ شدگی هم موجود بود
Lord Cezar
۲ آبان ۱۳۹۵تو بخشنامه واردات منطقه ازاد اروند ماشین یک سال قبل تا کارکرد 20 هزار ازاد بود به شرط سالم بودن.
کامیاب
۲ آبان ۱۳۹۵من تو منطقه آزاد سانتافه نسل قبل)2011( دیدم پلاک شده(همون مشهوره با رینگای خزش :D(
جالبه تو 2011 ارس منطقه آزاد نشده بود هنوز.
new great britain
۱ آبان ۱۳۹۵پس چرا شماره فروشنده ها رو زیر ماشینا ننوشتین؟؟؟؟
اه.
GOD BLESS AMERICA
۱ آبان ۱۳۹۵کجا بودی نفس
http://www.pedal.ir/جگوار/جگوار-f-تایپ-svr/comment-page-1/#comment-436827
بخون حال کن.
new great britain
۲ آبان ۱۳۹۵درود به شما کامنتتون رو خوندم.
کاملا درسته.
آخه فولکس و ب ام و بنتلی و رولز رویس رو که به خاطر دوخت و دوز داخل ماشین نمیخوان.
اگه فرصتی باشه حتما از رولز رویس که قدمتی بیش از ب ام و داره و دستاوردهای خودروسازیش حرف میزنم.
هیچ خودروسازی(تقریبا 0/99) تو بهترین ماشینایه ساخته شده توسط کمپانیش نمیتونه ادعا کنه از مهندسی انگلیسی بهره نمیبره.
از 918 اسپایدر بگیر تا بوگاتی -ب ام و i8 و……….
حالا فرمول یک بماند.
دوستان نمونش رو دیدن اپل چقدر خودش داشت میکشت مک لارن رو تصاحب کنه.(الانم بدجور تو فکرشن)
مطمئن باشید اگه رولز رویس یا بنتلی دسته یه شرکتی مثل تاتا موتورز میوفتاد
لوکس سازی آلمان بدجور ضرر میکرد.آلمان ها فکر اونجاشو کرده بودن نه نجات دادن اون دو کمپانی.
مگه فیلم هندیه؟؟؟!!!!!!!!
لوتوس هم امیدوارم تاتاموتورز بخره و بره جزء جگوار لندروور.
از قدیم گفتن تا سه نشه بازی نشه.
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
التماس و اینا نبود.
حرفی بود
دو طرف بعد تکذیب کردن.
از کاه کوه نساز.
new great britain
۲ آبان ۱۳۹۵مجید اتفاقا التماس بود.
مک لارن رو خیلیا میخوان تو دنیا.تو از این ناراحتی چرا کسی به لامبو پیشنهاد نمیده.)):
وقتی یه شرکته چندصد بیلیون دلاری به مک لارن پیشنهاد میده بدون مک لارن کارش خیلی درسته.((:
احمد
۱ آبان ۱۳۹۵این جنسیس که خوار تو سر خوردنه که !!!
200 تا با ماشین بری قیمتش نصف میشه !!!!
SCUDERIA - اسکودریا
۱ آبان ۱۳۹۵به هر حال ماشین خوبیه.
دومینو
۱ آبان ۱۳۹۵فقط آلمان ژاپن و ایتالیا .. بقیه همه آشغال
احمد باقری
۱ آبان ۱۳۹۵مطلب مفیدی بود، البته ما که از اینا نداریم.
nima
۱ آبان ۱۳۹۵یعنی ماشین کارکرده هم آدم میخواد بخره اینجوری بخره.نه مثل ما.۲هفتست میرم چیتگر دنبال پرشیا.انقدر تقلب و دروغ هست که آدم میترسه ماشین کارکرده بخره.واقعا سر آدم هر لحظه ممکنه کلاه بره و یه ماشین داغون رو به جای ماشین سالم بهمون بندازن
رضا پ
۱ آبان ۱۳۹۵پرشیا !
محصول ایرنخودرو
.
.
.
سمبل تقلب و دروغ!😊
ali
۲ آبان ۱۳۹۵تو اروپا و امریکا ماشین سرمایه محسوب نمیشه و یه وسیله مصرفی هست. نه مثل ایران ماشین رو سرمایه میدونن مثل خونه! یارو ماشین رو چند سال پیش خریده اگه دست خودش بود گرون تر هم میخواد بفروشه ! بازار اونجا رقابتی هم هست… پس افت قیمت بازم از اینجا بیشتره و دلایل دیگه ای هم داره…( ما باید دلمون به حال خودمون بسوزه فقط. هی روزگار..)
یاس ی
۲ آبان ۱۳۹۵خوش به حال ما، چند سال قبل یکی از آشناها یدونه پرادو سر یک معامله زمین بهش دادن 60 میلیون، سه سال سوار بود سال 92 با کلی خط اضافه دادش 68 به یکی از همسایه ها، اون 6 ماه بعد دادش به بنده خدایی 72 یا 73، خداییش من داشتم دیوانه میشدم، آخه بازار انقدر بی منطق !!
mojtabaaston
۳ آبان ۱۳۹۵انصافا این ماشین هایی که اسم برده شدند طراحی برند اصالت و راحتی شون لونقدر زیاد هست که باید بعد 20 سال هم افت قیمت نداشته باشن
برای مثال بی ام و i8 یا همون بیمر اونقدر زیبایی و طراحی مفهومی داره که بعد 50 سال هم بهش نگاه کنی زیبا و جذابیت قبل ر و داره
یا بنتلی مولسان
هر چند سال هم بگذره باز هم یک خودروی لوکس حساب میشه
افت قیمت رو باید ماشینهای ایرانی داشته باشن که بعد 100 کیلومتر باید ببری تعمییرگاه
نه این ماشین ها که همیشه بهترین بوده اند