ورود LX570 به کشور دقیقا در شرایطی رخ داد که واردات خودروھای ۸ سیلندر در ثبت سفارش کلا بسته و ممنوع بود. خبرھایی نیز از گوشه کنار درخصوص فروش سھمیه ثبت سفارش توسط واردت کننده و یا واردات آن توسط برخی از سازمانھای خاص (!) برای ورود این مدل به گوش می رسید . . .
در ھرحال جدا ازحاشیه آنچه خوش یمن قلمداد می نمود ورود این پاگنده خانواده لکسس بروی آسفالت ھای کشور با نوسان قیمتی ۵۲۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ناقابل بود و آگاھان بازار خبر از فروش رفتن سریع السیر ده ها دستگاه نمونه محدود وارداتی نشانگر استقبال خوب میلیونرهای ایرانی از آن بود.
شاید اگر از تاریخچه LX ھم ازما بپرسید باید گفت به سال ۱۹۹۶ برمی گردد که ابتدا تویوتا آنرا در کلاس شاسی بلند سایز متوسط و با نام LX450 و سپس در کلاس شاسی بلندھای فول سایز با کدھای LX470 و نهایتا LX570 رونمایی کرد.
جالب است بدانید این خودرو بدلیل حضور لندکروزر، ھیچگاه برای مصارف بازار داخلی خود ژاپنی ھا استفاده یا فروخته نشد تا صادرات آن معطوف به محدوده خاورمیانه، روسیه، چین، آمریکای شمالی و … شود که آمارھا حکایت از فروش بیش از ۱۰۰ ھزار دستگاھی آن از سال ۲۰۰۰ تاکنون را می دھند.
نشستن پشت فرمان LX 570 دقیقا ھمان حس ارتفاع سواری با تویوتا لندکروزر با ھمان زاویه، ابعاد و میدان دید را دارد با این تفاوت که فضای داخلی و سپس استارت پیشرانه سریعا رنگ تفکرات شما را تغییر داده و آماده آزمون موجودی متفاوت از محصولات لکسس می شوید؛ موجودی لوکس ، مغرور و البته قلدر!
البته طراحی بیرونی این ماشین خیلی از افراد عادی را که از کنارش می گذرند به گفتن این جمله وا می دارد: اینکه ھمون لندکروزه! البته با توجه به این طراحی حجم آلود، باید در نگاه نخست حق را به بیننده داد؛ ولی در حرکت، داستان کاملا متفاوت خواھد بود.
نمای برونی این پاگنده لکسس یعنی LX در مدل ۲۰۱۳ دستخوش تغییراتی در چراغ ھای عقب و جلو و سپر عقب شده و ھمچنان بدلیل سود بردن از قطعات مشترک آنرا بسان لندکرروز و به مانند برادر خوش تیپتر آن نشان می دھد اما واقعییت این بوده که از نقطه نظر فنی کاملا متفاوت، با روح و کاراکتری خاص و اسپورت است و آنرا می توان توصیف یک بدنه اما با دو کالبد و روح متفاوت لقب داد.
البته در طراحی داخلی طراحان لکسس سعی کرده اند تا تفاوت ھای بصری و کیفیتی خاصی را لحاظ کرده و دقیقا نشانگر فاصله بین لندکرزور و LX باشند که از ھردو منظر موفق به این کار شده اند، با تمامی این وجود تاحدودی خط و خطوط بکار گرفته شده در درھا و داشبود (شاید بخشی بدلیل ذھنیت و بخشی بدلیل تشابه) انسان را به طرف لندکروز می برد. اما تا روشن شدن موتور و حرکت روی جاده باید صبور بود و اینجاست که تمامی تفکرات تویوتایی رنگ باخته و یک محصول جدید با DNA خاص اعلام حضور می کند.
LX جدید از سال ۲۰۰۷ تاکنون با موتورھای 3UR-FE تولید می شود که نمونه ھای ۳۸۳ اسبی برای بازار آمریکا و کانادا و ۳۶۲ اسبی نیز هم برای بازار کشورھای حاشیه خایج فارس مثل امارات، عربستان و… و هم برای روسیه، اکراین، آذربایجان و … عرضه می شود که نمونه های وارداتی با مشخصات سفارش داده شده در بازار کشورھای حاشیه خایج فارس ھستند که تعریف جدید ECU سبب این خروجی متفاوت شده است.
موتور خورجینی ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر و ۳۶۲ اسبی در بدو امر آرام و بدون صدا کار می کند اما فشردن پدال گاز این معادله را برھم زده و آنچنان این جثه ۲.۷ تنی را از زمین می کند که بدون شک شاید باورش کمی برایتان دشوار باشد که در حدود ۸ ثانیه عقربه سرعت سنج را روی ۱۰۰ کیلومتر می بینید.
در واقع نیروگاه ۵۳۰ نیوتن متری ( نمونه ھای ۵۴۶ نیوتن متری برای بازار آمریکا و کانادا تولید می شود) که زیر درپوش LX570 پنھان شده بی رحمانه روی آسفالت می تازد و وقتی سرعت از ۱۲۰ عبور می کند آنچنان صدای قرقرو شلاق سیلندرھا به گوش می رسد که دوست ندارید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و گویی با یک خودروی اسپورت در حال راندن بوده و ھرچه قدر برپدال گاز می فشاری گویی موتور علاقه سیری ناپذیری به اوج گرفتن داشته و عقربه سرعت سنج به صورت تصاعدی بالا می رود و این اتفاق در حالی بیرون از کابین رخ می دھد که داخل اطاق به غیر از صدای اسپورت موتور ھمه چیز آرام و با ثبات در جریان است!
اگر علاقمند باشید سیستم صوتی فوق حرفه ای و بی نظیر مارک لوینسن ھم شرایط یک سالن اپرا را برایتان شبیه سازی می کند! اگر ھم قصد داشته باشید فرمان پذیری و چسبندگی آن را تست کنید (البته متذکر می شوم، نه درحد پورشه کاین) قرار دادن سیستم تعلیق روی حالت اسپورت شمارا وارد یک دنیای تازه از شاسی بلند سواری می کند که لکسس تعریف جالب توجی برای آن کرده، یعنی در مقابل اینکه دیگر از آن حرکات مواج و نرم لندکروزر خبری نیست، خودرو (بدون اذیت کردن در ضربات و کوبش ھای آزاردھنده) توی دست آمده و اجازه مانور بالایی را در سرعت و درتغییرخطوط به شما می دھد که مطئنا جرئت و جسارت چنین کاری را با لندکروزر نخواھید داشت.
درعین حال قرار گرفتن سیستم تعلیق روی حالت راحت ھم خیلی کنترل خودرو را از دست رفته و سیال نمی کند؛ اما از کوبیدن ھا و لرزش ھا کم نموده، با این تفاوت که ھمچنان خودرو، پایداری خود در حرکت را دارد، البته ناخود آگاه وقتی پشت فرمان ماشینی با رینگ ھای ۲۰ اینچی ھستید باید منتظر لرزش و کوبش باشید که در LX نیز این مسئله در ردیف عقب بیش از جلو نمایان می شود.
اما مسئله ای که راننده و سرنشینان عقب را به خوبی حمایت می کند صندلیھای فوق العاده راحت، نرم و پھن بوده که حتی در سفرھای طولانی خم به ابروی شما نخواھند آورد. صندلی ھای عقب آن ھم فوق العاده راحت و جادار و نرم ھستند و وقتی آنھا را خم کنید یک فضای بار بسیار بزرگ در عقب خودرو در اخیتارتان قرار خواھد گرفت.
جعبه دنده ۶سرعته خودکاری که لکسس روی این مدل سوار کرده برای رفتن به ضرایب بالاتر خیلی نرم و برای معکوس کشیدن خیلی تند و تیز و البته بی سروصدا تعویض می شود و روی ھیچ دور موتوری راننده را مایوس نمی کند.
فاکتور مھم دیگری که برای چنین غول قد بلندی با جثه ای سنگین ،ترمزھای آن بوده که LX با وجود اوج گرفتن ھای ناگھانی (از حالت سکون به حرکت) به یمن ترمزھای فوق العاده قوی براحتی و بدون لرزشی متوقف می شود.
دوام این خودرو و مقاومت قطعات آن نیز ھمیشه در تست ھای مختلف زبانزد بوده و از طرفی دیگر نوع شاسی ،زیر بندی و سیستم تعلیق آن باعث شده که با توجه به روح اسپورتی که دربطن آن دمیده شده، با وجود بلند قد بودن و از زمین فاصله داشتن ولی براحتی بپیچد و قدرت مانور بالایی داشته باشد. البته قدرت مانور و چسبندگی انرا به ھیچ وجه با پورشه کاین نمی توان یکسان کرد ،اما به جرات این خودرو دراین بخش ھیچ شباھتی با لندکروزر و حتی پرادو جدید ھم ندارد.
فاکتور دیگری که درشاسی بلندھای بزرگ سایزی این چنینی قابل بررسی است پارک کردن بوده که باید گفت بدلیل آینه ھای بزرگ با دید بسیار عالی در چپ و راست و دوربین دید عقب و حسگرھای نه چندان اعصاب خورد کن مشکل خاصی وجود نداشته وپس از مدتی ممارست و عادت کردن به ابعاد قاعدتا پارک کردن با آن شاید درحد یک ۲۰۶ راحت باشد!
با تمامی این ھمه نقاط مثبت، دو فاکتور (یکی داخلی و دیگری بصورت کلی) را می توان بعنوان نمرات منفی LX محسوب کرد. نکته داخلی قیمت فضایی و کاملا غیر منطقی آن (حدود ۶۰۰ میلیون تومان) و البته مصرف سوخت ۱۹ لیتری آن است.
در ھرحال تویوتا شاسی بلندھایی ھمچون لکسس GX و LX و البته تویوتا فور رانر را روی سخت افزار بروز شده لندکروزر و پلت فرم ۱۲۰ خود سوارکرده و نتیجه آن خلق محصولاتی شده که صنعت خودروسازی دنیا بر تواناییھای آن بارھا مھر تایید زده است.
البته عاشقان تویوتا و لکسس می گویند که LX570 جواب دندان شکن ژاپنی ھا به رنجروور سواران است، اما تا این لحظه LX570 نشان داده اگرچه محصولی قابل رقابت با رنجروور اسپورت، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GL-class نه چندان محبوب و … است اما شاید ھمچنان نتوانسته مکان خود را در بازار جای بیاندازد.
*** Destiny ***
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲600 میلیون پول بدی پای یه شاسی بلند یا 1میلیارد بدی واسه پورشه پانامرا توربو؟ با این قیمتا توی دبی میشه لامبورگینی اونتادور با پکیچ سفارشی خرید یا بوگاتی کارکرد یا استون مارتین ونتیج 2013 فول اپشن. بسته کم خیانت کنید کم گرانفروشی کنید من نمیدونم چطور اسم خودتونو میزارید شیعه ی حضرت علی کافر همچین کاری نمیکنه مگه چه خبره یه ماشینو باید به چندین برابر قیمت بخریم خداوند همتونو به راه راست هدایت کنه یا شرتونو از سر مردم باز کنه.
feri
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲عزیزم فعلا که ریش و قیچی دست ایناست و ما هم باید با این وضعیت کشور(مملکتمون رو هواست تا رئیس جمهور بعدی مشخص بشه) بسازیم…….
کمیل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲مشکل اینه دنبال سازش هستید، برید ببینید مردم تو کشورهای پیشرفته چطوری با جابه جایی ناچیز قیمتها برخورد میکنند.
اینجا اگر مردم متحد باشن و در برابر قیمتها بایستن، اینطوری کلاه سرشون نمیره، ضعف ایرانی جماعت نداشتن همبستگی!
معترض
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲شبیه لندکروز نیست آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آرش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲جهت اطلاع شما دوست گرامی باید عرض کنم نمیشه با 600 میلیون در دبی انتادور خرید.چون قیمتش 1500000 درهم هست که میشه 1.400.000.000 تومان نه 600 میلیون.در ضمن نمیشه بو گاتی دست دمو هم خرید ولی میتونی باهاش استون بخری.
مهرداد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲بوگاتی کارکرده میشه گرفت با 1 میلیارد تومن؟؟!!! حداقل لامبورگینیو باهات موافقم…ولی بوگاتی که قیمت صفرس 2.5 میلیون دلار رو چجوری میخوای کارکردشو بگیری؟ حتی اگه تصادفی هم باشه نمیشه زیره 1.5 میلیون دلار پیدا کرد… در ضمن دلار هم 3400 هست…
*** Destiny ***
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ای بابا شماهام گیر دادین به حرف من. عوض اینکه عمق مطلبو بگیرید نشستین حساب کتاب میکنید چرتکه میندازید. یعنی با 1میلیارد یه بوگاتی مدل 2008 نمیشه خرید؟ صفرش 2.5 میلیون 4 یا 5 سال کارکردش درمیاد 1میلیارد یا یه کم بیشتر. در ضمن من قیمت حبابی دلار الان رو نمیگم صحبت دلار 1200 تومنه نه دلار 3000تومن. اصلن در هر حال با 600 تا 1میلیارد میشه بهترین ماشینو توی دبی خرید که صدتا لکسس رو میزاره جیب بغلش. حالا بیا بگو قیمت دلار فلان قیمت درهم بهمان همین کارارو کردیم کلاه گذاشتن سرمون تا زانو اومده پایین به جای متهم کردن مصبب وضعیت فعلی نشستین از همدیگه آتو میگیریم.
حسین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲من ام یکیشو تو خیابون دیدم!خیلی با حال بود!
حالا کسی 10تومن پول داره به ما بلاعوض بده?
VAHID JINPACHI
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲زنده باد لکسوس.
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲لکسوس خوبه……………… اما نمیدونم چرا باش حال نمیکنم….!!!
john
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲بله منم اگه یه نمه بچه پولدار بودم میشدم یه تستر ماشین در حد استیگ تاپگیر!!!پول حرف اولو میزنه تو این دنیا!!!!
این لکسوسم باشه واسه مدیرای خودروساز و بچه هاشون.حیف سمند نیست که سوارش بشن؟
ما همون دوو بسمونه!!!
ولی هیچی ابهت رنجرورو نداره!
حالا پدال اگه عشقت کشید اینو بذار اگرم نه که شما رو به خیرو ما رو به سلومت!
Infinite
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲کاملا موافقم. LX ماشین خوبیه ولی رنج روور واقعا ابهت دیگری داره.
خدایم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲هییییی هی! پدال دلت خوشه! ما اینجا راجب ماشینا بحث میکنیم غافل از اینکه:
تا 2 ماه دیگه همین پدالم نمیتونیم بیایم(سرور سایت خارجه که نه؟) دیگه این خبرا از کجا میخواد بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیـــــــــــــــــــــش به سوی پیونگ یانگ.همه باهم یکصدا :کره شمالی دوست داریم!
دیگه حتی عکس این ماشینارو هم نمیتونیم ببینیم!!!!!!!!!!!خوابشم همینطور!!!!!!!
آدم سرشو بکنه تو آخور علف بخوره سنگینتره به مولا! یا صاحب الزمان!!!!!
رامتین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲600 میلیون واسه LX چرا باید داد؟؟؟ کمی روش بزار و پورشه کاین بخر. آخه ژاپن یا آسیا در حد آلمان که مهد مهندسی مکانیکه هست؟
مثه اینکه یه تیم فوتبال از لیگ ژاپن بخواد با بایرن بازی کنه..
ضمنا 360 قدرته که دارید تعریف میکنید؟؟ آوانتادور 700 اسبی در برابر پورشه911 جوری شکست خورد که من که عاشق لامبو بودم خجالت کشیدم! بعد 360 اسب بخار برای ماشین 3 تنی آسفالت را در مینورده؟
اگه این تعریف داره هنسی ونموم با وزن 640 کیلو و سرعت 428 چیه؟ گرچه بین 80 میلیون ایرانی کسی توان نداره ماشین را با سرعت 400 طی کنه. عرضه میخواد.
سینا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا که چه نظر پر مغزی دادی
نیما
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲من معذزت میخوام اما بعضیا فقط به برند نگاه میکنن
حالا چون المان غول ماشین سازیه دلیل برتریه پوشه نسبت به لکسوس نیست
این حرفو نزنید المان با اینهمه مهندس مکانیکی تو سطح فروش رتبه 5 یا 6 رو داره در صورتی که لکسوسو برند یک دنیاست
غول درگ و درفت دنیا هم که نیسانه که اونم زاپنیه
اینقدر مقرضانه نظر ندید
این ماشین واقعا با ابهته واسه یک شاسی بلند همه هم اینو میدونن
لوکس نیست مثل کایان اما واسه خودش خیلی حرفها واسه گفتن داره
sina
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲واسه یه شاسی بلند گشتاور مهمتر از قدرته اینم که گشتاورش در حد 403 رو دور موتور 2200 هستش که جون میده واسه بالا رفتن کوه و کمر. چیزی که واسش ساخته شده. معلومه رانندگیش تو خیابون به پای کاین نمیرسه چون واسه این ساخته نشده
خودم
۴ خرداد ۱۳۹۲حالا سوالی که پیش میاد اینه که چرا مرفه ان بی درد در ایران این ماشین رو واسه خیابون گردی و حمل و نقل در شهر سوار میشن ؟؟؟!!
مسی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲دلار رو چند حساب کردین … که شده 600 مـــــــــــــیِِِِِِِـــــــــــــــلـــــــــــــــــیــــــــــــــــــــون
*********************************************
حمید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲90000$*2500=225000000
+110درصد=472
+دلال=
500-600
مسی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲***************************************
اگه یه کمی در نت سرچ کنید …
.
می بینید که حداکثر قیمت این ماشین برای مدل 2013
.
حداکثر 90 هزار دلار هستش
.
اونوقت به ما که میرسه میشه 600 میلیون
***************************************
سام*
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲البته لکسوس lx 570 یک suv فول سایز با قابلیت رانندگی خارج جاده هست درست بر خلاف پورشه کاین که یک suv سایز متوسط برای استفاده شهری هست.مسلما در این قیاس پورشه از چسبندگی و قابلیت مانور بهتر درون شهری بهره میبره.بنظر من اگر بنا بر مقایسه باشه مقایسه لکسوس rx با موتور 4500(لکسوس rx 450)که البته تو بازار ایران نیست میتونه صحیح تر باشه.
احسان 16v
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ای روزگار چی بودیم و چی شدیم فقط دروغ و حسرتمونده برامون
hadi
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲خیلی خوشکلو خفنه از نزدیک. اما به نظر من با رنجروور و مرسدس GL شاختر از اینن. و اینکه واقعا تو این قیمت اصلاااااااااااااااا نمیرزه
milad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲من که عاشق لندکروزرم واقعا ابهت داره ماشین کار درستیه حالا اضافه کردن چاشنی لوکس و اسپرت به اینو دیگه باید با سوار شدن فهمید ولی مطمئنم که بهترین ماشین برای منطقه ی خاورمیانه همینه!!!!
میثم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲600 میییییییلیوون؟!!!
چه بر سر ما آمده؟
سالار
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲جناب اقای رامتین 911 هم جوری جلو GT-R کم میاره که المانیا خجالت میکشن!!!!
احسان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ماشالا دوستان چقدر پولدارن که میگن اینو نگیر جاش اینو بگیر یا خیلی خوبه
ایرانیا در حد متوسط مالی تو پراید16تومنی موندن چه برسه به 600تومنی
sina
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲اقا من اشتباهى منفى دادم به دل نگیر
میلاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲درود بر همگی.من باشم میرم بنز G65 V12 AMG با 612 اسب بخار میخرم یا G63 V8 AMG با 520 اسب بخار قدرت.اسمشم تازه بنزه.هرچند که طراحیه اطاقش جعبه ای شکله.ولی من بنز رو به همه چی ترجیح میدم.تازشم فلسفه ی وجود بنز G کلاس بنا به دستور محمد رضا پهلوی به شرکت مرسدس بنزه.زنده باد المان.زنده باد مرسدس بنز.
شعار کاخانه ی مرسدس بنز:یا بهترین یا هیچ.
V12
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ما میخوایم یه وانت باردو بخریم پول نداریم!!!
جلیل
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا که…یه کاری کردن مردم فقط مجبور شن ماشین اشغالیای خودشونو بخرند!!!اونم به زور!!!بعد اقازاده ها بشینن تو این ماشینا و حالشو ببرن.خیلی پستند
Ali
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲بدلیل پولداری می خریم
راستی شنیدید مدیرهای 2 کارخانه گاری ساز در برنامه ویژه خبری چی گفتند
معجزه تیراژ موجب ثبات قیت ها بوده !!!
ببخشید فکر کردن مردم …
نه خیر کم فروشی، صادرات بی حساب، احتکار و دلال بازی خودشان باعث بالا رفتن قیمتها و … شد.
Boss
۶ فروردین ۱۳۹۳سلام ، یه سوال ازپدال دارم. ایا کیفیت. ساخت پورشه کاین بالاتره یا لکسوس lx570 ؟
اگه میشه لطفأ جوابمو بدید
Metalhaed
۶ خرداد ۱۳۹۳بدون شک کیفیت لکسوس بالاتر از پورشست
فراز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام من خودم rx350دارم وخیلی خیلی راضی ام تو این 3سال هزار تومن هم خرج برنداشته
فراز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام من خودم rx350دارم وخیلی خیلی راضی ام تو این 3سال هزار تومن هم خرج برنداشتهو کلا راضی ام
911
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲کاملا شبیه تویوتا لندکروزر 4500
محمد.............
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲پدال عزیز یه سوال داشتم اگه امکانش هست جواب بدید
همین تیتری که شما زدید و محتویاتش رو عصر خودرو گذاشته بدون اینکه کلامی جابجا باشه…
چیزی که واسم عجیبه اینه که نه شما منبعش رو ذکر کردین نه عصر خودرو تا متوجه بشیم کدومتون متن رو کپی کرده!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
سردبیر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام. نویسنده مطلب در کادر پایین نوشته، مشخص است. این مطلب توسط گروه جی فاکتور نوشته شده و در مجله ماشین نیز منتشر گردیده است.
میلاد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲درود بر پدال عزیز.خواهشا از ماشین های دست دوم هم برامون مطب بذار.شاید کسی نظرش عوض بشه و از تولیدات داخل نخره.
مثل:دوو اسپرو.تویوتا کارینا…..خلاصه ماشین های دهه ی نودی و هشتادی.ممنون.
V12
میلاد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲درود بر پدال عزیز.خواهشا از ماشین های دست دوم مانند:دوو اسپرو.تویوتا کرونا.گالانت.یا کلا ماشین های دهه نودی و هشتادی هم برامون مطلب بذار شاید کسی نظرش عوض بشه و سمت خودروهای تولید داخل نره و باهمون پول یه ماشین دست دوم تمیز بخره.ممنون.
V12
میلاد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲درودبر پدال عزیز.لطفا از ماشین های دست دوم سالهای دهه ی نودی و هشتادی برامون مطلب بذارید.
V12
ای روزگار...
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲بماند که تو این گرونی مجله ماشین و نوآور داره از سبد خرید ماهانه من که خارج میشه…. ا هر کدومش 4000تومن ….. امیدوارم قدرت خریدمیون بره بالا….. این حرفا زشته ولی حقیقتم تلخه…..!!!
اموزگار!!!
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲مسا له ریاضی امروز=سجاد و نیره صفر ریال پول دارند انها چه ماشینی میتوانند بخرند؟؟؟؟پورشه یا لکسوس؟؟؟؟انها سردر گمند …..کمکشان کنید
Alireza
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا چجوری حساب کردین که قیمتش شده 600 میلیون؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
این ماشین مدل 2013ش 90 هزار دلاره که با دلار 3400 و با احتساب 50% گمرکیش در مجموع میشه 459 میلیون! تازه این حداکثرشه!
پدال جان درست نمیگم؟؟؟؟؟!!!!!
vahid134
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲اینجاست که باید گفت:
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
سعید از بوشهر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲600م را باید داد به x6
دلامونته
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ما ایرانی ها به خاطر ماشینامون و […] ( به خدا اگه بدنه سمند را پلاستیکی هم بکنند حتی یه ایرانی پا نمیشه اعتراض کنه ) فقط یاد گرفتیم توی تاکسی و بازار و …. در گوش هم از این وضع شکایت کنیم
من دیگه حالم از سوار شدن پژو و پراید به هم میخوره، ارزون ترین ماشینی که به رویاهای من و همه جوونای متوسط جامعه نزدیک بود جنسیس کوپه بود که اونم دیگه فقط یه رویا شده، وقتی یه ماشین کره ای برام خیال و رویا باشه ، پس حرف زدن در مورد لکسوس و بنز و پورشه وقت تلف کردنه ،
محمد.............
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲اصن 600میلیون نه 500نه400نه 300نه200
دلت خوشه alirezaاگه100تومن هم باشه پولشو نداریم عزییییز
پدال راجب خودروهای جدید داخی مطلب بذار (البته دسته دوم)تا بحث ببینیم چی میتونیم بخریم….
محمد حسین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲امروز با موتور 70 از کنار یکیشون رد شدم پشت چراغ قرمز با هم بودیم تا سبز شد تخته گاز رفتم یه چهار پنج ثانیه ای ازش جلو افتادم خیلی حال کردم ولی وقتی خواست از سبقت بگیره بایه غروری منو نگاه کرد دوست داشتم زمین دهن وا کنه برم توش اخه چرا یکی اینقد داره یکی هم مثل ما
فرید ملک
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲نویسنده محترم:
بیشتر این مقاله دقیقاَ کپی مطلب چاب شده در مجله ماشین شماره 363 نوشته شده توسط آقای مسیح فرزانه است .
بهتر است وقتی مطلبی از جای دیگری مینویسیم اسم منبع را ذکر کرده .
فرید ملک
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲من با مجله ماشین در ارتباطم . از مجله در رابطه با گروه جی فاکتور پرسیدم , گفتند که آقای مسیح فرزانه اصلا در این گروه نیستند و این کپی برداری که در این سایت و عصر خودرو شده کاملا غیر غانونی است .
واقعا از سایت معتبری مثل پدال بعید است که بدین شکل مطلب شخص دیگری را بدون اجازه وبا اسمی دروغین منتشر کند
لطفا پاسخ دهید