همیشه به همراه زیبایی زشتی هم وجود دارد! در مطلب قبلی ۱۰ نمونه از زیباترین خودروهای مفهومی سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان معرفی کردهایم و اینک وقت آن رسیده که با زشتترین خودروهای کانسپت این سال نیز آشنا شویم!
خودروهای کانسپت معمولاً زشت نیستند اما خب همیشه طراحیهای این خودروها خوب از آب درنمیآید!
احتمالاً دلیل این کار تلاش خودروسازان برای ارائه جهتگیری طراحیهای آینده بوده و بنابراین در برخی شاخصهها اغراق صورت میگیرد. به نظر میرسد سال ۲۰۱۷ سال بدی برای خودروهای مفهومی بوده زیرا بسیاری از آنها خودروهای خودران با ظاهری عجیب و قوای محرکه الکتریکی به همراه ویژگیهای خودران فرضی بودهاند.
لیستی که از نظر خواهید گذراند بدون ترتیب خاصی بوده و همگی آنها از نظر ما به یک اندازه زشت هستند! هر چیزی که در کلاس حملونقل آینده قرار میگیرد تقریباً زشت بوده بنابراین اکثریت خودروهای حاضر در لیست طراحی بیمعنی دارند.
- میتسوبیشی امیرای (Emirai)
این کانسپت نشان دهنده دید میتسوبیشی به خودروی خودران و ایمن در آینده است. ظاهراً از تصویرسازی سهبعدی برای تمرکز بر جاده استفاده شده و لاین های رانندگی را از طریق صفحهنمایش دیجیتال به راننده نشان میدهد. این خودرو از سیستم هوش مصنوعی برای پایش رفتار راننده استفاده میکند. امیرای ظاهری عجیب داشته و جذابیتی برای دنیای واقعی ندارد.
- تویوتا کانسپت i
کانسپت i از هر لحاظی عجیب است. این خودروی مفهومی دارای سیستم هوش مصنوعی با نام Yui بوده که رابطهای انسان مانند با راننده برقرار کرده و رفتار و عادات او را بررسی میکند. مطمئن هستیم تویوتا چنین تکنولوژیای را وارد بازار خواهد کرد اما نیازی نیست که آن را به فرم چنین کانسپت هایی نشان دهد. قطعاً کانسپت i یک برنده نیست.
- نیسان IMX
این خودرو واقعاً به آن اندازه بد نیست. نیسان دارای برخی تکنولوژیهای احساسبرانگیز بوده و ادعا میکند قوای محرکه الکتریکی IMX قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و همچنین محدوده حرکتی ۵۹۵ کیلومتری دارد. همه این ارقام و مشخصات قابل پیشبینی هستند اما اگر نیسان بخواهد آن را تولید کند قطعاً محصولی رقابتی عرضه خواهد کرد. چیزی که دوست نداریم نمای جلوی IMX، خط شانه بالا و شیشه عقب با فرمی عجیب است.
- تویوتا FT AC
پیش از معرفی این خودرو تویوتا تیزری را منتشر کرد و در آن خودرویی با نمای گیرا را میدیدیم اما محصول نهایی شبیه یک کراس اوور کمی فربه و خانواده دوست به چشم آمد. ما ایده تولید یک تویوتای آمادهی آفرود با سیستم چهار چرخ محرک و سیستم هدایت گشتاور را دوست داریم اما اگر طراحی آن در جهت کانسپت FT-4X بود آن را خوب میدانستیم. ما از این کانسپت متنفر نیستیم اما آرزو داشتیم که طراحی آن کمی خشنتر میبود.
- اسمارت ویژن EQ فورتو
ما به دایملر بیشتر از خودروسازان دیگر در تبدیل کردن خودروهای خودران به واقعیت اعتماد داریم. اسمارت ویژن EQ فورتو یک هدف متغیر برای یک خودروی اشتراکی بوده اما همانند کانسپت i تویوتا ظاهر آن چندان جالب نیست. همچنین به نظر میرسد کابین آن به دلیل سقف و شیشههای شفاف گرمتر از حد معمول باشد. پانلهای جابجا شونده نیز برای به خنده وا داشتن مردم کاملاً مناسب هستند!
- میتسوبیشی e-Evolution
این خودروی مفهومی در دریایی از مفاهیم الکتریکی آیندهنگرانه و سفید غرق میشود. اگر کسی در دپارتمان بازاریابی میتسوبیشی نام آن را e-Evolution نمیگذاشت قطعاً مفهومی ژاپنیها وضعیت بدتری داشت. بله این کراس اوور الکتریکی و هوشمند نامی را برگزیده که مختص لنسر است. نام اوولوشن را به لنسر پس بده!
- جنسیس GV80
در واقع جنسیس هماکنون خودروهای واقعاً جذابی را میسازد اما کانسپت GV80 یک جهتگیری اشتباه بزرگ بود. چراغهای جلو و عقب غلط اندر غلط بوده و جلوپنجره نیز برای چنین خودرویی جالب نیست. طراحی بکار رفته در رینگها که روی ستونهای B و C نیز دیده میشود به نوعی زشت محسوب میشوند. ما طرفدار این خودرو نیستیم اما مطمئنیم که مدل تولیدی ظاهر بهتری خواهد داشت.
- تویوتا فاین کامفورت راید
ایده تولید یک تویوتای هیدروژنی اصلاً اشتباه نیست اما چرا ظاهر آن باید اینگونه عجیب باشد؟ کابین نیز به اندازه ظاهر خودرو عجیبوغریب بوده و صندلیهای آن نیز بیشتر به درد گذشتگان میخورند. داشبورد نیز همچون کلیت خودرو ظاهر عجیب و نه چندان دلچسبی دارد. آیا آینده این است؟ بهتر است که این نباشد!
- ب ام و iVision دینامیک
خب ایده تولید محصولی از ب ام و برای رقابت با تسلا مدل S هم اشتباه نیست اما این خودرو زشت است. جلوپنجره کلیوی شکل ب ام و در این مفهومی خوب از کار درنیامده و رینگها نیز بر جذابیت خودرو نمیافزایند. ما همچنین طرفدار رویه این روزهای خودروسازان که حرف i را به هر چیزی میچسبانند نیستیم.
- جگوار فیوچر تایپ
این دیگر چیست؟ فیوچر تایپ خودرویی زشت بوده و بنظر میرسد کابینی تنگ و ناراحت دارد. این خودرو هرگز وارد خط تولید نخواهد شد. ایده جگوار برای غربیلک فرمان هوشمند قابلحذف هم کاملاً بیمعنی است!
منبع: autoguide
بنزما
۱۴ دی ۱۳۹۶پرچمژاپن تو لیست بالاست
Volvo
۱۴ دی ۱۳۹۶اگر به زیبایی شناسی شخصی احترام بگذارید به نظر من کانسپت تویوتا اصلا زشت نیست.
پ.ن
دقت کردید فرم چراغهای خیلی ماشینها شبیه هم میشه
کاش پدال یه مطلب در مورد مکانیسم چراغهای هوشمند و اتو های بیم بیزاره .
که چطور آرایه های ماتریکسی LED های چراغها و سیستم هوش مصنوعی چگونه بر امنیت رانندگی در شب اضافه می کنند.
برای نمونه benz . bmw . auodi
بد نیست مختضر مقاله ای در این مورد داشته باشیم.
برای مثال سیستم هوشمتد نوربالای این شرکتها زمین تا آسمون با اتوهای بیم بقیه فرق می کنه و نوربالای اتوماتیک فقط بر نوربالا و نورپایین اتوماتیک خاتصه نمیشه
دیدن این کلیپ قدیمی خالی از لطف نیست برای تشریح
https://www.youtube.com/watch?v=Zur2KcBOUf4
بابت بی ربط بودن پی نوشت از بزرگواران عذر خواهی می کنم
امیرحسین (Lion26)
۱۴ دی ۱۳۹۶داداشی که زیر تمام مطالب کانسپت رنو و پژو می گفت فرانسویا تا تونستن کانسپت دادن، کجاست؟ :)
کانسپت دادنم هنر می خواد.
Just France and Japan.
hamid
۱۴ دی ۱۳۹۶ژاپنیا ترکوندن!
Madjid Thunderbird
۱۴ دی ۱۳۹۶زشت ترینشون همون ماشین اولی ( میتسوبیشی امیرای ) بود
اصلا معلوم نیست چیه !
تکلیفش با خودش معلوم نیست !
شاهین
۱۵ دی ۱۳۹۶شبیه تخت خواب بچه هاس
John
۱۵ دی ۱۳۹۶میتونه یه جور تراکتور باشه
CNA
۱۵ دی ۱۳۹۶یکم شبیهه ماشینای فرمول یکه قرن بیستمه
Infinite
۱۴ دی ۱۳۹۶Smart EQ ForTwo
Bmw iVision Dynamic
این دو مورد به هیچ وجه زشت نیستند. از نگاه شخصی کانسپت بیامو جز زیباترین طراحیهای سال و این خودروساز هست.
Raha
۱۴ دی ۱۳۹۶ب ام و iVision دینامیک خیلی دوسش دارم
Mahdi VENOM DEMON
۱۴ دی ۱۳۹۶این کراس اوور الکتریکی و هوشمند نامی را برگزیده که مختص لنسر است. نام اوولوشن را به لنسر پس بده!
لایک لایک
قربون دهنت
حیف لنسر که این بلا سرش اومد
Mohamad
۱۴ دی ۱۳۹۶چرا بیشترشون ژاپنی ان؟
ای بابا…
M.us
۱۴ دی ۱۳۹۶چون ژاپنی ها بیشتر طراحی های شلوغ خوششون میاد مثل لکسوز که نمیگم بده زیبایی خاصی داره اما یه ماشین باید اصالت خاصی تو طراحیش باشه مثل بنتلی و رولس رویز و کادیلاک و پورشه و …..
#ali.m#
۱۵ دی ۱۳۹۶ماشین باید اصالت خاصی در طراحیش باشه؟
اگه منظور شما سادگی بوده که باید بگم طراحی های کادیلاک که مثال زدید اصلا ساده نیست .
اگر هم همون اصالت مد نظرتون بوده .
اصلا این کلمه ربطی به طراحی شلوغ یا غیر شلوغ نداره .
PaRHaM
۱۵ دی ۱۳۹۶کادیلاک طراحی هاش ساده نیس؟
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
سادگی و اصالت از سر و روش میباره
Ehsangt3
۱۴ دی ۱۳۹۶باسلام
به نظر من تو عصر جدید خودروسازها از طراحی خودروهای قدیمی الهام بگیرن بهتره وموفق تر میشن مثل کانسپت هوندا اوربان یا برای مثال ماسل کارهای آمریکایی تو نسل اول خیلی با ابهت و خوب بودن ولی تو نسل های میانی یه خورده از طراحی ضعیف شدن ولی تو چند نسل اخیر مثل نسل 4و5 کامارو که از نسل اول الهام گرفتن موفق شدن یا نسل جدید چلنجر وموستانگ که موفق تر از قبل شدن.
امروزه سلیقه بعضی از مردم به طوری شده که وسایلی که طراحی رترو دارن رو بیشتر دوست دارن به شخصه سلیقه ی خودم هم به طراحی رتروهست.
امیر.عارف
۱۴ دی ۱۳۹۶جا داره از مدیریت سایت تشکر ویژه کنیم از اینکه به نظرات کاربران اهمیت نمیدن و فیلمهای را کماکان با زبان اصلی روی سایت میزارند. بابا ما هم دلمون میخواد بفهمیم چی میگن . توضیح میدن،ناسزا میگن چی میگن بالاخره
شاهین
۱۵ دی ۱۳۹۶کانسپت میخوان بدن لامبورگینی ی طرح براشون دربیاره اینا چیه از خودشون درکردن؟!