پیکاپها همیشه به این اندازه در کانون توجه بازار خودرو قرار نداشتهاند. وقتی به دوران تاریک گذشته این کلاس خودرو برگردیم، تراکها به عنوان خودروهایی مخصوص بازرگانان، کشاورزان و دیگر صاحبان با اهداف تجاری شناخته میشدند و ظاهر و ویژگیهای لوکس بههیجوجه در برنامه آنها قرار نداشته است. ولی چند دهه بعد، مشتریان بهتدریج شاهد زیبایی یک وسیله نقلیه کاربردی بودند و در نتیجه، بسیاری از آنها پیکاپها را به عنوان یک وسیله نقلیه برای استفادههای روزمره انتخاب کردند.
![Every Full-Size Pickup Truck Ranked from Worst to Best](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/trucks-ranked-765x467.jpg)
بدون رتبه: نیسان تیتان
نیسان تیتان که از زمان معرفیاش در سال ۲۰۰۴ تغییرات اندکی به خود دیده است، به نظر میٰرسد که در زمان گذشته باقی مانده است. این موضوع، حداقل تا قبل از ارائه تیتان جدید ۲۰۱۶ در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۵ صدق میکند. در حالی که نمونههای باقی مانده از نسل قبلی نیسان تیتان از یک موتور ۳۱۷ اسببخاری V-8 به همراه یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده میکنند، تیتان مدل ۲۰۱۶ با یک موتور توربو-دیزل V-8 که ۳۱۰ اسببخار قدرت تولید میکند و گشتاور حداکثری به اندازه ۷۵۲ نیوتنمتر دارد، با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ایسین (Aisin) همراه است.
![2016 Nissan Titan XD](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016-Nissan-Titan-XD-28-500x333.jpg)
![2016 Nissan Titan XD](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016-Nissan-Titan-XD-30-500x333.jpg)
اگر فراری میخواست یک مدل آفرود از یک ۴×۴ پیکاپ بسازد، مسلماً چیزی شبیه به این را میساخت. رپتور پس از اینکه در مدلهای سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ غیبت داشت، برای مدل سال ۲۰۱۷ باز خواهد گشت و بنابر تجربیاتی که از مدلهای قبلی آن بهدست آمده، این خودرو سرآمد پیکاپهای آفرود کمپانی خواهد شد. خوشبختانه فورد در مدل جدید، تا حدودی به گذشته وفادار باقی مانده است. البته یک سری تغییرات در محدوده موتور شاهد هستیم؛ جایی که به جای موتور ۶/۲ لیتری V-8 با قدرت ۴۱۱ اسببخار در تراک قدیمی، یک موتور جدید دو توربوشارژر ۳/۵ لیتری V-6 با انژکتور سوخت مستقیم نشسته است. این موتور در حالی که از همان حجم موتورهای اکوبوست در F-150 معمولی برخوردار است، ولی از یک بلوک آلومینیومی جدید، ارتقای داخلی، بازنگری در سرسیلندر و سیستم جدید انتقال سوخت بهرهمند شده است.
![New 2017 Ford F-150 Raptor](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017-Ford-F-150-Raptor-1-500x283.jpg)
![New 2017 Ford F-150 Raptor](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017-Ford-F-150-Raptor-4-500x259.jpg)
در حالی که انتقادهای زیادی متوجه تویوتا تاندرا بود، بالاخره برای مدل سال ۲۰۱۴ چهره خود را تغییر داد تاندرا در فرمهای بدنه متعدد، طول بارگیرهای مختلف و دیفرانسیل دو یا چهار چرخ متحرک، و همینطور امکان انتخاب از بین یک موتور ۴/۶ لیتری V-8 با قدرت ۳۱۰ اسببخار و یک موتور ۵/۷ لیتری V-8 با قدرت ۳۸۱ اسببخار ، میتوان تمام نیازهای شما را پوشش دهد. در حالی که مدل جدید، برخی المانهای برجسته را به طراحی تاندرا اضافه کرده است و با وجود یک ظرفیت یدککشی قابلمقایسه با رقبا و طراحی زیبای داخل کابین، هنوز هم تویوتا جذابیت کمتری نسبت به رقیبان حاضر در این کلاس دارد.
![2015 Toyota Tundra TRD Pro](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Toyota-Tundra-TRD-Pro-5-500x333.jpg)
۴) رام ۱۵۰۰
رام ۱۵۰۰ در تمام مدلهایش، از مدل پایه کاربردی تا مدل لوکس با طراحی چرمی، همیشه دارای یک سواری نرم، صندلیهای راحت و فضای زیادی برای حمل بار است؛ چیزی که آن را تبدیل به یک وسیله نقلیه کاربردی میکند. یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۵ اسببخار به صورت استاندارد در این مدل استفاده میشود و این در حالی است که یک گزینه ۵/۷ لیتری همی V-8 با قدرت ۳۹۵ اسببخار نیز در دسترس است. البته یک موتور توربو-دیزل ۳ لیتری V-6 با قدرت ۲۴۰ اسببخار نیز برای افرادی که به دنبال صرفهجویی بیشتر در مصرف سوخت هستند، تدارک دیده شده است. تمام این موتورها با یک گیربکس نرم ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهند که در کنار آن میتواند از سیستم دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل چهار چرخ متحرک استفاده کرد.
![2015 RAM 1500 black sport](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/03/2015-ram-1500-black-sport-765x508.jpg)
۳) جیامسی سیهرا ۱۵۰۰
پیکاپ جیامیسی که به همراه مدل دوقلویش، شورولت سیلورادو ۱۵۰۰، طراحی کاملاً جدیدی برای مدل ۲۰۱۴ داشته، تمام امکانات اساسی یک پیکاپ را به شکلی مناسب در اختیار قرار میدهد و در عین حال، ظاهری عضلانی و تهاجمی و مجموعهای از تجهیزات را در دسترس میگذارد. موتور پایه در این مدل، یک نسخه بهینهسازی شده از موتور ۴/۳ لیتری V-6 است که با حداکثر گشتاور ۴۱۳ نیوتنمتری، مصرف سوختی برابر ۹/۸ لیتر در جاده دارد. در کنار این موتور، از دو گزینه V-8 به صورت ۵/۳ یا ۶/۲ لیتری نیز میتوان استفاده کرد که قدرت هر یک از آنها بیش از ۴۰۰ اسببخار است.
جیامسی سیهرا با این که از نظر فنی در رده سوم این لیست قرار گرفته است، ولی در واقع، دارای جایگاه مشترک دومی با سیلورادو است؛ چرا که از جنبههای مکانیک زیادی با این مدل اشتراک دارد. با این حال، اندکی جاذبههای لوکس بیشتر در داخل کابین، کار خود را کرده است.
![GMC Sierra 1500 2014](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-GMC-Sierra-1500-rear-view-in-motion-500x332.jpg)
در حالی که بازار پیکاپها به سمت زرق و برق بیشتر حرکت کرده است، شورولت سیلورادو بیشتر از همه به فرمول اصلی یک تراک وفادار مانده است. امَا همین سیلورادو نیز یک تریم در سطح لوکس به نام «های کانتری» ارائه داده است. البته فارغ از هر نوع سیلورادویی که انتخاب کنید، یک فرمان دقیق در اختیار شما قرار میگیرد و هندلینگ آن فراتر از حدّ تصور برای یک تراک درشتهیکل است. البته یک نکته در مورد سیلورادوی جدید وجود دارد و آن این است که در حالی که تغییرات زیادی برای مدل ۲۰۱۴ داشته است، ولی طراحی بیرونی آن با همان ویژگیهای نسل قبلی باقی مانده است.
![2015 Chevrolet Silverado 1500 WT](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/04/2015-chevrolet-silverado-1500-rally-edition-in-white-765x508.jpg)
![Chevrolet Silverado 1500](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/2015-Chevrolet-Silverado-1500-High-Country-Crew-Cab-4x4-765x467.jpg)
حرف اول رقابت در این صحنه را فورد F-150 میزند که در مدل ۲۰۱۵ خود، اسلحهای مخفی را به نام «آلومینیوم» رو کرده است. استفاده از آلومینیوم در بدنه و کف بارگیر، وزن زیادی را از خودرو کم کرده است؛ ولی با این وجود، آن را از نظر وزن در ردیف سیلورادو قرار داده است. فریم هنوز هم به منظور دوام و استحکام از جنس فولاد است. برای پیشرانه F-150، گزینههای ۳/۵ لیتری V-6، موتورهای ۲/۷ یا ۳/۵ لیتری دو توربوشارژر اکوبوست V-6 و یک موتور ۵ لیتری V-8 درنظر گرفته شدهاند.
در هر صورت، باید شجاعت فورد را در استفاده از بدنه آلومینیومی ستود؛ اقدامی که میتواند در ادامه تغییرات گستردهای در طراحی صنعت خودرو ایجاد کند. F-150 با مجموعهای از تکنولوژیهای جدید و همینطور، ارزشهای سنتی یک تراک، مدتهاست که به عنوان اولین گزینه در بین پیکاپهای فولسایز باقی مانده است.
منبع: caranddriver
AlirezaF12
۱۲ خرداد ۱۳۹۴اگه پول داشتم حتما یه رپتور میاوردم ایران / خیلی ماشین شاخیه!
البته 151 هم بد نیست(کارا)!!!خخخ
Mostafa&S
۱۲ خرداد ۱۳۹۴خودروسازی ایران بعد از زدن وانت پراید دنبال زدن وانت سمند و پژوی از رده خارجن نمیدونم چه فکری از کله شما رد میشه مگه شما روی این زمین زندگی نمیکنید…
سامورایی
۱۲ خرداد ۱۳۹۴toyota خیلی عالیه
حامد
۱۲ خرداد ۱۳۹۴جناب سامورایی! فکر نمیکنی تویوتا و نیسان تنها کمی و بسیار اندکی کپیکاری کردن؟! نه؟!
Frankenstein
۱۳ خرداد ۱۳۹۴سربلند بیرون آمدن تویوتا از این ازمون….
کشیدن شاتل فضایی با تویوتا تاندرا
دوستان حتما کلیپ رو ببینن
http://www.aparat.com/v/NxVKM/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7_%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D9%84_%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%B1%D8%A7_%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF!Tundra_Endeavour_-_Toyota
فقط نکته جالب اینه که کشور امریکا که مدعی ساخت تراک های سرسخت و پر قدرت است چرا برای این آزمون تاندرای ژاپنی را انتخاب کرده…..
P.G
۱۳ خرداد ۱۳۹۴چرا فکر میکنى تویوتا توندرا کار خیلى شاخى انجام داده که رقباش نمى تونن بکنن؟!اون هم در حالى که از نظر موتورى و فنى تراک هاى آمریکایى خیلى قوى ترى نسبت به توندرا تو بازار هستن
اشتباه نکن دوست من،این تویوتا بود که با پرداخت هزینه هاى مالى سنگین و لابى تونست این امتیاز رو بگیره تا ازش براى تبلیغات استفاده کنه نه اینکه آمریکایى ها به خاطر توانایى هاى فضایى تویوتا له له بزنن که این افتخارو به تویوتا بدن و خودشون از دور نظاره کنن و کف بالا بیارن!!!
اینکه تندرا یه شاتل خالى رو براى مسافت ۴۰۰ متر روى یک پل مسطح بدون شیب اون هم با سرعت نیم کیلومتر در ساعت کشیده رکورد خارق العاده اى به حساب نمیاد،چون وقتى میتونیم راجب یدک کشى حرف بزنیم که خودرو با یک سرعت متوسط معمول در مسیرى که سربالایى و سرازیرى داره یه جسم رو براى هر مدت زمانى که بخواد بتونه بکشه،نه فقط صرفاً براى یه اقدام نمایشى چند مترى!
جرمى کلارکسون با یک فولکس واگن toureg یک بویینگ ۷۴۷ رو که دو برابر این شاتل وزن داشت کشید
البته به تویوتا ایراد نمیگیرم،چون این جادو و کار تبلیغاته که چیزهاى نه چندان خارق العاده رو خیلى غیر عادى و افسانه اى جلوه بده و مغز شماى بیننده و مصرف کننده ى احتمالى رو براى تحلیل از کار بندازه!توندرا که خیلى زیاده،ویدئو هاى زیادى وجود داره که یه آدم پیاده بدون موتور V8!!! تو مسابقات قوى ترین مردان هواپیما هاى پهن پیکر مثل ۷۴۷ رو میکشن(که این مورد رو شخصاً چند سال پیش دیدم)
بهت توصیه میکنم حتماً یه نگاه به این لینکى که برات میذارم بندازى
http://www.thesmokingtire.com/2012/if-youre-impressed-by-a-tundra-pulling-the-space-shuttle-youre-dumb/
یه ویدئو از کشیده شدن یک بوئینگ ۷۶۷ با وزن تقریباً مساوى شاتل توسط یک نفر تو این لینک گذاشته شده که بالاش یه توضیح یک خطى خیلى جالب و خنده دار نوشته:
,It’s all bullshit. Not only can a truck pull 300,000lbs, a normal 2-footed, single-penised human can to
نه تنها یک تراک مى تواند ۳۰۰ هزار پوند وزن را بکشد،بلکه یک انسان نرمال دو پاى یک ک-ى-ر هم مى تواند!:)
فریا
۱۳ خرداد ۱۳۹۴جدا از پول باید یه چیزای دیگه ایم داشته باشین .
Hooman
۱۳ خرداد ۱۳۹۴رپتور توی تبریز با پلاک ارس یه چند تایی هست
دوج رم هم همینطور
کلا میخوای ماشین ببینی برو تبریز
milad
۱۲ خرداد ۱۳۹۴100سال تولید وانت های امریکایی قدمت دارن…باید اول باشن…هنو ز میشه از دیدن یه وانت شورولت مدل 77میلادی لذت برد…چه برسه به مدل 2015
سروش
۱۲ خرداد ۱۳۹۴حرف حق
احمد باقری
۱۲ خرداد ۱۳۹۴فورد f-150 از معروفیت خاصی برخورداره و یکی از جنبه های رشد هر چه بیشتر فورد بوده. در امریکا هم پیکاپ بسیار طرفدار داره. البته رام واقعا ابهت دیگه ای داره.
TerraByte
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ابهت میخوای فقط نیسان گاوی ولاغیر :|
saji
۱۲ خرداد ۱۳۹۴پ پراید وانت کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
samurai
۱۲ خرداد ۱۳۹۴نیسان تیتان 2016 عالیه ولی اف 150 تو اینا بهترینه
shahryar
۱۳ خرداد ۱۳۹۴دقیقا حرف منو زدی
کافر مقدس
۱۲ خرداد ۱۳۹۴کلورادو هم Heavy محصوب میشه ولی اینجا نیست:| (البته دیوتی هاش)
هوندا قبل از تویوتا و نیسان با honda ridgeline خواست جا باز کنه تو دل ـه آمریکایی ها ولی نتونست هرچند با اینکه نیسان و تویوتا باز هم از پیکاب های آمریکایی الهام گرفتن ولی فروششون یک سوم آمریکایی هاست!
فریا
۱۲ خرداد ۱۳۹۴Colorado مید سایز ه و وزنشم تقریباً نصف (یکم بیشتر) سیرا هست .
shahryar
۱۳ خرداد ۱۳۹۴میشه منبع این حرفتونو بیارین؟؟؟
شلبى
۱۲ خرداد ۱۳۹۴کلاس وانت ها و شاسى بلندهاى فول سایز جزو هنر و تخصص امریکایى هاست و میشه گفت که در کلاس وانت هاى فول سایز تقریبا بدون رقیب هستن
و واقعا بهتر در این کلاس هم سرى F فورد هستش،من سریه رپتور رو از نزدیک دیدم،تو عکسا اصلا ابهتش معلوم نیست باید از نزدک ببینینش
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۴کالبد تندرا خیلی وقته تغییر زیادی نکرده و بیش از حد قدیمیه
البته این استراتژی تویوتا و خیلی از شرکت های ژاپنی است، که هیچ وقت عجله ای برای ارائه ی نسل کاملا جدید ندارن و بیشتر اوقات ترجیح میدن روی همون نسل فعلی خودرو کار کنن و ایراداش رو برطرف کنن تا اینکه به فکر نسل کاملا جدید یه خودرو باشن ( البته استثنا وجود داره )
حتی در مورد تکنولوژی ها هم این عجله رو ندارن
این مبحث و این استراتژی خیلی موضوع جالبی هست و جای بحث زیادی داره
گاهی اوقات این استراتژی در کوتاه مدت، در رقابت به ضرر تویوتا تمام میشه(با وجود اینکه در بلند مدت به خوبی جواب میده)
سامان از تبریز
۱۲ خرداد ۱۳۹۴حیف که هر چی گشتم نتونستم عکسشو براتون پیدا کنم
جی ام سی سیرا کنار وانت پراید گذاشته بودند
بقران پراید پیشش جوجه بود
ماسل کار
۱۳ خرداد ۱۳۹۴اینو میگی ؟؟؟
http://achomnet.ir/i/attachments/1/1398456647402640_large.jpg
Just Muscle Cars Like Always
maysam..laferrari
۱۲ خرداد ۱۳۹۴با ford f-150 خیلی حال میکنم از همه جذابتر به نظر میاد
ALiHidden
۱۲ خرداد ۱۳۹۴این دو تا فورد عجب چیزیه!!
خیلی چیز شاخیه!
lmbx
۱۲ خرداد ۱۳۹۴درود
به نظرم فورد رپتور تو اینا با توجه به استفاده از الومینیوم از همه بهتره
لاکردار اینا خدایان ابهتن!
فکر کن یه رپتور داشته باشی پشت یه پراید که یه خانوم هم رانندش هست گاز بدی .فک کنم خانومه از ترس ماشینو بزنه تو دیوار!!!البته مزاح میکنم.
عارف
۱۲ خرداد ۱۳۹۴اولین باری که سیلورادو رو از نزدیک دیدم یه ربع محوش شدم،یعنی عظمتش باور نکردنیه
مهراب
۱۲ خرداد ۱۳۹۴یک
دو
سیلورادو
محمدرضا ♥BMW♥
۱۲ خرداد ۱۳۹۴f-150 عجب داشبورد خفنی داره…
مهراب
۱۲ خرداد ۱۳۹۴عشق من سیلورادو
علي رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۴آینه بغل های فورد رپتور اندازه رینگ های پرایده…!
رهگذر
۱۳ خرداد ۱۳۹۴Chevrolet Silverado طراحی جلو و عقبش اصلا به هم نمیخوره بخصوص در این عکسی از تقریبا نیم رخش قرار داده شده جلو پت و پهن عقب خیلی ضعیف نشون میده!! این فورده اف 150 جالب تر از بقیشون به نظر میاد این تویوتا همه جا وله!!!
american and japab
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ولی من تویوتا توندرا رو دوم میدونم با اون کیفیت ساخت تویوتا جون میده برای یه پیکاپ خرجون و خر زور.هایلوکس داراش میفهمن چی میگم اگر قبلا سوار پیکاپ های دیگه توی ایران شده باشند
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۴عجب ماشینایی،نمای جلوی همشون فوق العاده زیبا و و خفن و باابهت
navid
۱۳ خرداد ۱۳۹۴آقایون داداشام
پیکاپ و تراک چه فول سایز چه میدسایز فقط امریکا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ خرداد ۱۳۹۴درود .
تو این وانت ها از نظر ظاهری فقط نیسان تیتان . جی ام سی 1500 . فورد اف 150 و سیلورادو .
البته سیلورادو یک نمونه دو چرخ عقب هم داره که اینجا عکسی ازش نیست .
navid
۱۳ خرداد ۱۳۹۴آخه دیگه تعصب تا چه حد؟ چرا چش بسته حرف میزنین
تویوتا خوبه قبول اما در برابر این امریکاییا حرف زیادی برا گفتن نداره
نه تو آزمون ها از پسشون براومده نه تو فروش
datsun
۱۳ خرداد ۱۳۹۴آفرین به نیسان
نیسان تیتان بعد از دوازده سال بالاخره نسل جدیدش معرفی شد خیلی هم زیبا شده
هشتاد سال تجربه پیکاپ سازی نیسان پشت این پیکاپه امیدوارم موفق بشه
دیگه نیسان باید به فکر نسل جدید آرمادا هم باشه
P.G
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ولى نیسان چه حرفه اى و با دقت ورزش مفرح اسکى رو روى تراک هاى آمریکایى انجام داده!:)
نوید جهرمی
۱۳ خرداد ۱۳۹۴فول سایز امریکایی ها حرف اول و آخررومیزنن.
بهترین وانت سال 14 و 13 دوج رم 1500
سال 15 ارزیابی معتبرش رو ندیدم ولی یه مجله امریکایی فورد اف 150 رو اول اعلام کرد.
از نظر فروش هم فورد اف – سلورادو-دوج-جی ام سی
میدسایزا ژاپنیا خیلی قوی شدن که باز جواب های محکمی امریکاییا دارن. شورولت کلرادو وفورد رنجر سری جدیدشون واقعن عالیه به شخصه به هایلوکس ترجیحشون میدم.
ماسل کار
۱۳ خرداد ۱۳۹۴درود
فقط حال کنید
http://www.iran-iran.ir/wp-content/uploads/467337_481.jpg
Just Muscle Cars Like Always
H
۱۷ خرداد ۱۳۹۴آلمانی باز های متعصب کجا هستند ؟؟؟؟
شنتیا فراریه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴من از فورد اف صدو پنجاه خوشم میادبارام1500
مهرداد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵دلم یه f150میخواد
به نظر من حضرت واقعی ایشونه
هرکی موافقه بلایکه