چشم اندازهفته نامههوندا

بهترین پیکاپ میان‌سایز کار اند درایور: هوندا ریجلاین

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی‌ای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

هوندا ریجلاین
مخالفان زیادی درباره انتخاب هوندا ریجلاین به عنوان بهترین پیکاپ میان‌سایز وجود داشت و بسیاری از منتقدان ادعا می‌کردند ریجلاین یک پیکاپ واقعی نیست. ما باید فرهنگ لغات را اینجا باز کنیم اما بخواهید یا نخواهید، طبق تعریف پیکاپ ها، هوندا ریجلاین یک پیکاپ است! و از آنجایی که ما تمامی پیکاپ های میان‌سایز را تست کرده و ساعات زیادی را صرف بررسی آن‌ها کرده و دو فاکتور مهم یعنی مصرف سوخت در دنیای واقعی، ظرفیت یدک کشی و حتی درب پشتی آن‌ها را در نظر گرفته‌ایم. هوندا ریجلاین به سادگی بهترین خودروی کلاس خود است.

هوندا ریجلاین
یک پیکاپ میان‌سایز نیازی به کشیدن محموله‌های سنگین ندارد زیرا بخش اعظم خریداران این کلاس پیکاپ خود را به عنوان یک خودروی قدرتمندتری در نظر می‌گیرند که راحتی و بی‌دردسری متقاعد کننده پیکاپ های بزرگ‌تر را ارائه کرده و در عین حال توانایی‌های یدک کشی معقولی دارند. افرادی که خواهان توانایی پیکاپی فول سایز هستند بهتر است گزینه‌های دیگر از جمله فورد F-150 را در نظر بگیرند.

هوندا ریجلاین

هوندا ریجلاین
حداکثر ظرفیت یدک کشی ۲۲۶۸ کیلوگرمی و ظرفیت حمل بار ۷۱۷ کیلویی ریجلاین برای جابجایی اسباب و اثاث معمولی و همچنین کشیدن یک قایق کوچک مناسب بوده و هوندا بهترین توازن از نظر کاربردی بودن و استفاده روزمره را نشان داده حتی اگر ویژگی‌های آفرود خودروهایی همچون تویوتا تاکوما TRD Pro یا شورولت کلرادو ZR2 و یا قدرت بالای جی ام سی کانیون را نداشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نرم ریجلاین در بزرگراه عملکرد خوبی داشته و مصرف سوخت آن نیز به‌طور شگفت‌انگیزی کم است به گونه‌ای که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه مصرف واقعی ۸.۴ لیتری را نشان می‌دهد که با مصرف پیشرانه دیزلی جی ام سی برابر می‌باشد.

هوندا ریجلاین

خب می‌خواهید درباره محفظه بار صحبت کنیم؟ ریجلاین از این نظر نیز تقریباً همه رقبای خود را شکست می‌دهد. همچنین فضای ذخیره‌ای بزرگ و قفل شدنی در زیر محفظه بار وجود دارد. همچنین درب پشتی این پیکاپ دارای دو لولا بوده که شاید یکی از بهترین ویژگی‌های این پیکاپ ژاپنی باشد.

هوندا ریجلاین

اما تمامی برتری‌های ریجلاین به همین‌جا ختم نمی‌شود. این خودرو جادارترین صندلی عقب در پشت، ساکت‌ترین کابین و بهترین دید بیرون را داشته و همچنین هندلینگ آن چابکی بیشتری دارد. ریجلاین یک خودروی خانوادگی تواناست که باعث شد ما آن را در کلاس پیکاپ های میان‌سایز به عنوان بهترین مدل انتخاب کنیم.

مشخصات هوندا ریجلاین

  • مشخصات خودرو: پیشرانه جلو، دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، ۵ نفره، ۴ درب پیکاپ
  • قیمت پایه: 30705 تا ۴۴۱۹۵ دلار
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۸۰ اسب بخاری
  • گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
  • وزن خالص: 1928 تا ۲۰۴۱ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۶ تا ۶.۸ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: 15.۲ تا ۱۵.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 13/۱۰.۶/۱۱.۲

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    بین اون همه غول امریکایی واقعا دستاورد قابل تحسینیه !

    1. #ali.m#

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      جک غول کش??

  2. Mohamad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کلا هوندا هرچی میسازه جایزه میگیره
    مزدا هم همینطور

  3. ارش

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کلا تخصص هوندا در اینه که یه ماشین اقتصادی با کیفیت بالا و قدرت مناسب و ارزان قیمت تولید کنه و این کار رو به نحو احسنت انجام میده .نرم و روان و بدون دردسر . حتی یادمه موتور سیکلت های 125 سی سی دو سه دهه پیش مردم خیلی ازش راضی بودن میگفتن خرابی نداره .حتی acura rdx توانایی آفرود بالایی داره بهتر از لکسوس rx وخیلی از رقبا.

  4. فرهاد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    سلام به همگی
    کسی اطلاع داره چرا محفظه بار این پیکاپ جدا از بدنه نیست و ممکنه باعث عدم تعادل بشه.؟؟؟

  5. m.m

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ای خدا که ما به هیچکدوم از اینا نمیتونیم برسیم

  6. F۲۲RAPTOR

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    یکی از بهتری مکانیزم درها مال همین پیکاب هست
    هم به صورت سنتی و هم از بغل سمت چپ

  7. me84

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    تو متن مصرف سوخت بزرگراهی رو زده 8.4 ولی آخرش تو لیست زده 10.6.

    1. Ali

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (261 ديدگاه)

      خود متن گفته دیگه 8.4 برای سرعت 120 تاست.

  8. فرهاد كرمستجی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (253 ديدگاه)

    کلا تو ژاپنی ها به نظر بنده مزدا بیشتر از همه محصولاتش روح داره، نمک داره چجور بگم یه حسی در ادم ایجاد می کنه که در اکثر محصولات اکنومی وجود نداره، بعد از مزدا واقعا هوندا همین حس رو ایجاد می کنه ولی برام جالبه که من هیچوقت این حس رو نسببت به تویوتا نداشتم نمی دونم شاید نظرم سطحی باشه ولی واقعی هستش.

  9. امید

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دیدگاه سوم از آقا محمد‌،=این حرفت شدیییییییدا بهم چسبید،واقعا گل گفتی،هرچی میسازه جایزه میگیره.ما هم،هیچی بابا دیگه نمی‌گم.

  10. doubt

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من متوجه نشدم دولولا بودن درب پشتی مزیتش چیه که نویسنده انقد باهاش حال کرده

  11. behroozty

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیشتر یه کراس اوور تغیرر کاربری یافته هست !!!!! به عکسل عقبش خوب دقت کنید!!!!
    تا به حال پیکاپ بار کش واقعی با یه همچین اکسلی ندیده بودم . البته مزایای خودش را داره . ولی در کل توی طراحی ضعیفه .( اگه کفر نباشه هوندا را می پرستم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا