دوازده خودرو، پنج کشور، یک برنده
سرانجام به قسمت سوم یا آخر مطلب بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۷ رسیدیم. همانطور که در جریان هستید، طی این نبرد دوازده خودرو از برترین و جذابترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت دنیا توسط موتورترند موردبررسی و آزمایش قرار گرفتند که طی دو قسمت قبلی به معرفی هشت خودرو از این دوازده خودرو پرداختیم و حالا در قسمت آخر این مطلب، چهار خودروی برتر رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ را بررسی خواهیم کرد.
رتبهٔ چهارم شورولت کامارو ZL1 1LE
کامارو ZL1 1LE دومین نمایندهٔ شورولت در رقابت امسال است و توانست رتبهٔ نهچندان خوب برادرش کوروت گرند اسپرت را جبران کرده و مقام قابلتوجه چهارم را کسب کند. کامارو ZL1 1LE یک خودروی مسابقهای بینظیر است. البته شاید فکر کنید قدرت بالا است که موجب شده ZL1 1LE به این خوبی کار کند اما درواقع کلید عملکرد فوقالعادهٔ این ماسل کار چسبندگی آن است. برای اطمینان از اینکه کامارو از تکتک ۶۵۰ اسب بخار خود استفاده کند، لاستیکهای گودیر دست در دست کمکفنرهای DSSV در کنار تجهیزات آئرودینامیکی کار میکنند. یکی از آزمایشکنندگان در مورد این هیولای دیترویتی میگوید که راننده بهسرعت یاد میگیرد که میتواند به تایرها اعتماد کرده و تمام قدرت ماشین را رها کند.
یکی دیگر از آزمایشکنندگان نیز اضافه کرد که حرکت عمودی در کابین خودرو وجود دارد اما کامارو هرگز به طرفین منحرف نمیشود؛ اما یکی از مشکلات چسبندگی ZL1 1LE، کیفیت سواری آن است. نهایتاً این ماسل کار قدرتمند آمریکایی در رتبهٔ چهارم قرار گرفت. تمامی آزمایشکنندگان در مورد عملکرد عالی کامارو ZL1 1LE از لحاظ قدرت و چسبندگی اتفاقنظر داشتند. این یک واقعیت است که تمام ۶۵۰ اسب بخار قدرت این ماشین بدون ذرهای اتلاف از طریق لاستیکهای عقب قابلاستفاده هستند که این نشان از مهندسی فوقالعادهٔ آن دارد؛ اما بعضی از آزمایشکنندگان معتقدند که اگر بنا به استفادهٔ روزانه از شورلت کامارو ZL1 1LE باشد، نمیتواند بهعنوان پیروز رقابت بهترین خودرو برای راننده انتخاب شود.
ترکیب | موتور جلو محور عقب |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۶ کیلو به اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
وزن خالص | ۱۷۴۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۷ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۱۱ جی |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) |
قیمت پایه | ۷۱,۲۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۷۳,۰۹۰ دلار |
رتبهٔ سوم پورشه ۹۱۱ توربو S
اگر به جاودانگی اعتقاد داشته باشید، پورشه ۹۱۱ توربو S خودروی مناسب شما است. این ماشین با برخورداری از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK، سیستم چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور، پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربو به قدرت ۵۸۰ اسب بخار و سیستم فرمان گیری چهارچرخ، پاسخگویی فوقالعادهای داشته و کوچکتر از آنچه هست احساس میشود. یکی از آزمایشکنندگان در مورد ۹۱۱ توربو S میگوید این خودرویی است که برای سرعت مسلح شده است و تواناییهای وحشیانهای دارد.
یکی دیگر از آزمایشکنندگان نیز اضافه کرد که ۹۱۱ توربو S ابزار متمرکزی است که تنها برای یک هدف در نظر گرفته شده است: حرکت بسیار سریع. پیدا کردن نقصی در این ماشین واقعاً سخت است؛ بنابراین تنها یک رأی است که کسب کنندگان رتبههای دوم و سوم را مشخص میکند و نهایتاً خودرویی که مدال برنز را کسب کرد پورشه ۹۱۱ توربو S بود. در این خودرو هرگز به نظر نمیرسد که قدرت، چسبندگی و یا ترمزها به پایان رسیدهاند. ۹۱۱ توربو S به طرز شگفتآوری در تمامی سطوح از شایستگی فوقالعادهای برخوردار است بدون وجود هیچگونه مشکل قابل حسی؛ بنابراین واقعاً باید پورشه را به خاطر عملکرد بینظیرش ستایش کرد.
ترکیب | موتور عقب چهارچرخ |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 |
تنفس | توئین توربو |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۷ کیلو به اسب بخار |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن خالص | ۱۶۱۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۶ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۵ جی |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) |
قیمت پایه | ۱۸۹,۱۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۹۶,۳۶۰ دلار |
رتبهٔ دوم پورشه کیمن S
پورشه ۷۱۸ کیمن S خودروی اسپرتی است که محدودیتهای خود را کشف میکند. یکی از آزمایشکنندگان در مورد این ماشین میگوید شاسی آن به زیبایی متعادل بوده و هندلینگ آن قابل پیشبینی است. یکی دیگر از آزمایشکنندگان نیز افزود که فرمان کیمن S در بین بهترینهای این رقابت جای میگیرد. همچنین این خودرویی است که بهاندازهٔ کافی سریع است، نه بیشتر؛ بنابراین آرزو داشتیم که مزدا MX-5 مثل این رفتار میکرد. ۷۱۸ کیمن S مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت است که در میانهٔ خودرو نصب شده و ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور بهخوبی با پلتفرم خودرو همخوانی دارد. البته برخی از نبود صدای زیبای پیشرانهٔ قبلی گلایه دارند اما یکی از آزمایشکنندگان گفت قدرت بیشتر ارزشش را دارد.
نایبقهرمان رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ امسال خندهدار است زیرا در ابتدا قرار نبود پورشه ۷۱۸ کیمن S در این رقابت شرکت کند اما در لحظات آخر بهمنظور پُر کردن یک جای خالی در ترکیب شرکتکنندگان، کیمن S انتخاب شد و حالا توانست با مدال نقره از این رقابت خارج شود. یکی از آزمایشکنندگان در مورد این خودرو میگوید این ماشینی بسیار متعادل و روان است که بدون هیچگونه شکافی قدرت را تحویل راننده داده و به کوچکترین حرکت فرمان پاسخ میدهد. یکی دیگر از آزمایشکنندگان نیز ضمن تأیید این گفتهها افزود تواناییهای کیمن S در پیمودن پیچها انسان را مجذوب میکند. وی این خودرو را دوستداشتنی نامید و افزود پورشه ۷۱۸ کیمن S یک پدیده است.
ترکیب | موتور وسط محور عقب |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
نسبت وزن به قدرت | ۴.۱ کیلو به اسب بخار |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن خالص | ۱۴۴۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۴ به ۵۶ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۱ جی |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) |
قیمت پایه | ۶۷,۳۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۹۵,۴۷۵ دلار |
رتبهٔ اول فراری ۴۸۸ GTB
و نهایتاً میرسیم به قهرمان رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۷ یعنی فراری ۴۸۸ GTB که دومین خودروی ایتالیایی گروه نیز محسوب میشود. این ماشین هیجانات تمامی تیم بررسی را تحریک کرد. این خودرو تمامی فانتزیهایی که نوجوانان هنگام فکر کردن به یک فراری در نظر میگیرند را ارائه میکند. ۴۸۸ GTB یکی از خودروهای نادری است که با وجود ظاهر عجیبش در داخل آن بلافاصله خودرویی آشنا احساس میشود. کابین این سوپراسپرت ایتالیایی، راننده محور بوده و هیچگونه حواسپرتی در آن وجود ندارد. هنگامیکه دستان راننده روی غربیلک فرمان D شکل فیبر کربنی خودرو که با چرم پوشیده شده است قرار میگیرد، تمام کنترلرهای موردنیاز در دسترس انگشتان قرار دارند.
۴۸۸ GTB احساسی جادویی داشته و رانندگی باشکوهی را ارائه میکند. پیشرانهٔ توئین توربوی کوچک این ماشین ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. نیروی ۴۸۸ GTB موج ویرانگری است که به حواس راننده حمله میکند. موتور بهراحتی تا ۸ هزار rpm دور گرفته و گیربکس هفت سرعته نیز قدرت آنرا بی کموکاست به چرخهای عقب تحویل میدهد. یکی از آزمایشکنندگان در مورد این پیشرانه میگوید که نیروی آن مانند نیروی طبیعت است؛ مانند یک گردباد؛ اما پاشنهٔ آشیل ۴۸۸ GTB ترمزهای آن است که از نوع کربن سرامیکی بوده و کمی احساس چوب بودن دارند. بااینحال نهایتاً مقام نخست رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۷ به فراری ۴۸۸ GTB رسید و این سوپراسپرت موتور وسط ایتالیایی مقتدرانه از بین دوازده رقیب سرسخت به جایگاه نخست دست پیدا کرد. این فراری بهترین خودرو برای راننده است.
ترکیب | موتور وسط محور عقب |
پیشرانه | ۳.۹ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۶۰ نیوتن متر |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۳ کیلو به اسب بخار |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن خالص | ۱۵۴۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۱ به ۵۹ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۶ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۲ جی |
مصرف سوخت | ۱۳ لیتر (ترکیبی) |
قیمت پایه | ۲۴۹,۱۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۳۶۵,۷۹۳ دلار |
رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ قسمت اول
رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ قسمت دوم
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶به شخصه کیمن GT4 رو بیشتر از بقیه محصولات پورشه میپسندم، جاش اینجا خیلی خالیه.
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶اختلاف قیمت مدل پایه و تست شده ۴۸۸ خیلی زیاده، میشه با این پول در کنار یه ۴۸۸ پایه، یه S500 فول آپشن هم خرید، هر چند کسی که اینقدر پول برای ماشین میده، توانایی خرید خودروی دیگهای رو هم داره.
تو محصولات فعلی فراری، ۴۸۸ با ترکیب رنگ بدنه قرمز و سقف مشکی و پورتوفینو، بیشتر باب میلم هستن.
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶ردهبندی بر اساق سلیقه شخصی:
1. مرسدس AMG GT R
2. نیسان GTR نیسمو
3. فراری ۴۸۸
4. مکلارن 570GT
5. پورشه 911 توربو. . .
سلیقه شما چیه؟
الف.ی
۱۰ مهر ۱۳۹۶رده بندی من بر اساس علاقه
۱- مرسدس
۲- ۹۱۱
۳- مکلارن
۴- کامارو
۵- نیسان
۶- فراری
علی
۱۰ مهر ۱۳۹۶با سلام
انتخابهای منم
مرسدس بنز AMG GTR
فراری 488
استون DB11
شوی کامارو
911
مجید
۱۰ مهر ۱۳۹۶به نظر نویسنده ها باید احترام گذاشت اون هم مجله موتور ترند اما به شخصه از عملکرد کامارو و کیمن شگفت زده شدم و فکر میکنم جایگاه جی تی آر نیسمو و مرسدس و مک لارن جایگاهشون بالاتر از این رتبه های فعلیه.به هر حال از این که کیمن از 911 رتبه بالاتری گرفت خیلی تعجب کردم و از این که فراری اول شد خیلی نه!
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶منم تعجبم از رتبه خوب کیمن و کامارو و رتبه بد D11 و GTR نیسموهه. . .
درسته که کارشناسهای موتور ترند با تجربه و کار بلد هستن اما به نظرم بی انصافی هم چاشنی کارشون کردن؛ شما یه نظرسنجی کنی متوجه میشی جایگاه GTR نیسمو در بدترین حالت ممکن، چهارمه، ۴۸۸، ۹۱۱ و AMG GTR هم احتمالا تو نظرسنجی ،با هر ترتیبی، سه تای اول هستن.
datsun
۱۰ مهر ۱۳۹۶رکورد گیری تو پیست با نیسمو هم برام خیلی شک بر انگیز بود
الف.ی
۱۰ مهر ۱۳۹۶تو آپارات چی سرچ کنم که بتونم لپتایم ها رو ببینم؟
datsun
۱۰ مهر ۱۳۹۶قبلا یه تست مشاهده کردم یادم نمیاد چه سایتی یا مجله ای بود ولی تو اون تست gtr مدل پایه (پرمیوم) تو پیست چند صدم ثانیه سریع تر از nsx بعد اینجا مدل نیسمو که مخصوص پیسته از nsx عقب افتاده !!!
Kamran
۱۰ مهر ۱۳۹۶رده بندی شخصی من
——————–
1- Ferrari 488 GTB
2- Mercedes AMG GTR
3- Nissan GTR Nissmo
4- Porsesh 911 Turbo S
5- Maclean 570 GT
مختار
۱۰ مهر ۱۳۹۶جای لامبو خالی
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۶وقتی مقایسه جامع و بر اساس حس و لذت رانندگی باشه فراری ها همیشه برتر بودن چیزی که تو اعداد و ارقام نمیگنجه و باید حس بشه این لذت رانندگی شانسی نیست و تکنولوژی پشت این داستان هست که یه پکیج بی نقص و کامل رو ارائه میده و البته تنها شرکتی که میشه گفت رقیب محسوب میشه فقط پورشه هست که بی نقص عمل میکنن معمولا
مختار
۱۰ مهر ۱۳۹۶به نظر من اول فراری دوم پورشه سوم gtr
نویدی
۱۰ مهر ۱۳۹۶این پورشه ها چقدر محشرن…
علی
۱۰ مهر ۱۳۹۶فراری وپورشه مگه میشه بین این دوتاانتخاب کرد
اوج مهندسی ایتالیا آلمان تواین ماشینهاخلاصه شده
البته باتمام احترام به خودروهای دیگه.
Archi KHAN
۱۱ مهر ۱۳۹۶خُب بخاطرِ همینه که از قدیم میگن :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
Hemichan
۱۰ مهر ۱۳۹۶پرهندلینگترین
کامارو
البته معمولا 1.18 و 1.19 رو به دست میارن
1.04 g هم که ZL1 پایه اس
#ali.m#
۱۱ مهر ۱۳۹۶اصلا واسم اهمیتی نداره کی چندم شده ولی خدایی کامارو عشقه?
حمیدرضا
۱۱ مهر ۱۳۹۶کامارو خیلی به دل من میشینه رخ خفن قدرت بالا گیربکس دستی همه و همه خوبن
پورشه ۷۱۸ تنها مدل پورشست که منو واقعا جذب کرد و البته مگه میشه فراری جایی باشه و قهرمان نشه
SERIAL WINNER
۱۱ مهر ۱۳۹۶.
فراری و پورشه اسپورت سازی رو دوباره تعریف کردند.
مقایسه های این مجلات چندان اهمیتی برام نداره. فراری ، پورشه ، بنز ، BMW و … جزو برنده های مجلات باشن یا نباشن ، جایگاهشون برای من یکی شدیدا تثبیت شدست
احسنت به 488 بینظیر که مثل همیشه ارزش های فراری رو به همه نشون داد
پورشه هم که گل کاشته. ارزش رتبه ی 2 و 3 پورشه با رتبه ی اول فراری برابری میکنه.
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۶از فراری و پورشه با وجود قیمت بالاشون انتظاری جز این نمیره. باید به شورولت با ساخت کامارو آفرین گفت که با قیمتی بسیار پایینتر تونسته خودشو چهارم لیست قرار بده.
آرش
۱۲ مهر ۱۳۹۶من که از این رده بندی خوشم نیومد دو تا پورشه داریم الفا داریم لکسوز داریم مزدا داریم بنز داریم استون داریم اما چلنجر نداریم ماستانگ نداریم … خیلی مهم تر لامبورگینی نداریم!!!!اخه کدوم یکی از اینا از لامبو بهترن؟؟؟(البته به جز 911 توربو اس که ارادت داریم بهش)
joojoo
۱۴ مهر ۱۳۹۶اینم رده بندی شخصی خود من
البته میدونم برای بعضی ها ممکنه خیلی عجیب باشه
1:لامبورگینی آونتادور
2: مرسدس AMG GTR
3:شورلت کامارو ZL1
4: لکسوس LC500
5:شورلت کوروت گرند اسپورت
6:آستون مارتین DB11
7:آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
8:فراری 488
9:پورشه 911
10:پورشه کیمن
11:نیسان GTR
12:مزدا MX5
13:مکلارن 570GT
فکر کنید که مثلا داخل یکی از این ماشین ها نشستید… اما نمیدونید کدوم ماشینه…
شخصیت این ماشین ها و کاراکتری که از خودشون بروز میدن معیار اصلی این رتبه بندی بوده… شما وقتی پشت 911 یا 488 بشینید چیزی درک نمیکنید جز اینکه با یه ماشین خیلی خوب طرف هستید که در بالاترین درجه ی کیفیت رانندگیه…که خب این ماشین ها خیلی هم کم نیستن… مثل ائودیR8 V10 یا پورشه کیمن یا مکلارن P1 و …(دقت کنید گفتم کیفیت رانندگی بعدا نگید که کلا کلاس بندی ماشین هارو به هم ریختی)
اما خب مثلا وقتی پشت یه amg بشینید، کاملا میفهمید که این ماشین هرچی نباشه یه بنزه برای رانندگی خشن
از اون طرف امکان نداره پشت یه کامارو بشینید و روح ماسل کار آمریکایی رو توش نبینید
و خب لکسوس توی این مدل (LC500)نشون داد که به دنبال همین کاراکتر ماشینه و خوب هم بهش نزدیک شده و باید بهش آفرین گفت… یه گرندتورر واقعی
از اون طرف میبینید مکلارن میاد یه مدل میده(570GT) شترگاوپلنگ به تمام معنا… اصلا معلوم نیست توش چه خبره… و تنها کاری که ازش بر میاد اینه که درگ 400 متر رو زیر 11 بره… معلوم نیست اصلا اسپرته یا سوپر اسپرته یا گرند تورره یا ماشین پیسته…کلا از هرچیزی یکم قاطی کرده… صدا موتورش هم که….
نیسان هم دقیقا همینطوره…
و خب اینکه آونتادور رو توی لیست آوردم دلیلش اینه که این ماشین سنگ محک این رتبه بندیه… یه گاو وحشی به تمام معنا که اگه برای نگهداشتن افسارش توی دست، آدرنالین خیلی زیادی به خون آدم وارد میشه… و کاملا آماده است که آسفالت رو تیکه پاره کنه و یه شاخ به صاحبش بزنه
به همین خاطره که وقتی کسی مورسیه لاگو داره، لزومی به تعویض اون با یه آونتادور نمیبینه چون میدونه دقیقا با همین ماشین فقط با یه لول خشونت بالاتر روبروست
اما وقتی 458 میاد، بخش اعظمی از مالکین F430 میرن سراغش چون میدونن تجربه ی رانندگی 458 مسلما فرق داره… و همینطور 488 نسب به 458 و 812 نسبت به F12
GOD BLESS AMERICA
۲۸ مهر ۱۳۹۶آفرین ، هر چی میخواستم بنویسم نوشتی.
مرحبا ، باریکلا ، براوو ، نایس ، خلاصه دمت گرم .
در ضمن من از بچه های قدیمی سایتم اما فرصت زیادی برای چک کردن سایت ندارم.
ایمان
۱۶ مهر ۱۳۹۶برتری فراری همیشه قابل پیشبینی بوده ولی جایگاه کیمن و کامارو خیلی جالبه