چشم اندازهفته نامه

سوالات و انتظارات از رئیس‌جمهور آینده در حوزه صنعت خودرو

چند هفته‌ی دیگر دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و رفته رفته تبلیغات نامزدهای محترم ریاست جمهوری رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرند. طبعاً هر نامزد ریاست جمهوری برنامه‌های مختلفی را برای جلب نظر افراد داشته و آن‌ها را در برنامه‌های تبلیغاتی خود بازگو خواهند کرد. مردم نیز خواهان برنامه و اقدام و عمل هستند و در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… مطالباتی را از رئیس‌جمهور خود دارند.


ما نیز به عنوان بخشی کوچک از رسانه‌های حوزه‌ی صنعت خودرو سؤالات و مطالباتی از رئیس‌جمهور آینده داریم که در این نوشتار اشاره‌ای مختصر به آن‌ها خواهیم داشت. شما دوستان عزیز نیز می‌توانید در بخش نظرات، مطالبات و نظرات خود را دراین‌باره اعلام نمایید.

ikco
برنامه‌ی رئیس‌جمهور منتخب برای به‌روز کردن صنعت خودرو چیست؟ آیا تولید خودروهای قدیمی و ناایمن کنونی ادامه خواهد یافت یا اینکه تغییراتی صورت خواهد گرفت؟ آیا اقداماتی برای افزایش کیفیت خودروها صورت خواهد گرفت؟

saipa corp
از نظر روابط بین‌المللی، همکاری بیشتر صنعت خودروی کشور با خودروسازان جهانی انجام خواهد شد یا خیر؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، این همکاری بیشتر با کدام خودروسازان خواهد بود؟ آیا خودروسازان چینی همچون گذشته از اولویت‌های بالاتری برای شراکت و همکاری برخوردار خواهند بود؟


موضوع مهم‌ دیگر بحث خودروهای وارداتی است. آیا تعرفه‌های واردات خودرو در آینده کاهش خواهد یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ، این کاهش تعرفه چه مقداری خواهد بود؟


در بحث قیمت‌گذاری خودروها شاهد کشمکش‌ها و گاه حاشیه‌های فراوانی بوده‌ایم. رئیس‌جمهور محترم آینده چه برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری خودرو خواهند داشت؟ نقش شورای رقابت در این حوزه چگونه تعریف خواهد شد؟


سؤال و مطالبه و انتظار در بخش صنعت خودرو که یکی از صنایع کلیدی کشور است فراوان بوده اما مجال طرح همه‌ی آن‌ها در این نوشتار وجود ندارد. امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب برنامه‌های مدونی برای بهبود وضعیت این صنعت حیاتی داشته باشد و از نیروهای زبده و متخصص در خودروسازی بهره برده شود.

شما دوستان عزیز چه مطالبات و انتظاراتی از رئیس‌جمهور آینده دارید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.
توجه: هرگونه دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع و یا در طرفداری و ضدیت با هرکدام از نامزدها حذف خواهد گردید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خودتون که عرضه ی ماشین خوب تولید کردن ندارید حداقل بذارید کمپانی های بزرگ جهان ازادانه بیان تو ایران تولید کنن اگر هم این کارو نمیکنید حداقل گمرکی هارو کمتر کنید این ممنوعیت ورود خودروی بالای ۲۵۰۰ رو هم بردارید.کلاً درارید از تو ماشین ?

    1. عطا

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      من درباره خودرو نظر ندارم ،
      ولی تورو خدا هر کی در میاد به وضع موتور سنگین رسیدگی کنه. واقعا خیلی شرم اوره.
      تو پرت ترین کشور موتور سنگین ازاده ولی …
      میدونم ازاد نمیشه لااقل یه امتیازی بدن به موتور سنگین ها.

    2. peyman

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      فقط رئیسی???.داداش امیر اگر عوارض گمرگی که رو‌هم کنن با این وضع دلار یه ماشین ۲۰هزار دلاری در بهترین حالت با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان فروخته میشه که بازم قشر متوسط توانایشو ندارن

      1. Humid

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        شما ببین قیمتا تو منطقه ازاد چنده
        اگه عوارض برداشته بشه اوضاع خیلی خیلی بهتر میشه

  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    من که رای نمیدم
    اگه چیزی تغییر کنه اون تغییر به نفع ما نخواهد بود
    بهترش که نمیکنن فقط بدتر نشه شانس آوردیم

    1. "Amir"

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      خیلی عذر میخوام که به این شکل بیان میکنم ، رای ندادن احمقانه ترین کار ممکنه ، رای ندیم که چی بشه !! رای کوچک ترین کار ممکنه که یه شهروند میتونه در مسیر بهبود کشورش انجام بده ، نمونش کنار گوشمونه ، کردا توی همه پرسی شرکت نکردن ، چیزی از اردغان کم شد ؟ بخاطر همین رای ندادن ، اردغان هم قدرتمند تر شد هم محبوب تر !! انقدر سطحی نگر نباشید تو رو خدا ، روحانی و جهان گیری به امید رای من و امثال من رفتن دارن از حق ملت دفاع میکنن !!

      1. حسن

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (104 ديدگاه)

        کدوم کشور زندگی میکنی بیشترین حمایت از خودرو سازا در دولت روحانی اتفاق افتاده به ملت به خاطر ماشین گفتن خائن و وطن فروش اونوقت روحانی و جهانگیری رفتن از حق ما دفاع کنن ………………….

        1. "Amir"

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (728 ديدگاه)

          شما تو کدوم کشور زندگی میکنی ؟
          چطور کمترین نوسان اقتصادی رو نمیگی ؟
          من شاهد اون روزی بودم که در دوران ریاست جمهوری اقای X قیمت ملک هفت برابر شد !
          چرا اینارو نمیبینی ؟
          من به هیچ وجه طرفدار ایرانخودرو نیستم آرزومم اینه که یه روز شاهد آتیش گرفتنش باشم
          ولی خداشاهده رشد کیفی (هرچند کم) کابین 206 رو خودم لمس کردم ! مخصوصا تو سال 95 ، منم مث شما تو بحث خودرو از دولت گله مندم ، اما چشامو رو به محاسن این دولتم نمیبندم
          (من یه کامنت دیگم گذاشتم ، غیب شد !!! یکم شبیه این بود ، اگر دوتا کامنت نسبتا شبیه از من دیدین به بزرگی خودتون ببخشید )

        2. حسن

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (104 ديدگاه)

          ما *** قبل اونم دیدیم اما چه ربطی داره انگار تو حوزه ی سیاست فعالیت میکنی یا اومدی تبلیغات .اگه سطح خواسته هات بهبود خیلی کمه کابین 206 باشه باید برا کشور گفت الفاتحه. نسلی که شما تربیت میکنی به چی قانعه برادر

      2. علیرضا

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (757 ديدگاه)

        30 ساله رای دادید چی شد هر سال بدتر از پارسال هر دوره بدتر از دوره قبل این که کی رییس جمهور بشه مهم نیست این عملکرد مردمه که عملکرد دولت رو جهت میده همون کمپین خودرو که میگن شکست خورد در واقع پیروزی بود کی خودروسازها حاضر میشدن با چهار میلیون پول ماشین دست مردم بدن اونم با باز پرداخت وام 7 ساله!!!باید بفهمن مردم احمق نیستن که هربلایی سرشون آوردن بازم مثل همیشه در صحنه باشن!!!امیدوارم روحانی رییس جمهور نشه تا هرکی هم که رییس جمهور شد بفهمه هشت سالش تضمین شده نیست خودروسازی هم مشکلش معلومه باید به طور کامل خصوصی سازی بشه نه تنها خودروسازی بلکه همه قسمتای مملکت که دست دولت بوده جزفساد و رانت خواری نبوده روحانی هم یه وزیر درست و حسابی داشت اونم وزیر ارتباطاتش بود دیگه بقیشون از اون هفت خطا بودن

      3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        امیر جان بحثو سیاسی نکن ولی اگه میخواستم رای بدم به اون هرگز نمیدادم
        رای بدیم چی بشه؟تا فقط بیان حمایت بیشتر از قاتل سازان بکنن
        کار مهم رئیس جمهور بهتر کردن اوضاع مردمشه
        منم عذر میخوام اینطوری میگم ولی احمقانه ترین کار رای دادن به کسیه که قبلا امتحانش رو پس داده، به طرز عجیبی
        روحانی اگه میخواست کاری کنه قبلا میکرد با قولای 100 روزش
        لطفا این بحثو ادامه ندید پدال مربوط به خودرو هست نباید حرف انتخاباتی زده بشه

        1. "Amir"

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (728 ديدگاه)

          به روی چشم ، فقط میخواستم به عنوان یه اصلاح طلب از کاندیدای اصلاح طلبم حمایت کرده باشم ، امیدوارم هیچ کدوم از دوستان ناراحت نشده باشه ، فقط خواهشا مقایسه کنید ، اقای علیرضا ، برادر من که میگی هرسال بدتر از پارسال این رسمش نیست ، شما که میگی فقط وزیر ارتباطاتش ، این رسم تشکر از خدمات دکتر هاشمی نیست ، نمیخوام بحث کنم ، فقط خواهشا چشماتونو رو به تغییرات نبندین ، دولت پیش به گرد این دولتم نمیرسه ، بدبختی ما از همونجا شروع شد
          منم ماشین بازم مث شما ، اما همه چیز خودروسازی نیست !

  3. پوریا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام بسیار سوالاتتون عالی بود اگه جا برای جوونا باز کنن و بازار رو رقابتی کنن مطمئنا صنعت خودرو هم میتونه پیشرفت کنه

    1. علیرضا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آقای amir منظور شما از خدمات آقای دکتر هاشمی آیا بالا بردن تعرفه 400 درصدی رادیولوژی و سونوگرافیه افزایش تعرفه پزشکا دوبرابر نرخ تورمه درحالی که افزایش حقوق کارمندا و کارگرا برابر با نرخ تورمه یا کاهش حمایت بیمه ها از مردم دکتر ها سهمیه دارن مثلا حق دارن روزی 100 نفرو با بیمه ببینن از اون به بعد چه شما بیمه باشی چه نباشی باید آزاد پرداخت کنی شایدم منظورت گفتن بیشعور به فرماندار خوزستانه که طلب کمک برای مردم خوزستان میکرد بابا مگه تیم فوتباله که یه عده طرفدار اصلاح طلب و یه عده اصولگران و به خاطر کاندیدشون چشم روی واقعیتا میبندن با هردوشون باید بیان خادم ملت باشن نه ما ضامن منافع حذبی اونا!!!
      ***

  4. امره Emrah

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    تموم مشکلات این مملکت از فقر تا تورم و… رو همه میدونیم و میدونیم که به این زودیا درست نمیشه درواقع کسی توانشو نداره که درستش کنه
    اما مشکل صنعت خودروسازی کاملا حل شدنیه ولی نمیخوان که درستش کنن چون دارن از وضعیت سود میبرن بنظر من باید از حمایت های بی جا و اضافه از آفتابه سازای داخلی دست بردارن و قیمت خودرو با بازارهای جهانی برابر بشه تا خودروسازای داخلی شرایطشون رقابتی بشه دقیقا مثل صنعت خودروسازی کره اگه قیمت خودرو جهانی نشه تا ابد کیفیت خودرو داخلی همینطور باقی میمونه

  5. Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کیفیت و امنیت ماشین های ایرانخودرو و سایپا رو ببرن بالا من دیگه مشکلی ندارم.
    چون واردات آزاد و بدون قید و بند خودرو به اشتغال لطمه می زنه.
    تولید کننده های داخلی کارشون رو درست انجام بدن واسم کافیه.

    1. #ali.m#

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      چرا به اشتغال لطمه میزنه ؟اگه اجازه بدن برند های اروپایی و ژاپنی بیان اینجا کارخونه بزنن علاوه بر اینکه مردم ماشین درست و حسابی سوار میشن قطعا صادراتی هم از این شعبه ها میشه شما ببین همین ارزش کم پول چین باعث شد خودرو سازا اونجا کارخونه بسازن ببین حالا چین کجاست به نظرت اگه همه این سرمایه گذار های خارجی از چین خارج بشن دیگه قدرتی براش میمونه؟
      ایرانخودرو و سایپا هم به کار خودش ادامه بده مگه نمیگن هیچ خودرویی با امکانات پراید با این قیمت وجود نداره پس تعرفه ها رو بردارن از چی میترسن .
      نه خیر برای کسی مهم نیست که مردم ایران چه ماشینی سوار بشن اینا فقط فکر سود خودشونن فکر میکنی قیمت گمرک که رو هر ماشین میکشن در سال کم پولیه؟به نظرت از این پول میگذرن؟
      گرچه میتونن از راه درستش که مردم هم راضی باشن از اونم بیشتر پول در بیارن.
      اگه تاسیس یه کارخونه خارجی برای یه کشور کم سود داشت ترامپ خودشو نمیکشت که ماشینای غیر امریکایی فقط تو امریکا کارخونه بسازن .

      1. امیرمحمد

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (58 ديدگاه)

        حرفاتون درسته اما تا زمانی که ما با جهان مشکل داشته باشیم و حرف خودمونو بزنیم هیچکس حاضر به سرمایه گذاری هایی که شما فرمودید تو این مملکت نیست !
        بزارید امثال رئیسی بیان چنان همین رنو از ترس آمریکا دمشو بزاره رو کولش بره که !

      2. فیصل

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        علی جان : ترس عمده از واردات و مونتاژ خودروهای اروپایی و امریکایی الگو گرفتن مردم از زندگی آنهاست که دارن باهاش مخالفت میکنن وگرنه همین سود فرغونسازی رو از واردات و مونتاژ خودروهای روز هم میتونن بکنن حتی بیشتر درحالیکه کیفیت زندگی مردم بسیار بالاتر و آلودگی و تلفات رانندگی بسیار کمتر خواهد شد

  6. كوروش

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    سوال من اینه چرا ؟ واقعا چرا ؟ اخه چرا ما ؟

    اما سخنی دارم
    رئیس جمهور اینده( هر کس ) که انتخاب شد در این زمینه باید بدانه که مردم این کشور سرمایه هستند این مردمی که روزانه در حال کشته شدن در خودرو ها هستند سرمایه هستند نه ایرانخودرو نه سایپا و نه افرادی که پول رو می پرستند افراد سودجو و فرصت طلبی که به طور دائم در حال برداشت و حیف و میل سرمایه های کشور برای تولید این ((((سوپر لگن ها)))) هستند باید باید شرکای خارجی رو دخیل کرد برند های بین المللی رو به ایران اورد قیمت گذاری رو واگذار کرد و با همکاری باعث افزایش تولید و جایگزینی با خودرو های روز دنیا شد این به مرور اگر انجام شود انشالله باعث رشد کشور کاهش تلفات رانندگی و افزایش امید به زندگی خواهد شد

    1. Milad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      از سال ۸۴ تا ۹۳ تعداد کشته های تصادف های کشور ۲۱۷ هزار نفر بوده یعنی اندازه کشته شده های جنگ ۸ ساله ایران و عراق و وضعیت حتی بدتر هست چون این تعداد کشته در طی ۷ سال رخ داده

      1. مسعود

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (221 ديدگاه)

        این که میشه 9 سال ???

        1. Milad

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (60 ديدگاه)

          آره درسته، my bad?

  7. Ahmad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    مطمئن هستم کاری از دست این عزیزان در رابطه با صنعت خودرو ساخته نیست.امروز ما دچار وضعیتی هستیم که مجبوریم خیلی اصطلاحات رو اشتباه و به نفع خودروسازان معنی کنیم.یعنی باید نبود رقابت در صنعت خودرو سازی رو حمایت از تولید داخلی معنی کنیم.امروز ما هیچ انتخابی نداریم به غیر از اینکه ببینیم خودرو سازهای ضد صنعت وطنی چه سرنوشتی برای آینده خودروهای ما رقم خواهند زد.

    1. ساسان.م

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      تا وقتی خود مردم نخوان هیچی درست نمیشه باید خودمون بخوایم و اراده کنیم

      نگاه نکنید ملت فحش و بد بیراه زیاد میدن پای عمل که برسه خیلیا جا میزنن

  8. TRX

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بگم بگم جاشو‌به اگر لازم هست بگم داده.
    به نظر من همین که حمایت از شرکتهای خودروسازی دولتی کمتر بشه و به جای حمایت بی جا واسه سر پا نگهداشتن شرکتها به رقابت برای ایستادگی‌ بپردازن بهترین راه حل هست! ما پتانسیل هایی زیادی داریم اما چسبیدیم به این خودرو سازی آخه چه پیشرفتی داشتیم که این 30 ساله؟! از کدومیک از نوابغمون در این شرکت های دولتی به نحو احسند استفاده شده؟ خیلی از نوابغ ما بخاطر برخورد همین شرکتها به کشور های همسایه مهاجرت کردن.

  9. كاپيتاليسم

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ۱-برداشتن رانت مونتاژ کاران ، سایپا و چین خودرو
    ۲-کاهش واقعی گمرکی خودرو های هیبرید و برقی
    ۳-ازاد سازی خودرو های بالاتر ۲۵۰۰ که به بهانه واهی لوکس ممنوع هستند
    ۴-رسیدگی به نوابغ و نخبه های زمینه تولید خودرو الکتریکی
    ۵-قرار داد همکاری با خودروسازان جهانی

  10. ZIGMA

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دوستان فراموش نکنیم بزرگترین حمایت از لگنسازان وطنی در تاریخ مدرن ایران در دولت روحانی انجام گرفت….

    1. srezahf

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (88 ديدگاه)

      آهان احمدی نژاد و دار ودسته اش چه گلی بر سر ما زدند؟
      چی کار کردند ماشین هم کیفیتش روز به روز رفت بالاتر نه؟
      یا ماشین جدید چندتا قرارداد بسته شد؟

  11. ساسان.م

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    ببخشی که کامنت بی ربط به موضوع میذارم ولی یه پیشنهاد برای پدال دارم

    پدال جان اگه میشه درباره ماشینای سنگین هم مطلب بذار اتفاقاً هم مطلب زیاده هم طرفدار زیاد داره
    daf scania volvo man iveko renault benz

    میتونید برای شروع از تاریخچه و فراز و نشیب هر کدوم از این شرکت ها مطلب بذارید
    اگر مثل قضیه دوئل به صورت منسجم و سریال وار باشه که چه بهتر

    یا اینکه دو روز در هفته رو به این جور مطالب بپردازید

    هرکی موافقه بلایکه

  12. بنیامین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بنده چند انتظار از رییس جمهور دارم
    1.خصوصی سازی کامل خودرو سازی های داخلی
    2.تشویق ( معافیت مالیاتی ، تضمین فروش و …) خودرو ساز های بزرگ دنیا برای ایجاد کارخانه در ایران.
    3.ممنوعیت واردات خودرو

  13. ahmad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    بذارید خیالتونو راحت کنم

    بدون هیچگونه تفاوتی هر کسی که رئیس جمهور بشه هیچگونه تغییری توی وضع موجود ایجاد نمیشه
    خودروسازی مال دولته و انحصار به نفع منابع دولت و یک پول و بودجه مفت و دائمی
    کسی هم از پول مفت بدش نمیاد!
    پس خیالتون راحت باشه که تا وقتی خودروسازی دولتی است هیچ رشدی نخواهیم داشت و هیچ پایانی هم برای این انحصار و ظلم نخواهد بود!

  14. reza-a

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (455 ديدگاه)

    خودروسازی از دولت گرفته بشه و از خودروسازی خصوصی حمایت بشه
    در وضیت الان دو تا کارخونه سال ها هست که چند مدل قیمی رو تولید مکنن که نه خودروسازی پیشرفت میکنه و نه از نیروی کار زیادی استفاده میشه در حالی که تولید مدل های جدید توسط چند شرکت اشتغال زایی خیلی زیادی رو میتونه داشته باشه

  15. MjM

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    هیچ کدوم هیچ کاری نمی کنن…چون راضی نمیشن بخش خصوصی وارد کار بشه و دولت هم منبع بزرگ درامد خودشو یعنی همین مونتاژ کاری رو به خطر نمیندازه..پس مافیای خودرو سر جاش میمونه …البته تا وقتی مردم نخوان…..مردم…مردم….من شما….ما
    و تا وقتی نخوایم امثال جمشید آرین هم در ایران طلف میشن.
    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

  16. پرسپولیس

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    درواردات بازکننداجازه تاسیس کارخانه تولیدوورودتکنولوژی وایجادنمایندگهای رسمی رنگین کردن جادها ی کشورباتماخودروهای روز دنیا خصوصی سازی خودروسازی داخل وانموقع خودروسازهاازادباشندباچنین وضعی نام خودروسازرابرخودبگذارنداگرخیروصلاحصنعت خودروسازهای وطنی خواستندخودشان رابرسانندبه رده عالی جهان درچنین وضعی میشه مقایسه خودروسرمایه درگردش استفاده ازنخبه گان مشخص میشودنه باممنوعیت؛

  17. سهيل

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بهترین کار اینه که در صنعت خودروسازی تخته بشه اصلن کی گفته ایران استعداد خودرو سازی داره ؟ با این همه سوبسید و انرژی ارزون نتونستن پس بهتره دیگه ادامه ندن .

    1. ahmad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      دولت استعداد خودروسازی نداره ولی اگر کار دست اهلش باشه اتفاقا ایرانی ها خیلی خوب اینکارو بلدن (سند حرفم همون برادران خیامی)

  18. یاسین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اقا باور کنید خیلی ساده خیلی راحت انحصار در صنعت خودرو سازی باید تموم بشه خودروسازی باید دست بخش خصوصی بیفته اینکه تو بازار رو مهندسی کنی که هیچ ماشینی تو رده قیمتی ماشین تو نیاد که تو راحت فروش کنی هنر نیست اتمام انحصار اغاز پیشرفت خودرو سازی ماست

  19. جرمی کلارکسون

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    همیشه وضعیت اقتصادی تو بحث خودرویی بد بوده اما تو این چهار سال اخیر دیگه خیلی اسفناک شده
    امیدوارم رییس جمهور( جدید) هر کی که باشه بدونه که حمل و نقل نوین یه مطالبه ملیه و حق مسلم مردمه امیدوارم پراید نیسان آبی 405 باردو و این چیزا جاشونو به ماشینای روز بدن

  20. TTRS

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط 20 درصد از قیمت اتومبیل ساخت داخل رو به ایرانخودرو یا سایپا میدن ، بقیه پول ملت به حسابهای دیگری میرود . به همین دلیل پراید یا … در عراق بسیار ارزونتر هست ، چون به قیمت تمام شده صادر میشه . پژوهای ساخت 95 زیر سایه برجام موتور فرانسوی با ECU جدید دارن که بسیار پرشتابتر شده ، یعنی دولت روحانی برای ما بهتر بوده. رای بدهیم بهتر است دوستان

    1. جرمی کلارکسون

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      دولت روحانی بهتر بوده چون شتاب پژو بهتر شده!
      کدوم کشک کدوم آش این پژوها مال 30 سال قبله چرا صورت مسئله رو پاک میکنی ما میگیم اینا نباید باشه اصلا خیابونای عراق و سوریه و افغانستان ماشیناش از ماشینای دولت برجام مدرن تره.
      البته با قسمت آخر حرفت موافقم ولی ما یه مدیریت قوی تر میخوایم یکی که بتونه متحول کنه وضعیتو

      1. ب ام و سلطان

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (198 ديدگاه)

        تو خونت نشیستی مدیرت قوی تر هم میخوای

        1. جرمی کلارکسون

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (89 ديدگاه)

          خونه تو بیشینم مدیریت قویتر بخوام

        2. ب ام و سلطان

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          کلارکسون منظور من اینکه با تویه خونه نشستن و حرف زدن چیزی درست نمیشه فکر نکن من میگم برو رای بده همه چی حله من خودم رای نمیدم مظور من رای دادن نبود چیزه دیگه ای بود

    2. سعید110

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دولت روحانی یعنی امثال خانم ابتکار که اون بلا رو سر جمشید آرین میاورند و بعدش مثل برنامه 100 روزه و 4 ملیون شغل وعده داده دولت با قباحت زیرش می زنند. واقعا خوش باشید با این سیاست مداراتون.

      1. ب ام و سلطان

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (198 ديدگاه)

        چهار میلیون شغل و گرفت به جای اینه تولید کنه من خودم اون زمان خوشحا بودم این میاد و حداقل اینکه سر کار خودم هستم و وضع جامعه و کشور و شغل ها بهتر میشه این اومد بدتر نداشته هامونم گرفت

  21. محمدرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    روحانی در چهار سال اخیر قدم اول ارتباط مجدد با دنیا را پس از ۳۵ سال برداشته . من نمیگم ایده آل بوده چون انتظارات ما بیشتر از این ها هست .. اما در نظر بگیرید رفع مشکلات چند دهه در طول چهار سال برای ملتی ۸۰ میلیونی با تفکرات مختلف قطعا در طی چهار سال امکان پذیر نیست . بشخصه به ایشان رای مجدد میدم که بتونه راه چهار سال قبل را تکمیل کنه تا انشاءالله شاهد برچیده شدن خیلی از مشکلات فعلی باشیم . در حوزه صنعت خودرو کار شایانی صورت نگرفته اما همین که تا اینجای کار چند کشور حاضر به مذاکره شدن جای شکر داره چون قطعا بخاطر دارید که در طی چندین سال گذشته چه مشکلاتی تحریم ها در صنعت خودرو و … ایجاد کرد. به امید فردای بهتر برای همه ی مردم ایران

    1. امره Emrah

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (162 ديدگاه)

      اتفاقا من چهار سال پیش اشتباه شما رو مرتکب شدم
      بررگ ترین اشتباهم تکرار اونه.
      هر وقت جلو ضررو بگیریم منفعته
      آرزوی قلبیم اینه که اتفاقی که فرمودید دیگه نیوفته

  22. HoSeIn

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (115 ديدگاه)

    انتظارات خواص جامعه که با ورود خودروهای میلیاردی تا حالا برآورده شده و ادامه هم خواهد داشت انتظار عوام هم که مهم نیس چون سرنوشتشون بالاجبار به صنعت خودروی چین گره خورده .

  23. mojtabaaston

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    همشون فقط به فکر خودشونن نه به فکر ملت

  24. ابراهیم

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ملت رو قربانی منافع سایپا و ایرانخودرو نکنن تو ایران بیشترین سوانح و تلفات رانندگی رو داریم و این همه تلفات بخش عمده ایش به خاطر کیفیت و امنیت خودروهای ایرانیه نه رانندگی ما که اگه به رانندگی باشه طرف با دویست تا با پورشه میره تو درخت آخم نمیگه

  25. akbar

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یک تاریخ رو مشخص کنید که از آن تاریخ به بعد دیگر دولت هیچ سهامی در صنایع خودرو سازی نخواهد داشت و در هر موقعی که رئیس جمهور مصاحبه مطبوعاتی دارد ، آخرین وضعیت خصوصی سازی صنعت خودرو را اعلام نمایند .

  26. احسان(احسان سابق)

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    من خودم رای میدم اما اگر کسی نخواد رای بده به من و دیگران ربطی نداره که بخوایم نصیحت کنیم. اتفاقا کمترین میزان مشارکت توی انتخابات مربوط به کشورای پیشرفته و آزاد و دمکراتیک دنیا هست که با خضعبلاتی مثل تاثیر رای دادن برای استخدام شدن مردم رو مجبور به رای دادن نمیکنن(مثلا تو امریکا و دانمارک در بهترین شرایط فقط 40 تا 45 درصد کل واجدین شرایط رای میدن). به هر کی دوست دارید رای بدید و اگر کسیو نمیپسندید وقت خودتون رو تو صف رای گیری تلف نکنید.

    1. ب ام و سلطان

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      آفرین نشون میده آدمه دموکراتی هستی از خط سومت با اجازت میخوام ادامه بدم و… مجبور نمیکنن
      میزان مشارکت هم مطمئنا این طور که میگن در ایران نیست و خیلی کمتره

      1. احسان(احسان سابق)

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2876 ديدگاه)

        متشکرم برادر

  27. pooriya

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    فقط روحانی چون هدفش تعامل با دنیا هست نه تقابل و جنگ طلبی​ تعامل با دنیا امنیت اقتصادی بوجود میاره و باعث میشه سرمایه گذار چه خارجی و چه داخلی راغب ب سرمایه‌گذاری شه که خود ب خود باعث رونق اقتصادی و اشتغال میشه زمان احمدی نژاد پای ماشین های آشغال چینی به خیابان ها باز شد و همه شرکت های مهم و معتبر اروپایی و ژاپنی ایران ترک کردند چون تنش سیاسی و سایه جنگ و تهدید آمریکا بود الان همون شرکت های اروپایی واسه برگشتن به بازار ایران لحضه شماری میکنن شرکت های خودروسازی ما که زمانی از معتبر ترین شرکت ها خودرو مونتاژ می کردند یکی یکی از ایران رفتن مثال :پارس خودرو قدیمی ترین شرکت خودرو سازی کشور هست که زمانی نیسان ماکسیما رنو مگان وتولید میکرد ایران خودرو با شرکت پژو و بنز همکاری میکرد ولی از سال ۹۰ به بعد شد شریک چینی ها گروه​ بهمن که زمانی به روز ترین ماشین های مزدا و میتسوبیشی تولید و عرضه میکرد شد چینی ساز سایپا با زانتیا و سی ۵ الان چی میسازه برلیانس و اریو وضع خودرو های تجاری و سنگین که خیلی خراب تر بود خود را شکر که روحانی رییس جمهور شد و خدا کنه که باز هم باشه (که هست) چون تازه قراداد با شرکت های خارجی بسته شده از جمله قرداد پژو با ایران خودرو که منجر به تاسیس شرکت جدید ایکاپ شده که مستقیما تحت مدیریت پژو قرار داره و تولید اولین محصول مشترک یعنی پژو ۲۰۰۸ شروع شده یا معامله سایپا با سیتروئن که فروش سایت سایپا کاشان به سیتروئن جهت تولید محصولات سیتروئن یا مذاکرات رنو با وزارت صنعت در واگذاری خط تولید بن رو جهت تولید مستقل محصولات رنو در ایران اگر دقت کنید ماهیت صنایع خودرو سازی از منتاژ کاری و صرفاً​ سرهم بندی قطعات و ساختن به اصطلاح خودرو به سمت سرمایه گذاری مشترک و هدفمند پیش میره همون شیوه ای که شرکت های بزرگ جهانی در کشور های مثل ترکیه در پیش گرفتن و باعث پیشرفت و اشتغال زایی و در آمد ارزی برای کشور ترکیه شده و صادرات خودرو به اروپا داشته توجه کنید چین یا ترکیه یا کره جنوبی یه شبه یا چهارساله به این سطح نریسیدن بلکه طی برنامه ریزی و شراکت با شرکت های رده اول و جهانی به موقیعت فعلی رسیدن نه مثل کشور ما که یک رییس جمهور با سختی های زیاد نظر دنیا رو جلب میکنه و رییس جمهور بعدی میاد همه رو خراب میکنه نمونه اش خاتمی تونست همه شرکت های مطرح و بین المللی از جمله شل توتال بی پی پژو سیتروئن نیسان مزدا و غیره برای سرمایه گذاری و تولید مشترک به کشور بیاره ولی احمدی نژاد همشون رو ی شبه بیرون کرد حالا کار دولت روحانی برای جلب رضایت و تشویق دوباره این شرکت ها برای ورود مجدد و سرمایه گذاری بسیار دشوار تر هست و قطعا در یک دوره چهار ساله غیر ممکن
    چیزی که کشور ما نیاز داره ثبات سیاسی امنیت و اتحاد هست که باعث میشه فضا کسب و کار و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری و اشتغال زایی میشه قطعا هیچ شرکتی و سرمایه گذاری در کشوری که ثبات سیاسی و اقتصادی نداره و سایه جنگ و تحریم بر سرش هست علاقه به ورود و سرمایه گذاری نمیشه
    دیگه خود دانی از ما گفتن بود
    زنده باد روحانی زنده باد خاتمی زنده باد اصلاحات

  28. pooriya

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بهترین را حل خودرو سازی دنیا واگذاری و یا مشارکت صنایع خودرو سازی به شرکت های جهانی هست که هم‌ باعث تولید بیشتر صادرات بیشتر و در نتیجه اشتغال زایی هست بعد از صنایع نفت و گاز صنعت خودرو سازی دومین صنعت مهم ایران به شمار میره و شراکت با خارجی ها بهترین راه حل همون کاری که کشور هایی مثل هند چین ترکیه رومانی ارژانتین برزیل کره جنوبی و غیره کردند و هر کدام به سایت و پایگاه مهم شرکت های بزرگ جهانی در منطقه خودوشون شدن الان ترکیه به سایت و پایگاه منتقه ای رنو و هیوندای شده و ۳۵ تا ۴۰ در صد تولیدات به کشور های دیگر صادر میکنه حتی شرکت ب ام و در صدد ساختن کارخانه در ترکیه شده در صورتی که ما خیلی زودتر از ترکیه خودرو میساختیم ولی ترکیه به سمت تعامل با دنیا پیش رفت ولی ما به سمت درگیری و خصومت با دنیا پیش رفتیم الان وضع کدام کشور بهتر است؟؟؟؟
    ***
    رای ندادن اعتراض نیست بلکه میدان خالی کردن هست و شیوه اعتراض از طریق رای ندادن از طرف همه سیاستمداران مطرود شده

  29. ایرانی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (640 ديدگاه)

    حمایت از تابوت سازان تا کی؟!

  30. Leon

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    بحث داغ بود گفتم منم یه نظر بدم
    ببینید دوستان بحث کردن در این مورد خیلی ساده‌تر از عمل کردن به اون هست
    مثلا کاهش تعرفه ضربه زدن به اشتغال داره .. میگیم پس بزارید بیان داخل کشور تولید کنند… پیش درامد اونم هم اینه که صرفا به صورت مونتاز صورت بگیره…که اونم لطمه میزنه به این صورت که قطعه‌سازان اوضاع جالبی‌ نخواهند داشت… در مورد بدهکاری هنگفت به قطعه‌سازان هم که چیزی نمیشه گفت…خیلی کارخانه‌ها با تصمیمات برشی و ضربتی در مدت کوتاهی برشکست شدن دوستان…نکته مهم دیگه اینه که برند‌های معروف دنیا باید تضمین کنند و مساله امتیاز‌ گیری و امتیازدهی هست…یادتون نره که پژو و رنو با ما چه کردن…وضیعت خودروسازان ما حداقل -۲۰ سال هست یعنی بیست سال نیاز دارند تا به ثبات برسند.. اینکه با تصمیمات هیجانی بخوان کاری کنند ضررشو من و تو نوعی بیشتر میبینیم… بالایی ها که چیزیشون نمیشه.. داستان پیچیده است خیلی هم پیچیده است..به سادگی نمیشه نقد کرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا