کراساورها خودروهایی هستند که از ترکیب ژنتیکی با یک شاسیبلند بهوجود آمدهاند و ضمن کاربردیبودن، اندکی قابلیت آفرود نیز در خود دارند. در حال حاضر، بازار خودرو پر از وسایل نقلیهای است که ارائه یک لیست کامل از آنها کار چندان آسانی نیست. با این حال، در ادامه یک لیست از کراساورها آماده شده که بازیگران حاضر در این عرصه را رتبهبندی کرده است.
۱۶) میتسوبیشی اوتلندر اسپورت یا ASX
اوتلندر اسپورت یا همان ASX ظاهر متفاوتی دارد و همین امر آن را از دیگران متمایز می کند. برای پیشرانه این مدل از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۸ اسببخار استفاده شده است که با یک دیفرانسیل جلو و ی ک گیربکس دستی ۵ دنده همراه است. در همین حال، یک سیستم انتقال قدرت CVT در کنار یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۶۸ اسببخار به صورت یک آپشن در دسترس قرار دارد. سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است و برای دیفرانسیل تمامچرخ متحرک باید هزینه اضافی پرداخت کرد. برخی موارد مانند قیمت پایه کم و یک گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل از جمله مزیّتهای این مدل به شمار میروند؛ خودرویی که نتوانسته جای خود را در دل علاقهمندان باز کند.
۱۵) جیامسی تِرینجیامسی ترین (Terrain) به عنوان یک کراساور ۵ سرنشینه، خودرویی راحت، مجهز و بزرگتر از سایر رقبا است. با این حال، این مدل از مشکل اضافهوزن معمول امریکاییها رنج میبرد و مصرف سوخت، عملکرد ترمزها و هندلینگ از نقاط ضعف آن به شمار میروند. در این مدل، یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار در کنار یک دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد استفاده میشود. در همین حال، از یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۱ اسببخار نیز میتوان استفاده کرد. یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز به صورت آپشن در کنار هر کدام از موتورها در دسترس قرار دارد. «ترین» یک گزینه معقول برای خریدران در این کلاس است ولی از ردههای بالای کلاس، فاصله زیادی دارد. البته خبر خوب این است که یک مدل بازنگریشده در پاییز ۲۰۱۵ در راه است.
۱۴) شورولت اکوایناکسمدل اکوایناکس که پا به سن گذاشته، خودرویی جادار و مجهز است؛ ولی در عین حال، به راحتی توسط خودروهای جدید و با هیجان بیشتر به عقب رانده میشود. در این مدل، از دو گزینه برای پیشرانه میتوان استفاده کرد. یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار و همینطور یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۱ اسببخار. همچنین یک سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میتواند انتقال قدرت را برای چرخهای جلو یا تمام چرخها انجام دهد. تکنولوژیهایی مانند 4G LTE و هاتاسپات وایفای داخلی، هشدار برخورد از جلو و دستیار پارکینگ عقب از جمله آپشنهای جالب در این مدل هستند. ولی هنوز هم راه زیادی تا نزدیکشدن به صدر جدول این کلاس خودرویی باقی مانده است. در همین حال، پاییز امسال باید منتظر رونمایی یک مدل ۲۰۱۶ از اکوایناکس باشیم که در طراحی آن تجدیدنظر صورت گرفته است.
۱۳) نیسان روگنام «روگ» به معنای «چموش و سرکش» و ظاهر سرزندهاش ممکن است شمار را به این اشتباه بیندازد که با خودرویی با هیجان رانندگی بالا روبرو هستید. ولی به جای آن، یک خودروی خانوادگی باوقار دارید که طبیعت بسیار آرامی نیز دارد. در این مدل، قدرت یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر از طریق یک سیستم CVT میتواند به چرخهای جلو یا تمام چرخها منتقل شود. سواری در نیسان روگ کیفیت مناسبی دارد و سیستم تعلیق حرکات بدنه را بهخوبی کنترل میکند. ولی سیستم فرمان به نوعی «بیحس» است و ارتباط لازم را ندارد. در همین حال، در داخل کابین روگ، شرایط لوکس و سطح بالایی برای قرار گرفتن ۷ سرنشین آماده شده که این موضوع، بیشتر از همه در سطح تریمهای بالای آن مشهود است.
۱۲) هیوندای توسانتوسان با فضای مناسب در صندلیهای عقب، کنترلهای مناسب و تنظیمات بهینه سیستم تعلیق، پتانسیلهای زیادی در خود دارد. با این حال، مواردی مانند فضای حمل وسایل کوچک و نقاط کور بزرگ، آن را در سطوح پایینتر کلاس خود نگه میدارند. در این مدل، از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۶۴ اسببخار یا یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار میتوان استفاده کرد و یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته میتواند با یک دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک همراه گردد. همچنین یک توسان با سوخت هیدروژنی، دارای دامنه مسافتی در حدود ۴۸۰ کیلومتر است که البته باید فقط در کالیفرنیای امریکا به دنبال آن باشید. زمان درنظرگرفتهشده برای ورود توسان به بازار، ماه جولای سال جاری میلادی است.
۱۱) کیا اسپورتیجاسپورتیج با ترکیب قابلیتهای کاربردی و دینامیک رانندگی درگیر کننده، شرایط را در خور نامش ایجاد کرده است. برای این مدل، دو گزینه پیشرانه در دسترس هستند؛ یک موتور پایه ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار و یک موتور آپشن ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۶۰ اسببخار. هر دوی اینها از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میتوانند قدرت خود را به چرخهای جلو (استاندارد) یا تمام چرخها (آپشن) منتقل کنند. مدل توربو، چابکی بسیار خوبی دارد، ولی سیستم تعلیق تیونشده اسپورتی، شرایط سواری چندان مناسبی بر روی سطوح جاده ناهموار ایجاد نمیکند. شاید نکته جالب در مورد کیا اسپورتیج، ترکیبی متعادل از شرایط اسپورت، استایل و کاربردیبودن باشد.
۱۰) سوبارو اوتبکاوتبک جدید اندکی بزرگتر شده و فضای بازتری در داخل کابین پیدا کرده است؛ ولی هنوز نمیتواند به سؤال قدیمی «استیشن واگن بزرگ یا کراساور کوچک؟» پاسخ مناسبی بدهد. البته شاید این موضوع چندان هم اهمیتی نداشته باشد؛ چرا که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. ای خودرو هنوز هم فاصله ۲۲۱ میلیمتری خود را با سطح زمین حفظ کرده است و برای پیشرانه آن میتوان از بین گزینههای ۲/۵ لیتری چهار سیلندر تخت یا ۳/۶ لیتری شش سیلندر تخت انتخاب کرد. در همین حال، در مدل امسال، سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) به صورت استاندارد در اوتبک استفاده شده است. سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز برای همه مدلها به صورت استاندارد است که شرایط هندلینگ و چسبندگی بسیار خوبی را در تمام شرایط آبوهوایی ایجاد میکند.
۹) سوبارو فارسترفارستر یک کراساور مفید و کاربردی به تمام معناست و در عین جادار بودن، دید مناسبی را نیز از داخل فراهم میکند. اولین گزینه پیشرانه در این مدل، یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۰ اسببخار است که میتواند با یک گیربکس ۶ دنده دستی یا یک سیستم CVT همراه شود. دومین گزینه، یک موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسببخار است که با سیستم CVT همراه میشود. فارستر، در عین داشتن یک سیستم تعلیق راحت و نرم، با یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک استاندارد، عملکردی خارقالعاده در زمینه آفرود دارد که آن را از سایر خودروهای موجود در این کلاس متمایز میکند.
۸) تویوتا راو فورقابلیتهای بالا و کاربردیبودن، چیزهایی که علاقهمندان «راو فور» را به آن میشناسند. راو فور با پیشرانه بنزینی از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۶ اسببخار استفاده میکند که با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه است. البته یک پیشرانه هیبرید نیز بهزودی در سال ۲۰۱۵ در دسترس قرار خواهد گرفت. تویوتا در این مدل سعی کرده نسبت به مدلهای همتای آن، مصرف سوخت بهتر و قدرت بیشتری فراهم کند. در مدل با پیشرانه بنزینی، دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت آپشن ارائه میشود. این در حالی است که در مدل هیبریدی، قدرت به صورت استاندارد به تمام چرخها منتقل میشود. در همین حال، کف پایینتر در عقب و گنجایش حمل وسایل بیشتر، راو فور را تبدیل به یکی از وسایل نقلیه کاربردی در صنعت اتومبیل کرده است.
۷) فولکسواگن تیگوآنتیگوآن یک گزینه «آلمانی» در یک کلاس خودرویی است که از «امریکاییها» و «آسیاییها» انباشته شده است. تیگوآن که بیشتر یک گلف است که در ارتفاعی بالاتر ایستاده، تنها یک گزینه پیشرانه دارد و آن یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر است. در همین حال، سطوح تریم در آن از مدل پایه S با گیربکس ۶ دنده دستی تا مدل اسپورت R-Line با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک گسترده شدهاند. دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت آپشن است. هندلینگ، ترمزها و سیستم فرمان در این مدل از شرایط مناسبی برخوردارند. با این حال، نبود گزینه پیشرانه توربودیزل فولکسواگن در کنار گیربکس دستی اندکی در ذوق میزند. همچنین شاید اندکی از دوران طراحی این مدل گذشته باشد.
۶) هیوندای سانتا فه اسپورتسانتافه اسپورت در سری «سانتافه» یک کراساور پنج سرنشینه با جثهای کوچکتر است که طراحی زیبایی در آن به کار گرفته شده است. برای پیشرانه این مدل میتوان از هریک از گزینههای ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۰ اسببخار یا ۲ لیتر توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۶۴ اسببخار استفاده کرد که هر دوی آن ها با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه میشوند. همچنین دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت آپشن ارائه میشود. از دیگرهای آپشنهای ارائه شده برای این مدل، درب عقب خودکار است که میتواند به صورت اتوماتیک در حالی که پشت در ایستادهاید و کلیدها در جیبتان است، باز شود. هندلینگ سانتافه اسپورت قابلقبول است، ولی در حد نام یک «اسپورت» نیست. با این حال، کیفیت ساخت کابین، آن را تبدیل به یکی از گزینههای محبوب در این کلاس کرده است.
۵) جیپ رنگلرقبل از این که اعتراضی شنیده شود، باید اعتراف کرد که این خودرو یک «کراساور» نیست. ولی سؤال اینجاست که دیگر کجای دنیای اتومبیل میتوان این مدل را رتبهبندی کرد؟ اگر به دنبال بهترین ویژگیهایآفرود در یک وسیله نقلیه هستید، چه چیزی بهتر از جیپ رنگلر «افسانهای» میتواند باشد؟ آن هم با دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، فاصله زیاد از سطح زمین و سیستم تعلیق مناسب. یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۲۸۵ اسببخار، پیشرانه رنگلر را تأمین میکند که میتواند با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک همراه شود. برای بالاترین سطح از رنگلر، باید به سراغ مدل «روبیکون» رفت که سرسختترین آنها به شمار میرود. در هر صورت، رنگلر شاید مانند سایر خودروهای موجود در این لیست برای استفادههای روزمزه کاربرد نداشته باشد، ولی شاید از همه آنها، دوستداشتنیتر است.
۴) جیپ چروکیچروکی بهترین شرایط رانندگی را به عنوان یک «جیپ کوچک» دارد؛ قدرتمند، نهچندان سبک و با دینامیک مناسب در جاده. در چروکی از هر کدام از موتورهای ۲/۴ لیتری چهار سیلندر یا ۳/۲ لیتری V-6 میتوان استفاده کرد. امّا در عین حال، استفاده از موتور V-6 شاید برای دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و یدککشی مناسبتر باشد. برای انتقال قدرت نیز از یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته استفاده میشود. تکنولوژیهای داخل کابین و مواد به کار رفته با «گرند چروکی» برابری میکنند. با این حال، ظرفیت حمل وسایل در بهترین حالت، شرایطی متوسط دارد.
۳) فورد اسکیپظاهر اسپورتی و سطح بالای اسکیپ، شرایط بسیار خوبی برای آن رقم زده است و این در حالی است که طراحی داخلی نیز از همین سبک پیروی کرده است. اسکیپ برای آن که بتواند حضور مؤثری در مقابل رقبا داشته باشد، امکانات پرمیوم زیادی در اختیار قرار میدهد و در آن میتوان از سه نوع موتور چهار سیلندر برای پیشرانه استفاده کرد که دو موتور توربوشارژر در بین آنها حضور دارند. یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به صورت استاندارد در تمام مدلهای اسکیپ ارائه میشود و در همین حال، شرایط شاسی و سواری آن، یک تجربه رانندگی درگیرکننده و شگفتانگیز را در اختیار قرار میدهد.
۲) هوندا CR-Vهوندا از هر لحاظ بر روی ارتقای مدل CR-V کار کرده است؛ طراحی تازه بدنه باعث شده تا ظاهری مدرن و منحصر به فرد برای آن ایجاد شود و در همین حال، داخل کابین، محیطی آرامتر و با مواد مناسبتر فراهم شده است. همچنین با استفاده از تیونینگ سیستم تعلیق و سیستم ترمز، هندلینگ در CR-V بهبود یافته است. برای پیشرانه، یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر همان ۱۸۴ اسببخار قبلی را تولید میکند؛ ولی در حال حاضر، از یک سیستم CVT برای انتقال قدرت استفاده میشود. دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد ارائه شده است و در همین حال، امکان استفاده از آپشن دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز وجود دارد. طرفداران CR-V قبلی حتماً از آمدن مدل جدید نیز استقبال خواهند کرد.
۱) مزدا CX-5مدل دوستداشتنی CX-5 با حال و هوای ورزشکاری که برای باور به آن فقط باید تجربه رانندگی با این مدل را داشت، به عنوان «خودروی اسپورت» کراساورها شناخته میشود. گزینه اول پیشرانه در CX-5، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسببخار است که تنها با گیربکس ۶ دنده دستی و دیفرانسیل جلو ارائه میشود. در این حالت، نمیتوان از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک استفاده کرد. در عین حال، میتوان از موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۴ اسببخار نیز استفاده کرد. در این حالت، دیفرانسیل به صورت استاندارد است و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را به صورت یک آپشن میتوان در اختیار داشت. در CX-5 تکنولوژیهای هوشمند زیادی به کار رفته و همینطور فضای حمل وسایل بسیار خوبی تدارک دیده شده است؛ ولی نقطه قوتش بیشتر در وقار و متانتش در رانندگی در جاده است.
منبع: caranddriver
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴آفرین به مزدا
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴اگه توجه کرده باشید 4 تاش آمریکایی عه.
دم آمریکا گرم.
راستی هرکی یه گروه ماشین بازی تو لاین میشناسه آیدی من amir1378520 است.لطفا منو آدد کنید.
حجت
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط جیپ کاام
آرش آمار
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴رده بندی فروش کراس اورهای سایز کوچک ( small SUV ) در اروپا 2014:
***************************************
1 Renault Captur
2 Peugeot 2008
3 Dacia Duster
4 Opel/Vauxhall Mokka
5 Nissan Juke
6 Suzuki SX4
7 Ford Ecosport
8 Suzuki Jimny
9 Chevrolet Trax
10 Jeep Renegade
11 Fiat Sedici
12 Lada Niva
13 Daihatsu Terios
__________________________
منبع:
BestSellingCars
AliZeus
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴بازار آمریکا با بازار اروپا تفاوت زیادی داره. اون هم به دلیل وجود خودروهای آمریکایی (به ویژه انواع SUV) با قیمت بسیار مناسب و رقابتی.
Zonda R
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
به هبچکدوم لقب بد رو نمیشه داد
اما تو ایران کره ای ها سلطان بلامنازع بازارن
که دلیلش قیمتشون هست که با قیمت پایین ترشون اپشن های بیشتری دارن و چهره ی دلفریب
اما تازه واردای بازار CRV و تیگوان هست
که اولی رو فامیلی موتور تو دوتا تیپه
Ex 224 و Exl 240
تومن هست
و تیگوان که کرمان موتور اورده و قیمتش نامشخصه
انتخاب من جیپ چروکیه
علیرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴تیگوان هم میگن 240 میلیونه.
milad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴اون 2تا gmکه اخر شدن چندین سال که تولید میشن..اگر امسال جدیدشون بیاد اول میشن..البته من مزدا رو از نزدیک دیدم خیلی عالیه..
(((RETOLEX(((REZA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴اگه تیگوآن بیاد ایران چی میشه
وجود توسان و اسپورتیج در این لیست برام عجیب بود
سوبارو هم واقعا خوب عمل کرده
راو 4 هم که عالیه ;)
Zonda R
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
رتولکس عزیز
اخیرا کرمان موتور از محصول جدیدش تیگوان رونمایی کرده
هنوز هیچ اطلاعاتی نداده
ولی بزودی وارد عرصه ی رقابت میشه
علیرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴میگن قراره 240 تومن باشه که خیلی زیاده.
رهگذر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴جدا فولکس واگن تیگوان میخواد بیاد ایران؟ خیلی جالبه
ARCHI KHAN
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب من فولکس تیگوان و هوندا crv
mostaf
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴چرا شاسی بلندای benz bmw audi و کلا ماشیتای اروپایی تو این لیست نبودن فقط فولکس بود
فریا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴شاسی بلندای لوکس توی لیست نیستن . اونا تو لیست Compact Luxury Crossovers and SUVs جای میگیرن .
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴خوب شد یکم به قیافه اکویینوکس وترین دست کشیدن وفک کنم از اوایل پاییز فیس لیفتای جدیدشون بیان که بنظرم جایگاهشونوارتقا میده ولی بازم فروششون خیلی خوب بوده عجیبه ها
علیرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴احتمالا Lexus/NX جزو بررسی ها نبوده چون من مطمئنم که Lexus NX در بین 3 تای اول جای داره، چون برادرش Rav4 در این لیست در مکان هشتم قرار داده.
زانیار
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴10 سال گارانتی !!!! اولین بار بود می دیدم یه خودرویی 10 سال گارانتی داره .این شامل میتسوبیشی های asx داخل ایران هم میشه ؟ آفرین به میتسو بیشی.دیگه از یک کمپانی چی می خوایند؟
ویشتاسپ
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴عاغااااااا
تا کِی عکساشونو دانلود کنم …..
shahryar
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴از نیسانو جیپ چروکی خوشم میاد
David
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴آفرین به ژاپن
Reza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴آفرین به هیوندای با سانتافه و توسان
حامد MASERATI GT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴نیسان . مزدا . هوندا فقططططططططططططططططططططططططططططط
محمدرضا ♥BMW♥
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴لکسوس nx از همه بهتره…
مهران1
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴همیشه از ماشینای کره ای بد میگیم ولی حالا میبینیم که جایگاه خیلی خوبی تو این لیست دارن.
احسان(احسان سابق)
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴بنظرت با نظر کسایی که خریدار کره ای ها نیستن چیزی از ارزش و فروششون کم میشه؟قطعا خیر.والا تو منطقه اروند سوناتا بیشتر از پارس و ال 90 شده.
حمید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴من تو مجله ماشین خوندم هوندا بهترین کلاس اووره!! هرسایتی یه چیز میگه
american and japan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴●||||||● only in a jeep
توی اس یو وی ها فقط و فقط جیپ هست و بعد رنجرور و بعد تویوتا(لکسوس).جای جیپ گرند چروکی srt سریع ترین اس یو وی جهان بسیار خالیست و می بایست مقام اول رو بگیره.جای رنجرور هم بسیار خالیه.و اینکه جیپ رانگلر رو وارد ماجرا نکنید این رو با هامر و جی کلاس و اف جی کروز و دیفندر خدا بیامرز و اینجور رقبا مقایسه کنید لطفا…
ممنون و در اخر باز هم ●||||||●
BMW7
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴به به همه عالی و جای بعضیا تو کشور واقعا خالیه و در کل خودروهای آسیایی دارای زرق و برق و زیبای و امکانات بسیار و در مقابل بعضی اروپایی ها یا امریکایها ساده تر و اکثرا خدمات و تکنولوژی هاشون اپشن هستند ولی در کل من بخاطر مقاوم بودن و طول عمر بیشتر اروپایها و امریکای ها بیشتر میپسندمشون و هستند بعضی آسیایی ها ک خیلی به چالش کشیدن اونها رو(تویوتا،مزدا)،از جیپ چروکی و مزدا خوشم اومد
fluid
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴فولکس تیگوان خیلی عالیه
ولی متاسفانه طراحیش خیلی قدیمی شده
توی رقابت طراحی جا مونده کاشکی عین پاسات یه دست کلی به سر و روش میکشید
با این طراحی قوی رقیباش سانتافه و هوندا که قراره بیاد کار واسش سخت میشه.
قیمت گذاری اشتباه مثل پاسات میتونه اون و
به یه شکست بزرگ توی ایران بکشونه.با این طراحی قیمت حدود ۲۴۰ میلیون کار واسش
خیلی سخت میکنه.فولکس دومین تولید کننده دنیا هم نمیتونه با این بازار عجیب ایران کنار
بیاد ایرانی ها فولکسم به شکست میکشونن
اخه یکی نیست بگه وقتی پاسات هم قیمت کمری و اکورد ۲۵۰ تومن میدید معلوم نمیخرن
اقا من خودم المانی بازم ولی مطمعنا نمیرم
پول بیشتر بدم واسه خودرویی با اصتهلاک بیشتر و طراحی ضعیفتر این کلاس قتصادی نه لاکچری .پس باید خرید نوش توجیح اقتصادی داشته باشه.
رهگذر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴اخه کجا فولکس رو پر استهلاک میشناسند که تو دومیشی؟
american and japan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴استهلاک بیشتر منظور احتمالا نسبت به تویوتا و هوندا بوده
american and japan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا راستی چرا اوتلندر نیست و آ اس ایکس عقب تر از توسان و اسپورتیج هست؟ آ اس ایکس میخورشون….
سعید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴همون اول که تیتر این مطلب رو خوندم حدس زدم یا هوندا CR-V باید اول باشه یا مزدا CX-5 ،واقعا این دوتا عالی هستن.
سانتافه هم رتبه خیلی خوبی گرفته.
احمد باقری
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا ماشینهای خوبی هستند.
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
بنده میخواهم ماشینی بخرم شاسی بلند زیر 150میلیون
چه پیشنهادهایی بهم میدهید؟
خودم از میتسوبیشی ASX خوشم میاد
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین زیر 150میلیون؟ چی بخرم خوبه؟ (شاسی بلند)
american and japan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴Asx و دیگر هیچ.ژاپنی با کیفیت و زیبا با اپشن های مناسب و موتور خوب نسبت به قیمتش واااااقعا می ارزه.از دستش نده
آرمین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴کولئوس بر خلاف ظاهر نه چندان دلفریبش
قلبی از طلا داره و سواری بسیار نرمی داره
اشکانی بروجردی
۱ خرداد ۱۳۹۴سوزوکی گراند ویتارا با اینکه توی این لیست نبود ولی از لحاظ قابلیت های آفرود و زیبایی بالاتراز خیلی از این ها قرارمی گیره، یک مقاله ای بود درمجله ماشین نویسنده تحت عنوان «خاطرات یک روزبرفی» یا همچین چیزی خودروهای گرانقیمت بازارایران رو عملا تست کرده بود، نتیجه اینکه ویتارا خیلی از خودروهای ظاهرا شاسی بلند اس یووی روازبرف درآورد از توسان و اسپورتیج بگیر تا وراکروز، قطعاتش همدربازارفراوون هست، هیچ منافع خاصی هم ندارم خواستی باور کن ویتارا نسبتبه قیمت عالیه.
سامان از تبریز
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستم جی ام سی تراین 3.6 لیتری داره که از ارس 44 هزار دلار خریدن
کشش و هندلینگ خوبی داره
شتابشم خیلی خوبه
هوندا تویوتا سوبارو فولکس
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب بین سوبارو فارستر و هوندا سی آر وی واقعا سخته!! آدم اگه شرایط خریدشونو داشته باشه واقعا میمونه کدومشونو بخره. عاشق هر دوتاشونم. هر چند البته من سدانهارو بیشتر میپسندم از کراس آورها اما این دو تا واقعا بینظیرن
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان شاسی بلند تا قیمت 260.270تومن چی خوبه به نظرتون؟؟
خودم بیشتر لکسوس 2010 رو قبول دارم بعضیام میگن پرادو 2010 یا 2011
خوشحال میشم نظر شما رو هم بدونم
بازم ممنون از سایت پدال
پيام
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴بنز glk یا mlچرا نیست ؟
جاوید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴شاسی بلند فقط تویوتا لندکروز انصافا عالیه هم لوکسه هم قابلیت افرودی خوبی داره.