پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری برنده عنوان پیشرانه بینالمللی سال ۲۰۱۷ شده و بدین ترتیب از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۱۶ دفاع کرده است.
پیشرانه امسال فراری که در مدل ۴۸۸ سوپرکار بکار رفته توانست پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تخت پورشه ۹۱۱، قوای محرکه بنزین-الکتریک بامو i8، پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آئودی RS3 و TT RS، پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فورد، پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی پژو-سیتروئن و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بوکسوری پورشه ۷۱۸ را شکست دهد.
پیشرانه بکار رفته در بامو i8 و نسخه ۱ لیتری فورد قبلاً برنده این جایزه شدهاند. بار دیگر هیچ پیشرانه دیزلی نتوانست در هیچ بخشی برنده شود.
دومین نسل قوای محرکهی هیبریدی ۳.۵ لیتری هوندا NSX برنده جایزه پیشرانه جدید سال شد. این تنها جایزهای بود که آسیاییها امسال به دست آوردند. فورد و تسلا نیز تنها خودروسازان خارج از اروپا بودند که توانستند جایزهای را به خانه ببرند.
جوایز پیشرانههای برتر سال با آرای ۵۸ خبرنگار خودرویی سراسر جهان انتخاب میشود و امسال نوزدهمین سالی است که این مراسم توسط مجله بینالمللی تکنولوژی پیشرانه برگزار میشود.
تا به اینجا ۴ پیشرانه توانستهاند بهصورت متوالی برنده جوایز شوند که پیشرانه ۱۰ سیلندر بکار رفته در بامو M5 در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دبل کرده است. این خودروساز باواریایی با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی خود در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز دبل کرده است.
پیشرانه ۱.۴ لیتری توئین شارژر فولکسواگن در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ توانسته جایزه را به خانه ببرد. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فورد که در فیستا بکار رفته تنها پیشرانهای است که توانسته هتریک کند و در سالهای ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برنده شود.
در اینجا برندگان بخشهای مختلف را خدمت شما عزیزان آوردهایم:
پیشرانه پرفورمنس
پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری ۴۸۸
پیشرانه جدید
هیبرید بنزین-الکتریک ۳.۵ لیتری هوندا/آکورا NSX
پیشرانه سبز
قوای محرکه الکتریکی تسلا مدل S و X
قوای محرکه الکتریکی
قوای محرکه الکتریکی تسلا مدل S و X
بالاتر از ۴ لیتر
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری فراری F12
بین ۳ تا ۴ لیتر
پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری ۴۸۸
بین ۲.۵ تا ۳ لیتر
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی پورشه ۹۱۱
بین ۲ تا ۲.۵ لیتر
پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری آئودی TT RS و RS3
بین ۱.۸ تا ۲ لیتر
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی پورشه ۷۱۸
بین ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر
هیبرید بنزین-الکتریک ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بامو i8
بین ۱ تا ۱.۴ لیتر
پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی پژو-سیتروئن (مدلهایی مثل پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ و سیتروئن C3)
زیر ۱ لیتر
پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فورد فیستا
منبع: caradvice
Rouzbeh
۲ تیر ۱۳۹۶Forza ferrari
Reza.M
۳ تیر ۱۳۹۶فقط فراری
Daniel
۲ تیر ۱۳۹۶تبریک به بروبکس ایتالیایی باز.
.
((تا به اینجا 4 پیشرانه توانستهاند بهصورت متوالی برنده جوایز شوند که پیشرانه 10 سیلندر بکار رفته در بامو M5 در سالهای 2005 و 2006 دبل کرده است. این خودروساز باواریایی با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی خود در سالهای 2007 و 2008 نیز دبل کرده است)).
منتظر دبل های بعدی هستم.
.non،but the king of Bavaria(BMW) may command me
بنزما
۲ تیر ۱۳۹۶تو این ماشین ها دو تاشون مدل 2016 و 2017 تو ایران میشه خرید اونم با هزینه ی سنگین
پورشه باکسر718
بی ام و i8
mohammadreza
۲ تیر ۱۳۹۶فراری برای کارش قابل تحسینه که بدبخت زیر مجموعه ای از فیات کرایسلره
Rouzbeh
۲ تیر ۱۳۹۶نمیدونم واقعا باز هم کسی پیدا میشه که در توانایی های فراری شک داشته باشه ؟ هر چی موتور داره بهترینه . پارسالم تو جدول نگاه میکردم موتور الفا جولیا ( ۲.۹ لیتری )جزو بهترین ها تو کلاس خودش بود که اونم باز با کمک و تکنولوژی فراری ساخته شده . یه خبر هم بدم که جایگزین فراری دینو به زودی معرفی میشه .
ACR VIPER
۲ تیر ۱۳۹۶پژو استاد موتورهای کم هجمه
ولی عشق من پیشرانه v12فراری
Kamran
۲ تیر ۱۳۹۶ای جاااااااان فراری چه گرت و خاکی به پا کرده
–
پیشرانه های لامبورگینی و مکلارن کجان ؟
چرا من نمیبینمشون ?
–
Forza ITALIA
Forza Ferrari
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲ تیر ۱۳۹۶کامران جان به دلیل اینکه داوران انتخاب کننده به درک کافی برای پیچیدگی های انجین های مک لارن و لامبورگینی هنوز نرسیدن به خاطر همین از بررسی فنی این انجین ها عاجزن????
انجینی که مک لارن 720 داره به نصبت قدرتی که داره مصرف سوخت و تولید آلایندگیش عالیه و تو کلاس خودش بی رقیبه.
به خاطر همینه که میگم داورا هنوز به اون رشد کافی عقلی نرسیدن.
و ترجیح میدن انجین های فراری که از ساختار ساده و بچه فهمی رنج میبره رو انتخاب کنن.
با تچکر??
Ahmad
۳ تیر ۱۳۹۶خوبه که ما مهندسانی مثل شما را تو کشور داریم که کارشناسان خارجی رو پشت سر گذاشتید.
?? Ferrari??
۲ تیر ۱۳۹۶پرچم فراری بدجوری بالاست??????درود بر اسب رقصان مارانلو?????????????????????????
moein
۲ تیر ۱۳۹۶استاد مسلم فراری
لذت ناب یه خودرو با اصالت
mohammadreza
۲ تیر ۱۳۹۶مرسدس چرا اینقد ضعیف عمل کرده!
تاحالا نتونسته برنده پیشرانه سال بشه که هیچ پارسال و امسال هم که من میدونم تو هیچ بخشی هم برنده نشده
amirhosein
۲ تیر ۱۳۹۶این پیشرانه puretech پژو-سیتروئن خیلی پر افتخاره چند سال پیاپی پشت سر هم داره برنده میشه دمش گرم انصافا دم فراری هم گرم حقش بود موتورش برترین موتور سال بشه پیشرانه بی ام و ای8 هم طبق انتظار حتما باید باشه
Fericuda
۲ تیر ۱۳۹۶خدایی رو دست فراری داریم؟
معلومه که نداریم
h
۲ تیر ۱۳۹۶یه سوال …درسته ماشین های توربو چارجر (چه دیزلی چه بنزینی) وقتی که گاز میدن یه صدای مثل سوت یا زوزه تولید میکنند؟
مثل بعضی از ماشین سنگین ها؟
محمدرضا
۳ تیر ۱۳۹۶این سوت به سوت توربو معروفه!
در توربوشارژر از فشار گاز خروجی اگزوز برای فشرده کردن هوای ورودی استفاده می شود. گازهای خروجی اگزوز داغ هستند و می توان از انرژی جنبشی، سرعت و فشار آنها برای چرخاندن یک توربین استفاده کرد. این توربین هم یک پمپ هوا را می گرداند و در نهایت، پمپ، هوا را فشرده کرده به درون سیلندر می فرستد. توربین نصب شده در مسیر گازهای خروجی گاه به سرعت 150 هزار دور در دقیقه می رسد که بیش از 30 بار سریع تر از دور موتور اغلب خودروهای امروزی است.
ساسان
۲ تیر ۱۳۹۶جالبه تا حالا فقط فورد 3 بار پشت سر هم تونسته برنده جایزه بهترین پیشرانه بشه و فراری و فولکس واگن و بی ام دبلیو هم تونستن دو بار پشت سر هم برنده بشن و بقیه کمپانی ها موفق به این کار نشدن.
الف.ی
۳ تیر ۱۳۹۶من نمی فهمم چرا پیشرانه هایی که نمی تونند استاندارد های آلاینده گی رو پاس کنن تبدیل میشن به بهترین پیشرانه های سال؟
وقتی مکلارن با 0.1 لیتر حجم بیشتر 60 اسب بخار بیشتر تولید میکنه و مصرف سوختش و آلایندگی اش کمتره چرا بازم فراری باید بهترین موتور سال بشه؟
Ferrari
۳ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز اگه یکم خودت تحقیق میکردی به جوابت میرسیدی من نمیدونم این قضیه ی پاس نکردن استانداردهای الایندگی چیه؟ فراری 488 ذر هر کیلومتر 260 گرم الایندگی تولید میکنه یعنی با الایندگی مرسدس amg gtr برابره درحالی که قدرت و گشتاور فراری 660 اسب و 750 نیوتن متره و مرسدس 570 اسب و 700 نیوتن نیرو تولید میکنه مرف هردو اتومبیل 11/5 لیتره و الایندگی 260 گرم اما فراری با همین مصرف برابر 90 اسب قوی تره فراری 812 هم هر کیلومتر 340 گرم الایندگی تولید میکنه. جالبه هوراکان پرفومانته 314 گرم و اونتادورs 390 گرم الایندگی تولید میکنن اوقت درمورد این اتومبیل ها کسی چیزی نمیگه.ضمنا مکلارن و پورشه هم مصرف و الایندگیشون همین حدوده
الف.ی
۳ تیر ۱۳۹۶اون دو تا لینک اون دفعه کافی نبود؟بازم بدم؟باشه میدم
https://www.pedal.ir/%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C/
https://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/12-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C/
تو لینک دوم اگه تو قسمت فراری خوب دقت کنید نوشته:حتی این شرکت چندین سال بر ساخت موتورهای تنفس طبیعی پافشاری میکرد تا اینکه در برابر فشارهای زیستمحیطی تسلیمشده و موتورهای 8 سیلندر خود را به توربوشارژر مجهز کرده است
AMG GT یه خودرو اسپرت شهریه نباید اونو با سوپر اسپرتی مثل 488 مقایسه کرد.همونطور نباید P1 که یه سوپر اسپرت چند لول بالاتر از 488 هست رو با 488 مقایسه کنی.این خودرو ها با توجه به کلاسشون از ضریب بوست و کمپرس گوناگونی استفاده می کنن مخصوصا اگه توربو باشه
موتور بنزینی مکلارن P1
8 سیلندر وی شکل 3.8 لیتر تویین توربو
727 اسب بخار
194 گرم CO2
موتور فراری 488
8سیلندر وی شکل 3.9 لیتر تویین توربو
661 اسب بخار
269 گرم CO2
حالا این مقایسه ای که من کردم درسته؟معلومه که نه
در مورد آلایندگی هایی که به دست آوردی هم لطفا منبع بده.
در ضمن کسی به فراری انگ عقب افتادگی نمیزنه که هر کی بزنه خودش عقب افتاده است!حرف من اینه که فراری بهترین نیست.چون واقعا نمی تونم درک کنم چرا
Ferrari
۳ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز اول کامنت منو خوب بخون بعد جواب بده من فراری488 رو با مرسدس AMG GTR مقایسه کردم محض اطلاع شما GTR سوپراسپرت به حساب میاد
دوتا لینک گذاشتی لینک دومت که اصلا ربطی به بحث ما نداره لینک اولتم اطلاعاتش اشتباهه.اینم لینک الایندگی فراری812
https://www.autocar.co.uk/car-review/ferrari/812-superfast/first-drives/ferrari-812-superfast-2017-review
لینک الایندگی اونتادورs
https://www.autocar.co.uk/car-review/lamborghini/aventador/first-drives/2017-lamborghini-aventador-s
Ferrari
۳ تیر ۱۳۹۶ضمنا مکلارنp1 زمانی الایندگیش 194گرمه که از موتورهای الکتریکی خودش استفاده کنه بدون موتور الکتریکی الایندگی بیشتری تولید میکنه.این مورد رو نمیشه با 488 مقایسه کرد
الف.ی
۴ تیر ۱۳۹۶اوه چه عجیب!!!!
لینک اولم اطلاعاتش غلطه و لینک دومم ربطی نداره.نوشتم تو لینک دوم چی چیزی نوشته شده.
در ضمن GTR سوپر اسپرت نیست یه اسپرته.و همکلاس با 488 هم نیست.بابت منبعی که در مورد آلایندگی دادی ممنون.
و اینکه آلایندگی موتور بنزینی P1 فقط موتور بنزینی اش 194 گرمه.
خودم هم گفتم مقایسه P1 و 488 اشتباهه.فقط برای اینکه بدونی 488 و AMG GTR رو هم نمیشه با هم مقایسه کرد اونو نوشتم.
ferrari
۴ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز واقعا برات متاسفم. شما تو درک اپتدایی ترین مسائل موندی نمیدونم با چه رویی اینجا کامنت میذاری و بدتر از همه فکر نیکنی حق با خودته http://www.autoexpress.co.uk/ferrari/laferrari/86811/ferrari-laferrari-vs-mclaren-p1-vs-porsche-918-spyder-hypercar-battle این الایندگیه 3 هایپر کار یعنی پورشه با کمک موتور های الکتریکی تونسته به الایندگی 70 گرم درهر کیلومتر دست پیداکنه نه اینکه موتور درون سوزش اینقدر کم الاینده باشه مکلارن هم همینطور. ضمنا نابغه کجای دنیا استفاده از توربوشارژ جرم یا دلیل ناتوانیه؟؟ اگه اینطوریه پس بنز و بی ام و و پورشه بدترین وناتوان ترین کمپانی های دنیا هستن اگه یکم فکر کنی میفهمی که فراری میخواست به الایندگی 260 گرم برسه که یا باید با توربو بهش میرسید یا هیبریدی کردن که راه اول رو انتخاب کرد خودتم که داری میبینی همین موتور 2 سال گذشته 7 تا جایزه گرفته همیشه موتور های فراری کم الاینده تر از لامبو ها بودن.
مرسدس amg gtr سوپر اسپرت محسوب میشه بیین رقباش چه اتومبیل هایی هستنhttps://www.autocar.co.uk/car-review/mercedes-amg/gt-r/first-drives/2017-mercedes-amg-gt-r-review
الف.ی
۴ تیر ۱۳۹۶اون طور که من تو مجله ماشین شماره 389 خرداد 1394 صفحه 43 خوندم این عدد رو در مورد موتور بنزینی نوشته.احتمالا اشتباه تایپی بوده.معذرت می خوام.
و ببینم کی گفته استفاده از توربو جرمه؟من گفتم؟اگه خوب چشاتو وا کنی نوشته به دلیل فشار سازمان های زیست محیطی
و با اینکه آلایندگی لامبو ها طبق منبعی که دادی بیشتره اما فعلا که به فراری گیر دادن.خیلی جالبه اگه منبعی بگه فراری عیبی داره اطلاعاتش غلطه خخخخ
نمیدونم با چه عقلی AMG GTR و R8 رو با هم رقیب قرار داده.احتمالا فقط رکورد پیست مد نظرش بوده.
Ferrari
۴ تیر ۱۳۹۶کجای صفحه ی 389 نوشته که الایندگی موتور بنزینی مکلارن 194 گرمه؟؟ فقط نوشته الایندگی درهر کیلومتر که به اشتباه نوشته شده الایندگی درهر 100 کیلومتر 194 گرم.?.دوست عزیز چشم من مشکلی نداره متاسفانه از مغزت کمک نمیگیری نمیتونی یه سری مسایل رو درک کنی فشار سازمان های محیط زیست رو ی همه ی خودروساز هایی که اتومبیل هاشون الایندگی زیاد تولید میکنن به یک اندارست اتفاقا این فشار ها روی لامبو بیشتره چون الاینده تر هستن اما فراری خواسته خودشو زودتر از این فشارها خلاص کنه این عیبه؟؟ این نشونه ی الایندگی زیاد فراری نسبت به لامبو بود؟؟ فراری با این کار نشون داد براش محدودیتی وجود نداره و اگه بخواد بهترین موتور توربو رو میسازه. ضمنا مدل AMG GT و AMG GTSمدل های اسپرت به حساب میان که با مدل 911 کاررا و کارراs رقابت میکنن اما AMG GTR یه مدل سوپر اسپرت به حساب میاد و رقباش 488_ , r8, _570s هستن
الف.ی
۴ تیر ۱۳۹۶خخخخخخخخخخ
داداشمونو باش
میگه AMG GTR رقیب 488
باشه داداش
با چشمت خوش باش متعصب عزیز
حالیش نیست دو بار نوشتم کسی که به فراری انگ عقب افتادگی بزنه خودش عقب افتاده است.پس من از فراری متنفر نیستم ولی انگار تو زیادی عاشقشی
Ferrari
۵ تیر ۱۳۹۶من مشکلی ندارم دوست عزیز شما هم وقتی تو یه بحثی کم میاری مسخره بازی درنیار کامنت نذاشتن حرکت ابرومندانه تریه ضمنا اگه درمورد استفاده فراری ا. توبو حرف زدم به این خاطر بود که شما رو در یه مسیر درست قرار بدم متوجه بشی که نیت فراری چی بوده
مهدی
۳ تیر ۱۳۹۶جناب الف.ی موتور بهتر لزوما کم مصرفتر یا حتی قویتر نیست. نوع نمودار گشتاور مهمترین پارامتر هست واسه یه موتور که لذت شتابگیری و دورگیری رو بهمراه میاره و عکس العملی که به پدال گاز داره این چیزا رو هم صرفا نمیشه با اعداد و ارقام درک کرد یه متخصص و راننده که میدونه اجزای موتور چی هست و هر تغییر کوچیک تو طراحی یکی از اجزای موتور باعث چه نمودی تو رفتار موتور میشه میتونه نظر بده و وقتی بشینه پشت یه فراری میفهمه موتورهای فراری قابل قیاس نیستن با هم رده های خودش اینجور میشه که تو مقالات میبینی همه از لذت محصولات فراری تعریف میکنن این چیزا توی اعداد و ارقام نمیگنجه باید حس بش
الف.ی
۳ تیر ۱۳۹۶حرف شما کاملا صحیحه دوست عزیز
درسته بهترین بودن همش به قدرت و آلایندگی و این چیزا نیست.
ولی من که کلی تست موتور ترند و تاپ گیر و … و … دیدم در مورد لامبورگینی و مکلارن و خیلی های دیگه چیزی جز تعریف و تمجید ندیدم.مثلا جانی لیبرمن راننده تست موتور ترند وقتی پشت اوراکان نشسته بود گفت بهترین صدایی که تا حالا شنیده صدای اوراکانه.می گفت این موتور کار میکنه و کار میکنه بی وقفه
رندی پوبست که راننده پیست موتور ترنده وقتی پشت 675lt نشسته بود از شتاب گیری وحشیانه اش تو هر دوری شگفت زده شده بود.جالبه بدونید در پیست big willow این خودرو بعد از پورشه 918 سریعترین خودروعه.
جرمی کلارکسون هم وقتی تو تاپگیر داشت پی1 رو تست میکرد از نرمی فوق العاده پی1 مثل یه سدان لوکس تو شهر میگفت.میگفت حتی تو سرعت های بالا باز هم وقتی گاز رو تخته میکنی این ماشین مثل موشک شتاب میگیره.
البته فراری هم چیزی کمتر از اینا نداره.
من اعتقادی به بد بودن فراری ندارم.اما واقعا نمی فهمم چرا باید بهترین باشه.
علی
۳ تیر ۱۳۹۶باعث خوشحالیه که فراری همچنان با اقتدار بین رقبا بهترینه
?
فرشاد سجادیان
۳ تیر ۱۳۹۶اگر حفظ کیفیت در بلند مدت رو معیار قرار بدن، مرسدس بنز بدون ذرهای شک اوله؛ بنزهایی هستن که بعد از ۴۰ سال، هنوز پیچهای موتورشون باز نشده. از نظر پرفورمنس هم موتورهای مرسدس واقعا راضی کننده هستن.
Ferrari
۳ تیر ۱۳۹۶نمیشه با قاطعییت گفت. ولی در دراز مدت محصولات ژاپنی حرف اول رو میزنن بخصوص وانت ها و شاسی بلند هاشون
Ahmad
۳ تیر ۱۳۹۶و باز هم درخشش فراری
پوریا
۳ تیر ۱۳۹۶عاشق این موتور ۲.۵ لیتری آئودی هستم اصن اعجوبه ای هست این موتور ۴۰۰ اسب بخار از ۲.۵ لیتر حجم و ۵ سیلندر بهترین گزینه برای جایگزینی موتور ۴ سیلندر و ۶ سیلندره و برای ماشین های طراحی پلت فرم عرضی (دفرانسیل جلو) این موتوره
mohsen
۳ تیر ۱۳۹۶الان با اعلام این خبر 15 میلیونم میزارن رو پول 2008
hossein.458
۴ تیر ۱۳۹۶فراری و دیگر هیج