شاید بتوان این روزها را دوران طلایی هایپراسپرتها دانست زیرا با پیشرفت تکنولوژی، پیشرانههای درونسوز به نقطۀ اوج کارایی خود رسیدهاند و چه بهصورت تنفس طبیعی و چه با استفاده از سیستمهای پرخوران، قدرتهای حیرتانگیزی را تولید میکنند. از سوی دیگر، موتورهای الکتریکی نیز به کمک همتاهای درونسوز خود آمده و عملکرد هایپراسپرتها را ارتقاء دادهاند. تکنولوژی موتورهای برقی و باطریها تا حدی پیشرفت کرده که شاهد ساخت هایپرکارهای تمام الکتریکی هستیم که حتی از نمونههای بنزینی هم عملکرد بالاتری دارند. به همین دلیل طی سالهای اخیر هایپرکارهای متعددی از سوی سازندگان مختلف معرفی شدهاند که هرکدام ویژگیهای منحصربهفردی داشته و ادعاهای جاهطلبانهای را مطرح کردهاند. حالا اما در این مطلب قصد داریم ببینیم به نظر شما مخاطبین پدال، برترین هایپراسپرت حال حاضر دنیا کدام است. در این نظرسنجی هفت هایپرکار جدید شرکت دارند. این خودروها خصوصاً از لحاظ قوای محرکه، تنوع و تفاوتهای زیادی دارند بهگونهای که در بین آنها از پیشرانههای درونسوز کوچک و بزرگ گرفته تا نمونههای هیبریدی و حتی تمام الکتریکی دیده میشود. با این مقدمه و پس از معرفی کوتاه هر خودرو به سراغ نظرسنجی انتخاب برترین هایپراسپرت دنیا میرویم.
آستونمارتین والکری
قوای محرکه | هیبریدی |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۰۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۰۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳.۲ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۱۵۰ دستگاه |
آستونمارتین با معرفی کانسپتی بنام AM-RB 001 در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار رسماً خبر ساخت هایپرکار فوقالعادهای را اعلام کرد. این خودرو بعداً والکری نام گرفت و نسخهٔ پروتوتایپ یا پیشتولید آن معرفی شد. در ساخت این هایپراسپرت بریتانیایی برترین شرکتهای دنیا در صنعت خودروسازی مثل کاسورث، ردبول و ریماک همکاری کردهاند. والکری از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی تشکیل شده است. این موتور که توسط کاسورث ساخته شده، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و قویترین پیشرانهٔ تنفس طبیعی حال حاضر دنیا محسوب میشود. در کنار این پیشرانه، یک سیستم هیبریدی هم قرار گرفته که ساخت آنرا شرکت ریماک بر عهده داشته است. این سیستم ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به خروجی پیشرانهٔ بنزینی اضافه کرده و مجموع خروجی سیستم را به ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. در همین حال، والکری وزن بسیار سبکی در حدود یک تن دارد که این یعنی نسبت قدرت به وزن آن حتی از ۱ به ۱ هم کمتر است. آستونمارتین قصد دارد با والکری به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
بوگاتی شیرون
قوای محرکه | بنزینی |
پیشرانه | ۸ لیتری W16 چهار توربو |
قدرت | ۱۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۲۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۵۰۰ دستگاه |
شیرون قدیمیترین خودروی این جمع محسوب میشود. این هیولای آلمانی/فرانسوی برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ بهعنوان جایگزین مدل افسانهای و رکورددار ویرون معرفی شد. شیرون به همان نیروگاه عظیم ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوی ویرون مجهز است اما در اینجا خروجی پیشرانه به ارقام خیرهکنندهٔ ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. هرچند ویرون سوپراسپرت برای چندین سال رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا را در اختیار داشت و به نظر میرسید شیرون قصد دارد این رکورد را ارتقاء بخشد اما به گفتهٔ مدیرعامل بوگاتی، این شرکت فعلاً برنامهای برای رکورد زنی ندارد. این در حالی است که حداکثر سرعت شیرون هم روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ بوگاتی نسخهٔ سبکتری از شیرون را با نام شیرون اسپرت معرفی کرد که بیشتر روی استفاده در پیست تمرکز دارد. در همین حال، مدلهای دیوو و La Voiture Noire هم بر اساس شیرون ساخته شدهاند.
هنسی F5 ونوم
قوای محرکه | بنزینی |
پیشرانه | ۷.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته نیمه اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | – |
حداکثر سرعت | ۴۸۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۳۳۸ کیلوگرم |
قیمت | ۱.۶ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۲۴ دستگاه |
هرچند شرکت آمریکایی هنسی بیشتر در زمینهٔ تیونینگ خودروها فعالیت میکند اما این شرکت در سال ۲۰۱۱ هایپرکاری بنام ونوم GT را معرفی کرد که بر اساس لوتوس اگزیج ساخته شده بود. این خودرو با دستیابی به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت بهطور غیررسمی رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کرد. در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ اما هنسی هایپرکار کاملاً جدیدی بنام ونوم F5 را بهعنوان جایگزین ونوم GT رونمایی نمود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۷.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که قدرت فوقالعادهای برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور خیرهکنندهای معادل ۱۷۶۰ نیوتن متر تولید میکند؛ بنابراین ونوم F5 قویترین هایپرکار بنزینی این جمع محسوب میشود. تمام این نیروی ویرانگر توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند درحالیکه امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای آن وجود دارد. هنسی ادعا کرده است که ونوم F5 میتواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده و رسماً سریعترین خودروی تولیدی دنیا لقب گیرد. گفته شده این رکورد زنی امسال صورت خواهد گرفت.
کوئنیگزگ جسکو
قوای محرکه | بنزینی /E85 |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته چندکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | – |
حداکثر سرعت | ۴۸۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۱۲۵ دستگاه |
کوئنیگزگ جسکو را میتوان جدیدترین هایپرکار این لیست دانست چراکه حدود یک ماه پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو هایپرکار کاملاً جدیدی است که جایگزین مدل سالخوردهٔ آگرا شده است. جسکو از نسخهٔ بازطراحی شدهای از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی کوئنیگزگ استفاده میکند. این موتور در صورت استفاده از سوخت E85 قدرتی برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۰۰ نیوتن متر تولید میکند اما اگر در باک آن بنزین معمولی ریخته شود قدرت پیشرانه به ۱۲۸۰ اسب بخار کاهش پیدا میکند. برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخهای عقب، یک گیربکس اختصاصی ۹ سرعتهٔ چندکلاچه (Multiclutch) در نظر گرفته شده است. این گیربکس که توسط خود کوئنیگزگ طراحی و ساخته شده، وزن پایینی دارد (۹۰ کیلوگرم) و با سرعت بسیار بالایی اقدام به تعویض دندهها میکند. این سازندهٔ سوئدی نیز مانند هنسی ادعا کرده که جسکو میتواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین برای شکستن رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا رقابت جذابی بین جسکو و ونوم F5 در جریان است و باید منتظر ماند و دید که کدامیک در این راه موفق بوده و زودتر به ادعای خود جامهٔ عمل میپوشاند.
مکلارن اسپیدتیل
قوای محرکه | هیبریدی |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | – |
حداکثر سرعت | ۴۰۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۴۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲.۳ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۱۰۶ دستگاه |
مکلارن در اکتبر سال گذشته از هایپرکار جدید خود بنام اسپیدتیل پردهبرداری کرد. این خودرو جایگزینی برای مدل افسانهای F1 محسوب میشود و به همین دلیل مثل F1 در داخل ترکیبی سهنفره دارد یعنی راننده در وسط کابین مینشیند و دو صندلی هم در طرفین آن جای گرفتهاند. مکلارن به هایپرکار جدید خود لقب هایپر GT داده و آنرا اولین هایپر GT دنیا میداند. اسپیدتیل به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده از متشکل از یک پیشانهٔ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی است. پیشرانهٔ بنزینی این ماشین همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مورداستفاده در مدلهای سنا و 720S است که در اینجا ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، موتور الکتریکی که بهطور مستقیم روی شفت ورودی گیربکس عمل میکند، به این اعداد ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتن متر گشتاور اضافه کرده و بدین ترتیب مجموع خروجی سیستم به ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منقل میشود. گفته شده اسپیدتیل میتواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
مرسدس-آامگ پروجکت وان
قوای محرکه | هیبریدی |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری V6 توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | – |
گیربکس | ۸ سرعته نیمه اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲.۷ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۲۷۵ دستگاه |
پس از مدتها انتظار سرانجام مرسدس-آامگ هایپرکار خود بنام پروجکت وان را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ با حضور لوئیس همیلتون رونمایی کرد. این هایپراسپرت آلمانی پیچیدهترین قوای محرکه را در بین خودروهای این لیست دارد زیرا این سیستم از یک پیشرانهٔ بنزینی به همراه چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی پروجکت وان نسخهٔ اصلاحشدهای از همان پیشرانهٔ خودروی فرمول یک W07 تیم مرسدس بنز است. این موتور یک واحد V6 توئین توربو با تنها ۱.۶ لیتر حجم است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. از چهار موتور الکتریکی این خودرو اما دو موتور هرکدام با ۱۶۰ اسب بخار قدرت روی محور جلو نصب شده و سیستم چهارچرخ محرک را پدید آوردهاند. موتور الکتریکی سوم با ۱۲۰ اسب بخار قدرت بهصورت یکپارچه درون توربوشارژ قرار گرفته و چهارمین موتور الکتریکی نیز که ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد مستقیماً روی موتور درونسوز نصب شده است. هنوز عدد دقیق مجموع خروجی این قوای محرکه مشخص نیست اما گفته شده این سیستم بین ۱۰۵۰ تا ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد.
ریماک C-Two
قوای محرکه | الکتریکی |
پیشرانه | چهار عدد الکتریکی |
قدرت | ۱۹۱۴ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱.۸۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۱۰ کیلومتر/ساعت |
بُرد | ۶۵۰ کیلومتر |
وزن | ۱۹۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲.۱ میلیون دلار |
تعداد ساخت | ۱۵۰ دستگاه |
ریماک شرکتی اهل کشور کرواسی است که در زمینهٔ ساخت باطری، موتورهای الکتریکی، سیستمهای هیبریدی و بهطورکلی قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تخصص دارد. این شرکت با معرفی هایپرکار تمام الکتریکی کانسپت وان در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۱، نام خود را بر سر زبانها انداخت؛ اما ریماک در اینجا متوقف نشد و چند سال بعد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ هایپرکار جدیدی بنام C-Two را معرفی کرد. این خودرو جانشین کانسپت وان و دومین محصول ریماک محسوب میشود. گفته شده C-Two به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین این ماشین قویترین هایپرکار لیست ما محسوب میشود. یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه این هایپراسپرت الکتریکی نیز پکیج باطریهای عظیم ۱۲۰ کیلووات ساعتی آن است که انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی آنرا تأمین میکنند. با هر بار شارژ کامل این باطریها، خودرو میتواند تا ۶۵۰ کیلومتر را بپیماید. C-Two به لطف نیروی فوقالعادهٔ موتورهای الکتریکی خود و گشتاور فوری آنها ظرف فقط و فقط ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
[crowdsignal poll=10287178]
amir
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ssc tuatara هم باید میبود
ولی من هنسی ونوم و مکلارن بیشتر دوس داشتم
بعد هم جسکو
amir
۱۷ فروردین ۱۳۹۸دیروز دیدم اقای مهدی m5
فرمودن من همه رکورد های دیمن رو دیدم
اصلا رکورد زیر 10 نداشت مخصوصا دیمنولوجی
زیر همین کامنت اخریت رکورد های دیمنولوجی رو میزارم
که مال دو هفته پیش بود
با رکورد های 9.9
خواستم بگم چشم هارا باید شست جور دیگری نگاه کرد ( بدون تعصب )
amir
۱۷ فروردین ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/p5Zhg
محمد
۱۷ فروردین ۱۳۹۸به نظرم تو این لیست جای خودرو پینین فارینا باتیستا خیلی خالیه تا ssc tuatara من نمی دونم چرا این خودرو تو این لیست ولی استون مارتین که حتی هنوز نسخه نهاییش ساخته نشده هست؟
M
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ولی از همه اینا گذشته لافراری به نظرم برترین هایپر کار تاریخه !
لامصب فراری عقل و عشق رو که شاعرا تو دنیای ادبیات نتونستن به هم برسونن رو در بالاترین سطحشون در دنیای واقعی به هم رسونده!
یانکی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هنسی و غرش وی8 آمریکاییش.ولی من یه دیمون میخوام که پدر همشون رو در بیارم بعدش با 4 نفر از عزیزانم با خودم5 نفر برم وِلو گری.
M
۱۷ فروردین ۱۳۹۸????????????????????????????????????????????
فک کن دیمن کانسپ تو رو با شتاب زیر 1.9 و 1900 اسب قدر و 2300 ا گشتاور بزنه !
Reza
۱۷ فروردین ۱۳۹۸با احترام به کنیخ زیگ و ریمک انتخاب من
??? AMG Project one ???
me84
۱۷ فروردین ۱۳۹۸.
هنسی ونوم
امیر
۱۷ فروردین ۱۳۹۸عاشق جسکوهستم و خیلی دوس داشتم شیرون و مک لارن رو انتخاب کنم اما ونومیه چیز دیگس
M.king
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هر وقت تونستن از یه موتور ۱.۶ لیتر همچین قدرتی بگیرن بیان ادعای هایپر کار زدن بکنن…
حجم موتور بالا بردن که هنر نیست
Nur benz ?
amir
۱۷ فروردین ۱۳۹۸اره حجم متور بالابردن موتور بزرگ کردن و سیلندر اضافه کردن هنر نیست
درست مثل شیرون
هنر یعنی بیشترین امید بهت باشه برای شکستن رکورد
Amirferrari
۱۷ فروردین ۱۳۹۸تو دیگه موتورای الکتریکی با گشتاور آنی رو به حساب نمیاری و فکر میکنی کل این قدرت از موتور ۱.۶ لیتری به دست اومده؟! کاش ادعای شاخ بودن نداشتین شما خیلی خوب میبود
Sajjad
۱۷ فروردین ۱۳۹۸همه قدرت از موتور بنزینی نیست
موتور احتراق داخلی:
1.6L E-turbo V6
468 اسب بخار
موتور های الکتریکی:
1 MGU-H turbocharger
121 اسب بخار
1 MGU-K E-motor
161 اسب بخار
front-axle E-motors (دوتا موتور الکتریکی اکسل جلو)
161 اسب بخار
مانی
۱۸ فروردین ۱۳۹۸موتور بنزینی پروجکت وان نسخهٔ اصلاحشدهای از همان پیشرانهٔ خودروی فرمول یک W07 تیم مرسدس بنز است. این موتور یک واحد V6 توئین توربو با تنها 1.6 لیتر حجم است که 760 اسب بخار قدرت تولید میکند
مجید
۱۷ فروردین ۱۳۹۸عزیزم موتورای الکتریکیشو کجا کردی؟ اونارم حساب کن
seyed.AMG
۱۷ فروردین ۱۳۹۸باز هم ۴۵۰ اسب بخار برای یه موتور ۱.۶ لیتری
فوق العادست .
اما ۱۰۰ درصد شتاب صفر تا صد خیلی بهتری داره ، با توجه به تواضع شرکت های المانی و ایتالیایی بر خلاف امریکایی ها ، انتظار شتاب ۲.۲ ثانیه ای دارم .
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸تواضع شرکتهای المانی؟؟؟؟؟
والا همین شرکتهای متواضع المانی تو مقاله ماشینهای که بعد 1 سال فروخته میشن کل رتبه های اول رو برای خود کردن با اون همه ادعای فناوریشون
Abbas
۱۷ فروردین ۱۳۹۸خداییش یکی از دوراهی که هیچ،یکی از سخت ترین چند راهی هایی هس که توش موندم،احساس میکنم هر کدومو انتخاب کنم در حق بقیشون ناحقی کردم
M.king
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هر وقت تونستن از یه موتور ۱.۶ همچین قدرتی بگیرن بیان ادعای هایپر کار زدن بکنن واگرنه حجم موتور بالا که هنر نیست…
Just benz
Elmiraj
۱۷ فروردین ۱۳۹۸در نبود تسلا رودستر به غول رام نشده هنسی Venom F5 رای میدم……?
.
(( البته همه شاهکار مهندسی اند و قابل احترام))
Amirferrari
۱۷ فروردین ۱۳۹۸بوگاتی شیرون یه فلسفه جدا از بقیه داره که نمیشه با بقیه هایپرکارا مقایسه اش کرد،شیرون یه خودرو فوق لوکس هستش که میشه باهاش ساعت ها رانندگی کرد و از آرامش کابینش که در حد یه بنتلی کانتیننتاله لذت برد،ولی رانندگی با بقیه فقط به درد یه پیست بزرگ میخوره و خاک خوردن داخل گاراژ ثروتمندا، استون مارتین والکری حتی یه در واسه سوارش شدن نداره (طرف اومد تو نمایشگاه ژنو امسال سوارش بشه خشتکش از ۲۰ جا جِر خورد??)حالا دیگه نداشتن صندلی و ایربگ و تهویه و آینه بغل که موجب میشه اجازه تردد در جاده ها رو نداشته باشه بماند!!! حالا چه چیزی تو این خودروها به جز قدرت سرسام آور مفیده فقط خدا میدونه کارشناسان خبره وطنی!
Sajjad
۱۷ فروردین ۱۳۹۸منم تو این لیست شیرون و ریماک رو ترجیح میدم
چون یه جورایی تک بعدی نیستن
سورنا
۱۷ فروردین ۱۳۹۸حالا منی که برای مثال مرسدس رو دوس دارم یا جسکو یا حتی همون استونی که میگی از نظر شما چه اسمی باید روم بزارن ؟
سلایق متفاوته شاید من حتی یه گلف رو به بوگاتی ترجیح بدم و دوسش داشته باشم
تو دبی ویرون و لامبورگینی رو ازنزدیک دیدم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستن شیرون مث یه پراید در مقابل یه اس کلاس بود
یا مثلا تو این لیست بگن ۱۰۰ تا شیرون میخوای یه یه دونه SLR
من حاظرم اون slr حتی روشن نشه فقط تو پارکینگ نگاش کنم ولی ۱۰۰ تا شیرون نداشته باشم
سلایق متفاوته اینو بفهمیم بد نیس : )
Amir Machine
۱۷ فروردین ۱۳۹۸جوک قرن!!!!!!
شیرون در برابر S کلاس مثل پرایده!!!!!
? ? ? ? ? ?
درسته سلایق متفاوت و محترمه اما قرار نیست به اسم سلیقه هر چرتوپرتی رو بیان کنیم!
شیرون یه شاهکار بینظیره، یه اعجوبه، یه ستاره درخشان تو دنیای ماشین و این حرف من نیست، حرف اوناییه که پشتش نشستن، از موتورترند گرفته تا جرمی کلارکسون
من شخصاً عاشق شیرون هستم و اون رو به تمام ماشینهای تاریخ ترجیح میدم اما در عین حال تکتک ماشینهای این لیست رو قابلاحترام میدونم و اونها رو به پراید و پیکان تشبیه نمیکنم!!!!!
قبل از دیگران خود شما بهتره بفهمی سلایق متفاوته
Amirferrari
۱۷ فروردین ۱۳۹۸خدا شاهده از لحظه ای کامنت سورنا رو خوندم دیگه اون آدم سابق نشدم???
شیرون رو مساوی با پراید میدونه بعد میگه باید به نظرش احترام گذاشت و تشویقشم کرد!!!?
کِی میخواید اینو بفهمید???به خدا قسم تو اگه شیرون از نزدیک ببینی اونقدر آدرنالین خونت بالا میره که درجا سکته رو میزنی،یاد اون کلیپی افتادم که طرف شیرون پلاک قطر رو پارک کرده بود تو یکی از خیابونای لندن بعد راننده های اونتادورs و آئودی r8 و کلی ماشینای سوپرکار کار دیگه خیابون رو بسته بودن داشتن از شیرون عکس و فیلم میگرفتن و غافل از این بودن که شیرون واسه دوستمون سورنا چیزی بیشتر از پراید نیست و اگه صدتاشم بهش بدم با قاطعیت رد میکنه??
سورنا
۱۸ فروردین ۱۳۹۸منم همینو گفتم که شما بفهمید و دیکه همچین کامنتی ندین
اصن تو بگو شاهکار خلقته از ابتدای وجود دنیا تا الان شاهکاره
خب من خوشم نمیاد الان چیکار کنم ؟
چون تو خوشت میاد بگم بهترینه ؟
و اون یکی دوستمون امیر فراری
داداش فدات شم من تو دبی شیرون رو نه ولی ویرون رو دیدم
خوشم نمیاد الان زوره مگه ؟
آره پراید رو بیشتر از شیرون دوست دارم
مشکلیه ؟
این چیزی هم که گفتی واقعا نمیدونم درسته یا نه ولی اگه درست باشه خاک تو سر اون کسی که لامبورگینی زیر پاشه بعد میخواد از شیرون عکس بندازه !!!!
Amir Machine
۱۸ فروردین ۱۳۹۸سورنا
نخیر لازم نکرده بگی بهترینه، اونایی که باید بگن شیرون بهترینه، گفتن، نیازی به تایید تو نیست
خوشت هم نمیاد کار خاصی نمیخواد بکنی، فقط حرفی نزن که پرهای کلاغهای جنگلهای آمازون از خنده بریزه
ضمناً اونی که لامبورگینی زیر پاشه اونقدر از ماشین اطلاعات داره که بدونه شیرون چه شاهکاریه و بخواد ازش عکس بگیره، اینکه شیرون رو همسان با پراید میدونی فقط و فقط نظر توئه نه هیچ کس دیگهای روی این کرۀ خاکی
psyjko
۱۸ فروردین ۱۳۹۸به خدا قسم ادم سایق نشدم بعد خوندن این کامنت
من به یسکو رای دادم ولی بازم این کامنت تاثیر شگرفی رو من گذاشت
حداقل مایباخ رو با شیرون مقایسه میکردی
R
۱۷ فروردین ۱۳۹۸شیرون?
BMW
۱۷ فروردین ۱۳۹۸به نظر من والکری و ای ام جی وان بهترین هستن.من یه چیزو که مطمئنم اونم اینه نسخه amr pro والکری رکورد پورشه رو تو نوربرگرینگ میشکنه یعنی توجیهی نداره که ردبول و آستون واسه چیزه دیگه ای رو این ماشین کار کنن ای ام جی وان هم احتمالا رکورد سریعترین خودروی قانونیو به ثبت میرسونه تو این پیست طبق صحبت های کریستین هورنر اینو میگم که گفته نسخه جاده ایه والکری از خودروهای فرمول دو سریع تره نه فرمول یک…….!! شیرون رو هم که عشقه زباله هایی مثل هنسی جاشون اینجا نیست راستی ۲۴ دستگاه رو آخر فروخت یا نه ?????بوگاتی که ۵۰۰ تاشو فروخت با ۴۰ تا دیوو لامصب مشتریا واسه خرید بوگاتی با اون قیمت و بدون ادعا سرو دست میشکنن. خودروی تولیدی تویوتا که برگرفته از خودرویه لمانزش هست رو هم نزاشتین که اینم ماشین خوفناکی میشه در آینده!
فرزاد
۱۷ فروردین ۱۳۹۸به نظر من از همه زیباتر با ابهت تر شیرونه .
Efk
۱۷ فروردین ۱۳۹۸به پروجکت وان رای دادم چون بنز عشقمه
اما درکل دوست دارم ی ماشین ی پکیج کامل باشه مثل بوگاتی ها
نهایت پرفورمنس و نهایت لوکس
امیدوارم بنز ی همچین ماشینی بزنه
Infinite
۱۷ فروردین ۱۳۹۸چه نظرسنجی مشکلی…! به ترتیب:
Mercedes One
Rimac C-Two / McLaren Speedtail
Pininfarina Battista / EB Chiron
Aston Martin Valkyrie
پ.ن: باتیستا رو شخصا اضافه کردم.
VIPER
۱۷ فروردین ۱۳۹۸مشخصه که شناخته شده ترین ماشین این بین شیرون هست
ولی خب من بشخصه شور و اشتیاق خاصی به ونوم اف۵ دارم و خیلی دوسش دارم
ایلیا
۱۷ فروردین ۱۳۹۸نتایج ارا دقیقا برعکس اون چیزیه که باید باشه!
والکری و اسپید تیل کمترین ارا رو اوردن!
هیچکدوم بالاتر از این دو خودرو نیستن، از هر نظر.
امین پارسی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸بوگاتی شیرون …
مجید
۱۷ فروردین ۱۳۹۸من به کوئنیگزک رای میدم
چرا؟
شرکتی هستش که از یه گاراژ شروع شد
صاحبش یه مهندس نخبه هست
تو فیبرکربن و شکل دادنش چندین اختراع داره. تو مستند نشنال جئوگرافیک میگه کوئنیگزک پیشرفته ترین روشهای شکل دهی فیبرکربن رو داره. همه ی روشهاشم اختراع خودشونه و پتنت شدس.
نه سرمایه ی عظیم بنز رو داشتن و نه مثل مکلارن حمایت دولت و یارانه های بی حد و نصاب رو داشتن
تک تک اجزای موتور رو با نواوری ساختن. بدونه میلنگ. گریبکس جدید. حتی فنااوری موتور برقیشونم جدیده و کلی نواوری داشته
و در اخر اینکه طرف تو دبی بود یه گاراژ پر مکلارن لافراری بنز و همه چی داشت. ازش پرسیدن اگه همه ی اینا رو بخوایی بفروشی و تنها یه ماشین بخوایی داشته باشی کدوماشه؟ گفتش کوئنیگزک/ اینو من نمیگم. اینو یه ماست فروش تو محلمون نمیگه. این جمله رو یه ادم مولتی میلیاردر تو دبی که همشونو داره میگه. طرف لافراری داشت طرف بوگاتی داشت. ولی انتخابش کوئنیگزک بود.
اوناییم که هی میگن فورد موتورشو ساخته بهتره پشت گوشیشونو نگاه کنن. نوشته ساخت چین. ایا سامسونگ چینیه؟
یا مثلا خودم معرق کارم. چوب کاج شمالی روسی میاریم هر کیلوش یک میلیون تومنه. این قطعات بزرگ چوب از روسیه میاد. ما روش کار میکنیم زیباش میکنیم خشگلش میکنیم بعد میشه دسته ی یه مبل. ایا این مبل میشه روسی؟ ایا روسیه ساخته؟ ایا من هیچکارم؟
طرف موتور رو طراحی کرده تنها یه قالب از فورد گرفته و بس. فورد نباشه بی ام و هست. همین الان تویوتا تو شرکت مگنا تو اتریش ماشین تولید میکنه. قالبای موتور رو توهمون شرکت تولید میکنن. ایا تویوتا میشه اتریشی؟
قراره کمری رو تو اتریش تو شرکت مگنا تولید کنه. تو همون شرکتی که بنز جی کلاسو تولید میکنه. الان کمری میشه اتریشی؟
شماهایی که هی فورد فورد میکنین خوش باشین
مهم اینه مردم خارج انتخابشون چیه. اونایی که زیر پاشون بوگاتی داشتن
مانی
۱۸ فروردین ۱۳۹۸نظرات شخصی اینچنینی ارزش نداره
خیلی از اون سرمایه دارهاهستن که یه 250GTOرو به همه اینا ترجیح میدن
یا حاضرن کل این لیستو بدنW196بگیرن
hssn
۱۷ فروردین ۱۳۹۸بوگاتی شیرون از هر سیلندرش کمتر از 100 اسب بخار میکشه بیرون بعد به موتور 1.6 لیتری میگید شاهکار؟!
چقد خوبین شماها :|
Mad.z.Max
۱۷ فروردین ۱۳۹۸متوجه منظورت از اون جمله بوگاتی نشدم. ینی بده؟ یا ینی خوبه؟ فک کنم ینی خوب! خب با این اوصاف، کاسوورث از موتور ۳سیلندر تنفس طبیعی 250 اسب کشیده، بعد اون 12 سیلندر تنفس طبیعی 1000 اسبی رو ساخته. از نظر تولید قدرت نسبت به سیلندر، خب این شاهکار تره، تازه بوگاتی چارتا توربو داره، این تنفس طبیعیه! واقعا من درباره هر دو موتور ساخت کاسوورث خوندم و فیلم دیدم، دیوونم کردن. فک کن سه سیلندر تنفس طبیعی 250 اسب!! یچی تو مایه های چهارسیلندری که میتسوبیشی چندین سال پیش واسه لنسر ایوو ازش 400 اسب کشید بیرون و قویترین موتور ۴سیلندر نام گرفت…
Mehdi
۱۷ فروردین ۱۳۹۸نظر من هنسی ونوم
چه موقعه تست سرعت میگیرن ازش؟ و کوروتzr1چه شد رکورد زد تو پیست نوربرینگ ؟
Alireza
۱۷ فروردین ۱۳۹۸فعلا یه تایم ۶دقیقه و ۵۷ ثانیه ای ازش دیدیم ک تایید نشده ولی احتمال زیاد صحت داره
Mehdi
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هنسی ونوم ، چه زمانی ازش تست سرعت میگیرن؟
و کوروت زد ار وان۲۰۱۹ رکورد زد تو نوربرینگ ؟؟
ارش
۱۷ فروردین ۱۳۹۸بهترین نوع نظرسنجی همینه اینطوری هر کس اون ماشینی رو که بیشتر دوست داره انتخاب میکنه نه اینکه چون مثلا با فرانسه مشکل داری به کره ای رای بدی در حالی که ممکنه هیچ علاقه ای به ماشین کرهای نداشته باشی .
اریا ماشین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸لطفا متعصبان بوگاتی همینجوری الکی نظر ندین شیرون شیرون
من تمام ماشین های بالا ( غیر از مک لارن اسپیدتیل ) رو به بوگاتی ترجیح می دم
بوگاتی یه ماشین بزرگ دو تنی هست که فقط موتور گنده ای داره که از موتورش هم نتونسته قدرت مناسبی در بیاره ( نسبت به وزنش ) ولی مثلا همین ریماک که نزدیک ۲ تنه حداقل قدرتش هم نسبت به وزنش خوب نگه داشته
انتخابام به ترتیب :
۱- هنزی ونوم F5 : عاشق این ماشینم نظیر نداره واقعا مونده بودم بین این و جسکو ولی چند تا دلیل و برتری مهم نسبت به جسکو توش پیدا کردم. تو ماشین های بالا از همه خاص تره و فقط ۲۴ تا ازش ساختن و مثل ماشینی مثل شیرون نیست که ۵۰۰ تا ازش زده باشن. بین ماشین های بالا چون خاص تره طبیعتا باید گرون تر باشه ولی از همه ارزون تره فقط ۱.۶ میلیون یورو. سرعتش و مخصوصا گشتاورش بهتر از جسکو هست و فوق العادست. ۴۸۰ تا سرعت. وزن کمتری هم نسبت به جسکو داره.
۲- کونیگ زگ جسکو : واقعا ماشین فوق العاده ای هست قدرت بسیار بالایی داره ۱۶۰۰ اسب بخار برای یه ماشین تمام بنزینی خیلی خوبه گیربکس بسیار سریعی داره و نسبت قدرت به وزنش بالای یکه و حداکثر سرعت ۴۸۰
۳- ریماک کانسپت two : یه ماشین فوق العاده که با اینکه وزنش بالاست قدرت بالایی هم داره گشتاورش هم فوق العادست و نتیجش هم یه شتاب باورنکردنیه برای محیط زیست هم که با برقی بودنش مفیده و برد بسیار بالایی داره
۴- آستون مارتین والکری : یه ماشین فوق العادست با نسبت قدرت به وزن بالای یک و سرعت فراوان بازهم تکنولوژی فرمول یک
۵- مرسدس ای ام جی پروجکت وان : نسبت وزن به قدرتش عالیه تکنولوژی فرمول یک هم اورده تو خیابان
۶- بوگاتی شیرون : دلایل خودم رو اول گفتم
۷- مک لارن اسپید تیل : چون قدرت زیادی نداره و خیلی هم گرونه
پ.ن: اگه به هوادار های بوگاتی بر خورد منو ببخشن یکم زیادی از شیرون بد گفتم ولی خب حقیقت بود
من خودمم بوگاتی رو خیلی دوست دارم و نمیخوام بهش توهین کنم
овsкиكMас
۱۷ فروردین ۱۳۹۸مشخصات بنز رو نگاه کنین!!خدای مهندسی !
ولی اول شیرون رو انتخاب میکنم چون یه پکیج کامل از سرعت و کیفیت و لذت میده،برعکس اکثر ماشین های این کلاس که تک بعدی هستن
بعد هم بنز و لافراری با اینکه تو لیست نیست
ایمان
۱۷ فروردین ۱۳۹۸فقط و فقط LaFerrari افسانه ای ??
این لیست بدون اسم فراری کامل نیست
حتی پورشه ۹۱۸ هم جاش خالیه با شتاب وحشتناکش
علی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸رای من کوئنیگزگه
بین این هایپر اسپرت سازا تنها شرکتیه که اثبات کرده
باقی شرکتا هر وقت فیلمش اومد اونوقت نظر میدم
Khosrow
۱۷ فروردین ۱۳۹۸غیراز یک نفر کسی پروجکت وان رو انتخاب نکرده / قطعا پروجکت با اختلاف چند روز-ه نوری / وقتی اومد بیرون خواهیم دید همه پروجکت رو ضمیمه شناسنامه شون میکنن ..
محمدرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۸مشخصات فنی پروجکت وان مرسدس بنز قابل ستایشه ? ?
ساسان
۱۷ فروردین ۱۳۹۸من به پروجکت وان رای دادم ولی انتخاب من تو این سگمنت ادرنالین خالصه:
http://www.driversmagazine.com/wp-content/uploads/2018/03/Ferrari-FXX-K-Evo-1.jpg
Alireza
۱۷ فروردین ۱۳۹۸عجب عکسی این فراری نمیدونم چرا انقد بی حاشیه موند در حقش ظلم شده
Mahdi SRT8
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هنسی F5 و بوگاتی شیرون
Alireza
۱۷ فروردین ۱۳۹۸هیچ جوره نمیشه فقط یکیو انتخاب کرد عین طعمای مختلف بستنیا دوس داری از هر کدوم ی لیس بزنی