گزارش کانسومر ریپورتز از مدلهای ۲۰۱۵ برندهای معروف در سرتاسر دنیا تهیه شده که خودروها را از لحاظ قابل اعتماد بودن، عملکرد جادهای و سایر فاکتورها مورد بررسی قرار داده است. همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد، لکسس صدر جدول را به خود اختصاص داده است. مزدا با اختلاف اندکی در جایگاه دوم قرار گرفته و جالب اینکه مکان سوم هم از آن یک ژاپنی است به اسم تویوتا. اولین آلمانی این لیست آئودی است که در جایگاه چهارم قرار گرفته است. آمریکاییها نتایج ناامیدکنندهای از خود نشان دادهاند و در این جدول تهنشین شدهاند! پایینترین رتبههای این جدول اختصاص یافتهاند به فورد، داج، مینی، جیپ و فیات.
این آمار همچنین نمره میانگینی برای هر سازنده خودرو در نظر گرفته است که برای تخمین این نمره، نتایج تست عملکرد جادهای با میانگین نمره میزان قابل اعتماد بودن برند تجمیع شده است. نتیجه آزمایش عملکرد جادهای که در نتایج میانگین نهایی آورده شده است، و همچنین میزان قابل اعتماد بودن برند، میتواند به شما بگوید که روی کدام برند میتوانید بیشتر حساب کنید.
البته تمامی برندهای خودروساز در این گزارش ذکر نشدهاند. شرکتهایی نظیر جگوار، لندروور، مازراتی، میتسوبیشی، رم، اسمارت و تسلا در این گزارش جایگاهی ندارند، زیرا اطلاعات کافی از این برندها برای تهیه این گزارش در دست نبوده است.
۱- لکسس
لکسس بالاترین نمره میانگین یعنی ۷۸ را به خود اختصاص داده است. این گزارش از لکسس بهعنوان خودروسازی یاد کرده که اتومبیلهای کمصدا، مجلل و بسیار قابلاعتمادی تولید میکند. لکسس بالاترین نمره قابل اعتماد بودن و نمره ۷۶ برای عملکرد جادهای را دریافت کرده است.
۲- مزدا
مزدا نمره میانگین ۷۵ را به خود اختصاص داده است. گزارش مصرفکنندگان میگوید: “مزدا خودش را بهخوبی میشناسد و برای تمامی مدلهایش نسخه جدید ارائه داده است.” نمره تست جاده ۷۶ را دریافت کرده است و در رقابتی شانه به شانه با لکسس، یکی از بهترین برندهای قابل اعتماد میباشد.
۳- تویوتا
مکان سوم به تویوتا اختصاص داده شده است. نمره میانگین آن ۷۴، نمره عملکرد جادهاش ۷۲ و جایگاه بالایی در زمینه قابل اعتماد بودن را به خود اختصاص داده است. تمرکز اصلی تویوتا بر روی تولید خودروهای مستحکم و قابل اعتماد میباشد که هم راحت باشند و هم محبوب و خوشایند.
۴- آئودی
با نمره میانگین ۷۳، عملکرد جادهای ۸۱ و بسیار قابل اعتماد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این برند سعی دارد آخرین تکنولوژیها را در اکثر مدلهای خود بکار ببرد و همچنین توجه ویژهای به عملکرد مانوری و تعبیه اتاقی مجلل دارد. در ضمن نکته مثبت این خودرو سیستم دو دیفرانسیل آن میباشد که تقریباً برای همه مدلها در نظر گرفته شده است.
۵- سوبارو
سوبارو دیگر ژاپنی لیست است که در جایگاه پنجم ایستاده است. نمره میانگین ۷۳ و عملکرد جادهای ۸۰ را دریافت کرده است. این برند به میزان بالایی قابل اعتماد میباشد. گزارش مربوطه اظهار میکند که: “سوبارو بالاخره توانست در تکنولوژی با دیگران به رقابت بپردازد.”
۶- پورشه
بالاترین نمره تست عملکرد جادهای با امتیاز ۸۴ به پورشه اختصاص یافت. اما این خودروساز آلمانی از لحاظ قابل اعتماد بودن نمره معمولی ۷۰ را به دست آورد. “خیلی جالب است که پورشههای کممصرف، خود را با استانداردهای سختگیرانه عملکرد جادهای این کمپانی تطبیق دادهاند. با وجود پیچیدگی سیستمهای پورشه، هنوز هم نمره خوبی در قابل اعتماد بودن کسب میکنند.”
۷- بیوک
نمره میانگین ۶۹، نمره عملکرد جادهای ۷۶ و میزان بالای قابل اعتماد بودن از صفات این خودروساز به شمار میآیند. گزارش مصرفکنندگان ادعا میکند که “این خودروساز در حال احیای نام خود میباشد. این بار بیوک با تولید مدل رگال با قیمتی معقول و ظاهری اسپرت تر شانس رقابت با دیگران را خواهد داشت.
۸- هوندا
با نمره میانگین ۶۹ و نمره ۷۱ برای عملکرد جادهای، و پیشبینی سطح بالایی از میزان قابل اعتماد بودن، هوندا جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش، هوندا مصرف سوخت پایینی داشته و بسیار قابل اعتماد است. در مقابل پولی که برای هوندا پرداخت میکنید، اتومبیل مناسبی دریافت خواهید کرد.
۹- کیا
اولین کرهای لیست با امتیاز میانگین ۶۸ و نمره عملکرد جادهای ۷۳ و قابل اعتماد در جایگاه نهم ایستاد. گزارش حاکی از آن است که کیا اتومبیلهای خوبی را در هر کلاس ارائه میدهد که نسبت به سردمداران آن کلاسها بسیار ارزانتر هستند.
۱۰- BMW
سومین آلمانی لیست، اینگونه توصیف شده است: “باهوش، راحت و کممصرف.” BMW توانست با کسب رتبه دهم، در بین ده برند اول لیست جای گیرد. نمره میانگین برای باواریا ۶۶ و عملکرد ۸۲ بود. ضمن اینکه سطح میزان قابل اعتماد بودن آن متوسط ارزیابی شده است.
۱۱- آکورا
نمره میانگین ۶۵ و عملکرد جادهای ۷۸ و حد متوسط قابل اعتماد بودن، تمام آن چیزی بود که آکورا در توان داشت. رتبه یازدهم برای آکورا اینطور رقم خورد که “آکورا در خودنمایی ضعیف است. فضای کابین خودروهای آکورا اصلاً مجلل نیست و تجربه رانندگی با این برند بسیار معمولی میباشد. ضمن اینکه به دلیل عدم هوشمند نبودن اتومبیلها، راننده با همه چیز درگیر خواهد بود.
۱۲- ولوو
میزان قابلاعتمادی در سطح متوسط، میانگین ۶۵ و عملکرد جادهای ۷۶ یعنی رتبه دوازدهم که از آن ولوو شده است. “ولوو سدان ها و SUV های مستحکم و موقری میسازد که اگرچه اسپرت نیستند اما بسیار ایمن میباشند. بسیاری از آپشن های الکترونیکی امنیتی و پیشگیری سوانح را در خود جای میدهند. ”
۱۳- هیوندای
دوره ارزانفروشی برای هیوندای دیگر به سر آمده است. طراحی همهچیزتمام هیوندای باعث شده است که قیمتها کمی افزایش یابند ولی هنوز هم مشتریان خودروهای ارزانقیمت خود را در بعضی کلاسها حفظ کرده است. این خودروساز نمره میانگین ۶۴ و عملکرد جادهای ۷۳ را دریافت نموده است. سطح قابل اعتماد بودن آن نیز متوسط ارزیابی شده است.
۱۴- GMC
جایگاه چهاردهم در لیست بهترین برندها نصیب GMC شده است. نمره میانگین ۶۱ و عملکرد جادهای ۷۳ در کارنامه GMC به ثبت رسیده است. میزان قابل اعتماد بودن این برند متوسط ارزیابی شد. برخلاف عبارت تبلیغاتی کارخانه مبنی بر “درجه حرفهای”، در واقعیت GMC نتوانسته از برادر خود یعنی شورولت خیلی متمایز باشد.
۱۵- فولکسواگن
فولکسواگن نمره میانگین ۶۰ عملکرد جادهای ۷۶ دریافت کرد. قابل اعتماد بودن این برند متوسط میباشد که باعث شد این برند در جایگاه ۱۵ بایستد. بر طبق گزارش تهیه شده، “اکثر مدلهای این برند به لطف فرمانپذیری هوشمند، سواری راحت و استحکام بالا از حریفان خود یک سر و گردن بالاترند.”
۱۶- لینکلن
با نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جادهای ۷۴ و سطح متوسط قابل اعتماد بودن، لینکلن در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. گزارش مربوطه میگوید: “لینکلن با استفاده از سیستم جدید MyLincoln اعتماد ما را به خود لکهدار کرد. تقریباً اکثر مدلهای لینکلن در آزمایشهای ما جایی بهتر از میانه جدول نداشتند. سواری در لینکلن به شما حس سرزندگی نمیدهد. ضمن اینکه اتاق آن از تجمل بیبهره مانده است.”
۱۷- اینفینیتی
توجه به همه جزییات در طراحی و ساخت و سیستمهای انتقال قدرت سطح بالا از ویژگیهای بارز اینفینیتی میباشند اما چند سالی است که خودروهای اینفینیتی نتوانستهاند انتظارات را برآورده کنند. میزان قابل اعتماد بودن اینفینیتی هیچگاه نتوانسته در حد و اندازههای لکسس ظاهر شود. نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جادهای ۷۶ برای این برند به ثبت رسید.
۱۸- نیسان
نیسان نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جادهای ۷۰ دریافت نمود. میزان قابل اعتماد بودن این برند متوسط بیان شده است. گفته شده که “نیسان در خط تولید بسیار پراکنده عمل میکند و کیفیت مدلهایی همچون ورسا و سنترا افت زیادی داشته است.”
۱۹- شورولت
این خودروساز آمریکایی نمره میانگین ۵۹ و عملکرد جادهای ۷۱ را دریافت نمود. گزارش منتشر شده از خودروهای شورولت با عنوان “کیف همهکاره” یاد کرده است. شورولت مصرف سوخت خوبی ندارد و میزان قابل اعتماد بودن آن پایینتر از میانگین محاسبه شده است.
۲۰- کادیلاک
رتبه بیستم نیز به نام یک آمریکایی ثبت شد. نمره میانگین ۵۸ و عملکرد جادهای ۷۷ برای کادیلاک در نظر گرفته شد. میزان قابل اعتماد بودن کادیلاک ضعیف گزارش و گفته شده است که: “بسیاری از مدلها دارای لرزشهای شدید و ناامیدکننده هستند و سیستم صفحه لمسی آنها انسان را به جنون میرساند! زیرا هم مشکلات زیادی دارد و هم استفاده از آن سخت میباشد.:
۲۱- مرسدس بنز
شما کجا و اینجا کجا؟! خودروساز آلمانی با نمره میانگین ۵۶ و عملکرد بسیار خوب جادهای ۸۱ رتبه بیست و یکم را از آن خود نمود. مرسدس از لحاظ قابل اعتماد بودن ضعیف است و جایگاه پایین آن در لیست ما به خاطر پراکندگی در خط تولیدش است که برای بسیاری از مدلها، نسخه جدیدی ارائه نداده است. همچنین مدل CLA رفتاری غیرمنطقی از خود نشان میدهد و سواری خشکی دارد.
۲۲- سایون
سایون مقام بیست و دوم را کسب نمود. نمره میانگین آن ۵۴ و عملکرد جادهایاش ۵۷ بود. میزان قابل اعتماد بودن آن متوسط ارزیابی شده است. فرزند ناتنی تویوتا مصرف پایینی داشته ولی اتاق آن سر و صدای زیادی دارد. خودروهای سایون بسیار کاربردی هستند و نسبت به مدلهای پایه تویوتا خوش چهره تر به نظر میآیند.
۲۳- کرایسلر
نمره میانگین ۵۴ و عملکرد جادهای ۷۳ و میزان پایین قابل اعتماد بودن آن، کرایسلر را در این جایگاه قرار داده است. میزان قابل اعتماد بودن این برند دارای اما و اگرهای فراوان است. یک سال خیلی خوب است و سال بعد ناامیدکننده.
۲۴- فورد
دیگر خودروساز آمریکایی، فورد نمره میانگین ۵۳ و عملکرد جادهای ۷۲ و میزان پایین قابل اعتماد بودن را از گزارش ما دریافت نموده است. “خودروهای اخیر فورد از لحاظ طراحی مدرنتر شده و از لحاظ فرمانپذیری و سواری و استحکام توانستهاند خود را به رقیبان اروپایی نزدیک کنند.”
۲۵- داج
داج نمره میانگین ۵۲ و عملکرد جادهای ۷۱ را در کارنامه خود به ثبت رساند. این برند از لحاظ قابل اعتماد بودن، ضعیف ارزیابی شده است. گزارش منتشر شده میگوید: “تمرکز اصلی داج در این چند سال بر روی ظاهر بوده است و سیستم انتقال قدرت آن اصلاً مناسب نیست. داج های جدید بهجز چارجر و دورانگو نسبت به فیات که در قعر جدول جای دارد عملکرد بهتری داشته است.
۲۶- مینی
نمره میانگین ۴۶ و عملکرد جادهای ۷۲ و پایینترین میزان قابل اعتماد بودن ممکن را از این آزمایش دریافت نموده است. “نسخه همتای i از شرکت BMW در کمپانی مینی از لحاظ اتصالات خیلی خوب بوده ولی در مرحله اول خیلی گیجکننده به نظر میرسد. مصرف سوخت کمی دارد اما نمیشود گفت که فوقالعاده است.
۲۷- جیپ
با نمره میانگین ۳۹ و عملکرد جادهای ۵۹ و پایینترین میزان قابل اعتماد بودن در رده یکی مانده به آخر جای گرفته است. “سالهاست که جیپ نمونه یک خودروی محکم است که در هر شرایطی میتوان با آن رانندگی کرد. اما اغلب میزان قابل اعتماد بودن، مصرف سوخت، راحتی و کیفیت ساخت پایین باعث ناامیدی مصرفکنندگان شده است. در مقابل جیپ همواره به وفادار بودن به مشتریان زبانزد بوده است.
۲۸- فیات
فیات با پایینترین نمره قابل اعتماد بودن و میانگین ۳۲ جایی بهتر از رتبه آخر نداشت. عملکرد جادهای آن ۵۵ میباشد. “برخلاف ظاهر فریبنده و جذاب و سواری خوب، اصلاً خودروهای جاافتادهای ندارد و قابل اعتماد بودن آن فاجعه است.”
منبع: consumerreports
AHMADREZA
۶ خرداد ۱۳۹۴ممنون از آقای شیدایی
این لکسوس هم هر جا اسم کیفیت واعتماد میاد مثل یک شاخص بی رقیب شده
و نامش مصادف شده با معنای ناب کیفیت ودوام
جایگاه مزدا هم خیلی قابل تقدیره که بالای تویوتا ایستاده مطمئنا خیلی کار کرده
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴جالبه فقط شما رتبۀ عملکرد جاده ای آلمانی ها رو با رتبه عملکرد جاده ای ژاپنی ها مقایسه کنید ……
حتی رتبه های زیر 15 هم نمرۀ عملکردشون در جاده از ژاپنی های صدر لیست بالاتره
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴رتبه های بعد از 15 منظورم بود
sajad
۷ خرداد ۱۳۹۴منظورتو خوب فهمیدیم که متعصبی ;)
javid
۶ خرداد ۱۳۹۴ای به ناظم به عشقم که همیشه و در هر تستی در صدر جدول می ایسته و خودنمایی میکنه
bab
۶ خرداد ۱۳۹۴هاها هاهاهاهاها بعد یه سیر پراید سوار میگن لکسس بدرد نمیخوره
AHMADREZA
۶ خرداد ۱۳۹۴کسی که میگه لکسوس یا هر برند خوب دیگه ای به درد نمیخوره قطعا چیزی از ماشین نمیدونه
و همینطور شما هم با این لحن و طرزکامنت گذاشتنتون قطعا اطلاعاتتون بسیار پایینه
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴این باب خیلی خیلی تابلوعه
کسی نیست جز….
:D
:D
:D
خخخخخخخخ
خو این کارا چیه
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴و یک زیگمای دیگر…
و یک مسیح دیگر
و یک دراگون بورن دیگر…
و یک مافیای دیگر
دادا ما از اینا زیاد دیدیم
شما هم میخوای تبدیل به چنین اسطوره هایی بشی باب عزیز؟
بفرما!راه باز جاده دراز
فقط اینو بدون که یه روز به نتیجه اعمال خود میرسی
سردبیر جان این کامنتو تایید نکنی مساوی با اینه که دوباره سایت به جار و جنجال کشیده میشه.
6ماهه اسوده ایم…
دوباره حال و حوصله جبهه رو ندارم
زیگما
۶ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز مک میسل
از لطفی که به بنده دارید خیلی ممنونم
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۴زیگما جان ناراحت نشو،خواست یه چیزى گفته باشه دیگه،بالاخره وضعیت پدال رو جدیداً میدونى که،تعداداین جور نوابغ و کامنتاى نبوغ آمیز روز به روز در حال افزایشه!
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴اگر شما خداتون زیگما هست،من دیگه حرفی ندارم،با همین فرضیه ی غلتتون زندگی کنید،من حرفی ندارم
شایان
۷ خرداد ۱۳۹۴K.MAK.MISEL شما زیاد به دل نگیر ما که عادت کردیم از هر ده کامنتم حاضرم قسم بخورم هفتاش چاپ نمیشه سه تایه بعدیم خیلی هاش حذفه ولی هرکس به ما توهین کرد چاپ میشه این p.g هم خودشو خدایه منظق میدونه همه رو مسخره میکنه زیگما پیشش خداست خداوکیلی این آقا خود بزرگ بینیه مزمن داره که متاسفانه داره به بقیه کاربر ها سرایت میکنه در نظر ایشون هرکی مخالفشه کودن مریض روانی متعصب روان پریش و کلی توهینه دیگست فقط کافیه یه دور کامنت هاشو بخونی تا بفهمی ایشون چه بزرگی هستن
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۴مک میسل جان خدا؟؟؟زیگما؟؟؟
نه عزیز من،زیگما براى من خدا نیست ولى شما اول کامنت خودتو دوباره بخون،بعد میبینى که حرف درستى نزدى
مافیا رو میگى،کاملاً باهات موافقم
دراگون بورنو میگى،برو ببین هیچ کس اندازه من تو دهنش نزده بود
مسیح،درست!
اما زیگما؟!؟!؟!زیگما رو با اینا یکى کردى؟!:/
آدم باید احترام افراد با اطلاعاتى که چهارتا چیز فراتر از نظرات و علایق شخصیشون به بقیه یاد میدن رو نگه داره،زیگما از با اطلاعات ترین و قدیمى ترین کاربراى سایته و باید احترامش حفظ بشه،بیا روراست باشیم دیگه،دلیل اینکه بعضى از کاربراى سایت با زیگما مشکل دارن اینه که از نظر اطلاعات جلو زیگما کم آوردن یا قبلاً تو بحث کم آوردن و چون زیگما یکم کامنتاش تند بود این باعث دلخورى این افراد شده،حالا دیگه در مورد شما نمیدونم…
قبول کن این که یه کاره اسم یه نفر رو تو کامنتت بیارى و بهش توهین کنى کار درستى نیست!
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴پی جی عزیز میدونستی مسیح در اصل همون جناب زیگماست؟
البته من با ایشون حرفی ندارم ولی اینکه از اول خودشو با یه دروغ به بچه های پدال رو کرده بود خیلی ناراحتم و ایشون هم بعد اینکه از قالب مسیح بیرون اومدند،شدند زیگما و بهتر از مسیح سابق.
سجاد
۷ خرداد ۱۳۹۴مک میسل زیگما یکی از با دانش ترین بچه های پداله اگه نگم با دانش ترین واقعا نظرت باعث شرمساریه دوست عزیز
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴شرمساری؟ببخشید این چه شرمساری هست که ایشون اول خود را یک فرد30ساله،بعد24ساله و 6ماه بعد17 ساله می نامند؟
چه شرمساری بیشتر از این،که ایشون افردای مثل من و یا احمد رضا ب ام و رو به مسخره می گیرند؟
در جواب پی.جی عزیز.
ببخشید من اگر یه چیزی میپروندم که دیگه الان اینجا نبودم…
در ضمن خودتون نبوغ دارید به بنده ربط ندید.
نبوغ امیز…
سردبیر عزیز شما هم با کامنتای من کاملا مشکل دارید.تو یه روز از4تا کامنتم 3تاشو حذف میکنید…ولی کامنتای بعضی از دوستان رو که به من توهین خاموش میکنند هیچ کاری ندارید میشه دلیل پاک کردن رو از شما بپرسم؟
شاهین
۶ خرداد ۱۳۹۴کارایی بعضیا از باب اسفنجی هم کمتره :|
نظرات در حد […]
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴:))
دستت درد نکنه شاهین جان،روده بر شدیم از خنده
sajad
۷ خرداد ۱۳۹۴مگه اینجا جای جوک گفتنه ، نظرات خود شما از همه بی ربط تره ، اول خوتو اصلاح کن.
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴الان دقیقا نظرات من کجاش بی ربطه؟غیر از اینکه به شاهین عزیز که مارو خندوندند چه کامنت من بی ربطه،میشه عرض بفرمایید سجاد عزیز
RETOLEX
۶ خرداد ۱۳۹۴مگه ماشین نشانه شخصیت و شعور و فهم و دانش ه انسان هست
شما خودتو بالا تر از من میدونی چون ماشین بهتری داری چون پولداری . برات متاسفم
با افتخار میگم من یه سمند مدل 83 دارم که ارزش پراید و پیکان و… نداره . به همین راضی هستم و خداروشکر میکنم
میتونستم خیلی بهتر از اینا جوابتو بدم ولی عقل و شعورم به من اجازه نداد
mahdi
۶ خرداد ۱۳۹۴درود
جناب bab در شان دوستان این سایت نیست که بیان بدینگونه نظر ارائه کنند
بهتره در ارائه نظراتتون تغییر روند بدید و برای دیگران احترام قائل بشید
اینجا دوستان بر اساس فهم و شعور و کمالات با همدیگه تعامل و ارتباط دارند و از طیف طبقات مختلف هستند
کمی بهتر بیاندیشیم
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
سام
۶ خرداد ۱۳۹۴رده بندی کیا جالب بود
فرهاد
۶ خرداد ۱۳۹۴خدایی ادم از خنده دلش درد میگیره :))))
چون بنز cla سواریش خشکه بنز قابل اعتماد نیست ؟؟؟
:))))))
اره دیگه معیار برتری ایناس خخخخخخ
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴آقای شیدایی ممنون
آفرین بر لکسس
صد آفرین بر مرسدس و بی ام و و آئودی و پورشه و دیگر برندای آلمانی ♥♥
عاشق آلمانم رو دستش نیست
کار با کاستومر ندارما ولی با همه این اوصاف، همچنان طرفدارهای اروپایی، لوگوی ماشینشونو به ژاپنی جماعت نمیدن :D
German & Italia
mgh
۷ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا طرفدارهای برندهای ژاپنی هم اسم برندشون رو به کل هیکل اروپایی ها نمیدن…
حالا آلمان قابل تحمل تره، ایتالیا چی میگه این وسط
ژاپن تو صنعت خودرو همیشه کیلومترها با رقبای فاصله داشته و سرآمد کیفیت بود و هست و خواهد بود. رو دستش نیست
(سند میخوای همین رنکینگ ها)
(سند میخوای میزان اعتماد مردم و فروش)
(سند میخوای؟ بازار آمریکا با قدرت خرید فوقالعاده بالا ببین اکثرش دست کیه )
اسم تویوتا دنیا را میلرزونه
خودروی ژاپنی مرگ نداره اصلا خرابی تو کارش نیست..
حالا شما اون اروپاییه رو هرسال وردار ببر سرویس و چکاپ :))
پسر خوب ببین تو مشاغل سخت و طاقت فرسا اعم از معادن یا کشورهای کویری از چه خودروهایی استفاده میشه. ببین توی جنگها از چه خودروهایی استفاده میکنن. شرایط بدتر از جنگ آخه؟!
ببین سیاست های مدیریتی کدوم شرکت را دارن توی دادانشگاهها تدریس میکنن
ببین کدوم شرکت 6 هزارتا از پتنت هاشو بصورت مجانی در اختیار بقیه شرکتها گذاشته
خواهشا اسم اون برندهای سوسولی رو کنار ژاپنی های سگ جون و با کیفیت نیار زشته!!
ارزش برند و عظمت اینها کجا
فانتزی های شما کجا :))
Nima
۶ خرداد ۱۳۹۴۹ ژاپنى
۹ آمریکایى
۵ آلمانى
۲ کره اى
۱ انگلیسى
۱ ایتالیایى
۱ سوئدى
جالبه
برنده ژاپنى ها بودن
simorq
۶ خرداد ۱۳۹۴از نظر تعداد برندها اومدی رتبه بندی کردی حالامگه سوئد چنتا خودرو سازی داره که بخواد بیشتر بیاره
Nima
۶ خرداد ۱۳۹۴مقام ولوو ۱۲
و بیوک ۷
آئودى ۴
لکسوس ۱
پس همین طورى هم معلومه لازم نیس ۱۰ به ۱ مبارزه بشه.
امیرحسین (Lion26)
۶ خرداد ۱۳۹۴دم ژاپنی ها گرم.
تو هر زمینه ای موفق هستن.
ایول دارن.
Just France.
شاهین
۶ خرداد ۱۳۹۴خبری از فرانس نی؟!
امیرحسین (Lion26)
۶ خرداد ۱۳۹۴اگه اینطوری خودرو های آلمانی شما هم در جایگاه پایینی قرار دارند.این همه بنز بنز می کنید ،در جایگاه 21 قرار داره . :)
این آمار از دید مصرف کنندگان هستش،وگرنه به قول دوستان پژو 508 بادوامترین خودرو ی آلمان شد و یا بسیاری از خودرو های دیگر کشور فرانسه که خودرو سال اروپا شدند.
Just France.
P.G
۶ خرداد ۱۳۹۴Lion جان،آمریکا اصلاً اجازه ى ورود خودروهاى فرانسوى رو به بازارش نمیده،چون واقعاً از نظر کیفیت نسبت به خودروهاى آلمان،آمریکا،ژاپن پائین تر هستن
حتى چند بار در گذشته برندهاى فرانسوى سعى کردن وارد بازار آمریکا بشن،اما فروششون ناامید کننده بود
خلاصه که فرانسوى ها خودشون هم یه جورایى بى خیال بازار آمریکا شدن:)
احمدرضا
۶ خرداد ۱۳۹۴کی بنز بنز میکنه ؟؟همه نمیکنن من که طرفدار آلمانی ها هستم بنز رو اصلا قبول ندارم
Mahdi
۶ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز این مقاله و بررسی در ایالات متحده انجام شده و دلیل عدم حضور فرانسوی ها نبود فروش ماشین های فرانسوی در ایالات متحده است که بدلائل مختلف إز جمله مسائل سیاسی خودروهای فرانسوی در ایالات بفروش نمیرسد و بالعکس
David
۶ خرداد ۱۳۹۴این است قدرت ِ ژاپن
این است قدرت ِ لکسس
کافر مقدس
۶ خرداد ۱۳۹۴کانسومر ریپورتز دیگر چه منبعی ست پدال؟
کار اند درایو رو ول کردید چسبیدید به چی:|
پس اینی که 26مارس 2015آمده چیست؟
http://www.autoguide.com/auto-news/2015/03/top-10-most-reliable-car-brands.html
David
۶ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز در همین لینک شما هم باز رتبه ی اول رو لکسس گرفته
milad
۶ خرداد ۱۳۹۴این ژاپنی ها همیشه سرامد هستن…
E 36
۶ خرداد ۱۳۹۴فرانسه رو بیخیال
ایرانخودرو رو بگو حقشو خوردن !!!!!!!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴ااین مطلب اصلا از کجا تهیه شده؟
الان دقیقا کار ان درایو معتبر تره که قابل اعتماد ترین رو ماشینای المانی دونست بعد امریکایی و بعد ژاپنی؟یا این؟
http://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/04/car-brand-report-card/index.htm
مطمئنا برندای المانی و امریکایی توی قابل اعتماد بودن از ژاپنی ها بالاترن
مگه میشه مزدا اینطوری باشه بعدا بنز و بی ام و در سطح های پایینتر؟
این مطلب مشکوکه
P.G
۶ خرداد ۱۳۹۴مک میسل جان،بیان یکم تعصب رو کنار بذارید دیگه
من خودم ماشین هاى آمریکایى رو دوست دارم اما واقعیت اینه که از نظر قابلیت اعتماد ماشین هاى ژاپنى به خصوص تویوتا بهتر از برندهاى کشورهاى دیگه عمل میکنن،دلیلش هم اینه که خب هر چقدر خودرو از لحاظ فنى پیچیده تر باشه و اجزاى بیشترى داشته باشه امکان خرابى و نیاز به سرویس و چک ها هم به طبع بیشتر میشه،خوبى ماشین هاى ژاپنى اینه که از نظر فنى پیچیدگى ماشین هاى آمریکایى و به خصوص ماشین هاى آلمانى رو ندارن و همین موضوع سبب خرابى کمترشون میشه و براى کسایى که استفاده زیاد روزمره از ماشین میکنن و حوصله ى رسیدگى به ماشین رو هم ندارن ماشین هاى ژاپنى بهترین گزینه هستن
از طرف دیگه اگه بخوایم از نظر کیفیت سوارى بحث کنیم خب برندهاى آلمانى و آمریکایى بهتر از ژاپنى ها هستن و این تو امتیازات هم مشخصه
نه تویوتا،نه بنز،نه جى ام مال پدران ما نیستن،تجربه ى خیلى زیاد یا نظر کارشناسانه اى هم در موردشون نداریم،پس دلیلى نداره بخوایم هر چیزى خلاف نظرمون هست رو بگیم دروغه
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴اقا این نظر سنجی کلا غلطه
مگه میشه کیا و هیوندا بالاتر از مرسدس و فولکس باشن؟
اصلا خیلی تابلوئه که این مطلب غیر اصولی هست
قبول دارم ماشینای لکسوس بی دردسر هستن،ولی فراخوان های تویوتا رو با فولکس یا مرسدس مقایسه کن،به پر ایراد بودن ماشینای تویوتا پی میبری
در ضمن این که گفتید ماشینهای امریکایی پیچیده هستند،کاملا باهاتون مخالفم
ولی المانی رو قبول دارم.
ماشینهای امریکایی به هیچ وجه پیچیده نیستن،حتی امکانات تویوتا از بعضی ماشینای امریکایی بیشتره،تنها شرکت های خودروسازی که از تکنولوژی بالایی در امریکا بهره میبرن،یکی فورد و یکی کرایسلر و یکی هم کادیلاک هست.
الان دقیقا کجای رام پیچیدس؟یا مثلا کجای دوج چلنجر پیچیدس؟
در کل من حرفم اینه که ژاپنی ها بیشتر فروش میرن وعامه پسند ترن تا اروپایی ها،ولی کیفیت بالاتر و زیبایی و تکنولوژی اروپایی هارو نمیشه با امریکایی و ژاپنی و کره ای مقایسه کرد
اینجا برند های کره از فولکس واگن و بنز بالاترن،اصلا خیلی خنده داره
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۴مک میسل جان شما مثل اینکه از ماشیناى آمریکایى فقط یه چارجر رو میشناسى ها!مگه ماشین آمریکایى فقط چارجره؟!پس کادلاک یا لینکلن بوقن؟!کوروت بوقه؟!تکنولوژى هاى فنى فورد تو خودروهاش بوقن؟!پس با منطق شما میتونیم بگیم چون ماشین هاى فولکس از نظر پیچیدگى تفاوت چندانى با تویوتا ندارن پس کلاً خودروهاى آلمانى و ژاپنى از نظر پیچیدگى تو یه سطح هستن!این نتیجه گیرى درسته؟!
هر کشورى یه سرى برند هاى ارزان قیمت داره و یه سرى برندهاى لوکس که طبعاً پیچیده تر هستن و نباید فقط یه خودروى خاص رو ملاک قرار داد،ولى اگر بخوایم کلى صحبت کنیم خودروهاى آمریکایى نسبت به ژاپنى ها سنگین تر و تا حدى پیچیده تر اما نسبت به آلمانى ها خیلى ساده تر هستن…
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴ببخشید کجای کوروت پیچیدست؟
مانیتورش در حد مانیتور دنا هست…
جرمی کلارکسون توی انتخاب کردن خودرو هاش تو فصل اخر قسمت7 گفته بود که:این خودرو با توجه به قدرتمند بودن،تکنولوژِی اصلا پیچیده ای نداره.
این حرف من نیست حرفه اونه
اگر شما اون رو قبول نداری به من مربوط نیست.
انوقت ببشید میشه یه مدل از فولکس رو نام ببرید که پیچیدگیش و تکنولوژِش با یه تویوتا مساوی باشه.
شما اصلا مثل اینکه نمیدونید فولکس و زیر مجموعه هاش از بنز و بی ام و در تکنولوژی جلو ترند؟
حالا خوبه همین2روز پیش پدال یه مطلب درباره تکنولوژِ ائودی نوشت،شما مثل اینکه کلا مطلب هارو نگاه نمیکنی،نه؟
در ضمن شما به جای اینکه من رو به باد انتقاد بگیری،خودت رو اصلاح کن
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۴برادر مک میسل اینکه شما میاى مانیتور کوروت رو با دنا مقایسه میکنى جفا در حق تاریخ خودروسازیه!شما کجا کوروتو تست کردى که همچین نظر عالمانه اى میدى؟!چرا نمیگى همون کلارکسون تو کلى سوپرماشین اروپایى کوروت رو به عنوان ماشین سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد؟!شما برو راجب کوروت یکم تحقیق کن،بعد بگو پیچیده نیست،ماشینى که سوپر چارجر داره چجورى میگى پیچیده نیست؟!سیستم مگنتیک راید کوروت پیچیده نیست؟!برو ببین به غیر از آمریکایى ها کدوم شرکت دیگه اینترنت 4G تو ماشیناش ارائه میده؟!سیستم اکوبوست فورد پیچیده نیست؟!تسلا پیچیده نیست؟!گیربکس هاى ۸ و ۹ سرعته اتومات که آمریکایى ها بابشون کردن پیچیده نیستن؟!
بعد اینکه مگه من صحبتى از زیرمجموعه هاى فولکس کردم؟من خود محصولات فولکس واگن رو گفتم.شما اومدى کلاً گفتى همه ى آمریکایى ها ساده هستن مثل چلنجر،من هم در جوابت گفتم اگه بخوایم موردى بحث کنیم تو خود آلمان هم مثال نقض وجود داره،ولى خب درست نیست یه مورد مشخص رو براى یه نتیجه گیرى کلى ملاک قرار بدیم!
مثلاً گلف یا کَدى یا همون پاسات چه تکنولوژى خاصى نسبت به تویوتا دارن؟!
دوست من خوبه یکم آستانه ى تحملتو بالاتر ببرى…
در ضمن نگران نباش،من دیشب اصلاح کردم:)
P.G
۶ خرداد ۱۳۹۴مسلمه که خرج یه مرسدس یا کادیلاک اسکالاد از یه تویوتا کرولا خیلى بیشتره،اما مگه خریدار این ماشین ها یک تیپ آدم هستن؟!
کلاً اگه کسى به یه برند وفادار باشه خیلى سخت از اون برند جدا میشه و کارى هم با این جور مقالات و مقایسه ها نداره!
کسى که کرولا میخره قطعاً توانایى نگهدارى یک بى ام و رو نداره،کسى هم که عشق بى ام و است براش مهم نیست اگه ماهى یه مقدار مشخصى خرج ماشینش کنه
کلاً این جور نظرسنجى ها و مقالات تا حالا شرکت معتبرى رو ورشکست نکرده
David
۶ خرداد ۱۳۹۴حقیقت رو قبول کنید دوست عزیز ! در همه ی منابع معتبر قابل اعتماد ترین برند خودروی دنیا لکسسه محض اطلاع.کانسمر از معتبر ترین موسسه های ارزشیابیه
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴با کیفیت ترین ماشینها هم ماشینای اروپایی هستند
البته بماند که از نظر شما کانسمر از کار ان درایو و دی جی پاور و اتو بیکس بهتره
اون دیگه بحث جدا داره
David
۶ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا در بحث کیفیت هم لکسس خیلی خیلی از ب ام و و بنز بالاتره محض اطلاع ! منبع معتبر هم بخواین میدم
hamid reza
۷ خرداد ۱۳۹۴هر منبعی باشه شما کلا حاضر نیستین قبول کنین. هر منبعی که اسیایی هارو بالاتر از المانی ها قرار بده قبول ندارین
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴ببخشید کیفیت از نظر شما چی حساب میشه؟
شمارو نمیدونم ولی از نظر من کیفیت، کیفیت مونتاژ هست که تویوتا اصلا این یه مورد رو نداره.
این هم لینک:http://arita.irtoya.com/tabid/99/articleType/ArticleView/articleId/51/Default.aspx
و
http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7/
و
http://persian.euronews.com/2015/05/13/toyota-and-nissan-recall-6-5m-cars/
و
http://persian.euronews.com/tag/toyota/
اگر اینا کمه بازم بدم
کیفیت مونتاژ تویوتا بسیار پایینه
Cosworth
۶ خرداد ۱۳۹۴تو اینجور رده بنده ها فقط از مالکین خودروها نظر سنجی میشه و معمولا به تست و بررسی فنی خود خودروی مورد نظر پرداخته نمیشه. جالبه بدونید اگه کسی برگه نظر سنجی رو خالی بذاره و جواب نده ماشین مورد نظر نمره منفی میگیره در صورتی که اصلا ربطی به اون ماشین بیچاره نداره!
بهترین تست دوام و کیفیت اونیکه یه سری کارشناس و متخصص فنی خودرو جمع بشن تک تک ماشینهارو بعد از 100 هزار کیلومتر یا بیشتر که رونده شدن، مورد بررسی قرار بدن و مثلا ببینن پس از طی این مسافت معین کدوم یکی از قطعات ماشین خراب شده بوده یا کدومهاش سالم بوده.
اینجوری نظر سنجی بیشتر به کیفیت خدمات پس از فروش امتیاز میده تا “خود ماشین”. ممکنه یه ماشینی خیلی با دوام باشه ولی به خاطر خدمات پس از فروش ضعیفش امتیاز خیلی پایینی بگیره و از اون به بعد دهن مردم همه جا بیفته که آقا فلان ماشین به درد نمیخوره پر استهلاکه!
نمونه بارزش پژو 508 بود که طبق بررسی فنی (دقت کنید گفتم بررسی نگفتم نظرسنجی) موسسه GTU آلمان موفق شد بالاترین رتبه دوام در آلمان رو کسب کنه! جایی که رقبای آلمانی و ژاپنی هم حضور داشتند!
حالا تو ایران به هر کی بگی پژو فوری میگه پژو چیه آشغاله پر استهلاکه و از این قبیل حرفهای کوچه بازاری میزنه علتشم اینکه محصولات ایران خودرو رو نماد پژوی فرانسه می دونن و فکر میکنن سمند و رانا و دنا یعنی ماشین فرانسوی!
این طرز تفکر مثل این می مونه که وانت نیسان گاوی رو نماد نیسان ژاپن بدونیم!
البته این جریان 508 فقط مثال بود. خیلی از ماشینهای دیگه مثل اشکودا و رنو و …. هم هستند که دوام خیلی بالایی دارند ولی تو ذهن بعضی افراد ممکنه بد جا افتاده باشن.
خلاصه کلام میخواستم اینو بگم که نظرسنجی و خدمات پس از فروش معیار مهمیه ولی قضاوت در مورد دوام یک خودرو رو به خوبی مشخص نمیکنه.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴دنا خیلی هم خوبه
هر چی باشه از اون پرشیای اشغال که یه ساعت نیومده بیرون از نمایندگی داشبوردش صدا جیر جیر میده بهتره.
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴درود بر شما دوست عزیز
آفرین کاملاً با نظرت موافقم
اصلاً قصد کوبیدن یا بلند کردن برندی رو ندارم ولی
به عنوان مثال: مرسدس های 50 سال پیش رو میبینی، صاحب خودرو میگه موتور هنوز
دست نخورده هیچ خرجی هم نداشته کیفیت و دوام قطعاتش هم عالیه و بعد از 50 سال
آخ نگفته . کاملاً راضی ام…
منکر کیفیت لکسس نیستیم ولی خب یه سری افراد صد در صد در همین مطلب میان
لکسس رو با بنز مقایسه میکنن و میگن این خودرو از بنز بهتره!!!!
کمال خامی رو میرسونه
لکسس که کل سن کمپانیش به 25 سال نمیرسه چطور میتونه با یه شرکت بزرگ و
با قدمتی مثل مرسدس، اصلاً صحبت کیفیت و دوام رو بکشه وسط!!!
لکسس کیفیت برتر رو بدست آورده درست، ما هم قبول داریم. ولی شما بزار یکی از
مدلهای لکسس مرز 50 – 60 سال رو رد کنه اونوقت میشه این دوتا برند رو مقایسه کرد
David
۶ خرداد ۱۳۹۴احمد جان دوست عزیز !!! لکسس چیزی نبوده که از همون اول و بی تجربه کارش رو شروع کنه !!!! لکسس توسط تویوتا تاسیس شده و تویوتا تمام تجربه ی سال هال قبلش رو واسه ساخت لکسس استفاده کرده ! این که شما فکر کنی لکسس از صفر شروع کرده اوج بی اطلاعی ِ شما رو میرسونه
RETOLEX
۶ خرداد ۱۳۹۴بیا به من بگو بی اطلاع !!!!!
اقا احمد جز با تجربه ترین های پدال هست . اگه ایشون بی اطلاع باشن من دیگه چی هستم. حتما شلغم
اینکه تویوتا کمپانی با تجربه ای هست درش شکی نیست ولی ایا لکسس یک تویوتای واقعی هست ؟
که از نظر من بلهههههههه هست چون قطعات مشترک زیادی با تویوتا داره . پس یعنی میتونه بیش از 50 سال کار کنه البته اگر درست ازش نگه داری بشه . همون بنز ها با سن بیش از 50 سال که هنوز خیلی خوب کار میکنن ازشون خوب نگهداری شده
البته تجربه بنز خیلی بیشتر از تویوتا هست
امیدوارم سن یک لکسس از 50 سال بیشتر بشه و البته درست و سالم بمونه
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۶ خرداد ۱۳۹۴اگر احمد بی اطلاع باشه تو پس دیگه چی هستی و من دیگر چی…
قابل توجه شما،احمد جان یکی از بچه های باتجربه پدال هستند و من به ایشون ارادت خاصی دارم،شما هم که الکی عیب میگیری بهتره اطلاعاتت رو بالا ببری و بعد بیای بحث.همینجوری 2تا اسم یاد گرفته میاد اینجا ازش حرف میزنه
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز شما منظور منو متوجه نشدید اصلاً
بنده نگفتم لکسس از صفر شروع کرده
حتی منکر کیفیت لکسس نشدم و این رو چند بار هم تاکید کردم
ولی عرض کردم وقتی هنوز یکی از مدل هاش مرز 40-یا 50 سال
رو برای دوام و کیفیت رد نکرده، درست نیست که با خودروهایی
نظیر مرسدس که میبینی بعد از 60 سال کاملاً پایدار و با کیفیت
هستن مقایسه بشن
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴از رضای عزیزم و کسری عزیزم هم تشکر میکنم
ارادتمندم، داداشای خودمین …♥
mahdi
۶ خرداد ۱۳۹۴درود
با نظر Cosworth موافقم
و باید بگم احمد جان یکی از دوستانی هست که صاحب نظر هست
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
sajad
۷ خرداد ۱۳۹۴آخه کجای دنیا این جمله شما رو بگن یا تائید کنن ، یه ماشین باید مرز ۵۰ سال رو رد کنه تا با یه شرکت برتر دیگه مقایسه بشه ، پس چرا مرسدس یا حتی لکسوس و تویو تا ماشیناشون رو ۵۰ سال گارانتی نمیکنن.
واقعاً تو فکرم ، که تو ، تو چه فکری؟
luis
۸ خرداد ۱۳۹۴سلام عزیز
کرونا ی بابای من که مرز 40 سالو رد کرد موتور پلمپ اعتبار لکسوس نیست؟؟؟ تو اصلا میدونی لکسوس چیه کیه کجایی؟؟؟؟؟ کجا رو میخوای بگیری؟؟؟؟ اپل زود تر گشی د یا نوکیا؟؟؟؟ نوکیا کجاست؟؟؟ اپل کجاست؟؟؟؟ بیا از تو خواب بیرون برادر.
امیرحسین (Lion26)
۶ خرداد ۱۳۹۴گل گفتی.
با Cosworth بودم.
Just France.
شاهین
۶ خرداد ۱۳۹۴البته تا اونجایی که من میدونم کانسومر ریپورتز خودروهارو خریداری میکنه و پس از ازمایش های سختی که روشون انجام میده،خودرو رو با قیمت پایین به کارمندای خودش یا مردم عادی میفروشه.
فکر کنم جی دی پاور هستش که تلفنی نظرات رو جویا میشه.
ارادت
fluid
۶ خرداد ۱۳۹۴تو جدول جی دی پاور 2015 بنز بالاتر از مزداو بی ام و کیا یه سری دیگست ولی اینجا اوضاع فرق داره. که بنده شخصا جی دی پاور بیشتر قبول دارم یه چیزیم واسم جالبه پیشرفت عجیبه بیوکه که تو جی دی پاور هم دومه بعده لکسوس قرار گرفته یه زمانی همیشه از متوسط پایینتر بود
حالا یه سوال داشتم از دوستان معمولا جدول جی دی پاور و اینجور مطالب ماله عملکرد تو یک ساله حالا من بخوام بفهمم مثلا بعده 5 سال بنز ای کلاس در دسره کمتری داشته یا. بی ام و سری 5 باید به کجا مراجعه کنم ؟شاهین جان و دوستانه دیگه بنده منتظرم
شاهین
۶ خرداد ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
کیفیت دراز مدت long term quality مساله ای هستش که با بررسی خودروها میشه بهش دست یافت ولی فکر نکنم به اون صورتی که هر ساله در رابطه با خودروهای جدید انجام میگیره باشه (یعنی به اون سادگی و گستردگی نیست.)
این دو تا لینکی که میزارم بسیار مفید هستش،مخصوصا لینک اولی که به تفکیک هر خودروساز نشون داده.
امیدوارم که تونسته باشم کمکی بهت کرده باشم دوست عزیزم
http://tradeinqualityindex.com/
http://www.consumerreports.org/cro/money/shopping/ways-to-save-on/save-on-wheels-new-or-used/reliability-snapshot/save-on-wheels-new-or-used-reliability-snapshot.htm
fluid
۶ خرداد ۱۳۹۴ممنون داداش خوب بود
احمدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۴معلومه خیلی از عملکرد بنز راضی نیستی نه داداش
این واقعیته
E 36
۶ خرداد ۱۳۹۴مصمئنا عواملی که تو این رتبه بندی دخیل بودند مواردی مثل قیمت کم ، استهلاک کم ، فراوانی خدمات پس از فروش و از این قبیل بوده که حضور ژاپنی ها در صدر جدول این موضوع رو اثبات میکنه وگر نه برای همه پر واضحه که قابل اطمینان ترین برند خودرویی مرسدس بنز هست !!
کیارش
۶ خرداد ۱۳۹۴دقیقا درسته
فرضا زیاد بودن نمایندگی،ارزون بودن قطعات مصرفی و خیلی چیزای دیگه در این نظر سنجی دخیله که هیچ کدوم نمیتونه مبنای تصمیم گیری باشه
اینکه فرضا لنت ترمز تویوتا ارزونتره به معنی برتر بودن نسبت به بی ام و و بنز هست ؟
P.G
۶ خرداد ۱۳۹۴براى خیل عظیمى از مردم که از قشر متوسط هستن بلهههه،همه که نمیتونن خرج ماشین لوکس بدن،براى بعضى ها مهمترین فاکتور همین کم خرج و کم استهلاک بودنه!
میثم
۶ خرداد ۱۳۹۴شرکت ایران خر رو و سایبان در ایران فکر میکنم نمره -90 (منفی 90) یا پایینتر رو دریافت میکنن…
مصرف سوخت در حد بوگاتی – راحتی در حد گاری – ایمنی در حد دوچرخه – کیفیت در حد الاغ و بسیاری مسائل دیگر باعث میشه خودروهای بی کیفیت ایرانی نمره فوق العاده پایین و مطمئنن بی کیفیت ترین خودروهای دنیا رو رقم بزنن که تا حالا در هیچ جای دنیا سابقه نداشته…
امین
۶ خرداد ۱۳۹۴ببینم نامی از سایپا و ویرانخودرو نبود یا بود و من ندیدم؟
Cosworth
۶ خرداد ۱۳۹۴نکته مهم دیگه ای که یادم رفت بگم اینکه یکی از بزرگترین مشکلات اینجور نظرسنجی ها اینکه در بسیاری از موارد مشاهده شده مالکین خودروی مورد نظر صداقت کافی رو نداشتند و این باعث شده خودروی مورد نظر رتبه پایینی رو به دست بیاره یا حتی مهمتر از این بحث “نحوه نگهداری از یک خودرو” هستش که در سلامت و دوام اون نقش بسزایی داره.
مثلا فرض کنید مالک خودروی A از ماشینش به خوبی نگهداری کرده و پس از 5 سال ماشینش عین ساعت داره کار میکنه و مسلما تو نظر سنجی هم بهش امتیاز خوبی میده.
حالا فرض کنید مالک خودروی B اصلا به ماشینش رسیدگی نکرده و فقط ازش کار کشیده و بعد از 5 سال کالکشن ایرادات فنی رو جمع کرده و وقتی بهش برگه نظرسنجی رو میدن به ماشین بد و بیراه میگه و حتی برند سازنده رو زیر سوال میبره.
موسسه مورد نظر هم خبر نداره طرف چجوری با ماشینش رفتار کرده فورا نمره منفی بهش میده و اسم اون برند رو خراب میکنه.
من و شما که نتایج این نظر سنجی هارو میخونیم از کجا میدونیم طرف با ماشینش چجوری رفتار کرده؟
حتی شاهد بودم بعضی افراد به خاطر گرون بودن لوازم یدکی یک خودرو، رسیدگی به اون خودرو را به تعویق انداختند و بعدا که مشکل ایجاد شده تقصیر رو گردن خودرو میندازن نه سهل انگاری خودشون!
نمونش تو مملکت خودمون هم زیاده که مثلا طرف پول کافی نداره ولی برای کلاس گذاشتن و خود نمایی میره یه ماشین گرون قیمت میخره و بعد که میبینیه هزینه نگهداریش بالاتر از خودروهای داخلیه بهش رسیدگی نمیکنه و بعدا که خراب شد میگه بابا این چی بود آشغال بود که!! تو دوست و آشنا و فامیل هم دست به دست میچرخه که فلان ماشین بیخوده بعد تو ذهن جامعه جا میفته!
پس خیلی به اینجور نظر سنجی ها که هر چند وقت یکبار انجام میشه و هر بار هم رتبه ها به طرز عجیبی جا به جا میشن توجه نکنید. جالب اینجاست که مثلا از آخرین رتبه بندی 1 سال هم نگذشته و خودرویی که فرضا رتبه دوم بوده پس از مدت کوتاهی شده رتبه فرضا هفتم!! یا حتی پایینتر! رو کسب کرده.
در صورتی که تو این مدت کوتاه هیچ تغییری در مدلهای اون کارخانه رخ نداده که فلان برند این همه تو جدول سقوط کنه یا بالا بره!
با تشکر.
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴درسته دوست عزیز
با این که این سایت و این لیست معتبره ولی خریدار نمیتونه صرفاً به این لیست اتکا کنه
کیارش
۶ خرداد ۱۳۹۴نظر عامه مردم هیچ وقت نمیتونه در مورد ماشین درست باشه
بنز cla سواریش خشکه بنابراین بنز قابل اعتماد نیست ؟؟
الان تو ایران اگه از مردم بپرسی،خیلیا میگن ماکسیما دنده ای 911 رو تو شتاب میگیره ( دیدم که میگم )
ایا واقعا اینجوریه ؟؟
نظر عامه مردم هیچ وقت نمیتونه درست باشه
از دید یه کارشناس فراخوان دادن یعنی اشکال فنی و عدم کیفیت
ولی از دید یه نفر از مردم عادی این یعنی احترام به مشتری
این نتایج ارزشی نداره
پارسا
۶ خرداد ۱۳۹۴ماشینای ژاپنی ماشینای عامه پسندی هست . کم اصطحلاک و راحت .
ولی از نظر فنی ، طراحی ، اصالت ، آپشن های بروز دنیا ، لذت رانندگی به هیچ وجه درحد اروپایی ها نیستن
رضا
۶ خرداد ۱۳۹۴بنظرتون این آمار چقد قابل اتکا و اعتماد هستن؟
آخه یه جوریه…
هرچند در واقعیت اکثر ماها به این برندها و تجربه کردن اونها دسترسی نداریم …. :-(
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴درسته رضا جان منم بالاتر عرض کردم صرفاً نمیشه به این لیست اتکا کرد
K.MAK.MISEL
۶ خرداد ۱۳۹۴به این لیست نمیشه اعتماد کرد
اخه اونی هم که بیرون داده اونقدر معتبرم نیست که خیلی حساب روش باز کنیم
کافر مقدس
۶ خرداد ۱۳۹۴کولن از نظر دوستان اگر ماشین مورد نظر مربوط به کشور مورد پسند آنها نباشد اصلا ماشین نیست:D
RETOLEX
۶ خرداد ۱۳۹۴این مطلب کاملا مشکل داشت
اومده گفته cla سواری خشکی داره . خُب یعنی از سوبارو هم بدتر یعنی از کمری هم بد تره!!!!!!
من با تویوتا و لکسس اصلا مشکل ندارم ولی این مطلب از روی تعصب نوشته شده بود
حق مرسدس خیلی بیشتر از اینا بود
هیوندای و کیا بالاتر از مرسدس !!!
نویسنده خودروهای مورد علاقشو به ترتیب نوشته بود
ماسل کار
۶ خرداد ۱۳۹۴باز المانیا پایین تر از ژاپنی ها قرار گرفتن خون طرفدارای المان به جوش اومد
خخخخخخخخخ
Just Muscle Cars Like Always
EDRIS
۶ خرداد ۱۳۹۴یک کلیپی دیدم که چراغ لکسوس RX250 را با چکش میزدن آخ نمیکرد یارو خسته شد ولی چراغ حتی یک خراش برنداشت واقعا آفرین به لکسوس
علیرضا
۶ خرداد ۱۳۹۴buick
بیوک یا بوئیک؟ مساله این است…
P.G
۶ خرداد ۱۳۹۴تلفظ صحیحش بیوئیک هست،ولى شما هر جور راحتى بگو:)
حسين
۶ خرداد ۱۳۹۴درود.
اول بگم که با نظرات Cosworth موافقم. دقیقا حرف دل منو زد. دوما من که دیگه از این تستها و بررسی هاشون خسته و گیج شدم. یه جا میگن فلان ماشین خوبه، یه جای دیگه همون ماشین از بدها هم بدتر میشه!!
بنا بر این، از این به بعد، با خیال راحت و آسوده به طرفداری از برند مورد علاقه خودم (BMW) میپردازم و به این تستها هم بیشتر از ارزششون بها نمیدم. تستهای خوبی هستن، معتبر هم هستن، اما تعیین کننده همه چیز نیستن. ب ام و، بنز، پورشه، آئودی، لکسس و … همشون جزء بهترینها هستن و شکی هم درش نیست.
والا…
احمدرضا
۶ خرداد ۱۳۹۴بنز کجاست 21 چه جالب هی میگفتن ب ام و سواری خشک داره حالا مثل اینکه برعکسه
(cla رفتار غیر طبیعی و سواری خشکی داره)
samurai
۶ خرداد ۱۳۹۴بد جور پرچم سامورایی بالایه حالا حالا ها مونده بنز و بی ام و و بقیه به برندای زاپنی برسن
برندای المانی هم که فقط پول اسم و تعصب بعضیا رو میخورن
بله یه زمانی 40 50 سال پیش بنز اسمی بود واسه خودش ولی الان …
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴الانم همینطوره عزیزم
بنز نه تنها برا خودش بلکه برای کل دنیا ابر قدرتی هست
اول جملت چی نوشتی؟؟!!!!!
مونده تا برسن؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! :D
عجـــــــــــــــــب…..
چه چیزایی میشنویم
اون زمان که مرسدس و بی ام و سیستم AWD و AWS رو روی خودروهاش آورد ژاپن کجا بود اصن؟؟؟؟؟؟
که الان میگی مووونده تا برسن
luis
۸ خرداد ۱۳۹۴برادر هی نرو تو اون موقع این کمال بی اطلاعیه صدمورد تو جهان تکنولوژی هست دو دیقه پیش برات مثال زدم اون موقع که نوکیا 6600 تمام رنگی دوربین دار زد اپل کجاااا بود؟؟؟؟د جواب منو بده مگه تکنولوژی و پیشرفت با کشور یا فرد خاصی قرار داد بسته خیلی بزرگان قدیم الان پایین اومدن ولی بنز و بی ام و و خودرو های المانی به هیچ وجه پایین نیومدن .ولی این حرفت اشتباس هی میزنی جاده کربلا اون موقع اون موقع اون موقع
K.MAK.MISEL
۶ خرداد ۱۳۹۴باشه باو تو برو با همین عالم هپروتت زندگی کن…
بهزاد
۶ خرداد ۱۳۹۴درود.
تفسیر های زیادی مطرح شد که حکایت از این داشت این آمار زیاد معتبر نیست یا حداقل دارای اعتبار کمی هست و به خاطر برخی دلایل اعم از سابقه و مارک و ارزان بودن قطعات یا ضعف در گارانتی و… نتایج بدست اومده مورد قبول نیست.
قابلیت اطمینان همانطور که از اسمش پیداست و به تفسیر هم نیازی نداره مربوط میشه به کمتر خراب شدن و عدم نیاز کمتر برای مراجعه به تعمیر و سرویس.
یک خودرو دارای هزاران قطعه هست و این یک هنر صنعتی حساب میشه که شرکت ها بتونند تمامی این قطعات رو از لحظه طراحی و تست و تولید تا مونتاژ به سلامت دست مشتری برسونند و مبحث گارانتی و سرویس هم باز یکی از بخش های مهم این صنعت هست که جای خودش ارزش داره که این مورد بعد از خرابی یا سرویس وارد عرصه میشه و این مورد هم نظر سنجی های خاص خودش را دارا هست.
شاید چندین بار اینجا یا سایر سایت ها اعلام شده که بخش های زیادی در رابطه با آمارگیری در صنعت خودرو وجود داره از قبیل رضایت مندی ، قابلیت اطمینان، عملکرد، کیفیت مواد اولیه، ایمنی ، زیبایی خارجی و داخلی و… و همانطور که شتاب و سرعت و شتاب جانبی و… مورد قبول واقع میشه ، پذیرش این قبیل آمارها نیز کار زیاد سختی نیست.
اینکه دوستی مطرح میکنه معلوم نیست شرایط استفاده چجوری بوده و به علت گران بودن قطعات امر سرویس دیر انجام گرفته باشه و… عرض کنم که اکثر لوکس سازان گارانتی نامحدود دارند و اپسیلون پولی تا زمان اتمام گارانتی از مشتری دریافت نمیشه
و در بحث شرایط استفاده با گرفتن فرض نمیتوان کل آمار را ایراد دار کرد چون همین فرض میگه شاید کاربران خودروهای ارزانتر کمتر وسواس به خرج بدهند و رسیدگی های لازم را نداشته باشند.
همگی اینها به نفع مشتری و کاربران هست و یک اطمینان خاطر از وسیله ای که قراره چندین سال همراهی کنه و هنر و توانمندی صنعت کارانی که توانسته اند این رضایت رو به دست بیارند و نمیشه با چند تفسیر ساده اصل موضوع را خدشه دار کرد.
همین کانسومر رپورتز آمارهای بلند مدت و مراجعه حضوری به تعمیرگاه هارو هم انجام میده یا موسسه kbb که ماشین های چند سال کارکرده را هم ارزیابی میکنه.
حسين
۶ خرداد ۱۳۹۴درود. آقا بهزاد همین تست قابلیت اطمینان توی JD پاور آمارش با این متفاوته… چرا؟؟ آیا میشه با این همه تفاوت آدم قضاوت درستی انجام بده؟؟ و آیا درسته که مشتری با تکیه بر این آمار اقدام به خرید کنه؟؟
من با دوستی که میگفت شرایط نگهداری در این آمار بسیار موثره موافقم و فکر میکنم این موضوع بیشتر به ضرر آلمانیاس تا ژاپنیها. چون لوکسهای آلمانی نسبت به نوع نگهداری بسیار حساستر از ژاپنیها هستن و قطعا در اثر نگهداری غلط بیشتر آسیب میبینن و اگر شرایط نگهداری خوب نباشه ماشین به مشکل میخوره (حتی اگه تعمیرش به صورت رایگان انجام بشه هم بازم مشتری خراب شدن ماشینش رو به عنوان یک نمره منفی در نظر میگیره و امتیاز اون ماشین رو پایین میاره).
به نظر من اینجور تستها بیشتر اینکه برای مشتری اهمیت داشته باشن، برای خود کمپانی تولید کننده مهم هستن. JD پاور آمار کلی خودش رو روی سایتش میذاره تا عموم مردم ببینن. تست قابلیت اطمینان برای ب ام و در JDپاور، نشون دهنده 1.46 ایراد به ازای هر یک دستگاه ب ام و هستش که اون هم عموما مربوط به سیستمهای غیر ضروریش میشه. به نظر من خریدار حاضر نیست به خاطر ایراد در سیستم دستور صوتی (که تکنولوژیش هنوز کامل نشده ولی در خودروها استفاده میشه) قید خرید یه ب ام و رو بزنه و بگه ب ام و بی کیفیته!!!! قطعا 1.46 عیب (به طور میانگین) برای این همه امکانات و تکنولوژی نمیتونه دلیل بر بی کیفیت بودن یک برند بشه. JDپاور آمار اصلیشو که با جزئیات کامل عیوب ماشینا رو توش آورده رو به تولید کننده ها میفروشه تا پی به مشکل کارشون ببرن. (البته بعضی از کمپانیها هم به این آمار توجهی نمیکنن و آمارشو نمیخرن.)
اینجور آمارها کاملا معتبر هستن و شکی هم در اعتبارشون نیست اما اما سوال من اینجاس که این همه اختلاف در نتایج از کجا ناشی میشه؟؟ آیا میشه با استناد به این آمار اقدام به خرید کرد؟؟ یا مشتری باید بیشتر به تستهای انجام شده توسط مجلات توجه کنه؟؟
احمد.ف
۶ خرداد ۱۳۹۴آقا راستی می گم این آرم آکورا چقدر آشنا است!!
نگو برعکس آرم چانگان هست!!! خخخخخخخخخ
parker
۶ خرداد ۱۳۹۴سلام عزیزم همون سوئدی که داری مسخرش میکنی koenigsegg رو داره که یه پیچشو به کل ویران خودرو و نعلبکی خودرو نمیده
koenigsegg
koenigsegg agera r
koenigsegg agera
koenigsegg ccx
koenigsegg agera s
koenigsegg ccxr
iهمین یه کارخونه مسخرببین توی 21 سال چکارا کرده شده رقیب اصلی هر چی هایپر اسپرته لطفا از این به بعد با اطلاعات کامل و درست بیایین نظر بدین
ممنون