نمایشگاه خودروی دیترویت یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاههای خودروی ایالاتمتحده است که هرسال در ماه ژانویه برگزار میشود و انبوهی از علاقهمندان را به دیترویت میکشاند. البته این آخرین سالی است که نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه برگزار میشود و از سال آینده زمان برگزاری این نمایشگاه به ماه ژوئن منتقل خواهد شد. امسال اما نمایشگاه دیترویت در تاریخ ۱۴ تا ۲۷ ژانویه برگزار شد و بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی محصولات جدید و همینطور کانسپتهای خود را برای اولین بار در این رویداد بزرگ رونمایی کردند؛ اما همهٔ این خودروها به یک اندازه جذاب و قابلتوجه نبودند و حتی برخی از آنها ناامیدکننده به نظر میرسیدند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب بهترین و بدترین خودروهایی که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شدند را معرفی کنیم.
بدترینها
ویژگیهای ناامیدکنندهٔ زیادی در کراساوور جدید کادیلاک XT6 وجود دارد. مثلاً درحالیکه لینکلن اویاتور بهعنوان رقیب اصلی این خودرو روی پلتفرم دیفرانسیل عقب کاملاً جدیدی ساخته شده، جنرال موتورز در XT6 از همان پلتفرم دیفرانسیل جلوی C1XX خود مشترک با شورلت تراورز و بیوک انکلیو استفاده کرده است. همچنین درحالیکه این روزها رقبا در محصولات خود از پیشرانههای توربوشارژ و هیبریدی استفاده میکنند، کراساوور جدید کادیلاک با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه شده که در طیف گستردهای از محصولات جنرال موتورز هم بکار رفته است. علاوه بر این، کادیلاک تکنولوژی رانندگی خودکار سوپر کروز خود را هم برای XT6 ارائه نکرده که این را میتوان حماقت بزرگی دانست. به همین دلیل، به نظر میرسد کادیلاک با این خودرو، نسل اول مدل SRX را با کراساوور سه ردیفهٔ جدیدی جایگزین کرده است و بنابراین XT6 را میتوان خودرویی دانست که ۱۰ سال دیرتر معرفی شده است.
این روزها کراساوورها بهآرامی در حال نابود کردن سدانها هستند و به همین دلیل فولکسواگن تصمیم گرفته نسل جدید نسخهٔ آمریکایی پاسات را روی همان پلتفرم نسل قبلی بسازد که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این در حالی است که نسل جدید نسخهٔ اروپایی این سدان میان سایز که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، روی پلتفرم جدید MQB ساخته شده است. علاوه بر این، نسل جدید پاسات آمریکایی خصوصاً در داخل شباهت زیادی به نسل قبلی دارد و کابین آن هرچند به تکنولوژیهای بیشتری مجهز شده است اما کاملاً قدیمی به نظر میرسد. در همین حال، نسل جدید پاسات با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی عرضه میشود که مثل قبل ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، در نسل جدید نسخهٔ GT هم حذف شده که این یعنی خبری از پیشرانهٔ V6 نخواهد بود. همهٔ اینها نسل جدید فولکسواگن پاسات را به یکی از ناامیدکنندهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ تبدیل کرده که بیشتر به یک فیسلیفت شباهت دارد تا نسل جدید.
کوپهٔ افسانهای تویوتا سوپرا پس از ۱۷ سال غیبت سرانجام بازگشته است و در نگاه اول خودروی جذاب و البته شایستهای به نظر میرسد اما این یکی از معدود مواردی است که در آن شایستگی و جذابیت همهچیز نیست. تویوتا دوازده سال را صرف بازگرداندن این نام پرافتخار کرده است اما نتیجهٔ کار چیزی بیشتر از یک بامو با لوگوی تویوتا نیست. البته از قبل مشخص شده بود که پلتفرم و پیشرانهٔ سوپرا با نسل جدید بامو Z4 مشترک خواهد بود اما گفته شده بود که بااینحال سوپرا ویژگیهای منحصربهفرد یک تویوتا را خواهد داشت. حال اما که نهایتاً پس از دوازده سال توسعه، نسل جدی این کوپهٔ ژاپنی رسماً معرفی شده است، به معنای واقعی کلمه میتوان آنرا یک بامو Z4 کمقدرتتر، بدون گیربکس دستی و با ویژگیهای مکانیکی و داخلی بامو دانست؛ بنابراین هرچند ممکن است سوپرای جدید خودروی خوبی باشد اما این ماشین نهتنها طرفداران اصلی تویوتا بلکه بسیاری از علاقهمندان به خودرو را هم ناامید کرده است.
بهترینها
نسل جدید پرچمدار خانوادهٔ موستانگ یعنی مدل شلبی GT500 پس از مدتها انتظار سرانجام در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شد. در این ماشین همهچیز بشدت خوب است و به همین دلیل کاملاً ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. چهرهٔ GT500 جدید، موستانگ گالپین راکت را یادآوری میکند که توسط فیسکر ساخته شده بود و استایل بسیار جذابی داشت. در همین حال، رینگهای فیبر کربنی، بال بزرگ عقب و چهار سر اگزوز نیز نمای زیبای بیرونی GT500 را تکمیل کردهاند. در زیر این پوستهٔ جذاب نیز خبرهای فوقالعادهای نهفته است زیرا به گفتهٔ فورد، این هیولا بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد که انتقال این نیروی عظیم توسط یک گیربکس دوکلاچه صورت میگیرد؛ بنابراین در دنیایی که دوج چلنجر هلکت با پرسه در خیابانها و ایجاد صدایی رعبانگیز سرها را به سمت خود میچرخاند، شلبی GT500 جدید باید خودرویی عالی باشد.
نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور ۱۳۵۵ نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل ۳۵۰۰ HD این هیولا با پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری کامینز میتواند تا ۱۶ تن را بکسل کند که این یعنی مالکین میتوانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند! علاوه بر این، رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ بر اساس مدل بسیار موفق ۱۵۰۰ ساخته شدهاند که تکنولوژیهای زیادی را برای سهولت در کشیدن تریلرهای بزرگ ارائه میکند مثل دوربین دید ۳۶۰ درجه، دوربین بار و سنسورهای عقب که بهطور خاص برای پوشش عرض اضافی چرخهای دوبل عقب در مدل ۳۵۰۰ طراحی شدهاند. در همین حال، دوج نسخهٔ پاور واگن جدید را هم ارائه کرده است که تعلیق و قوای محرکهٔ آن برای تواناییهای آفرود مورد اصلاح قرار گرفته و یکی از توانمندترین پیکاپهای آفرود حال حاضر دنیا محسوب میشود.
هرچند شاید خیلیها علاقهای به خودروهای کابریولت نداشته باشند اما این لکسس LC کابریولت کانسپت در نمایشگاه دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب کرد. البته این فعلاً یک کانسپت پرزرقوبرق است که امیدواریم بهزودی ترجیحاً با سقف فلزی جمع شونده راهی خط تولید گردد. LC کابریولت کانسپت همانند نسخهٔ کوپهٔ خود کابین زیبا، مدرن و بروزی هم دارد که سنتیتر از رقبای آلمانی است. در بیرون نیز رینگهای عظیم ۲۲ اینچی نمای جذابی به خودرو بخشیدهاند. در زیر کاپوت این کوپهٔ روباز ژاپنی هم نیروگاه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته که هدیهٔ خوبی برای طرفداران پیشرانههای تنفس طبیعی محسوب میشود.
منبع: Motor1
artin
۱۴ بهمن ۱۳۹۷کادیلاک و لکسوس جزو بدترین ها؟؟؟
Sina
۱۴ بهمن ۱۳۹۷عزیزم درست نخوندی
کادیلاک اره ولی لکسس تو بهترین ها
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۷درواقع کادیلاک و تویوتا
و البته نه همه خودروهاشون بد
ADAK
۱۴ بهمن ۱۳۹۷برگ برنده کادیلاک فقط و فقط اسکالید هستش و در سگمنت های دیگه حرف آنچنانی برای گفتن نداره
به اسکالید واقعا احترام میزارم چون در کلاس خودش جز بهترین هاست خدایش
حمیدرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۷اونا نمایشگاه دارن مام نمایشگاه داریم تو بین این بدترین و بهترین ها من از دوج واقعا خوشم اومد به نظرم خیلی کاربردی و قدرتمند هست
Cadillac
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ضعف کدیلاکxt6
پلتفرمه دف جلوش هست بنظرم
هر چند لوکس سازای ژاپنی هم همینجورین
ولی خب یه ماشین لوکس تو سگمنت x5و آویاتور
باید تو نسخه پایه دف عقب باشه نه جلو این واقعیته
بعدشم کدیلاک یه موتور ۳لیتری توربو داره اونو باید میذاشت نسخه پایه ولی بازم این موتور خیلی هم خوبه با ۳۱۰ اسب همچنین تنفس طبیعی بودنش
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷دانشمند،فهمیده برای سرعت مکی رو مثال زدم
از چیز به این ساددگی چنین نتیجهای گرفتی؟چرا اینقدر بهت فشار اومد؟
از موتور فقط قدرت رو فهمیدی؟کی گفته؟کجا نوشته این موتور جزو ۱۰یا۲۰ موتور برتر دنیاست؟
Cadillac
۱۵ بهمن ۱۳۹۷مطمئنی درست ریپلای کردی؟
Cadillac
۱۵ بهمن ۱۳۹۷امثال مثه تو تا حرف درست میشنوفن
داغ میکنن و شروع میکنن به بدو بیراه
فشار بت اومد چیه؟
یعنی نهایت جواب قانع کننده ت و مودبانه ت همینه؟
بله یه موتور معرفی کن با ۳.۶ حجم این بازدهیو بده ؟
اون ۲ درصد که گفتم موتورشیش سیلندر کمریه
تواین سایت متاسفانه مثه توداره زیاد میشه
تراوش کنین همینجوری ادامه بده
مانی
۱۶ بهمن ۱۳۹۷اصلا داغ نکردم
فقط مثل خودت به خودت جواب دادم که
ببینم در جواب چی مینویسی
محض کنجکاوی:D
artin
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ببخشید منظورم تویوتا بود.
Mohammadreza
۱۴ بهمن ۱۳۹۷لکسوس lc کانورتیبل خیلی زیباست
حتی زیبا تر از مدل کوپه
در باره سوپرا هم اینطور که مشخصه تویوتا برای نسخه های داغتر و البته تولید محدود سوپرا برنامه های مفصلی داره که احتمالا شامل استفاده از موتور توسعه یافته توسط گازو ریسینگ هم میشه
ولی تویوتا بخاطر توجیه پذیری مالی و سود متاسفانه نامی که کلی برای اسطوره شدنش زحمت کشیده بود رو مخدوش کرد و اینه که تاسف داره
امیر
۱۴ بهمن ۱۳۹۷وبازهم اوازه عشق ابدی من
رم!
بهتر از همیشه و پرقدرت وبا اصالت
mohammad
۱۴ بهمن ۱۳۹۷نگاه فورد شلبی که میکنی باهات حرف میزنه…
مانی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور 1355 نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل 3500 HD این هیولا با پیشرانهٔ 6.7 لیتری کامینز میتواند تا 16 تن را بکسل کند که این یعنی مالکین میتوانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند!
خخخخخ ایول
XT6 از اول معلوم بود بدرد نمیخوره اما دوستان متعصب امریکایی میگفتن بهترینه
و یه چیز دیگه،کسی اطلاعات داره راجع بهش؟
این ماستنگ رو همینجور تقویت میکنن و قدرت رو میرسوسن به ۸۰۰ اسب
شاسی ماشین تحمل داره؟تو تصادف با سرعت زیاد چه اتفاقی میوفته؟
مثلا مکلارن تند میره اما شاسی کربنی بسیار سفتی داره
Mohammad
۱۴ بهمن ۱۳۹۷خب بزار جواب شمارو من بدم
کادیلاک برندی نیست که همینجوری ماشین بده بیرون
انجین این ماشین یکی از بهترین های دتیاست
و مدل های بالاتر که بعد ها میاد احتمالا انجین ای بلک وینگ رو روش میزارن که از همین الان میشه فهمید بهترین خواهد بود
اما این ماشین فقط مدل پایش دف جلو خواهد بود و مدل های بالاتر همه چهارچرخ متحرک هستن
و در مورد موستانگ قبل اینکه مکلارن تاسیس شه موستانگ های اون زمان قدرت های 400 اسبی داشتن و امتحان های خودشون پس داده بودن
وقتی از ماشین امریکایی سر در نمیاری سکوت اختیار کن
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷بدون شک موتورش جزو بهترینهای دنیا نیست
موتورش خوب هست اما هر چیزی جائی داره و میبینی که ایراد گرفته که جای این موتور اینجا نیست
از چیزی اطلاع نداری مجبور نیستی حرف بزنی من میگم کسی از استحکام شاسی این مدل خبر داره
تو میگی فورد از مک لارن قدیمی تره و مدلهای قدیمیش امتحان پس داده،خوب ربطش چیه؟
این مدل جدیده و استانداردهای امروزی و توقعات باید بسیار بسیار بالاتر باشه
Cadillac
۱۵ بهمن ۱۳۹۷بله این موتور ۳.۶ لیتری قدرت ۳۱۰ اسب داره و از ۹۸درصد ،از موتورهای دیگه با این حجم قدرتش بیشتره ۲ در صد بقیه ش هم هم قدرتشن،پس واقعا چیزی نمیدونی
بعدشم مهندس خان این ماشین استوک کارخونه س و واسه هر قدرتی تکرار میکنم هرقدرتی که موتورش داشته باشه شاسیش تقویت شده و تحمل داره
،از مکلارن فقط فهمیدی تند میره ها؟تند میره
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیزی که شلبی رو زیر سوال بردی مث اینکه یادت رفته قبل از اینکه اصن چیزی به عنوان مک لارن وجود خارجی داشته باشه کارول شلبی بود که تو مسابقات لمانز تونست به سلطه انزو فراری پایان بده!بعدش هر خودرو رو باید با رقبای خودش مقایسه کرد.شلبی با چلنجر هلکت و کامارو زی ال 1 مقایسه میشه نه با مک لارن.بعدش اتومبیل ساختن حلوا نیس که همینطور قدرت رو ببرن بالا.همیشه مهمترین اصل در ساخت اتومبیل اسپرت پایداری هست.لطفا اگه نوب هستید دیگه اینجا ثابتش نکنین
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷من نوب تو پرو
برو حرف زدن یاد بگیر
اصلا قضیه چه ربطی به مک لارن داره؟
بچه ۲ سال فارسی رو بهتر متوجه میشه