برای کسانی که در ایالاتمتحده مالک یک لندروور هستند و قصد فروش آنرا دارند خبر بدی داریم زیرا یافتن خریدار برای آن ممکن است مدتزمان زیادی طول بکشد. طی مطالعهای که در آن iSeeCars بازار خودروهای کارکرده در سراسر ایالاتمتحده را بین ماههای مارس تا ژوئن امسال مورد تجزیهوتحلیل قرار داده است، مشخص شده که از بین ۱۰ خودروی کارکردهٔ بدفروش در این کشور، ۵ خودرو از محصولات لندروور هستند. طبق این مطالعه، بدفروشترین خودروی کارکرده در آمریکا لندروور دیسکاوری است که فروش آن بهطور متوسط نزدیک به ۲۰۰ روز زمان میبرد. این بهطور قابلتوجهی بیشتر از میانگین ۶۹ روز در کل خودروهای کارکرده است.
پس از دیسکاوری، دومین خودروی کارکردهٔ بدفروش بازار آمریکا رنجروور ولار است که برای فروش بهطورمعمول به ۱۸۸ روز زمان نیاز دارد. در جایگاه سوم مازراتی لوانته با ۱۸۱ روز قرار گرفته درحالیکه جایگاه چهارم بازهم به یکی از محصولات لندروور یعنی رنجروور اسپرت اختصاص دارد که مالک برای فروش آن باید بهطور میانگین ۱۲۵ روز صبر کند. پنجمین خودروی بدفروش هم کیا کادنزا است که کمبود تقاضا برای سدانها را حتی در بخش خودروهای کارکرده هم نشان میدهد.
لندروور دیسکاوری اسپرت با مدتزمان فروش ۱۱۸ روز و رنجروور با ۱۱۷ روز هم ششمین و هفتمین خودروهای کارکردهٔ بدفروش بازار آمریکا هستند. همانطور که مدیر اجرایی iSeeCars اشاره کرده است، دلایل اصلی چالش در فروش لندروورها شهرت آنها به قابلیت اطمینان پایین و هزینههای نگهداری بالا است. این دو ویژگی موجب میشود محصولات لندروور برای خریداران خودروهای کارکرده چندان جذابیت نداشته باشند. در انتهای لیست بدفروشترین خودروهای کارکردهٔ ایالاتمتحده هم کادیلاک XT4 با ۱۱۵ روز، آلفارومئو استلویو با ۱۱۵ روز و فورد اکواسپرت با ۱۰۹ روز دیده میشوند.
HR3
۱۰ شهریور ۱۳۹۹من هرچی لیست بد و منفی بین خودروسازان بزرگ دیدم حداقل یه مدل از مازراتی توش بود نمیدونم چرا اینقدر تو ایران این برند بزرگ شده
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹این برند؛ برند بزرگیه.بیش از صد سال قدمت داره.ولى خب مثل بنز و پورشه و بى ام و و بقیه خودروها توى این جایگاه اصطحلاک و هزینه نگهداریشون یمقدار بیشتر از رنج معموله.دور موتور و عملکردى که این قبیل خودرو ها دارن واسه خیلى از خودروهاى آسیایى تقریباً دست نیافتنیه.متاسفانه تو کشور خودمون خیلیا میرن تمام سرمایشون رو میدن مثلاً بى ام و اتاق ۵ یا ۷ یا بنز اى کلاس سوار شن.ولى خب متاسفانه به نگهدارى اصولى این ماشینها اونطور که باید توجه نمیشه.ماشین چند دست میچرخه آخرشم که نابود میشه میره.یه جمله اى هست قدیم ترا میگفتن طرف مرسدس یا بى ام و سواره.منظورشون این بود که حواسشون به ماشینشون هست و خوب ازش نگهدارى میکنن.الان دوستان پورشه پانامرا یا بنز اس کلاس رو میبرن توش روغن ایرانى میریزن و با افتخار فیلم میگیرن و میگن ما ۷ هزار تا با این روغن رانندگى کردیم ببینید ما چقد خوب بلدیم از ماشین نگهدارى کنیم…
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹محمد آقا
تا حدودی درست میفرمائید به جز اونجایی که گفتید قدیمها طرف بنز و bmw سوار میشد یعنی حواسشون هست یا خوب نگهداری میکنند ، اشتباست !!!
منظورشون این بوده که یعنی طرف شخصیت بالایی داره یا باسواده یا کارهایه برای خودش و از این دست مثالها ، اما ربطی به اینی که فرمودید نداشت .
در ضمن ، در حال حاضر اکثریت جامعه جهانی مثل قبل این خودروها را نمیخرند و لیز میکنند که پس از ۲ تا ۵ سال میری ماشین را پس میدی و صفر همون مدل یا هر ماشینی که نمایندگی داشت را بر میداری میری استفاده میکنی .
مردم جهانِ اول دارن دور میشن از مالکیت خودرو و وضعیت داره جوری پیش میره که لیز کردن خیلی خیلی بیشتر از خرید میصرفه ، در غیر اینصورت ، خرید کردن فقط برای نمونههای دست دوم و ژاپنی میچربد و نه بقیه خودروها که هم اُفت بالایی دارند و هم استهلاک بالا .
اون دیوانههایی هم که میرن روغن ایرانی میریزن تو پورشه یا bmw ، مطمئناً یا خیلی مَشَنگ تشریف دارن یا خیلی زیادی پولدارن و بیتفاوت ، یا ماشین بیصاحب هست که میره تعمیرگاه و به دور از چشم مالک به جای روغن اصل خارجی ، روغن ایرانی میریزند اما پول همون خارجی را از طرف میگیرند .
UNAS
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اون دیوانههایی هم که میرن روغن ایرانی میریزن تو پورشه یا bmw ، مطمئناً یا خیلی مَشَنگ تشریف دارن یا خیلی زیادی پولدارن و بیتفاوت ، یا ماشین بیصاحب هست که میره تعمیرگاه و به دور از چشم مالک به جای روغن اصل خارجی ، روغن ایرانی میریزند اما پول همون خارجی را از طرف میگیرند!!!
اونا مشنگ نیستن !!!
دارن غیر مستقیم تبلیغ روغن موتور کارخونه ی پاپاشون رو میکنن
که شوتی های امثالهم … با خیال راحت اون آشغال ها را بخرن و مصرف کنن
پیش خودتون هم میگید طرف تو پورشه ریخته موردی نداشته پس منم مثلا توی کرولام :-) میریزم
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹این روزها همه فشارشون بالاست ، شما چطور ? !؟
طرف اومده کل متن کامنت من را نوشته و سپس تیکه انداخته ، خب حالا که چی ، چیکار کنم ؟
شعلههای آتشین خشم را خاموش نَهید و جای خارها گل بکارید تا در آرامشی اَبَدی فرو نهیده و بنگرید به جهانی زیبا و رو به طلوع آفتاب گرم و روشن? .
بهمن
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ممنون آقا نوید خوب حلاجی کردی مطلبو .درود برتو
UNAS
۱۰ شهریور ۱۳۹۹محمد آقا
تا حدودی درست میفرمائید به جز اونجایی که گفتید قدیمها طرف بنز و bmw سوار میشد یعنی حواسشون هست یا خوب نگهداری میکنند ، اشتباست !!!
شما باید میگفتی :
قدیمها طرف تویوتا و لکسس (حتی با وجود اینکه قدیم ها نبوده) سوار میشد یعنی حواسشون هست یا خوب نگهداری میکنند !!!
اوکی دادا !!!
امیر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹این داستان روغن ایرانی رو واقعا زیاد طرح کردن بدتر اینکه تعمیرکارای مشهورم گاهی میگن با افتخار تو بنز ۵۰۰ و c200 و بی ام سری ۵ ریختن. اینقدر اون ور اینور شنیدم منم رفتم توی x3 تازه ۲۰۱۰ اتاق e83 نه جدید, بهترین روغن ایرانی ۳۰-۰۵ ریختم. مصرف ماشین بعد چندصد کیلومتر قشنگ ۳ لیتر رفت بالا و سر ۵۰۰۰ که رفتم عوض کنم روغن عین آب سیاه رنگ شل و سیاه شده بود متاسفانه. دوباره ادینول۳۰-۰۵ ریختم الان خوشگل مصرف اومده پایین موتور نرمتر کار میکنه. توی روغنایی مثل ۴۰ ۵ و ۳۰ ۵ ظاهرا بیس مواد در ایران تولید نمیشه و بخاطر تحریم و دلار وارداتشم سخت شده در نتیجهروغنای جدید بی کیفیت شدن متاسفانه. ریختن ایرانیا تو بنز و بی ام و و پورشه واقع اشتباهه.
مهراد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹در واقع توی آمریکا اگر لندرور بخری صاحب اول و آخرش خودتی ?
مهدی موتورز
۱۰ شهریور ۱۳۹۹وضعیت با خودشون چی فکر کردن اینارو ساختن
البته بعضی هاشون خیلی خوشگلن مخصوصا جلوی لوانته
AMG///
۱۰ شهریور ۱۳۹۹خب اونایی که از لندرور و رنجرور دفاع میکردن الان کجان؟؟؟
الو؟
لندی رنجی فن ها؟
مازیار
۱۰ شهریور ۱۳۹۹به هیچ وجه وارد بحث فنی نمیشم
فقط اگه فکر میکنید با هر خبر ناخوشایند از فلان برند طرفدارانش باید بیان و جواب پس بدن باید بگم ماهیت سایت رو بدرستی نشناختین
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹والا به این شکلی که علی بخردی از لندرور رنجرور طرفداری میکنه ، آدم احساس میکنه هیچ ماشینی به گرد پاش نمیرسه ، اما خدایی هم عجب ماشینایی هستن ، هم قدرتمندن ، هم خوشگلن هم خاص .
UNAS
۱۰ شهریور ۱۳۹۹از بیانات علی بخردی پیرامون برند تویوتا و مشخصا لندکروزر هم ابیاتی بگید
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹برو خودت ببین تا بیشتر با ابیاتش حال کنی تا شاید یه چیزی به معلوماتت اضافه بشه .
احسان
۱۰ شهریور ۱۳۹۹یه کشور معیار خوبی واسه سنجیدن یه کمپانی نیست.آمار جهانیش،مشخص میکنه.خدمات پس از فروش یه کمپانی امکان داره تو یه کشوری ضعبف باشه
Mohammad
۱۰ شهریور ۱۳۹۹علی بخردی فقط تبلیغ ماشینایی رو میکنه که خودش دوس داره
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹درست میفرمایید ، اما علی یخردی باحاله ، گزارشاش باحاله و تنوع بالایی داره و دسترسی خوبی به تمام خودروها داره و از همه مهمتر یه عشق ماشین واقعیه که برای همینه مخاطب را جذب میکنه و از برق چشماش میشه فهمید چقدر عاشق خودرو هست .
خوبیش اینه که نقش بازی نمیکنه و آدم دو رویی نیست و خودش میگه عاشق آلمانی و bmw هست و از تویوتا هم بدش میاد و کرهای هم براش خنثی هست و آمریکاییها هم براش حکم پراید و پژوی ایرانیا را داره یا دَم دستی ، جدیداً هم از bmw داره میکِشه سمت پورشه .
MehdiTurbo
۱۰ شهریور ۱۳۹۹واقعن درک نمیکنم چرا باید اینقدر بد بفروشه این ماشین همه چی داره،هزینه نگهداری بالا رو خب خیلی خودروهای دیگم دارند بنز و پورشه و لامبو و… اطمینان پایین منظورش چیه دقیقن اطمینان پایین? لندرور که به کیفیت معروف.
OMID
۱۰ شهریور ۱۳۹۹لندرور به مشکلاتش معروفه
مشکلاتشون از خودشون معروف ترن
از سیستم برقی تا پلوس
این اطمینان پایین هم از همین جا میاد که ممکنه یه جاییش خراب شه و تو راه بزارتت
MehdiTurbo
۱۱ شهریور ۱۳۹۹چه جالب عجیب برای خودرویی در این سطح که لوکس و با این قیمت،من خیلی طراحیای لندرور دوست دارم عاشق طراحیاشم و حیف اینطوریه.
بی ریا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹یه جوری بعصی ها میگن لتدروور بدرد نمیخوره انگار خودشون داشتن
بنزو بی ام و هم مدلای بدردنخور زیاد داره
Hadi
۱۰ شهریور ۱۳۹۹یعنی اگه یه نفر یه لندروور بخره تا گور باهاشه…
مهرداد كمال
۱۱ شهریور ۱۳۹۹اگه این شرکت سدان میساخت ۴۰۰ روز طول میکشید??