نمایشگاه نیویورک در مقایسه با نمایشگاههای دیترویت و لسآنجلس اغلب به عنوان زمین دوم رویدادهای خودرویی معتبر آمریکای شمالی شناخته میشود اما خب این به معنی عدم حضور خودروسازان تراز اول جهانی در نیویورک نیست. امسال نیز تعدادی از خودروهای بزرگ در نیویورک معرفی شدند و البته که شاهد رژه دستهجمعی خودروهای اسپورت، شاسی بلندها و سوپرکارها در این رویداد بودیم.
اما واضح است که هر نمایشگاهی پر است از خودروهای خوب و بد. البته هنوز هم خودروهایی هستند که از نظر استانداردهای سطح بالای کنونی کم میآورند. با در نظر گرفتن این موارد شما را با بدترین خودروهای نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ آشنا میکنیم! با ما همراه باشید.
- کیا K900
کیا چگونگی طراحی یک خودروی جذاب را میداند. استینگر نمونه بارز از این کار بوده اما اپتیمای فیس لیفت و حتی استونیک ثابت کردهاند که استینگر تنها خودروی جذاب کیا نیست؛ اما اوضاع درباره K900 چگونه است؟
این سدان چهار درب لوکس خیلی کلافه کننده به نظر میرسد. K900 یک سدان سه جعبهای استاندارد است، همین! با وجود پیشرانه ۶ سیلندر بای توربوی استینگر و همچنین سیستم چهار چرخ محرک، K900 احتمالاً سواری بسیار خوبی خواهد داشت اما به عنوان یک خریدار، ما خیلی سخت میتوانیم با دیدن طراحی آن هیجانزده شویم.
- لکسس UX
ما را سنتی و سالخورده بنامید اما طرفدار طراحیهای ساختار شکنانه و آوانت گارد نیستیم و البته از لکسس UX نیز چندان خوشمان نمیآید. بدنه بسیار تیز با آن جلوپنجره بسیار بزرگ و قوس چرخهای مربعی برای ذائقه ما چندان جالب نیست.
شاید جلوپنجره دوکیشکل این خودرو روی مدل بزرگتری همچون LS جلوه خوبی داشته باشد اما در یک کراس اوور با بدنهای کوچک ظاهر خوبی نشان نمیدهد. ما چراغهای عقب برگرفته از مدل مفهومی و همچنین کابین UX را دوست داریم اما خب طراحی کابین نیز به برجستگی طراحی ظاهری نیست.
- مزدا CX-3
ما این خودرو را دوست داریم اما فیس لیفت اعمال شده روی آن چنگی به دل نمیزند. طراحی خودرو تغییر چندانی نداشته و از نظر زیباییشناسی به برادران بزرگتر خود یعنی CX-5 و CX-9 نزدیک است. این خودرو به همان مدرسهای رفته که CX-5 در آن درس میخوانده است. در این مدرسه گفتهاند از متریال بیشتری برای سرکوب صدای جاده و باد استفاده کنید که نتیجه این کار وزن بیشتر است.
همچنین سیستم تعلیق نیز برای راحتی بیشتر در برابر هندلینگ تنظیم شده است. این یک بخش دیگر برای قربانی کردن کاراکتر زوم زوم مزدا است تا بدین ترتیب خریداران بیشتری به خرید CX-3 ترغیب شود. یک تصمیم تجاری خوب؟ شاید!
- مزراتی لوانته تروفئو
ما را نکشید! میدانیم که هر خودروی ۸ سیلندر باید در لیست بهترینها باشد اما معتقدیم کلیت لوانته اشتباه است. زمانی که یک شاسیبلند دارید اما فروش آن به اندازه سوپرکارهای تولید محدود است پس حتماً در فرمول خود اشتباهاتی داشتهاید؛ و اگر صادقانه بخواهیم حرف بزنیم باید گفت فکر نمیکنیم اضافه کردن پیشرانه ۸ سیلندر بای توربو با معادله کمکی به حل مشکل بکند. میدانیم که این پیشرانه توسط فراری ساخته شده اما مشکل از جای دیگری است.
شاید مشکل از پکیج تکنولوژی کلی یا هم قیمت است. در دنیایی که پورشه چند هزار ماکان را مثل نقلونبات میفروشد مزراتی احتمالاً نیازمند چیزی کاملاً متفاوت نسبت به یک سوپر شاسیبلند گرانتر و ۵۹۰ اسب بخاری میباشد. خود مزراتی اذعان میکند این خودرو تنها تعداد محدودی از مشتریان کمپانی را جذب خواهد کرد. چرا یک فیس لیفت کامل را تجربه نمیکنید؟
- رود M8 سوپر ۸ جیپ رانگلر
هر زمانی که یک کمپانی نه چندان آشنا با خودروسازی تصمیم میگیرد در رویدادهای بزرگی همچون نیویورک حاضر شود قطعاً حرف و حدیثهای فراوانی پیش خواهد آمد. هیچ ایدهای درباره اینکه چرا سوپر ۸ نیویورک را برای معرفی رانگلر سفارشی خود انتخاب کرده نداریم.
رنگ بدنه و اجزای گوناگون آن هیچ حسی را ایجاد نمیکنند و در کابین نیز شاهد ترکیببندی کالاهای تخفیف خورده چند دلاری هستیم. مطمئن هستیم که از این خودرو برای سفرهای خود استفاده نخواهیم کرد.
- دستیها واقعاً میمیرند
تنها دو خودرو در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ با گیربکس دستی معرفی شدند و این مورد به حدی غیرعادی است که ما آن را در این بخش ذکر کردهایم تا توجهات به مرگ گیربکسهای دستی جلب شود. این دو خودرو تویوتا کرولا هاچبک و جنسیس G70 هستند.
تصور اینکه خریداران امروزی و حتی خودروسازان وفاداری زیادی به گیربکس دستی داشته باشند. نمایشگاههای اخیر دنیا هم نشان دادهاند که خودروهای مجهز به گیربکس دستی هر روز نایابتر از دیروز میشوند. خودروهای اسپورت دارای گیربکسهای اتوماتیک یا دوکلاچه هستند. خودروهای روزمره نیز به دلیل اینکه رانندگان در ترافیک شهری گیربکس اتوماتیک را ترجیح میدهند گیربکس دستی را ول کردهاند.
- مرگ سدان ها
به لیست بهترینهایی که در پدال منتشر میشود نگاه کنید. به تمامی خودروهای حاضر در نیویورک هم نگاه کنید. سدان های جدید بسیار کمتر شدهاند. آمریکا و کل دنیا دیوانهوار به دنبال شاسی بلندها هستند.
به عنوان یک ماشین باز که میداند مرکز ثقل پایینتر و چهار درب یک فرمول کاملاً جذاب است، این تغییر جهت کاملاً افسرده کننده است…
منبع: motor1
حامد
۱۲ فروردین ۱۳۹۷پدال جان لطف کن دیگه همچین خبرای مسخره ای رو نزار?
مزدا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷بابا تو این مقاله از همه ماشینا ایراد گرفته!!مزدا و مازارتی !!دیگه من میرم خودمو از پنجره بندازم بیرون
aston martin
۱۲ فروردین ۱۳۹۷والا نمیدونم چی بگم منم
یا واقعا این مقاله مسخرس یا ما ایرانی جماعت تو حوزه خودرو خیلی دیگه عقب افتادیم
الان اون لکسوسی که توی این لیسته پاخورش شاید از آرم پورشه جلوی ماشینت هم بیشتر باشه :)
یا اون مزدا !خیلیا اینجا براش له له میزنن
ما که برا بدترین مورده تو این لیستم حاضریم له له بزنیم
گمونم جهان چهارم یه همچین جایی باشه
بدترین اونا کاخ بهشتی ماست
حالا میتونیم حق بدیم که این روزا چرا خیلیا دوازده فروردینو زیاد دوس ندارن :)
علی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷با ۹۰٪ مطالب این مقاله کاملا موافقم ونمام ماشینهایی که مثال زده کاملا هوشمندانه بیان شده .واقعا من هم داور بودم همینارو انتخاب میکردم به عنوان بدترینها . آمریکاییها واقعا باهوش و با تجربن و با دید باز به مسائل نگاه میکنن فقط اگه مطالب بوی رقابت سیاسی و اقتصادی نده عالیه کارشون.چون بعضی مواقع عینا دیدم که چجوری لجو لج بازی میشه.
با تچکر
KOLAH GHERMEZI
۱۲ فروردین ۱۳۹۷اون جیپ دستکاری شده رنگش خیلی بچگانه و بیشتر شبیه ماشین اسباب بازی بود … ترکیب زرد و قرمز واسه ماشین خیلی بیمزه و مضحکه.
کیا بد نبود به نظرم
لکسوس UX رو قبلا هم گفتم تویوتا دیگه شور این طراحی اغراق شده و خشن و خطوط تیز رو درآورده… . (همین طراحی سامورایی که یه عده میگن و من نمیدونم ربطش به سامورایی ها چیه) ... RX جدید هم همین بلا سرش اومده
این خطوط تیز و زوایای شکسته بد نیستن … به شرطی که در حد اعتدال استفاده بشن.
RX نسل قبل رو آدم نگاه میکرد حال میکرد یا همین LX فیس لیفت.
راستی چند روز پیش یه لندکروزر که تازه از مرز گذشته بود رو دیدم خیلی از طراحیش خوشم آمد
KOLAH GHERMEZI
۱۲ فروردین ۱۳۹۷مزراتی لوانته هم مهمترین مشکلش خساست فیاته هم در طراحی و هم در استفاده از قطعات با کیفیت فیات خوب کار نکرده
مزراتی باید آدم رو محو خودش کنه . لوانته ابدا همچین کیفیتی رو نداره
چند روز پیش یه دونه مزراتی کوادریفولیو دیدم اینقدر شکوه و زیبایی داشت که محوش شده بودم. نمیشد پلک زد که مبادا چند میلی ثانیه از دیدنش محروم بشی
Reventon
۱۲ فروردین ۱۳۹۷دلمون تنگت بود عشقی
KOLAH GHERMEZI
۱۳ فروردین ۱۳۹۷ممنون عزیز دل
محمد
۱۲ فروردین ۱۳۹۷من که به شخصه طراحی هم خارجی و هم داخلی k900 رو قبولش دارم و به نظرم خودروی قابل احترامی شده
Khosrow
۱۲ فروردین ۱۳۹۷لکسس UX مرزهای مسخره بازی رو جابجا کرد ..
دانیال
۱۴ فروردین ۱۳۹۷طراحی اش انگار از الگو کره در حال آب شدن استفاده کرده. انگار اول یا خطوط تیز طراحیش کردن بعد گفتن خب بزاریم تو گرما یکم آب شه خطوط چه شکلی میشه؟ همون رو انتخاب کردن
Fk
۱۲ فروردین ۱۳۹۷راجب لکسوس کامنت گذاشتم
گفتم جلوش مثل ی دماغ باد کرده هستش
کلی حرف نصیبمون شد
حالا چی دارید بگید !!!!!!
قبول کنید وجدانا از سه رخ جلو خیلی بد فرمه
هیوندا هم داره همون مسیر اشتباه لکسوسو میره
شکل طراحیها طوریه که نمیتونی ب مرز پختگی و بلوغ برسونیش
حیف لکسوسه
هیوندا بماند حالا
T.H.M
۱۲ فروردین ۱۳۹۷دماغ باد کرده :))))))))))) . پس عمرا اگه بدونی دماغ و باد چی هستن! چه طوره یه مسابقه بذاریم ببینیم کی میتونه تو لکسس یه دماغ بعدش هم یه باد توش پیدا کنه :)))))))))))) .
چرا باید قبول کنیم؟ چرا باید حرف یه نفر که معلوم نیس از کجا دراورده و چه ربطی داره و بارها ثابت شده هدفش چیزی جز تخریب لکسس نیست رو قبول کنیم؟ حرف یکی رو قبول میکنیم که منطقی و درست و حسابی باشه.
مسیر اشتبااااااااااه؟؟؟ فکر نمیکنم شما کسی باشی که تشخیص بدی مسیر یه شرکت بزرگی مثل لکسس اشتباهه یا غیر اشتباه و اینقدر با قاطعیت حرف بزنی. فعلا که شواهد و آمارها کاملا خلاف حرف شما رو ثابت میکنن. از جمله فروش و نظرات مردم خارجی با منطق در مورد طراحی های جدید لکسس. فعلا که همون دماغ باد کرده از نظر شما پرفروش ترین ماشین لوکس آمریکاست با اختلاف، فعلا که NX جزو دو ماشین پرفروش تو کلاس خودشه تو آمریکا. فعلا که ES جزو 3 ماشین پرفروش سدان لوکسه تو آمریکا. فعلا که لکسس LC جزو سه فینالیست نهایی برترین طراحی سال بوده. ممکنه بگید فروش چه ربطی به زیبایی داره. خدمتتون عرض کنم خیلی ربط داره. چون طبق مطلبی که پدال گذاشته بود، از 5تا از مهمترین فاکتورهای خرید ماشین در آمریکا، اولیش و دومیش از نظر مردم طراحی داخلی و خارجی ماشین هستش. اگه دماغ باد کرده و بد فرم و فلان بودن، حداقل خیلی فروششون کم میشد.
ضمنا لکسس به نصیحت ها و افسوس های شما نیاز نداره که میگی حیف لکسس. حیف شما که کمر همت بستی به تخریب لکسس و حرص طرفداراش رو در آوردن.
در مورد لکسس UX هم خود متن اشاره کرده که سلیقه ما به طراحی آوانگارد و تیز نمیخوره. همین. سلیقست. یکی دیگه ممکنه از سبک طراحی بنز خوشش نیاد و … . ایکاش میفهمیدیم سلیقه چیه و با احترام نظرمونو میگفتیم. عین متن که نظر یه عده محدود از یه سایت هستش و با احترام نظرشونو گفتن و گفتن خوشمون نمیاد. کل دنیا هم نگفته. چند نفر محدود تو فلان سایت خاص. اما دماغ باد کرده و فلان و این حرفا و حالا چی دارید بگید و … . همین حالا چی دارید بگید یعنی خفه شید به چیزی که من میگم اعتراض نکنید. هرچی دلم خواست میگم و هر توهینی خواستم میکنم! این یعنی بی احترامی.
کلا هم میگم. یادتونه چه طوری به بنز گیر داده بودن که شبیه برلیانسه و فلان. همون اولش یه عده نظرشونو گفتن و به نظرشون شبیه برلیانس بود چراغاش. تا اونجا میشد قبول کرد. اما دیدیم که بعدش یه عده چه طور سوء استفاده کردن و حرص طرفداراشو در می آوردن و هدفشون فقط همین بود. اینم یه نمونه بی اخلاقی و بی احترامی که ما ایرانیا متاسفانه توش استادیم.
Fk
۱۲ فروردین ۱۳۹۷دوست گرامی لازم نبود ب خودت اینقدر زحمت بدی واسه اینهمه جمله که بگی من با لکسوس مشکل دارم !!!!!
متاسفانه تفکر غلطی داری و تعصب بی جا
وگرنه میتونستی راجب هیوندا هم حرف بزنی و دفاع کنی
ضمنا من بعنوان ی دوستدار ماشین وتکنولوژی هیچ کینه شخصی با برند خاصی ندارم چون هرکدوم محصول هزاران ساعت کارو کوشش و تجربه هست بعنوان ی ماشین باز ب همه سازندها احترام میذارم
ولی شما جوری کامنت میذاری که إنکار شرکت لکسوس از پدر گرامی برای شما ب إرث رسیده
پسندیدن طراحی خارجی ی خودرو برای کاربر شخصیه یکی دوست داره یکی انتقاد
T.H.M
۱۲ فروردین ۱۳۹۷معلومه کامنت منو کامل نخوندی و نشون میده برخلاف جمله اولت، باید بیشتر هم زحمت میکشیدم.
کامنت اولت مستقیما درمورد لکسس بود و میخواستی در مورد لکسس اظهار نظر و البته تخریب کنی. حالا آخرش یه هیوندای هم آوردی. ضمن اینکه تو متن این مطلب اسم یه مدل لکسس اومده نه هیوندای. صحبت ما در مورد لکسس هستش، به هیوندای چه ربطی داره. دماغ باد کرده رو به لکسس گفتی یا هیوندای؟ حالا چی دارید بگید رو به طرفدارای لکسس گفتی یا هیوندای؟ فازت چیه داداش؟ اتفاقا اگه کامنت منو کامل خونده بودی، آخرش گفتم که کلی میگم. بنز رو هم برای همین مثال زدم. اول بخون کامل بعد نظر بده.
در ضمن واضحه چه قدر احترام میذاری به سازنده ها و طراحی هاشونو حاصل هزاران ساعت کار و کوشش میدونی!!!!!!!!!!!!!!! کاملا از کامنت اولت پیداست!!!!!!!!!!!! ما هم که …ریم!!!!! دماغ باد کرده!!!!!
اینم بگم که انتقاد با تخریب و توهین فرق داره برادر. انتقاد اونیه که تو متن گفته. آره داداش. فرق دارن با هم.
شما اصلا میدونی طرفداری و تعصب به جا چیه؟؟؟ نه دیگه نمیدونی. وقتی انتقاد باشه و نظر با احترام داده بشه و من برگردم رگ گردنم رو کلفت کنم، آراه انگار فلان شرکت یا چیز که طرفدارشم ارث پدر منه. اما وقتی حرف بیخود و چرت و پرت و بی ربط و توهین و بی احترامی و حرص در آوردن باشه، اگه ساکت بمونم یعنی موافق حرف شما هستم. اتفاقا اینجا باید رگ گردنم رو کلفت کنم. نکنه انتظار دادی فدایت شوم بهت بگم؟ بازم میگم انتقاد با احترام یه چیز دیگست و قابل احترام و پذیرش.
MEHRAN
۱۳ فروردین ۱۳۹۷عزیزجان تا حالا این ماشین رو از نزدیک دیدی یا از روی عکس داری در مورد ظاهرش اظهار نظر میکنی؟
باور کن بین دیدن از نزدیک و قضاوت از روی عکس خیلی فرق هست
sevlan
۱۲ فروردین ۱۳۹۷چراغای عقب K900یجورایی شبیه چراغای اس کلاس و بنتلی هستش،فقط تو گرافیک داخل چراغا فرق میکنن!!!
حميد
۱۲ فروردین ۱۳۹۷هر کدوم إز اینها رو میدانند به ما کلی هیجان زده میشدیم
Saman
۱۲ فروردین ۱۳۹۷لکسس ux حرف نداره و بسیار شاداب و جذابه :-) چیه پس می خوستید مثل طراحی عمو جرررمنها تکرار مکررات باشه :D
me84
۱۲ فروردین ۱۳۹۷.
جیپ رو حق داشتن بگن و مورد آخر در مورد مرگ سدانها هم همینطور. در مورد لکسوس تا حدودی درست میگه, 50 – 50.
اما من از کیا خیلی خوشم اومد. احتمالا با توجه به ابعادش با اس کلاس مقایسه کردنش که اینطوری زده تو ذوقش. اما یادمون باشه کیا درکل یه برند ارزونه. این ماشین برای یه برند ارزون خیلی عالیه. من که خیلی خوشم اومد.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۳۹۷اینقدر ماشین خوب وجود داره نمیدونن چی بگن ، مجبورن این بخت برگشته هارو انتخاب کنن .
فکر کنم ۱۰ ، ۲۰ ، ۳۰ ، ۴۰ برای انتخابشون انجام میدن.
وجداناً آخه اینا بدترینن
نه وجداناً اینا بدترینند?
Sajjad
۱۲ فروردین ۱۳۹۷بد اونیه که فکر میکنه اینا بدن
رضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷به نظر من جدای از بزرگان خودرو سازی(بنز و مازراتی)
طراحی کیا پخته شده البته من طراحی سریgجنسیس رو هم خیلی میپسندم همینطور جلو پنجره جدید سری جنسیس رو .اما کیا با طراحی ساده تر سعی در نشان دادن خودروی لوکسش داره مثل بنتلی و رولزرویس گرچه در حد انها نیست.
ایلیا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷من طراحی کیا رو می پسندم، قابل احترامه واقعا.
حداقل برای این کلاس این طراحی مناسبه.
فقط آمریکا فقط ماسل
۱۲ فروردین ۱۳۹۷داداش شاهین از شما انتظار نمی رفت این یه ماشین لوکسه آخه نمیشه با کت و با شلوار بیس بال و با کفش ورنی بری به یه مجلس رسمی البته بوگاتی این کار رو کرده اما ما درمورد یه سدان حرف میزنیم کیا این ماشین رو لوکس آفریده نه اسپرت حرفت نثل این میمونه که کابین کلاس اس لوکس رو بردارن با کابین پروجکت وان عوض کنن هرچند دسگیره های پروجکت وان از یه تیکه پارچس باور تون نمیشه اینم لینک
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/09/Mercedes-Benz-AMG_Project_ONE_Concept-2017-1024-0c.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/09/Mercedes-Benz-AMG_Project_ONE_Concept-2017-1024-0b.jpg
سورنا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷کاش یکی از همین بدترین هارو داشتم :)
مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ولی سدان ها واقعا حیفن که نابود بشن اخه من موندم مردم چه فکری میکنن که کراس میخرن و اصلا یکبار هم از آسفالت بیرون نمیزنن هرچند که اصلا ۷۰ درصدشون بدرد افرود نمیخورن
MUFC
۱۳ فروردین ۱۳۹۷طراحی کیا k900 با توجه به کلاس خودرویی گرفته شده که کاملا برازندشه، قرار نیست تمام سدانهای شرکت کیا إلمانهای اسپورت داشته باشند.