شما فرد پراگماتیکی هستید! یک خودروی لوکس میخواهید اما به نوعی به دنبال نمونههایی با افت قیمت بالا هستید. این لیست برای شماست…
خودروهای لوکس کارکرده جزو بهترین گزینههای معامله در بازار خودروهای کارکرده هستند. این خودروها از پیشرفتهترین تکنولوژیهای خودروسازان سود میبرند. کابین خودروهای لوکس نیز حسی دارد که هیچ خودروی رده میانیای نمیتواند آن را ارائه کند؛ و برای بسیاری از افراد نشان برند روی دماغه معنی خاصی دارد.
اکثر خودروهای لوکس افت قیمت وحشتناکی در بازارهای جهانی دارند. این امر باعث شده محصولات لوکس به گزینههای کارکرده بسیار خوبی تبدیل شوند. وقتی خودرویی لوکس با تاریخچه سرویس و نگهداری مشخص را خریداری کنید تا چندین سال خواهید توانست بدون دغدغه چندانی از راندن آن لذت ببرید. ما در این لیست بهترین مدلهای لوکس کارکرده با قیمت ۱۵ هزار دلار را خدمت شما عزیزان معرفی کردهایم. با ما همراه باشید.
- لکسس ES 350
نقاط قوت: این یک تویوتاست بنابراین ترمیناتور خودروهای لوکس محسوب میشود!
نقاط ضعف: لکسس سواری هیجانانگیزی نداشته و مدلهای پیش از فیس لیفت نیز در بخش تکنولوژی چندان درخشان ظاهر نشدهاند.
این لیست را با لکسس شروع میکنیم و البته محصول دیگری نیز از لکسس در ادامه وجود خواهد داشت. خیلی شوکه نشوید! ژاپنیها به خاطر قابلیت اطمینان بالا و هزینههای نگهداری پایین شناخته شدهاند.
ما با لکسس ES 350 شروع کردهایم. پنجمین نسل این خودرو مدنظر ماست که بین مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ را شامل میشود. علیرغم سنی که دارد این خودرو تقریباً مشابه نسل فعلی است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ES قدرت ۲۷۲ اسبی داشته و قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل میکند. این سدان بیش از هر چیزی روی راحتی سواری تمرکز دارد.
از جمله تجهیزات لوکس ES 350 میتوان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، صندلیهای چرمی، ورود بدون کلید و… اشاره کرد. مواردی همچون کنترل پایداری و کروز کنترل دینامیک و سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۴ بلندگو در لیست آپشن ها وجود داشتهاند.
- آئودی A3
نقاط قوت: فضای کابین و بار خوب، پیشرانه ۲ لیتری توربوی قوی
نقاط ضعف: مشکلات سیستمهای الکترونیکی
ما دومین نسل A3 و بدنه هاچبک آن را انتخاب کردهایم که در واقع پسرعموی گلف محسوب میشود. همانند گلف مشهور، این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو و گیربکسهای دستی یا دوکلاچه سود میبرد.
A3 ترکیبی از فضای کابین و بار خوب با سواری هیجانانگیز بوده و ظاهری سطح بالا و حس خاص محصولات آئودی را ارائه میکند. با ۱۵ هزار دلار شاید بتوانید سومین نسل این خودرو را نیز پیدا کنید که در بطن خود پیشرانه پایه ۱.۸ لیتری را جای داده است.
- مرسدس بنز SLK
نقاط قوت: هیجان سقف باز با امنیت سقف سخت، نشان لوکس مرسدس
نقاط ضعف: پیشرانه و گیربکس هماهنگی زیادی ندارند
“من یک مرسدس کانورتیبل را راندم” خودش مهر تأییدی بر این گزینه است.
این خودروی کوچک و دو نفره پر از تکنولوژی بوده که یکی از آنها سقف سخت و تاشونده استاندارد میباشد که امنیت خودرو را نیز بالا میبرد. میخواهید سقف را در ساعات سرد روز باز کنید؟ مشکلی نیست زیرا سیستم سفارشی ایراسکارف میتواند هوای گرم را به سمت گردن شما هدایت کند.
با ۱۵ هزار دلار آپشن های زیادی گیرتان نخواهد آمد. دومین نسل این خودرو و نسخه SLK 350 گزینه خوبی است. اگر خواهان مدلی مدرنتر هستید میتوانید سومین نسل ۲۰۱۲ را بخرید هرچند قیمت بالاتری خواهد داشت.
چرا SLK بالاتر از مدلهای قویتر و بزرگتر SL و CL قرار گرفته است؟ یک مرسدس ۱۲ سیلندر با قیمت و هزینههای بالاتری همراه است.
- ولوو S60/V60
نقاط قوت: ظاهر جذاب سوئدی، فضای کابین و بار زیاد
نقاط ضعف: سواری ناهنجار، ظاهر نه چندان جالب مدلهای پیش از فیس لیفت
نظرتان درباره هیجان یک سوئدی نیست؟ با مبلغی نه چندان زیاد شما میتوانید یک ولووی تقریباً جدید را در نسخههای سدان یا استیشن بخرید. S60 و V60 از نظر اسپورت بودن چیزی نسبت به ژرمنها چیزی کم ندارند و از راحتترین صندلیهای جلو سود میبرند. نیروبخش این خودروها پیشرانههای ۴، ۵ و ۶ سیلندر بودهاند اما در سال ۲۰۱۶ همه مدلها از پیشرانههای ۴ سیلندر استفاده کردهاند.
هر دو نسخه سدان و استیشن نیز بهصورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند. این خودروها در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شدند.
- مرسدس بنز C350
نقاط قوت: پیشرانه ۶ سیلندر هوشمند، حس راندن یک بچه S کلاس
نقاط ضعف: صندلی عقب تنگ، سیستم اطلاعات سرگرمی بد
یک مرسدس دیگر! دومین ستاره سه پر این لیست C کلاس مشهور است و ما به دنبال نسخه C350 آن هستیم. این مدل اسپورت ترین نسخه غیر AMG در آن زمان بوده است.
C350 از پیشرانه ۶ سیلندر سود برده و بهصورت کوپه و سدان با طراحی دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک عرضه شده است. اگرچه این خودرو به اندازه بامو سری ۳ تیز نیست اما از کابین بهتر و سواری نرمتری سود برده است. از جمله آپشن های این خودرو نیز میتوان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور و ترمز اضطراری اشاره کرد.
- هیوندای جنسیس
نقاط قوت: کابین بزرگ با حس لوکس، احتمال دستیابی به نسخههای ۸ سیلندر
نقاط ضعف: فاقد نشان خاص و سطح بالای دیگر برندها
جنسیس پیش از آنکه به برندی مخصوص تبدیل شود محصولی از هیوندای بود. این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تولید شده و از تجهیزات زیادی همچون پوشش چرم، چراغهای جلوی خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، ورود بدون کلید و صندلیهای گرم شونده سود برده است.
این خودرو یکی از بزرگترین مدلهای لیست بوده اما هنوز هم میتوان با آن هیجان را تجربه کرد مخصوصاً اگر پیشرانه ۸ سیلندر زیر کاپوتش نهفته باشد. این پیشرانه ۴.۶ لیتری قدرت ۳۸۵ اسب بخاری داشته اما نسخه R با پیشرانه ۵ لیتری نیز وجود دارد که قدرت ۵۲۹ اسبی داشته و از رینگهای ۱۹ اینچی سود میبرد.
- بامو 335i
نقاط قوت: پیشرانه قدرتمند و قابل ارتقا، هندلینگ کلاسیک بامو، گزینههای متنوع بدنه
نقاط ضعف: مشکلات پمپ سوخت، مشکلات انژکتور
بامو سری ۳ یکی از بهترین سدان های کامپکت و اسپورت بوده و نسل E90 آن نیز دلیلش را به خوبی نشان میدهد. این خودرو بهصورت سدان، کوپه، استیشن و کانورتیبل و با طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و گیربکسهای دستی و اتوماتیک در دسترس بوده است.
سری ۳ با پیشرانه ۶ سیلندر چیز خوبی است اما ما مدل 335i را در نظر گرفتهایم که دارای نیروگاه ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخار میباشد. البته باید در انتخاب نمونههای کارکرده این خودرو نهایت دقت را به عمل آورید.
- آکورا TL
نقاط قوت: پیشرانه هوندا، سواری هیجانانگیز، هزینههای نگهداری پایین
نقاط ضعف: استایل نه چندان جالب، وزن بالا
آکورا TL تا حدی شبیه لکسس ES 350 است. این خودرو نسخهای لوکس از محصولی بسیار رده میانی است. TL در واقع یک هوندا آکورد با ابهت و قدرت بیشتر است.
این نسخه نهایی از TL با دو پیشرانه ۶ سیلندر آکورا در دسترس بوده است. مدلهای دیفرانسیل جلو دارای پیشرانه ۳.۵ لیتری ۲۸۰ اسبی و دیفرانسیل جلو بوده و مدلهای چهار چرخ محرک از پیشرانه ۳.۷ لیتری ۳۰۵ اسبی استفاده کردهاند.
اگرچه تکنولوژیهای بکار رفته در کابین کمی قدیمی هستند اما استفاده از آنها ساده است. با این قیمت شما میتوانید هر نسخهای را انتخاب کنید. TL بزرگتر و نرمتر از مرسدس یا بامو بوده و فضای کابین و راحتی بیشتری وجود دارد. TL البته سواری هیجانانگیز را نیز فراموش نکرده است.
- بامو i3
نقاط قوت: تجربهای منحصربهفرد، ابعاد کوچک
نقاط ضعف: برد محدود، فضای بار کم
بله این گزینه خیلی فرق دارد؛ اما i3 کوچک یکی از بهترین گزینههای کارکرده میباشد. البته نباید به این خودرو به چشم مدلی برای مسافرتهای طولانی نگاه کرد. i3 گزینهای ایده آل برای شهر بوده و ابعاد کوچکی دارد. مدلهای ۲۰۱۴ این خودرو تنها برد ۱۳۰ کیلومتری دارند اما نسخههای REx با برد ۲۴۱ کیلومتری در دسترس هستند. در سال ۲۰۱۷ برد این خودرو افزایش یافت اما خب با بودجه ما همخوانی ندارد.
اولین بار که سوار i3 شوید حسی خواهید داشت که تا پیش از این تجربه نکرده بودید. کابین خودرو جادار بوده و از بافت و تریم های منحصربهفردی در آن استفاده شده است.
- لکسس LS 430
نقاط قوت: محصولی لوکس و بزرگ، ابهت بالا
نقاط ضعف: ابعاد بزرگ
لکسس LS برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ عرضه و چشمانداز بازار سدان های لوکس و بزرگ را تغییر داد. سومین نسل این خودرو به اندازه نسل اول خبرساز نشد اما قابلیت اطمینان فوقالعاده و سواری راحتی را ارائه کرد.
لکسس همهچیز را ساده گرفته است. طراحی خودرو بزرگ و با ابهت بوده و در تناسبات آن میتوان برخی ویژگیهای S کلاس را دید. این آخرین نسخه از LS با یک فاصله بین محوری بوده و تنها پیشرانه آن نیز از نوع ۸ سیلندر ۴.۳ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری بوده است. کابین این خودرو نیز کاملاً آرام میباشد. از جمله تجهیزات مدرن LS میتوان به کروز کنترل تطبیقی، برفپاککنهای حساس به باران، ناوبری و… میباشد.
با ۱۵ هزار دلار شما میتوانید حتی نسخههای اولیه از نسل چهارم LS را نیز بیابید. اگر بتوانید LS 460 L را انتخاب کنید گزینه خوبی خواهید داشت زیرا طول بیشتر این خودرو باعث شده فضای پای عقب بهبود یابد. این خودرو همچنین از پکیج اجرایی، میز و صندلیهای ماساژوردار سود برده است.
sina
۴ شهریور ۱۳۹۹لوکس کارکرده تو این رنج هر چی جز لکسس بخری هزینه تعمیر و نگهداری و تکس و ایناش کمر میشکونه
440
۴ شهریور ۱۳۹۹پس بنز c و جنسیس چیه این وسط
440
۴ شهریور ۱۳۹۹داش محمد ژانگولر داش عباس لامبو کجان تیم خالیه
NAVID۰۰۹۸
۴ شهریور ۱۳۹۹این مقاله سر تا پا مشکل داشت .
قبل از باز کردن مقاله ، فکر کردم بنز S ، آئودی A7 و A8 یا bmw سری 7 و…… را میبینم .
یا ما تعریف لوکس را نمیفهمیم ، یا واژه لوکس جدیداً شامل SLk ، i3 ، A3 میشود .
والا تو این گزینهها فقط لکسوس Ls لوکس واقعی بود و بقیه سدانهای لوکس اقتصادی یا اسپرت بودند .
V10
۷ شهریور ۱۳۹۹بهترین گزینه ها c350 & 335i
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۹با ۱۵هزار دلار پول حتی میشه e350مدل ۲۰۱۴گرفت که ۱۰۰هزار تا رفته ولی همین ماشین تو ایران زیر ۴میلیارد نیست
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۹نظر من مرسدس بنز SLK
رحیم
۴ شهریور ۱۳۹۹بعضی خودروها جاشون این لست نیست از جمله BMW I3و آئودی a۳
ماشینهای بسیاری هم میشد که باشه
من یکی از لکسس ها رو انتخاب میکنم
میثم
۴ شهریور ۱۳۹۹منم یکی از لکسوسها رو انتخاب میکنم
AMANTE
۴ شهریور ۱۳۹۹لیست جالبی بود مخصوصا برای من که قسط خرید ماشین در آینده نزدیک دارم.
بنده در آلماتی قزاقستان زندگی میکنم و الان ماشین های اسپرت و لوکس با قیمت هایی که به دلار حساب کنیم بین 15 تا 20 هزار دلار هست.
انتخاب های من تا الان: MB S500 W221، BMW 325 E46 و MB e200 W212 هست.
به نظر شما بین این گزینه ها کدوم ارزش خرید داره. بدون تعصب نظر بدید. ممنون.
NISSAN GTR SOLTAN
۴ شهریور ۱۳۹۹قطعا S500 W221 شاه ماشیناست
نسخه های با کیت AMG توی خیابون رو هنوزم وقتی میبینی هوش از سر ادم میپرونه
S65 W221 با اون موتور 12 سیلندر توربوش از نظر من بهترین اس کلاس تاریخه
ماشین لاتی و چغریه
رنگ مشکیش خوراک ماشین مافیاست
بدون تعصب بهت گفتم چون فقط کافیه این اس کلاس های W221 رو کنار ماشین های دیگه بزاری اونوقت میفهمی چه ابهتی داره
NISSAN GTR SOLTAN
۴ شهریور ۱۳۹۹انتخاب های خودم به ترتیب:
C350
LS
ES
مهرداد كمال
۵ شهریور ۱۳۹۹او قزاقستان که فقط لاداس?
بهنام
۴ شهریور ۱۳۹۹Ls?
ایمان
۴ شهریور ۱۳۹۹BMC سری ۳
MAHDI
۴ شهریور ۱۳۹۹اگه بخوام 2 انتخاب داشته باشم انتخاب من لکسوس LS که خیلی با وقار و سواری فوق العاده راحتی داره و همینطور ب ام و i3 الکتریکی برای استفاده شهری که عاشق طراحیش هستم.عشق میکنم وقتی نگاهش میکنم. این ماشین کابین خیلی جذاب و بزرگی داره واسه سرنشین های جلو و عقب و همینطور بخاطر سبک درهاش خیلی راحت هستش، هندلینگ i3 رو باید در تست موس دید که من یکی تعجب کردم ازاین همه چسبندگی و تعادلی که داشت.
((پس لکسوس LS و ب ام و i3 انتخاب من))
خرید خودرو در کشورهای اروپایی چندان سخت نیست اما هزینه نگهداری ماشین در مقابل خیلی خیلی سنگین هستش.
MAHDI
۴ شهریور ۱۳۹۹البته ب ام و سری3 این نسل که بالا میبینیمش هم خیلی لذت بخشه اما اون نسل از ب ام و ها هزینه نگهداری بالایی داشتن و همینطور کیفیت کابینی کمتر از رقبا. اما در نسل های بعد ب ام و از این رو به اون رو شد که فوق العاده است.
Peyman56
۴ شهریور ۱۳۹۹چه ایران باشم چه خارج از کشور انتخابم فقط لکسوس بدلیل اینکه قبلاسواریش رو تجربه کردم هم لکسوس و هم بنزS500رو.اگه بگم لکسوس بنظر من ماشین تو دست تری بود .وقتی بنز s500میشیمین بزرگی ابعادش با اینکه با لکسوس تقریبا مشابه هست ولی یکم ترس دارید.لکسوس خوسدست تره و فوری با ابعادش انس میگیرین.البته چون از اون موقع که SLKحدود ۹۰میایون توپلن بود دل در گرو اون دارم.پس اگه بتونم دو تا انتخاب داشته باشم ا ل لکسوس بعد SLK.
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۹یه بار از یه نمایشگاهی کار درست شنیدم میگفت یکی از بزرگترین اشتباهاتم زمانی که واردات ازاد بود اینه که همین مدل لکسس LS رو وارد نکردم و به جاش بنز و بی ام و اوردم – میگفت بالاترین ارزش خرید رو داره بین سدان های لوکسی که تو ایرانه
OMID
۴ شهریور ۱۳۹۹اول انتخاب صد در صدم c350 بود تا به سری سه رسیدیم اونم نسل مورد علاقه من e90?
چه قدر انتخاب سخت بود اگه قرار بود بخرم ولی به احتمال زیاد انتخاب بنده یه m3 e92 خواهد بود که فوقالعاده س مخصوصاً مدل gts اصلا اسم ب ام و میاد یاد e92 میوفتم
Khosrow
۴ شهریور ۱۳۹۹این اتاق 3 پشیمون کننده ست / سواری بد و اتاق پرسروصدا / فضای کم کابین ..
OMID
۴ شهریور ۱۳۹۹میدونم ولی اگر من بخوام یه همچین ماشینایی بخرم واسه استفاده روزانه که نمیخرم چون هزینه هاشون بالاس واسه همین پرفورمنس و طراحی واسم الویت داره تو این مورد
فکر کنم توی این گزینه ها هم سری سه سریعترین باشه
یه دونه از همچین ماشینایی میخرم واسه تیون و پروژه و بیرون رفتن آخر هفته
یه دونه هم آکورد یا کمری واسه روزانه
Hadi
۴ شهریور ۱۳۹۹انتخابم تو این لیست به ترتیب:
ES
LS
C class
335i
اون es رو من به بار سوارش شدم کیفیت سواریش عالیه یه جورایی مثل قالیچه پرنده!
خلاصه کیفیت سواری عالی، شتاب خوب، کابین فوق العاده با کیفیت قابلیت اطمینانشم که دیگه همتون میدونید!
ولی شاید چون فقط سوار es شدم بین این بزرگان لیستم این شکلیه
اگه سوار همشون شده بودم مخصوصاً LS قطعاً انتخابم فرق داشت…
امیر
۴ شهریور ۱۳۹۹Slk و لکسس!
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۹من مرسدس انتخاب میکنم ،بی ام و و لکسوس هم خیلی خوبن
آنتونی
۹ شهریور ۱۳۹۹فرهنگ ژاپنی فرهنگ احترام به مشتری و صداقت در محصول هست و برای همین هست که شما ماشین لکسوس با کارکرد هشتصد هزار مایل رو هم در خیابان های آمریکا می بینید. انتخاب من مدلهای لکسوس در این گروه هست.
ارشیاsvj
۴ شهریور ۱۳۹۹S60
SLK
البته چنتاشون اصلا لوکس نیستن به نظرم.
AMG///
۴ شهریور ۱۳۹۹c class
Genesis
Ls
((بدون ترتیب))
من خودم c350 2013 دارم یه ماشین همه چی تمومه جنسیس هم تجربه سواریشو داشتم (خودم نداشتم)
لکسس خب میگین لکسس یعنی همه چی تموم
زیزیگولو
۵ شهریور ۱۳۹۹به نظر من در حال حاضر ماشین دست دوم خارجی قابل اطمینان تو ایران اول ژاپنی و بعد از اون کره ای بخاطر استهلاکو هزینه های نگهداری پایین
امیر
۲۰ مهر ۱۳۹۹اونایی که در ایرانن همگی انتخاباتون رو کردین تموم ؟ تمام انتخاباتتون شب بخوابتون میاد و تو خواب باهاش سواری میکنید .