هیچ بخش از خودروها یا وسایل تجاری سبک سطح انتخاب بالایی که خریداران ونهای بزرگ پیش رو دارند را ارائه نمیکنند. البته این سطح بالای انتخاب لزوماً محدود به انتخاب از میان مدلهای مختلف ونهای بزرگ ساخت شرکتهای گوناگون نیست بلکه این انتخاب در مواردی شامل استایل بدنه، ابعاد، ظرفیت بارگیری، پیشرانه، گیربکس، مشخصات و تجهیزات سفارشی صورت میگیرد که تمامی آنها در ونهای بزرگ وجود دارند. البته این امر میتوان گیجکننده باشد اما این بدان معنی است که خریداران میتوانند یک ون بزرگ که کاملاً مناسب نیازهای کارشان است را خریداری کنند؛ بنابراین ممکن است آنها فقط نیاز به کمی راهنمایی برای پیدا کردن بهترین ون بزرگ در بازار داشته باشند؛ به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب بهترین ونهای بزرگ سال ۲۰۱۷ را معرفی کنیم.
ونهای بزرگ در هر نوعی که باشند مثل نمونهٔ استاندارد با فاصلهٔ محوری کوتاه و ظرفیت بار یکتن یا مدل فاصله محوری کشیدهٔ سقف بلند با ظرفیت ۳.۵ تن یا ون سقف بلند با تعدادی صندلی برای حمل سرنشین و یا نمونههایی با درهای کشویی یا مجهز به سیستم چهارچرخ محرک، ستون فقرات بازار خودروهای تجاری بریتانیا را تشکیل میدهند. در این بازار برای ترددهای کوتاه شهری، سفرهای مسافت طولانی، استفادههای چندمنظوره، حمل ابزار شغلهای مختلف و…، یک ون بزرگ وجود دارد.
به همین دلیل، بخش ونهای بزرگ، بازار شلوغی است که در آن ونهای نامآشنا و معروفی مثل فورد ترانزیت، مرسدس بنز اسپرینتر، فولکسواگن کرافتر و اوپل موانو حضور دارند و برای جلب خریدار بیشتر باهم رقابت میکنند. همچنین در این بخش، خودروسازان بهمنظور کاهش هزینههای توسعه و تولید، بهصورت مشترک ونهایی را تولید میکنند و در اصل ون یکسانی را با برندهای متفاوت به بازار عرضه میکنند. یکی از نمونههای چنین کاری، اوپل، رنو و نیسان هستند که از پلتفرم یکسانی برای ساخت ونهای موانو، مَستر و NV400 استفاده میکنند درحالیکه پژو باکسر، سیتروئن جامپر و فیات دوکاتو نیز اساساً یکسان هستند.
البته در این مطلب فقط به بررسی ونهای بزرگ پرداختهایم درحالیکه در بازار، ونهای متوسط و ونهای کامپکت هم حضور دارند ولی ما در اینجا فقط به بزرگترین وسایل تجاری سبک بازار تمرکز کردهایم و برای انتخاب بهترین نمونهها از بین آنها عواملی کلیدی مانند اقتصادی بودن، هزینههای نگهداری، مشخصات فنی، انعطافپذیری و البته راحتی راننده را در نظر داشتهایم. بدین ترتیب پس از بررسی این عوامل، بهترین ونهای بزرگ بازار در سال ۲۰۱۷ را برگزیدهایم که به شرح زیرند:
۱- فولکسواگن کرافتر
۲- فورد ترانزیت
۳- مرسدس بنز اسپرینتر
۴- اوپل موانو/رنو مستر/نیسان NV400
۵-ایویکو دیلی
منبع: AutoExpress
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۶یکی در میون کپی همدیگه اند!
ford
۱ شهریور ۱۳۹۸یه عده میگن فورد بهترین انتخابه خوب اینو همه میدونن ولی تو ایران که چرخش هم نمیشه گیر اورد حتی زمان شاه هم فورد نیومد فعلا همین بنز هیوندا فلوکس واگن در همین حد هست از فورد قویتر بهتر نیست هیچ برندی 1دهم فورد عمر نمیکنه واقعا ماشینه از 100سال پیش کار میکنه هنوز همه چیش فابریک مثل ساعت کار میکنه خیلی هم محکمو قوی تو گل برف جایی نیست نره اولویت ش هم افروده اول
الف.ی
۱۲ تیر ۱۳۹۶خوشم میاد تو اکثر رده بندی ها یه مرسدس هست.
راستی چرا دور سوم دوءل ها اینسدر دیر آغاز میشه؟
Mohammadreza
۱۲ تیر ۱۳۹۶با تشکر از سایت پدال برای این همه زحمتی که میکشه
راجبه این تبلیغات های جدید بین متن و نظرات واقعا جالب نیست ان نه محتویات شون بلکه جاشون چون بین متن و نظرات فاصله انداختن و من خودم تو سایتای مختلف به محض این که به تبلیغات میخورم دیگه پایین تر نمیرم البته من خیلی کوچیک تر از اونم که بخوام در رابطه با این سایت پرسابقه اظهار نظر کنم
سردبیر
۱۲ تیر ۱۳۹۶درود.
از اینکه این باکس جدید باعث مزاحمت شما گرامیان شده، پوزش می طلبیم. سایت پدال به عنوان یک سایت مستقل نیاز به تبلیغات دارد. این ماه ما برای تهیه تعدادی اکشن کمرا و دوربین مناسب برای تهیه گزارش های خود به مشکل مالی برخوردیم که به ناچار چنین باکسی را موقتاً تا تامین این بودجه اضافه کردیم. با این وجود چنین تبلیغاتی را به دریافت وجه های خاص که شرافت حرفه ای ما را زیر سوال ببرد رجحان می دهیم. ممنون از درک والای شما
ACR VIPER
۱۲ تیر ۱۳۹۶فقط اسپرینتر سالاره
حمیدرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۶به نظرم فورد گزینه بهتری هست چون اگر اشتباه نکنم براساس پلتفرم اف سری ساخته میشه و کلا قدرت بیشتری داره ولی این خیلی خوبه که تو ارودا برای جابه جایی ابزار از ون استفاده میکنن من بیشتر از وانت ازش خوشم میاد مزایای زیادی دارن
علی
۲۰ تیر ۱۳۹۶به نظرم ایوویکو از همش بهتره چون در ساخت کامیون های سنگینم از مرسدس و اوپل بیشتر تجربه داره
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۹من 35 سالمه خیلی دوست داشتم که بتونم چه تو ایران یا هر کشوری دیگه با یه خودروی ون مسافرتی حالا نه چندان لوکس بلکه ساده بتونم با خانوادم دنیارو بگردم اما حالا بدلیل عارضه قلبی رو تخت بیمارستانمو خانوادمم اسیر من شدن و احساس بدی دارم که چرا باید این آرزومو با خودم بگور ببرم البته تنها من نیستم خیلیا بسیاری از آرزوهاشونو به گوربردن. متاسفم برای خودم خانواده ام و مردمی که نا چار دارن پا روی آرزوهایشان میزارن..