برای یک راننده، داخل خودرو همچون پناهگاه بوده و اهمیت بالایی دارد. این جایی است که راننده باید بتواند در آن آرامش داشته باشد و بهراحتی با آن تعامل برقرار کند. درعینحال، کابین خودرو نباید با متریال ارزان و بیکیفیت ساخته شده باشد. خوشبختانه این روزها کابین خودروها بسیار پیشرفت کرده تا جایی که حتی در خودروهای نسبتاً ارزانقیمت نیز میتوان متریال پریمیومی را مشاهده کرد. حال سازمان آمریکایی Wards Auto پس از بررسی چهل خودرویی که از سال گذشته تاکنون بهصورت کاملاً جدید معرفی شده یا تا حد زیادی بهبود پیدا کردهاند، ۱۰ طراحی داخلی برتر سال ۲۰۱۸ را انتخاب نموده است. یکی از چیزهایی که داوران این سازمان امسال در این بخش موردتوجه قرار دادهاند، ارائهٔ آپشن رنگهای متنوع بوده است. لیست ۱۰ کابین برتر امسال شامل پنج خودروی پریمیوم و پنج خودروی اقتصادی میشود که قیمت نمونهٔ موردبررسی آنها هم ذکر شده است. در ادامه میتوانید این لیست را به ترتیب حروف الفبا مشاهده کنید.
شورلت اکوئناکس
قیمت: ۳۶,۳۷۵ دلار
نسل جدید شورلت اکوئناکس با برخورداری از کابینی شیک و خوشساخت یکبار دیگر ثابت کرد که چرا همچنان بهعنوان یکی از محبوبترین کراساوورهای کامپکت در ایالاتمتحده باقیمانده است. طراحی کلی کابین این خودرو منحنیهای فراوانی داشته، دریچههای تهویهٔ آن به شکل متوازیالاضلاع بوده و رو دریهای آن نیز زاویهدار هستند. درعینحال، استفاده از متریال نرم، کنسول میانی بزرگ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی و بهطورکلی کیفیت ساخت بالا، نقش مهمی در قرارگیری اکوئناکس در بین ۱۰ کابین برتر امسال داشتهاند.
هیوندای کُنا
قیمت: ۲۹,۷۷۵ دلار
هیوندای کُنا هم یکی دیگر از نامهای مقرونبهصرفهٔ لیست امسال است. این کراساوور کرهای بر تنوع رنگ داخلی تکیه داشته و این امر موجب شده که کابین آن احساس پریمیوم بیشتری داشته باشد. تریم داخلی لیمویی این ماشین نمای خوبی داشته و نمایشگر و سربالا و همینطور صفحهنمایش هشت اینچی رنگی لمسی نیز دو ویژگی برجستهٔ آن هستند. این در حالی است که قیمت پایهٔ کُنا برابر با تنها ۱۹,۵۰۰ دلار است.
اینفینیتی QX50
قیمت: ۵۸,۱۹۵ دلار
برخلاف دو خودروی قبلی، اینفینیتی QX50 بدون شک خودروی پریمیومی است که این ویژگی در برچسب قیمتی و همینطور کیفیت داخلی آن منعکس شده است. چیزی که کارشناسان Wards Auto از آن لذت بردهاند، پوشش سقف قهوهایرنگ و تریم آبیرنگ زیر آرنجی میانی بوده است درحالیکه تودوزی چرمی سفید نیز کنتراست زیبایی را ایجاد کرده است. از دیگر ویژگیهای داخلی مثبت QX50 نیز میتوان به کنسول مرکزی بزرگ و جاداری ردیف دوم صندلیها اشاره کرد. قیمت این کراساوور لوکس ژاپنی در ایالاتمتحده از ۳۶,۵۵۰ دلار آغاز میشود.
کیا استینگر
قیمت: ۴۸,۳۵۰ دلار
کیا تاکنون پنج بار در لیست برترین طراحیهای داخلی Wards Auto حضور داشته است و حالا استینگر هم به لطف کیفیت ساخت واقعاً بالا به این لیست راه پیدا کرده است. ویژگیهای داخلی قابلتوجه این سدان اسپرت کرهای علاوه بر کیفیت ساخت عالی، تریم آلومینیومی و صندلیهای راحت است. علاوه بر این، وجود یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو در زیر کاپوت نیز موجب شده که راننده پشت فرمان اوقات خوشی را سپری کند. کارشناسان Wards Auto کابین استینگر را جذاب و اسپرت توصیف کردهاند.
لکسس LS
قیمت: ۸۹,۷۸۰ دلار
نسل جدید لکسس LS قدمبهقدم کوپهٔ LC را دنبال کرده است که سال گذشته در این لیست حضور داشت. البته LS یک سدان لوکس است؛ بنابراین صرفنظر از اینکه کابین کوپهٔ LC چقدر خوب است، قطعاً LS ویژگیهای منحصربهفردی را ارائه میکند. مواردی مانند تریم پلیسهدار رو دریها، دکمههای کنگرهدار، تریم کریستالی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و امکان تغییر ترکیب صفحه آمپر ازجمله عوامل تعیینکنندهای است که لکسس LS را در این لیست قرار داده است.
لینکلن نویگیتور
قیمت: ۹۶,۵۷۰ دلار
کابین نسل جدید لینکلن نویگیتور همواره فوقالعاده به نظر میرسیده است اما بهزعم کارشناسان Wards Auto کابین این اسیووی لوکس آمریکایی حتی از آنچه که دیده میشود هم بهتر است. مدلی که توسط این سازمان بررسی شده است، نسخهٔ Black Label است که در کابین آن از چرم Venetial، جیر و تریم چوبی براق استفاده شده است. علاوه بر همهٔ اینها، اسیووی فول سایز لینکلن همچنین از یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با رزولوشن بالا، فضای زیاد برای سرنشینان و بار و کیفیت ساخت کلی عالی هم برخوردار است.
پورشه پانامرا
قیمت: ۲۰۱,۵۴۰ دلار
نسل جدید پورشه پانامرا یکی از خودروهایی است که قطعاً شرایط قرارگیری در بخش خودروهای لوکس لیست امسال را دارد. درحالیکه کابین این ماشین بینظیر است، به گفتهٔ کارشناسان Wards Auto، عملکرد بالای پانامرا به لطف نگهدارندههای ثابت سر، فریم صندلیها و قابلیت برقراری ارتباط چشمی، هرگز موجب آشفتگی راننده در پشت فرمان نخواهد شد.
دوج رم ۱۵۰۰
قیمت: ۶۵,۹۴۵ دلار
شاید فکر کنید یک وانت نخواهد توانست در لیست بهترین طراحیهای داخلی سال جایی داشته باشد اما امسال دوج رم ۱۵۰۰ این تفکر را تغییر داده است. ویژگیهای داخلی قابلتوجه این پیکاپ آمریکایی شامل مواردی چون دوخت برجسته، تریم فلزی و سیستم صوتی هارمن کاردون میشود. علاوه بر این، کارشناسان با صفحهنمایش بزرگ ۱۲ اینچی که کار با آن آسان بوده و گرافیک و رنگ جالبی هم دارد نیز تحت تأثیر قرار گرفتهاند.
رنجروور ولار
قیمت: ۹۱,۸۳۰ دلار
دیدن رنجروور ولار در این لیست تعجبی ندارد. ممکن است بتوانید به حضور هریک از خودروهای این لیست در بین برترینهای سال خرده بگیرید اما ولار جشنوارهای واقعی از تکنولوژی است و کابین آن یک سال جلوتر از دیگر رقبا به نظر میرسد. کارشناسان Wards Auto کابین ولار را زیبا توصیف کردهاند که تعادل مناسبی بین لاکچری، اسپرت و تکنولوژی برقرار کرده است.
تویوتا کمری
قیمت: ۳۹,۲۵۳ دلار
هرچند ممکن است حضور نسل جدید تویوتا کمری در بین این خودروها عجیب به نظر برسد، اما باید در نظر داشت که این خودرو بهبود قابلتوجهی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است. در بین ویژگیهای دوستداشتنی کابین این سدان ژاپنی، کیفیت ساخت کلی بالا، کنسول میانی نامتقارن، نمایشگر سربالای بزرگ و صفحه آمپر عالی بیشتر جلبتوجه میکنند. به گفتهٔ یکی از کارشناسان این قسمت، کابین نسل جدید کمری شیک و آیندهنگرانه بوده و کابین سدانهای میان سایز را یک پله ارتقاء داده است.
در پایان اما نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به حضور هریک از این ۱۰ خودرو در لیست بهترینهای سال اعتراضی دارید؟ شاید بتوان در این لیست بجای هیوندای کُنا و یا حتی شورلت اکوئناکس خودروی دیگری را قرار داد. در این صورت شما چه خودرویی را جایگزین آنها خواهید کرد؟
منبع: CarScoops
ایلیا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پس توآرگ کجاست؟
بنظرم زیباترین طراحی داخلی سال رو توارگ داره
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لیستی که توش 508 جدید نباشه ارزشی نداره و اصلا معتبر نیست
آخه 508 به اون زیبایی نباشه کنا باشه????
اصلا داشبورد کدومشون در حد و اندازه دی اس ۷ کراس بک هستش???
آهان ببخشید متن رو نخوندم لیست واسه آمریکاست. ولی بازم دی اس و 508 رو به همه ترجیه میدم
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ایلیا جان ببخشید کامنت بی ربط به کامنت شما زیر نظرتون گذاشتم
اصلا حواسم نبود
Ferrari
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لینکلن و دوج فوق العاده بودن
شایان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لینکن و دوج و البته استینگر
emad1990
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بهترین به نظر من بنز s class
اما بین اینا پانامرا_داج و لینکلن عالی بودن
حامد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط یه آلمانی توش بود
Reza
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷اول رنجروور
دوم پورشه پانامرا
سوم لینکلن نویگیتور
و….
….
….
…
کیانوش38
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ماشین DS 7 crossback هم فکر کنم انتخاب خوبی برای این لیست میتونست باشه
net
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لینکن و هیوندای کنا و کمری زشت ولی پانامرا از همش قشنگتر بود،جای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی خالی بود
تیاگو
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷تو هم کشتی جماعتو با سانتافه و گرانجور
اونا همش پلاستیک خشکن
saeid
۲۶ مرداد ۱۳۹۷به نظرمن باید گروه بندی میکردن یا از نظر رنج قیمتی یا کلاس خودرو اینجوری فکرکنم کاملتر میشد ولی تو این لیست لینکلن و ولار از همه بهتر بودن
Sina
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نمیدونم این کیا اینقدری که پول زیرمیزی میدی که اسم استینگر رو توی لیست ها بیارن چیزی هم دیگه از پول فروشش موند براشون که روش سود کنن..?
والله
آخه این چیه خداییش هی به به و چه چه میکنن چ انقلاب و نو اوری توی طراحی داشته صدتا ماشین مثل این دقیقا با همین طراحی تو بازار هست نمیخوام بگم طراحی خوبی نداره دم پیتر شرایر گرم تونست واسه کیا یه طراحی مخصوص به خودش در بیاره ولی نه دیکه تا این حد که توی صدر باشه
از هر ماشین آلمانی یه تیکه کپی کرده چسبونده دم کیا
طراحی یعنی طراحی ۴۵۸ ایتالیا طراحی یعنی نمای داخلی بنز ای کلاس و پورشه پانامرای جدید
طراحی انقلابی یعنی فراری FF یا لامبورگینی اوروس چیزی که کارخونه تا حالا تو این سبک نساخته ولی تونسته به بهترین وجه و استادانه ترین شکل از این چالش سربلند بیرون بیاد
لامبورگیتی تونسته از یه سوپر اسپورت شاسی بلندی در بیاره که از هرجهت نگاهش میکنی به وجه میای ذهن خلاق طراحش فوقلاده بوده اینو میگن طراحی نه استینگر چرت
net
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷افرین سینا به نکته جالبی اشاره کردی استینگر طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره ولی تو همه نظرسنجیها جز بهترینها هست تعجبم. ولی هیچکس اسم سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی نمیاره
ایلیا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷هیچکس بجز یک نفر!
ایمان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷همشون انتخاب های خوب و مناسبی بودن ولی جای کابین چند ماشین از جمله آئودی و مرسدس بنز خالی بود توی لیست
sina
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷قیمت کمری 39,253 دلار هست واقعا؟؟!!!
رو کنسول وسط لینکلن میشه گل کوچیک بازی کرد ?
Mohammad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نویگیتور فوقالعاده هست…
سعید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷جای DS7 خالیه به نظرم
T.H.M
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷به به بازم لکسس :) . هر سال یه ماشین لکسس تو این لیست هستش. 2016 که لکسس RX شد، 2017 لکسس LC و حالا هم LS. به نظر من در مجموع بهترین طراحی های داخلی رو داره لکسس. هم زیباترین و هم با کیفیت ترین. و اما تویوتا کمری جدید و موفقیتی دیگر. طراحی داخلیش مثل بیرونش معرکست و تو کلاس خودش بهترینه از نظر من. حتی با اینکه مزدا 6 جدید هم طراحی داخلش رو خیلی میپسندم ولی باز کمری جدید رو ترجیح میدم. عالیه.
در مورد بقیه ماشینا هم به نظرم اینفینیتی طراحی جدیدش عالی شده. لینکلن نویگیتور هم که قبلا گفتم شاهکاره، پورشه پانامرا هم عالی و مدرنه و حرف نداره، ولار هم که جای حرفی باقی نمیذاره. با بقیشون خیلی موافق نیستم. کیا استینگر هم خوبه واقعا. ولی چیز جدید و متفاوتی نیس. به قول بعضیا الهام گرفته شده از بعضی برندهای دیگه (آلمانی) هستش. در حالیکه با نگاه به اون 6 تا یعنی LS و کمری و نویگیتور و پانامرا و ولار و QX50 یاد هیچ ماشین دیگه ای نمیفتم. و این خیلی خوبه. هم زیبا هستن هم متفاوت
PETROLHEAD
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نمیدونم نسل جدید آئودی A8 تو آمریکا عرضه شده یا نه ولی اگه شده بدون شک در رنج خودش زیباترین کابین و طراحی داخلی رو داره . https://www.netcarshow.com/audi/2018-a8/1024×768/wallpaper_0d.htm
Bilbo
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چقدر ولار کابین محشری داره??
net
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی داخلی فوردf150 و فورد رنجرهم خیلی قشنگه
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پانامرا ونویگیتور وال اس چی بودن فضایین
net
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷جای ایودی a8 هم واقعا خالی بود
علیرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷کیا طراحی خوبی داره ولی قطعا جزو 10 تای اول نیست
net
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نظرسنجی مسخره ای بود
حسین دهمرد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷از لینک به بعد فشارم افتاد.
بهراد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا کمری وارداتش کمه و کمتر تو خیابونا هست؟
Yaser1986
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بخاطر اینکه طبق فرمایشات دولتمردان خودروهای ساخت آمریکا نمیتونن وارد بشن یعنی باید تو کف کمری ۲۰۱۸ به این زیبایی بمونیم
یه همچین کشور توپی داریم ما
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بنازم به لینکلن و رم
غیر هیوندای کنا بقیه عالی بود
محمد بوکانی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷کمری از همه قشنگ تر بود.
A.B
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷اس کلاس هم میتونست باشه تو این لیست همیشه طراحی داشبوردشو دوس داشتم و هیچکه مثل لکسس نمیتونه داشبرد طراحی کنه
Zabih
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷انصافا کمری یه سر و گردن بالا تر از همه بود، اینو کسایی که درک و مفهوم درستی از طراحی کابین داشته باشن می فهمن
Elmiraj
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷داشبرد فقط کادیلاک اسکالید ….
.
و البته لینکلن ناویگیتور
شاهرخ
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ای خدا برای ما دهه پنجاهیا که کودکیمون با داشبورد هیلمن و پیکانو … و نوجوانی داشبورد پراید و نیسان آبی ( گاوی) و سپند پی کی و … گذشت و میانسالی هم به تیبا و سمندو … رسید. خدا آخرعاقبتمونو بخیر کنه
یاس ی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷net عزیز خدایی ملت سرکار گذاشتی یا واقعا انقدر به گرنجور و سانتافه علاقه داری که تو هر مطلبی یک یادی ازشون میکنی ؟
ی وقتایی احساس میکنم داری سرکارمون میزاری ی وقتایی هم احساس میکنم 12 یا 13 سال بیشتر نداری، تا حالا غیر این جمله که هیچ ماشینی گرنجور و سانتافه اسپورت نمیشه ازت نخوندم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جان هر کی دوست داری بیا مارو از فکر دربیار راستشو بگو جریان چیه ؟
حمیدرضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی تویوتا خیلی رشد کرده قبلا خیلی ساده بود
سپهر
۱۲ مرداد ۱۳۹۷همش پول و تبلیغات،فقط پانامرا توشون خوب بود