WardsAuto هرساله اقدام به انتخاب بهترین پیشرانههای سال میکند اما انتخابهای امسال کمی متفاوت به نظر میرسد که البته به این خاطر باید از صنعت خودروسازی تشکر کنیم زیرا این اولین سالی است که لیست ۱۰ پیشرانهٔ برتر منعکسکننده صنعتی است که در آن هنوز در کنار فناوریهای جدیدتری مثل هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی، اقدام به ساخت پیشرانههای درونسوز قابلتوجهی میکند. رقابت انتخاب ۱۰ پیشرانهٔ برتر امسال اما بهاندازهٔ سال ۲۰۱۹ شلوغ نبوده است زیرا این رقابت با حضور ۲۶ پیشرانهٔ جدید یا کاملاً بروز شده آغاز شد. پس انجام آزمایشات مختلف روی این موتورها، داوران نمونههای موردنظر خود را انتخاب کردند و سپس روی ۱۰ موتور برتر به اجماع رسیدند که در ادامه میتوانید آنها را مشاهده کنید.
بامو M340i
۳ لیتری I6 توربو
موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو در مدل M340i کارکردی نرم و روان داشته و قدرت و جذابیت فراوانی را ارائه میکند.
شورلت کوروت C8
۶.۲ لیتری V8
پیشرانهٔ هشت سیلندر LT2 جنرال موتورز نیروبخش شورلت کوروت موتور وسط جدید است و جذابیت فراوانی دارد. این یک نسخهٔ بروز شده از موتور LT1 جنرال موتورز است.
فورد موستانگ
۲.۳ لیتری I4 توربو
برای موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فورد موستانگ پکیج High Performance قابل سفارش است که کمپرسور توربوی بزرگتر، کالیبراسیون جدید موتور و رادیاتور بزرگتر را به همراه دارد.
جیامسی سییرا
۳ لیتری I6 توربودیزل
موتور دیزلی جیامسی سییرا مصرف سوختی عالی و گشتاور فراوانی را در دورهای پایین ارائه میکند. حال خریداران میتوانند از این گشتاور برای یدک کشی یا تفریح آفرود در آخر هفته استفاده کنند.
هوندا آکورد هیبریدی
۲ لیتری I4 + موتورهای الکتریکی
قوای محرکهٔ هیبریدی هوندا که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده ترکیبی از کارایی و قدرت را در سدان نمادین آکورد ارائه میکند.
هیوندای کُنا EV
الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی
هیوندای کُنا الکتریکی با قیمت مناسب و بُرد خوب در قالب یک کراساوور سابکامپکت، داوران رقابت پیشرانههای برتر سال را تحت تأثیر قرار داده است.
هیوندای سوناتا
۱.۶ لیتری I4 توربو
پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیوندای که برای نسل جدید سوناتا قابل سفارش است، قدرت زیادی را به این سدان خانوادگی میبخشد.
مرسدس بنز GLE450
۳ لیتری I6 توربو هیبریدی خفیف
قوای محرکهٔ مرسدس بنز GLE450 با برخورداری از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت همواره کارکردی روان دارد و قدرتی یکنواخت را ارائه میکند.
نیسان آلتیما
۲ لیتری I4 توربو تراکم متغیر
پیشرانهٔ ۲ لیتری ضریب تراکم متغیر نیسان سریعاً به درخواستهای راننده پاسخ میدهد و در سرعتهای بالا نیز کشش زیادی دارد.
دوج رم ۱۵۰۰
۳.۶ لیتری V6 هیبریدی خفیف
دوج رم با سیستم هیبریدی خفیف، ترکیبی از مصرف سوخت مناسب موتور V6 را به نیروی کمکی الکتریکی ارائه میکند.
ممد ژانگولر
۱ دی ۱۳۹۸دیگه دنیا به اینجور پیشرانه ها احتیاج نداره.نه به کارخانه تولید دود . باید برقی بشیم میخواد بنز باشه یا میخواد تویوتا یا هر برند دیگه ایی
Joker
۱ دی ۱۳۹۸باید برقی بشیم!!!?تو ژانگولر بازیتو کن، چیکارت به این کارا…
فورد
۱ دی ۱۳۹۸پس اسکای اکتیو مزدا چی شد من که خیلی دوسش دارم
علیرضا
۱ دی ۱۳۹۸دنیا یعنی شما؟ من از الکتریکی شدن متنفرم…بهترین موزیک دنیا به نظرم صدای موتور و توربو و اگزوزه … گرچه فکر نمیکنم درک کنی
کیان
۱ دی ۱۳۹۸دوست عزیز برق ک از اسمون نازل یا القا نمیشه، بالاخره اونم از نیروگاههای حرارتی یا هسته ای تولید میشه !!
تولید برق از نیروگاههای با انرژی تجدیدپذیر هم نه در حجم مورد نیاز در دسترس هست نه همه جا در دسترس هست.
ظاهر بعضی چیزها خیلی تمیز هست ولی الزامی به این نیست ک در باطن هم همونقدر تمیز و پاک باشه
مهدی
۱ دی ۱۳۹۸راندمان تولید برق از سوخت فسیلی خیلی بیشتر از خودروی درون سوز هستش به غیر از اینکه انرژی های پاک در اروپا و امریکا سهم زیادی از تولید دارن میگیرن
مانی
۲ دی ۱۳۹۸انتقال برق تولیدی تلفات داره
ذخیره اون تو ماشین برقی تلفات داره
مصرفش هم تلفات داره،باید کلی نگاه کرد
علی
۲ دی ۱۳۹۸الان دنیا به نقطه ای رسیده که قیمت برق خورشیدی و بادی از برق فسیلی کمتره. این یعنی سرمایه گذاری بیشتر روی انرژی های تجدید پذیر.
در حال حاضر خودروهای الکتریکی فقط یک مشکل دارن و اونهم باتری هست.
SFXSuperFast
۲ دی ۱۳۹۸کاش میشد یا حوصله داشتم ک درمورد موتورای درون سوز و آینده شون ی متن بنویسم اون وقت میفهمیدی چقدر ذهنیتت ب دور از واقعیت و بچه گانه ست
رامین
۳ دی ۱۳۹۸گل گفتی متاسفانه خیلیها درکشو ندارن واقعا موندم چطور نمیفهمن که تا نیم قرن آینده زندگی با این روال تو هفتاد هشتاد درصد سکونتگاه ها غیر قابل زیست میشه البته اینا فقط ارتفاع پرایدو بیارن پایین یا یه سیستم ببندن تا اون حد میفهمن
datsun
۱ دی ۱۳۹۸ضریب تراکم متغیر نیسان شاهکاری که بعد از سالها به واقعیت تبدیل شد این دومین ساله که تو لیست بهترینهاست.
مهدی
۲ دی ۱۳۹۸اقای مانی برای انتقال برق از hdc با ولتاژ بالای dc استفاده میکنند که تلفات بشدت پایینی و هزینه کمی داره برای انقال سوخت باید با تانکر به جایگاه ها بفرستن که این یعنی زمان و هزینه حمل و نقل بالا نگه داری سوخت هزینه بر و گیاز به تاسیسات عظیم داره ولی برق از نیروگاه به شبکه میفرستند و نیازی به ذخیره سازی نداره نه راننده برای حمل میخواد و نه کامیون برای انتقال و نه جاده کامیون رو بریا انتقال و توزیع هم از شبکه موجود استفاده میکنند تا هزینه به حداقل برسه
مانی
۳ دی ۱۳۹۸میدونم اما تو ایران تا همین چند سال پیش
سوخت نیروگاه رو هم با تانکر جابجا میکردن
الان خیلیهاشون خط لوله گاز داره و… که خبر ندارم
مهدی
۳ دی ۱۳۹۸ایران یک جزیره هستش و نباید با اروپا امریکا اسیا وحتی قطب جنوب مقایسه کرد
محمد
۱ دی ۱۳۹۸فقط هیوندا ۲تا نماینده داره
مهدی
۱ دی ۱۳۹۸سوناتا از نسل ۲۰۱۴ به بعد در پیشرانه عالی کار کرده
کوشا
۱ دی ۱۳۹۸تو متن دو تا موتور از هیوندای هست.این کامنت تا الآن پنج تا منفی گرفته! فاز اونایی که منفی دادن رو نمی فهمم… یه نکته ی جالب هم این هست که فکر کنم تنها موتور الکتریکی این متن مال هیوندای بود…و در حالی که آمریکا در این لیست چهار نماینده داره خبری از موتور های تسلا نیست!
مهدی
۱ دی ۱۳۹۸فاز گربه و گوشت
حسن
۱ دی ۱۳۹۸بهترین پیشرانه های تولید شده در سال ۲۰۱۹ رو بررسی کردن نه سالهای قبل، کمی فکر بد نیست قبل از کامنت گذاشتن.
مهدی
۱ دی ۱۳۹۸هر چیزی نتیجه یک روندی هستش هیوندایی یا هر شرکتی یک شبه به جایی نرسیده که پیشرانه محصولات جزو بهترین های دنیا باشه برای بررسی هر چیزی باید به روند ها توجه کرد نه یک نتیجه خام هیچ وقت نمیشه از سایپا توقف داشت با این روند ها یک شبه جنسیس بده بیرون
Farzad
۱ دی ۱۳۹۸https://m.youtube.com/watch?v=gtlzEn3v038
MAHDI
۱ دی ۱۳۹۸ب ام و که پای ثابت انتخاب پیشرانه های برتر هستش وپرافتخارترین خودروساز جهان در این زمینه با اختلاف خیلی زیادی در جایگاه اوله!!!!
راستی تست هیوندای سوناتا جدیددر اتواکسپرس رو یادتونه که چندوقت پیش پدال مطلبش رو گذاشت که کلی ضعف داشت و حتی از نظر کیفیت کابین از دید این مجله پسرفت داشته نسبت به نسل قبل، البته یک مجله دیگه همذهمینو نظررو داشت که سوناتا جدید پسرفت داشته در عملکرد!!!
(( خوب حالا مجله car and driver در جدیدترین رقابتش سدان این کلاس رو مقابل هم قرار داده یعنی:: هیوندای سوناتا جدید و هوندا آکورد و تویوتا کمری و سوبارو لگاسی و نیسان آلتیما وبعد بررسی و رقابت در پایان نتایج به شکل زیر شده!!!!
جایگاه پنجم:: سوبار لگاسی
جایگاه چهارم:: نیسان آلتیما
جایگاه سوم:: تویوتا کمری
جایگاه دوم:: هیوندای سوناتا
جایگاه اول:: هوندا آکورد
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
۱ دی ۱۳۹۸بازم ک رم اینجا میدرخشه
این یکی دوسال دوج و رم و جیپ حسابی پیشرفت کردن
ای کاش کرایسلر هم یه تکونی به خودش بده و فقط روی پسفیکا تمرکز نکنه!
Milad
۱ دی ۱۳۹۸برای من سواله که چرا شرکت های معروف خودروسازی وقتی موتور الکتریکی درست میکنن شبیه موتورهای درون سوز زیرکاپوت میزنن اونم به این شلوغی حتی از دورن سوز هم شلوغه مثل همین کنا یا بنز EQ اما تسلا مثل ماشین کنترلی موتور گذاشته روی اکسل و اصلا اونقدر هم شلوغ نیست به نظر شما دلیلش چیه ؟؟؟
علی آقا
۱ دی ۱۳۹۸احتمالا به این خاطر هست که تسلا از ابتدا برای انجین برقی طراحی شده اما خودروسازای سنتی از پلتفرمهای موجود خودشون برای برقی کردن استفاده میکنن.
رضا
۱۴ آبان ۱۴۰۰تفاوتش در این هست که خودروهای تویوتا پریوس بی ام و آی ۸ کمری و سوناتا همگی هیبرید یا پلاگین هیبرید هستن در کنار موتور الکتریکی برای شارژ باتری از یک موتور بنزینی هم کمک میگیرند اما تسلا یک خودرو کاملا الکتریکی هست و یک قطره بنزین هم مصرف نمیکنه و خودرو های الکتریکی آلایندگی ندارن و به محیط زیست کمک میکند در ضمن راندمان تولید برق و مصرف انرژی درنیروگاها بسیار بهتر از موتور خودروها است
هادی
۱ دی ۱۳۹۸موتور سوناتا 1.6لیتری توربو l4 هست یا l6 ؟
datsun
۱ دی ۱۳۹۸چهار سیلندر خطی l4
احمدرضا
۱ دی ۱۳۹۸پس فراری کو؟
فراری بهترین تولید کننده پیشرانه دنیاس
ایمان
۲ دی ۱۳۹۸دوست عزیز
این جوایز پیشرانه با جوایز سالانه International Engine Of The Year کاملاً متفاوته ؛ فراری اونجا جوایز رو درو میکنه