چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای خارجی با قیمت زیر 50 میلیون تومان

اگر یک خودروی صفرکیلومتر را بخرید احتمالاً صاحب خودرویی با سواری آرام، مصرف کم و قابلیت اطمینان مناسب خواهید شد اما خب برای انتخاب بهترین‌ها باید دستتان را در جیب مبارک بکنید! همه‌ی افراد نمی‌توانند خودروی صفرکیلومتر بخرند زیرا بودجه محدودی دارند و حتی پیشنهادهای لیزینگی هم مقداری پیش‌پرداخت را طلب می‌کنند. اینجاست که خودروهای کارکرده وارد میدان شده و با کمی جست‌وجو و دقت می‌توان گزینه‌های بسیار مطلوبی را پیدا کرد.


تاکنون چند سری از مطالب بهترین خودروهای خارجی با قیمت‌های بسیار نازل را خدمتتان تقدیم کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در نظر داریم بهترین خودروها با قیمت زیر ۵ هزار پوند (هر پوند را تقریباً ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم) را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. خب در زمانی که یک دستگاه داچیا ساندرو حداقل ۶۹۹۵ پوند قیمت دارد بنابراین این گزینه‌ها فوق‌العاده محسوب خواهند شد.

در این لیست خودروهای متنوعی حضور دارند اما یکی از هیجان‌انگیزترین گزینه پورشه باکستر مدل ۲۰۰۳ است که تنها ۴۹ میلیون تومان قیمت دارد. اگرچه این خودرو حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر کار کرده اما محصولات پورشه همواره از کیفیت بالایی برخوردار بوده‌اند.

اگر گزینه‌ای لوکس‌تر می‌خواهید می‌توانید یک ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۰۵ با کارکرد ۱۴۰ هزار کیلومتری را بخرید که در زمان صفر بودن قیمت ۵۰۳۰۰ پوندی داشت اما هم‌اکنون تنها حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

طبیعتاً توصیه اکید ما این است که در خرید خودروی کارکرده نهایت دقت و بررسی را به عمل‌آورید زیرا در این بازه قیمتی هیچ تضمینی درباره نگهداری سالم خودرو وجود ندارد؛ اما اگر خودروهای مورد بحث تاریخچه سرویس مشخصی داشته باشند دلیلی برای ترس از خرید خودروی دست‌دوم وجود نخواهد داشت.

ب ام و سری ۷

  • مدل: ب ام و 730d SE
  • قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 50300 پوند
  • قیمت فعلی: 3995 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری ۲۲۸ اسب بخاری
  • مصرف سوخت: 8.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ایمنی: اعلام نشده

ب ام و سری 7
محصولات پرچم‌دار ب ام و، مرسدس و آئودی به خاطر پیچیدگی فنی بالا و ترس از خرابی‌های احتمالی در آینده افت قیمت شدیدی دارند. اگر ریسک تعمیر چنین خودرویی را بر عهده بگیرید می‌توانید این سری ۷ تمیز را بخرید که از پیشرانه‌ی فوق‌العاده ۳ لیتری ۲۲۸ اسب بخاری استفاده کرده و حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. با این پول شما صاحب لوکس‌ترین تجربه سواری خواهید شد!

ب ام و سری ۱

  • مدل: ب ام و 130i نسل اول
  • قیمت: از ۴ هزار پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری
  • قدرت/گشتاور: 261 اسب بخار/۳۱۵ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۱ ثانیه

ب ام و سری 1
ب ام و سری ۱ روشی منحصربه‌فرد در فرمول تولید هاچبک های داغ دارد. این خودرو به لطف پیشرانه ۶ سیلندر و طراحی دیفرانسیل عقب خود را از رقبا جدا کرده است. جست‌وجوی سریع نشان می‌دهد که با پرداخت ۴۰ میلیون تومان می‌توانید نمونه‌ای با کارکرد حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر پیدا کنید.

فورد فوکوس ST

  • مدل: فورد فوکوس ST نسل دوم
  • قیمت: از ۴ هزار پوند
  • پیشرانه: 5 سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 222 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۶ ثانیه

فورد فوکوس
اگرچه فوکوس ST هندلینگ خوبی داشته و برای استفاده روزمره نیز مناسب است اما دلیل حضور آن در لیست ما به آن چیزی که زیر کاپوت پنهان کرده مربوط می‌شود. پیشرانه ۵ سیلندر این خودرو صدای فوق‌العاده‌ای داشته و کاراکتری را که رقبا ندارند ایجاد می‌کند. هر پوند صرف شده برای این خودرو ارزشش را دارد.

اشکودا یتی

  • مدل: اشکودا یتی ۲.۰ TDI SE
  • قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 16965 پوند
  • قیمت فعلی: 4399 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری
  • مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ایمنی: 5 ستاره یوروانکاپ (۲۰۰۹)

اشکودا یتی
خودروهای معدودی می‌توانند تجهیزات موردنیاز خانواده‌ها را به خوبی اشکودا یتی تأمین کنند. این خودرو ترکیبی از فضای زیاد و انعطاف‌پذیری بالا بوده و البته متریال خشن و هزینه‌های نگهداری پایینی دارد. همه‌ی این موارد باعث می‌شوند یتی در عین اینکه سواری آسانی دارد کاملاً لذت‌بخش هم باشد.

جای تعجبی ندارد که این شاسی‌بلند چکی در سال ۲۰۱۰ عنوان خودروی سال اتواکسپرس را به دست آورده است. پیشرانه ۲ لیتری دیزلی یتی با قدرت‌های ۱۰۸، ۱۴۸ و ۱۶۸ اسب بخار در دسترس بوده اما ما مدل میانی را توصیه می‌کنیم. این پیشرانه ترکیبی فوق‌العاده از پرفورمنس و توانایی بوده و مصرف سوخت مناسبی هم دارد.

در نسخه SE یتی تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، حسگرهای پارک عقب، رینگ‌های آلیاژی و کروز کنترل به چشم می‌خورند.

هیوندای سانتافه

  • مدل: هیوندای سانتافه ۲.۲ CRDi CDX
  • قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 22820 پوند
  • قیمت فعلی: 4495 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری ۱۵۵ اسب بخاری
  • مصرف سوخت: 7.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ایمنی: 4 ستاره یوروانکاپ (۲۰۰۶)

هیوندای سانتافه
هیوندای با تولید شاسی‌بلند سانتافه به یکی از رقبای جدی محصولات رده میانی اروپایی و ژاپنی تبدیل شد. باید اذعان کرد این خودرو فاقد شاخصه‌های رانندگی رضایت‌بخش پیشروهای کلاس بوده اما در بخش شاسی بلندهای بزرگ ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی داشته و از پیشرانه دیزلی قوی و تجهیزات زیاد بهره می‌برد. این خودرو یک شاسی‌بلند چهار چرخ محرک مناسب برای خانواده‌هاست.

فورد موندئو

  • مدل: فورد موندئو ۲.۰ TDCi تیتانیوم X
  • قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 25645 پوند
  • قیمت فعلی: 4745 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری
  • مصرف سوخت: 5.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ایمنی: 5 ستاره یوروانکاپ (۲۰۰۷)

فورد موندئو
سومین نسل موندئو همه‌چیز برای درخشش را داراست. این خودرو کابینی جادار برای ۵ نفر داشته و تجهیزات زیادی هم ارائه می‌کند. موندئو به لطف پیشرانه‌های قوی و توازن سواری و هندلینگ سواری فوق‌العاده‌ای داشته و بهترین‌های فورد را نشان می‌دهد.

تنزل بهای زیاد به این معنی است که با بودجه کمتر از ۵۰ میلیون تومان می‌توانید نسخه فول این خودرو را بخرید.

پورشه باکستر

  • مدل: پورشه باکستر ۲.۷
  • قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 31450 پوند
  • قیمت فعلی: 4900 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۲.۷ لیتری ۲۴۵ اسب بخاری
  • مصرف سوخت: 9.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ایمنی: اعلام نشده

پورشه باکستر
پورشه باکستر ۵۰ میلیونی چیز جدیدی ندارد اما خب به هر حال صاحب خودرویی با پیشرانه ۶ سیلندر خواهید شد و همین امر مایه خوشحالی است.

در کل باکستر سواری برجسته‌ای دارد. این خودرو به لطف طراحی پیشرانه وسط و دیفرانسیل عقب بالانس فوق‌العاده‌ای دارد.

فرمان خودرو احساس بسیار زیادی داشته و یک خودروی اسپورت واقعی است. البته در زمان خرید چنین خودرویی باید دسترسی کاملی به تاریخچه سرویس‌ها داشت و همچنین بررسی دقیقی روی خودرو انجام داد.

سیتروئن DS3

  • مدل: سیتروئن DS3 THP DSport
  • قیمت: از ۵ هزار پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 154 اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۳ ثانیه

سیتروئن DS3
خریداران خودروهای پرفورمنس معمولاً چشم خود را روی این خودرو می‌بندند اما خب یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و یک شاسی با توازن خوب بین سواری و هندلینگ را از دست می‌دهند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به جاش ما امنیت داریم!!! ??

    1. الف.ی

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      فرشاد جان
      بدو پیامات رو ببین

    2. مزدا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      سانتافه مدل ۲۰۰۶ رو الان تو ایران بخری کمتر از ۱۵۰ میلیون فک نکنم بدن

    3. مهدی

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تو این رده قیمتی ما 206 صندوقدار داریم هم قیمت سری 7 !!!
      تازه پشت آمپر جدید هم داره

  2. سام

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    از قدیم گفتند که قاچ زین را بچسب سواری پیشکش! ….کجای صنعت و اقتصاد و بازار فروش ما شبیه به کشوری چون انگلستان است که انتظار داریم که قیمت خودرو در کشورمان شبیه به آن باشد.اگر روز و روزگاری تنوع برندهای خودروساز موجود در کشورمان به اندازه هندوستان و ترکیه و برزیل شد باید خدا را هزار مرتبه شکر کنیم ،چه برسد به کره و چین و…..انگلستان و آمریکا که جای خود دارند.

  3. حمیدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هزینه تعمیر هر کدومشون به جز فورد و اشکودا و هیوندای خیلی بالاست تو این رنج برای ماشین کارکرده عموما مردم ترجیح میدن به سراغ خودروهای ژاپنی کارکرده برن البته من تو انگلستان نیستم ببینم وضع زندگیشون چجوری هست و آیا اصلا علاقه ای به خرید این سبک خودروها منظورم کارکرده هست دارن یا نه

    1. حسين فخري

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه اینکه اینجا کمه
      دوست من ساکن المانه
      اینجا یه گاری داشت تو بازار بار میبرد میاورد
      ده سالیه رفت المان و الانم تو یه کارخونه مواد لبنی کار میکنه
      ماشین دست دوم خریده بود پنج سال قبل
      میگفت ماشین فراوون ریخته اونجا هر قیمتی بیخوایی گیر میاد همشونم سالم و به جز روغن و لوازم مصرفی هیچی نمیخواد تا ده پنج سالم بدونه هیچ خرابی کار میکنه.خودش چند ساله ماشینو داره و همون موقع میگفت با دستمزد یک ماهش ماشینو خریده

      یه چیز دیگه که میگفت این بودش که هر قطعه برا هر مدلی که بخوایی گیر میاد نیومد میری ایی بی و امازون یا علی بابا میخری اونم با قیمتای فوق العاده ارزون
      این چیزایی که شما میگی شایعس
      طرف ماهی دو هزار یورو درامدشه هزینه نگهداری ماشینو حساب کنی ماهی پنجاه یورو نمیشه که اکثرش برا بیمه و مالیاته
      برا ما ماهی پنجاه یورو میشه پانصد هزار تومن برا دوست من با ماهی بیست میلیون تومن درامد پانصد هزار تومن هیچی نیست
      تازه اونجا اینطور نیستش که عقده ماشین داشته باشه
      کلی ادم اونجا تو عمرشون اصلا گواهینامه نمیگیرن

      یکی قبلا کامنت خوبی داده بود
      حقونه به این وضع بیوفتیم لیاقتمون همینه

  4. محمد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    با این قیمت ارز و پول با ارزشمون فردا پدال جان همین تیتر رو باید بکنی بهترین خودرو های زیر ۲۰۰ میلون !!!!!خدایا حکمتت رو شکر?

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    بی ام و سری هفت تو ایران هم نسبت به رقبای خودش از افت قیمت بیشتری برخورداره به سبب همین استهلاک بالا .
    شما قیمت بنز sکلاس مثلاً مدل ۲۰۰۷ رو با همین بی ام و کلاس ۷ مدل ۲۰۰۷ مقایسه کنید تا پی به این قضیه در تمام نقاط دنیا ببرید .

    1. ADAK

      ۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      باشَد
      بی ام و بد است
      بنز خوب
      دیگه بگیر بخواب…

  6. مهرداد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من خودم ۴۸ خواباندم پارس تندر تحویل بدن الان اینارو دیدم افسرده شدم بی ام و با ال ممد قیمتش یکی باشه به زور بکنن بهمون

  7. محمدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خدایا
    از ماست که بر ماست

  8. Mohammad

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نظری ندارم فقط اشک میریزم

  9. بردیا

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید خب خیلی ها بگن ترجمه این مقالات ربطی به حال و روز ما تو این خراب شده نداره. ولی خیلی خوبه. با خوندن این مقالات خیلی بهتر میتونیم مقایسه و ببینیم چه ظلمی به ما می کنن. و این آگاهی در هر زمینه ای بدون شک به مرور زمان جواب میده و ذهن ها کم کم بیدار میشن و کاری می کنن.

  10. Genius

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    اگه اونورآب جزو کره زمینه پس اینجا که ما هستیم دقیقا کجاست؟!؟!؟!؟50 تومان اینجا ته تهش میشه دنا معمولی و تندر90 ساده اونجا میشه ب.ام.و!!!

  11. احسان

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان این رو هم در نظر داشته باشید که توی انگلستان در عوض قیمت پایین خودرو هزینه ی بیمه اش زیاده و گاهی حتی از قیمت خود ماشین هم بسیار بیشتر میشه

  12. Shervin

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اصلن مایل ب خرید محصولات مزخرف داخلی ک قیمتشون خیلی فراتر از ارزششونه ندارم . لازم باشه چنسال میگردم ی ماشین خوب خارجی بگیرم ولی سمت سایپا نرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا