در طول چند سال گذشته شاسی بلندها و تراک ها محبوبیت فوقالعادهای به دست آوردهاند و جای خودروهای کامپکت و سدان های میدسایز را در لیست آمارهای فروش گرفتهاند. با توجه به تغییر ذائقهها و همچنین لزوم ارائه محصولات بیشتر، خودروسازان در کلاسهای جدیدی وارد شدهاند. برای سال ۲۰۱۸، علاوه بر وجود محصولات بازطراحی شده زیاد همچون شورولت اکوئینوکس و تراورس، آئودی Q5، بامو X3 و فورد اکسپدیشن، برخی از نامهای کاملاً جدید نیز ارائه شدهاند که از جمله آنها میتوان به تویوتا C-HR، آلفارومئو استلویو، رنجروور ولار و فولکسواگن اطلس اشاره کرد.
برخلاف تمامی مطالب تاپ ۱۰ معمولی، در این نوشتار کاملاً مفصل ما شاسیبلند و تراکها را به ۱۰ بخش جداگانه تقسیم کردهایم: ۷ کلاس برای شاسی بلندها، دو کلاس برای پیکاپها و یک کلاس برای ونها. کلاسهای شاسیبلند به زیرشاخههای ساب کامپکت، کامپکت و میانسایز تقسیم شدهاند که هرکدام شامل بخشهای لوکس و غیر لوکس بوده و همچنین کلاس بزرگ نیز در نظر گرفته شده است؛ مثلاً خودروهایی همچون شورولت سابربن و فورد اکسپدیشن نمونههای لوکس فول سایز هستند. با تمامی مدلهای جدید یا بازطراحی شده با بهای پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار را به همراه مدلهایی که سال پیش بررسی نشدهاند در نظر گرفتهایم تا بهترین هر کلاس را انتخاب کنیم. تیم حرفهای کار اند درایور زمان زیادی را صرف بررسی و آزمایش این خودروها کردهاند تا انتخاب درستی را انجام دهند.
یک خودرو برای موفقیت باید در سه بخش تأثیرگذار باشد. اولین بحث ارائه ارزش بالا است (آن را با قیمت پایین اشتباه نگیرید) به گونهای که یک خودرو ارزش مبلغ پرداختی را داشته باشد. همچنین خودروی برنده باید مأموریت خود را به بهترین نحو انجام دهد و نهایتاً سواری سرگرمکننده و درگیر کنندهای داشته باشد. اگرچه که پیکاپ ها و ونها به خاطر فرم بدنه خود تکانهای بدنه زیادی دارند اما دلیلی وجود ندارد که شاسی بلندهای بزرگ و خانوادگی سواری ناپایداری داشته باشند.
با تستهای چند هزار کیلومتری، بررسی خودرو در صندلیهای ردیف اول، دوم و سوم (به منظور راحتی و فضای سرنشین و بار) و تجهیزات بکار رفته، در ادامه ۱۰ شاسیبلند و پیکاپ تراک برتر سال ۲۰۱۸ را به انتخاب مجله معتبر کار اند درایور خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
بهتر شاسیبلند ساب کامپکت: کیا سول
بهترین شاسیبلند ساب کامپکت لوکس: بامو X1
بهترین شاسیبلند کامپکت: مزدا CX-5
بهترین شاسیبلند کامپکت لوکس: پورشه ماکان
بهترین شاسیبلند میانسایز: مزدا CX-9
بهترین شاسیبلند میانسایز لوکس: آئودی Q7
بهترین شاسیبلند بزرگ: مرسدس بنز GLS450
بهترین پیکاپ میدسایز: هوندا ریجلاین
بهترین پیکاپ فول سایز: فورد F-150/F-150 رپتور
بهترین ون: کرایسلر پاسیفیکا
Raha
۸ بهمن ۱۳۹۶بهترین شاسیبلند میانسایز: مزدا CX-9
بهترین شاسیبلند کامپکت: مزدا CX-5
آفرین مزدا جان
شاهین
۸ بهمن ۱۳۹۶سلام
شرمنده اینجا مینویسم
در روزهای اینده بطور مفصل درباره هر برنده مطلب جداگانه ای منتشر شده و دلیل انتخاب اون خودرو توضیحات لازم داده خواهد شد
ارادتمندم
sina
۸ بهمن ۱۳۹۶درودها شاهین جان
لطف میکنی .
مزدا هم که کولاک کرد ماشالا.
ریج لاین هم بزرگ بی ادعاست.
شاهین
۸ بهمن ۱۳۹۶سلام سینا جان
انجام وظیفه هستش.
مخلصم
حسین دهمرد
۹ بهمن ۱۳۹۶سلام به شاهین جان و بقیه دوستان.من شنیدم که همه ی ساخت ماشین یک طرف و ecu ماشین هم یکطرف.وبرداشت من اینه که اگه کامپیوتر تامین بشه یا جایگزینی براش وجود داشته باشه بقیه ی کار زیاد سخت نیست.البته همه ی اینها که گفتم منظورم تولید ماشین ارزونیه که جایگزین پراید بشه وگرنه سیستم های روز که زیاده.
از نویسندگان پدال کسی هست که رشته ش به خودرو مربوط باشه؟
علی
۸ بهمن ۱۳۹۶آخه طراحی کیا چقدر مضخرفع مه شکن هاش انگار چراغ قوه است با چسب نواری وصلش کردن
کوروش
۸ بهمن ۱۳۹۶این ماشین عالیه واقعا ازش خوشم می اد توی امریکا بسیار پر فروش بوده بشدت ماشین ارزان و با قابلیتی هستش و واقعا جادار
محمدرضا
۸ بهمن ۱۳۹۶فقط مزدا رو عشقه ?
بهترین برند ماشینای اقتصادیه
شاهين
۸ بهمن ۱۳۹۶ای خدا چرا مزدا ایران نمیااااااد؟؟؟؟
آخه یه کمپانی چقد میتونه قند عسل باشه…
X3
۸ بهمن ۱۳۹۶سلام
ببخشید سوالم کمی نامربوطه
محدودیت 40000 دلار از الان اجرا شده یا میخواد بشه؟
چون ولار و x3 وارد شده برام سوال شد
پلاک ملی
reza
۸ بهمن ۱۳۹۶اخ جووون فووورد چه میکنه این عشق
mehran911
۸ بهمن ۱۳۹۶آلمانی ها رده بندی رو درو کردن
.
از برتری بنز GLS و bmw x1 خییییلی لذت بردم بخصوص X1 که رقبا رو له کرد
Ali
۸ بهمن ۱۳۹۶با تمام احترام به لیست بهترین ها، ولی مشخصه که فاکتور مهم براشون چی بوده. اتفاقا به وضوح تو متن هم ذکر شده که “سواری سرگرمکننده و درگیر کنندهای داشته باشد” . از خود ماشینا هم مشخصه که همینطوره. از اونطرف مزدا از اینطرفم پورشه و بی ام و و آئودی. به هرحال با این که خوب یه فاکتور مهمی میتونه باشه و همه ی ما دوست داریم اینطوری باشه ماشینمون، ولی واقعا چیزای دیگه میتونه برای دیگران مهم تر باشه. وقتی اسم بهترین فلان رو رو یه مطلب مجله بزرگی مثل کار اند درایو میذارن و کلی بیننده ی معمولی که برای خرید ماشین بهش مراجعه میکنن، خوب باید یه مقدار وسعت آزمایش رو بیشتر کنن و بقیه فاکتورها که چه بسا برای افراد معمولی غیر ماشین باز که تعدادشون به مراتب بیشتر از ماشین بازاییه که هر روز به این مجلات و سایت ها سر میزنن میتونه مهم تر باشه هم در نظر بگیره. من نمیگم این فاکتور لذت بخشی نباشه. نه. بایدم باشه. ولی برای اینکه همه ی سلیقه ها رو پوشش بدن بگن به عنوان مثال از این نظر و تو این فاکتور، این ماشین بهتره، اما از اون نظر اون یکی. میدونم در این صورت لیست خیلی طولانی تر میشه، ولی بهتر از یه مطلب به نام بهترین گذاشتنه و اون چیزی که خود بررسی کننده ها دوسش دارن رو القا میکنن به مردم عادی جامعه. هممون میدونیم که یه مشت ماشین باز حرفه ای ریختن تو این سایت ها و مجلات که تو بررسی ماشین، کاملا و کاملا واضحه که 90 درصده فاکتورشون هندلینگ ماشینه و براشون خیلی چیزای دیگه مثل کیفیت و قابلیت اطمینان و نرمی و راحتی رانندگی و … یا مهم نیس یا خیلی کم مهمه. حال آنکه دقیقا مردم معمولی این فاکتورها براشون مهم تره. به عنوان مثال با این که پورشه و بی ام و لذت بیشتری از بنز دارن، ولی دقیقا برعکس از لحاظ نرمی و آسایش سرنشینان و کم صدایی این بنزه که برتره. به خدا اکثر مردم عادی اینو میخوان. یه مشت خودخواه ماشین باز نشستن تو این سایت های بزرگ و علاقه ی خودشونو میخوان القا کنن به مردم بدبخت. بابا نیومدی که برای خودت نظر بدی. یه نظر و بررسی کن که به درد مردم بخوره و نیاز اونا رو برطرف کنه. کلا تو یه روز یا چند روز محدود ماشینو تست می کنن و سر پیچ هرکدوم که لبخند بیشتری به لبانشون آورد رو به عنوان ماشین سال انتخاب میکنن. گور بابای بقیه فاکتورها. زرشک. دمتون گرم بابا.
البته من به این لیست خیلی ایراد نمیگیرما. اصن معلومه چه سلیقه های خوبی دارن. کلی گفتم. ولی بهتون قل میدم اگه همه ی این ماشینا رو بدی مردم معمولی خیلی لیست میتونه تغییر کنه. چه بسا همون طور که گفتم بنز جای دیگر لوکس ها رو میگیره و تو غیر لوکس ها هم مثلا تویوتا و هوندا و … جای مزدا رو. همونطور که خیلی از سایت های دیگه هوندا سی آر وی رو برتر میدونن تو کلاس خودش. چون یه فاکتورهای دیگه براشون مهم تره. و … . کلا مسخره شده این رتبه بندی ها به نظرم. باز خدا رو شکر این جا صراحتا ذکر کرده فاکتور مهمشون چی بوده. به هرحال ببخشید طولانی شد. نظرتون چیه؟
mehran911
۸ بهمن ۱۳۹۶خب خوب بود علی جان
ببین دوست عزیز قطعا هر کارشناسی در هر مجله ای سلیقه ی خودش رو برای انتخاب خودروی برتر داره و قطعا هر خودرویی فلسفه ی خاصی در ساختش وجود داره
مجله ی کاراند درایور از نظر من معتبرترین مجله ی تست و بررسی خودروست یکی از دلایلش هم اینه که بر خلاف اکثر مجلات دیگه شرایط یک فرد خریدار رو در نظر میگیره تقریبا در تمام تست های این مجله قیمت مهمترین فکتور هستش
از طرفی مجلاتی مثل تاپ گیر و autocar و roadandtrack روی فاکتور اسپرت بودن و هندلینگ تمرکز بیشتری دارن
و به همین شکل نظر سنجی های کانسومر و جی دی برای انتخاب برترین خودروساز و خودروها روی فاکتور قابلیت اطمینان و در کانسورمر علاوه بر قابلیت اطمینان کیفیت رانندگی هم مد نظر قرارمیگیره و مجموع امتیاز در این دو حوزه برترین رو مشخص میکنه
.
از همه ی اینها که بگذریم همینطور که اشاره کردی سلیقه ها و اهداف خرید خودرو متفاوته
به عنوان مثال اگر به عنوان یک شهروند عادی و برای مقاصد روزمره شهری بخواهم خودوریی رو خریداری کنم قطعا به دنبال خودوریی با قابلیت اطمینان بالا و هزینه ی نگهداری پایین به همراه گارانتی خدمات پس از فروش عالی خواهم رفت پس حتما با تاکید بیشتر به سایت های کانسومر و جی دی سر خواهم زد …
.
به همین ترتیب اگر دانشجوی پولداری هستم که می خواهم علاوه بر داشتن خودروی شیک و اسپرت مسیر کوتاه خانه تا دانشگاه رو طی کنم قطعا به یک رودسترو یا کوپه اسپرت احتیاج خواهم داشت پس با تاکید بیشتر بررسی های کارانددرایورو موتورترند را خواهم خواند …
و به همین ترتیب
.
پس با بررسی و نیاز و انتظاراتی که از خودروی مورد نظر دارم سایت و مقاله ی مورد نظر رو بررسی خواهم کرد
از نظر خودم سایت ها و مقالات بسیاری در تمام وب وجود داره که میتونه انتخاب رو راحت بکنه
.
در این مقاله کاراند درایورهم دقیقا خودروهای لوکس و اسپرت از خودروهای عمومی تفکیک شدن تا اشتباهی رخ نده
.
((((بهتون قل میدم اگه همه ی این ماشینا رو بدی مردم معمولی خیلی لیست میتونه تغییر کنه.))))
بله تغییر میکنه اگر این لیست دست عموم مردم بود خودرویی با قیمت بالاتر از ۵۰ هزار تا پیدا نمیکردیم شما باید همه چیز رو در جایگاه خودش در نظر بگیری عموم مردم قدرت خرید رولزرویس رو ندارن اما به نظر شما رولزرویس خودروی بدیه
Raha
۹ بهمن ۱۳۹۶جناب mehran911
مطلبتون عالی بود لذت بردم
و آفرین به این دسته بندی
دسته بندی های مجله U.S News چی؟؟؟؟؟؟
mehran911
۹ بهمن ۱۳۹۶خواهش میکنم لطف دارید
البته اینکه روی هر مجله ای برچسب خاصی زده بشه کار خیلی درستی نیست به عنوان مثال اینکه بگیم در مجله roadandtrack فقط و فقط باید به دنبال مطالب مربوط به سوپراسپرت ها گشت درسته اما خیلی دقیق نیست
.
در مورد رده بندی u.s news هم منبع بسیار خوبی برای خرید خودروهای دست دوم و نو میتونه برای عموم مردم باشه کاملا مشابه caranddriver و یا حتی WCOTY
#ali.m#
۸ بهمن ۱۳۹۶مزدا?
دمش گرم .دوتا ماشین تو لیست داره.
ریج لاین هم تازه وارده ولی بهترین انتخاب میشه .
این نشون میده هوندا چقدر قابلیت داره .
واقعا بهتر از هوندا و دوست داشتنی تر از مزدا نداریم.
?هوندا?
کارل شلبی
۸ بهمن ۱۳۹۶پیکاپ فول سایز
ون
از قبل معلوم برنده کیه(فوردوپاسیفیکیا)
❤?
(Ali (Chevy nova
۸ بهمن ۱۳۹۶کراىسلر پاسىفىکا خىلى خوب عملکرد داشته
تو ساىتهاى خارجى خىلى ازش تعرىف شده و از روزى که به بازار اومده خوب تونسته بفروشه
سرى اف هم که دىگه لازم نىست ازش بگم
کارل شلبی
۸ بهمن ۱۳۹۶مزدا واقعا بینظیره
فرقی نداره چه cx3-cx5-cx9باشه.?
mehran (fox)
۸ بهمن ۱۳۹۶تو لوکس سازی آلمان مثل همیشه آقایی می کنه.از این بیشتر خوشحالم که هر چهار لوکس ساز آلمانی برنده داشتن…
مهران
۸ بهمن ۱۳۹۶عاشق ماشین های مزدا هستم
الف.ی
۸ بهمن ۱۳۹۶چه عجب
بالاخره مرسدس رو تو لیست برترین ها دیدیم
مسعود
۸ بهمن ۱۳۹۶خدا یدونه GLS 63 AMG بهم میداد دیگه هیچی نمیخواستم. فول سایز، خوشگل، قدرتمند، راحت. فقط باهاش میرفتم گردش و تفریح ?
ولی گذشته از اینا، ای کاش مزدا 3 و 6 رو بشه پلاک ملی خرید. خیلی گزینه های خوب و شاخ شکنی هستن
حسین وی
۹ بهمن ۱۳۹۶مزدا داره دنیارو درو میکنه ما هنو داریم مدل 2010 مونتاژ میکنیم :(
بماند که خیلی از مردم هنوز فک میکنن جدید ترین مدل مزدا همین 3new شه :|
واقعا جای تاسف داره
فرامرز
۹ بهمن ۱۳۹۶حسین جان اون مدلی که ما تو ایران بهش میگیم نیو سال ۲۰۰۷ معرفی شد و از سال ۲۰۰۸ وارد بازار جهانی شد. ۱۰ سال گذشت و ما هنوز به اون میگیم نیو و مدل های کارکرده هم بعد این همه سال برای ۹۰ درصد مردم دست نیافتنی هست