ورود LX570 به کشور دقیقا در شرایطی رخ داد که واردات خودروھای ۸ سیلندر در ثبت سفارش کلا بسته و ممنوع بود. خبرھایی نیز از گوشه کنار درخصوص فروش سھمیه ثبت سفارش توسط واردت کننده و یا واردات آن توسط برخی از سازمانھای خاص (!) برای ورود این مدل به گوش می رسید . . .
در ھرحال جدا ازحاشیه آنچه خوش یمن قلمداد می نمود ورود این پاگنده خانواده لکسس بروی آسفالت ھای کشور با نوسان قیمتی ۵۲۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ناقابل بود و آگاھان بازار خبر از فروش رفتن سریع السیر ده ها دستگاه نمونه محدود وارداتی نشانگر استقبال خوب میلیونرهای ایرانی از آن بود.
شاید اگر از تاریخچه LX ھم ازما بپرسید باید گفت به سال ۱۹۹۶ برمی گردد که ابتدا تویوتا آنرا در کلاس شاسی بلند سایز متوسط و با نام LX450 و سپس در کلاس شاسی بلندھای فول سایز با کدھای LX470 و نهایتا LX570 رونمایی کرد.
جالب است بدانید این خودرو بدلیل حضور لندکروزر، ھیچگاه برای مصارف بازار داخلی خود ژاپنی ھا استفاده یا فروخته نشد تا صادرات آن معطوف به محدوده خاورمیانه، روسیه، چین، آمریکای شمالی و … شود که آمارھا حکایت از فروش بیش از ۱۰۰ ھزار دستگاھی آن از سال ۲۰۰۰ تاکنون را می دھند.
نشستن پشت فرمان LX 570 دقیقا ھمان حس ارتفاع سواری با تویوتا لندکروزر با ھمان زاویه، ابعاد و میدان دید را دارد با این تفاوت که فضای داخلی و سپس استارت پیشرانه سریعا رنگ تفکرات شما را تغییر داده و آماده آزمون موجودی متفاوت از محصولات لکسس می شوید؛ موجودی لوکس ، مغرور و البته قلدر!
البته طراحی بیرونی این ماشین خیلی از افراد عادی را که از کنارش می گذرند به گفتن این جمله وا می دارد: اینکه ھمون لندکروزه! البته با توجه به این طراحی حجم آلود، باید در نگاه نخست حق را به بیننده داد؛ ولی در حرکت، داستان کاملا متفاوت خواھد بود.
نمای برونی این پاگنده لکسس یعنی LX در مدل ۲۰۱۳ دستخوش تغییراتی در چراغ ھای عقب و جلو و سپر عقب شده و ھمچنان بدلیل سود بردن از قطعات مشترک آنرا بسان لندکرروز و به مانند برادر خوش تیپتر آن نشان می دھد اما واقعییت این بوده که از نقطه نظر فنی کاملا متفاوت، با روح و کاراکتری خاص و اسپورت است و آنرا می توان توصیف یک بدنه اما با دو کالبد و روح متفاوت لقب داد.
البته در طراحی داخلی طراحان لکسس سعی کرده اند تا تفاوت ھای بصری و کیفیتی خاصی را لحاظ کرده و دقیقا نشانگر فاصله بین لندکرزور و LX باشند که از ھردو منظر موفق به این کار شده اند، با تمامی این وجود تاحدودی خط و خطوط بکار گرفته شده در درھا و داشبود (شاید بخشی بدلیل ذھنیت و بخشی بدلیل تشابه) انسان را به طرف لندکروز می برد. اما تا روشن شدن موتور و حرکت روی جاده باید صبور بود و اینجاست که تمامی تفکرات تویوتایی رنگ باخته و یک محصول جدید با DNA خاص اعلام حضور می کند.
LX جدید از سال ۲۰۰۷ تاکنون با موتورھای 3UR-FE تولید می شود که نمونه ھای ۳۸۳ اسبی برای بازار آمریکا و کانادا و ۳۶۲ اسبی نیز هم برای بازار کشورھای حاشیه خایج فارس مثل امارات، عربستان و… و هم برای روسیه، اکراین، آذربایجان و … عرضه می شود که نمونه های وارداتی با مشخصات سفارش داده شده در بازار کشورھای حاشیه خایج فارس ھستند که تعریف جدید ECU سبب این خروجی متفاوت شده است.
موتور خورجینی ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر و ۳۶۲ اسبی در بدو امر آرام و بدون صدا کار می کند اما فشردن پدال گاز این معادله را برھم زده و آنچنان این جثه ۲.۷ تنی را از زمین می کند که بدون شک شاید باورش کمی برایتان دشوار باشد که در حدود ۸ ثانیه عقربه سرعت سنج را روی ۱۰۰ کیلومتر می بینید.
در واقع نیروگاه ۵۳۰ نیوتن متری ( نمونه ھای ۵۴۶ نیوتن متری برای بازار آمریکا و کانادا تولید می شود) که زیر درپوش LX570 پنھان شده بی رحمانه روی آسفالت می تازد و وقتی سرعت از ۱۲۰ عبور می کند آنچنان صدای قرقرو شلاق سیلندرھا به گوش می رسد که دوست ندارید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و گویی با یک خودروی اسپورت در حال راندن بوده و ھرچه قدر برپدال گاز می فشاری گویی موتور علاقه سیری ناپذیری به اوج گرفتن داشته و عقربه سرعت سنج به صورت تصاعدی بالا می رود و این اتفاق در حالی بیرون از کابین رخ می دھد که داخل اطاق به غیر از صدای اسپورت موتور ھمه چیز آرام و با ثبات در جریان است!
اگر علاقمند باشید سیستم صوتی فوق حرفه ای و بی نظیر مارک لوینسن ھم شرایط یک سالن اپرا را برایتان شبیه سازی می کند! اگر ھم قصد داشته باشید فرمان پذیری و چسبندگی آن را تست کنید (البته متذکر می شوم، نه درحد پورشه کاین) قرار دادن سیستم تعلیق روی حالت اسپورت شمارا وارد یک دنیای تازه از شاسی بلند سواری می کند که لکسس تعریف جالب توجی برای آن کرده، یعنی در مقابل اینکه دیگر از آن حرکات مواج و نرم لندکروزر خبری نیست، خودرو (بدون اذیت کردن در ضربات و کوبش ھای آزاردھنده) توی دست آمده و اجازه مانور بالایی را در سرعت و درتغییرخطوط به شما می دھد که مطئنا جرئت و جسارت چنین کاری را با لندکروزر نخواھید داشت.
درعین حال قرار گرفتن سیستم تعلیق روی حالت راحت ھم خیلی کنترل خودرو را از دست رفته و سیال نمی کند؛ اما از کوبیدن ھا و لرزش ھا کم نموده، با این تفاوت که ھمچنان خودرو، پایداری خود در حرکت را دارد، البته ناخود آگاه وقتی پشت فرمان ماشینی با رینگ ھای ۲۰ اینچی ھستید باید منتظر لرزش و کوبش باشید که در LX نیز این مسئله در ردیف عقب بیش از جلو نمایان می شود.
اما مسئله ای که راننده و سرنشینان عقب را به خوبی حمایت می کند صندلیھای فوق العاده راحت، نرم و پھن بوده که حتی در سفرھای طولانی خم به ابروی شما نخواھند آورد. صندلی ھای عقب آن ھم فوق العاده راحت و جادار و نرم ھستند و وقتی آنھا را خم کنید یک فضای بار بسیار بزرگ در عقب خودرو در اخیتارتان قرار خواھد گرفت.
جعبه دنده ۶سرعته خودکاری که لکسس روی این مدل سوار کرده برای رفتن به ضرایب بالاتر خیلی نرم و برای معکوس کشیدن خیلی تند و تیز و البته بی سروصدا تعویض می شود و روی ھیچ دور موتوری راننده را مایوس نمی کند.
فاکتور مھم دیگری که برای چنین غول قد بلندی با جثه ای سنگین ،ترمزھای آن بوده که LX با وجود اوج گرفتن ھای ناگھانی (از حالت سکون به حرکت) به یمن ترمزھای فوق العاده قوی براحتی و بدون لرزشی متوقف می شود.
دوام این خودرو و مقاومت قطعات آن نیز ھمیشه در تست ھای مختلف زبانزد بوده و از طرفی دیگر نوع شاسی ،زیر بندی و سیستم تعلیق آن باعث شده که با توجه به روح اسپورتی که دربطن آن دمیده شده، با وجود بلند قد بودن و از زمین فاصله داشتن ولی براحتی بپیچد و قدرت مانور بالایی داشته باشد. البته قدرت مانور و چسبندگی انرا به ھیچ وجه با پورشه کاین نمی توان یکسان کرد ،اما به جرات این خودرو دراین بخش ھیچ شباھتی با لندکروزر و حتی پرادو جدید ھم ندارد.
فاکتور دیگری که درشاسی بلندھای بزرگ سایزی این چنینی قابل بررسی است پارک کردن بوده که باید گفت بدلیل آینه ھای بزرگ با دید بسیار عالی در چپ و راست و دوربین دید عقب و حسگرھای نه چندان اعصاب خورد کن مشکل خاصی وجود نداشته وپس از مدتی ممارست و عادت کردن به ابعاد قاعدتا پارک کردن با آن شاید درحد یک ۲۰۶ راحت باشد!
با تمامی این ھمه نقاط مثبت، دو فاکتور (یکی داخلی و دیگری بصورت کلی) را می توان بعنوان نمرات منفی LX محسوب کرد. نکته داخلی قیمت فضایی و کاملا غیر منطقی آن (حدود ۶۰۰ میلیون تومان) و البته مصرف سوخت ۱۹ لیتری آن است.
در ھرحال تویوتا شاسی بلندھایی ھمچون لکسس GX و LX و البته تویوتا فور رانر را روی سخت افزار بروز شده لندکروزر و پلت فرم ۱۲۰ خود سوارکرده و نتیجه آن خلق محصولاتی شده که صنعت خودروسازی دنیا بر تواناییھای آن بارھا مھر تایید زده است.
البته عاشقان تویوتا و لکسس می گویند که LX570 جواب دندان شکن ژاپنی ھا به رنجروور سواران است، اما تا این لحظه LX570 نشان داده اگرچه محصولی قابل رقابت با رنجروور اسپورت، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GL-class نه چندان محبوب و … است اما شاید ھمچنان نتوانسته مکان خود را در بازار جای بیاندازد.
آرمان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲خیلی جالب بود. راستی فکر کردین اگه این نیسان وانت آبی می خواست از ژاپن وارد ایران بشه دست مصرف کننده چند می رسید؟
من فکر می کنم حدود 80 تا 90 تومن می گرفتن تحویل سال بعد قیمت نهایی بروز تحویل.
hesan
۱۶ خرداد ۱۳۹۲این خودرو عالیه من دوس میدارم گندگیه این ماشینمرو.
باربد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲در کل ما ملت بد بختی هستیم!مردم کشور های دیگه راحت میشن عاشقهای تویوتا و رنجروور سوار!
ما هم که مجبوریم باشیم سمند سوار و عاشقان پراید!البته دست خودمون که نیست!مجبوریم
خودمونو بکشیم می تونیم یه چینی بخریم!البته این رو از زبان قشر متوسط جامعه میگم.
arman
۸ تیر ۱۳۹۲شمابایدخداروشکربکنیدکه همین الان میتونیدسوارپرایدبشیدچون بعدتابستاون گرونی انقدرزیاد میشه که مجبورمیشیم باالاغ وخربریم بیرون خدابه مردم ایران رحم کنه انشاالله.
کماندار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲با این وضع فعلی من بعید میدونم قشر متوسط (که عموما دلال نیست و تو کار نفت و الماس و صادرات خاک و درخت و آدم نیست) کودکانشون هم که الان دبستان میرن وقتی بزرگ شدن بتونن همین پرایدشم بخرن!!!البته اگه بزرگ بشن و از سو تغذیه غزلو نخونن!
om!..D
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲این ماشین فوق العادست. من یکی تو رشت دیدم . اول فکر کردم لندکروز بعد برند لکسس رو که دیدم تعجب کردم.همه چیزش عالیه فقط بدتر از قیمتش مصرف سوختشه.
600 میلیون یهو میدی تموم میشه ولی هردفعه بخوای بری تا بیرون فکر کنم 100 تومن واست آب بخوره:دی
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۲سلام
دوست عزیز
اخه کسیکه 600 میلیون پول ماشین میده به نظرت دغدغه هزینه بنزین داره ؟؟!!!
سید رضا موسوی فرد
۱۴ خرداد ۱۳۹۲کسی که 600 میلیون میده ماشین . نگرانیه بنزینشو نداره
Amir hossein
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲کسی که این ماشینو میخره از خیلی چیزای دیگه میگذره ولی خیلی چیزای خوب دیگرو به دست میاره . . .
awdell
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲من با خوندن این مقاله ایمان به برتری بی چون و چرای ” Cadillac Escalade ” آوردم…….. گیربکس اتوماتیک 8 دنده تیپ ترونیک هدیه کادیلاک برای علاقمندان در سال 2013 خواهد بود….ضمنا نیروی تولیدی کادیلاک اسکلید 406 اسب بخار میباشد…… این خودروهای تازه به دوران رسیده هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به گرد پای اسطوره های خودرو سازی جهان دارن :))))
AMIN
۲۸ خرداد ۱۳۹۲کادیلاک و اکثر اسطوره های آمریکایی فقط کوه آهن هستن نه چیزه دیگه… فقط تست تصادف بلیزر رو ببین که چطور با اون عظمت له شده!! در ضمن این به دوران رسیده کاری کرده که اسکالید که هیچ رنجروور هم به تته پته افتاده
hamid reza
۱۲ دی ۱۳۹۳اون گیربکس 8 دنده ای که شما ازش حرف میزنی خودش هدیه لکسس به جهان هست. اولین بار لکسس از جعبه دنده 8 سرعته استفاده کرد اره به کادیلاک بگو یکم مونده برسی ;)
اشکان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲به نطرتون بین ماشینای ژاپنی و کره ای کدومشون بهترن ؟
لطفا با دلیل خودتونن بگین .
omid
۱ خرداد ۱۳۹۲1000% ژاپنی یه پی چرخ ماشیینای ژاپنی می ارزه به ماشینای کره ای
کوهیار
۶ خرداد ۱۳۹۲از نظر من این حرف دوستمون برمیگرده به سالها قبل اما الان هیوندای یا حتی کیا دارن جای تویوتا رو تو بازار های آمریکایی میگیرن این یعنی چی ؟
من فکر میکنم بعد از اون اتفاق هسته ای و سونامی که تو ژاپن افتاد صنعت خودروسازیش کار خاصی نکرده یعنی افت محسوسی کرده اینو تو طراحی خودروش میشه دید کمری جدیدشو ببینین اونوقت با طراحی اپتیما یا کدنزا مقایسه کنین یا اصلا طراحی محصولات هیوندای رو ببینید.
عرفان
۹ خرداد ۱۳۹۲فقط ماشین زاپنی 5 ساله لکسس داریم یه بارم به تعمیر گاه نرفته
Pofak
۲۲ خرداد ۱۳۹۲فقطم ژاپن ماشینی که میزنه رو 5 سال گارانتی میکنه!!
milad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز از کی تا حالا تویوتا و لکسوس شدن تازه به دوران رسیده؟؟؟اصلا نمیگیم سایت های خارجی اگه همین پدالو بخونی متوجه میشی که حرفت کاملا غلطه!!!!!!!
عرفان
۹ خرداد ۱۳۹۲خودش پراید داره اون حرفو میزنه از کجا بفهمه لکسوس جیه ما 5 ساله دلریم با بنز عوضش نمیکنم
Pofak
۲۲ خرداد ۱۳۹۲یعنی الان خواستی بگی ما پول داریم؟!!
نیما
۲۷ خرداد ۱۳۹۲داداش معرفت یکی از این پراید دارها میرزه به 1000تا از اون ………….. دارها .
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۲اقا ما پورشه داریم به اندازه ی شما که یه لکسوس آشغال دارین عقده ای بازی در نمیاریم .
هر کسی به اندازهی خودش ماشین سوار میشه . اصلا به شما چه که کی پراید داره کی لکسوس ؟؟!!!
وحید
۱۷ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز من یه موتور 125 دارم تا حالا هم نه لکسوس سوار شدم نه پورشه ولی خیلی بیشتراز شما باهاش حال میکنم و خدا را هم شکر میکنم
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲نام و اعتبار و جذابیت به همراه لذت رانندگی با بی ام و سبب شده که در تمام کشورها طرفدار داشته باشد مخصوصا در بین جوانان ایرانی امیدوارم لااقل فرزندان ما بتوانند بدون دغدغه سوار چنین ماشینهایی بشن
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲لذت مداوم رانندگی با لکسوس سبب میشه که کسانی که تجربه ان را داشته باشن حتی بعد از فروش اتومبیلشان از ان به نیکی یاد کنن
هومن
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲من لندکروزر رو ترجیح میدم
amin
۳ خرداد ۱۳۹۲به پای BMW X6 و Porsche Cayenne نمیرسه
hamid reza
۱۲ دی ۱۳۹۳دوست عزیز مقایسه شما کلا اشتباه هست. کاین که اصلا برا خارج از جاده ساخته نشده و فول سایز هم نیست. ب ام و میمونه ک اونم یه فیلم افرودش رو ببینی دیگه چیزی نمیگی :)
سعید
۴ خرداد ۱۳۹۲ولی بنظر من با این قیمت بهتره آدم پورشه کاین بگیره,نه غلام؟
کوروش
۶ خرداد ۱۳۹۲سلام برای عزیزانی که با حسرت در مورد ماشین صحبت میکنند ناراحتم هر کسی ارده بکنه میتونه تلاش کنه بخره .بنده از رنو پنج شروع کردم و ماشینهای المانی و ژاپنی رو هم از لوکس تا ساده خریدم و سوار شدم، گول پرستیژ ماشینهای المانی رو نخورید به خاطر هزینه های گران نگهداری و استهلاک از حلق ادم میاد بیرون داشتنشون،
ولی یک لکسوس شاید فرهنگ عادت و غربزدگی ماها رو اگر نسبت به ماشینهای المانی ارضا نکنه ولی سختکوش و مقاوم و دقیق کار میکنه یعنی تمام اجزا با هم هماهنگ کار میکنند.
ولی در کل بعد از داشتن تمام اینا هیچ چیزی لذت همون رنو پنج رو نمیده که با قرض و قوله و وام و بدبختی خریده بودم و هنوزم دلم براش تنگ میشه حاضرم به سه برابر قیمت پیداش کنم بخرم،
ضمنا من نه تاجرم،نه کارخونه دار و نه اقازاده، انسانها از درون لوکس و با پرستیژ باشند بهتر از داشتن ماشینهای لوکس و با پرستیژه،
بلکه یک پزشک هستم
pouya
۶ خرداد ۱۳۹۲آقای دکتر کوروش من هم با نظر شما موافقم.سیرت زیبا قطعا بهتر از صورت زیباست.اما منظور برخی از دوستان که با نوعی حسرت از نداشتن چنین خودروهائی صحبت می کنن شاید این باشه که متاسفانه ما در کشورمون به علت بی ارزش بودن پولمون از یک طرف و بازار انحصاری خوروسازهامون هم از طرف دیگر مجبور هستیم با هزینه زیاد خودروهای بی کیفیت وطنی بخریم.البته من شخصا بر این باورم که ما تا زمانی که فقط نق می زنیم و هیچ کار مثبتی هم نمی کنیم وضعمون همینه.مگه آن کارگری که تو کارخونه های خودروسازی داخلی کار می کنن آدمهائی هستن که از جای دیگه ای آمدن.مشکل ما نوع تفکرمونه.اونه که باید عوض بشه.خلاصه که از ماست که بر ماست.
پویا
۹ خرداد ۱۳۹۲با سلام …
حسرت این ماشینو نخورین بیایین تبریز بهتر از اینارو با نصفه قیمت برونین…
حسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۲ماشین فقط پراید صبا
چیه بابا این ماشینای خارجگینی
مملی
۱۵ خرداد ۱۳۹۲شبیه تویتا لند کروزر هست.
x-master
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ای بابا این که با لندکروزر خودمون فرق نمیکنه ظاهرش.
تویوتا بهتره
--AMG--
۱۶ خرداد ۱۳۹۲نمیشه توجیهش کرد.چون ماشین بد استایلیه ومارک روئی فرمون آلمانی نیست.
AMIN
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ب ام و و بنز؟ که سالی یکبار واسه جلوبندی باید تشریف ببرن تعمیرگاه؟؟ عزیزم این فقط لکسوسه که ماشیناش تو آمریکا 700 هزار کیلومتر گارانتی داره.. تا حالا ب ام و چنین عددی رو رفته؟؟ نه حتما ب ام و سری هفت 2004 خوش استایله
فرید
۸ شهریور ۱۳۹۲بابا دمت گرم حرف دلمو زدی امین جان،این بنز و ب ام و توی کدوم کشور ماشینش و اینقدر گارانتی میکنه؟؟؟؟؟بیا تو این صفحه بد جنگی بین لکسوس و بنز با یکی که فقط از بنز عکسش رو دیده میاد در مورد لکسوس نظر میده جان من بیا روی اینارو کم کنیم.هینه صفحش:
http://www.pedal.ir/بنز/معرفی-رسمی-مرسدس-بنز-اس-کلاس/
اسم من فرید با یکی به اسم حامد که خودشو (مرتضی) جا زده داره با ما کل کل میکنه بیا اونجا.
باربد
۲۰ خرداد ۱۳۹۲از عقب یکیش رو دیدم گفتم عجب آدم عقده ای هستش که رو لندکروزر لوگو لکسس زده.مگه تویوتا چه ایرادی داره؟؟؟؟!!خودمو کشتم رفتم جلوش دیدم کلا فرق می کنه.بعد فهمیدم که عقده ای نیستش ایراد از لکسسه
آخه این چیه یعنی نمی تونه بی تقلید کار کنه؟؟
نیما
۲۰ خرداد ۱۳۹۲بی تقلید؟؟؟؟؟
لکسوس بچه تویوتا هستش
تقلید از کی از پدرش؟؟؟؟
lx570 نمونه قدرتمند لندکروزه با برند لکسوس و امکانات بیشتر
برای کسایی که قدرت لندکروز راضیشون نمیکنه
و خدایی ابهتش 10 برابر لندکروزه
صدای موتورش به کل هیکل لندکروز میرزه
امکانات داخلیش و کیفت ساختشم که تویتا کم نمیزاره چه برسه به برند لوکسش که لکسوسه
كسري
۲۱ خرداد ۱۳۹۲بااین قیمت میشه یه پورشه کاین گرفت که هم باکلاس تره هم موتورقویتری داره
کماندار
۲۱ خرداد ۱۳۹۲زیباست….
البته ما باید فعلا جون بکنیم پراید بخریم بریم تصادف کنیم بمیریم….
جلال
۲۵ خرداد ۱۳۹۲مارکهای آلمانی فقط روی کاغذ خوبن ولی تویوتا به خاطر کیفیت ساخت و دوام وهزینههای نگهداری پایین اینقدر پرفروشه. اینو من نمیگم تجربه ثابت کرده.
جلال
۲۵ خرداد ۱۳۹۲تویوتا الکی که بزرگترین خودروسا جهان نشده به خطر کیفیتشه
hosseindark
۲۶ خرداد ۱۳۹۲ما رو چه به این ماشینا
به زور قرض و وام یه ال 90 گرفتم خیلی هم راضی هستم
میارزه به 100 تای این برند اجنبی(افعال معکوس)
نیما
۲۷ خرداد ۱۳۹۲شاسی بلند های ژاپنی هیچ وقت به گرد پای شاسی بلند های آمریکایی نمیرسن . !!!!!!!!!!!!!
مجید
۲۸ خرداد ۱۳۹۲نوشته بودید مرسدس GL نه چندان محبوب !!
محض اطلاع عرض کنم در ماه April تعدا لکسوس LX فروخته شده در آمریکا ( بهشت کمپانی لکسوس )
فقط 351 دستگاه و مرسدس GL به قول شما نه چندان محبوب !! 2481 دستگاه بوده !!!
علی
۱۲ تیر ۱۳۹۲به نظر بنده کسی که این ماشینو میخره به فکر لایی بازی یا شتاب نیست با این ابعاد پس میشه گفت موتور 5.7 لیتری و سیستم sport شاید خیلی به کارش نیان صادقانه بگم شاید 80000 دلار بیارزد ولی 650000000 تومان اصلا نمی ارزد و اگه ماشین بزرگ دوست دارین که قابلیت های بیابانیش عالی باشه همون لندکروز با 300000000 تومان و اگه شتاب و قدرت و زیبایی دوست دارین bmw x6 و اگه عاشق امکاناتین همون برادر کوچیکترش یعنی lexus rx350 با قیمتی حدود 400000000 تومان انتخابای بهتری میتونه باشه البته این نظر شخصی منه.
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۲هرکی میگه bmw x6 مثبت بده هرکی میگه lexus lx570 منفی بده
فرید
۸ شهریور ۱۳۹۲همین ایکس ۶ شما ۱۲ ایراد فنی داره از و از یه سربالایی با شیب ۴۵ درجه(آسفالت،شن،گل…)نمیتونه بره بالا ولی یه ال ایکس مییییکککککنه میره بالا خواهشن به خوشگلی ماشینتون بنازین نه امکاات و لوکس بودن و نرمی وآفرود بودن…)