این روزها را میتوان دوران اوج سدانهای پرفورمنس تا پیش از الکتریکی شدن دانست. این خودروها طی چند سال اخیر به نهایت تواناییهای ممکن رسیدهاند و با برخورداری از قدرتهایی عظیم، پرفورمنسی را در قالب یک سدان چهاردر خانوادگی ارائه میکنند که تا چند سال پیش فقط در سوپراسپرتها قابلدسترس بود. در حال حاضر در بازار سدانهای پرفورمنس میان سایز نسبتاً زیادی حضور دارند که تقریباً ۹۰ درصد آنها آلمانی هستند! اما از بین این سوپر سدانها، کدامیک برترین هستند؟ کارانددرایور با بررسی همهٔ این سدانهای قدرتمند و امتیازدهی به آنها، پاسخ این سؤال را داده است.
۸-دوج چارجر هلکت
امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۵ ثانیه |
قیمت | ۷۴,۷۲۰ دلار |
دوج چارجر هلکت با طراحی بیرونی ترسناک، کابین جادار، صندوق بار بزرگ و شتابی فوقالعاده، سدان منحصربهفردی است که هم برای سفرهای جادهای مناسب است و هم در پیست درگ حرفهای زیادی برای گفتن دارد. البته از سوی دیگر، متریال داخلی چارجر هلکت کیفیت خیلی بالایی ندارد و خریداران آن باید مدام به فروشگاههای لاستیک سر بزنند.
۷-پورشه پانامرا توربو S
امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۲۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۶ ثانیه |
قیمت | ۱۷۹,۰۵۰ دلار |
این سوپر سدان پورشه با شتاب نفسگیر که از خیلی سوپراسپرتها سریعتر است به همراه تعادل عالی بین ویژگیهای اسپرت و لوکس و همینطور کارایی شگفتانگیز برای استفادههای روزانه، از قوانین فیزیک سرپیچی میکند اما آپشنهای سفارشی بسیار گرانقیمت و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شلوغ ممکن است خریداران را کمی ناامید کند.
۶-بامو M8 گرن کوپه
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
قیمت | ۱۳۱,۹۹۵ دلار |
M8 گرن کوپه در ظاهر بسیار جذابتر از M8 دودر است، پرفورمنس فوقالعادهای دارد که میتواند پابهپای بهترین سوپراسپرتها حرکت کند و با برخورداری از حالت محرک عقب امکان دود کردن لاستیک را فراهم میکند اما پدال ترمز آن احساس جالبی ندارد، سواری آن خشک است و پشت فرمان خودروی چندان لذتبخش و سرگرمکنندهای نیست.
۵-مرسدس AMG GT63 S
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۹ ثانیه |
قیمت | ۱۷۰,۰۶۰ دلار |
مرسدس AMG GT63 S را میتوان یک موشک بالستیک با لباس سدان دانست! این ماشین پرفورمنسی سوپرکار مانند را ارائه میکند، ظاهر بسیار جذابی دارد و از تکنولوژیهایی بیشتر از سفینههای فضایی ناسا برخوردار است اما طرح پیچیدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، برچسب قیمتی چشمگیر و فضای محدود صندلیهای عقب را هم میتوان از نقاط ضعف آن برشمرد.
۴-آئودی RS7
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۰ ثانیه |
قیمت | ۱۱۵,۰۴۵ دلار |
آئودی RS7 با برخورداری از طراحی بیرونی فوقالعاده جذاب و خیرهکننده در کنار ۶۰۰ اسب بخار قدرت، خودرویی بیرحمانه سریع و بسیار شیک است و درعینحال سواری آن بهطور شگفتآوری راحت است اما همین راحتی، کمی از خشونت و وحشیگری آن کاسته که این ممکن است به مذاق طرفداران سدانهای پرفورمنس خوش نیاید.
۳-مرسدس E63 S AMG
امتیاز: ۹.۰ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۰ ثانیه |
قیمت | ۱۰۸,۵۵۰ دلار |
مرسدس E63 S AMG مثل موشک SpaceX شتاب میگیرد، در پیچها گویی روی ریل قرار دارد و کابین آن مثل استخر آب گرم راحت و دلپذیر است. این خودرو ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیرهکننده و تجمل است اما فعال کردن حالت دریفت در آن پیچیده است و لاستیکهای فاق کوتاه آن دستاندازهای کوچک را بزرگتر جلوه میدهند.
۲-بامو M5 CS
امتیاز: ۹.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
قیمت | ۱۴۳,۹۹۵ دلار |
M5 CS واقعاً ماشین نهایی بامو محسوب میشود. تغییرات ایجاد شده در شاسی M5 آنرا به یک سوپر سدان برجسته و قابلتحسین تبدیل کرده است تا جایی که میتوان گفت تاکنون هرگز سوپر سدانی جذابتر از M5 CS ساخته نشده است. این خودرو پرفورمنسی شگفتانگیز را در قالب سدانی با بیش از پنج متر طول و ۱.۸ تن وزن ارائه میکند اما خب بهایی که باید برای داشتن همهٔ اینها پرداخت کرد کمی زیاد است.
۱-کادیلاک CT5-V بلکوینگ
امتیاز: ۱۰ از ۱۰
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۴ ثانیه |
قیمت | ۸۴,۹۹۵ دلار |
کادیلاک CT5-V بلکوینگ را میتوان نقطهٔ اوج سدانهای اسپرت حال حاضر دنیا دانست. این خودرو شتابی انفجاری و هندلینگ چابکی دارد، سواری آن در مواقع نیاز راحت خواهد بود و رانندگی آن بهاندازهٔ پورشه ۹۱۱ لذتبخش و جذاب است؛ بنابراین باید گفت پس از هجده سال، سرانجام بخش V کادیلاک به هدف خود رسیده و موفق شده بهترین سدانهای اسپرت دنیا را شکست دهد. تنها نکتهٔ منفی در مورد CT5-V بلکوینگ این است که احتمالاً آخرین سدان V8 کادیلاک خواهد بود.
عبّاس-شرفی
۲۹ شهریور ۱۴۰۰واقعا مسخره بود،
بنظرم لیستو کاملا اشتباه نوشتن و همه ی معیار ها رو در نظر نگرفتن!
وقتی پای کیفیت و استهلاک و لذت رانندگی در میون باشه، کادیلاک با اینکه خودشو لوکس میدونه شکستش قطعیه!
هممون میدونیم تو این چندسال کادیلاک چندبار بحث بی کیفیتیش مطرح شده، یجورایی با این قیمت شبیه چینی هاست!
آخه کی پورشه و بیم رو ول میکنه!
لیست باید اینجوری نوشته میشد:
پورش پانامرا
M5cs
GT63S
آئودی rs7
بی ام و ام8
و الی آخر…
Iman99
۲۹ شهریور ۱۴۰۰حسن چرا **شعر میگی
درد بی درمان رو کره ای ها و امثال اون دارن
گوهر های ناب آلمانی هم به خوبی همین کادیلاک امریکایی هستن تو اثبات این لیاقتشون هم هیچ مشکلی ندارن.
ولی وقتی تو بهترین ها رو هیت میکنی دیگه معلومه اصلا هیچ پردازشی تو ذهنت برای این گفته انجام ندادی.
کادیلاک عالیه درسته همه هم قبول دارن لیاقتش رو هم داره ولی آلمانی ها هم مثل کادیلاک عالی هستن
امیر
۳۰ شهریور ۱۴۰۰درباره توضیحات درباره بی ام و m8 مخالفم…
راستش من تا حالا سوار این ماشین نشدم که ببینم سواری ماشین چطوره ولی از اونجایی که میدونم بی ام و نمیاد واسه یکی از پرچمدار هاش کم بزاره،بی ام و از هر نظر سعی کرده ام ۸ بهترین باشه بعد میآید میگید سواری ماشین خشکه؟😐
BMW M8 VENOM
۳ شهریور ۱۴۰۲دقیقا بی ام و ام8 تو درگ 10.8 وحتی توسط یه راننده ی حرفه ای 10.7 رو ثبت کرده و ام5cs رو من ندیدم از 10.9 بالاتر بره. و رول ریس ام8 هم بهتره.
بنظر من ام8 بهترین محصول بی ام و هست.
کاش تا 2030 بی ام و یه سوپر اسپرت موتور وسط یا عقب بسازه.
آریا ماشین
۶ مهر ۱۴۰۰اینجا ۸ تا سدان پرفورمنس بنزینی داریم
چارجر رو به خاطر کیفیت پایین تر نسبت به سایر حذف میکنم
کادیلاک بهتر از دوج هست ولی بازم کیفیت آلمانی رو نداره و در پرفورمنس هم فکر نکنم به پاشون برسه
پانامرا رو به خاطر گرون ترین بودن حذف میکنم
آئودی عالیه اما نسبت به خودرو های بنز و بی ام و پرفومنس آنچنانی نداره
بین ۴ گزینه باقی مونده هم انتخابم مرسدس AMG GT63 S چون خشن ترینه و سریع ترین
سریع ترین سدان تولیدی نوربرگ رینگ هم هست
همه چیز درمورد این ماشین عالیه
کیفیت ، راحتی ، پرفورمنس ، موتور وی هشت ، حالت دریفت و …
با مدل جدید e performance هم قراره کل سگمنت سدان رو منفجر کنه
❤MERCEDES AMG GT63 S❤
استاد موپالمو
۲۶ مهر ۱۴۰۰فقط چارجر من به کیفیت داشبورد کاری ندارم چون ماشین های آلمانی انقدر پیچیده هستن خیلی زود قدیمی میشن ولی ماشین های مثل چارجرو بخری چونکه ساده هست هرکاری میتونی باهاش کنی ۸۰۰ اسب قدرت داره که اگه یه ماشین آلمانی همچین قدرتی داشن چهار برابر گرون تر بود
Nismo
۸ آبان ۱۴۰۳دوج چارجر و کادیلاک بلک وینگ
فقط آمریکایی