خب تابستان گرم نیز فرا رسیده و دیدن خودروهای کانورتیبل و صدالبته راندن آنها در این هوا لذتی توصیف نشدنی دارد. در این لیست ما ۶ نسخه از بهترین کانورتیبل های جدیدی را که با هر بودجهای مناسب هستند گردآوری کردهایم، با ما همراه باشید.
علیرغم تغییرات آب و هوایی، انگلیسیها بیش از کشوری در اروپا خودروهای کانورتیبل را خریداری میکنند و بنابراین معرفی بهترین کانورتیبل ها در همین جهت صورت میگیرد.
همه نوع خودرویی در این لیست معرفی شده است، از اسمارت فورتو کابریوی ارزان گرفته تا کاترهام 620S که روی پیست تمرکز دارد و حتی رولزرویس دون فوق لوکس نیز از این امر مستثنا نشده است.
در لیستی که تهیه کردهایم یک مورد از قلم افتاده است و آن خودروی رنجروور اووک کانورتیبل است. این یک خودروی جدالبرانگیز است و از خودروهایی که عموماً توسط لندروور ساخته میشوند فاصله گرفته است.
هرچند که توجهات زیادی به این خودرو شده و کاربران نظرات زیادی در مورد این خودرو داشتهاند. به شما حق میدهیم که به خاطر عدم حضور این خودرو در لیست ما را سرزنش کنید.
بههرحال لیستی که پیش رو دارید، ۶ خودروی کانورتیبل برتر سال ۲۰۱۶ و مناسب هر بودجهای است.
- اسمارت فورتو کابریو
S کلاس کابریولت بزرگترین خودروی سقف باز مرسدس است و در طرف دیگر اسمارت فورتوی کابریو قرار دارد. با ۲.۶ متر طول، این خودرو تقریباً نصف S500 درازا دارد و رانندگی آن نسبت به پیشینیان بسیار بهتر شده است.
قیمت این خودرو برای مدل پایه از ۱۴۲۶۰ پوند آغاز میشود و از پیشرانهی ۷۰ اسب بخاری استفاده میکند. هرچند در تست ما مدل ۹۰ اسب بخاری توربو را در اختیار داشتیم. سقف الکتریکی اسمارت بهصورت دومرحلهای باز میشود و میتوانید آن را بهطور کامل و یا نیمه باز کنید.پیشرانه: ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۹۰ اسب بخار/۱۳۵ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: ۱۱.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۵۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
- پورشه ۷۱۸ باکستر
سال گذشته پورشه پیشرانهی تنفس طبیعی ۹۱۱ را با واحدی توربو جایگزین نمود و حالا این برند آلمانی باکستر رودستر را نیز از این تغییر بینصیب نگذاشته است. نام خودرو نیز عوض شده و رسماً ۷۱۸ باکستر خوانده میشود. نه تنها پیشرانه عوض شده بلکه دیگر پیشرانهی ۶ سیلندر تخت نیز در دسترس نیست.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تخت جدید در باکستر S 345 اسب بخار قدرت تولید میکند و در مدت زمان ۴.۶ ثانیه خودرو را به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند.قیمت: ۵۱۱۰۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تخت توربو
قدرت/گشتاور: ۳۴۵ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
- مرسدس S500 کابریولت
هنگام فکر کردن به یک خودروی لوکس به احتمال زیاد مرسدس S کلاس به ذهن متبادر میشود. همانند برادر کوپه، این مدل سقف باز نیز در نسخههای ۸ سیلندر S500 و S63 AMG و S65 AMG 12 سیلندر عرضه میشود. حتی مدل پایهی S500 نیز کارایی بالایی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در ۴.۶ ثانیه ثبت میشود.
کابین خودرو خیلی پایینتر از رولزرویس دون نیست و کیفیت بالایی دارد. چرم و چوب زیادی در جایجای کابین بکار رفته است.
سیستم تعلیق بادی خودرو نیز میتواند در بازههای راحت تا اسپورت تنظیم گردد. با پرداخت ۴۹۹۵ پوند اضافی میتوانید ماساژور صندلیهای جلو، دوربینهای ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی برمستر، گرمکنهای گردن و پشتسریها دست یابید.
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۴۴۹ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
- کاترهام Seven 620S
کاترهام ۶۲۰ در مبحث پرفورمنس همه چیز را ارتقا داده است. این خودرو از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری سوپرشارژردار متعلق به فورد استفاده میکند اما در نسخهی 620S کاترهام تلاش کرده تا این خودرو را بیشازپیش قابل استفاده در جادهها بکند.
پکیج S یک گیربکس ۵ سرعته دستی را به خودرو اضافه کرده است. همچنین حفاظت آب و هوایی کامل و بخاری نیز در لیست هستند. صندلیهای گرم شوندهی آپشنال نیز وجود دارند که در ماههای زمستان بسیار به کار میآیند.
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری سوپرشارژردار
قدرت/گشتاور: ۳۱۰ اسب بخار/۲۹۷ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۴ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: اعلام نشده
- رولزرویس دون
از لحظهای که درب بزرگ دون را باز میکنید واضح است که خودرویی خاص را به دست آوردهاید. پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری تویئن توربوی دون را روشن کنید و غرشهای آن بشنوید. این پیشرانه همان نسخهی بکار رفته در کوپهی ریث است اما قدرت آن به ۵۶۳ اسب بخار کاهش یافته که مناسب کاراکتر ریلکس این خودرو است.
شتاب گیری دیوانهوار شاید کار اصلی رولزرویس نباشد اما فکر نکنید که این خودروی ۲.۵ تنی کند است. ۵ ثانیه طول میکشد تا خودرو از حالت سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۵۶۳ اسب بخار/۷۸۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
- فورد موستانگ
فورد با عرضهی موستانگ در انگلستان مدال طلا را بر گردن آویخته و با قیمتی رقابتی، ظاهری تهاجمی و مواردی که کمتر رقیبی داراست، نباید از وجود لیست انتظار ۱۲ ماهه برای خرید این خودرو متعجب شد.
ما قبلاً نسخهی کانورتیبل با پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست را راندهایم و آن را احساسبرانگیز یافتهایم اما حالا نسخهای ۸ سیلندر در اختیارمان است. همانند مدل اکوبوست، این مدل هم سقفی دومرحلهای دارد. کل فرایند باز کردن سقف ۱۰.۵ ثانیه طول میکشد که سریعترین زمان بین این ۶ خودرو است. بستن سقف نیز در ۱۲.۲ ثانیه صورت میگیرد.
با باز بودن سقف شاهد وزش باد در کابین خواهیم بود اما این به اندازهی مرسدس S500 نیست و باید توجه داشت که فورد از هیچ بادگیری استفاده نکرده است.
پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری
قدرت/گشتاور: ۴۱۲ اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
گیربکس:۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
king 918
۱۰ تیر ۱۳۹۵باکستر 718 دلربایی میکنه لامصب
بعد مرسدس بنز
بعد رولزرویس ( هر چند موتور خیلی بدی داره )
ali
۱۰ تیر ۱۳۹۵اون کابوی خوشگله رو من میخوامش که پرفروش ترین کوپه دنیاست
FORD MUSTANG MY LOVE
رادین
۱۰ تیر ۱۳۹۵همشون عالی و دیوانه کننده هستن.
جای mazda mx5 و Alfa Romeo 4C Spider واقعا خالیه
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵عشق است موستانگ و مرسدس بنز و پورشه
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵میگم دوستان پدال چرا خبر کوروت با موتور میانى رو نمیزارین😕
یا بررسى مالیبو جدید یا…
مرسى ولى کارتون حررررف نداره.
توى این لیست هم بنز-پورشه-ماستنگ عالى هستن.
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵سلیقه ات عین خودم
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵ااا آره شبیه همه ولى من با توجه به توضیحات و تعریفى که از ماستنگ کرد و علاقه خودم فورد رو بیشتر از همه دوست دارم.
چون: ۱.عشقمه و آمریکایى هست ۲.سقف زودتر از بقیه باز میشه ۳.بدون نویز گیر کابینش از اس کلاس ساکت تره ۴.قیمتش مناسبه ۵.مردم براى خریدش حتى توى اروپا صف کشیدن طورى که ۱۲ ماه باید صبر کنن!!!!(انگار اپل محصول جدید داده?)
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵موستانگ واقعا دوس داشتنی هم هست
علي رضا
۱۰ تیر ۱۳۹۵عکس آخر عالیه…
احمد باقری
۱۰ تیر ۱۳۹۵مرسدس، رولز رویس، فورد
موكا
۱۰ تیر ۱۳۹۵دوستان من رفتم به آدرسی که سردبیر سایت برای نمایندگی رنجروور نوشته بودن ، نبش تقاطع پارک وی ، داشتن دکوراسیون رو از نو میساختن ولی خبری از آرم لندروور نبود ، از نمایندگی کیا در همسایگیشون پرسیدم ولی جواب درستی ندادند. کسی خبر موثقی داره ؟
فرید
۱۰ تیر ۱۳۹۵پورشه ک عالیه نمای عقبشم خیلی بهتر شده بنز و رولزرویس هم که بیشتر از لذت رانندگی اینو میرسونه که های ملت این منما همچین ماشینی سوار شدم خوب نگا کنید ولی اسمارت خیلی خوبه خوراک دور دور تو خیابونای شلوغه من به شخصه ماشینای سقف فلزی با شیشه های دودی دوس دارم که اصن داخل ماشین معلوم نباشه یه جورایی مرموز تر باحال تره
Saied
۱۰ تیر ۱۳۹۵لیستت به نظرم نظره شخصیه خوده نویسنده بود .
سامان اذری
۱۰ تیر ۱۳۹۵پس پرفروش ترین رودستر تاریخ که تو گینس هم ثبت شده کو؟؟؟؟؟
Siavash
۱۰ تیر ۱۳۹۵مصرف سوخت اس چی میگه؟???