افراد زیادی هستند که علاقهی زیادی به خودرو و مقولههای مرتبط با آن دارند و در حقیقت خودرو به نوعی وارد زندگی آنان شده است. البته این افراد نیز به دستههای مختلفی تقسیم میشوند و هرکدام بخش متفاوتی از خودرو را دوست دارند. باهم نگاهی به دستههای مختلفی از این افراد میاندازیم. اگر نوع خاصی از این افراد ذکر نشده میتوانید در بخش نظرات ما را از آنها مطلع کنید!
یک: شیک پوش
برخی افراد ظاهر خودرو را دوست دارند و به آن علاقهی زیادی نشان میدهند. این افراد شستن، واکس زدن و جزئیات خودروی خود را دوست داشته و اغلب موارد به نمایشگاههای خودرویی میروند تا خودی نشان دهند. این افراد بجای اینکه پول خود را صرف ارتقای ترمز خودرو بکنند آن را خرج رینگهای جدید خواهند کرد. این افراد خودروی خود را بیش از آنکه به پیست ببرند در معرض نمایش میگذارند. اگر هم وارد پیست شوند بلافاصله پس از اتمام آن خودروی خود را میشویند و واکس میزنند!
دو: تیونر و مکانیک
برخی طرفداران خودرو در دست گرفتن آچارفرانسه را همانند در دست گرفتن غربیلک فرمان دوست دارند. آنها دوست دارند تا قدمبهقدم خودروی خود را بهبود بخشند و ترمزها و سر سیلندرهای بهتر و… داشته باشند. آنها تنها زمانی خودروی را میفروشند که یا دو بازوی شکسته داشته باشند و یا ECU خودرو بسیار پیچیده طراحی شده باشد. دنبال جعبهابزار و دستهای گریسی باشید تا خود را یک مرد تیون و مکانیک بدانید.
سه: ماجراجویان
برخی افراد خودروها به چشم اسب بازیهای بزرگ میبینند و مطمئن هستند که با خودروی خود همانند اسباببازی رفتار خواهند کرد. خواه پرش از یک تپه باشد یا دریفت با یک میاتا در پیست فرقی نمیکند، این دسته از افراد دوست دارند کارهای هیجانی و دیوانهوار با خودروی خود انجام دهند. این افراد همچنین شاید شتابگیری دیوانهوار و چسبندگی شگفتانگیز در سر پیچها را نیز دوست داشته باشند.
چهار: اهل مسابقه
این افراد اعتقاد دارند که مسابقات خودرویی حتماً باید به عنوان یک ورزش در نظر گرفته شوند. فرقی ندارد که این مسابقات از نوع درگ باشند یا پیست یا رالی، همهچیز دربارهی نفر اول بودن است. آرزوی این افراد قرار گرفتن در سه رتبهی اول و تشویق توسط افراد زیادی است.
پنج: باتجربهها
این افراد همانند دستهی سوم دوست دارند هیجان را اما با راهی متفاوت تجربه کنند. درحالیکه افراد دستهی سوم برای دستیابی به هیجان دوست دارند کارهای دیوانهواری انجام دهند، مردان تجربه و لذت، بیشتر دوست دارند که چیزهای کوچکتری از رانندگی خودرو را در نظر بگیرند. احساس کلاچ، بازخورد فرمان، سرعت گیربکس، پاسخ پدال گاز و خیلی چیزهای دیگر…
همهی این چیزهای کوچک به همراه آبوهوای خوب و نمایی زیبا، یک رانندگی فوقالعاده را میسازند. چه کسی میگوید که برای داشتن هیجان باید ریسک شکستن استخوانها را به جان بخرید؟!
شش: عشاق
همهی ما با چنین افرادی برخورد کردهایم. فردی که علاقهی بسیار شدیدی به یک برند دارد. فرقی نمیکند که آن خودروساز بنز باشد یا ب ام و یا فورد یا هر کمپانی دیگر، این افراد یک بخشی را در دست گرفته و آن را ول نمیکنند. چیزی که انجام میدهند غیرقابل درک است.
هفت: متعصبها
برخی ملزم به این است هستند که بگویند یک خودرو بهترین مدل دنیا بوده و استثنایی نیز وجود ندارد. آنها از هر فرصتی برای دفاع از غالبیت خودروی مورد علاقهی خود استفاده میکنند حتی اگر در این میان حقایق را نیز کتمان کنند.
هشت: رانندههای با مهارت بالا
راندن خودرو یک مهارت است و برخی طرفداران خودرو میخواهند در این زمینه عالی باشند. از تکنیک پاشنه پنجه گرفته تا ترمز گیری دنبالهدار، آنها دوست دارند مهارتهای فوقالعادهای داشته باشند. این دسته از افراد خودروهایی نظیر مزدا میاتا و پورشه را دوست دارند. اگر میخواهید این افراد را ببینید سری به رخدادهای دریفت، پیستها و مسابقات رالی بزنید.
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۶بچه های پدال فقط شماره 7 هستند + عاشق خودران ها و برقی ها
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶برای اطلاعات بیشتر بگم که عکس شماره ی 7 شورولت نوا 1966 تا 1967 هستش که جزو نسل دوم نوا حساب میشه و از پر طرفدار ترین مدلهای شورولت در امریکا هستش
farshid omidfar
۱۲ فروردین ۱۳۹۶واسه من ماشین مثل یه رفیق میمونه هم دیوونه وار تمیزش کردم هم دردش رو پیدا کردمو تعمیرش کردم هم از روندنش لذت بردم و خیلی وقتا هم باهاش دردو دل کردم مخصوصا اینکه مدتی هم باهاش نون دراوردم و معتقدم وسیله ای که نون حلال باهاش دربیاد مقدسه و احترامش باید رعایت بشه ماشین بازی از سالم ترین تفریحات دنیاس و افتخار میکنم که تفریحم ماشین بازی و رانندگیه
Madjid
۱۱ فروردین ۱۳۹۶.
متعصب ها ، عشاق و ماجراجویان ، 3 گروهی هستند که بیشترین فراوانی رو در بین کاربران این سایت دارند ، حدود 75 درصد ?
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶من گروه 2 . 4. 6و 7 رو میپسندم
ولی یه مطلب بگم اونم اینکه هیچ لذتی تو دنیا بالاتر از ماشین و ماشین بازی نیستش از نظر من به خصوص امریکایی بازی که همش لذت و عشق هست
دوستانی که امریکایی سوار شدن و امریکایی باز هستن حرف من رو خوب متوجه میشن
وقتی که میری سمت یه امریکایی ضربان قلبت 2 برابر میشه و خیره میشی به به اون عظمت ماشین
بعد میری نزدیک تر و با اینکه دستات میلرزه دستگیره ی در رو میگری و در سنگینش رو باز میکنی و اولین چیزی رو که حس میکنی بوی چرم صندلیهاشون هست که بعد 40 سال هنوزم سالم هستش
وقتی میشینی پشت فرمونش فقط کاپوت بلندش رو میبینی که جلوت هست و اون ارم زیباش رو که نوک کاپوت نصب هست
چیزها دیگه ای که بهت لذت میده دسته دنده ی پشت فرمون و صندلی یه تیکه جلو هست که راحت 4 نفر میتونن روش بشینن
اما هیجان انگیز ترین قسمت وقتی هستش که میخوایی روشنش کنی و اون زمان هست که با دست سویچش رو میچرخونی و موتور 7 لیتری 8 سیلندرش رو روشن میکنی و با چنان غرشی روشن میشه که موهای بدت سیخ میشه و برای لذت بیشتر 2 تا گاز هم میدی و خودت و اطرافیانت رو با غرش موتور 8 امریکایی دیوانه میکنی
اره عاشقی بد دردی هستش حتی اگه عاشق امریکایی باشی چون اون زمان شب و روز دیگه برات مفهوم نداره و فقط تلاش میکنی که ماشینت رو به بهترین نحو نگه داری
datsun
۱۱ فروردین ۱۳۹۶گزینه شش و توضیحاتش دقیقا شرح حاله منه
❤Nissan❤
Ehsangt3
۱۱ فروردین ۱۳۹۶با سلام وبا تشکر از آقای احمد زاده
یه دسته هم من نام ببرم اون هم دسته حسرت کشان که در مورد ما جوونای ایرانی صدق می کنه
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶Ehsangt3
بسیار قشنگ گفتی
خیلی ها هستن که در حسرت ماشین محبوبشون هستن
خیلی حرفه که یه عاشق تو اینترنت عکس ماشین محبوبش رو ببینه و یه اه از ته دل بکشه
خیلی حرفه که یه ماشین شاید نه چندان خاص تو خارج از اینجا برا یکی ارزوی دست نیافتنی باشه در ایران
خیلی حرفه که بخاطر بی پولی ماشینی رو که دوستش داری رو ببینی که جلوت بره و بیاد اما نتونی بدستش بیاری
خیلی حرفه که ماشین رویاهات رو زمانی بدست بیاری که داری خواب میبینی
خیلی حرفه زمانی به ماشین مورد علاقت برسی که دیگه فایده نداره
Alireza.GT86
۱۱ فروردین ۱۳۹۶خیلی حرفه … ! ❤
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۱ فروردین ۱۳۹۶ب نظرم من توی گروه 6 هستم. خوشبختانه تاحالا چیزیو از خودم در نیاوردم و از این بابت وجدانم راحته، حالا بعضیا میخوان برچسب تعصب بهم بچسبونن مهم نیس برام
Ehsangt3
۱۱ فروردین ۱۳۹۶چاکرم داش علی مثلا اون شورلت تو عکس هفت با هزینه نچندان زیاد تو امریکا میشه خرید و باز سازی کرد وسوار شد و لذت برد ولی تو ایران چی هیچی اونم برامون ارزوست حسرت یه کامارو یا موستانگ قدیمی رو دلم مونده
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶میدونم داش احسان
کاملا درست میگی
محمد زمانلو
۱۱ فروردین ۱۳۹۶گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید
گفتم که ماشین من کو گفتا اگر بزارند
. . .
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶شاعر میگه
خداوندا چنان کن سر انجام کار – تو خشنود باش و ما یه گاراج ماسل کار
Abbas us.c
۱۱ فروردین ۱۳۹۶ترجیحا چارجر68 شول 70 چلنجر کودا و ترنس ام و نوا اس اس موستانگ باس 69 و…
حاج علی میدونی یاتاقان چیه!؟البته منظورم اون یاتاقان نیستااا(خودت دیگه منظورمو بفهم????)
Abbas us.c
۱۱ فروردین ۱۳۹۶بنی ادم اعضای یکدیگرند
به جز ماسل باز ها که دنیایی دیگرند
مشاعره امریکایی?
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ فروردین ۱۳۹۶فدات عباس جون
با این مدل های که شما نام بردی من رو نابود کردی
Ahmad
۱۱ فروردین ۱۳۹۶مطلب جالبی بود خیلی ها اعتراف کردند که تعصب زیادی روی یک برند دارند.مورد هفتم شامل حال ما هم میشه
حسين
۱۱ فروردین ۱۳۹۶درود.
خیلی قشنگ فرق بین عشاق و متعصب ها رو بیان کرده بود. جالب بود هههه
Emad
۱۱ فروردین ۱۳۹۶من احتمالا دسته پنجم هستم
دوست دارم از رانندگی تو جاده لذت ببرم ، نه این که کورس ببندم و برای خودم و دیگرون مشکل ایجاد کنم.
huayra
۱۱ فروردین ۱۳۹۶من تو دسته پنجم و ششم هستم .دسته ششم هم فورد و ب ام و و آلفا و فراری
Abbas us.c
۱۱ فروردین ۱۳۹۶من ترکیبی از همشون هستم
حمیدرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۶من 5 هستم
Chrysler
۱۱ فروردین ۱۳۹۶منم 85 هستم =)
Alireza.GT86
۱۱ فروردین ۱۳۹۶مرسی از سایت پدال و شاهین عزیز ، یادم نمیاد از خوندن یه مقاله انقدر خوشحال شده باشم .
مرسی❤
شاهین
۱۱ فروردین ۱۳۹۶مخلصم علیرضا جان
انجام وظیفه اس :)
Alireza.GT86
۱۶ فروردین ۱۳۹۶عزیزمی ، مخلصتم دربست ❤
ASA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶حیف پراید دارم
نه میشه عاشقش شد
نه آدم دلش میاد از ته دل بشورش
از روی اجبار دوسش دارم
lmbx
۱۱ فروردین ۱۳۹۶یه جورایی خودم رو تو همه دسته ها میبینم ولی امان از بی پولی عشق ماشین واقعا بد دردیه.
یکی از ویژگی افراد عشق ماشین اینه که صدای یه سوپر کار دنده کم میکنه و نعره میکشه روحشو تازه میکنه!
#ali.m#
۱۱ فروردین ۱۳۹۶من 5و 3هستم.
☺
Dr.Zed
۱۲ فروردین ۱۳۹۶من بیشتر روحیاتم با شماره 5 سازگاره…. عاشق ریزکاریای ماشینم ینی عشق میکنم وقتی ماشین به موقع به گاز وارد شده حساسیت نشون میده.
pooriya
۱۳ فروردین ۱۳۹۶ی خودرو ساز تو دنیا وجود داره اونم ب ام و هست بقیه اسباب بازی بزرگ میسازن جونم ب ام و ❤
کیانوش38
۱۳ فروردین ۱۳۹۶تیونر ها معمولا خودشون یه عبارت تمسخر آمیز بین خودشون دارن به عنوان RICE که مخفف عبارت Race Inspired Cosmetic Enhancement هستش و به کسایی که توی این دسته قرار می گیرن Ricer میگن. یعنی کسایی که ادعای ماشین بازی و ریس گذاشتن دارن ولی فقط به تغییرات ظاهری برای اسپرت نشون دادن ماشینشون اکتفا می کنن. خود تیونرها تا جای ممکنه سعی می کنن تغییرات ظاهری رو در جهت کارایی بیشتر ماشین ایجاد کنن و در این زمینه بسیار با یک تفکر منهدسی و دقیق و حساب شده عمل می کنن در حالی که رایسرها که سر رشته ای از تیونینگ ندارن خیلی شلخته و به صورت ناپخته عمل میکنن. مثلا رایسرها روی ماشین های دیفرانسیل جلو هم سعی می کنن بال عقب نصب کنن که فقط منجر به کاهش شتاب ماشین و بالا رفتن مصرف سوخت می شه و هیچ کارکردی جز یه تغییر ظاهری برای خفن تر جلوه دادن نداره. یا اینکه توی نقاط مختلف ماشین چراغ های رنگارنگ الکی نصب می کنن و ماشین رو شبیه دیسکو بال می کنن. توی کشور خودمون هم از اینا داریم یعنی کسایی که ماشین رو کف خواب می کنن، رینگ اسپرت میندازن، بال عقب نصب می کنن، چراغ های تخیلی روی ماشینشون نصب میکنن و از این دست کارها می کنن که فکر می کنن با این کارشون خیلی دیگه خدای ریس و ماشین بازی شدن در حالی که این کار به معنای کامل جلف بازیه و فقط استهلاک ماشین رو افزایش می دن و بازار دست دوی ماشین خودشون رو نابود می کنن. البته من خودم شخصا با تغییرات ظاهری روی ماشین مشکلی ندارم ولی حتی اگر جنبه کارکردی نداره و فقط جنبه ظاهری داره این کار باید معقول انجام بشه شاید یک نمونش دودی کردن شیشه هاست مثلا