این روزها را میتوان دوران اوج سدانهای پرفورمنس تا پیش از الکتریکی شدن دانست. این خودروها طی چند سال اخیر به نهایت تواناییهای ممکن رسیدهاند و با برخورداری از قدرتهایی عظیم، پرفورمنسی را در قالب یک سدان چهاردر خانوادگی ارائه میکنند که تا چند سال پیش فقط در سوپراسپرتها قابلدسترس بود. در حال حاضر در بازار سدانهای پرفورمنس میان سایز نسبتاً زیادی حضور دارند که تقریباً ۹۰ درصد آنها آلمانی هستند! اما از بین این سوپر سدانها، کدامیک برترین هستند؟ کارانددرایور با بررسی همهٔ این سدانهای قدرتمند و امتیازدهی به آنها، پاسخ این سؤال را داده است.
۸-دوج چارجر هلکت
امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۵ ثانیه |
قیمت | ۷۴,۷۲۰ دلار |
دوج چارجر هلکت با طراحی بیرونی ترسناک، کابین جادار، صندوق بار بزرگ و شتابی فوقالعاده، سدان منحصربهفردی است که هم برای سفرهای جادهای مناسب است و هم در پیست درگ حرفهای زیادی برای گفتن دارد. البته از سوی دیگر، متریال داخلی چارجر هلکت کیفیت خیلی بالایی ندارد و خریداران آن باید مدام به فروشگاههای لاستیک سر بزنند.
۷-پورشه پانامرا توربو S
امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۲۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۶ ثانیه |
قیمت | ۱۷۹,۰۵۰ دلار |
این سوپر سدان پورشه با شتاب نفسگیر که از خیلی سوپراسپرتها سریعتر است به همراه تعادل عالی بین ویژگیهای اسپرت و لوکس و همینطور کارایی شگفتانگیز برای استفادههای روزانه، از قوانین فیزیک سرپیچی میکند اما آپشنهای سفارشی بسیار گرانقیمت و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شلوغ ممکن است خریداران را کمی ناامید کند.
۶-بامو M8 گرن کوپه
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
قیمت | ۱۳۱,۹۹۵ دلار |
M8 گرن کوپه در ظاهر بسیار جذابتر از M8 دودر است، پرفورمنس فوقالعادهای دارد که میتواند پابهپای بهترین سوپراسپرتها حرکت کند و با برخورداری از حالت محرک عقب امکان دود کردن لاستیک را فراهم میکند اما پدال ترمز آن احساس جالبی ندارد، سواری آن خشک است و پشت فرمان خودروی چندان لذتبخش و سرگرمکنندهای نیست.
۵-مرسدس AMG GT63 S
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۹ ثانیه |
قیمت | ۱۷۰,۰۶۰ دلار |
مرسدس AMG GT63 S را میتوان یک موشک بالستیک با لباس سدان دانست! این ماشین پرفورمنسی سوپرکار مانند را ارائه میکند، ظاهر بسیار جذابی دارد و از تکنولوژیهایی بیشتر از سفینههای فضایی ناسا برخوردار است اما طرح پیچیدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، برچسب قیمتی چشمگیر و فضای محدود صندلیهای عقب را هم میتوان از نقاط ضعف آن برشمرد.
۴-آئودی RS7
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۰ ثانیه |
قیمت | ۱۱۵,۰۴۵ دلار |
آئودی RS7 با برخورداری از طراحی بیرونی فوقالعاده جذاب و خیرهکننده در کنار ۶۰۰ اسب بخار قدرت، خودرویی بیرحمانه سریع و بسیار شیک است و درعینحال سواری آن بهطور شگفتآوری راحت است اما همین راحتی، کمی از خشونت و وحشیگری آن کاسته که این ممکن است به مذاق طرفداران سدانهای پرفورمنس خوش نیاید.
۳-مرسدس E63 S AMG
امتیاز: ۹.۰ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۰ ثانیه |
قیمت | ۱۰۸,۵۵۰ دلار |
مرسدس E63 S AMG مثل موشک SpaceX شتاب میگیرد، در پیچها گویی روی ریل قرار دارد و کابین آن مثل استخر آب گرم راحت و دلپذیر است. این خودرو ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیرهکننده و تجمل است اما فعال کردن حالت دریفت در آن پیچیده است و لاستیکهای فاق کوتاه آن دستاندازهای کوچک را بزرگتر جلوه میدهند.
۲-بامو M5 CS
امتیاز: ۹.۵ از ۱۰
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
قیمت | ۱۴۳,۹۹۵ دلار |
M5 CS واقعاً ماشین نهایی بامو محسوب میشود. تغییرات ایجاد شده در شاسی M5 آنرا به یک سوپر سدان برجسته و قابلتحسین تبدیل کرده است تا جایی که میتوان گفت تاکنون هرگز سوپر سدانی جذابتر از M5 CS ساخته نشده است. این خودرو پرفورمنسی شگفتانگیز را در قالب سدانی با بیش از پنج متر طول و ۱.۸ تن وزن ارائه میکند اما خب بهایی که باید برای داشتن همهٔ اینها پرداخت کرد کمی زیاد است.
۱-کادیلاک CT5-V بلکوینگ
امتیاز: ۱۰ از ۱۰
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۴ ثانیه |
قیمت | ۸۴,۹۹۵ دلار |
کادیلاک CT5-V بلکوینگ را میتوان نقطهٔ اوج سدانهای اسپرت حال حاضر دنیا دانست. این خودرو شتابی انفجاری و هندلینگ چابکی دارد، سواری آن در مواقع نیاز راحت خواهد بود و رانندگی آن بهاندازهٔ پورشه ۹۱۱ لذتبخش و جذاب است؛ بنابراین باید گفت پس از هجده سال، سرانجام بخش V کادیلاک به هدف خود رسیده و موفق شده بهترین سدانهای اسپرت دنیا را شکست دهد. تنها نکتهٔ منفی در مورد CT5-V بلکوینگ این است که احتمالاً آخرین سدان V8 کادیلاک خواهد بود.
Silent
۲۸ شهریور ۱۴۰۰این دیگه چه لیست بدرد نخوری هست!! بدون PLAID. ماشین های تولیدی یعنی همه
Karl Benz
۲۸ شهریور ۱۴۰۰این لیست سدان های الکتریکی نباید میومدن فقط بنزینی بود .
Silent
۲۸ شهریور ۱۴۰۰چرا باس نمی یومدن؟!! مگه سال 2010 یا همچین چیزی هست
یا مثلا پلید و حتی تایکان تولید محدود هستن که نباشن!
این که شرکت های دیگه نتونستن همچین چیزی بسازن دلیل به حذف نیست. اتفاقا باس به عنوان سدان پرفورمنس برا قیاس دقیق می بودن.
M.K karimi
۲۸ شهریور ۱۴۰۰باز شروع شد…
هر آدم عاقلی این لیست رو ببینه میفهمه مقصود تست کننده ها و نویسنده سدان های بنزینی بودن و گرنه خیلی از الکتریکی ها میتونستن تو لیست باشن . باور کنید مسئله سختی نیست که رگ گردنتون باد میکنه
ممد ژانگولر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰به نظر من تو این ۱۰۰٪ پورشه پانامرا لیاقت برنده شدن داره
ارشیا(فقط و فقط)SVJ
۲۸ شهریور ۱۴۰۰واقعا باهات موافقم لیست مسخره ایه.
لیستی که توش SVJ شماره یک نباشه به درد نمیخوره.
SVJ اونقد خوبه که بقیه ماشینا جلوش مثل گاری هستن.
راننده ها بلد نیستم بروننش وگرنه الان تو نوربرگ رکوردش ۲.۴۴.۹۷ بود نه ۶.۴۴.۹۷
هیچ ماشینی به درد نمیخوره و فقط SVJ خوبه.
Roham
۳۰ شهریور ۱۴۰۰رفیق تیتر رو بخون
خودت رو ناراحت نکن
پیر میشی!
AMG GT R
۲۸ شهریور ۱۴۰۰الحق که کادیلاک بهترین بود اونم با قیمت بسیار کم
MR.JD
۲۸ شهریور ۱۴۰۰شخصا هیچ تعصب کورکنانه ای به هیچ برند حتی خود مرسدس بنز ندارم
ولی خیلی بی انصافی و واقعا نابجا است که کادیلاک CT5-V را بهتر از M5CS / E63s بدانیم
چون فلسفه کادیلاک از ساخت ماشین همان دویل و سویل ( کلا سدان های فول سایز کشتی مانند ) بود الان هم شاید اسکالید باشد
ولی بر خلاف کادیلاک کهنه کار های آلمانی از کودکی در پیست ها بزرگ شده اند و فلسفه شان از ساخت ماشین چیز هایی مثل M5 و یا پورشه پانامرا و E63 بود و نسل به نسل پیشرفت کرده اند تا هیچ جایی برای عیب و ایراد گرفتن نباشد
برای همین اکثر عیب ایراد هایی که از ماشین ها گرفتند خیلی بیجا و واقعا الکی بود :
در مورد نکات ضعف M5CS می خوانید : … اما خب بهایی که باید برای داشتن همهٔ اینها پرداخت کرد کمی زیاد است.
( 140.000$ برای چنین شاهکاری که بسیار خاص و تولید محدود است اصلا زیاد نیست چون بعد از چند سال ارزش کلکسیونی فوق العاده ای پیدا خواهد کرد )
یا در مورد E63s میخوانید : اما فعال کردن حالت دریفت در آن پیچیده است و لاستیکهای فاق کوتاه آن دستاندازهای کوچک را بزرگتر جلوه میدهند.
( خب اگر مسعله این است که یک سدان پرفورمنس که در پیست ها پا به پای انواع سوپر کار ها میتازد . چرا سواری نرم و راحتی ارائه نمیکند؟ باید از کیفیت سواری آئودی RS7 بخاطر سواری راحت تقدیر کنید نه اینکه از آن هم انتقاد کنید :/ )
– در ادامه همین مقاله بخاطر سواری راحت آئودی RS7 از آن انتقاد شد ! دقیقا مخالف M8 / E63s
صحبت را طولانی نمیکنم فقط کافی است خودتان با دقت به تک تک عیب و ایراد هایی که از ماشین های گرفته اند بخوانید تا متوجه شوید چقدر عیب و ایراد های الکی گرفنه شده است که اکثرا مربوط به سواری خشک و ناراحت / سواری راحت ( دو رویی موج میزند ) / قیمت ( که مسلما ملاکی نیست که بتوان نقات ضعف نامید ) و یا از همه مسخره تر سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی پیچیده است و هیچ کدام واقعا منطقی نیست
( شاید تنها نکته ی ضعف واقعی که از ماشین ها گرفته شد مربوط به بحث کیفیت پایین دوج چارجر باشد که به نظر شخصی خودم اصلا نکته ضعف نیست چون شما فقط حدود 70.000$ هزینه خواهید کرد که در رنج خودش از نظر پرفورمانس حرف اول را میزند بنابراین نباید انتظار سقف آلکانترا یا چرم ناپا را داشته باشید )
Shayan
۲۸ شهریور ۱۴۰۰چند تا نکته رو بگم خدمت دوستان
اول اینکه کادیلاک بعد از چارجر کندترین ماشین این لیسته به یه دلیل
تمام ماشینایی که شتاب شون تو این لیست هست تست شده و نوشته شده، یعنی مثلا شتاب سی اس رسمی 2.9 هستش ولی تست کردن و شتاب 2.7 زدن باهاش و برا همین زدن 2.7
در صورتی که کادیلاک 2 روز پیش تست شده و هنوز تست شتابگیریش انجام نشده و شتاب رسمی رو نوشتن براش، برا همین کند تره، تو تست دور ور 3 هم میزنه بهرحال(البته بلک وینگ های کدی بیشتر ماشین پیسته تا خط مستقیم)
نکته دوم بنطرم جای کدی با سی اس باید تغییر کنه چون واقعا بیمر باید اول میشد
جفتشون از سبک ترین ماشینای این لیست هستن و بخاطر این موضوع هندلینگ خوبی دارن هر دو
قدرتشون هم خوب کنترل شده و بیمر بخاطر چهار چرخ محرک بودن تو شتابگیری بهتر عمل میکنه،
از لحاظ کیفیت داخلی آلمانیای این لیست دست برتر رو دارن، هرچند کیفیت خود کادیلاک خیلی خوب بوده و کابینش از چرم و جیر و فیبر کربن کار شده ولی طبق معمول آلمانی ها کیفیت بهتری دارن، چرم ناپای داخل بنز و بیمر و.. از چرم سمی انیلین کدی بهتره بهرحال…
لذت رانندگی رو نمیتونم قضاوت بکنم چون تست هاشون رو دیدم و اونایی که تست کردن واقعا لذت رانندگی این 2 تا ماشین رو خیلی نزدیک به هم دیدن
( مقایسه نهایی رو وقتی ببینیم که کدی تایم بزنه تو نوربر، داره تست میشه اونجا)
بنظر خود من تو سوپر سدان های بنزینی
سی اس جایگاه اول رو داره بعد کادیلاک (نظر شخصی)
GT
۲۸ شهریور ۱۴۰۰وقتی GT63 S E Performance شماره یک لیست نباشه یعنی لیست خیلی ناقصه، کدوم سدانی میتونه شتابی در حد فراری ۸۱۲ سوپر فست و قدرتی در حد هوایرا R و گشتاوری در حد شیرون تولید کنه اونم با قیمتی در حدود دویست هزار دلار؟
محمد امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰فکر میکنم چون هنوز به مرحله ی فروش نرسیده و قیمت هم تاثیر گزاری خوهد بود
بعدشم ، ۸۱۲ سوپرفست صفر تا سیصد رو در ۱۸ ثانیه میره، gt63e نهایتا ۳۰ ثانیه، فقط به شتاب اولیه دقت نکنید
به نظرم ، چارجر هلکت بهتر از کادیلاک هست ، البته شاید به خاطر کیفیت و هندلینگ ضعیف تری که داره انتخواب نشده
GT
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ممنون از جناب دهقان مطلب جذابی بود
Karl Benz
۲۸ شهریور ۱۴۰۰فقط چرا نسخه e GT۶۳ رو نیاوردن ؟ ولی در کل همشون عالین . ما که نمیدونیم کدوم بهتره چون دم دستمون نیست ولی چون اونا تست کردن حتما اینا بهترینن
محمدرضا
۲۸ شهریور ۱۴۰۰خیچکدومشون به گرد پایs plaid نمیرسن.
محمد امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰مگه ماشین برای شتابگیری ساخته شده
هندلینگ، کیفیت ، سیستم اطلاعات و سرگرمی ، خدمات پس از فروش ، کاربردی بودن ، ترمز ها و عملکرد در پیست و امنیت ، هزینه ی نگهداری ، راحتی و تکنولوژی های رانندگی … ، خیلی مهم تر از شتاب گیری هستن
امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰کادیلاک نظیر نداره.من خودم شخصا کادیلاک وAMG GT را خیلی میپسندم .البته همشون بلا استثنا عالی و فوق العاده هستن.
MAHDI
۲۸ شهریور ۱۴۰۰((هرگز سوپر سدانی جذابتر از M5 CS ساخته نشده است))
بعد بخاطر قیمت M5CS رو فقط در جایگاه دوم قرار داده، مگه چنین جواهری باید ارزون باشه، دیگه بهانه نداشته car and driver
MR.JD
۲۸ شهریور ۱۴۰۰دقیقا با شما موافقم
جایگاه اول این لیست مال M5CS است و خواهد بود
امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰هیچ دلیلی وجود نداشت کادیلاک اول شه چه لوکس بودن چه شتاب وقتی ۵سی اس و جی تی ۶۳ جدید هستن هیچچچ دلیلی نداشت
قیمت یه فاکتور جداست اخه ربطی نداره که ماشین چطور ماشینیه این یه تبلیغ هست همین
M.K karimi
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ولی در کل لیست کاملا لیست درستی نیست
از اینکه AMG GT63 S تو رتبه پنجمه….
از اینکه چارجر با بیشترین توان و کمترین قیمت تو رتبه هشتم هست … ( الان یه عده میگن تو پیست کم میاره ، خروجیش به پای مهندسی های آلمانی ها نمیرسه و ….. ولی ماشینی که به شخصه تو رتبه اول لیست میبینم هم شرایط مشابهی داره !! که اگر منطقی باشیم میبینیم یکم کم کیفیت تر بودن ادوات چارجر خیلی راحت رو 10 هزار دلار کمترش جبران میشه !!!)
در کل با هر چیزی تو این لیست کنار بیام با اول بودن کادیلاک و آخر بودن چاجر نمیتونم کنار بیام !!
امیر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰من چارجر و m8 گرن کوپه رو انتخاب می کنم. البته همشون عالی هستن. ولی من
این دو مورد رو بیشتر از همه دوست داشتم.
در مورد کسانی هم که میگن این ها به گرد پای پلید نمی رسن. باید بگم هزار برابر از
اون زیباتر و 900 هزار برابر کیفیت بهتری دارن.
حسن
۲۸ شهریور ۱۴۰۰کادیلاک پوزه ای بنزوب ام و را به خاک مالیده
GT
۲۸ شهریور ۱۴۰۰از انفجار سایت خوشت میاد؟
MR.JD
۲۸ شهریور ۱۴۰۰بله کاملا درسته :)
البته به لطف یک دست ناهار شام برای نویسندگان این مقاله . شاید هم بیشتر !
Hamid
۲۸ شهریور ۱۴۰۰فکر کردی مثلا اینطوری میتونی بقیه رو هیجانی کنی که بیان بگن آره کادیلاک فلان کرد … بیمر فلانه و …
تنها چیزی که میتونم بهت بگم
“اوکب”
•Mohamad•
۲۹ شهریور ۱۴۰۰به همین خیال باش😏
M5cs بخاطر قیمتش دوم شد هر چند نباید انتظار قیمت کمی رو از یه سوپر سدان بی نقص داشت
سهند
۲۸ شهریور ۱۴۰۰به نظرم بهترینشان بی ام و m5 cs و مرسدس AMG gt63s و e63s است.
با مهربونی جهان زیباتره
۲۸ شهریور ۱۴۰۰کسی سابقه نشستن پشت کادیلاک رو داره؟
مسعود
۲۸ شهریور ۱۴۰۰من یک بار سعادت اینو داشتم پشت کادیلاک بشینم ولی رانندگیش به درد نمیخوره
گاز که میدادم پام از پتو میزد بیرون
Mahan98
۲۸ شهریور ۱۴۰۰هم کادیلاک کلاسیک دهه 80 میلادی و هم کادیلاک 2011 سوار شدم
دنیای دیگه ایه برا خودش
با مهربونی جهان زیباتره
۲۸ شهریور ۱۴۰۰نسبت به خودروهای دیگه چجوریه سواریش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰انگار سوار یه ماشین دو برابر سکویا شدی ، کلا انگار معلقه انقد بادی رولشون زیاده و نرمن ، کلا ماشینای لش و راحتین
با مهربونی جهان زیباتره
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ایولا اقا دمت گرم
Elmiraj
۲۸ شهریور ۱۴۰۰با قیمت ۸۵ هزار دلاری هیچ سدان پرفورمنسب بهتر از ct5 blackwing نیست….
.
قطعاً کامل ترینه این لیسته
Kf
۲۸ شهریور ۱۴۰۰کاملا قبول دارم ک ماشین خفنیه خصوصاً وقتی ک آخرین V8 هم باشه اماااا کامل ترین رو گمون نکنم وقتی قیمت پایین میاد کارخونه مجبوره چیزایی رو قربانی قیمت کنه مثل آپشن، کیفیت،پرفومنس و اینجور چیزا
اگه بحث کامل ترین باشه بدون شک مرسدس پورشه و بی ام و حرفی واسه گزاشتن باقی نمیزارن
انتخاب من M8Gc,Gt63s
Elmiraj
۲۸ شهریور ۱۴۰۰آلمانی ها در قیمت آمریکایی ها هرگز نتونستن ماشینی بسازن که حتی نزدیک همتای آمریکایی هم باشه …
.
نمونهش پورشه کیمن gts از ۸۶ هزار تا شروع میشه در حالی که کوروت c8 در تیپ 2LT به همراه پکیج Z51 از ۸۲۲۸۰ دلار میشه…
هیچ جایی نیست کیمن بتونه به گرد پای C8 هم برسه…
Sina10
۲۸ شهریور ۱۴۰۰فکر میکنم سلیقه ای نظر دادن
چونکه اگه نگاهی به عملکرد بلک وینگ بندازین میبینین با اون همه قدرت عملکردش خوب بوده ولی نه اندازه رقبای دیگه اش
چارجر هلکت هم خیلی ماشین خوبیه و جایگاهش اونجا نیست ، جالب اینه که با اون قیمت کیفیت در حد اس کلاس هم میخواستن!!
همچنین توی این لیست الفارومئو GTA و تایکان و پلاد و M5 کامپتیشن هم جا مونده
به نظرم این لیست اشتباهات زیادی داره
اولا داره دو سطح کاملا متفاوت سوپر سدان ها رو بررسی میکنه
بلک وینگ CT5 و RS7 کلا تو سطح دیگه ای نسبت به M5 CS یا GT63S یا GT63SE یا حتی پانامرا هست
رقیب اصلی CT5 و RS7 , نسخه کامپتیشن و عادی از M5 هست و همچنین E کلاس
این لیست داره دو سطح کاملا متفاوت سوپرسدانو با هم مقایسه میکنه و بعدش قیمت M5 CS و GT63 رو با CT5 مقایسه میکنه ، اخه اینا اصلا رقیب هم نیستن ، معلومه که سطح قیمتشون با هم فرق داره
اگه بخث سر قیمته ، CT5-V در مقایسه با نسخه کوچیک ترش یعنی CT4-V که اونم عالیه ، انچنان با ارزش نیست
چون عملکرد ct4 بشدت به CT5 نزدیکه و فاصله قیمتی بالایی دارن ، قیمت وقتی میشه روش بحث کرد که ماشینایی که مقایسه میکنیم داخل یه کلاس باشن
خب برای مثال معلومه که مثلا سری ۷ از سری ۵ گرون تره چون کلاسش فرق داره
اینجا هم همینطوریه ، رقیب مستقیم CT5-V نسخه عادی M5 و E63 هست نه نسخه های بالارده و گرونتر M5 CS و GT63S یا پانامرا
کاملا سلیقه ای نظر داده
هر کدوم از این جایگاه ها با توجه به سلیقه فرق میکنه
یکی قیمتو در نظر میگیره و چارجر رو بر میداره
یکی لوکس بودن رو و GT 4 رو انتخاب میکنه
یکی عملکرد و رانندگی رو و M5 CS
یکی موتور جذاب و قیمت مناسب و CT5-V
یکی هم برقی و تایکان یا پلاد
یکی طراحی جذاب و M8 و RS7
فقط نقد هایی که از این ماشینا شده رو بخونین و تا متوجه بشین همشون عالین و اینکه بخوای رده بندیشون کنی کاملا امری سلیقه ایه ، من تا حالا هر چی نقد و بررسی از این ماشینا خوندم ، چیزی که متوجه شدم نمیشه بین اینا بهترین رو انتخاب کرد چون همشون عالین ، مگر اینکه سلیقه ای نظر بدین
کلا مطالب کارانددرایور داره هر روز که میگذره عجیب تر میشه!!
R
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ما فقط نگا
ما فقط پراید
پرفورمنس ترین خودرو ی دنیا!
hssn
۲۸ شهریور ۱۴۰۰نه داداش فق سلطان ELX 😂
mos
۲۸ شهریور ۱۴۰۰انتخابم پانامرا
وقتی بحث سدان پرفورمنس میشه دیگه قیمت مهم ترین فاکتور نیست، اما کار اند درایور اینجا کند ترین ماشین رو صرفا بخاطر قیمت کمتر گذاشته اول!
Amir Machine
۲۸ شهریور ۱۴۰۰این دیگه بخاطر دید محدود شماهاس که همه چیز یه ماشینو تو شتاب میبینید!
تو یه سدان پرفورمنس دهها مورد مثل راحتی سواری در استفادههای شهری، کاربردی بودن برای استفادههای روزانه، جاداری و راحتی کابین، پرفورمنس مناسب در پیست (تو این مورد CT4-V از M5 سریعتر بود دیگه حالا ببین CT5-V چه عملکردی داره!)، لذت رانندگی همراه با درگیر کردن راننده و… اهمیت داره ولی خب وقتی یه آمریکایی اول باشه طبیعیه به یه سری افراد فشار بیاد و حرفای این چنینی بشنویم
اگه فقط شتاب ملاک بود که تسلا پلاد بهترین سدان دنیا بود
Sina10
۲۸ شهریور ۱۴۰۰دوست گرامی اولا M5 ای که توی این مقایسه هست نسخه عادیش نیست بلکه نسخه M5 CS هست که بسیار سریعه
نه فقط تو خط مستقیم بلکه توی پیست هم همینجوریه
تغییراتی که روی M5 کامپتیشن اعمال کردن باعث شد M5 CS تبدیل به یه هیولای دیگه بشه
گفتین لذت رانندگی ، بهتون پیشنهاد میکنم نقد های M5 CS رو بخونین
ملاک فقط شتاب نیست ولی اگه بقیه جزئیات رو نگاه کنی میبینی CT5-V برنده نبوده
مشکل بعدی این ماشین اینه که با اینکه ارزونه ولی عملکردش فاصله بسیار کمی با CT4-V داره که خیلی ارزون تره
این مقایسه از پایه اشتباهه ، رقیب CT5-V نسخه M5 کامتیشن و E63s هست و نه این مدل های بالارده
توی استفاده روزمره ، اگه بررسی خود همین کادیلاک رو بخونی میبینی نسبت به رقبای المانی انچنان راحت و کم مصرف نبوده
(CT5-V بلکوینگ همچنین با مصرف سوخت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر از همهٔ رقبا پرمصرفتر و صندوق بار آن با ۳۴۰ لیتر حجم، از همه کوچکتر است اما هیچکدام از این کاستیهای جزئی هرگز نمیتوانند دلیلی برای منصرف شدن از خرید این کادیلاک قدرتمند باشند)
این بررسی موتور وان در خود پدال قرار داده شده بود
CT5-V قطعا از بهترین سدان های چند سال اخیره ، ولی اینکه بیایم مستقیم بگیم بهترینه ، امری کاملا سلیقه ایه
به نظرم هیچکدوم برنده نشدن ، در عوض باید گفت همشون عالین ، سوپرسدان های جذاب با ارزش خرید بالا ، حتی گرونترینشون هم با ارزشه ، نسبت به سوپرماشینای هم قیمتشون میتونید اینو متوجه بشین
Amir Machine
۲۸ شهریور ۱۴۰۰سینا جان
من هرگز نمیخوام بگم کادیلاک قاطعانه بهترین ماشین این کلاسه، قطعا هرکدوم از ماشینای این لیست در نوع خودشون عالی هستن و برتریهایی دارن، خود من M5 CS رو کاملترین و بینقصترین ماشین این کلاس میدونم، M5 CS قدرت کافی و پرفورمنس فوقالعاده رو بدون سیستمهای هیبریدی پیچیده و سنگین و با قیمت نسبتا مناسب ارائه میده و بنظر من حتی از مرسدس AMG GT63 هیبریدی هم بهتره
اما اینجا بعضیا جوری حرف میزنن که انگار کادیلاک فقط و فقط بخاطر قیمت کمتر اول شده، جواب اینطور حرفا رو باید مثل خودشون داد، اگه ملاک فقط قیمته چرا چارجر آخر شده؟
بعد از سالها، کادیلاک تونسته ماشینی بسازه که همسطح یا حتی شاید بهتر از معیار این کلاس یعنی M5 هست و اینو با قیمت به مراتب کمتری ارائه کرده که این کار فوقالعادهایه، میشه گفت تا حالا جز خود آلمانیها هیچ شرکتی نتونسته M5 رو به چالش بکشه و حالا کادیلاک این کارو کرده اونم با قیمت کمتر، خب پس چرا نباید بلکوینگ رتبه اول باشه؟
قطعاً تو این انتخاب قیمت دخیل هست اما تنها معیار نیست که اگه بود چارجر اول میشد
و در آخر من قبول ندارم که M5 CS و کادیلاک بلکوینگ هم رده نیستن، اینا هردو سدانهای میان سایزن و هردو نهایت تواناییهای سازندههاشون رو ارائه میدن و کاملاً قابل مقایسه هستن، اینکه حالا CS یه نسخه بالاتر از کامپتیشنه مانع مقایسه نمیتونه باشه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ شهریور ۱۴۰۰@Amir Machine
“هردو سدانهای میان سایزن و هردو نهایت تواناییهای سازندههاشون رو ارائه میدن و کاملاً قابل مقایسه هستن”
مشکل اینجاست که حد نهایی سازنده ها باهم متفاوته، یا حداقل حد نهایی که ارائه میکنن!
mos
۲۸ شهریور ۱۴۰۰همه چیزو تو شتاب نمیبینم!
اما همه رقبا شتاب ۳ یا زیر ۳ دارن و کادیلاک هم میتونست با AWD کردن CT5 (حداقل به صورت آپشن) به این شتاب برسه، اما برای چند هزار دلار ارزون تر شدن قیمت نهایی این کارو نکرد!
در مورد بقیه مواردی که گفتی بقیه رقبا اگه بهتر نباشن چیزی کم ندارن. مخصوصا از نظر تکنولوژی و کیفیت متریال و فضای صندوق عقب و مصرف سوخت که از ایرادات CT5 هست!
(((تو این مورد CT4-V از M5 سریعتر بود دیگه حالا ببین CT5-V چه عملکردی داره)))
چون CT4 از M5 سریع تر بوده دلیل نمیشه CT5 هم همینطور باشه. M3 کامپتیتشن خود بی ام و تو اکثر پیست ها از M5 کامپتیتشن سریع تر بوده به دلایلی که کاملا واضح و مشخصه.
این نکته رو هم باید در نظر بگیری کادیلاک با ستاپ و راننده حرفه ای خودش تایم زده در حالی که تایم M5 توسط مجله زده شده.
من اصلا تعصبی و دشمن آمریکا یا هرچی که خودتون میگید
خودت که مثلا تعصبی نداری (!) بگو به جز قیمت کادیلاک چه برتری خاصی نسبت به M5 و بقیه ماشینای این لیست داره؟
R@m!n
۲۸ شهریور ۱۴۰۰قیمت کمتر کادیلاک بخاطر پلتفرم و موتور قدیمی ترش و نبود سیستم چهار چرخ که هزینه تولید رو اورده پایین و از اون ور کیفیت قطعات و متریال داخلی کاملا هم سطح با رقبای آلمانی هست.
برندای آلمانی بیشتر پول تکنولوژی می گیرن. سیستم 4matic و xdrive و….. بسیار پیچیده و گرون قیمت هستن و به طبع قیمت تموم شده اختلاف بیشتری پیدا می کنه اما کادیلاک به مراتب پرفورمنس سنتی تری ارائه میده.
هر کدوم نکات مثبت و منفی خودشونو دارن.
راجبای تست های بی ام و و تمام مدلای آلمانی هیچ وقت تایم مستقل به مجله یا مرجعی نمیدن، چون پرفورمنس تو پیست بسیار مهمه براشون، چون دلیل خرید و قیمت بالاشونو باید در کنار کیفیت بالا توجیه کنن.
Amir Machine
۲۸ شهریور ۱۴۰۰شما که دم از AWD میزنی، میشه توضیح بدی که چرا لکسس برای IS500 این سیستم چهارچرخ رو ارائه نکرده؟!!
تو این کلاس همه شتاب زیر 4 ثانیه دارن اما شتاب لکسس 4.5 ثانیهس!!
الان M3 نسخه AWD داره، آئودی RS5 کلا چهارچرخه و نسل بعدی C63 هم قطعاً AWD خواهد بود!
این مثال رو زدم که بدونی هر شرکتی برای ساخت محصول سیاست و استراتژی خاص خودشو داره و فقط به رقبا نگاه نمیکنه ببینه اونا چکار کردن که مثلشو انجام بده
mos
۲۸ شهریور ۱۴۰۰Amir Machine
چرا خودتو میزنی به در و دیوار یه سوال پرسیدم و خواستم جواب بدی!
در مورد IS500 مراجعه کن به پست رونماییش اونجا خودم کامنت گذاشتم و گفتم کاش AWD بود!
حالا بگذریم از اینکه IS500 ماشین پرفورمنس کامل نیست
(برای همین اسمشو نذاشتن IS F) و خود لکسس اونو رقیب بی ام و M340i، مرسدس C43 AMG، آکورا TLX type S، اینفینیتی Q50 red sport، جنسیس G70 و کیا استینگر و آئودی S4 میدونه.
شتاب اعلامی لکسس ۴.۵ ثانیه بود اما تو تست موتور ترند ۴.۳ و تو یکی از ویدیو های بررسی که دیدم ۴.۲ زد که دقیقا هم سطح رقباشه.
خب من سوالت رو جواب دادم امیدوارم سوال منو جواب بدی!
Amir Machine
۲۸ شهریور ۱۴۰۰عزیزم همه اون ماشینایی که مثال زدی بجز C43 یعنی از آکورا گرفته تا جنسیس و بامو و استینگر و حتی اینفینیتی یا بصورت استاندارد AWD دارن یا لااقل سفارشی!!! اگه IS500 رقیب ایناس که کم کاری لکسس بیشتر مشخص میشه چون برای ماشینی به مراتب قویتر و گرونتر از رقبایی مثل استینگر و جنسیس، AWD نداده!!! این از این
پاسخ سوالت در مورد کادیلاک رو هم اگه یه نگاه به بررسی Car & Driver بندازی کاملاً متوجه میشی!! حالا یه تیکههاییشو من اینجا مینویسم:
«در بخشی که با سدانهای AWD و موتورهای توربو و گیربکسهای اتوماتیک پر شده، کادیلاک یک استثنا است. گیربکس دستی همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. موتور 6.2 لیتری آنقدر گشتاور دارد که حتی اگر دنده را بالاتر از ایده ال قرار دهید متوجه نخواهید شد. CT5-V از هر نظر مثل خودرویی بسیار کوچکتر رفتار میکند، حرکات بدنه به خوبی کنترل میشود و همه قطعات کار میکنند تا وزن خودرو را از راننده پنهان کنند. تعلیق مغناطیسی GM آنقدر باهوش است که مادربزرگ را فریب دهد تا فکر کند این همان کادیلاک دویل قدیمی اوست. مهندسان مرسدس به کیفیت سواری بلکوینگ حسادت میکنند و پورشه از جذابیت رانندگی این خودرو میترسد. رانندگی با CT5-V بلک وینگ به وضوح نشان میدهد که این مجموعهای از هزاران جزئیات است که با دقت و تامل اجرا شدهاند. بازهم میگوییم، این یکی از بهترین سدانهای اسپرتی است که نهتنها در حافظه اخیر ما بلکه در کل تاریخ ساخته شده است»
این حرفا از معتبرترین سایت ماشینی دنیا برای پاسخ سوالت کافیه؟ با CT5-V میتونی همه هیجان و لذت و کیفیت آلمانیها رو با چند 10 هزار دلار قیمت کمتر داشته باشی، پس چرا نباید رتبه اولو بگیره؟!
mos
۲۹ شهریور ۱۴۰۰در مورد لکسس AWD نبودن باعث نشده کند ترین کلاسش بشه ولی برای کادیلاک شده!
در مورد پاسخ به سوال ممنونم ولی همچنان در صورتی کادیلاک میتونه اول باشه که ملاک قیمت باشه چون M5 CS بهتر از اینا رو ارائه میده
MAHDI
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اگه CT5 V بلک وینگ از M3 کامپتیشن سریع تر بود شاهکار کرده واقعا، حالا CT4 V بلک وینگ دیگه بماند. حالا بزار در پیست های مختلف زمان گیری کنه.
فعلا که کار اند درایو با CT4 V و ب ام و M340 زمان گیری کرده که M340 چند ثانیه سریع تر بوده، حالا نسخه بلک وینگ و M3 رو هم خواهیم دید.
Kf
۲۸ شهریور ۱۴۰۰دقیقاً حرف درستیو زدی به قیمت نباید توجه بشه اما شد
RezaRs
۲۸ شهریور ۱۴۰۰برای کسی که ۱۰۰ تا داره می خواد بخره سر نمایندگی های همست حرفش کاملا درسته ولی خب بالاخره قیمتو زیادی ملاک قرار داده که از حقیقت پرفوزمنس و استفاده از پرفورمنس دور میکنه کارو ولی خب فاکتور مهمی هم هست اما اینجا به نظر زیادی ملاک قرار گرفته
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰اینجا کادیلاک یه ماشین اصیل آمریکایی هست که میتونه مثل اجدادش خیلی خوبی لاستیکاشو دود کنه و در کنار اون یک کابین با کیفیت و طراحی فوق العاده داشته باشه و بتونه هندلینگ خوبیو ارائه بده در صورتی که آلمانی ها هم مثل اجدادشون خواستن توی تکنولوژی و کیفیت و لاکچری بودن و هندلینگ و ظاهر سنگ تموم بزارن و مثل همیشه اصیل باشن ، البته دلیل قیمت کمتر کادیلاک پول برند ،یری اروپاییا نیست ، بلکه تکنولوژی وو سیستم های بسیار پیشرفته تعلیق و موتور و آپشن های پیشرفته و گرون قیمت باعثش شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰در ضمن درسته که کادیلاک بهتر بود که دو دف باشه ولی باز هم اصالت پرفورمنس های آمریکایی دف عقب بودنشون هست ولی خیلی خوب میشد که بشه سیستم دو دف هم سفارش داد
RezaRs
۲۸ شهریور ۱۴۰۰بدون حساب قیمت amg gt63s ولی واقعا در مجموع نظر منم همین انتخاب کادیلاکه ct5v بلک وینگه چون هم پرفورمنس خوبی میده هم قیمتش خوبه کابینشم کیلومتر ها از چارجر بهتر
hssn
۲۸ شهریور ۱۴۰۰خیلی لیست عجیب و غریبیه
نمیشه M5 CS بذاری کنار E63 که باید M5 کامپتیشن باشه
یا هلکت کنار این ماشینا اصن جا نمیگیره چون فلسفه جدایی داره
از نظر کلاس بندی کنار هم قرار گرفتن CT5 بلک وینگ کنار پورشه پانامرا اصلا قابل تحمل نیست
از طرف دیگه اینکه عملکرد پانامرا بارها بهتر از کادیلاکه و کیفیت کابین و تکنولوژی قطعا بالاتره
پانامرا باید خیلی بالاتر از اینا باشه یا حداقل نسخه ضعیفترشو بیارن ، همون اشتباهی که سر انتخاب M5 CS کردن
خیلی سلیقه ایه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰بدون هیچ حاشیه ای انتخابم بدون حضور اصلی ترین ماشین این سگمنت یعنی AMG GT63SE اول پانامرا هست ، بعدش AMG GT63S و M5CS و CT5 بلک وینگ ، خلاصه که نمیدونم بعد پانامرا کدومشون رو دوست دارم ولی میدونم همشون فوق العادن ، از چارجر بگیر تا M5 ، مخصوصا بخاطر اون غرش های ترسناکشون که دیگه آخرین غرش هاشونه
amir
۲۸ شهریور ۱۴۰۰M5 cs فقط عشق است
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ شهریور ۱۴۰۰وقتی GT 63 رو تو رتبه پنجم دیدم فکر کردم یه جای کار میلنگه تا رسیدم به کادیلاک و مطمئن شدم!
مانی
۳۰ شهریور ۱۴۰۰مشکل اینه که تو این جور مقایسهها ماشین گرون کلی امتیاز از دست میده و ارزون کلی بدست میاره
انتظار دارن ماشینی که قیمت ۲ برابر داره تو همه چیز ۲ برابر بهتر باشه(حالا کمی کمتر) که عجیبه
ماشینی که بخواد ۲ برابر بهتر باشه قیمتش ۲ برابر نمیشه ۱۰ برابر میشه
یانکی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰اونایی. که میگید کدیلاک نباید اونجا باشه یا چارجر نباید تو لیست باشه.اگر مسابقات درگ دوباره شروع شد تو همین تهران یه بار سر بزنید و ببینید که وقتی یه پونتیاک 50 ساله وارد میشه چه هیجانی به تماشاچیا وارد میکنه و وقتی یه پانامرا مثال 2015 وارد میشه چه اتفاقی میوفته.شک نکنید تو یه همایش اگه همه این سدانها حضور پیدا کنن خودتون هم دور داج و کدیلاک جمع میشید.تو این لیست به جز دوتا سدان وی8 پوشراد آمریکایی هیچ کدوم صدای قشنگی ندارن ولی دو غول أمریکایی مستت میکنن.دوتا دف عقب محض با قیمتی نصف قیمت آلمانیها.خدا وکیلی اگر اضافه قیمت بنز جی تی4 رو خرج چارجر یا بلک وینگ بکنی چی میشه.انتخاب خودم داج چارجر هلکت واید بادی ردای
Hamid
۲۸ شهریور ۱۴۰۰حاجی چه ربطی داره … تو خودت رو بکشی میتونی کیفیت متریال به کار رفته توی چارجر رو به ام فایو یا حتی کادیلاک نزدیک کنی؟! نمیتونی به خدا …
این حجم از تعصبت واقعا غیر منطقیه …
وقتی بحث برقی ها میشه میگی صدا مهم نیس الان صدا مهم شد؟!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰چرا دلیلای الکی میارین اگر معیار امتیاز دادن جمع شدن دور یه ماشینه ون معیار به درد چی میخوره ؟
AMIR / ARMI
۲۸ شهریور ۱۴۰۰باز برخی داغ کردن
چقدر ایراد میگرفتن به اینکه چهارچرخ محرک نیست
نتیجه چی شد ( رانندگی آن بهاندازهٔ پورشه ۹۱۱ لذتبخش و جذاب است )
سوپر سدان یعنی این
بحث پلاد میشه میگن همه چی که شتاب نیست
کادیلاک چهارچرخ نیست میگن چون شتابش کم تر پس بهتر نیست فازتون چیه ؟
Hamid
۲۸ شهریور ۱۴۰۰آقا من اصلا کاری با M5 CS و CTS-5 V بلک وینگ ندارم خب …
اما کجان اونایی که میگفتن چارجر بهتر از ام فایوه؟ نه کجان!
کادیلاک هم بخاطر قیمت کمترش برتر شناخته شد و انصافا قیمت کمتری نسبت به بی ام و داره …
در کل انتخابم توی این لیست … بی ام و هست …
Hamid
۲۸ شهریور ۱۴۰۰منظور بنده CT5-V بوده البته که اشتباه نوشتم
R@m!n
۲۸ شهریور ۱۴۰۰8 تا سوپر سدان کم نقص و بنظرم هیچ کدوم عاری از عیب نیستن اما انقدر نکته مثبت دارن که اندک عیب هاشونم به چشم نمیاد.
بنظرم جای M5CS همون M5C کافی بود، چون مدل CS ماشینی کاملا تولید محدود و تبلیغ محور هست (تو این که خارق العاده هست شکی نیست) که قیمت بالاشم باز هم بنظر خودم اصلا به یه سدان بالای 100k پول نمی دم هر چقدرم عالی باشه چون وارد حیطه خودروهای سوپراسپرت، حتی مدلای دست دو میشه و خب پورشه و کوروت و ایتالیایی های دست دو یا حتی با صرف هزینه بیشتر ماشین های گرونتر گزینه خیلی بهتر هستن.
برای من M5C و کادیلاک کامل ترین سدان های حال و حاضر هستن. بقیه هم عالین اما این دو خودرو پکیج کامل تری میدن.
Sina10
۲۹ شهریور ۱۴۰۰یه عیبی که میتونم از نظرتون بگیرم اینه که اگه بحث سر تبلیغه ، تمام ماشینای این کلاس ، همشون برای سه هدف تبلیغ ، رقابت ، اعتبار و افتخار برندشون ساخته شدن
کسی اینا رو برای سود نمیسازه
دقیقا تفاوت سوپرماشین های دست دو با این سدان های گرون توی اینه که دقیقا پرفورمنس مشابهی دارن ولی اون سدان ها ، بشدت کاربردی ترن
توی هندلینگ و رانندگی هم بشدت دارن به سوپرماشین های سنتی نزدیک میشن
جالب اینجاست اگه بخوایم برای مثال با پول M5 CS یه سوپرماشین بخریم ، بنز GT S همین حدودا قیمت داره ، ماشینی که پرفورمنسش حتی در حد M5 عادی یا E63S نیست!
پورشه ۹۱۱ هم مدل های کررا ازش بشدت گرونن تقریبا در همین بازه هستن بعید میدونم انچنان سریع باشن
تنها گزینه مناسب ، کوروته ، که من به شخصه معتقدم توی پرفورمنس بهترین نباشه جزء ۳ تای برتر کلاسشه ، ولی قیافش اصلا جالب نیست و اگه از قیافش خوشتون نیاد دیگه هیچی
و بعید میدونم با پولی زیر ۲۰۰ هزار دلار ، سوپرماشینی بجز اینا بشه پیدا کرد
شاید بازم بگین پس M8 چی ، M8 در واقع M5 کوپه است و تقریبا فرق زیادی با هم ندارن ، بجز طراحیشون
یعنی تقریبا هیچ سوپرماشین صفر کیلومتری بجز کوروت نمیشه پیدا کرد که هم قیمت یا در حدود این سدان ها باشن
و به سرعت اینا هم باشن
میمونه سوپرماشینای کار کرده که اطلاعی ندارم وضعیت بازار اونجا چجوریه ولی فکر میکنم افت قیمت بالا توی اون بازار باعث بشه سوپرماشینا دست دوم ارزون بشن ،
ولی در کل اینا حتی GT63S با اون قیمت وحشتناک بالا نسبت به پرفورمنسش و رقبای غیر سدانش ، انچنان گرون نیست
R@m!n
۲۹ شهریور ۱۴۰۰سینا جان اصلا منظورو نگرفتی. CS یه محصول تبلیغاتی هست برای نشون دادن توان بی ام و نه فروش، اما بقیه محصولاتی دردسترس تر هستن و به بیانی ساخته شده برای یه ماشین خانوادگی و روزمره که پرفورمنس بالایی هم دارن و ۹۰ درصد کسانی که این ماشینا رو میخرم از ۴۰ درصد توان ماشینم استفاده نمی کنن.
مورد بعدی ذات این ماشین ها هست. یه سدان همیشه کاربریش به عنوان یه ماشین خانوادگی به حساب میاد و این نمونه های تیون شده مثال آدمی هست که میخواد با لباس و ساعت گرون قیمت شخصیت خودشو پنهان کنه، اما یه سوپر اسپرت یه اصیل زاده مادرزاد هست که در کنار شخصیت ذاتی اون وسایل گرون قیمت داره. اگر علاقه پشت گوشی رو با منطق دنیای واقعی تعویض کنیم نه من و شما و نه هیچ کس از آدمای این سایت و ۹۹ درصد آدمای دنیا سمت یه سدان بالای ۱۰۰k نمیرن اصلا مهم نیست چه برندی باشه. من هنوزم نمی دونم AMG GT63 و مشتقاش برای چی ساخته شدن. ماشین پرفورمنس میخوای E AMG، لوکس میخوای S-CLASS. حالا AMG GT چیه این وسط ؟؟؟؟ بازم بگیم ترکیب این دو که خب پس برابوس هست که !!!
من به شخصه هیچ وقت با یه سدان نمیرم پیست یا کل کل ترجیح میدم با همون کررا کند کل کل کنم حتی اگر ببازم. پرستیژ یه ماشین خیلی مهمه حداقل برای من. یه سدان همیشه یه سدان می مونه.
تو اون رده قیمتی هم کلی نمونه کارکرده آلمانی یا ایتالیایی مدلای بین 2015 تا 2018 و نمونه های صفره آمریکایی مثله شلبی و کوروت C8Z06 جدید و… به وفور پیدا میشه.
Sina10
۲۹ شهریور ۱۴۰۰خب این نظر شماست و من به نظرتون احترام میزارم
سوپرماشین ها یه حس دیگه ای دارن
حتی اگه کند تر باشن ، حتی اگه گرونتر باشن
اون حس خاص بودن که توی کمتر سدانی دیده میشه
یه عیب دیگه اینه که بعضی از این سدان های پرفورمنس کاربرد اصلیشون رو از دست دادن
من به عنوان یه طرفدار دوج و مخصوصا چلنجر ، هنوز تا حالا فلسفه خرید چارجر هلکت رو درک نکردم ، ماشینی که نه راحته ، نه برای روزمره بدرد میخوره ، پرمصرف هم هست ، واقعا هیچ دلیلی برای انتخابش ندیدم ، ماشین جذابی هست قبول ، ولی چه برتری نسبت به چلنجر داره؟
مورد بعدی ، الفارومئو GTAm بود، در عقب داره ، صندلی عقب نداره ، بعد چرا اسمش سدانه؟!
حالا بعضی از اعضای این کلاس هنوز راحتیشون و کاربردشون رو حفظ کردن ،RS6 اوانت به نظرم همچنان کاربردیه مثلا ، بامو M5 c نسخه قبل فیس لیفت مشکلاتی از عدم راحتیش وجود داشت ولی توی فیس لیفت گفته میشه که حل شده ، و اونم کاربردیه
مشکل بعدی قیمته ، قیمت بعضی ها مثل GT63 بطور وحشتناکی بالاست ، اون همه پول واسه یه سدان!!
نمیگم ماشین بدیه ، نه ، ولی خیلی گرونه
حتی M5 CS که ماشین مورد علاقه ام هست و معتقدم اگه نگیم بهترین ، از بهترین ماشین های موجود در بازاره ، ولی بازم به نظرم اگه ۱۰ هزار دلار یا همین حدودا ارزون تر بود خیلی ارزش بالاتری داشت ، ۱۴۰ هزار تا واسه یه سدان زیاده
درباره GT 4 گفتید با اینکه این ماشینو خیلی میپسندم و عالیه ولی باهاتون موافقم ، اصلا دلیل ساختنشو درک نمیکنم😂
در نهایت حالا شاید بشه از مشکلات این کلاس چشمپوشی کرد چون هنوز کمی از اصلشون رو حفظ کردن ، ولی کلاس کراس اوور ها وضعش خیلی بدتره
مثلا کاین توربو GT رو ببینین ، اره خوبه ولی وقتی قابلیت افرود نداره چرا سدانش نکردن؟؟ اگه میخوان کاربردی باشه چرا استیشن اش نکردن؟؟
خب کسی که دنبال رکورد در پیسته میره سوپرماشین میخره و اگه دنبال کاربرد روزمره باشه یکی از این سدانا میخره
R@m!n
۲۹ شهریور ۱۴۰۰همه این ها مخصوصا برای برندای آلمانی توجیه قیمت بالاشون هست همین. ماکان و کاین و هر کراس اوور به اصطلاح پرفورمنس دیگه ای احمقانه ترین کلاس خودرویی هست. من بخوام سریع برم 911 میگیرم بخوام راحت باشم یه کاین معمولی میگیرم بقیه مدلاش ماجرای همون پیاز داغه الکی هست.
راجب چلنجر و الفا هم کاملا موافقم باهات.
مهدی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰چه لیستیه
ادم با دیدن این لیست عشق میکنه
Achtung
۲۸ شهریور ۱۴۰۰جواهرات آلمانی رو میبینم موی تنم سیخ میشه نمیشه از بینشون انتخاب کرد .
به نظرتون حداقل x3 وارد میشه؟ پایش ۴۳۰۰۰ دلاره
ماکان
۲۸ شهریور ۱۴۰۰سلام . اگر که برخی از سوپر سدان های فول سایز را هم در لیست قرار می دادند ، خیلی خوب بود با اینکه احتمال زیاد تعداد آنها کم یا متوسط هستش . اما خب اگر هم خواستند می توانند به صورت جداگانه لیستی از سوپر سدان های فول سایز را هم تهیه کنند و آن را انتشار دهند .