بهرسم هرسال، امسال هم نشریهٔ معتبر اتو اکسپرس برندگان جوایز خودرویی سال را در بخشهای مختلف اعلام کرده است. سال ۲۰۱۸ اما سالی شگفتانگیز در صنعت خودروسازی بوده است زیرا سرعت پیشرفت خودروها همه را شگفتزده کرده و خودروسازان دنیا باهم به مبارزه پرداختهاند تا همگام با افزایش تقاضای خرید خودروها پیش بروند. علاوه بر این، طی این سال استانداردهایی که نمیشد تصور کرد، پشت سر گذاشته شدند و معیارهای جدیدی در بازار خودرو تعیین شد؛ بنابراین چه یک خودروی شهری خریداری کنید چه یک سوپراسپرت، هماکنون گزینههایی که در اختیار شما قرار دارد بهوضوح نسبت به چیزی که تنها دوازده ماه پیش بود پیشرفت کرده است. خودروهای جدید در همهٔ قسمتها شامل تکنولوژی، ایمنی، مصرف سوخت، راحتی، فضای داخلی، طراحی و ارزش، هرگز پیشرفت را متوقف نمیکنند.
حال در این شرایط، اتو اکسپرس اقدام به انتخاب برترین خودروهای سال در بخشهای مختلف کرده است. تیم اتو اکسپرس طی دوازده ماه گذشته مایل به آزمایش و تجزیهوتحلیل هر جنبهای از تمامی خودروهای جدید بازار بوده است؛ بنابراین خودروهایی که جوایز سالانهٔ این نشریه را دریافت میکنند، بهترین نمونه در نوع خود هستند. البته امسال انتخاب خودروهای برنده سختتر از همیشه بوده است اما تیم اتو اکسپرس مطمئن است که این خودروها برترین و مطلوبترین نمونههای حاضر در بازار کنونی هستند. با این مقدمه به سراغ معرفی برندگان جوایز خودرویی سال ۲۰۱۸ اتو اکسپرس میرویم.
خودروی شهری سال
فولکسواگن آپ
رتبههای بعدی، کیا پیکانتو و اشکودا سیتیگو
خودروی سابکامپکت سال
فورد فییستا
رتبههای بعدی، مینی کوپر و سئات ایبیزا
خودروی کامپکت سال
فولکسواگن گلف
رتبههای بعدی، مرسدس بنز A کلاس و اشکودا اکتاویا
خودروی خانوادگی سال
واکسهال اینسیگنیا
رتبههای بعدی، اشکودا ساپرب و تویوتا پریوس
استیشن سال
اشکودا اکتاویا استیت
رتبههای بعدی، بامو سری ۵ تورینگ و ولوو V60
امپیوی سال
سیتروئن گرند C4
رتبههای بعدی، رنو گرند سنیک و سئات الهمبرا
کراساوور کوچک سال
سیتروئن C3 ایرکراس
رتبههای بعدی، سئات آرونا و فولکسواگن T-Roc
کراساوور کوچک پریمیوم سال
ولوو XC40
رتبههای بعدی، بامو X1 و مینی کانتریمن
کراساوور متوسط سال
اشکودا کاروک
رتبههای بعدی، پژو ۳۰۰۸ و تویوتا C-HR
کراساوور متوسط پریمیوم سال
بامو X3
رتبههای بعدی، جگوار F-Pace و ولوو XC60
کراساوور بزرگ سال
اشکودا کودیاک
رتبههای بعدی، پژو ۵۰۰۸ و سانگیانگ رکستون
کراساوور بزرگ پریمیوم سال
لندروور دیسکاوری
رتبههای بعدی، پورشه کاین و رنجروور
پیکاپ سال
میتسوبیشی L200
رتبههای بعدی، فورد رنجر و مرسدس بنز X کلاس
هاچبک داغ سال
هوندا سیویک تایپ R
رتبههای بعدی، فورد فییستا ST و هیوندای I30 N
کانورتیبل سال
مینی کانورتیبل
رتبههای بعدی، آئودی A3 کابریولت و مرسدس بنز E کلاس کابریولت
کوپهٔ سال
لکسس LC
رتبههای بعدی، آئودی A5 و پورشه ۷۱۸ کیمن
رودستر سال
مزدا MX-5
رتبههای بعدی، مکلارن 570S اسپایدر و پورشه ۷۱۸ باکستر
خودروی عملکردی سال
پورشه ۹۱۱ GT3
رتبههای بعدی، آستونمارتین ونتیج و بامو M5
خودروی کامپکت پریمیوم سال
مرسدس بنز C کلاس
رتبههای بعدی، آلفارومئو جولیا و جگوار XE
خودروی متوسط پریمیوم سال
بامو سری ۵
رتبههای بعدی، مرسدس بنز E کلاس و ولوو S90
خودروی لوکس سال
مرسدس بنز S کلاس
رتبههای بعدی، بنتلی کانتیننتال GT و پورشه پانامرا
ون سال
مرسدس بنز اسپرینتر
رتبههای بعدی فورد ترانزیت و فولکسواگن کرافتر
خودروی الکتریکی مقرونبصرفهٔ سال
هیوندای کُنا
رتبههای بعدی، نیسان لیف و فولکسواگن e-Golf
خودروی الکتریکی پریمیوم سال
جگوار I-Pace
رتبههای بعدی، بامو i3 و تسلا مدل S
خودروی هیبریدی مقرونبصرفهٔ سال
هیوندای آیونیک پلاگین
رتبههای بعدی، مینی کانتریمن SE و تویوتا پریوس
خودروی هیبریدی پریمیوم سال
ولوو XC6 T8
رتبههای بعدی، بامو 530e و رنجروو پلاگین
طراحی سال
آستونمارتین ونتیج
رتبههای بعدی، پولستار وان و هوندا Urban EV
خودروی سال
جگوار I-Pace
سرانجام پس از اهدای جوایز برترین خودروهای سال ۲۰۱۸ در کلاسهای مختلف، جایزهٔ کلی برترین خودروی سال ۲۰۱۸ به انتخاب اتو اکسپرس به کراساوور تمام الکتریکی جگوار I-Pace رسید. طبق تعریف، هر خودروی سال اتو اکسپرس باید صنعت خودروسازی را برای بهتر شدن تغییر دهد و این همان کاری است که جگوار I-Pace در سال ۲۰۱۸ انجام داده است؛ بنابراین اولین تلاش جگوار در زمینهٔ ساخت خودرویی تمام الکتریکی، یک پیروزی بزرگ محسوب میشود. این ماشین عملکردی را ارائه میکند که برخی از خودروهای اسپرت را تحقیر میکند درحالیکه کارایی آن نیز برخی کراساوورها را خجالتزده میکند. طی سالهای اخیر ما شرکتهای زیادی را دیدهایم که اقدام به معرفی خودروهای الکتریکی پریمیوم کردهاند اما حالا جگوار با I-Pace تمامی رقبای خود را مغلوب کرده و در اولین تلاش خود کاملاً موفق بوده است. این خودرویی عالی است که شایستگی دریافت جایزهٔ بهترین خودروی سال اتو اکسپرس را دارد.
ایمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷به نظر خودم انتخاب های مناسبی بودن مبارکشون باشه
LAMBORGHINI
۱۰ مرداد ۱۳۹۷.
نصف بیشتر لیست رو زیرمجموعه های فولکس واگن و باقی آلمانی ها گرفتن
دلم خیلی واسه اشکودا میسوزه
نسبت به توانایی هاش کمترین توجه در مطبوعات خودرویی بهش میشه
وقتی میگی هزینه و استهلاک پایین همه یاد تویوتا میفتن (که درست هم هست) اما هیچ کی یادش نمیاد اشکودایی هم وجود داره
عرضه ی اشکودا به بازار امریکا یه کار خیلی ریسکی واسه فولکس خواهد بود
یا اشکودا در بازار امریکا اینقدر کارش میگیره که فروشش رو به همه ی هم کلاساش دیکته میکنه یا علیرغم همه ی ویژگی های مثبتش به دلیل جاپای محکم خودروسازان ژاپنی و کیفیت بالایی که اونا “هم” ازش بهره مند هستند مزیتی در برابر رقبا نخواهد داشت ؛ استقبالی ازش نمیشه و امپراتوری فولکس واگن رو با خودش به زیر میکشه …
امیر
۱۰ مرداد ۱۳۹۷واقعا همینطوره اشکودا خیلی بی توجهی بهش شده.خودروهایی ایمن،کاربردی،تقریبا دینامیک و با کیفیت ساخت بالا اون هم با قیمت های فوق العاده مناسب که رقباش با همین قیمت کاملا ازش پایینتر و ضعیف تر هستند.
احتمالا در یک دنیای موازی که کشور ما اوضاع خوبی داره اشکودا از گزینه های اصلی خرید برای قشر متوسطه?
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷bmw:چقدر این سری۵ خوبه واقعا.عشقه منه..X3هم که ترکونده.X1هم که عالی بوده.بنز هم باکلاس sعالی عمل کرده.واما پورشه ۹۱۱که همیشه فوق العاده بوده
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷سری۵ بی نظیره.وهمینطورx3.پورشه۹۱۱gt3
mehran911
۱۰ مرداد ۱۳۹۷درود
تعداد مهدی های سایت داره به بینهایت میل میکنه
دوستان عزیز میتونن بر حسب علایقشون از عکس و آواتار برای پروفایل خودشون استفاده کنن که تا دقیقتر شناخته بشن
King 918
۱۰ مرداد ۱۳۹۷مهران و شاهین هم کم نداریم اما تفکیک شدن…
راستی یادم نبود King یدونه داریم :-)
mehran911
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ی دونه باشی محمد رضا جان ❤
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۷من که همون شاهین هستم، بدون تورم و افزایش قیمت :)))))
پ ن: کامنت دوستمون کینگ عزیز هنوز تایید نشده و من اینو در پاسخ به اون (کیم جونگ اون نه ها!) نوشتم.
ارادتمندم :)
LAMBORGHINI
۱۰ مرداد ۱۳۹۷رو شما که نمیشه قیمت گذاشت.
کوروش
۱۱ مرداد ۱۳۹۷داداش ما هم چنان دوست داریم ?
مهدی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز قدیمی ترین مهدی من هستم
درسته تعداد کامنتای این دوست عزیزمون بیشتره ولی وقتی دیرو تصادفا بین اخبار دوئل ها دستم خورد روی فینالیست های خودرو های الکتریکی دیدم زمانی که من بالغ بر 200 کامنت داشتم ایشون سومیش رو گذاشت
تازه الان هم خیلی ساده حل میشه ایشون میتونن اسمشونو به صورت فینگیلیش
mahdy بنویسن من هر وقت میخواستم جواب کامنتای ایشونو بدم همین کارو میکردم
مهدی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷آقامهدی منم تازه شروع کردم به کامنت گذاشتن ولی چندین ساله هرروزسعی کردم به پدال سربزنم وفقط مطالب رو میخوندم.شاید۷تا۸ساله.دقیق نمیدونم
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷چندین مدل سری۵اسمش دیده میشه.وحتیM5
ایلیا
۱۰ مرداد ۱۳۹۷چکار کردن اشکودا و سئات!
تقریبا در همه ی کلاس هایی که حضور داشتن یا بهترین بودن یا جزء سه تای اول، واقعا دمشون گرم.
من از پیشرفت این سبک خودروسازه بیشتر لذت میبرم تا فراری و مکلارن و پورشه. چون خودروهای خاص با اینکه برای ما خودرو دوستان جذاب ترن ولی برای قشر خاصی ساخته میشن. ولی اونا خودروهای مردمی تری هستن و با جامعه ی آماری وسیع تری سروکار دارن، پیشرفتشون مساویه با امنیت و آرامش بیشتر برای عامه ی مردم.
و انگلیسی ها همچنان در مسیر پیشرفت، خودرو سال، طراحی سال و بهترین در دو کلاس مهم دیگه.
LAMBORGHINI
۱۰ مرداد ۱۳۹۷با پاراگراف آخر مخالف نیستم موافق هم نیستم اما بقیه ی کامنت در مورد پیشرفت خودروساز هایی که واسه عموم مردم و قشر متوسط کار میکنند رو انگار خودم نوشتم
عالی بود
ساسان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷با یک انتخابش بشدت موافقم وبا یکیش بشدت مخالف.
انتخاب لکسس کوپه سال موافقم
انتخاب آستون مارتین به عنوان بهترین طراحی مطلقا”مخالف
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷منم با انتخاب استون مخالفم
و همینطور جای دو خودرو واقعا خالی بود خیلی خالی
M2 و هوندا NSX
فقط انگلستان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا انتخاب آستون مارتین خیلی هم به جا و درست بوده
درسته ونتیج زیبا ترین نیست ولی جزو زیباترین هاس
مگه مزدا MX-5 چیه که به عنوان خودروی رودستر انتخاب بشه حالا این مزدا یه چیزی که آدم بگه با انتخابش مخالفم یا با انتخاب … چرا مخالفت خودتونو با انتخاب هایی از این قبیل ابراز نمی کنید اگه راست می گید.
علی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷bmw X1 خیلی بی انصافیه که دوم شده . بیشتر از اینا ارزش داره . واقعا جا خوردم . برید تو توییتر بازخورداش ببینید شوکه میشید از اینکه نقطه ضعفی نداشته و همه ازش تعریف میکنن و راضیند. حیف
با تچکر
فقط انگلستان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷خواهش می کنم.
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷خواهش میکنم ؟!!!!با منی؟
با تچکر
mahdy
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بی ام و فوق العاده و برتر از مرسدس بوده اما انصافا فکر میکردم تو کلاس کوپه M2 اول نباشه دوم رو شاخشه
فقط انگلستان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷امسال آستون مارتین بهترین عملکرد رو داشته مدل DBS سوپر لگرا با اون قیافه زیبا و با اصالتش مثل الماس توی کلاس خودش می درخشه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۰ مرداد ۱۳۹۷استون و مک لارن دارن عالی و هدفمند کار میکنن.
ولی واقعا خیلی بابات jlr نگرانم تو نیمه اول امسال نزدیک 350 میلیون دلار ضرردهی داشتن.
اون مدیر بی لیاقتشون هم که فقط بلده بندازه تقصیر برگزیت و دیزلی ها و…نمیخواد باور کنه که واقعا تو کیفیت خط تولید گند زدن.
تو رتبه بندی کیفیت ها تو این 5 سال همواره سقوط کردن،یعنی این همه سال هیچ کسی تو این شرکت نمیخونه که مجلات همواره میگن سیستم اطلاعات سرگرمی گروه مشکل داره؟؟؟
و همیشه رقبا رو تو این قسمت برتر میدونن.
قطعا یه مشکلی وجود داره.
ای کاش یه مدیریت شجاع بیاد شرکت رو نجات بده.
فقط انگلستان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷به نظر من هم گروه جگوار لندروور اون عملکردی که باید داشته باشن رو ندارن البته لندروور به نسبت خوب تره ولی جگوار یکم شبیه مازراتی عمل می کنه و کارها رو لفت میده و در درست کردن مدل های جدید و اسپورت و رده بالا کند عمل می کنه جگوار یه شرکت اسپورت ساز هستش و باید از نظر اسپورتی جایی برای حرف باقی نزاره اون از هایپر کارش که تولید نشد اون از مدل xk که تولیدش متوقف شد و جانشینش نیومد اون از شاسی بلندهاش که. رقیبی برای مدل های رده بالا و اسپورتی مثل پورشه کاین و کاین کوپه و … نداره البته در آینده می سازه ولی دیگه داره خیلی لفتش میده الان فقط یه مدل سوپر اسپورت داره و این برای یه شرکت اسپورت ساز خوب نیست
به هر حال امیدوارم در آینده به اون جایگاهی که لیاقتشو داره برسه
امیدوارم تو هم به خودرو مورد علاقه خودت برسی
ارادت فراوان.
(Saeed(peugeot
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بهترین خودروی سال که واقعا حق جگوار بود که فوق العادس…..ولی من عاشق شرکت پژو هستم…
که باید ۵۰۰۸ یا ۳۰۰۸ یکیشون اول میشد….۳۰۰۸ تو کلاس خودش فوق العادس…سیتروئن هم که فوق العادس….واکسهال هم که ماله ما دیگه شده….
شرکت پژو سیتروئن عالی درخشید.…البته گروه psa
الف.ی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷اشکودا عالی
آلمان عالی
دنیای خودروسازی عالی
و باز هم مرسدس و خودروی لوکس سال ???
بقیه به نظرم اداشو در میارن???
مانی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷اس کلاس دیگه شورشو در آورد
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷یعنی بنازم به مزدا که مکلارن و پورشه به اون عظمتیا له کرده.
مانی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷دقیقا چجوری؟
جدی پرسیدم مزدا از چه لحاظ پورشه و مکی رو له کرده؟
shirko
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ب ام و همیشه جزو بهترن هاست .
کوروش
۱۱ مرداد ۱۳۹۷همیشه بهترینه
shirko
۱۱ مرداد ۱۳۹۷نمی دونم شما چه دشمنی با ب ام و دارید ، مطمئنم اونایی که دیس دادن طرف دار بنزن .
مهدی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷حسادت فقط
الف.ی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷کی گفته؟
ما مشکلی با بیمر نداریم
مشخصه بیمر همیشه بهترین نیست
سام
۱۱ مرداد ۱۳۹۷اشکودا واقعا بی نظیر است.
سید
۱۱ مرداد ۱۳۹۷فقط گلف………..☺
Mr.bls
۱۱ مرداد ۱۳۹۷درود دوستان بعد از مدت های بسیار کامنت میزارم من از شیش سال پیش هر روز سایت پدال عزیز رو چک میکنم و اقا شاهین رو از همون اول میشناسم اما به صورت زیر ابی
در اون زمان خیلی جو کامنت ها بهتر بود و حتی گاهی کامنت ها پر محتوا تر و بیشتر از خود مطالب سایت مطلب داشت . خیلی چیزا ازشون یاد میشد گرفت ولی متاسفانه الان جو کامنت ها اصلا خوب نیستن واقعا دلم برای پدال اونموقع شدیدا تنگ میشه جو دوستانه خیلی خوبی داشت.
Mr.bls
۱۱ مرداد ۱۳۹۷اکنت های قبلی من با نام های بهداد.behdad-ls و غیره قابل شناسایین.ممنون
سپهر
۱۲ مرداد ۱۳۹۷لکسس با این جلو پنجره ی زشت و طراحی الکی شلوغش اصلا حقش نبوده تو این لیست باشه